Решение по дело №270/2019 на Районен съд - Каварна

Номер на акта: 15
Дата: 27 февруари 2020 г. (в сила от 25 март 2020 г.)
Съдия: Живко Павлов Георгиев
Дело: 20193240200270
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 23 декември 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

гр. Каварна 27.02.2020г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

КАВАРНЕНСКИ РАЙОНЕН СЪД,в публично съдебно на седми февруари две хиляди и двадесета година в състав:

                                                    РАЙОНЕН СЪДИЯ:ЖИВКО ГЕОРГИЕВ

при секретаря Е.Ш.,като разгледа докладваното от съдията НАХД № 270 по описа на КРС за 2019 год., за да се произнесе, взе предвид следното:

         Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

         Обжалвано е Наказателно постановление № 11-01-282/15.11.2019г. на Директора на Агенцията за държавна финансова инспекция,с което на Н.Г.С. ЕГН ********** с адрес ***,с  месторабота към датата на извършване на нарушението Община Каварна,гр.Каварна,обл.Добрич,на длъжност Кмет на Община Каварна е наложено административно наказание  „глоба“ в размер на 100/сто/ лева за нарушение на чл.33 ал.1 изр.второ от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки,на основание чл.141 ал.1 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки във връзка с чл.32 ал.1 от Закона за административните нарушения и наказания във връзка с чл.142 ал.2  от  Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки.

         В жалбата си въззивникът развива съображения за незаконосъобразност на обжалваното наказателно постановление.Въззивникът твърди в жалбата си,че определянето на показателите за оценка на офертите е част от оперативната самостоятелност на възложителите,като последните сами определят онези показатели,които имат преимуществено значение за избора на участниците,като посочват самостоятелно и тяхната относителна тежест.Застъпва се и становището,че в рамките на Закона за обществените поръчки няма забрана за дефинирането на показатели за оценка,които не се изчисляват по математическа формула.В жалбата се твърди още,че при съставянето на методиката за определяне на комплексната оценка на офертите,Възложителят се е съобразил стриктно с разпоредбите на чл.70 ал.2 т.3 от Закона за обществените поръчки като е определил съответните качествени показатели в пълно съответствие с дефинирания предмет и обхват на обществената поръчка,като методиката съдържа показатели по отношение на ценови параметри и организация на персонала за изпълнение на поръчката. И точни указания за определяне на оценката за всеки един от елементите/подпоказатели/,включени в показател „Организация на персонала“.В заключение на жалбата е изразено становище,че приложената методика за комплексна оценка на офертите по никакъв начин не е повлияла на класирането на участниците в рамките на поръчката и  не е налице ощетяване на общинския бюджет на Община Каварна или друг публичен ресурс/европейски средства и държавен бюджет/.

         Моли за отмяна на Наказателно постановление № 11-01-282/15.11.2019г.,като неправилно и незаконосъобразно.

         В открито съдебно заседание,въззивникът редовно призован не се явява,не се представлява.

         Административнонаказващия орган,редовно призован,участва в производството чрез надлежно упълномощен процесуален представител,който счита обжалваното наказателно постановление за правилно и законосъобразно и моли същото да бъде потвърдено от съда.

Контролиращата страна-РП-гр.Каварна,редовно призована,не изпращат представител,не ангажира становище по жалбата.

         След преценка поотделно и в съвкупност на събрания по делото доказателствен материал,доводите и становищата на страните,Каварненски Районен съд,намира за установено следното от фактическа и правна страна:

         Жалбата е допустима,предвид обстоятелството,че е подадена от санкционираното лице в законоустановения 7/седем/ дневен срок от връчването му на оспореното наказателно постановление,като е произвела със завеждането си своя волутивен и суспензивен ефект.

         Кметът на общината е публичен възложител на обществени поръчки по смисъла на чл.5 ал.2 т.9 от Закона за обществените поръчки/ЗОП/.Възложителите на основание чл.5 ал.1 от ЗОП отговарят за правилното прогнозиране,планиране,провеждане,приключване и отчитане за резултатите от обществените поръчки.Кмет на Община Каварна от 02.11.2015г. и до момента на съставяне то и връчването на акт за установяване на административно нарушение № 11-01-282/20.05.2019г. е Н.Г.С. ,която за проверявания период от 22.12.2017г. до 31.01.2019г. не е упълномощавала лица,които да организират,провеждат и възлагат обществени поръчки,както и да сключват договори за тях,освен в случаите на заместване при отсъствието и.На 01.09.2016г. в Профила на купувача на Община Каварна е обособена Електронна преписка с № ООП-9-2016 „Обява за обществена поръчка на стойност по чл.20 ал.1 от ЗОП“.На същата дата 01.09.2016г. в профила на купувача са публикувани: обява,информация до АОП,указания,образци,техническа спецификация и проект на договор.С обявата за събиране на оферти от 01.09.2016г. кметът на Община Каварна Н.Г.С. е открила възлагането на обществена поръчка на стойност по чл.20 ал.3 от ЗОП с предмет:“Предоставяне на консултантски услуги за изготвяне и окомплектоване на заявление за кандидатстване,за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от ДФ „Земеделие“-Разплащателна агенция чрез програмата за развитие на селските райони2014-2020г. за три броя проекти на Община Каварна“.В обявата е направено кратко описание поръчката: „обект на поръчката-предоставянето на услуги по смисъла на чл.3 ал.1 т.3 от ЗОП“ и че в предмета на поръчката са включени три проекта:-„Реконструкция на водопроводната мрежа в населени места от Община Каварна“;-Рехабилитация и реконструкция на общински пътища в Община Каварна;-Реконструкция на улица „Сава Ганчев“ в гр.Каварна“.

         Прогнозната стойност на обществената поръчка е 70 000 лева без ДДС,а предвиденото плащане е дължимо при одобрение на подадените проектни предложения и след сключен договор с ДФЗ в срок до 15 календарни дни от получаване на авансово плащане по сключените договори от ДФЗ.

         Обществената поръчка е без обособени позиции.В обявата са вписани условията,на които трябва да отговарят участниците,както следва:-Изисквания за лично състояние-обстоятелства по чл.54 ал.1 т.1-5 и 7 от ЗОП;-Икономическо и финансово състояние-не се изисква;Технически и професионални способности-определени от възложителя изисквания.В обявата за събиране на оферти на възложителя са определени: критерий за възлагане-цена и качествени показатели с показатели за оценка:организация на работата и управление на риска и ценово предложение.в публикуваното и утвърдено от Кмета на Община Каварна за участие в обществена поръчка на стойност по чл.20 ал.3 от ЗОП с предмет:“Предоставяне на консултантски услуги за изготвяне и окомплектоване на Заявление за кандидатстване,за предоставяне на безвъзмездна  финансова помощ от ДФ“Земеделие“-Разплащателна агенция чрез Програмата за развитие на селските райони 2014-2020г. за три броя проекти на Община Каварна са включени:Предмет на поръчката;Срок на изпълнение;Прогнозна стойност,общо 70 000 лева,от тях: 10 000 лева за „Реконструкция на улица „Сава Ганчев“ в гр.Каварна“,30 000 лева за „Реконструкция на водопроводната мрежа в населени места от Община Каварна“ и 30 000 лева за „Рехабилитация и реконструкция на общински пътища в Община Каварна;Срок на валидност на офертите;Критерий за оценка на офертите-икономически най-изгодна оферта с показателите,определяне оценката по всеки показател и комплексната оценка на офертите- стр.3-6 от Указанието,“Методика за определянето на комплексната оценка“,други.Съгласно методиката за определяне на комплексната оценка максималната стойност е 100 точки.В показателя „Организация на персонала“ са включени пет подпоказатели,като са дадени указания да бъдат изпълнени В АУАН са разгледани подробно  самите подпоказатели.В одобреното от възложителя Указание за участие в обществената поръчка е посочена методика за комплексна оценка,в която е включен качествен показател “Организация на персонала“.За този показател е изискано предоставяне на  планове,графици и други документи,свързани с организацията на изпълнение на дейностите,като в оценката на показателя са включени пълнотата и начина на представяне на информацията от участниците.Изискванията към показателя „Организация на персонала“ не осигурява на участниците достатъчно информация за правилата,които ще се прилагат при определяне на неговата оценка,включително определяне на оценката по петте качествени показатели,които са количествено неопределими.С така определеният показател,включително подпоказателите е дадена неограничена свобода на избор и не е гарантирана реална конкуренция.Създадени са предпоставки за субективна оценка на техническите предложения на участниците,недостатък който не може да бъде преодолян дори от изискването на експертност на състава на комисията.Така утвърдения механизъм за оценяване не осигурява обективно оценяване,дава неограничена свобода на оценителната комисия при присъждане на точките и не предоставя на потенциалните участници достатъчно информация за правилата,които ще се прилагат при определяне на оценката. Същото се потвърждава от работата на комисията,обективирана в Протокол № 1/13.09.2016г..Комисията е направила кратки коментари по всеки показатгел и е присъдила точки на техническите предложения на участниците,без да са приложени към протокола или да са вписани таблици или други работни документи,от които по ясен и прозрачен начин да е виден начина на оценяване.Начинът на оценяване не става ясен и от направените от комисията коментари по всеки подпоказател.На основание чл.33 ал.1 от Правилника за приложение на Закона за обществените поръчки възложителите могат да изискват представяне на планове,графици и други документи,свързани с организацията на изпълнението на дейностите доколкото представят изпълнението в съответствие с офертата на участника и изискванията на възложителя.Пълнотата и начинът на представяне на информацията в документите не може да се използва като показател за оценка на офертите.

         С оглед на гореизложените фактически данни,актосъставителят е приел,че на 01.09.2016г. в гр.Каварна,община Каварна,област Добрич Н.Г.С. в качеството си на Кмет на Община Каварна и възложител по смисъла на чл.5 ал.2 т.9 от Закона за обществените поръчки/ЗОП/,с обява за събиране на оферти е открила обществена поръчка с предмет:“Предоставяне на консултантски услуги за изготвяне и окомплектоване на Заявление за кандидатстване,за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от ДФ „Земеделие“-Разплащателна агенция чрез Програмата за развитие на селските райони 2014-2020г. за три броя проекти на Община Каварна“ със стойност по чл.20 ал.3 т.2 от ЗОП.В обявата е определила критерий за възлагане-цена и качествени показатели с показатели за оценка:организация на работата и управление на риска и ценово предложение.С показателя „Организация на персонала“ Н.Г.С. е изискала представяне на планове,графици и други документи,свързани с организацията на изпълнение на дейностите,като в оценката на показателя на офертите е включила пълнотата и начина на представяне на информацията от участниците.

         Деянието е квалифицирано като нарушение на  разпоредбите на чл.33 ал.1,изр.второ от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки/ППЗОП в редакция ДВ бр.28/2016г/.АУАН е подписан от нарушителя с възражения отнасящи се до това,че нарушението е маловажно и не е довело до вредоносни последствия предвид на това,че избраният изпълнител е с най-ниска ценова оферта.В срока по чл.44 ал.1 от ЗАНН не са постъпили писмени възражения срещу акта.

         Въз основа на акта  било издадено обжалваното наказателно постановление,с което на Н.Г.С. ЕГН ********** с адрес ***,с  месторабота към датата на извършване на нарушението Община Каварна,гр.Каварна,обл.Добрич,на длъжност Кмет на Община Каварна е наложено административно наказание  „глоба“ в размер на 100/сто/ лева за нарушение на чл.33 ал.1 изр.второ от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки,на основание чл.141 ал.1 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки във връзка с чл.32 ал.1 от Закона за административните нарушения и наказания във връзка с чл.142 ал.2  от  Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки.

         Описаната фактическа обстановка се установява от показанията на разпитаният по делото свидетел - М. С.Е.-актосъставител,както и от приложените по делото писмени доказателства:

         1.Заповед № ФК-10-242/08.03.2019г. на Директора на АДФИ;

         2. Заповед № ФК-10-343/08.04.2019г. на Директора на АДФИ;

         3. Заповед № ФК-10-388/22.04.2019г. на Директора на АДФИ;

         4.Справка  за отговорните длъжностни лица в Община Каварна;

         5.Писмо с изх.№ РД-08-13-002/02.04.2019г. на Кмета на Община Каварна с отговор по т.IV.1 за липсата на упълномощаване по ЗОП.;

         6.Разпечатка от профила на купувача на Община Каварна за обособена електронна преписка с № ООП-9-2016;

         7.Обява за събиране на оферти от 01.09.2016г.;

         8.Указание за участие в обществената поръчка,одобрено от възложителя;

         9.Протокол № 1 от работата на комисията от 13.09.2016г.;

         10.Справка за присъствените дни на Н.Г.С.;

         При извършената служебна проверка съдът констатира,че АУАН и НП съдържат изискуемите реквизити,нарушението е описано пълно и ясно,с всички съставомерни признаци от обективна страна,включително са посочени и доказателствата които го потвърждават.Посочена е правилно нарушената правна норма в АУАН,а така също и санкционната норма в НП,предвид на което не е налице нарушение на чл.57 ал.1 т.5 от ЗАНН.

         Съдът кредитира изцяло показанията на разпитаният в съдебно заседание свидетел М. С.Е.-актосъставител,които потвърждават фактическото извършване на нарушението,изясняват формата и естеството,датата на осъществяването му.Изнесените от св.М.Е. данни,са в пълна корелация с писмените доказателствени източници,показанията и са безпротиворечиви,логични,поради което съдът ги счита за обективни и достоверни.В настоящото производство не се установиха данни за заинтересованост,под каквато и да било форма,от изхода на делото. При служебна проверка за законосъобразност на НП от процесуалноправна страна,включително и такава относно редовността  на АУАН,съобразно правомощията си  и релевираните възражения с жалбата,съдът не установи наличието на съществени процесуални нарушения,които да обуславят неговата отмяна.Актовете са издадени от компетентен орган,спазена е установената за това форма и изискуеми реквизити на съдържанието им,съгласно чл.42 и чл.57 от ЗАНН.Административнонаказателната отговорност на жалбоподателя е ангажирана в напълно редовно учредено и развило се,според процесуалните правила на ЗАНН административнонаказателно производство.Изложеното в АУАН и НП словесно фактическо описание на вмененото нарушение е в достатъчна степен конкретно,пълно и ясно,възпроизведени са твърдения за факти,които покриват основните съществени признаци на деянието,поради което позволяват неговата индивидуализация-обща с оглед датата и мястото на извършване и като административно нарушение в хипотезата на чл.33 ал.1,изр.второ от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки/ППЗОП в редакция ДВ бр.28/2016г/,отделно и като административнонаказателен състав по чл.141 ал.1 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки във връзка с чл.32 ал.1 от Закона за административните нарушения и наказания във връзка с чл.142 ал.2  от  Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки,налице са и обективните елементи относно надлежната персонификация на правния субект-нарушител.

         Кметът на общината е публичен възложител на обшествени поръчки по смисъла на чл.5 ал.2 т.9 от Закона за обществените поръчки/ЗОП/.Възложителите на основание чл.5 ал.1 от ЗОП отговарят за правилното прогнозиране,планиране,провеждане,приключване и отчитане за резултатите от обществените поръчки.Кмет на Община Каварна от 02.11.2015г. и до момента на съставяне то и връчването на акт за установяване на административно нарушение № 11-01-282/20.05.2019г. е Н.Г.С. ,която за проверявания период от 22.12.2017г. до 31.01.2019г. не е упълномощавала лица,които да организират,провеждат и възлагат обществени поръчки,както и да сключват договори за тях,освен в случаите на заместване при отсъствието и.От друга страна преценката за законосъобразността на НП,по смисъла на чл.57 ал.1 т.5 от ЗАНН,досежно описанието на нарушението ,се свежда до това изложени ли са фактически твърдения за обективните признаци от състава на административното нарушение което според АНО е осъществено.И тъй като последното очевидно е сторено,в самия санкционен акт се съдържат констатации, че  на 01.09.2016г. в гр.Каварна,община Каварна,област Добрич Н.Г.С. в качеството си на Кмет на Община Каварна и възложител по смисъла на чл.5 ал.2 т.9 от Закона за обществените поръчки/ЗОП/,с обява за събиране на оферти е открила обществена поръчка с предмет:“Предоставяне на консултантски услуги за изготвяне и окомплектоване на Заявление за кандидатстване,за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от ДФ „Земеделие“-Разплащателна агенция чрез Програмата за развитие на селските райони 2014-2020г. за три броя проекти на Община Каварна“ със стойност по чл.20 ал.3 т.2 от ЗОП.В обявата е определила критерий за възлагане-цена и качествени показатели с показатели за оценка:организация на работата и управление на риска и ценово предложение.С показателя „Организация на персонала“ Н.Г.С. е изискала представяне на планове,графици и други документи,свързани с организацията на изпълнение на дейностите,като в оценката на показателя на офертите е включила пълнотата и начина на представяне на информацията от участниците,поради което няма как да се приеме,че е било нарушено правото на защита на жалбоподателя и същият не е разбрал какво точно нарушение се твърди да е извършил,за което и се наказва.Именно този е критерият за преценка съществеността на допуснатото процесуално нарушение на правилата на ЗАНН.Ето защо,липсва каквото и да е било процесуално нарушение.

         Материалната компетентност на органите-актосъставителя и тази на АНО издал процесното НП не се оспорва от жалбоподателя,същата е нормативно установена,съгласно разпоредбата на чл.10 ал.1 т.3 и чл.5 ал.1 т.5 от Закона за държавната финансова инспекция.Със Заповед № ФК-10-242/08.03.2019г. Директора на Агенция за държавна финансова инспекция е възложил на М. С.Е.,държавен финансов инспектор ИРМ,гр.Варна да извърши финансова инспекция на Община Каварна,като задачата  включва освен други изброени в заповедта задачи и проверка за законосъобразност и документална обоснованост относно спазването на нормативните актове,уреждащи бюджетната,финансово-стопанската и отчетната дейност,както и режима за възлагане на обществена поръчка по проект:“Рехабилитация на общински пътища“.,в т.ч. сключените договори и изпълнението им за периода от 22.12.2017г. до 31.01.2019г.С последваща заповед ФК-10-343/08.04.2019г. е спряна финансовата инспекция на Община Каварна,възложена със заповед № ФК-10-242/08.03.2019г.,а със заповед ФК-10-388/22.04.2019г.е възобновена финансовата инспекция,като е удължен срока за извършване на финансовата инспекция.

         Обжалваното Наказателно постановление решаващият съдебен състав намери за материалноправно законосъобразно.Същото е издадено при правилно приложение на материалния закон и подзаконовите нормативни актове- чл.33 ал.1,изр.второ от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки/ППЗОП в редакция ДВ бр.28/2016г/ и  чл.141 ал.1 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки.

         Въззивника е санкциониран по реда на чл.141 ал.1 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки,съгл. който за нарушаване разпоредбите на този правилник виновните лица и лицата които са допуснали извършване на нарушение,се наказват по чл.32 от ЗАНН.Съгласно чл.32 ал.1 от ЗАНН който не изпълни или наруши  постановление,разпореждане или друг акт,издаден или приет от Министерския съвет,ако деянието не съставлява престъпление,се наказва с глоба от 100 до 2000 лева.С чл.33 ал.1,изр.второ от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки/ППЗОП в редакция ДВ бр.28/2016г./ е регламентирано, че възложителите могат да изискват представяне на планове,графици и други документи,свързани с организацията на изпълнението на дейностите,доколкото представят изпълнението в съответствие с офертата на участника и изискванията на възложителя.Пълнотата и начинът на представяне на информацията в документите не може да се използва като показател за оценка на офертите.

         Видно от гореизложената фактическа обстановка на 01.09.2016г. в гр.Каварна,община Каварна,област Добрич Н.Г.С. в качеството си на Кмет на Община Каварна и възложител по смисъла на чл.5 ал.2 т.9 от Закона за обществените поръчки/ЗОП/,с обява за събиране на оферти е открила обществена поръчка с предмет:“Предоставяне на консултантски услуги за изготвяне и окомплектоване на Заявление за кандидатстване,за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от ДФ „Земеделие“-Разплащателна агенция чрез Програмата за развитие на селските райони 2014-2020г. за три броя проекти на Община Каварна“ със стойност по чл.20 ал.3 т.2 от ЗОП.В обявата е определила критерий за възлагане-цена и качествени показатели с показатели за оценка:организация на работата и управление на риска и ценово предложение.С показателя „Организация на персонала“ Н.Г.С. е изискала представяне на планове,графици и други документи,свързани с организацията на изпълнение на дейностите,като в оценката на показателя на офертите е включила пълнотата и начина на представяне на информацията от участниците. Изискванията към показателя „Организация на персонала“ не осигурява на участниците достатъчно информация за правилата,които ще се прилагат при определяне на неговата оценка,включително определяне на оценката по петте качествени показатели,които са количествено неопределими.С така определеният показател,включително подпоказателите е дадена неограничена свобода на избор и не е гарантирана реална конкуренция.Създадени са предпоставки за субективна оценка на техническите предложения на участниците,недостатък който не може да бъде преодолян дори от изискването на експертност на състава на комисията.Така утвърдения механизъм за оценяване не осигурява обективно оценяване,дава неограничена свобода на оценителната комисия при присъждане на точките и не предоставя на потенциалните участници достатъчно информация за правилата,които ще се прилагат при определяне на оценката.

         След като на на 01.09.2016г. в гр.Каварна,община Каварна,област Добрич Н.Г.С. в качеството си на Кмет на Община Каварна и възложител по смисъла на чл.5 ал.2 т.9 от Закона за обществените поръчки/ЗОП/,с обява за събиране на оферти е открила обществена поръчка с предмет:“Предоставяне на консултантски услуги за изготвяне и окомплектоване на Заявление за кандидатстване,за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от ДФ „Земеделие“-Разплащателна агенция чрез Програмата за развитие на селските райони 2014-2020г. за три броя проекти на Община Каварна“ със стойност по чл.20 ал.3 т.2 от ЗОП,като в  обявата е определила критерий за възлагане-цена и качествени показатели с показатели за оценка:организация на работата и управление на риска и ценово предложение,а с показателя „Организация на персонала“ Н.Г.С. е изискала представяне на планове,графици и други документи,свързани с организацията на изпълнение на дейностите,като в оценката на показателя на офертите е включила пълнотата и начина на представяне на информацията от участниците и деянието е квалифицирано като нарушение на  разпоредбите на чл.33 ал.1,изр.второ от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки/ППЗОП в редакция ДВ бр.28/2016г/,настоящия съдебен състав намира за правилно и законосъобразно ангажиране  от АНО отговорността по чл.141 ал.1 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки във връзка с чл.32 ал.1 от Закона за административните нарушения и наказания във връзка с чл.142 ал.2  от  Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки.

         От изложеното по-горе съдът прави извод,че обвинението предмет на издаденото НП е доказано от обективна и субективна страна.

         Според настоящия състав на съда,правилно административнонаказващият орган е наложил административно наказание „Глоба“ на жалбоподателя.Същият е санкциониран като длъжностно лице-Кмет на Община Каварна,който е публичен възложител на обществени поръчки по смисъла на чл.5 ал.2 т.9 от ЗОП,а възложителите на основание чл.5 ал.1 от ЗОП отговарят за правилното прогнозиране,планиране,провеждане,приключване и отчитане за резултатите от обществените поръчки.

         Съдът не споделя твърдението на жалбоподателя,че в настоящия случай са налице условията за приложимост на разпоредбата на чл.28 от ЗАНН поради обстоятелството,че деянието е на формално извършване и от него не са настъпили вредни последици за никого.В тази връзка съдът съобрази обстоятелството,че посочената като нарушена разпоредба на ППЗОП визира нарушение на просто извършване,за чиято съставомерност не се изисква настъпването на вредоносен резултат.Законът за обществените поръчки,както и Правилника за неговото приложение /ППЗОП/ охраняват особен вид обществени отношения,като определят принципите,условията и реда за възлагане на обществени поръчки с цел осигуряване на ефективност при разходване на бюджетните и извънбюджетните средства,както и на средства ,свързани с извършването на определените в закона дейности с обществено значение,какъвто е и настоящия случай.Изложеното обосновава и по високи изисквания към дейността на възложителите и на лицата,отговорни за изпълнение на посочените по-горе цели.Именно поради изложеното,настоящия състав намира,че чл.28 от ЗАНН е неприложим в настоящото производство.Наказващият орган е действал законосъобразно,преценявайки,че не са налице предпоставките за прилагане на разпоредбата на чл.28 от ЗАНН,т.е.,че случая не може да се квалифицира като „маловажен“ по смисъла на посочената разпоредба.

         Наложеното наказание правилно е определено от АНО по вид и по размер ,в минималния такъв според закона ,при съобразяване на обстоятелствата по чл.27 от ЗАНН,в това число тежестта на конкретното нарушение и степента на обществената му опасност,отчитайки обстоятелството,че същото е първо такова на жалбоподателя.

         По горните съображения,съдът намира атакуваното наказателно постановление за правилно и законосъобразно,поради което същото следва да бъде потвърдено.

         С оглед изхода на спора и на основание чл.63 ал.3 от ЗАНН вр. с чл.143 ал.3 вр. с чл.63 ал.5 от ЗАНН,искането на представителя на въззиваемата страна за присъждане на юрисконсултско възнаграждение се явява основателно и следва да се уважи.

         Съгласно чл.63 ал.3 от ЗАНН/обн.ДВ бр.24/29.11.2019г.,в сила от 03.12.2019г./ в съдебните производства по обжалване на НП страните имат право на разноски по реда на АПК.Според чл.143 ал.3 от АПК,когато съдът отхвърли оспорването,както е в случая,тези разноски следва да се възложат в тежест на подателя на жалбата.Относно размера на разноските разпоредбата на чл.63 ал.5 от АПК предвижда,че в полза на юридически лица,които са били защитавани от юрисконсулт/както е в случая за Агенция за държавна финансова инспекция/,се присъжда възнаграждение  в определен от съда размер,който не може да надхвърля максималния размер за съответния вид дело,определен по реда на чл.37 от ЗПП и чл.24 от Наредбата за заплащане на правната помощ

         На основание чл.63 ал.3 от ЗАНН/обн.ДВ бр.24/29.11.2019г.,в сила от 03.12.2019г./ във връзка с чл.143 ал.3 от АПК,във връзка с чл.37 ал.1 от Закона за правната помощ и чл.24 от Наредбата за заплащане на правната помощ възнаграждението за юрисконсулт по настоящото производство настоящия съдебен състав определя на 100/сто/ лева,съобразявайки вида и количеството на извършената дейност и факта,че по делото с участие на юрисконсулта е проведено едно открито съдебно заседание.

         Така мотивиран и на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН,съдът

Р    Е    Ш    И:

         ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 11-01-282/15.11.2019г. на Директора на Агенцията за държавна финансова инспекция,с което на Н.Г.С. ЕГН ********** с адрес ***,с  месторабота към датата на извършване на нарушението Община Каварна,гр.Каварна,обл.Добрич,на длъжност Кмет на Община Каварна е наложено административно наказание  „глоба“ в размер на 100/сто/ лева за нарушение на чл.33 ал.1 изр.второ от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки,на основание чл.141 ал.1 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки във връзка с чл.32 ал.1 от Закона за административните нарушения и наказания във връзка с чл.142 ал.2  от  Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки.

         ОСЪЖДА Н.Г.С. ЕГН ********** с адрес ***,ДА ЗАПЛАТИ на Агенцията за държавна финансова инспекция с адрес гр.София улица „Леге“ № 2 сумата от 100/сто/ лева,представляваща юрисконсултско възнаграждение

         Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд гр.Добрич по реда на глава дванадесета от Административно-процесуалния кодекс в 14/четиринадесет/ дневен срок от получаване на съобщението,че решението с мотивите е изготвено.

                                                                

                                                        РАЙОНЕН СЪДИЯ: