Решение по дело №3309/2010 на Районен съд - Бургас

Номер на акта: 1327
Дата: 30 септември 2010 г. (в сила от 26 октомври 2010 г.)
Съдия: Моника Гарабед Яханаджиян
Дело: 20102120203309
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 18 август 2010 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

                                     30.09.2010 година                          ГРАД БУРГАС

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

БУРГАСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД                                        НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ

На 21.09.2010 г.

В публично заседание, в следния състав:

 

Председател: Моника Яханаджиян                               

 

Секретар: Илияна Георгиева

Прокурор:

като разгледа докладваното от съдия М.Яханаджиян НАХ дело №3309 по описа за 2010 г., за да се произнесе, взе предвид следното:

 

            Производството по делото е образувано по повод  жалбата на С.Д.Б. ***, ЕГН **********, против НП №24919/12.03.2010 г. на Директор на Дирекция “Обслужване” при ТД на НАП-гр.Бургас, с което за нарушение на чл.5, ал.4, т.2 от КСО, вр.чл.2, ал.2 и чл.3, ал.3, т.1 от Наредба №Н-8/29.12.2005 г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите и осигурените от тях лица, както и от самоосигуряващите се лица, на основание чл.355, ал.1 от КСО на С.Д.Б. е наложено административно наказание “глоба” в размер на 200 лв. Жалбоподателката моли съда да постанови решение, с което да отмени обжалваното наказателно постановление, като при условията на алтернативност иска от съда да намали размера на наложеното й наказание..

В съдебно заседание жалбоподателката поддържа жалбата си. Не представя нови доказателства.

            Процесуалният представител на АНО счита жалбата за неоснователна и моли съда да постанови решение, с което да потвърди обжалваното наказателно постановление, като правилно и законосъобразно. Представя нови доказателства.

По делото в качеството му на свидетел е разпитан актосъставителя С..

Съдът намира жалбата за допустима по следните съображения: атакуваното наказателно постановление подлежи на обжалване по реда на ЗАНН, според чл.355, ал.6 от КСО, жалбата е подадена в срок, съдържа необходимите реквизити и производството по нея пред РС-гр.Бургас е редовно образувано.

            След преценка на събраните по делото доказателства, съдът намира за установено от фактическа страна следното:

На 29.01.2010 г., с вх.№023580909445231 жалбоподателят подал декларация, обр.6 за м.11.2009 г. за общия размер на дължимите осигурителни вноски фонд “ГВРС” за всички лица, подлежащи на осигуряване и общия размер на дължимия данък по чл.42 от ЗДДФЛ за доходите от трудови правоотношения.

На 08.02.2010 г., срещу жалбоподателят е съставен акт за установяване на административно нарушение №002124, за това, че осигурителят не е подал в срок до 30.11.2009 г. данни в ТД на НАП-гр.Бургас – цитираната по-горе декларация, обр.6.”. В акта е отразено още, че датата, посочена в декларацията на начисляване/изплащане на заплатите е 30.11.2009 г. Като нарушена е посочена разпоредбата на чл.5, ал.4, т.2 от КСО, вр.чл.2, ал.2 и чл.3, ал.3, т.1 от Наредба №Н-8 за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица, същият е подписан от актосъставителя, един свидетел и нарушителя който го е подписал без възражения.

            Въз основа на съставения акт е издадено обжалваното понастоящем НП, в което е пресъздадено съдържанието на акта във връзка с констатираното нарушение по чл.5, ал.4, т.2 от КСО, вр.чл.2, ал.2 и чл.3, ал.3, т.1 от Наредба №Н-8 от 29.12.2005 г. и с което на основание чл.355, ал.1 от ЗДДС, на жалбоподателката е наложено административно наказание “глоба” в размер на 200 лв.

            Бургаският районен съд намира, че при съставянето на акта за установяване на административно нарушение и издаването на наказателното постановление не са допуснати съществени процесуални нарушения, поради което и същите следва да породят целените с тях правни последици. Такива биха били допуснати при неспазване на изискванията за форма и съдържание на властническите актове до степен да не могат да породят правно действие или да накърнят правото на защита на дееца.

Разгледана по същество жалбата е частично основателна, а съображенията на съда за това са следните:

Описаната в акта за установяване на административно нарушение фактическа обстановка като цяло не се оспорва от жалбоподателя в жалбата му и се потвърждава от показанията на актосъставителя, които съответстват на събрания по делото доказателствен материал, поради което и съдът ги кредитира изцяло и приема за безспорно установено, че декларация, обр.6 за м.11.2009 г. е била подадена от жалбоподателя на 29.01.2010 г. с вх.№023580909445231.

Съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица е регламентирано в Наредба №Н-8 от 29.12.2005 г., издадена от министъра на финансите, съгласно чл.3, ал.3, т.1 от която, декларация образец №6 се подава в съответната компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите от работодателите, осигурителите и техните клонове и поделения - не по-късно от последния работен ден на календарния месец, през който са били дължими осигурителните вноски, вноските за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите" и данъкът по чл.42 ЗДДФЛ. Видно от нормата на чл.2, ал.2 от цитираната по-горе наредба, в декларация образец № 6 се вписват ЕИК по регистър БУЛСТАТ/ЕИК на търговеца за осигурители, работодатели, клонове, поделения или ЕГН за самоосигуряващи се лица и общия размер на дължимите вноски за държавното обществено осигуряване, учителския пенсионен фонд, допълнителното задължително пенсионно осигуряване, здравното осигуряване, фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите" за всички лица, подлежащи на осигуряване, и общият размер на дължимия данък за внасяне за доходите от трудови правоотношения по смисъла на ЗДДФЛ.

В настоящия случай, възнагражденията са били изплатени на 30.11.2009 г., поради което и задължението на жалбоподателя по чл.5, ал.4, т.2 от КСО, вр.чл.3, ал.3, т.1 от Наредба №Н-8/29.12.2005 г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, е следвало да бъде изпълнено не по-късно от 30.11.2009 г.

Съгласно посочената като нарушена норма на чл.5, ал.4, т.2 от КСО, осигурителите, осигурителните каси, самоосигуряващите се лица и работодателите периодично представят в Националната агенция за приходите декларация за сумите за дължими осигурителни вноски за държавното обществено осигуряване, Учителския пенсионен фонд, здравното осигуряване, допълнителното задължително пенсионно осигуряване, вноските за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите" и данък по Закона за данъците върху доходите на физическите лица. По смисъла на чл.5, ал.1 от КСО, осигурител е всяко физическо лице, юридическо лице или неперсонифицирано дружество, както и други организации, които имат задължение по закон да внасят осигурителни вноски за други физически лица. В настоящия случай, жалбоподателя като осигурител не е изпълнил своевременно задължението си по чл.5, ал.4, т.2 от КСО, вр.чл.3, ал.3, т.1 от Наредба №Н-8/29.12.2005 г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, поради което и правилно административнонаказателната му отговорност е била ангажирана на основание чл.355, ал.1 от КСО.

Съдът, след като прецени във връзка с чл.27 и следващите от ЗАНН размера на наложеното на жалбоподателя наказание, намира, че същото се явява прекомерно с оглед на извършеното нарушение. Видно от събраните по делото доказателства няма данни извършеното от жалбоподателя нарушение да е повторно, както и от деянието да са причинени вреди.

С оглед на тези обстоятелства съдът намира, че размерът на наложените на основание чл.355, ал.1 от КСО наказани следва да се измени, като се намали към предвидения в закона минимум от 50,00 лева.

Мотивиран от горното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, Бургаският районен съд

 

Р  Е  Ш  И  :

           

ИЗМЕНЯ наказателно постановление №24919-О-0021024/12.03.2010 г. на Директор на Дирекция “Обслужване” при ТД на НАП-гр.Бургас, в частта в която за извършено нарушение на чл.5, ал.4, т.2 от КСО, вр.чл.2, ал.2 и чл.3, ал.3, т.1 от Наредба №Н-8/29.12.2005 г., на основание чл.355, ал.1 от КСО, на С.Д.Б. ***, ЕГН **********, е наложено административно наказание „глоба” в размер на 200,00 лв., като НАМАЛЯ размера на наложеното наказание от “глоба” в размер на по 200 лв. на “глоба” в размер на 50,00 /петдесет/ лв.

Решението подлежи на касационно обжалване пред Бургаския административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

СЪДИЯ:

Вярно с оригинала: Илияна Георгиева