Решение по дело №531/2018 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 21 март 2019 г. (в сила от 20 юли 2020 г.)
Съдия: Мария Николаевна Ницова
Дело: 20187140700531
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 19 октомври 2018 г.

Съдържание на акта

 

 

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

№ 146/21.03.2019 г., гр.Монтана

 

В  името на народа

            АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД -  МОНТАНА, ІV-ти състав, в открито заседание на двадесет и седми  февруари две хиляди и деветнадесета година, в състав:

 

                                                                            ПРЕДСЕДАТЕЛ: Мария  Ницова 

при  секретаря Л***

като разгледа докладваното от съдия Ницова адм.д. № 531 по описа за 2018 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

             

 

 

 

Производството е образувано по реда на чл. 215, във вр. с чл. 129 от ЗУТ.  

             

 

Жалбоподателите С.З.Й. и  Т.П.Д. лично и П.И.Д., Г.С.Г., Р.С.М., И.Ц.В., Г.Б.К. и И.Л.И., чрез пълномощника адв.Т.П., оспорват заповед № 2123/18.09.2018 г. на кмета на община Монтана, с която е одобрен Проект за изменение на подробен устройствен план – план за регулация и застрояване за УПИ II в кв. 154 и за улично пространство с ОТ 440-439-438 /части от ул. „И*** “ и бул. „А*** С*** “/ по действащия ПУП на ЦГЧ, гр. Монтана, като:1. С плана за регулация регулационната линия между УПИ П и УПИ III се поставя в съответствие с имотната граница на ПИ с идентификатор 48489.8.85, регулационната линия между УПИ II и УПИ I се поставя в съответствие с кадастралната граница на ПИ с идентификатор 48489.8.88, към УПИ II се включват части от уличното пространство и се променя отреждането на УПИ II от „За жилищно строителство, Териториален кадастър и Дом на архитекта“ в „За жилищно строителство и ОО“; 2. С плана за застрояване в УПИ П се запазва съществуващата жилищна сграда и се предвижда ново средно свободно застрояване, показано с ограничителни линии на застрояване, съгласно чертежа. Проектът се одобрява по графичната и текстова част и е неразделна част от заповедта…“ 

             

 

 

Жалбоподателите С.Й. и Т.П. лично, останалите жалбоподатели, чрез пълномощника адв.Т.П., твърдят, че заповедта е незаконосъобразна. В първоначалната жалба излагат съображения за съществени нарушения на административно производствените правила, като твърдят, че това е второ производство, като първото е прекратено, но без да им е връчена заповед за прекратяването и без да е налице промяна на обстоятелствата е започнало ново административно производство, за което не са надлежно уведомени, а при опит да се запознаят с материалите по същото, не са получили такава възможност, което е съществено нарушение на производствените правила, т.к.  с това са нарушени правата им като заинтересовани лица. Твърдят, че административният орган е постановил новата заповед без да са изяснени всички факти и обстоятелства от значение за случая, в нарушение на чл.35 от АПК. В писмено становище допълнително сочат нарушения по чл.34 във вр.с чл.8 и 12 АПК. Административният орган вече веднъж се е произнесъл по същия въпрос, като в предходно административно производство е издал заповед 704/20.04.2018г., с която е възложено изработването на проект за изменение на подробен устройствен план- план за регулация и застрояване за УПИ II, кв. 154 по плана на гр.Монтана и част от уличното пространство на ул. „И*** “ и ул. „Ал. Стамболийски“ с ОТ 440 - ОТ 439-ОТ 438, като производството е прекратено със заповед № 1281/19.06.2018 г., като тази заповед е влязла в сила, поради което съгласно чл.27, ал.2, т.1 АПК административният орган е следвало  при новото искане да провери дали същото е допустимо, т.к. въпросната заповед е стабилен административен акт, който не подлежи на изменение или отмяна от самия административен орган, и абсолютна отрицателна предпоставка за ново производство с идентичен предмет и страни, т.к. компетентността на органа е изчерпана, поради което производството като недопустимо е следвало да се прекрати. Издадената нова заповед № 1780/08.08.2018 г., с която повторно се възлага изработване на проект за изменение на действащия ПУП, не е надлежно съобщена на заинтересованите страни, при издаването и са нарушени чл.59, т.4 АПК, не е ясно кои “графична и текстова част са неразделна част от заповедта“, т.к. не са приложени и представени на страните. Заповедта е издадена и в противоречие с императивните разпоредби на чл.146, т.4 във вр.с чл.142, ал.1 АПК- не е налице искане от заинтересовано лице, което да е придружено със скица, искането е и преди да е изтекъл срокът по чл.128, ал.5 и преди е разгледан от експертния съвет, каквото очевидно не е имало, т.к. не е било приложено към преписката. Нарушена е и разпоредбата на чл.37, ал.4 от ЗУТ във връзка с §1, т.2 от ДР на ЗУЕС.  

 

 

 

С тези възражения, наведени в хода на съдебното производство с различни заявления жалбоподателите искат обжалваната заповед да бъде отменена като незаконосъобразна.      

В съдебно заседание жалбоподателите лично и  чрез пълномощика адв.П., поддържат жалбата и в писмена защита пледират за отмяна на оспорения административен акт. Претендират разноски в производството.

             

 

 

 

Ответникът чрез пълномощника адв.Ц. оспорва жалбата. Счита, че жалбоподателите неоснователно твърдят, че не са надлежно уведомени за промяната на влязъл в сила ПУП, а останалите им възражения са преклудирани. Претендира разноски в производството.

             

 

 

 

Заинтересованите страни И.А.Д., П.Д.Ц., К.Т.И., „К* М*“ ООД, представлявано от Л.П.П., редовно призовани, не се явяват, не се представляват и не изразяват становище.

            Заинтересованата страна Министерство на вътрешните работи, чрез пълномощника на министъра, юрк.Попов, твърди, че МВР не е уведомявано, за изработен и изложен проект за изменение на ПУП-ПЗ на УПИ ІІ в кв.154 по плана на гр.Монтана, поради което не се имали възможност за становище или възражение, в съответствие с нормата на чл.128, ал.5 от ЗУТ.

             

 

 

 

 

 

 

 

Съдът след като прецени събраните по делото доказателства, доводите и възраженията на страните от фактическа страна, намира следното:  

             

 

Жалбоподателите, са собственици на индивидуални обекти/апартаменти/ в жилищна сграда, разположена в УПИ ІІ, кв.154 на ЦГЧ на гр.Монтана, ул. И*** № * , което се установява от приложените нотариални актове, а и не се оспорва в производството/л.166 от делото/ - заинтересовани лица по чл.131 ЗУТ.

            С решение на Общински съвет Монтана № 783 от протокол № 30/29.03.2018г., на основани чл.21, ал.1, т.8 ЗМСМА, чл.134, ал.2, т.2 и т.6 ЗУТ и чл.6, ал.1 от ЗОбС,  е дадено съгласие за изработване на проект за изменение на ПУП-ПРЗ на УПИІІ в кв.154 и част от уличното пространство на ул.И*** и ул.А*** .Стамболийски с ОТ 440- ОТ 429 – ОТ 438 по  действащия ПУП на гр.Монтана, с който проект към УПИ ІІ в кв. 154 се включат части от уличното пространство, като  регулационната линия между УПИ ІІ и УПИ І се поставя по кадастралната граница и се предвижда ново отреждане „За жилищно строителство и ОО“ и нов план за застрояване, предвиждащ изграждане на пететажна сграда с подземен паркинг, съгласно скица- приложение. Новообразуваният УПИ ІІ е с площ 1100 кв.м.Обявява за частна общинска собственост 333 кв.м. , представляващи част от улично пространство на ул.И*** и ул.А*** .Стамболийски с ОТ 440- ОТ 429 – ОТ 438 по  действащия ПУП на гр.Монтана./л.113 от делото/.

            Съгласно това решение със заповед № 704/20.04.2018 г., кметът на община Монтана е възложил „ изработването на проект за изменение на подробен устройствен план- план за регулация и застрояване за УПИ II, кв. 154 по плана на гр.Монтана и част от уличното пространство на ул. „И*** “ и ул. „Ал. Стамболийски“ с ОТ 440 - ОТ 439-ОТ 438, като:1.С плана за регулация регулационната линия между УПИ II и УПИ III се поставя в съответствие с имотната граница на ПИ с идентификатор 48489.8.85, регулационната линия между УПИ II и УПИ I се поставя в съответствие с кадастралната граница на ПИ с идентификатор 48489.8.88, към УПИ II се включват части от уличното пространство и се променя отреждането на УПИ II от „За жилищно строителство, Териториален кадастър и Дом на архитекта“ в „За жилищно строителство и 00“, съгласно приложената скица-предложение. 2.С плана за застрояване се запазва съществуващата жилищна сграда и се предвижда в УПИ II ново средно свободно застрояване, показано с ограничителни линии на застрояване, съгласно приложената скица-предложение.Проектът да се изработи в цифров и графичен вид и на хартиен носител в 3 екземпляра, в приетия от „Агенция по геодезия, картография и кадастър“ формат CAD-4, съгласно чл. 5, ал. 4 от Наредба № 8 от 14.06.2001г. за обема и съдържанието на устройствените планове и чл. 60 от наредба № 3/2005г. за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри. Проектът да се изработи в обхват: УПИ II, кв. 154 и част от уличното пространство с ОТ 440-ОТ 439-ОТ 438 по плана на гр. Монтана при спазване на изискванията на Закона за устройство на територията и свързаните с него нормативни актове и с обем и съдържание, съгласно Наредба № 8/14.06.2001 г. за обема и съдържанието на устройствените планове. Проектът да се съгласува с положителни писмени становища със заинтересованите централни и териториални администрации, и със специализираните контролни органи и експлоатационни дружества.“/л.111-112 от делото/.

            Това производство след възражения от заинтересовани страни – МВР, „Териториален кадастър“ ЕООД и собственици на жилища в етажна собственост/ л.91 и 92-93 от делото/, с искане от дирекция “Общинска собственост“ рег.№ 24-00-548/19.06.2018 г./л.87 от делото/,  е прекратено със заповед № 1281/19.06.2018 г. на кмета на община Монтана на основание е посочен чл.56, ал.1 АПК/л.86 от делото/. Не са представени доказателства за съобщаване на  тази заповед на всички заинтересовани лица по реда на АПК/виж обявления и уведомяване на част от заинтересованите страни л.71- 85 от делото/.  Поради което по разбиране на настоящият съдебен състав няма данни заповед № 1281/19.06.2018 г. на кмета на община Монтана, с която на основание  чл.56, ал.1 АПК е прекратено административното производство, да е влязла в сила.

            Въпреки това, кметът на община Монтана е издал заповед № 1780/08.08.2018г.,  в същата посочено „по искане № 24-00-689/31.07.2018 г.“, каквото липсва в административната преписка, с която повторно е възложил “ изработването на проект за изменение на подробен устройствен план- план за регулация и застрояване за УПИ II, кв. 154 по действащия ПУП на ЦГЧ, гр.Монтана и част от уличното пространство на ул. „И*** “и бул. „А*. С*“с ОТ 440 - ОТ 439-OT 438, като:1.С плана за регулация регулационната линия между УПИ II и УПИ 111 се поставя в съответствие с имотната граница на ПИ с идентификатор 48489.8.85, регулационната линия между УПИ II и УПИ I се поставя в съответствие с кадастралната граница на ПИ с идентификатор 48489.8.88, към УПИ II се включват части от уличното пространство и се променя отреждането на УПИ II от „За жилищно строителство, Териториален кадастър и Дом на архитекта“ в „За жилищно строителство и 00“, съгласно приложената скица-предложение. 2. С плана за застрояване се запазва съществуващата жилищна сграда и се предвижда в УПИ II ново средно свободно застрояване, показано с ограничителни лиши на застрояване, съгласно приложената скица-предложение.

Проектът да се изработи в цифров и графичен вид и на хартиен носител в 3 екземпляра, в приетия от „Агенция по геодезия, картография и кадастър“ формат CAD-4, съгласно чл. 5, ал. 4 от Наредба № 8 от 14.06.2001г. за обема и съдържанието на устройствените планове и чл. 60 от наредба № 3/2005г. за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри. Проектът да се изработи в обхват: УПИ II, кв. 154 и част от уличното пространство с ОТ 440-ОТ 439-OT 438 по плана на гр. Монтана при спазване на изискванията на Закона за устройство на територията и свързаните с него нормативни актове и с обем и съдържание, съгласно Наредба № 8/14.06.2001г. за обема и съдържанието на устройствените планове. Проектът да се съгласува с положителни писмени становища със заинтересованите централни и териториални администрации, и със специализираните контролни органи и експлоатационни дружества…“/л.27-28 от делото/, абсолютно идентична със заповед № 704/20.04.2018 г./ л.111-112от делото/. Прави впечатление, че и приложения проект за изменение на ПУП-ПР/ л.16-23 от делото/, е идентичен с този в първото производство/ л.100 – 110 от делото/, изменено е само основанието „ чл.134, ал.2, т.2 и т.6 от ЗУТ, както е посочено в решението на ОбС и заповед № 704/20.04.2018г., вече е заменено с чл.134, ал.1, т.1 и ал.2, т.2 ЗУТ „, естествено и номера на заповедта. Съобщен е с обявление № 80-00-143/15.08.2018 г./л.31-33 от делото/. В тази насока възражение от пълномощника на МВР/л.162-164 от делото/.

            Тук следва да се обърне внимание, че в административната преписка липсва искане № 24-00-689/31.07.2018 г./посочено в заповед № 1780/08.08.2018 г. на кмета на община Монтана – л.27 от делото/, а в констативния акт за обявление № 80-00-143/15.08.2018 г./л.33 от делото/, се сочи преписка № 08-00-196/15.08.2018 г./л.15 от делото/. Към административната преписка е приложено заявление № 08-00-196/15.08.2018г./л.15 от делото/, което е от “Община Монтана“, въобще не е ясно от кого изхода и към същото няма приложени документи, формално заявление за одобряване на проекта за изменение на ПУП по заповед № 1780/08.08.2018 г., което е след възлагане, съответно становище на гл.архитект и решение на експертния съвет. Последните не бяха представени с административна преписка, но след няколкократни  указания от съда бяха представени – становище от гл.архитект № 42/07.08.2018 г./л.181 от делото/ и препис извлечение от протокол №17/14.09.2018 г. на ОЕСУТ/л.188 от делото/, които също са формални и преповтарят доводи от първото производство.    

            След което е издадена оспорената в настоящото производство заповед № 2123/18.09.2018 г. на кмета на община Монтана, с която е одобрен “ Проект за изменение на подробен устройствен план – план за регулация и застрояване за УПИ II в кв. 154 и за улично пространство с ОТ 440-439-438 /части от ул. „И*** “ и бул. „А*** С*** “/ по действащия ПУП на ЦГЧ, гр. Монтана, като: 1. С плана за регулация регулационната линия между УПИ П и УПИ III се поставя в съответствие с имотната граница на ПИ с идентификатор 48489.8.85, регулационната линия между УПИ II и УПИ I се поставя в съответствие с кадастралната граница на ПИ с идентификатор 48489.8.88, към УПИ II се включват части от уличното пространство и се променя отреждането на УПИ II от „За жилищно строителство, Териториален кадастър и Дом на архитекта“ в „За жилищно строителство и ОО“; 2. С плана за застрояване в УПИ П се запазва съществуващата жилищна сграда и се предвижда ново средно свободно застрояване, показано с ограничителни линии на застрояване, съгласно чертежа. Проектът се одобрява по графичната и текстова част и е неразделна част от заповедта. Заповедта да се съобщи на всички заинтересувани лица по чл. 131 от ЗУТ по реда на Административнопроцесуалния кодекс.“/л.6-8 от делото/.

            Тази заповед не е съобщена на заинтересованите страни по реда на АПК,  въпреки  изричната разпоредба на чл.129, ал.2 ЗУТ „ Заповедта се съобщава на заинтересуваните лица при условията и по реда на Административнопроцесуалния кодекс“. За такова съобщаване не са представени доказателства, а и не се спори в производството, съгласно обявление и служебна бележка /л.11 и 12 от делото/ и  изричното заявление на пълномощника на ответника адв.Ц., че същата е съобщена по реда на §4, ал.1, предл.2  от ПР на ЗУТ – „ поставяне на таблото за обявления на община Монтана и на границата на поземлени имоти с идентификатори 48489.8.85 и 48489.8.86/съответно УПИ ІІІ и УПИ ІІ от кв.154 по действащия регулационен план на Монтана/ е съобщено съдържанието/залепването/ на обявление № 80-00-183/19.09.2018 г…“/л.11 и 12 от делото/ и протокол от с.з. на 16.01.2018 г. /л.177 от делото/. Който ред  по разбиране на настоящия съдебен състав е изключение от общото правило, приложимо „ когато адресът на някое от заинтересованите лица не е известен или то не е намерено на посочения от него адрес..“.             

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Въпреки, че със заповед № 2123/18.09.2018 г. на кмета на община Монтана,  е одобрен проект за  изменение абсолютно идентичен ПУП-ПРЗ за УПИ ІІ в кв.154 и за уличното пространство с ОТ 440-439-438/ по действащия ПУП на ЦГЧ на гр.Монтана,  в производството се твърди, че предходното производство е прекратено със заповед № 1281/19.06.2018 г., поради което това е ново административно производство, т.к. предходното е прекратеното.   

            Въпреки изрично дадените указания от съда, в производството не са представени доказателства за ново искане, въз основа на което е започнало това новото  административно производство. Не е ясно при какви мотиви е прекратено предходното идентично производство, нито са представени доказателства за твърдението, че заповед №1281/19.06.2018 г. , с която е прекратено е влязла в сила. Като следва да се обърне внимание, че жалбоподателите не оспорват тази заповед, в писмената защита същите твърдят, че същата е влязла в сила/л.195 от делото/.

            При така представените доказателства, съдът предвид изрично заявеното оспорване на заповед № 2123/18.09.2018 г. на кмета на община Монтана, следва да разгледа и се произнесе по законосъобразността на тази заповед. Административният орган е постановил обжалваната заповед, с която е одобрил проект за изменение ПУП-ПРЗ за УПИ ІІ в кв.154 и за уличното пространство с ОТ 440-439-438/ по действащия ПУП на ЦГЧ на гр.Монтана, който е възложен със заповед № 1780/08.08.2018 г., кметът на община Монтана, отново е разрешил възлагане изработването на абсолютно същия проект за изменение ПУП-ПРЗ за УПИ ІІ в кв.154 и за уличното пространство с ОТ 440-439-438/ по действащия ПУП на ЦГЧ на гр.Монтана, като се твърди, че е по искане № 24-00-689/31.07.2018 г. от дирекция“Общинска собственост“, но такова искане не се съдържа в административната преписка. Изменено и основанието за издаването на същата, вместо „чл.134, ал.2, т.2 и т.6 от ЗУТ“, както е посочено в решението на ОбС и заповед № 704/20.04.2018г.,  е посочено „ чл.134, ал.1, т.1 и ал.2, т.2 ЗУТ“/л.27-28 от делото/.

            При подробно запознаване с приложените от административния орган доказателства, безспорно се установява, че в проведеното ново административно производство административният орган очевидно е бързал, поради което е допуснал съществени нарушения на административно производствените правила, не само отказ да предостави информация на заинтересованите лица/л.67 от делото/,  по съобщаването на издадените актове в административното производство, но и по окомплектоване на административната преписка с доказателства, като част от посочените в заповедта  въобще липсват, а посочените като неразделна част проект и чертеж не са приложени към заповедта и ясно описани, поради което не е ясно кои следва да бъдат приети като част от същата.    

             

 

 

Няма доказателства, въпреки твърдението, че заповед № 1281/19.06.2018 г. на кмета на община Монтана, с която е прекратено първоначалното производство по заповед № 704/20.04.2018 г. на кмета на община Монтана, е влязла в сила. Неясно и без да са посочени конкретни мотиви е постановено едно привидно прекратяване на производството по заявление на дирекция “Общинска собственост“ в община Монтана, без да е ясно от кого изхожда същото/л.87 от делото/. След което почти веднага е проведено абсолютно идентично производство по заявление от „Община Монтана“ или  дирекция “Общинска собственост“, поне така се сочи в заповедта на кмета, без да е налице такова заявление, при което са допуснати съществени нарушения на производствените правила, без надлежно искане и без надлежно уведомяване на заинтересованите страни, е издадена оспорената в настоящото производство заповед № 2123/18-09.2018 г. на кмета на община Монтана, с която е одобрен първоначалния проект за ПУП- ПР, разрешен първоначално със заповед № 704/20.04.2018 г., и впоследствие със заповед № 1780/08.08.2018 г. на кмета на община Монтана.    

             

 

 

При така изяснената фактическа обстановка, съдът приема от правна страна следното: 

             

 

 

Жалбата е подадена в срок, доколкото по делото липсват доказателства за нейното съобщаване по надлежен ред на жалбоподателите.

            Ж 

 

албоподателите имат правен интерес от обжалване на тази заповед на основание чл. 131, ал.2, т.1  от ЗУТ, т.к. безспорно са „ носителите на ограничени вещни права….за имот- предмет на  самия план“, по този въпрос не се спори в производството. 

             

 

 

Обжалваната заповед е издадена в предвидената от закона писмена форма от орган, който по принцип притежава компетентност да издава актове от вида на процесния.  

 

 

 

Съгласно чл. 129, ал.2 от ЗУТ подробния устройствен план с обхват до един квартал, а в Столичната община и в градовете с районно деление - с обхват до три квартала, както и за поземлени имоти извън границите на населени места и селищни образования, се одобрява със заповед на кмета на общината в 14-дневен срок след приемането на проекта за подробен устройствен план от Общинския експертен съвет.

             

 

 

 

В настоящия случай се касае за одобряване изменение на ПУП на един имот. За това компетентен да постанови дължимия административен акт е кметът на съответната община. Процесната заповед е издадена от кмета на община Монтана. Въпреки това съдът счита, че обжалваната заповед е незаконосъобразна, на първо място поради допуснати съществени нарушения на административно производствените правила, няма данни за искане за започване на производството, дори същото да е служебно, то към същото следва да е приложена скица с предложеното изменение, каквато не е приложена в представената административна преписка. Съобщаването на заповедта е по реда на АПК и само по изключение „.. когато адресът на някое от заинтересованите лица не е известен или то не е намерено на посочения от него адрес..“, е приложим редът по §4, ал.1, предл.2  от ПР на ЗУТ. Нарушени са и правата на заинтересованите лица, на които е отказана поисканата от тях информация относно проекта/ л.67 от делото/.

            Извън тези съществени нарушения на производствените правила, при издаването на оспорената заповед административният орган не  е изложил  мотиви относно плана за застрояване, нарушил е и разпоредби на материалния закон. В заповедта само е посочено „С плана за застрояване в УПИ II да се запази съществуващата жилищна сграда и се предвижда ново средно свободно застрояване, показано с ограничителни линии на застрояване, съгласно чертежа. Проектът се одобрява по графичната и текстова част и е неразделна част от заповедта“. Въобще не е ясно посочено кой чертеж и кой проект е неразделна част от заповедта. Към преписката е приложен „Проект за изменение на ПУП- ПР на УПИ ІІ от кв.154 и за част от уличното пространство с ОТ 440-439-438 по действащия подробен устройствен план на ЦГЧ, гр.Монтана“/л.16-23 от делото/. С преписката е приложен и „План за застрояване ПУП- ПЗ, за УПИ ІІ, кв.154 и част от уличното пространство на ул.И*** и ул.А*** .С*, с ОТ 440-439-438, по плана на гр.Монтана/л.29-30 от делото/. На първо място следва да се обърне внимание, че макар да е посочено, че това е окончателен проект, същият е от месец май 2018 г., а производството е започнало през август 2018 г., т.е безспорно това е част от първоначалния проект, по който производството е прекратено. Доколко въобще може да се приеме, че това е план за застрояване, т.к. не съдържа обяснителна записка и не отговоря на изискванията, уредени в Наредба № 8 от 14.06.2001 г. за обема и съдържанието на устройствените планове/Загл. изм. - ДВ, бр. 22 от 2014 г., в сила от 11.03.2014 г./. При така представените писмени доказателства, въобще не е ясно за заинтересованите страни, а и за съда, който е в невъзможност да провери доколко предвиденото застрояване е в съответствие със законовите разпоредби. Приложени са два проекта - за регулация и за застрояване, като не е ясно кой проект е неразделна част от заповедта. По разбиране на настоящия състав приложените проекти не отговорят на изискванията, изрично уредени в раздел I „План за регулация и застрояване/план за регулация на улици и поземлени имоти и за режим на застрояване/“ от Наредба № 8 от 14.06.2001 г. за обема и съдържанието на устройствените планове/Загл. изм. - ДВ, бр. 22 от 2014 г., в сила от 11.03.2014 г./. Проектът на плана за застрояване не съдържа задължителните данни за предвиденото застрояване, не е приложена обяснителна записка, поради което не е ясно при тези данни относно предвиденото застрояване, доколко същото е в съответствие с изискванията на разпоредбите на Наредба № 7 от 22.12.2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони. В тази връзка са и поисканите с молба от заинтересованата страна Т.П.Д. данни, за които няма приложени доказателства/л.67 от делото/.    

            Следва да се обърне внимание, че въпреки многократните указания на съда, че представената административна преписка не е пълна и следва да бъдат представени  всички относими доказателства, с отлагане на делото два пъти за попълване на същото с доказателства,  от страна на административния орган не бяха изпълнени указанията на съда. Поради което макар проведеното административно производство по изменение на ПУП- ПРЗ да е допустимо, а допуснатото нарушение по отношение съобщаването на оспорената заповед не по реда на АПК, което по разбиране на настоящия състав не е толкова съществено, предвид факта, че заинтересованите лица са узнали и обжалвали заповедта, съдът всъщност е изправен пред невъзможност да осъществи пълна проверка за законосъобразност на одобрените с оспорената заповед № 2123/18.09.2018 г. на кмета на община Монтана, проект за изменение на ПУП-ПРЗ за УПИ ІІ, в кв.154, т.к. в заповедта не е посочено ясно съгласно кой чертеж, неразделна част е ПЗ, нито кой проект всъщност се одобрява със заповедта, т.к. в преписката се съдържат два проекта на ПУП- ПР и ПУП – ПЗ.

            Съдът не приема изложените от жалбоподателите възражения, че въобще е  незаконосъобразно,  недопустимо да бъде допуснато изменение на ПУП- ПРЗ, т.к. са налице основания за промяна на ПР и ПЗ, още повече, че и по предходния план е било предвидено застрояване, стига производството по измененията да са в съответствие с разпоредбите на закона и подзаконовите нормативни актове.    

            При този разбор на представените доказателства, съдът намира, че оспорената заповед е издадена при съществени нарушения на производствените правила и при нарушение на материални разпоредби, поради което е незаконосъобразна.              

            За пълнота следва да се посочи, че от друга страна, по разбиране на настоящия състав оспорената 

 

 

 

 

 

 

 заповед е издадена и без да е приключило първоначалното  административното производство, започнало след решение № 783 от протокол № 30/29.03.2018 г.на ОбС Монтана, заповед № 704/20.04.2018 г. на кмета на община Монтана, последваща заповед № 1281/19.06.2018 г. за прекратяване на производството, т.к. не  надлежно съобщена на  всички страни, липсват доказателства за влизането в сила на тази заповед.  

 

 

 

За да приеме органът, че производството пред него е допустимо, съгласно чл. 27, ал.2, т.1 от АПК, следва да се увери, че по отношение на същия предмет и относно същите страни няма влязъл в сила административен акт, а по  

 

 

 

чл. 27, ал.2, т.2 от АПК, административният орган е длъжен да следи и дали липсва висящо административно производство със същия предмет, пред същия орган и с участие на същите страни, независимо в коя фаза е неговото процесуално развитие. В конкретния случай административният орган не е установил тези обстоятелства или поне не е представил достатъчно доказателства за това.             

 

 

 

 

             

 

 

 

По изложените съображения, предвид оспорването на заповед № 2123/ 18.09.2018 г. на кмета на община Монтана, същата следва да бъде отменена като незаконосъобразна.

             

 

 

 

Разноски следва да се присъдят в полза на жалбоподателите, същите са своевременно заявени и се дължат от ответника в размер на 674,20 лв., от които 63.60 лв. платена държавна такса, внесена за жалбоподателите от Т.П./л.44 и л.146-150 от делото/ и 610.60 лв. – държавна такса и  платено възнаграждение за един адвокат от П.И.Д.,/л.43 от делото/ и приложен договор за правна защита и съдействие от 19.10.2018 г. Жалбоподателката С.З.Й. не е заявила искане за разноски,  макар да е внесла държавна такса/ л.42 от делото/.

            Предвид  

 

 

 

изложеното,  съдът

 

 

 

 

Р Е Ш И:

 

             

 

 

 

Отменя заповед № 2123/18.09.2018 г. на кмета на община Монтана, с която е одобрен Проект за изменение на подробен устройствен план – план за регулация и застрояване за УПИ II в кв. 154 и за улично пространство с ОТ 440-439-438 /части от ул. „И*** “ и бул. „А*** С*** “/ по действащия ПУП на ЦГЧ, гр. Монтана. 

             

 

 

Осъжда община Монтана да заплати на П.И.Д. ***, направените разноски в размер на 610.60/ шестстотин и десет лева и шестдесет стотинки/лева и на Т.П. ***, направените по делото разноски в размер на 63.60/шестдесет и три лева и шестдесет стотинки/. 

             

 

 

Решението подлежи на обжалване в 14- дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховен административен съд.

 

 

 

 

 

                                                                Административен съдия: