Р Е
Ш Е Н И Е № 176
гр.
Сливен, 22.04.2019 год.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СЛИВЕНСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, наказателно отделение - ІV-ти наказателен състав, в публично заседание на
дванадесети април през две хиляди и деветнадесета година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЦАНКА НЕДЕЛЧЕВА,
при секретаря ГАЛИНА ПЕНЕВА като
разгледа докладваното от председателя АНД
№ 272 по описа на съда за 2019 год.
за да се произнесе съобрази:
Производството е образувано по
повод жалба от Д.С.Й. с ЕГН ********** *** против Електронен фиш за налагане на
глоба за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство, серия К № 2208914
на ОД на МВР – Сливен, с който е наложено административно наказание „Глоба” в
размер на 900,00 лева на основание чл. 189, ал. 4 във вр. чл. 182, ал. 2, т. 6
от Закона за движение по пътищата (ЗДвП) за нарушение на чл. 21, ал. 2 вр. чл.
21, ал. 1 от ЗДвП.
В с.з. жалбоподателят редовно
призован, се явява лично и с процесуален представител, който поддържа жалбата и
моли издаденият електронен фиш да бъде отменен, като излага подробни
съображения за това.
В с.з. административнонаказващият
орган, редовно призован, не изпраща представител, който да изрази становище по
жалбата.
Въз основа на събраните по делото доказателства, преценени в своята
съвкупност и по отделно като безпротиворечиви и относими към предмета на
делото, съдът намира за установено следното от фактическа страна:
На 18.07.2018 год. в 11,29 часа по път І-
Въз основа на заснемането бил издаден Електронен фиш за налагане на
глоба, серия К № 2208914, в който като нарушител бил вписан Д.С.Й. ***. В
издадения Електронен фиш за налагане на глоба е отразено, че за констатираното
нарушение на чл. 21, ал. 2 вр. чл. 21, ал. 1 от ЗДвП на жалбоподателя на
основание чл. 189, ал. 4 във вр. чл. 182, ал. 2, т. 6 от ЗДвП е наложено
административно наказание „Глоба” в размер на 900,00 лева.
От приложената по делото служебна справка от ОПУ – Сливен се
установява, че от двете страни на пътен надлез на път І-6 (София – Бургас) км.
363+500 има поставени пътни значи В-26, като в този участък се забранява
движението със скорост по – висока от означената –
Горната фактическа обстановка съдът прие за безспорно установена от
събраните по делото писмени и гласни доказателства. Въз основа на нея направи
следните правни изводи:
Жалбата е процесуално допустима – подадена в законния срок от лице,
имащо правен интерес от обжалване, а разгледана по същество е неоснователна.
Съдът намира
твърденията за нарушаване на процедурата по издаване на електронния фиш за
неоснователни. Съгласно разпоредбата на чл. 189, ал. 4 от ЗДвП (изм. ДВ, бр. 19
от 13.03.2015 год.) при нарушение, установено и заснето с автоматизирано
техническо средство или система, в отсъствието на контролен орган и на
нарушител се издава електронен фиш за налагане на глоба в размер, определен за
съответното нарушение. В § 6, т. 65
от ДР на ЗДвП законодателят е предвидил, че автоматизирани технически
средства и системи са уреди за контрол, работещи самостоятелно или взаимно свързани,
одобрени и проверени съгласно ЗДвП, които установяват и автоматично заснемат
нарушения в присъствие или отсъствие на контролен орган и могат да бъдат: а)
стационарни – прикрепени към земята и обслужвани периодично от контролен орган;
б) мобилни – прикрепени към превозно средство или временно разположени на
участък от пътя, установяващи нарушение в присъствието на контролен орган,
който поставя начало и край на работния процес. С Наредба № 8121з-532 от 12.05.2015 год. за
условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи
за контрол на правилата за движение по пътищата (обн., ДВ, бр. 36 от 19.05.2015
год.), издадена на основание чл. 165, ал. 3 от ЗДвП, е определен реда и начина
за ползването им.
В настоящия случай видно от представените по делото писмени доказателства са били спазени изискванията на цитираната Наредба, а именно: било е използвано автоматизирано техническо средство TFR1-M 584, одобрено по реда на Закона за измерванията и преминало проверка по надлежния ред (л. 9 от делото) и е бил попълнен протокол за използването на мобилно АТСС за контрол (л. 10 от делото). Следва да се отбележи, че разпоредбата на чл. 7 от цитираната наредба, съгласно която мястото за контрол с мобилни автоматизирани технически средства и системи трябва да е обозначено с пътен знак Е24, поставен преди мястото за контрол и документирано със снимка, е отменена с ДВ, бр. 6/2018 год., в сила от 16.01.2018 год. Поради което към датата на извършване на нарушението – 18.07.2018 год., разпоредбата на чл. 7 от цитираната Наредба не е приложима.
От приложения към преписката клип № 7269, безспорно се
установява, че автомобилът е управляван с по - висока скорост от разрешената, а
именно
Възражението на процесуалния
представител на жалбоподателя, че не е установена годността на използваното
АТСС е неоснователно. Видно от приложения по делото Протокол № 7-45-17
използваното автоматизирано техническо средство TFR1-M № 584 е одобрено по реда
на Закона за измерванията и преминало проверка по надлежния ред, като в
протокола в ляво е посочен иднет. № 584/12 (л. 9 от делото).
Възражението на процесуалния представител на
жалбоподателя, че не е категорично установено да е бил наличен пътен знак В-26
на 18.07.2018 год. и на какво разстояние от този знак е поставено АТСС е
неоснователно. Видно от приложената справка от ОПУ – Сливен пътен знак В-26 е бил поставен
към дата 18.07.2018 год., а от попълненият Протокол за използване на АТСС се
установява, че разстоянието от пътния знак с въведен ограничение до АТСС е било
Възражението на процесуалния представител на
жалбоподателя, че били настъпили форсмажорни обстоятелства също е
неоснователно. Видно от приложеното по делото заверено копие от амбулаторен
лист, при снемане на анамнезата на свид. Петкова е отразено, че същата в
момента няма оплаквания, а в графата „Обективно състояние” е отразено – добро
общо състояние.
Съдът не констатира нарушения на процедурата при
издаване на Електронен фиш за налагане на глоба за нарушение, установено с
автоматизирано техническо средство, който съдържа всички необходими реквизити
по ЗДвП.
Размерът на наложеното на жалбоподателя
административно наказание е в предвидения от закона минимален размер и
отговарят в пълна степен на вината и на допуснатото нарушение. Ето защо съдът
намира, че следва да потвърди атакувания Електронен фиш за налагане на глоба за
нарушение, установено с автоматизирано техническо средство, като
законосъобразен.
Ръководен от гореизложеното,
съдът
Р Е
Ш И:
ПОТВЪРЖДАВА
Електронен фиш за налагане на глоба, серия К № 2208914 на ОД на МВР – Сливен, с който на Д.С.Й. с ЕГН ********** ***, е наложено административно наказание „Глоба” в размер на 900,00 лева на основание чл. 189, ал. 4 във вр. чл. 182, ал. 2, т. 6 от ЗДвП за
нарушение на чл.
21, ал. 2 вр. чл. 21, ал. 1 от ЗДвП, като ЗАКОНОСЪОБРАЗЕН.
Решението подлежи на касационно
обжалване пред СлАС в 14 – дневен срок от съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: