Решение по дело №156/2022 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 28 юни 2022 г.
Съдия: Галя Петкова Иванова
Дело: 20227220700156
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 април 2022 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

№ 133

 

гр. Сливен, 28. 06. 2022 г.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – СЛИВЕН, в публично заседание на девети юни, две хиляди двадесет и втора година, в състав:

             

                                   АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ:  ГАЛЯ  ИВАНОВА

 

При участието на секретаря Галя Георгиева, като разгледа докладваното от административния съдия административно дело № 156 по описа на съда за 2022 година, за да се произнесе, съобрази следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл. 44 от Регламент (ЕС) № 952/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 9 октомври 2013 година за създаване на Митнически кодекс на Съюза и чл. 220 от Закона за митниците /ЗМ/.

Образувано е по жалба от „АУТО КА“ ЕООД с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление: гр. Сливен, бул. „Бургаско шосе“ № 75, п. от у. К.Д.А., подадена срещу Решение № 32-94960 от 22.03.2022 г., издадено от Директора на Териториална дирекция Митница Бургас, с което е решено следното: На основание чл. 55, ал. 1, т. 1 и т. 2 от ЗДДС, е определена нова данъчна основа при внос по смисъла на чл. 16, ал. 1 от същия закон на автомобил 2008 BMW ХЗ с шаси WBXPC934X8WJ09716, допуснат за свободно обращение с МД с MRN 21BG001009007454R0 с дата на приемане 14.05.2021 г. в размер на 2 090,60 лева; На основание чл. 54, ал. 1 от ЗДДС във връзка с чл. 77, § 1, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 и с чл. 77, § 2 от същия регламент, данъчното събитие при внос на стоки възниква и ДДС става изискуем на датата, на която възниква задължението за заплащане на вносни мита, а именно 14.05.2021 г., която е датата на приемане на МД с MRN 21BG001009007454R0; Предвид данъчната ставка от 20 %, съгласно чл. 66, ал. 1, т. 2 от ЗДДС и на основание чл. 67, ал. 1 от същия закон, е определено задължение за ДДС при внос по смисъла на чл. 16, ал. 1 от ЗДДС на автомобил 2008 BMW ХЗ с шаси WBXPC934X8WJ09716 от МД с MRN 21BG001009007454R0 в размер на 418,12 лева; На основание чл. 56 от ЗДДС, във връзка с чл. 105, § 4 във връзка с § 3 от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. за автомобила, деклариран с МД с MRN 21BG001009007454R0, е определено за вземане под отчет ДДС (В00) в размер на 32,80 лева; На основание чл. 83, ал. 1 от ЗДДС във връзка с чл. 77, § 3 от Регламент (ЕС) № 952/2013, е определен „АУТО КА“ ЕООД, ЕИК *********, като длъжник за заплащане на ДДС в размер на 32,80 лева; На основание чл. 59, ал. 2 от ЗДДС, във връзка с чл. 114, § 2 от Регламент (ЕС) № 952/2013 г., възниква задължение за лихви, определено по реда на чл. 1 от ЗЛДТДПДВ, върху ДДС в размер на 32,80 лева за срока от 14.05.2021 г. до датата на връчване на решението; На основание чл. 59, ал. 2 от ЗДДС, във връзка с чл. 1 от ЗЛДТДПДВ, се дължи лихва за забава за размера на дължимите вземания, който не е платен в десетдневен срок от уведомяването за задължението за плащане на определеното ДДС.

В жалбата си оспорващото дружество твърди, че оспореното решение е незаконосъобразно, тъй като е издадено при съществени нарушения на административнопроизводствените правила. Излага съображения, че: решението е издадено след изтичане на преклузивния срок, определен с разпоредбата на чл. 19б, ал. 1 от ЗМ; в срока от връчване на съобщението, че ще бъдат предприети действия за издаване на решение с цел определяне на нов размер на ДДС за стоките от МД с MRN 21BG001009007454R0, от дружеството е изразено становище, подадено на 19.01.2022 г.; на основание чл. 19б, ал. 1 от ЗМ, решение, с което се установяват митническо задължение и/или други публични държавни вземания, се издава в най-кратък срок, но не по-късно от 30 дни от започването на производството, и следователно крайният срок за издаване на оспореното решение изтича на 18.02.2022 г.; процесното решение е издадено на 22.03.2022 г. – 32 дни след изтичане на крайния срок за неговото издаване, с което е нарушена цитираната разпоредба от ЗМ. Моли оспореното решение да бъде отменено.  

В съдебно заседание оспорващото дружество, редовно призовано, се представлява от упълномощен процесуален представител, който поддържа жалбата и моли да бъде уважена. Претендира присъждане на направените по делото разноски. В представени писмени бележки излага съображения в подкрепа на твърденията си за незаконосъобразност на оспорения акт.

Административният орган, редовно призован, се представлява в съдебно заседание от упълномощен процесуален представител, който изразява становище за неоснователност на жалбата, моли да бъде отхвърлена, излага съображения в подкрепа на твърденията си законосъобразност на оспореното решение, претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Административният съд, след като обсъди и прецени наведените в жалбата доводи, становищата на страните, събраните по делото относими към спора доказателства и извърши проверка за законосъобразност на оспорения административен акт, приема за установено от фактическа страна следното:

На 14.05.2021 г. с МД с MRN 21BG001009007454R0 с дата на приемане 14.05.2021 г. оспорващото дружество „АУТО КА“ ЕООД е поставило под режим допускане за свободно обращение следната стока: автомобил 2008 BMW ХЗ с шаси WBXPC934X8WJ09716. Към митническата декларация е приложен коносамент HLCUMTR210321025, видно от който автомобилът е превозен с контейнер CAIU4261107 от п. на н. М., К., до п. на р. Б., Република България, с изпращач AUTOINTEX INC. В ел. д. № 3/1-Кл.2 от МД с MRN 21BG001009007454R0 като износител на автомобила е деклариран ****-**** КЕУ ИНК. В ел. д. № 4/1-Кл.20 от МД с MRN 21BG001009007454R0 е декларирано условие на доставка FOB К., К. В ел. д. № 4/16-Кл.43 от МД е декларирано, че митническата стойност на автомобила е определена на основание чл. 70 от Регламент (ЕС) № 952/2013 г., а именно код 1 „Договорна стойност на внасяните стоки“. Към МД с MRN 21BG001009007454R0 е приложена фактура № 151/ 11.01.2021 г., издадена от ****-**** QUE INC, К. При определянето на митническата стойност на автомобила в размер на 1615,12 лева, цената на автомобила, съгласно приложената към МД фактура № 151/11.01.2021 г., е преизчислена по курс за митнически цели 1,29209 BGN/CAD към датата на приемане на МД. Изчисленото задължение за вносно мито (А00) в размер на 161,51 лева е взето под отчет и е платено от „АУТО КА“ ЕООД.

Със Заповед за възлагане № ЗТД-1000-497 от 26.07.2021 г., изменена със Заповед № ЗТД-1000-522 от 05.08.2021 г. и Заповед № ЗТД-1000-628 от 24.09.2021 г., от Директора на ТД Митница Бургас е разпоредено, на основание чл. 48 от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. и чл. 84, ал. 1, т. 2 от ЗМ, да бъде извършен последващ контрол на декларирането на „АУТО КА“ ЕООД, във връзка с поставянето на стоки под митнически режим допускане за свободно обращение. Заповедите са връчени на оспорващото дружество.

В хода на последващия контрол, с писмо Рeг. № 32-259139 от 12.08.2021 г. е представена фактура № ********** от 10.05.2021 г., издадена от „Економу-Интернашънъл Шипинг Ейджънсиз“ ЕООД, с получател „АУТО КА“ ЕООД на обща стойност 492,06 лева. Във фактурата са включени услуги (почистване контейнер, такса документация - внос, линейна такса инспекция, терминални и други пристанищни такси) за направени разходи до първото местоназначение на територията на страната на 3 броя автомобили, превозени с контейнер CAIU4261107 по коносамент HLCUMTR210321025, един от които - автомобил 2008 BMW ХЗ с шаси WBXPC934X8WJ09716. Задължението по фактурата е платено от „АУТО КА“ ЕООД. Цитираната фактура не е приложена към МД с MRN 21BG001009007454R0.

В хода на проверката, от дружеството с Писмо Вх. № 32-272139 от 25.08.2021 г. под опис е представена счетоводна документация, касаеща процесната доставка.

С уведомление за провеждане на заключително обсъждане, на основание чл. 84к,  ал. 1 от ЗМ, към писмо Рeг. № 32-339760 от 27.10.2021 г. „АУТО КА“ ЕООД е поканено да се яви на 02.11.2021 г. в 14:00 часа в стая 106 в сградата на ТД Митница Бургас с цел провеждане на заключително обсъждане относно установените при проверката обстоятелства и възможните правни последици, произтичащи от тях.

Уведомлението е връчено на 27.10.2021 г. с разписка за връчване на С. М., у. на „СМ МС“ ЕООД и посочена като л. за с. във връзка с разпоредбата на чл. 84г, ал. 1, т. 7 от ЗМ. Проверяваното лице е уведомено, че в случай че не може да се яви на заключителното обсъждане, може да упълномощи надлежно свой представител, който да го представлява при провеждане на заключителното обсъждане.

С Писмо Рeг. № 32-342432 от 28.10.2021 г. „АУТО КА“ ЕООД е посочило, че на 02.11.2021 г. проверяваното лице, както и негов представител, не може да присъства на заключително обсъждане.

С уведомление към Писмо с Рeг. № 32-345672 от 01.11.2021 г. на „АУТО КА“ ЕООД е предоставена нова възможност да се яви за провеждане на заключително обсъждане, на основание чл. 84к, ал. 1 от ЗК, на 03.11.2021 г. или на 04.11.2021 г. в часовете от 8:30 часа до 12:00 часа и от 13:00 до 17:00 часа в стая 106 в сградата на ТД Митница Бургас, предвид уведомлението за невъзможност на проверяваното лице да се яви на 02.11.2021 г. „АУТО КА“ ЕООД е уведомено, че в случай че не може да се яви, може да упълномощи надлежно свой представител, който да го представлява при провеждане на заключителното обсъждане. Уведомление към Писмо с Рег. № 32-345672 от 01.11.2021 г. е връчено на 02.11.2021 г. на К.А., у. на „АУТО КА“ ЕООД, с разписка за връчване на електронен адрес ************.

„АУТО КА“ ЕООД, негов представител или пълномощник, не са се явили за провеждане на заключително обсъждане на основание чл. 84к, ал. 1 от ЗМ до 17:00 часа на 04.11.2021 г., както и до 9:30 часа на 05.11.2021 г., в резултат на което с проверяваното дружество не е проведено заключително обсъждане. За посоченото обстоятелство в 9:30 часа на 05.11.2021 г. е съставен протокол Рeг. № 32-351240 от 05.11.2021 г., на основание чл. 84к, ал. 3 от ЗМ.

Проверката е приключила с Доклад № BG001000/1/2/15.11.2021 г., съдържащ подробно изложение на констатираните обстоятелства. В т. 3.12 от доклада митническите органи са определили нова данъчна основа при внос, изчислено е  задължението за ДДС при внос по смисъла на чл. 16, ал. 1 от ЗДДС на автомобила, допуснат за свободно обращение с МД с MRN 21BG001009007454R0, определено в размер на 418,12 лева, и е определен  размер на ДДС, който подлежи на вземане под отчет и заплащане, а именно ДДС (В00) – 32,80 лева. Докладът е връчен на управителя на дружеството на 17.11.2021 г.

Със съобщение Рeг. № 32-412823 от 17.12.2021 г., на основание чл. 29 от Регламент (ЕС) № 952/2013 във връзка с чл. 22, § 6 от същия регламент, „АУТО КА“ ЕООД е уведомено, че ще бъдат предприети действия за издаване на решение с цел определяне на нов размер на задължението за ДДС (В00) за стоката, поставена под режим допускане за свободно обращение с МД с MRN 21BG001009007454R0 с дата на приемане 14.05.2021 г. Съобщението е връчено на управителя на „АУТО КА“ ЕООД на 20.12.2021 г.

В определения срок в деловодството на ТД Митница Бургас е регистрирано Становище Вх. № 32-20610 от 20.01.2022 г. от управителя на „АУТО КА“ ЕООД, с което е направено искане да бъдат преразгледани констатациите от извършения последващ контрол, съдържащи се в констативен доклад № BG001000/1/2/15.11.2021 г. по отношение на МД с MRN 21BG001009007454R0 и мотивите за издаване на решение, изложени в съобщение с Рeг. № 32-412823 от 17.12.2021 г.

На 22.03.2022 г. от Директора на ТД Митница Бургас е издадено оспореното в настоящото производство Решение № 32-94960, с което е решено следното: На основание чл. 55, ал. 1, т. 1 и т. 2 от ЗДДС, е определена нова данъчна основа при внос по смисъла на чл. 16, ал. 1 от същия закон на автомобил 2008 BMW ХЗ с шаси WBXPC934X8WJ09716, допуснат за свободно обращение с МД с MRN 21BG001009007454R0 с дата на приемане 14.05.2021 г. в размер на 2 090,60 лева; На основание чл. 54, ал. 1 от ЗДДС във връзка с чл. 77, § 1, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 и с чл. 77, § 2 от същия регламент, данъчното събитие при внос на стоки възниква и ДДС става изискуем на датата, на която възниква задължението за заплащане на вносни мита, а именно 14.05.2021 г., която е датата на приемане на МД с MRN 21BG001009007454R0; Предвид данъчната ставка от 20 %, съгласно чл. 66, ал. 1, т. 2 от ЗДДС и на основание чл. 67, ал. 1 от същия закон, е определено задължение за ДДС при внос по смисъла на чл. 16, ал. 1 от ЗДДС на автомобил 2008 BMW ХЗ с шаси WBXPC934X8WJ09716 от МД с MRN 21BG001009007454R0 в размер на 418,12 лева; На основание чл. 56 от ЗДДС, във връзка с чл. 105, § 4 във връзка с § 3 от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. за автомобила, деклариран с МД с MRN 21BG001009007454R0, е определено за вземане под отчет ДДС (В00) в размер на 32,80 лева; На основание чл. 83, ал. 1 от ЗДДС във връзка с чл. 77, § 3 от Регламент (ЕС) № 952/2013, е определен „АУТО КА“ ЕООД, ЕИК **********, като длъжник за заплащане на ДДС в размер на 32,80 лева; На основание чл. 59, ал. 2 от ЗДДС, във връзка с чл. 114, § 2 от Регламент (ЕС) № 952/2013 г., възниква задължение за лихви, определено по реда на чл. 1 от ЗЛДТДПДВ, върху ДДС в размер на 32,80 лева за срока от 14.05.2021 г. до датата на връчване на решението; На основание чл. 59, ал. 2 от ЗДДС, във връзка с чл. 1 от ЗЛДТДПДВ, се дължи лихва за забава за размера на дължимите вземания, който не е платен в десетдневен срок от уведомяването за задължението за плащане на определеното ДДС. В мотивите на решението митническият орган е обсъдил направените възражения, които е счел за неоснователни. Приел e, че в данъчната основа за ДДС на автомобила от МД с MRN 21BG001009007454R0, на основание чл. 55, ал. 1, т. 2 от ЗДДС, следва да бъдат включени относимите за автомобила разходи до първото му местоназначение на територията на страната. Данъчната основа на стоката е определена на основание чл. 55, ал. 1, т. 1 и т. 2 от ЗДДС. В данъчната основа на автомобила са включени и направените разходи за извършените услуги по фактура № ********** от 10.05.2021 г., издадена от „Економу-Интернашънъл Шипинг Ейджънсиз“ ЕООД, до първо местоназначение на стоката на територията на страната в размер на 164,02 лева, като тези разходи са изчислени за брой автомобил, превозен с контейнер CAIU4261107 по коносамент HLCUMTR210321025, спрямо общата стойност на услугите (492,06 лева / 3 автомобила = 164,02 лева). Задължението за ДДС е определено в размер на 418,12 лева (2 090,60 лева х 20 % = 418,12 лева), който е по-висок от размера на взетия под отчет и платен ДДС (В00) към датата на поставяне на автомобила под режим допускане за свободно обращение, поради което за вземане под отчет и плащане е определено задължение за ДДС при внос (В00) в размер на 32,80 лева (418,12 лева – 385,32 лева = 32,80 лева).

Оспореното решение е съобщено на оспорващото дружество на 29.03.2022 г. Жалбата срещу решението е подадена по електронен път на 12.04.2022 г.

Въз основа на установената по делото фактическа обстановка, съдът прави следните правни изводи:

Жалбата е допустима. Подадена е в законоустановения срок от надлежна страна - адресат на оспорения акт, при наличие на правен интерес и срещу административен акт, който подлежи на съдебен контрол за законосъобразност.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна по следните съображения:

Оспореният административен акт е издаден от компетентен орган, действал в кръга на предоставените му правомощия. Съгласно разпоредбата на чл. 19, ал. 7 от ЗМ, за целите на прилагане на чл. 29 от Регламент (ЕС) № 952/2013 решения, взети без предварително заявление, се издават от директора на териториалната дирекция, където са възникнали фактите и обстоятелствата, изискващи вземането на решение, освен ако не е предвидено друго. Следователно и с оглед фактите по делото, с горепосочената разпоредба Директорът на ТД Митница Бургас е оправомощен да издаде решение по прилагане на митническото законодателство.

Оспореният акт е издаден и в установената от закона писмена форма с изискуемото от закона съдържание.

Административното производство е започнало по инициатива на административния орган, който със заповед е възложил извършването на последващ контрол, на основание чл. 48 от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. и чл. 84, ал. 1, т. 2 от ЗМ. Проверката в рамките на последващия контрол е приключила с констативен доклад, изготвен в съответствие с разпоредбата на чл. 84л от ЗМ. При направената служебна проверка съдът не констатира съществени нарушения на административнопроизводствените правила. Оспорващият е надлежно уведомен по реда на чл. 22, § 6 от МК за мотивите, на които ще се основава неблагоприятното за него решение, с писмо Рег. № 32-412823 от 17.12.2021 г. и му е предоставена възможност да заяви становище. Същият е депозирал такова на 20.01.2022 г., като изложените в него съображения са обсъдени от административния орган. Не се споделя възражението на оспорващия, че оспореното решение е издадено при съществено нарушение на административнопроизводствените правила, изразяващо се в издаването му след изтичане на срока, определен с разпоредбата на чл. 19б, ал. 1 от ЗМ. Съгласно чл. 19б, ал. 1 от ЗМ, решение, с което се установяват митническо задължение и/или други публични държавни вземания, се издава в най-кратък срок, но не по-късно от 30 дни от започването на производството. Уведомяването на длъжника за размера на задължението се извършва с връчването на решението. Цитираната норма от ЗМ не е с императивен характер. Сроковете за издаване на индивидуални административни актове са инструктивни, освен ако в закон не е предвидено друго, поради което и неспазването им не съставлява съществено нарушение на административнопроизводствените правила. Наред с изложеното, предвид задължението за уведомяване по чл. 22, §, 6, ал. 1 във връзка с чл. 29 от Регламент № 952/2013 (а то е императивно), при съобразяване предвидения в член 8 от Делегиран регламент 2015/2446 30-дневен срок, очевидно е, че актът не може да бъде издаден в срока по  чл. 19б, ал. 1 от ЗМ. В този смисъл е и трайната съдебната практика: Решение № 4481 от 11.05.2022 г. на ВАС по адм. д. № 8550/2021 г., VIII о.; Решение № 7499 от 16.06.2020 г. на ВАС по адм. д. № 3267/2020 г., I о.

Оспореният административен акт е издаден и в съответствие с материалния закон.

Съгласно чл. 55, ал. 1, т. 2 от ЗДДС, данъчната основа при внос по чл. 16 е митническата стойност, увеличена със, доколкото вече не са включени в нея, свързани с вноса разходи, като комисиона, опаковка, транспорт и застраховка, направени до първото местоназначение на стоките на територията на страната. Следователно, предпоставките за включване на изброените разходи в данъчната основа са три: разходите да са свързани с вноса; тези разходи да не са вече включени в митническата стойност; и те да са направени до първото местоназначение на стоката на територията на страната. По делото е изяснено, че процесните разходи представляват разходи за услуги (почистване контейнер, такса документация - внос, линейна такса инспекция, терминални и други пристанищни такси), извършени до първо местоназначение на стоката, превозена с контейнер CAIU4261107 по фактура № ********** от 10.05.2021 г., издадена от „Економу-Интернашънъл Шипинг Ейджънсиз“ ЕООД, с получател „АУТО КА“ ЕООД на обща стойност 492,06 лева /от които за процесния автомобил 164,02 лева/. Цитираната фактура не е приложена към МД с MRN 21BG001009007454R0. Задължението по фактурата е платено от „АУТО КА“ ЕООД, видно от приложената по делото счетоводна документация. С оглед на изложеното, правилен е изводът на административния орган, че разходите са свързани с вноса и изпълняват изискванията на първата предпоставка по чл. 55, ал. 1, т. 2 ЗДДС. Налице е и втората предпоставка на посочения текст - тези разходи не са включени в митническата стойност на внесената стока. Съгласно легалната дефиниция на понятието „първо местоназначение“,  дадена в § 1, т. 72 от ДР на ЗДДС, „Първо местоназначение“ на територията на страната по смисъла на чл. 55, ал. 1, т. 2 е мястото, посочено в товарителницата или в друг документ, с който стоките се внасят на територията на страната. Когато това място не е посочено в нито един от придружаващите стоките документи, за първо местоназначение се смята мястото, където стоките за първи път се претоварват от едно превозно средство на друго на територията на страната. Налице е и третата предпоставка – видно от приложения към МД коносамент HLCUMTR210321025, автомобилът е превозен с контейнер CAIU4261107 от п. на н. М., К., до п. на р. Б., Република България, с изпращач AUTOINTEX INC.

При съставяне на процесната МД и определяне на данъчната основа не са включени от оспорващия извършените за вноса на стоката разходи по фактура № ********** от 10.05.2021 г. с получател „АУТО КА“ ЕООД на стойност 164,02 лева. Не е спорно по делото, че цената по посочената фактура е заплатена от оспорващия, както и че същата е относима именно към проверяваната декларация. Видно от съдържанието на фактурата, сумата по нея представлява разходи за услуги (почистване контейнер, такса документация - внос, линейна такса инспекция, терминални и други пристанищни такси) и следователно същите следва да се вземат предвид при определяне на данъчната основа. Правилно разходите по фактура № ********** от 10.05.2021 г. са разпределени за брой автомобил в размер на 164,02 лева за брой спрямо общата стойност на извършените услуги (492,06 лева / 3 автомобила = 164,02 лева).

Предвид данъчната ставка от 20 %, съгласно чл. 66, ал. 1, т. 2 от ЗДДС и на основание чл. 67, ал. 1 от ЗДДС, задължението за ДДС при внос по смисъла на чл. 16, ал. 1 от ЗДДС на автомобила, допуснат за свободно обращение с МД с MRN 21BG001009007454R0, е определено правилно в размер на 418,12 лева. На основание чл. 54, ал. 1 от ЗДДС във връзка с чл. 77, § 1, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. и с чл. 77, § 2 от същия регламент, данъчното събитие при внос на стоки възниква и ДДС става изискуем на датата, на която възниква задължението за заплащане на вносни мита, а именно 14.05.2021 г., която е датата на приемане на МД с MRN 21BG001009007454R0. Взет под отчет и платен ДДС (В00) е в размер на 385,32 лева. С оглед горното и на основание чл. 56 от ЗДДС, във връзка с чл. 105, § 4 във връзка с § 3 от Регламент (ЕС) № 952/2013 г., за автомобила, деклариран с МД с MRN 21BG001009007454R0, правилно е определен за вземане под отчет и плащане ДДС (В00) в размер на 32,80 лева. Правилно и съобразено с чл. 114 от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 9 октомври 2013 година за създаване на Митнически кодекс на Съюза е и разпореждането в административния акт за дължими лихви за забава.

По изложените съображения, оспореното решение е законосъобразно, а подадената срещу него жалба е неоснователна и като такава следва да бъде отхвърлена.

С оглед изхода на спора, претенцията на оспорващия за присъждане на направените по делото разноски е неоснователна.

С оглед изхода на спора и на основание чл. 143, ал. 3 от АПК, оспорващият следва да бъде осъден да заплати на административния орган, защитаван в процеса от юрисконсулт, юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лева, определено по реда на чл. 37 от Закона за правната помощ.

Воден от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, Административен съд – Сливен

 

Р          Е          Ш          И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „АУТО КА“ ЕООД с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление: гр. Сливен, бул. „Бургаско шосе“ № 75, п. от у. К.Д.А., подадена срещу Решение № 32-94960 от 22.03.2022 г., издадено от Директора на Териториална дирекция Митница Бургас.

ОСЪЖДА „АУТО КА“ ЕООД с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление: гр. Сливен, бул. „Бургаско шосе“ № 75, п. от у. К.Д.А., да заплати на Агенция “Митници“ сумата от 100 /сто/ лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение.

Решението може да се обжалва с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                         АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: