Решение по дело №1431/2019 на Районен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 27 ноември 2019 г. (в сила от 12 февруари 2020 г.)
Съдия: Иван Манчев Димитров
Дело: 20192230201431
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 8 октомври 2019 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е     511

 

гр. Сливен, 27.11.2019 г.

 

В   И М Е Т О  Н А   Н А Р О Д А

 

     СЛИВЕНСКИ РАЙОНЕН СЪД, наказателно отделение, І-ви наказателен  състав,  в публично заседание на осемнадесети ноември през две хиляди и деветнадесета година в състав:   

                              

                                ПРЕДСЕДАТЕЛ: ИВАН МАНЧЕВ

 

 

    при секретаря РОСИЦА НЕНЧЕВА, като разгледа докладваното от районния съдия АНД 1431 по описа за 2019 г., за да се произнесе съобрази следното:

    Производството е по реда на чл. 59 – чл. 63 от ЗАНН.

    Постъпила е жалба от Д.И.М. срещу електронен фиш серия К №  2691382 на ОД МВР  гр. Сливен, с което на основание чл. 189 ал. 4 вр. чл. 182 ал. 2 т. 2 от ЗДвП му е наложено административно наказание - Глоба в размер на 50 лв., за  нарушение на чл.21 ал. 1 от ЗДвП. Иска издадения електронен фиш бъде отменен изцяло, като незаконосъобразен.

    В с.з. жалбоподателят, редовно призован не се явява и не се представлява.  

    В с.з. въззиваемата страна, административно - наказващият орган, не изпраща представител.  

    Съдът като съобрази събраните по делото гласни и писмени доказателства – поотделно и в тяхната съвкупност, прие за установена следната фактическа обстановка:

     На 20.04.2019 г. по АМ „Тракия” на км. 265-ти, в посока гр.Бургас, служители на РУ  на МВР Сливен контролирали движението на МПС, включително и ограничението на скоростта, при въведено ограничение от 140 км/ч за автомагистрала с пътен знак Д5 и приспаднат толеранс от -3%,  като за целта били паркирали служ. а-л с рег. № СН1953 ВВ оборудван с ТС TFR1-M и радар 570 собственост на ОД на МВР Сливен. В 14:48 часа покрай контролиращия скоростта автомобил преминал л.а. „Мерцедес Е 500” с рег. № У6363АТ. Тъй като при максимално разрешена 140 км/ч за автомагистрала, радарната система установила нарушение за скорост, то било заснето с автоматизирано техническо средство. Техническото средство установило, че заснетия автомобил се движи със скорост от 155 км.ч.

    За констатираното на жалбоподателя бил връчен електронен фиш за налагане на глоба .

    Горната фактическа обстановка се установи по несъмнен начин от представените и събрани по делото писмени и гласни доказателства и доказателствени средства, преценени поотделно и в тяхната съвкупност.              

    Въз основа на така приетото за установено от фактическа страна съдът направи следните правни изводи:

    Жалбата е процесуално допустима - подадена е в рамките на преклузивния срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН от надлежна страна / лице, което е санкционирано/. Разгледана по същество, тя е неоснователна.

     Разпоредбата на чл. 21, ал. 1 от ЗДвП задължава  водачите на МПС да съобразяват скоростта при управление на МПС с императивно определени норми, очертани за конкретно място на движение за различните пътни превозни средства.  Разграничителният критерий, даден в чл. 21, ал. 1 от ЗДвП, установяващ допустимите скорости на движение, зависещи от категорията на пътното превозно средство и мястото на движение – населено място, извън населено място, магистрала. В рамките на магистрала, каквото е  АМ „Тракия” на км. 265-ти,  ограничението на скоростта е до 140 км/ч. На 20.04.2019 г. паркираният на км. 265 на АМ „Тракия”, посока гр. Бургас, полицейски автомобил собственост на ОД на МВР Сливен с рег. № СН1953ВВ с монтирана в него радарната система констатирала нарушение на скорост, което било установено и заснето с автоматизирано техническо средство-клип № 6586. Съставения ЕФ бил връчен лично на жалбоподателя.

     Така описаното деяние съдържа всички обективни и субективни признаци на административно нарушение по чл. 6 от ЗАНН и осъществява от обективна и субективна страна състава на нарушение по ЗДвП. Съгласно разпоредбата на чл.189 ал.4 при нарушение, установено и заснето с автоматизирано техническо средство или система, в отсъствието на контролен орган и на нарушител се издава електронен фиш за налагане на глоба в размер, определен за съответното нарушение. Електронният фиш съдържа данни за: териториалната структура на Министерството на вътрешните работи, на чиято територия е установено нарушението, мястото, датата, точния час на извършване на нарушението, регистрационния номер на моторното превозно средство, собственика, на когото е регистрирано превозното средство, описание на нарушението, нарушените разпоредби, размера на глобата, срока, сметката, начините за доброволното й заплащане. Образецът на електронния фиш се утвърждава от министъра на вътрешните работи. В §6, т.65 от ДР на ЗДвП законодателят е предвидил, че автоматизираните технически средства и системи и уреди за контрол, работещи самостоятелно или взаимно свързани, одобрени и проверени съгласно ЗДвП, които установяват и автоматично заснемат нарушения в присъствие или отсъствие на контролен орган и могат да бъдат: а) стационарни –прикрепени към земята и обслужвани периодично от контролен орган; б) мобилни – прикрепени към превозно средство или временно разположени на участък от пътя установяващи нарушение в присъствието на контролен орган, който поставя начало и край на работния процес. С Наредба № 8121з-532 от 12.05.2015 г. за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата (обн. ДВ бр. 36 от 19.05.2015 г. издадена на основание чл. 165, ал. 3 от ЗДвП е определен начина и реда за използването й.

В настоящия случай е следвало и са представени по делото  писмени доказателства спазени ли са изискванията на цитираната Наредба, а именно: било ли е използвано автоматизирано техническо средство TFR1-M 570, одобрено по реда на Закона за измерванията и преминало проверка по надлежния ред, мястото за контрол с автоматизирано техническо средство и система, попълнен ли е протокол за използване на мобилно АТСС за контрол.

От приложената  по преписката снимка на клип № 6586 от Радар № 570 безспорно се установява, че автомобилът е управляван с по-висока скорост от разрешената, а именно 160 км/ч. като с електронният фиш е приспаднат толеранс от 3 км/ч, с оглед на което съдът намира, че жалбоподателят е извършил нарушение на чл. 21, ал.1 от ЗДвП, поради което същият следва да понесе предвидената административнонаказателна санкция, която е и правилно определена.  При издаването  му не са допуснати нарушения на материалния или процесуалния закон. Ел.фиш е издаден при напълно изяснена фактическа обстановка, която се подкрепя с доказателствата и доказателствените средства, събрани и проверени в хода на производството.

Относно наведените в жалбата твърдения за незаконосъобразност и необоснованост на ЕФ съда следва да отбележи, че те са неоснователни и това беше коментирано по горе. В жалбата единствено се твърди, че към фиша не била приложена снимка. Твърдение, което няма как да бъде проверено, т.к. към жалбата АНО е приложил всички относими към делото документи, вкл. и снимка. Същевременно жалбопод. не се яви в с.з., където можеше да се запознае със цялата преписка, включително и със снимката.

           Предвид посоченото съдът прие, че атакувания ел.фиш е  правилен и законосъобразен, ето защо:   

   

Р  Е  Ш  И:

 

           ПОТВЪРЖДАВА електронен фиш серия К № 2691382 на ОД МВР  гр. Сливен, с който на Д.И.М.  с ЕГН ********** ***, му е наложено административно наказание ГЛОБА в размер на 50 лв.  на осн. чл. 189 ал. 4 вр. чл. 182 ал. 2 т. 2 от ЗДвП, като ПРАВИЛЕН и ЗАКОНОСЪОБРАЗЕН.  

              Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд – гр. Сливен в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

                                                                      РАЙОНЕН СЪДИЯ: