№ 69
гр. Елхово, 29.09.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ЕЛХОВО, IV -ТИ СЪСТАВ, в публично заседание на
девети февруари през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:Доротея П. Янкова
при участието на секретаря Н.Д.З.
като разгледа докладваното от Доротея П. Янкова Административно
наказателно дело № 20222310200002 по описа за 2022 година
Производството е по раздел V на глава III от ЗАНН.
Образувано е по жалба на З. Г. Г. , ЕГН ********** с адрес: гр. Бургас, ж.к. ***
против Наказателно постановление /НП/№ 21 – 0261 - 000336 /16.11.2021 година, издадено
от началника на РУ – Елхово при ОД на МВР - Ямбол, с което на жалбоподателя в
качеството му на водач на МПС – лек автомобил „Хонда Акорд“ с peг. № ***, за
административно нарушение по 21, ал.1 от ЗДвП на основание чл.182, ал.1, т. 6 от ЗДвП е
наложено административно наказание глоба в размер от 700.00 лева и лишаване от право да
управлява МПС за срок от 3 месеца, и на основание Наредба № Із-2539 е постановено
отнемане на 12 контролни точки на водача, за това, че на 08.09.2021г. в 17:26 часа в община
Елхово на път първи клас № I-7 - област Ямбол, община Елхово, гр. Елхово, на
кръстовището с път №7008 в населено място, с посока на движение от ГКПП-Лесово към
кръстовище с ул.„Ал.Стамболийски", южно от гр. Елхово, е управлявал лек автомобил
марка „Хонда Акорд" с рег. №***, негова лична собственост, с попълнена декларация по
чл.188 и чл.189, ал.5 от ЗДВП, с превишена скорост, при допустима за населено място
скорост от 50 км/ч, е установена и фиксирана скорост 104км/ч, като превишението на
скоростта е 51 км/ч, при отчетен толеранс от +/-/3 км за скорост до 100 км и 3% процента за
скорост над 100 км, скоростта е установена и фиксирана с АТСС с инв. № 1174d3,
верифицирано нарушение №7900/08.09.2021 г. от АИС-ЕЦОН, по преписка рег.№261 р-
17613/27.09.2021 г. по описа на РУ-Елхово.
Желае се отмяна на НП, с доводи същото е да издадено при допуснати
съществени нарушения на процесуалния и материалния закон.
Жалбоподателя твърди, че на 08.09.2021г в 17:26 часа е извършено заснемане
при управление на личния му автомобил „Хонда Акорд“ със 101 км/ч., при което не е била
изпълнена заповед на министъра на вътрешните работи от 18.06.2021 г., предвиждаща,
дейностите по контрол на пътното движение да се изпълняват, чрез видимо присъствие
както на служителите, така и на служебните автомобили, както и автоматизираните
технически средства и системи да се разполагат на места, характеризиращи се с
концентрация на тежки пътнотранспортни произшествия. Сочи, че мястото на нарушението
1
е на главен път първи клас I-7 от ГКПП-Лесово за Ямбол, на разстояние поне 1000 метра от
първите жилищни сгради в гориста местност и няма знак за ограничение на скоростта, като
при движение по път извън населено място превишението би било с 11 км/ч. Счита, че не е
редно на главен път от републиканската пътна мрежа, дори той да се явява околовръстен за
дадено населено място, максималната скорост на движение да е 50 км/ч, без поставен на
видно място знак.
В съдебно заседание жалбоподателят редовно призован, се явява лично,
поддържа жалбата на изложените в нея основания и моли за по-справедливо наказание.
Въззиваемата страна ОД на МВР – Ямбол, редовно призован не изпраща
представител и не взема становище по жалбата.
РП-Ямбол, редовно призована, не изпраща представител в съдебно заседание и
не взема становище по жалбата.
От събраните по делото писмени доказателства, преценени поотделно и в
тяхната съвкупност, съдът приема за установено от фактическа страна следното:
На 08.09.2021 г. в 17:26 часа на път първи клас № I-7, в участък от същия -
кръстовището на път I-7 с път №7008, в населено място град Елхово, община Елхово,
област Ямбол, с АТСС с инв.№1174d3, е установен скорост на управление на лек автомобил
– „Хонда Акорд“ с peг. № ***, движещ се в посока от ГКПП – Лесово към кръстовище с
ул. „Ал. Стамболийски“ - южно от гр. Елхово, 104км/ч.
В посочения пътен участък - в граничите на населено място, разрешената
максимална скорост е 50 км/ч.
АТСС е било позиционирано на главен път I-7, на кръстовището на път I-7 с път
7008 в населено място гр.Елхово и приведено в работа от мл. инспектор Кирил Киров - мл.
автоконтроьор при РУ – Елхово при ОДМВР – Ямбол.
Към административно-наказателната преписка е представен и приет като
доказателство Протокол за използване на автоматизирано техническо средство или система
с рег. № 261р- 16758 от 10.09.2021 г. от който е видно, че на 08.09.2021 г. за времето от 16.35
часа до 18.32 часа в гр. Елхово, обл. Ямбол, на път I-7 км., на кръстовището на път I-7 км с
път 7008, в границите на населеното място е било използвано за контрол автоматизирано
техническо средство ARH CAM S1 с фабр.№ 11743d3. Видно от протокола по отношение на
горепосочени участък действа общо ограничение на скоростта от 50 км/ч. В протокола е
отразена посоката на движение на контролираните МПС – от ГКПП „Лесово“ към улица
„Ал. Стамболийски“ /южно от гр. Елхово/, посоката на задействане - отдалечаващи се МПС,
отбелязана е датата, на която АТСС е преминало метрологична проверка – 15.10.2020г. и до
кога е годно за експлоатация – 14.10.2021г. Към протокола е приложена и снимка,
обективираща местоположението на посоченото АТСС на процесния участък от пътя.
От представения по делото Протокол за проверка № 73 –С – ИСИС от
15.10.2020г. на Български институт по метрология, се установява, че АТСС с фабричен
номер 11743d3, представлява преносимата система за контрол на скоростта на МПС с
вградено разпознаване на номера и комуникации тип АRH CAM S1 и е преминала проверка
на 15.10.2020 г.
Към доказателствата е приложено и Удостоверение за одобрен тип средство за
измерване № 17.09.5126 от 07.09.2017г. с приложения към него, от което е видно, че на
основание чл. 32, ал.1 от Закона за измерванията, преносима система за контрол на
скоростта на МПС с вградено разпознаване на номера и комуникации тип ARH CAM S1 е
одобрено средство за измерване, като същото има срок на валидност до 07.09.2027 година.
Видно от приложението към това удостоверение посоченото техническо средство
има възможност да разпознава номерата на МПС в реално време, както и да извършва
мониторинг на събития в реално време на обекти чрез вградена база данни.
2
В хода на работата на АТСС ARH CAM S1 с фабр. № 11743d3 на 08.09.2021 г. в
17.26 часа са заснети пет снимки, с №№ 11743D3/0197823, 11743D3/0197824,
11743D3/0197825, 11743D3/0197826 и 11743D3/0197827, приети към доказателствата. От
същите са видни датата и часа на заснемане, локацията на техническото средство, GPS
координатите му, ограничението на скоростта в съответния пътен участък, а именно 50
км/ч. На снимките се вижда ясно регистрационен номер на МПС - рег.№***. На снимка
№11743D3/0197827 е видна отчетената скорост на движение на МПС с рег. № *** -
104км/ч, както и отстоянието на МПС от техническото средство 67м.
Видно от приложената разпечатка от АИС на МВР на данни за регистрация на
моторно превозно средство с рег. № ***, същото е собственост на З. Г. Г., ЕГН **********.
На 28.09.2021 г. в декларация за предоставяне на информация във връзка с
разпоредбите на чл.188 от ЗДвП жалбоподателя Г. е декларирал, че на дата 08.09.2021г.
около 17.20 часа е управлявал личния си автомобил марка „Хонда Акорд" с рег.№ ***.
С изрична покана З. Г. Г. е бил поканен в РУ – Елхово да се яви в двуседмичен
срок от получаването на поканата в РУ – Елхово за съставяне на акт за установяване на
административно нарушение /АУАН/. Поканата е получена от Г. на 28.09.2021 година.
В двуседмичен срок от поканата, изтекъл на 12.10.2021 година жалбоподателя
не се е явил в РУ – Елхово за съставяне на АУАН. Това обстоятелство не се оспорва. На
25.10.2021 година свидетелят Г. А. - полицейски инспектор - Пътен контрол при РУ –
Елхово в присъствието на свидетелите К. В. В. и Г. К. К. съставил срещу жалбоподателя Г.,
в негово отсъствие, при условията на чл.40, ал.2 от ЗАНН, АУАН № 905513/25.10.2021
година за това, че на 08.09.2021г. в 17.26 часа в гр.Елхово, обл.Ямбол, на път I-7, на
кръстовището на път I-7 с път 7008 е управлявал лек автомобил марка „Хонда Акорд" с рег.
№ ***, негова лична собственост, с попълнена декларация по чл.188 и чл.189, ал.5 от ЗДвП с
превишена скорост, 104 км. час, като превишението на скоростта е 51 км/ч, при отчетен
толеранс от +/- 3км за скорост до 100км и 3%/процента за скорост над 100 км, при
допустима за населено място скорост от 50 км/ч.
В АУАН е посочено и че скоростта е установена и фиксирана с АТСС с инв.№
11743d3, верифицирано нарушение №7900/08.09.2021 г. от АИС-ЕЦОН, по преписка рег.
№261р-17613/27.09.2021 г. по описа на РУ- Елхово.
Нарушението е квалифицирано от актосъставителя като такова по чл.21, ал.1 от
ЗДвП.
АУАН е бил подписан от актосъставителя и свидетелите по акта В. и К. и
извратен на ОДМВР – Бургас за предявяване и връчване на жалбоподателя.
На 09.11.2021 година АУАН е бил предявен и връчен на жалбоподателя, чрез
органите на Четвърто РУ при ОДМВР – Бургас. Жалбоподателя е подписал същия, като е
декларирал, че се е запознал със съдържанието на акта, заявява, че има възражения и ще
представи същите в тридневен срок.
В тридневния срок по чл.44, ал.1 от ЗАНН /в редакцията на ДВ бр. 51 от 2007
година/, на 11.11.2021 година жалбоподателя е депозирал възражения срещу издадения акт,
идентични с посочените в жалбата му.
Въз основа на горепосочения АУАН началникът на РУ – Елхово при ОД на МВР
- Ямбол Г. Вълев на 16.11.2021 година е издал обжалваното Наказателно постановление №
21 – 0261 - 000336 от 16.11.2021г., с което наложил на З. Г. Г. за административно
нарушение по чл.21, ал.1 ЗДвП на основание чл. 182, ал.1, т. 6 от ЗДвП кумулативно
наказание - глоба в размер от 700.00 лева и лишаване от право да управлява МПС за срок
от 3 месеца. С наказателното постановление Началникът на РУ – Елхово при ОД на МВР -
Ямбол е постановил и отнемане на 12 контролни точки на жалбоподателя на основание
Наредба № Із-2539.
3
Описанието на нарушението и обстоятелствата, при които същото е било
извършено, изложени в АУАН са възпроизведени и в НП.
НП е връчено на жалбоподателя З. Г. Г. на 13.12.2021 г., което се установява от
разписката към същото. Жалбата против НП е депозирана пред административно -
наказващият орган на 17.12.2021 г.
Компетентността на актосъставителя да съставя актове за установяване на
административни нарушения по ЗДвП и на административно наказващия орган да издава
наказателни постановления по ЗДвП се установява от приетата към доказателствата заповед
№ 8121з-515/14.05.2018 година на министъра на МВР, допълнена със заповед № 8121з-
825/19.07.2019 година на министъра на МВР.
От приложената в АНП справка за нарушения за водач З. Г. Г. е видно, че
последният е наказван общо четири пъти за нарушения по ЗДвП в периода 2008г. - 2019г.
с влезли в сила НП и фишове.
Горната фактическа обстановка се установява изцяло от доказателствата,
приложени по административно-наказателна преписка, вкл. и от снимковия материал от
автоматизираната система за контрол на скоростта, както и от показанията на свидетелите
Г. К. А., К. В. В. и Г. К. К.. Доказателствата са непротиворечиви и взаимно допълващи се.
Както писмените, така и гласните доказателства изцяло се кредитират от съда.
От така описаната фактическа обстановка съдът прави следните правни изводи:
Жалбата е процесуално допустима, като подадена в преклузивния срок по чл.59,
ал.1 от ЗАНН от надлежно легитимирано лице, имащо правен интерес от обжалване.
Разгледана по същество жалбата е неоснователна.
Извършвайки служебна проверка за процесуалноправната законосъобразност на
атакуваното наказателно постановление, съдът не констатира да са налице процесуални
нарушения, представляващи формални предпоставки за отмяна на издаденото НП.
Административнонаказателната отговорност на З. Г. Г. е ангажирана в напълно редовно
възникнало и развило се производство по установяване на нарушението и издаване на НП.
Актовете са издадени от компетентни органи, в надлежната форма, при спазване
на процесуални изисквания и съдържат всички изискуеми реквизити, съобразно
разпоредбите на чл.42, респ. 57 ЗАНН. В АУАН, съотв. възпроизведено и в НП, се съдържа
достатъчно ясно и конкретно формулирано словесно описание на нарушението, с неговите
обективни признаци, посочена е цифрово и нарушената разпоредба. Т.е. даденото описание
съответства на законовото изискване, установено за това /чл.42, т.4, съотв. чл.57, т.5 ЗАНН/,
доколкото са обективирани всички релевантни факти и обстоятелства, както тези явяващи се
елементи от твърдяното нарушение, така и обстоятелствата при осъществяването и
установяване на нарушението. АУАН е издаден при спазване на процесуални изисквания на
чл.40 и чл.43 ЗАНН.
Разпоредбата на чл. 189, ал.4 от ЗДвП, предвижда, че при нарушение, установено
и заснето с автоматизирано техническо средство или система, за което не е предвидено
наказание лишаване от право да се управлява моторно превозно средство или отнемане на
контролни точки, се издава електронен фиш в отсъствието на контролен орган и на
нарушител за налагане на глоба в размер, определен за съответното нарушение. Тъй като в
случая за конкретното превишение на скоростта е предвидено освен наказание глоба и
наказание лишаване от право да управлява МПС и отнемане на контролни точки, правилно и
законосъобразно е съставен АУАН.
Относно материалноправната законосъобразност, настоящият съдебен състав
прецени следното:
Съгласно разпоредбата на чл. 21, ал.1 от ЗДвП, при избиране скоростта на
движение на водача на пътно превозно средство е забранено да превишава посочените в
4
разпоредбата стойности на скоростта в км/ч, като максимално допустимата скорост за
управление на МПС в населено място е 50км/ч.
По силата на чл. 182, ал.1, т.6 от ЗДвП, водач, който превиши разрешената
максимална скорост в населено място, се наказва за превишаване над 50 km/h - с глоба 700
лв. и три месеца лишаване от право да управлява моторно превозно средство, като за всеки
следващи 5 km/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв.
Или деянието, за което е ангажирана административно наказателната
отговорност на жалбоподателя е обявено от закона за наказуемо.
Във основа на събраните в хода на съдебното следствие доказателства съдът
приема за безспорно установено, че на 08.09.2021г. в 17.26 часа жалбоподателя З. Г. Г. е
управлявал собственото си МПС „Хонда Акорд" с рег.№ ***, в населено място гр. Елхово,
община Елхово, обл.Ямбол, по път I-7, на кръстовището на път I-7 с път 7008, с посока на
движение от ГКПП – Лесово към улица „Ал. Стамболийски“ /южно от гр. Елхово/ със
скорост 101 км/ч /след приспадане на допустимото отклонение от 3 км/ч за скорост над
100 км/ч/, с което е осъществил от обективна и субективна страна състава на
административното нарушение по чл. 21, ал.1 от ЗДвП, наказуемо по чл.182, ал.1, т.6 от
ЗДвП.
При установяване на нарушението са спазени изискванията на Наредба № 8121з-
532 от 12.05.2015 г. за условията и реда за използване на автоматизирани технически
средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата. В същата са
разграничени три хипотези на установяване и заснемане на нарушения с АТСС: 1) от
статични АТСС; 2) от мобилни АТСС временно разположение на участък от пътя; и 3) от
мобилни АТСС, прикрепени към превозно средство. Последните могат да бъдат използвани
и в динамична обстановка, която е изключение от общите правила и отговорността се
реализира на място от контролните органи установили по време на движение нарушението.
В процесният случай нарушението е констатирано с мобилна АТСС временно
разположена на участък от пътя и самото АТСС е статично. То се характеризира с винаги
автоматизиран контрол, без значение дали се извършва в присъствието или отсъствието на
контролен орган, т.е. независимо от него. Последният не участва в процеса по установяване
на нарушението, чрез преки действия и субективни възприятия. Неговото отношение по
заснемането и установяването на нарушението е ирелевантно.
За да е законосъобразно използването на техническото средство следва да са
налице следните условия, които въвежда Наредба № 8121з-523 от 12.05.2015 г. след
изменението с ДВ бр. 6 от бр. 16.01.2018 г.: използваното техническо средство да е от
одобрен тип; техническото средство да е вписано в Българския институт по метрология;
техническото средство да е преминало през първоначална и последваща метрологична
проверка; при контрол на въведено с пътен знак ограничение на скоростта мястото за
разполагане на АТСС се определя така, че АТСС да извършва измерване след навлизане на
превозното средство в зоната с ограничение на скоростта или да има общо правило за
скоростта в населени места; да са спазени изискванията на чл. 10, ал. 1 от Наредба № 8121з-
532/12.05.2015 г. като надлежно е попълнен Протокол за използване на Автоматизирано
техническо средство или система, който следва да е съпроводен със снимка на
разположението на уреда.
В случая са налице всички кумулативно изисквани условия, посочени по-горе -
използваното техническо средство е от одобрен тип; вписано е в Българския институт по
метрология; преминало е през първоначална и последваща метрологична проверка; мястото
на контрол е на място в което има общо правило за скоростта в населени места; спазени са
изискванията на чл. 10, ал. 1 от Наредба № 8121з-532/12.05.2015 г. като надлежно е
попълнен Протокол за използване на Автоматизирано техническо средство или система,
съпроводен със снимка на разположението на уреда.
5
Възраженията на жалбоподателя, че пътния участък не попада в населено място
гр.Елхово, респ. че въведено ограничение на скоростта за конкретния пътен участък е
неправилно, са неоснователни. Относно понятието „населено място“ относима в случая е
разпоредбата на §6, т. 49 от ДР на ЗДвП, съгласно която "населено място" е застроена със
сгради територия, при която началото и краят са обозначени със съответни пътни знаци.
Съответно в протокола е посочено, че пътния участък по отношение на който се
осъществява контрол е в границите на населено място гр.Елхово. Нарушението е извършено
на 08.09.2021 г. в 17.26 часа в гр. Елхово на път I-7 км, на кръстовището на път I-7 с път
7008, в рамките на населеното място гр.Елхово. На съдията също е ноторно известно, че
посочения пътен участък е след пътен знак за начало на населено място град Елхово.
Въпросът дали правилно са поставени пътните знаци е въпрос, който е извън предмета на
проверка в настоящото производство.
Действащото ограничение от 50км/ч е общото ограничение на скоростта в
населено място, където е монтирано техническото средство, видно от Протокол от проверка
от 08.09.2021г. Към момента на заснемането на нарушението, за което впоследствие е
издадено обжалваното НП, е използвана мобилна видео-радарна система за наблюдение и
регистриране на пътни нарушения № 11743d3, фиксираща дата, час, скорост на движение, с
вградено разпознаване на номера, и което техническо средство е от одобрен тип за
измерване, като е преминало съответните проверки, видно от събраните доказателства по
делото. В случая нарушението се установява по несъмнен начин от изготвения с това
автоматизирано техническо средство снимков материал, като съгласно чл.189, ал. 15 от
ЗДвП изготвените с технически средства или системи, заснемащи или записващи датата,
точния час на нарушението и регистрационния номер на моторното превозно средство,
снимки, видеозаписи и разпечатки са веществени доказателствени средства в
административно наказателния процес. МПС е разпознато от АИСС поради което няма
съмнение, че констатираното нарушение се отнася до конкретното МПС с рег.№ ***. От
това доказателство е видно също така, че измерената скорост на движение на процесното
МПС е била 104 км/ч, при ограничение 50 км/ч. Видно от информацията съдържаща се на
гърба на снимката МПС е разпознато от АТСС.
Член 16, ал. 5 от Наредба № 8121з-523 от 12.05.2015 г. определя, че при
съставяне на акт за установяване на административно нарушение и издаване на наказателно
постановление за установено нарушение за превишена скорост от измерената от АТСС
скорост се приспада максимално допустимата грешка за съответния тип АТСС, посочена в
чл. 755 от Наредбата за средствата за измерване, подлежащи на метрологичен контрол. При
издаване на НП е приспадната максимално допустимата грешка съгласно техническите
характеристики на използваното система, като от регистрираната скорост 104 км/ч са
приспаднати 3 км/ч и е определено превишение на скоростта с 101 км/ч.
Без значение за решаване на въпроса за законосъобразността на обжалваното НП
са доводите за допуснати нарушения на заповед на министъра на МВР от 18.06.2021
година. Процесуалните правила за издаване на НП за нарушения на правилата за движение,
установени и заснети с автоматизирани технически средства или системи, са
регламентирани в Закона за движение по пътищата и в издадената въз основа на този закон
Наредба № 8121з-532 от 12 май 2015 г. за условията и реда за използване на автоматизирани
технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата, а не с
цитираната от жалбоподателя заповед на министъра на МВР, която не представлява
нормативен акт. Следва да се посочи и че към датата на заснемане на процесното
нарушение (08.09.2021г.) нормативната уредба не предвижда обозначаване на мястото за
контрол.
Няма спор, че МПС е собственост на жалбоподателя.
Съгласно чл.188 ал.1 от ЗДвП „Собственикът или този, на когото е предоставено
6
моторно превозно средство, отговаря за извършеното с него нарушение. Собственикът се
наказва с наказанието, предвидено за извършеното нарушение, ако не посочи на кого е
предоставил моторното превозно средство.”
Жалбоподателя в декларация по чл.188 от ЗДвП е декларирал, че той е
управлявал МПС „Хонда Акорд" с рег.№ ***, поради което законосъобразно е ангажирана
отговорността му за установеното и доказано по несъмнен начин административно
нарушение по чл.21, ал.1 от ЗДвП и следва да понесе и административнонаказателната
отговорност за нарушението.
От субективна страна нарушението е извършено умишлено, при пряк умисъл,
жалбоподателят е съзнавал, че управлява МПС в границите на населено място, за което
действа общо ограничение на скоростта от 50 км/ч, както и че за посочения пътен участък
няма въведено с пътен знак ограничение на скоростта, различно от това произтичащо от
общото ограничение на скоростта за населено място.
Правилно са приложени и относимите законови разпоредби към установеното
административно нарушение. Правилно е индивидуализирано и наложеното наказание -
глоба в размер на 700 лв. и три месеца лишаване от право да управлява моторно превозно
средство, съобразно предвиденото от приложимата санкционна норма на чл.182, ал.1, т.6 от
ЗДвП. Що се отнася до броя на отнетите контролни точки, същият е определен в
съответствие с разпоредбата на чл.6, ал.1, т.7 от Наредба № Iз-2539 от 17.12.2012 г. за
определяне максималния размер на контролните точки, условията и реда за отнемането и
възстановяването им, списъка на нарушенията, при извършването на които от наличните
контролни точки на водача, извършил нарушението, се отнемат точки съобразно
допуснатото нарушение, както и условията и реда за издаване на разрешение за провеждане
на допълнително обучение. Цитираната норма предвижда за нарушения на Закона за
движението по пътищата на водачите на МПС да се отнемат контролни точки, като при
превишаване на разрешената максимална скорост с над 50 км/ч в населено място (чл. 182,
ал. 1, т. 6 от ЗДвП) се отнемат 12 контролни точки.
Управлението на пътно превозно средство е дейност с повишен риск.
Конкретното нарушение не се отличава с по-ниска степен на обществена опасност от други
нарушения от същия вид, поради което няма основание за приложение на разпоредбата на
чл. 28 от ЗАНН. Случаят не е маловажен.
Издаденото НП се явява законосъобразно и правилно и като такова следва да
бъде потвърдено.
По разноските: Претенция за присъждане на разноски не са заявени от страните
и такива не се присъждат.
Воден от горното и на основание чл.63, ал.1 във вр.ал.2, т.5 и вр. чл.58д, т.1 от
ЗАНН, Елховският районен съд
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 21 – 0261 - 000336 /16.11.2021г.,
издадено от Началника на РУП – Елхово при ОД на МВР - Ямбол, с което на З. Г. Г. , ЕГН
********** с адрес: гр. Бургас, ж.к. *** за административно нарушение по 21, ал.1 от ЗДвП
на основание чл. 182, ал.1, т. 6 от ЗДвП е наложено административно наказание глоба в
размер от 700.00 лева и лишен от право да управлява МПС за срок от три месеца, и на
основание Наредба № Із-2539 е постановено отнемане на 12 контролни точки, като
законосъобразно и правилно.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване пред Административен съд Ямбол
7
по реда на АПК в 14-дневен срок от съобщението до страните, че е изготвено.
Съдия при Районен съд – Елхово: _______________________
8