Решение по дело №340/2021 на Административен съд - Кюстендил

Номер на акта: 47
Дата: 21 март 2022 г.
Съдия: Иван Христов Демиревски
Дело: 20217110700340
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 1 ноември 2021 г.

Съдържание на акта

 

Р    Е    Ш    Е    Н    И    Е    № 47

гр.Кюстендил, 21.03.2022 год.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

                Кюстендилският административен съд, в открито съдебно заседание на двадесет и втори февруари две хиляди двадесет и втора година, в състав:

 

              Административен съдия: ИВАН ДЕМИРЕВСКИ

 

и секретар Ирена Симеонова, като разгледа докладваното от съдия Демиревски адм. дело № 340/2021 год. по описа на КнАС, за да се произнесе взе предвид:

 

  „В.Г.2“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление ***, оспорва Заповед № РД-08-530/12.10.2021 г. на Кмета на Община С.Б.., с която е обявен спечелилия публичния търг с явно наддаване за продажба на стояща дървесина на корен в обект № 091, подотдели 70-к и 70-л и е определен за купувач „В.В.“ ЕООД ***, ЕИК *********. Изложени са съображения за незаконосъобразност на акта, поради допуснати нарушения на процесуалния и материалния закон. Претендират се разноски по делото, съгласно приложен списък.

                    Ответникът чрез пълномощника си адв. И., в о.с.з. и писмени бележки изразява становище за неоснователност на оспорването. Не се претендират разноски.

  Заинтересованата страна „В.В.“ ЕООД *** не се представлява по делото и не изразява становище по жалбата.

                    Кюстендилският административен съд след като обсъди събраните по делото доказателства поотделно и в тяхната съвкупност, приема за установено следното:

  Със Заповед № РД-08-471/14.09.2021 г. Кметът на Община С.Б.. е обявил провеждането на търг с явно наддаване за продажба на стояща дървесина на корен в обект № 091, подотдел 70-к и 70-л, горска територия - собственост на Община С.Б... Определени са условията и съдържанието на тръжната документация. Заповедта е публикувана на интернет сайта на Общината на 14.09.2021 г., както и с Протокол от 14.09.2021 г. поставен на таблото на общината /лист 219 по делото/. Крайният срок за подаване на документи е определен на 04.10.2021 г. – 16.00 ч. Часът, датата и мястото на провеждане на търга са определени на 05.10.2021 г., 10.00 ч. в заседателната зала /етаж 3/ на Община С.Б.., ул. „Германея“ № 1.

  Документи за участие в търга са депозирали дружеството – жалбоподател и „В.В.“ ЕООД ***; „Елиза и Ники“ ЕООД, с. Сапарево и „Паничище Лес“ ЕООД гр. С.Б...

  Със Заповед № РД-08-507/12.11.2020 г. възложителят - Кметът на Община С.Б.., е определил състава на комисията за провеждане на търга от 5 членове /2 резервни/,  съгласно чл. 60 ал. 1 и ал. 2 от Наредба за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти /НУРВИДГТДОСПДНГП/. Членовете са представили декларации по чл. 60 ал. 5 от Наредбата.

  Съгласно Протокол № 1/05.10.2020 г. комисията е отворила и проверила документите на участниците и е отстранила „В.г.2“ ЕООД ***, поради непредставяне на изискуеми документи – проектодоговоът подписан и подпечатан от участника, изискуем съгласно т.13.2.14 от Заповед №РД-08-471/14.09.2021 г. и т. 15.2.14 от условията на документацията за участие в търга, но във вид и съдържание различни от изисканите от продавача. Комисията е обявила „В.В.“ ЕООД *** за спечелило търга с явно наддаване за продажба на стояща дървесина на корен. Протоколът е утвърден от Кмета на Община С.Б.. на 08.10.2021 г., след което е издадена оспорената заповед № РД-08-530/12.10.2021 г. по чл. 62 ал. 1 т. 1 и чл. 63 ал. 2 от НУРВИДГТДОСПДНГП /Наредбата/.

                    С оглед така установената фактическа обстановка по делото съдът намира жалбата за допустима, като подадена срещу акт, подлежащи на оспорване по съдебен ред, в срок /заповедта е връчена на жалбоподателя на 13.10.2021 г., а жалбата е депозирана на 26.10.2021 г./, от процесуално легитимен субект и пред компетентен да я разгледа съд. След служебна проверка законосъобразността на оспорения административен акт по реда на чл. 168 от АПК и на основанията по чл. 146 от АПК, както и оплакванията в жалбата, съдът счита следното:

                    По своята правна същност Заповед № РД-08-530/12.10.2021 г. на Кмета на Община С.Б.. е индивидуален административен акт. Същата е издадена от компетентен орган по арг. от чл. 50 т. 4 от НУРВИДГТДОСПДНГП, при спазване изискванията за срок по чл. 62 ал. 2 от Наредбата и форма, както и на административнопроизводствените правила и материалния закон.

Проверката и анализът на събраните писмени доказателства установява спазване на процедурата по глава трета, раздел І от Наредбата, доколкото продажбата на стояща дървесина на корен, общинска собственост, е осъществена чрез провеждане на търг с явно наддаване, съгласно чл. 49 ал. 1 т. 1 от Наредбата. Лицето по чл. 50 т. 4 е определило начина на продажбата и процедурата със Заповед № РД-08-471/14.09.2021 г., като същата има изискуемото съдържание по чл. 55 ал. 3 от Наредбата. Заповедта е публикувана на интернет сайта на Общината на 14.09.2021 г., /виж извлечение от сайта/, както и на таблото за публични обяви и съобщения в сградата на Община С.Б.., а провеждането на търга е определено да се извърши на 05.10.2021 г., като по този начин е спазено изискването на чл. 54 от Наредбата.

Правилно е приложен и материалния закон относно документацията, която участниците следва да подадат за участие в търга, съгласно чл. 57 от Наредбата. С нормата на чл. 57 от Наредбата е въведено задължение към участниците, при изготвяне на документите си за участие всеки участник да се придържа точно към обявените от продавача условия. Видно от Заповед № РД-08-471/14.09.2021 г. е, че като задължение към изискуемата документация за участие в търга, е въведено и представянето на Приложение № 1 и № 2 към проекта за договор, които представляват неразделна част от самия договор. Самият жалбоподател признава, че не е представил тези приложения подписани и подпечатани.  Изрично на стр. 4 от горецитираната заповед е записано, че условие за допускане на кандидатите до участие е представянето на проекто – договор, подписан и подпечатан с печат на кандидата. Ирелевантно в случая е обстоятелството, дали жалбоподателят счита графика за невъзможен и неизпълним, както и какви стойности биха посочили участниците в търга. Подписването на приложенията към договора  обвързва кандидата с количеството, вида и обема на закупуването, като и с графика, предвиден за извършване на дейностите. Същите не се определят от кандидата, а от продавача. Анализът на разпоредбите сочи, че при откриване на процедурата по провеждане на търга с явно наддаване за продажба на строяща дървесина на корен, общинска собственост, лицето по чл. 50 т. 4 от Наредбата е заложило изискване към участниците, което е съобразено с изискванията на Наредбата и с правото на възложителя да действа в условията на оперативна самостоятелност с оглед разпоредбата на чл. 58 ал. 1 т. 8 от същата. В този смисъл е гарантиран принципа на свободна и лоялна конкуренция и на равнопоставеност. Не е допуснато нарушение на процедурата, което да рефлектира в негативен смисъл на оспорената заповед.

  С Протокол № 1/05.10.2021 г., утвърден на 08.10.2021 г. от Кмета на Община С.Б.., комисията е отстранила жалбоподателя заради представяне на документи, различни по вид и съдържание, изискуеми от продавача съгласно т.13.2.14 от Заповед № РД-08-471/14.09.2021 г. и т.15.2.14 от условията на документацията за участие в търга. Приложената към тръжната документация на дружеството - жалбоподател документация съдът счита, че не покрива заложените изисквания за участие в търга. Съгласно разпоредбата на чл. 61 ал. 5 т. 1 от Наредбата, комисията отстранява от участие в търга участник, който не е представил някой от изискуемите от продавача документи и те са представени във вид и съдържание, различни от изисканите от продавача. След като в заповедта по чл. 55 е въведено изискването за представяне на цитираните документи, а представените такива са различни по вид и съдържание от изискваните, то участникът „В.г.2“ ЕООД *** не е изпълнил условие за участие в търга и правилно е отстранен от по - нататъшно участие.

  Следва да се добави, че заповедта за откриване на процедурата е влязла в сила и е станала задължителна за участниците, като при изготвяне на офертите си същите са длъжни да се съобразят с определените от възложителя условия и изисквания, в това число и за представяне на изискваните Приложение № 1 и № 2, съответно подписани и подпечатани от участника. Крайният акт за класиране също е издаден от компетентен орган, в писмена форма, съдържа всички реквизити, в това число и фактически и правни основания, като издадената заповед препраща към протокола на тръжната комисия, в който са посочени причините за отстраняване на жалбоподателя.

  Коректно е дадена и формулировката на основанието за отстраняване в Протокол № 1/05.10.2021 г., поради което кандидатът е могъл ясно и недвусмислено да разбере, че е отстранен поради непредставяне на изискуемите документи в съответният вид, подписани и подпечатани.

  Във връзка с гореизложените съображения съдът приема, че не са налице сочените основания за незаконосъобразност на проведения търг с явно наддаване за продажба на стояща дървесина на корен, общинска собственост, а оттук и на Заповед № РД-08-530/12.10.2021 г. на Кмета на Община С.Б.., както и на основанията по чл. 146 от АПК. Оспореният акт е правилен и законосъобразен, а жалбата – неоснователна, поради което ще бъде отхвърлена.

  С оглед изхода на спора не се дължат разноски по делото.

 

                    Воден от горното и на основание чл. 172 ал. 2 от АПК, Кюстендилският административен съд

 

Р   Е   Ш   И:

 

                    ОТХВЪРЛЯ като неоснователна жалбата на „В.Г.2“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление ***, срещу Заповед № РД-08-530/12.10.2021 г. на Кмета на Община С.Б.., с която е обявен спечелилия публичния търг с явно наддаване за продажба на стояща дървесина на корен в обект № 091, подотдели 70-к и 70-л и е определен за купувач „В.В.“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес ***.

 

                    Решението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд на Р. България в 14 - дневен срок от връчването му на страните.

                    Решението да се съобщи на страните чрез връчване на препис от същото.

 

                                                                  АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: