Решение по дело №2192/2021 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 94
Дата: 2 февруари 2022 г.
Съдия: Янка Желева Ганчева
Дело: 20217050702192
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 6 октомври 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

 

 ……     ,2.02.2022г., гр. Варна

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Варненският административен съд- двадесет и втори състав, в публично заседание на единадесети януари две хиляди и двадесет и втора година в състав:

    

                                                                                     Председател: ЯНКА ГАНЧЕВА

 

при участието на секретаря Калинка Ковачева като разгледа докладваното от съдията Ганчева адм. дело N 2192 по описа за 2021 год., за да се произнесе, взе предвид:

 

Производството е по реда на чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

Образувано е по жалба на „Телекомуникационна компания Варна“ ЕАД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Варна, ***, представлявано от Б. А. А. срещу решение от  № РД-11-1193/9.09.2021 г. на Зам.министъра на икономиката и Ръководител на управляващ орган на оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, с което на дружеството е отказано предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с подадено проектно предложение с референтен номер BG16RFOP002.-2.089-1511 с наименование: "Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“.

Жалбоподателят сочи, че неправилно ответника е преценил, че дружеството не отговаря на изискванията за категория "марки предприятия", съгласно Закона за малките и средни предприятия /ЗМСП/ и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определянето за микро, малки и средни предприятия. Установено е едно несъответствие у кандидата, а именно, че в Декларацията за обстоятелствата по чл.3 и чл. 4 от ЗМСП за 2020 г., 2019 г. и 2018 г. дружеството не е попълнило коректния брой заети лица в посочените от него свързани предприятия, като в справките за съответните години не е вписал работещите собственици по код 1600.  По отношение на това кои са свързаните предприятия двете страни нямат разногласия. Отчитайки броя на работещите собственици за съответните предприятия ответника е стигнал до извода, че кандидатът отговаря не на изискванията за "малко предприятие", а на изискванията на "средно предприятие". В декларация подадена от дружеството е пояснено, че в годишните отчети за заети лица в свързаните предприятия за трите години, за код 1600 - работещи собственици е въведена цифрата 1, само и единствено с цел да бъде одобрен ГОД на предприятието. Според указания на органите на статистиката, когато едно предприятие няма персонал и код 1000 от отчета за заети лица е "0", следва в код 1600 да се попълни единица, за да бъде одобрен ГОД. В противен случай отчетът отчита грешка. Свързаните предприятия посочени в декларацията на кандидата, по отношение на които е посочена бройка 1 на код 1600 не са изплащани възнаграждения на работещия собственик, който за всички предприятия е Б. А., той не се е самоосигурявал в тях. Това е видно от представените пред ответника доказателства. По тази причина в Справката за обобщени параметри на предприятието тези бройки не фигурират. А. се е самоосигурявал само в "Инер Гард Варна" ЕООД, и получава възнаграждение по ДУК в "Телекомуникационна Компания Варна" ЕАД. Не са налице предпоставките на чл. 4в ал.2 т.4 от ЗМСП, А. не следва да се включва като бройка в посочените към проектното предложение свързани предприятия, в резултат на което кандидатът отговаря на изискването за "малко предприятие". По изложените доводи моли да се отмени оспорения акт и да се присъдят сторените по делото разноски.

Ответника в писмо вх. № 14579/2021 г. поддържа, че жалбата е неоснователна, и недоказана, поради което моли да бъде отхвърлена.

След като разгледа оплакванията, изложени в жалбата, доказателствата по делото и становищата на страните, административният съд приема за установено от фактическа страна следното:

Обжалвания акт е за отказ да бъде предоставена безвъзмездна финансова помощ по подадено проектно предложение с референтен номер BG16RFOP002.-2.089-1511 с наименование: "Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“, по програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 и е годен предмет на съдебна проверка за законосъобразност по АПК. Оспорването изхожда от адресата на атакувания акт и това обуславя съществуването на негов пряк и непосредствен правен интерес от подаване на жалба. Акта е съобщен на 10.09.2021 г., а жалбата срещу решението за отказ е подадена, чрез пощенски оператор на 23.09.2021 г., поради което е в срок.

Разгледана по същество жалбата е неоснователна, поради следните съображения:

Със Заповед № РД-270/19.02.2021 г. изменена със Заповед № РД-16-1091/16.07.2021 г. на 12.05.2020 г. на Главния директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност“ и ръководител на УО на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 г. е утвърден пакет от документи за провеждане на процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.089 „Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19, по приоритетна ос „Предприемачество и капацитет за растеж на МСТ“, Инвестиционен приоритет 2.2 „Капацитет за растеж на МСП“ на ОПИК, като са утвърдени условия за кандидатстване и изпълнение по процедурата, обява за откриване на процедура на подбор на проекта. Разпоредено е документите да се публикуват на интернет страницата на Оперативната програма, както и в Информационната система за управление и наблюдение „ИСУН 2020“.

Управляващият орган на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020г. открива процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ номер BG16RFOP002.-2.089-1511  "Подкрепа за микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID -19".

В "Условия за кандидатстване и изпълнение с проектни предложения за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПИК по процедура на подбор на проекти номер BG16RFOP002.-2.089-1511 "Подкрепа за микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVlD-19", наричани по-нататък за краткост "Условията за кандидатстване" изрично са разписани всички изисквания към кандидатите по процедурата във връзка с подаваните от тях проектни предложения.

Съгласно т. 6 от условията целта на процедурата е осигуряването на оперативен капитал за българските малки предприятия, реализирали оборот над 500 000 лв. за 2019 г., за справяне с последиците от пандемията.

В т.11.1, подт. 5 от Условията за кандидатстване е посочено, че допустими кандидати са тези, които са ЮЛ или ЕТ, регистрирани съгласно ТЗ, и имат две приключени финансови години 2018 г. и 2019 г. преди датата на обявяване на процедурата, както и кандидати които отговарят на изискванията за малко предприятие съгласно ЗМСП и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малко и средно предприятие.  Кандидатите са длъжни да удостоверят, че попадат в категорията малко предприятие като попълнят и представят Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП, преди сключване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, когато Управляващия орган ще извършва проверки по същество относно категорията предприятие на одобрените кандидати. Друго условие е кандидатите да са реализирали оборот за 2019 г. равен или надвишаващ 500 000 лв.

В т.21 от условията за кандидатстване е посечен реда за оценяване на проектните предложения, той включва оценка на административното съответствие и допустимостта - етап 1 и техническа и финансова оценка - етап 2.

В условията за кандидатстване т.24 е посочен списък на документите, които се подават на етап кандидатстване, това са декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение, изрично пълномощно,  оборотни ведомости, пояснителна информация  към справка декларация . Изрично в правилата е посочено, че при проверка на проектното предложение и установяване на липса на документи или друга нередовност, оценителната комисия изпраща до кандидатите уведомление за установените нередовности посредством ИСУН. В условията за кандидатстване изрично е посочено, че по всяко време Управляващия орган може да извърши документална проверка на декларираните от кандидатите данни или да поиска информация или допълнителни разяснения от тях.

В т.27 .1 от условията е посочено, че при одобрен оценителен доклад предмет на проверката за предоставяне на финансовата помощ ще бъдат следните обстоятелства: декларация за обстоятелствата по чл. 3 и л.4 от ЗМСП - попълнена по образец /Приложение 10/ и Справка за обобщените параметри на предприятието, което подава Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП /Приложение № 10.1/. Изрично е посочено, че справките следва да бъдат изготвени въз основа на данните на предприятието за 2018 г., 2019 г. и 2020 г. ако е приложимо. Освен това е посочено, че сред документите, които следва да се представят е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд на кандидата за 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г., ако е приложимо. В случай, че кандидатът е посочил наличие на свързани предприятия, в справките за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл. 4 от ЗМСП, то трябва да посочи и отчет за приходите и разходите, счетоводен баланс и отчет за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд, във формат идентичен на този, в който са подадени към НСИ, за всички свързани предприятия и предприятията-партньори за последните три последователни финансови години. Изрично е посочено, че Управляващия орган може да извършва други служебни проверки включително чрез запитвания до НАП и НИС и други институции и ведомства.

Жалбоподателят е депозирал формуляр за кандидатстване  по електронен път, с дата на регистрацията 22.02.2021 г.

Със заповед № РД-16-417/16.03.2021 г. е определен състав на оценителната комисия за извършване на комплексна оценка – председател, секретари и членове с право на глас.

Жалбоподателят е преминал етап. 1 от реда за оценяване на проектните предложения.

На 29.07.2021 г. е изпратено съобщение до жалбоподателя , че предложението е получило общо 22 точки  и е включено в списъка на проектните предложения, одобрени за финансиране но процедурата. Дружеството е уведомено, че след извършване на документална проверка на представените документи, удостоверяващи документалната допустимост на кандидата, ще бъде изпратен за подписване административен договор. Със съобщението кандидата е надлежно уведомен, че следва да представи нотариално заверено пълномощно,  заявление за профил за достъп на ръководител на бенефициента до ИСУН 2020, декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл. 4 от ЗМСП, справка за обобщени параметри, разяснение в свободен текст,  документи отразяващи разпределението на капитала на кандидата, отчет за приходи и разходи.

 Не е спорно между страните, че жалбоподателя е депозирал декларация към проектното си предложение, декларирал е категория "малко" предприятие, и последна приключена финансова година 2020 г., отразил е, че е със статут свързано предприятие. Параметрите за определяне категорията на кандидата са отчетени за двете последователни години 2019 г. и 2020 г. /приложена на л. 462 от делото/

В хода на документалната проверка е възникнала необходимост от изискване на допълнителни документи от кандидата. В представена след изпратено от Управляващия орган искане за представяне на документи жалбоподателя е декларирал, че отговаря на изискванията за категория "малко предприятие". Представени са счетоводни документи - Отчети за приходите и разходите, Счетоводен баланс, Отчет за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд на свързаните предприятия на кандидата за последните две финансови години - 2019 г. и 2020 г. както и справки за обобщени параметри, в които са отразени свързаните предприятия. От „Телекомуникационна компания Варна“ ЕАД е направето разяснение, че за 2019 г. и 2020 г. посочените лица по код 1600 от Отчетите за заетите лица, средства за работна заплата и други разходи за труд, предприятията не следва да фигурират в Справка за обобщените параметри на предприятието кандидат, защото не са реално работещи собственици с възнаграждение, по тази причина кандидатът в Справките за обобщени параметри на предприятието не е вписал лицата по код 1600.

След анализ на представените доказателства, Управляващия орган не е приел изложените от кандидата доводи. Преценил е, че съгласно Указания за попълване на Декларацията за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП при изчисляване на средносписъчния брой на персонала от подадените отчети за заети лица, средства за работна заплата и други разходи за труд към НСИ за всяко предприятие се взимат данните за лицата по код 1001, 1400 и код 1600. При проверката са използвани и служебно представени за нуждите на оценката на проектните предложения финансови отчети през системата МОНИТОРСТАТ, доказателствата представени от кандидата през модул "Комуникация" на ИСУН2020.  При проверката е установено, че капиталът на „Телекомуникационна компания Варна“ ЕАД се притежава от Б. А.. „Телекомуникационна компания Варна“ ЕАД е едноличен собственик на капитала на следните предприятия: "Нет 1 Плюс" ЕООД, "Нет 4 Плюс" ЕООД, "Нет 5 Плюс" ЕООД, "Нет 6 Плюс" ЕООД, "Нет 9 Плюс" ЕООД, "Нет  10 Плюс" ЕООД, "ТКВ 1" ЕООД, "ТКВ 8" ЕООД, "ТКВ 9" ЕООД, "Вега Нет 1" ЕООД, "Вега Нет 2" ЕООД, "Вега Нет 3" ЕООД, "Вега Нет 4" ЕООД, "Вега Нет 5" ЕООД, "Вега Нет 6"ЕООД, "Вега Нет 7" ЕООД, "Вега Нет 8" ЕООД, "Вега Нет 9" ЕООД, "Вега Нет 10" ЕООД, "Нетуърк Варна1" ЕООД, "Тракинг България" ООД "Нетуърк Варна 3" ЕООД и "Нетуърк Варна 4" ЕООД. Посочените дружества са свързани предприятия на кандидата по смисъла на чл. 4 ал.5 т.1 от ЗМСП. Анализирани са данните от отчета за заети лица на кандидата, както и на 24-те свързани лица, като по отношение на същите е установено, че в депозираните от тях отчети за заети лица - по код 1600 е посочено 1 лице, анализирани са и годишните обороти и стойност на активите на дружеството кандидат и на свързаните с него дружества. Прието е, че предвид оповестените публични данни и тези декларирани от кандидата в Справките за обобщените параметри на предприятието кандидат, физическото лице А., едноличен собственик на капитала на кандидата е едновременно и едноличен собственик на капитала на посочените 24 дружества. Прието е, че жалбоподателя е в отношение на свързаност  по смисъла на чл. 4 ал.8 вр. ал.5 от ЗМСП. В резултат на анализа управляващия орган е стигнал до извода, че кандидатът отговаря на изискванията за категория "средно" предприятие.

На осн. чл. 36 ал.2 от ЗУСЕСИВ ответника  е преценил, че кандидата на отговаря на изискването за бенефициент, посочено в подточка 3, на т.11.1 от "Критерии за допустимост на кандидатите" от Условията за кандидатстване по процедурата.

При посочените мотиви на  9.09.2021 г. е издаден оспорения акт, с който на „Телекомуникационна компания Варна“ ЕАД  е отказано предоставянето на безвъзмездна финансова помощ по подадено проектно предложение с референтен номер номер BG16RFOP002.-2.089-1511

От ответника са представени  депозираните от жалбоподателя в хода на производството документи - отчети за приходите и разходите на жалбоподателя за 2020 г, 2019 г., справка за предприятието, отчет за заетите лица, средствата за работна заплати и други разходи за труд за 2020 г., 2019 г.,  удостоверение за код на икономическа дейност, отчет за приходите и разходите, счетоводен баланс за 2017 г., справки за част от свързаните предприятия, ведно с отчетите им за заети лица, средства за работна заплата и други доходи за труд за процесните години, декларация и др.

В хода на съдебното производство е назначена СТЕ, видно от заключението в.л. е посочило всички свързани предприятия с жалбоподателя, като ги е отразило в Приложение № 1 от експертизата, посочени са наименованията на дружествата, както и в какво качество се явява А. за дружеството, посочено в ТР към АВ. Годишния оборот само на „Телекомуникационна компания Варна“ ЕАД за 2019 г. 1 270 000 лв. , за 2020 г.  1 065 000 лв. Годишните обороти на свързаните дружества са посочени в колони 7 и 10 от Приложение № 1.  Годишния оборот на жалбоподателя и свързаните с него дружества са в размер за 2019 г. - 2 803 000 лв., за 2020 г. - 2 519 000 лв. Стойността на активите само на „Телекомуникационна компания Варна“ ЕАД за 2019 г. са 4 626 000 лв., а за 2020 г.  4 874 000 лв. Стойността на активите на жалбоподателя и свързаните с него дружества е в размер на 5 970 000 лв. за 2019 г. и в размер на  6 483 000 лв. за 2020 г.  Средносписъчният брой на персонала на фирмата жалбоподател и свързаните с нея дружества, по счетоводни данни за 2019 г. е 44 бр.,  а за 2020 г. е 39 броя общо. Б. А. е получавал доходи от дивиденти, ликвидационни дялове в полза на ФЛ по чл. 38 ал.1 от ЗДДФЛ и доход по правоотношение по договор за управление и контрол с код 101 с „Телекомуникационна компания Варна“ ЕАД. По счетоводни данни останалите свързани дружества не са начислявали и изплащали възнаграждения за положен труд на А. през 2019 г. и 2020 г. Той се е самоосигурявал в "Инер гард Варна" ЕООД. Според вещото лице при попълване на Годишните отчети за заети лица жалбоподателя не следва да въвежда цифра различна от 0 по код 1600 за да бъде одобрен ГОД.  Въведената цифра 1 по код  1600  не отразява реални счетоводни данни. Съдът кредитира заключението като обективно и компетентно дадено и неоспорено от страните по делото.

Изложената установеност налага следните правни изводи:

Оспореният административен акт в атакуваната му част е издаден в писмена форма и е подписан от И.М.. Съгласно чл. 30, ал. 1, т. 2, предл. второ от Устройствения правилник на Министерство на икономиката, Главна дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" изпълнява функциите на управляващ орган на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 г., съответно ръководителят на тази дирекция е и ръководител на Управляващия орган на ОПИК по смисъла на чл. 9, ал. 5, вр. ал. 4 от ЗУСЕСИФ, с правомощията по чл. 24, ал. 1 от ЗУСЕСИФ да предоставя безвъзмездна финансова помощ, респ. да отказва предоставянето й. С Решение № 574/13.07.2016 г. на Министерски съвет за управляващ и сертифициращ орган е определено Министерство на икономиката, съответно за ръководител на УО – министъра на икономиката. С изрична своя Заповед № РД-16-1182/5.08.2021г. министърът на икономиката е възложил на И.М. - зам. министър на икономиката да изпълнява функциите на ръководител на Управляващия орган по приоритетни оси 1, 2, 3, 4 и 6 на ОПИК. С оглед на това съдът намира, че оспореният акт е издаден от материално компетентен орган, при условията на заместване, респективно се явява валиден административен акт.

Не се спори и относно съответствието на административния акт с общите и специалните изисквания относно формата и съдържанието му. Административният акт  е надлежно мотивиран, тъй като в него са посочени както фактическите, така и правните основания за издаването му.

Относно спазване на административно производствените правила и материалната законосъобразност на акта и съответствието му с целта на закона, съдът намира следното:

При издаване на оспорената заповед е спазена установената от закона форма – актът е писмен и подробно мотивиран, посочени са фактическите и правни основания за издаването му. В административното производство, приключило с издаване на оспореното решение, съдът не констатира допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила.

По отношение съответствие на решението с материалноправните разпоредби:

Приложимият закон в производството по издаване на процесното решение, е глава трета, Раздел II „Предоставяне на безвъзмездна финансова помощ чрез подбор“ от ЗУСЕСИФ, както и Постановление № 162 на Министерски съвет за определяне на детайлните правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г.

Утвърдените по реда на чл. 26, ал. 1 ЗУСЕСИФ от Управляващият орган, Условия за кандидатстване с проектни предложения за предоставяне на БФП по оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014 – 2020“, по процедура на подбор на проекти BG16RFOP002-2.089 „ Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19" представляват по своята същност влязъл в сила общ административен акт и са задължителни за всички участници в процедурата, включително и за управляващият орган. Общите правила от АПК се прилагат по изключение, само за въпроси, неуредени с посочените по-горе нормативни и административни актове и конкретно оповестените Условия за кандидатстване по съответната оперативна програма, като последните не допускат допълнително даване на указания и събиране на доказателства в етапа на документална проверка, преди сключването на договора.

В приетите условията за кандидатстване по процедурата е разписано, че оценката на проектните предложения включва: етап 1: оценка на административно съответствие и допустимост и етап 2: техническа и финансова оценка. Само проектни предложения, преминали успешно оценка на административно съответствие и допустимостта, подлежат на по-нататъшно разглеждане и оценка.  Оценката е извършена по процедурни правила съгласно Заповед № РД-16-417/16.03.2021 г. за определяне на оценителна комисия за разглеждане, оценка и класиране на подадените проектни предложения по процедура № BG16RFOP002-2.089 „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19". В т. 6 „Цели на предоставяната безвъзмездна финансова помощ по процедурата и очаквани резултати" от Условията за кандидатстване е оповестено, че процедура BG16RFOP002-2.089 е изцяло фокусирана към предоставянето на безвъзмездна финансова помощ за осигуряване на оперативен капитал в полза на българските малки предприятия, реализирали оборот над 500 000 лв. за година, за справяне с последиците от пандемията COVID-19.

В Условията за кандидатстване по процедурата в т. 11.1. „Критерии за допустимост на кандидатите" е поставено ограничение за финансиране единствено на кандидати, които отговарят на изискванията за категория малко предприятие съгласно ЗМСП и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро, малки и средни предприятия Допълнително е пояснено, че кандидатите са длъжни да удостоверят, че попадат в категорията малко предприятие като попълнят и представят Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП  преди сключване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, когато Управляващият орган ще извършва проверка по същество относно категорията предприятие на одобрените кандидати. В  предоставената на жалбоподателя  за проверка Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП, оспорващият  е декларира категория „малко"  предприятие. Съгласно чл. 4б, ал. 2 от Закона за малките и средните предприятия категорията (микро, малко и средно предприятие) се определя на базата на две последователни години, в които предприятието превиши или слезе под границите по чл. 3. В случай че данните за последните две приключени финансови години не потвърждават статуса на малко предприятие, се вземат предвид тези за предходните две последователни финансови години, в които предприятието запазва своите параметри по член 3 от ЗМСП без промяна. Съгласно утвърдените условия задължение за кандидата да докаже по същество, че изпълнява изискванията за декларираната от него категория предприятие възниква едва след оповестяване на класирането и при проверката преди сключване на административен договор. Съгласно т.27 от условията за кандидатстване изрично е посочено, че Управляващия орган може да извършва други служебни проверки включително чрез запитвания до НАП и НИС и други институции и ведомства.

 Безспорно кандидатът е декларирал запознаването с Условията за кандидатстване, в които е заложено, че именно на посочения етап от процедурата – преди сключване на административния договор за предоставяне на БФП, че обследването за наличието на критериите за допустимост ще се извършват по утвърдените правила, а именно чрез служебна проверка през системата МОНИТОРСТАТ, чрез служебни проверки в НАП и НСИ. При извършената проверка, съгласно гореописаните правила е установено, че за кандидата данните  са следните: по отношение на данните от отчета за заети лица на кандидата, както и на 24-те свързани лица, като по отношение на същите е установено, че в депозираните от тях отчети за заети лица - по код 1600 е посочено 1 лице. Правилно е прието, че  предвид оповестените публични данни и тези декларирани от кандидата в Справките за обобщените параметри на предприятието кандидат, физическото лице А., едноличен собственик на капитала на кандидата е едновременно и едноличен собственик на капитала на  24 дружества. Правилно е прието, че жалбоподателя е в отношение на свързаност  по смисъла на чл. 4 ал.8 вр. ал.5 от ЗМСП. Предвид депозираните в НСИ данни правилно е прието, че кандидатът отговаря на изискванията за категория "средно" предприятие, а не за "малко". Действително по делото е приета СТЕ от която се установява, че "Телекомуникационна компания Варна" не е "средно" предприятие", а "малко", предвид годишните обороти, стойността на активите и средносписъчния състав  на дружеството жалбоподател и свързаните с него дружества. От друга страна жалбоподателя не  оспорва факта, че при попълване и подаване на Годишните отчети за заети лица е въведена цифра 1 по код 1600 за всяко едно от свързаните предприятия.  Доводите на "Телекомуникационна компания" АД, че цифрата 1 е въведена в отчетите, тъй като  в противен случай системата не приета отчета не са подкрепени с доказателства,  липсват и представени доказателства за твърдението на жалбоподателя,  че са налице такива указания от НСИ.

 От наличните по административната преписка документи, както и от събраните по делото доказателства несъмнено се доказват посочените от УО основания за издаването на оспорения отказ. Безспорно по делото се установява несъответствие между декларираното от кандидата и данните за средносписъчния персонал в подадените от дружеството отчети и справки за 2020 г.  В случая дружеството е декларирало още с проектното си предложение данни, несъответстващи с данните, отразени в системата МОНИТОРСТАТ и следователно не е редно да се отстранява счетоводна, техническа и/или друг вид грешка, допусната от самия кандидат, доколкото това би довело до осигуряване изискуемото съответствие с Условията на един по-късен етап от процедурата, в сравнение с останалите кандидати, както и до нарушаване на принципите по чл. 29, ал. 1, т. 1 и 2 ЗУСЕСИФ - свободна и лоялна конкуренция и равнопоставеност.

В заключение, съдът намира, че оспореният административен акт е издаден от компетентен орган, в исканата от закона форма, без допуснати нарушение на административнопроизводствените правила и в съответствие с материалния закон.

Подадената от „Телекомуникационна компания Варна“ ЕАД  жалба е неоснователна и като такава следва да бъде отхвърлена.

С оглед изхода на спора и своевременно заявената претенция, на ответника следва да бъдат присъдени направените по делото разноски. Следва да бъде присъдено юрисконсултско възнаграждение в размер на 100.00 лева, определено в съответствие с чл.143 от АПК и чл.78, ал.8 от ГПК във вр. с чл. 144 от АПК, чл.37 от Закона за правната помощ и чл.24 от Наредбата за заплащането на правната помощ.

 

 

Водим от горното, съдът

 

Р  Е  Ш  И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалба на „Телекомуникационна компания Варна“ ЕАД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Варна, ***, представлявано от Б. А. А. срещу решение от  № РД-11-1193/9.09.2021 г. на Зам.министъра на икономиката и Ръководител на управляващ орган на оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, с което на дружеството е отказано предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с подадено проектно предложение с референтен номер BG16RFOP002.-2.089-1511 с наименование: "Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“.

ОСЪЖДА „Телекомуникационна компания Варна“ ЕАД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Варна, ***, представлявано от Б. А. А.  да заплати съдебно-деловодни разноски в размер на 100  /сто/ лв.

Решението подлежи на обжалване пред ВАС в четиринадесетдневен срок от съобщаването му на страните по делото.

 

                                                   

   Административен съдия :