Определение по дело №38/2021 на Административен съд - Плевен

Номер на акта: 102
Дата: 15 януари 2021 г.
Съдия: Цветелина Александрова Кънева
Дело: 20217170700038
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 14 януари 2021 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№ 102

   гр.Плевен, 15.01.2021 год.

                                                       

Административен съд - гр.Плевен, ІV-ти състав, в закрито съдебно заседание на петнадесети януари  две хиляди двадесет и първа година, в състав:

 

                                                                       Председател: Цветелина Кънева

 

като разгледа докладваното от съдията административно дело №38/2021 г. по описа на Административен съд – Плевен и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

            Производството по делото е образувано по жалба от ФК „Ювентус-95” с.Малчика, представлявано от председателя на А.А., против Решение №189/29.12.2020г. на Общински съвет-Левски, с което са отпуснати финансови средства в размер на 27500лева на ОФК „Левски 2007“ гр.Левски за продължаване състезателната дейност в Трета лига-Северозападна.

В жалбата се твърди, че взетото решение по т.13 от дневния ред е незаконосъобразно, прието при допуснати съществени нарушения на процедурните правила, в противоречие с Наредба №28 и при несъответствие с целта на закона. Сочи се, че при отпускане на средствата са допуснати множество нарушения на Наредба №28 на ОбС-Левски, която регламентира процедурата за разпределение на общински бюджетен ресурс за субсидиране на спортни клубове.  Твърди се, че това допълнително финансиране не е било обсъждано на двете постоянни комисии към общинския съвет. Твърди се още, че решението е прието с 11 гласа „за“, от които два са гласове на членове на Висшия Орган на управление на футболния клуб-молител. Счита се, че е налице конфликт на интереси.  Твърди се, че с взетото решение безспорно е ощетен ФК „Ювентус-95“, тъй като е извършено скрито разпределение на средствата за спортни дейности за спортните клубове за 2020г. Моли се за отмяна на решението. Направено е искане за спиране предварителното изпълнение на обжалваното решение.

С определение от 14.01.2021г. жалбата е изпратена на ОбС-Левски за представяне на преписката, както и на становище по нея и направеното особено искане.

На оспорващия футболен клуб са дадени указания да се представи удостоверение за съществуването и представителството на юридическото лице, както и да се посочи дали решението на общинския съвет се оспорва в цялост. Дадените са указания и да се представят доказателства за значителни или труднопоправими вреди, които футболният клуб би търпял от предварителното изпълнение на решението.

С писмо вх.№247/15.01.2021г. от ОбС-Левски е представена преписката по Решение №189/29.12.2020г., както и становище за неоснователност на жалбата и за недопустимост на искането за спиране.

С молба вх.249/15.01.2021г. от оспорващия футболен клуб е посочено, че решението, което се оспорва е взето по т.13 от дневния ред и отново се изразяват доводи за неговата незаконосъобразност. Представено е удостоверение за актуално състояние.

Съдът след като се запозна с представената преписка счита, че жалбата следва отново да бъде оставена без движение и оспорващият футболен клуб да обоснове правен интерес от обжалване на решението на общинския съвет, доколкото същото е взето във връзка с направено искане от 11.12.2020г. от ОФК „Левски 2007“ гр.Левски за отпускане на допълнителни средства, както и че не е адресат на акта.

            По отношение направеното искане за спиране на предварителното изпълнение на оспореното решението съдът съобрази следното:

Нормата на чл.166 ал.1 от АПК регламентира, че оспорването спира изпълнението на административния акт. В оспореното решение не е допуснато предварително изпълнение на акта, а в случая е неприложима и нормата на чл.166 ал.4 от АПК, тъй като няма допуснато предварително изпълнение по силата на отделен закон.

Ето защо е приложима общата разпоредба на чл.166 ал.1 от АПК и със самото обжалване  на процесното решение на Общински съвет Левски е спряно неговото изпълнение. В този смисъл е и чл.45 ал.4 изр.3 от ЗМСМА, съгласно който оспорването спира изпълнението на индивидуалните и на общите административни актове и действието на подзаконовите нормативни актове, освен ако съдът постанови друго. Предвид последното, искането за спиране изпълнението на Решение №189/29.12.2020г. на Общински съвет-Левски е без предмет и следва да бъде оставено без разглеждане, а производството в тази част да бъде прекратено.

            Воден от горното, съдът

                                                           О П Р Е Д Е Л И:

           

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ направеното в жалбата искане на ФК „Ювентус-95” с.Малчика за спиране предварителното изпълнение на Решение №189/29.12.2020г. на Общински съвет-Левски.

ПРЕКРАТЯВА производството по адм.дело №38 по описа за 2020г. на Административен съд-Плевен в тази  му част.

ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ жалбата на ФК „Ювентус-95” с.Малчика против Решение №189/29.12.2020г. на Общински съвет-Левски.

УКАЗВА на ФК „Ювентус-95” с.Малчика, в 7-мо дневен срок от съобщението, да обоснове правен интерес от обжалване на решението на общинския съвет, доколкото същото е взето във връзка с направено искане от 11.12.2020г. от ОФК „Левски 2007“ гр.Левски за отпускане на допълнителни средства, както и че не е адресат на акта.

            Определението в прекратителната му част подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховен административен съд в 7-мо дневен срок от съобщаването му, в останалата част определението не подлежи на оспорване.

Преписи от определението да се изпратят на страните по ел.поща.

                                                                                              СЪДИЯ: /п/