Р Е Ш Е Н И Е № 511
гр. Сливен, 27.11.2019 г.
В И М Е Т
О Н А
Н А Р О Д А
СЛИВЕНСКИ РАЙОНЕН СЪД,
наказателно отделение, І-ви наказателен
състав, в публично заседание на осемнадесети ноември през
две хиляди и деветнадесета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ИВАН
МАНЧЕВ
при секретаря
РОСИЦА НЕНЧЕВА, като разгледа докладваното
от районния съдия АНД № 1431 по описа за
Производството е по реда на чл. 59 – чл. 63 от ЗАНН.
Постъпила е жалба от Д.И.М. срещу електронен фиш серия К
№ 2691382 на ОД МВР гр. Сливен, с което на основание чл. 189 ал. 4
вр. чл. 182 ал. 2 т. 2 от ЗДвП му е
наложено административно наказание - Глоба в размер на 50 лв., за нарушение на чл.21 ал. 1 от ЗДвП. Иска
издадения електронен фиш бъде отменен изцяло, като незаконосъобразен.
В с.з. жалбоподателят, редовно призован не се явява и не
се представлява.
В с.з. въззиваемата страна, административно - наказващият орган, не изпраща
представител.
Съдът като съобрази събраните по делото гласни и писмени
доказателства – поотделно и в тяхната съвкупност, прие за установена следната
фактическа обстановка:
На 20.04.2019 г.
по АМ „Тракия” на км. 265-ти, в посока гр.Бургас, служители на РУ на МВР Сливен контролирали движението на МПС,
включително и ограничението на скоростта, при въведено ограничение от
За констатираното
на жалбоподателя бил връчен електронен фиш за налагане на глоба .
Горната фактическа
обстановка се установи по несъмнен начин от представените и събрани по делото
писмени и гласни доказателства и доказателствени средства, преценени поотделно
и в тяхната съвкупност.
Въз основа на
така приетото за установено от фактическа страна съдът направи следните правни
изводи:
Жалбата е процесуално допустима -
подадена е в рамките на преклузивния срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН от надлежна
страна / лице, което е санкционирано/. Разгледана по същество, тя е неоснователна.
Разпоредбата
на чл. 21, ал. 1 от ЗДвП
задължава водачите на МПС да съобразяват
скоростта при управление на МПС с императивно определени норми, очертани за
конкретно място на движение за различните пътни превозни средства.
Разграничителният критерий, даден в чл. 21, ал. 1 от ЗДвП, установяващ
допустимите скорости на движение, зависещи от категорията на пътното превозно
средство и мястото на движение – населено място, извън населено място,
магистрала. В рамките на магистрала, каквото е
АМ „Тракия” на км. 265-ти,
ограничението на скоростта е до
Така описаното
деяние съдържа всички обективни и субективни признаци на административно
нарушение по чл. 6 от ЗАНН и осъществява от обективна и субективна страна
състава на нарушение по ЗДвП. Съгласно разпоредбата на чл.189 ал.4 при
нарушение, установено и заснето с автоматизирано техническо средство или система,
в отсъствието на контролен орган и на нарушител се издава електронен фиш за
налагане на глоба в размер, определен за съответното нарушение. Електронният
фиш съдържа данни за: териториалната структура на Министерството на вътрешните
работи, на чиято територия е установено нарушението, мястото, датата, точния
час на извършване на нарушението, регистрационния номер на моторното превозно
средство, собственика, на когото е регистрирано превозното средство, описание
на нарушението, нарушените разпоредби, размера на глобата, срока, сметката,
начините за доброволното й заплащане. Образецът на електронния фиш се
утвърждава от министъра на вътрешните работи. В §6, т.65 от
ДР на ЗДвП законодателят е предвидил, че автоматизираните технически
средства и системи и уреди за контрол, работещи самостоятелно или взаимно
свързани, одобрени и проверени съгласно ЗДвП, които установяват и автоматично
заснемат нарушения в присъствие или отсъствие на контролен орган и могат да
бъдат: а) стационарни –прикрепени към земята и обслужвани периодично от
контролен орган; б) мобилни – прикрепени към превозно средство или временно
разположени на участък от пътя установяващи нарушение в присъствието на
контролен орган, който поставя начало и край на работния процес. С Наредба №
8121з-532 от 12.05.2015 г. за условията и реда за използване на автоматизирани
технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата
(обн. ДВ бр. 36 от 19.05.2015 г. издадена на основание чл. 165, ал.
3 от ЗДвП е определен начина и реда за използването й.
В настоящия случай е следвало и
са представени по делото писмени
доказателства спазени ли са изискванията на цитираната Наредба, а именно: било
ли е използвано автоматизирано техническо средство TFR1-M 570, одобрено по реда
на Закона за
измерванията и преминало проверка по надлежния ред, мястото за
контрол с автоматизирано техническо средство и система, попълнен ли е протокол
за използване на мобилно АТСС за контрол.
От приложената по преписката снимка на клип № 6586 от Радар
№ 570 безспорно се установява, че автомобилът е управляван с по-висока скорост
от разрешената, а именно
Относно наведените в жалбата
твърдения за незаконосъобразност и необоснованост на ЕФ съда следва да
отбележи, че те са неоснователни и това беше коментирано по горе. В жалбата
единствено се твърди, че към фиша не била приложена снимка. Твърдение, което
няма как да бъде проверено, т.к. към жалбата АНО е приложил всички относими към
делото документи, вкл. и снимка. Същевременно жалбопод. не се яви в с.з.,
където можеше да се запознае със цялата преписка, включително и със снимката.
Предвид
посоченото съдът прие, че атакувания ел.фиш е
правилен и законосъобразен, ето защо:
Р Е
Ш И:
ПОТВЪРЖДАВА
електронен фиш серия К № 2691382 на ОД МВР
гр. Сливен, с който на Д.И.М. с
ЕГН ********** ***, му е наложено административно наказание ГЛОБА в размер на 50
лв. на осн. чл. 189 ал. 4 вр. чл. 182
ал. 2 т. 2 от ЗДвП, като ПРАВИЛЕН и ЗАКОНОСЪОБРАЗЕН.
Решението подлежи на касационно
обжалване пред Административен съд – гр. Сливен в 14-дневен срок от
съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: