Решение по дело №32318/2023 на Софийски районен съд

Номер на акта: 22777
Дата: 16 декември 2024 г.
Съдия: Зорница Ангелова Езекиева
Дело: 20231110132318
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 13 юни 2023 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 22777
гр. София, 16.12.2024 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 125 СЪСТАВ, в публично заседание на
пети декември през две хиляди двадесет и четвърта година в следния състав:
Председател:ЗОРНИЦА АНГ. ЕЗЕКИЕВА
при участието на секретаря ГЕРГАНА З. ЛЕОНТИЕВА
като разгледа докладваното от ЗОРНИЦА АНГ. ЕЗЕКИЕВА Гражданско дело
№ 20231110132318 по описа за 2023 година
Ищецът ЕТАЖНА СОБСТВЕНОСТ, с адрес град София, ж.к.Младост 1А, блок 502,
вход Д, чрез управител Образцов Вход ЕООД , е предявил иск против, както се твърди,
собственик на ап.104 в етажната собственост.
След доказателствени искания, и предприети действия, с определение №
22878/29.6.2023г. СРС е конституирал като ответници В. М. К. и И. М. К..
Ищецът твърди, че на проведено ОС на ЕС от 14.3.2017 г. е взето решение – т.3, за
разпределяне на таксите в ЕС, като с договор за управление от 21.3.2017г. е възложено
управлението на ЕС при цена 5 лева на месец, дължим от всеки отделен обект. Сочи се, че е
ап.104 има неплатени задължения от общо 920,98 лева за период 1.8.2020г.- 12.6.2023г.,
както следва: вноска дезинфекция, дезинсекция, дератизация от общо 3,75 лева – три
месечни вноски за период 1.8.2020-. 31.10.2020г., като се сочи, че с решение по т.3, е
определено първоначално дължима вноска от 1,25 лева на месец, като промяната на
бюджета на ЕС е извършена с т.7 от протокол от 21.3.2019г. и протокол от 29.10.2020, т.1.
Вноската ДДД за период от 1.11.2020г.-12.6.2023г от по 1,70 лева на месец, възлиза на 54,40
лева. Вноска за Фонд Ремонт на ЕС за период 1.8.2020г.-31.10.2020г. от по 0,26 лева, възлиза
на общо 0,78 лева, за период 1.11.2020г.- 31.5.2023г. от по 0,22 лева – общо 6,82 лева, за
период от 1.6.2023г. до 12.6.2023г. от 2,16 лева. Вноска Ел.енергия за асансьор – общ размер
94,50 лева – от по 2,70 лева на месец, за период 1.8.2020г.-12.6.2023г. ; за поддръжка на
асансьора – общо 164,50 лева , от по 4,70 лева на месец, за период 1.8.2020г.-12.6.2023г.;
вноска за ел.енергия на общи части на ЕС от общо 28 лева, по 0,80 лева на месец, за период
от 1.8.2020г.- 12.6.2023г. , такса за почистване на ЕС в общ размер 108,50 лева, по 3,10 лева
на месец, за период 1.8.2020г.-12.6.2023г., такса за управление на ЕС 0, 54 лева, от по 6 лева
за период 1.8.2020г.-30.4.2021г., сумата 180 лева, от по 7,20 лева за период от 1.5.2021г. до
1
31.5.2023г., 8 лева, за период от 1.6.2023г до 12.6.2023г., вноска ремонт на асансьорна спирка
на ЕС от 8,23 лева за период от 1.5.2021г. до 31.5.2021г., вноска ремонт на асансьор на ЕС в
общ размер 196,56 лева – от по 32,76 лева за период 1.5.2021г.- 31.10.2021г., вноска ремонт
предпазен щит на асансьора на ЕС от 10,78 лева – за 11.2022г.
Общо се сочи, че на ОС на ЕС е приет бюджет на ЕС, съставен в табличен вид, като в
него е определена вноска Фонд Ремонт на ЕС от 0,26 лева на месец, променен с ОС на ЕС от
29.10.2020г. на 0,22 лева на месец, и с т.1 от ОС на ЕС от 16.5.2023г. – на 2,16 лева на месец.
С решение на ОС на ЕС от 21.3.2019г. е гласувана промяна на бюджета на ЕС , т .7 –
за ел.енергия за асансьор – вноска 2,70 лева на месец, за поддръжка асансьор – 4,70 лева на
месец, за ел.енергия на общи части – 0,80 лева на месец, за такса почистване на ЕС – 3,10
лева на месец, за такса за управление на ЕС - 6 лева на месец, променена с ОС на ЕС от
29.4.2021г./т.2/ - на 7,20 лева. Сочи се, че на последното ОС на ЕС е гласувано да се пусне
спирка на асансьора на ет.1, и да се събира вноска ремонт на асансьор.
Препис от исковата молба е връчена на двамата ответници на 20.10.2023г., като на
16.11.2023г. е постъпила молба, в която се сочи, че В. К. е с лице с увреждания. Сочи се, че
блок 502 е въведен в експлоатация, като състоящ се от 21 апартамента и 3 магазина, и 74,80
кв.м. общи части. Твърди се, че ответниците са заплатили вместо ЕС ремонт на покрива през
2002г., при уговорка с домсъвета, разходите, сторени от ответниците, да се възстановят, чрез
приспадане на месечни вноски. Твърди се, че след 2004г. до 2007г., било заведено дело
срещу ползвател на помещение в рамките на блока, прието за обща част, като има издадени
изпълнителни листа за заплащане на суми, отстъпване право на собственост, длъжникът е
възразил по изпълнението, завел е дело срещу лицата по него, като се сочи, че с решение на
ОС на ЕС от 2015г. управителен съвет на ЕС е упълномощил Петър Балабанов да
представлява собствениците по делото. Твърди се, че е постановено съдебно решение, с
което Рила Комерс ООД е признат за собственик на помещението, че същото е обща част,
съставлява магазин, няма данни за преустройство. Сочи се, че домсъветът води дела, без да
има 100% съгласие на собствениците. Ответниците разбрали на 7.5.2019, че са ответници,
както и че следва да заплащат разноски. Във връзка с горното се сочи, че ответниците
претендират обезщетение от ЕС, възстановяване на удържани суми. Ответниците сочат, че
при избора на Образцов вход за домоуправител, не е съобразено, че има 4 собственика на
партерен етаж, не само 21 апартамента, няма данни за пререгистрация на фирмата от ООД в
ЕООД, не е представен правилник за вътрешния ред, протоколите се съставят от
домоуправителя, подписват се от него, не се отразяват възражения на присъстващите, отчита
се 100 % за предложенията, присъствените листове не съдържат име на присъстващи, само
подпис, финансовите отчети са в табличен вид, без ревизионен акт, не се събира такса ДДД
от собствениците на партерен етаж, такси от реклама на фасада. Няма техвническа
документация от извършващите ремонт. Сочат, че са повдигали писмено въпроси.
Останалите доводи в отговора, доколкото се сочи кои въпроси не са повдигани за обсъждане,
са неотносими към спора. Сочи се, че ответниците имат вземане към ЕС на много по –
висока стойност, от претенциите, отправени към тях.
2
В хода на исковото производство, е починал ответникът В. К., като СРС, с
определение, конституира като ответници по делото, заедно с И. К./преживяла съпруга,
наследниците му по закон: М. В. К. ЕГН ********** и С. В. Ж. ЕГН **********. Препис от
исковата молба, уточнителна молба на ищеца с която сочи, че счита новоконституираните
страни за задължени за по 1/3 от задължението в частта на наследодателя им по указания на
съда от 27.10.2024г., с конкретизация на квотите по отношение новоконституираните
ответници, и това определение им е връчено, като в открито съдебно заседание М. К. заяви
на съда, че счита, че може да отговаря до квотата си в наследството, която счита, че възлиза
на 1/6 от задълженията.
С определението по чл.140 ГПК и доклада на делото е обявено за безспорно, без
възражения на страните, че И. К. и В. К. са собственици на ап.104 в етажната собственост.
Видно от приложеното удостоверение за наследници, В. К. е оставил като свои наследници
по закон И. К. – преживяла съпруга, и деца - М. В. К. ЕГН ********** и С. В. Ж. ЕГН
**********.
От правна страна. Предварителни въпроси – доводите, наведени в отговора и
допълнителна молба, че при избора на Образцов вход за домоуправител, не е съобразено, че
има 4 собственика на партерен етаж, не само 21 апартамента, няма данни за пререгистрация
на фирмата от ООД в ЕООД, не е представен правилник за вътрешния ред, протоколите се
съставят от домоуправителя, подписват се от него, не се отразяват възражения на
присъстващите, отчита се 100 % за предложенията, присъствените листове не съдържат име
на присъстващи, само подпис, финансовите отчети са в табличен вид, без ревизионен акт, са
недоказани. Ответната страна не е представила доказателства, че при вземането на решение
за избиране на професионален домоуправител, и изчисляване на кворума, не са съобразени
всички отделни обекти в ЕС. Относно, изложеното за липса на доказателства за
пререгистрация на дружеството, съгласно ЗТР, съдът, като орган на държавна власт,
притежава достъп до публичната страница на Търговски регистър, като служебно следи за
правно – организационната форма на представителя на ищеца. По възражението за липса на
правилник за вътрешния ред, предвид предмета на делото, същият е неосносим към спора.
По довода, че протоколите се съставят и подписват от домоуправителя, то ЗУЕС предвижда,
че при провеждане на ОС на ЕС, по правило, председател на събранието е домоуправителят.
Кое лице технически подготвя протокола е неотносимо към въпроса дали е взето решение,
стига съобщение за съставения протокол да е поставено по реда на чл.16 ЗУЕС. Относно
доводите, че в протоколите не се отчитат възраженията – в представените протоколи и
присъствени листове към тях, липсва вписване, че представител на ап.104 от ЕС е
присъствал на което и да е от събранията, следователно, доводът е несъстоятелен.
Относно доводите, че представените присъствени листове липсват имена, то същото е
относимо към евентуалното атакуване на самите решения, съдържащи се в протоколите.
След изтичане на уредения в чл.40 ЗУЕС тридесетдневен срок от обявяване, че протоколът е
изготвен, решението се стабилизира и всички доводи против законосъобразността му не
подлежат на разглеждане в производството по искане решението да бъде изпълнено.
3
Същото се отнася до наведените доводи за нередовни отчети, доколкото видно от
представените решения, същите са приети от ОС на ЕС. Ответната страна не е представила
доказателства, че решенията на ОС на ЕС са били оспорени, поради което, с оглед
представените по делото протоколи, се налага извод, че решенията са стабилизирани и
пораждат правни последици. Общо, за всички представени протоколи, СРС съобрази, че
същите легитимират валидно взети решения за определяне на размер на вноските,
претендирани от ответниците.
Разпоредбата на чл.48,ал.3 ЗУЕС по императивен начин предвижда разходите за
ремонт на общите части да се разделят между етажните собственици. Законът по
задължителен начин предвижда начинът на определяне на вноските, които всеки етажен
собственик е длъжен да направи, за ремонта на обща част от сградата. Същият извод следва
и от разпоредбата на чл.41 ЗС, предвиждаща задължение на всеки собственик да участва в
разноските, необходими за поддържане на общите части, съразмерно с дела си в тях.
При изложеното, се налага изводът, че собствениците на отделен обект в етажна
собственост – апартамент 104, дължи заплащане на извършения ремонт на асансьор и
вноска за Фонд Ремонт и обновяване. Възможно и необходимо, по силата на ЗУЕС, е
предварителното събиране на средства, чрез създаване на фонд „Ремонт и управление“,
както е станало в настоящия случай. Възраженията на ответната страна за извършени
ремонти с техни средства касаят евентуалната претенция за възстановяване на средства за
неотложен или необходим ремонт, или ремонт, извършен от етажен собственик / чл.48,ал.5
и 6 ЗУЕС/, като ответниците не са направили изявление за прихващане, нито са посочили, че
разходът, който те са сторили за ремонт/ каквато и да е тя, същата не е конкретизирана, а е
посочено, че имат претенции към ЕС/, е заявена за одобрение на ОС, съгласно цитираната
разпоредба, или заявена за плащане пред управителя.
Видно от представените протокол, на 14.3.2017 г е взето решение – т.3, за
разпределяне на таксите в ЕС, като с договор за управление от 21.3.2017г. е възложено
управлението на ЕС при цена 5 лева на месец, дължим от всеки отделен обект. С решение
на ОС на ЕС от 21.3.2019г. вноската е завишена на 6 лева на месец на отделен обект,
променена с ОС на ЕС от 29.4.2021г./т.2/ - на 7,20 лева.
На ОС на ЕС от 14.3.2017г. е прието да се събира вноска дезинфекция, дезинсекция,
дератизация от 1,25 лева на месец, като с промяна на бюджета на ЕС е извършена с т.7 от
протокол от 21.3.2019г. и протокол от 29.10.2020, т.1. Вноската ДДД за период от 1.11.2020г.-
12.6.2023г от по 1,70 лева на месец.
Разпоредбата на чл.50 ЗУЕС предвижда създаването на фонд Ремонт и обновяване,
състоящ се от : месечни вноски, в размер, определен въз основа общите части на
собствениците, не по – малък от 1 % от минималната работна заплата в страната. Съгласно
разпоредбата на чл.11,ал.1, т.5 ЗУЕС / в редакцията му към датата на приемане на
решението/, ОС на ЕС приема размера на разходите за управление и поддържане на общите
части. Най – често, тези разходи формират общ прогнозен бюджет на ЕС, като в него са
включени както разходите за управление на общите части / чл.48,ал.8 ЗУЕС/, така и
4
разходите за ремонт и обновяване. Тук е моментът отново да се посочи, че доводи за
незаконосъобразност на взето решение на ОС на ЕС, извън преклузивния срок по чл.40
ЗУЕС, в рамките на нарочно производство по отмяна на решение на ОС на ЕС, са
недопустими за разглеждане в производството по искове за изпълнение на влязло в сила
решение на ОС на ЕС. Решенията са многостранни сделки, ето защо, ако същите не бъдат
оспорени в рамките на 30- дневен срок от обявяването им, същите влизат в сила и обвързват
етажните собственици, длъжни да ги изпълняват. Определянето на размера на разходите,
които ЕС ще извърши, също не е от компетентността на съда, предвид определянето им от
самата ЕС, по целесъобразност.
На ОС на ЕС е приет бюджет на ЕС, съставен в табличен вид, като в него е
определена вноска Фонд Ремонт на ЕС от 0,26 лева на месец, променен с ОС на ЕС от
29.10.2020г. на 0,22 лева на месец, и с т.1 от ОС на ЕС от 16.5.2023г. – на 2,16 лева на месец.
С решение на ОС на ЕС от 21.3.2019г. е гласувана промяна на бюджета на ЕС , т .7 –
за ел.енергия за асансьор – вноска 2,70 лева на месец, за поддръжка асансьор – 4,70 лева на
месец, за ел.енергия на общи части – 0,80 лева на месец, за такса почистване на ЕС – 3,10
лева на месец, за такса за управление на ЕС - 6 лева на месец, променена с ОС на ЕС от
29.4.2021г./т.2/ - на 7,20 лева. Сочи се, че на последното ОС на ЕС е гласувано да се пусне
спирка на асансьора на ет.1, и да се събира вноска ремонт на асансьор.
От представените доказателства е видно, че ОС на ЕС е взело валидни решения за
определяне на претендираните вноски, които решения няма представени доказателства да са
били оспорени от ответната страна по реда на чл.40 ЗУЕС, а ответниците не са представили
доказателства за плащането на вноските.
Не се представиха и доказателства за твърдението на ответниците за извършен от тях
ремонт на покрива през 2002г., при уговорка с домсъвета, разходите, сторени от
ответниците, да се възстановят, чрез приспадане на месечни вноски. На собствено
основание, неясна е сумата, претендирана от ответниците, както и за какъв период е
следвало да им се приспадат вноските.


Поради изложеното, ищецът доказа основанието си да получи исковата сума. По
претендирания размер. Съгласно разпоредбата на чл.32 СК, за задължения от имуществената
общност, съпрузите са задължени солидарно. След смъртта на В. К., имуществената
общност се трансформира в дялова, като И. К. дължи ½ от задълженията, а останалите в
наследствената маса на В. К. задължения се разпределят измежду тримата му наследници по
закон – преживяла съпруга И. К. и две деца, конституирани заедно с нея като ответници по
делото. Следователно, двете им деца дължат на ЕС по 1/6 от задълженията /по 1/3 от 1/2/, на
основание чл.9,ал.1 ЗН във връзка с чл. 5,ал.1 ЗН, а И. К. дължи собствената си ½ от
задълженията и 1/6 по наследство от В. К., или общо 4/6 от задълженията.
С молба – уточнение № 33012/17.10.2024г., ищецът е посочил, че претендира от И. К.
5
½ от задълженията и 1/3 от останалата част, или сумата от общо 613,99 лева от общо
претендираните 920,98 лева. От другите двама ответници, съгласно същата молба,
претенцията е за сумата от 1/3 от дела на К. или сумата от по 153,50 лева. По същество,
претенцията против И. К. в размер 613,99 лева, възлиза на 4/6 от задължението,каквато е и
квотата й, а по отношение на С. Ж. и М. К., сумата 153,50 лева възлиза на 1/6 от
задълженията, каквато е и квотата им в наследството.
Следователно, исковете са основателни до пълния им размер.
При този изход на спора, право на разноски има само ищецът, който доказва
разноски за: 50 лева държавна такса и заплатено адвокатско възнаграждение от 450 лева,
което следва да се разпредели между ответниците, съобразно квотите им в задълженията.
Воден от изложеното, съдът
РЕШИ:
ОСЪЖДА И. М. К. ЕГН ********** с адрес ***, в лично качество и конституирана
като ответник по делото като наследник по закон на починалия на 15.6.2024г. В. М. К. ЕГН
**********да заплати на Етажна собственост с адрес град София, ж.к.Младост 1А, блок
502, вход Д, чрез Образцов вход ЕООД ЕИК ********* със седалище и адрес на управление
град София, ж.к.Младост 1, улица Григорий Горбатенко, блок 156, вход В, партер, в
качеството му на управител на ЕС, сумата от 613,99 лева за период 1.8.2020г.-
12.6.2023г.,/което вземане съставлява 4/6 от задължението на собственика на ап.104 от ЕС,
цялото в размер 920,98 лева, формирано, както следва: вноска дезинфекция, дезинсекция,
дератизация от общо 3,75 лева – три месечни вноски за период 1.8.2020-. 31.10.2020г., като
се сочи, че с решение по т.3, е определено първоначално дължима вноска от 1,25 лева на
месец, като промяната на бюджета на ЕС е извършена с т.7 от протокол от 21.3.2019г. и
протокол от 29.10.2020, т.1. Вноската ДДД за период от 1.11.2020г.-12.6.2023г от по 1,70 лева
на месец, възлиза на 54,40 лева. Вноска за Фонд Ремонт на ЕС за период 1.8.2020г.-
31.10.2020г. от по 0,26 лева, възлиза на общо 0,78 лева, за период 1.11.2020г.- 31.5.2023г. от
по 0,22 лева – общо 6,82 лева, за период от 1.6.2023г. до 12.6.2023г. от 2,16 лева. Вноска
Ел.енергия за асансьор – общ размер 94,50 лева – от по 2,70 лева на месец, за период
1.8.2020г.-12.6.2023г. ; за поддръжка на асансьора – общо 164,50 лева , от по 4,70 лева на
месец, за период 1.8.2020г.-12.6.2023г.; вноска за ел.енергия на общи части на ЕС от общо 28
лева, по 0,80 лева на месец, за период от 1.8.2020г.- 12.6.2023г. , такса за почистване на ЕС в
общ размер 108,50 лева, по 3,10 лева на месец, за период 1.8.2020г.-12.6.2023г., такса за
управление на ЕС 0, 54 лева, от по 6 лева за период 1.8.2020г.-30.4.2021г., сумата 180 лева, от
по 7,20 лева за период от 1.5.2021г. до 31.5.2023г., 8 лева, за период от 1.6.2023г до
12.6.2023г., вноска ремонт на асансьорна спирка на ЕС от 8,23 лева за период от 1.5.2021г. до
31.5.2021г., вноска ремонт на асансьор на ЕС в общ размер 196,56 лева – от по 32,76 лева за
период 1.5.2021г.- 31.10.2021г., вноска ремонт предпазен щит на асансьора на ЕС от 10,78
лева – за 11.2022г. /, заедно със законната лихва от 12.6.2023г. до плащането, както и
6
сторените разноски от 333,33 лева.
ОСЪЖДА М. В. К. ЕГН ********** с адрес ***,конституиран като ответник по
делото като наследник по закон на починалия на 15.6.2024г. В. М. К. ЕГН **********, да
заплати на Етажна собственост с адрес град София, ж.к.Младост 1А, блок 502, вход Д, чрез
Образцов вход ЕООД ЕИК ********* със седалище и адрес на управление град София,
ж.к.Младост 1, улица Григорий Горбатенко, блок 156, вход В, партер, в качеството му на
управител на ЕС, сумата от 153,50 лева за период 1.8.2020г.- 12.6.2023г.,/което вземане
съставлява 1/6 от задължението на собственика на ап.104 от ЕС, цялото в размер 920,98
лева, формирано, както следва: вноска дезинфекция, дезинсекция, дератизация от общо 3,75
лева – три месечни вноски за период 1.8.2020-. 31.10.2020г., като се сочи, че с решение по
т.3, е определено първоначално дължима вноска от 1,25 лева на месец, като промяната на
бюджета на ЕС е извършена с т.7 от протокол от 21.3.2019г. и протокол от 29.10.2020, т.1.
Вноската ДДД за период от 1.11.2020г.-12.6.2023г от по 1,70 лева на месец, възлиза на 54,40
лева. Вноска за Фонд Ремонт на ЕС за период 1.8.2020г.-31.10.2020г. от по 0,26 лева, възлиза
на общо 0,78 лева, за период 1.11.2020г.- 31.5.2023г. от по 0,22 лева – общо 6,82 лева, за
период от 1.6.2023г. до 12.6.2023г. от 2,16 лева. Вноска Ел.енергия за асансьор – общ размер
94,50 лева – от по 2,70 лева на месец, за период 1.8.2020г.-12.6.2023г. ; за поддръжка на
асансьора – общо 164,50 лева , от по 4,70 лева на месец, за период 1.8.2020г.-12.6.2023г.;
вноска за ел.енергия на общи части на ЕС от общо 28 лева, по 0,80 лева на месец, за период
от 1.8.2020г.- 12.6.2023г. , такса за почистване на ЕС в общ размер 108,50 лева, по 3,10 лева
на месец, за период 1.8.2020г.-12.6.2023г., такса за управление на ЕС 0, 54 лева, от по 6 лева
за период 1.8.2020г.-30.4.2021г., сумата 180 лева, от по 7,20 лева за период от 1.5.2021г. до
31.5.2023г., 8 лева, за период от 1.6.2023г до 12.6.2023г., вноска ремонт на асансьорна спирка
на ЕС от 8,23 лева за период от 1.5.2021г. до 31.5.2021г., вноска ремонт на асансьор на ЕС в
общ размер 196,56 лева – от по 32,76 лева за период 1.5.2021г.- 31.10.2021г., вноска ремонт
предпазен щит на асансьора на ЕС от 10,78 лева – за 11.2022г. /, заедно със законната лихва
от 12.6.2023г. до плащането, както и сторените разноски от 83,33 лева.
ОСЪЖДА С. В. Ж. ЕГН ********** с адрес град София, ж.к.Надежда, трета част,
блок 316, вход Г, етаж 6, ап.085,конституирана като ответник по делото като наследник по
закон на починалия на 15.6.2024г. В. М. К. ЕГН **********, да заплати на Етажна
собственост с адрес град София, ж.к.Младост 1А, блок 502, вход Д, чрез Образцов вход
ЕООД ЕИК ********* със седалище и адрес на управление град София, ж.к.Младост 1,
улица Григорий Горбатенко, блок 156, вход В, партер, в качеството му на управител на ЕС,
сумата от 153,50 лева за период 1.8.2020г.- 12.6.2023г.,/което вземане съставлява 1/6 от
задължението на собственика на ап.104 от ЕС, цялото в размер 920,98 лева, формирано,
както следва: вноска дезинфекция, дезинсекция, дератизация от общо 3,75 лева – три
месечни вноски за период 1.8.2020-. 31.10.2020г., като се сочи, че с решение по т.3, е
определено първоначално дължима вноска от 1,25 лева на месец, като промяната на
бюджета на ЕС е извършена с т.7 от протокол от 21.3.2019г. и протокол от 29.10.2020, т.1.
Вноската ДДД за период от 1.11.2020г.-12.6.2023г от по 1,70 лева на месец, възлиза на 54,40
7
лева. Вноска за Фонд Ремонт на ЕС за период 1.8.2020г.-31.10.2020г. от по 0,26 лева, възлиза
на общо 0,78 лева, за период 1.11.2020г.- 31.5.2023г. от по 0,22 лева – общо 6,82 лева, за
период от 1.6.2023г. до 12.6.2023г. от 2,16 лева. Вноска Ел.енергия за асансьор – общ размер
94,50 лева – от по 2,70 лева на месец, за период 1.8.2020г.-12.6.2023г. ; за поддръжка на
асансьора – общо 164,50 лева , от по 4,70 лева на месец, за период 1.8.2020г.-12.6.2023г.;
вноска за ел.енергия на общи части на ЕС от общо 28 лева, по 0,80 лева на месец, за период
от 1.8.2020г.- 12.6.2023г. , такса за почистване на ЕС в общ размер 108,50 лева, по 3,10 лева
на месец, за период 1.8.2020г.-12.6.2023г., такса за управление на ЕС 0, 54 лева, от по 6 лева
за период 1.8.2020г.-30.4.2021г., сумата 180 лева, от по 7,20 лева за период от 1.5.2021г. до
31.5.2023г., 8 лева, за период от 1.6.2023г до 12.6.2023г., вноска ремонт на асансьорна спирка
на ЕС от 8,23 лева за период от 1.5.2021г. до 31.5.2021г., вноска ремонт на асансьор на ЕС в
общ размер 196,56 лева – от по 32,76 лева за период 1.5.2021г.- 31.10.2021г., вноска ремонт
предпазен щит на асансьора на ЕС от 10,78 лева – за 11.2022г. /, заедно със законната лихва
от 12.6.2023г. до плащането, както и сторените разноски от 83,33 лева.

Решението може да се обжалва в двуседмичен срок от връчването му на страните,
пред СГС.
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
8