Решение по дело №189/2022 на Административен съд - Кюстендил

Номер на акта: 195
Дата: 9 декември 2022 г.
Съдия: Ася Тодорова Стоименова
Дело: 20227110700189
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 31 май 2022 г.

Съдържание на акта

   Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

   195 от 09.12.2022 г., гр. Кюстендил

 

      В   И М Е Т О   НА   Н А Р О Д А

 

Административен съд – Кюстендил, в открито съдебно заседание на единадесети ноември две хиляди двадесет и втора година, в състав:

 

                                                                                             СЪДИЯ: АСЯ СТОИМЕНОВА

 

при секретар Антоанета Масларска, като разгледа докладваното от съдията административно дело № 189 по описа за 2022 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК) във вр. с чл. 23, ал. 1 от Закона за народните читалища (ЗНЧ).

Делото е образувано по жалба с вх. № Ж-9/25.05.2022 г. по описа на Община Невестино от Народно читалище (НЧ) „Пробуждане 2020”, с. Смоличано, представлявано от Елена Любенова Начева, срещу решението на Комисията по чл. 23, ал. 1 от ЗНЧ за разпределяне на предвидените по държавния бюджет средства за читалищна дейност за 2022 г. между читалищата в община Невестино (Комисията), обективирано в Протокол от 19.05.2022 г., с което държавната субсидия за 2022 г. е разпределена поравно на НЧ „Максим Горки 1927, с. Еремия, НЧ „Иван Вазов - 1927, с. Згурово, НЧ „Наука - 1922, с. Неделкова Гращица, НЧ „Пробуда - 1926, с. Рашка Гращица, НЧ „Никола Йонков Вапцаров - 1943, с. Пелатиково, НЧ „Черна скала - 1929, с. Църварица, НЧ „Просвета - 1927, с. Невестино, НЧ „Просвета - 1928, с. Ваксево, и НЧ „Просвета - 1946, с. Кадровица. Изложени са доводи за незаконосъобразност на решението на основанията по чл. 146, т. 3 и 4 от АПК. Иска се отмяна на решението и връщане на преписката на Комисията за ново произнасяне. Претендират се направените разноски по делото.

В съдебното заседание по делото E. Н. поддържа жалбата.

Комисията не се представлява в съдебното заседание по делото. С писмен отговор председателят ѝ оспорва жалбата като неоснователна.

Заинтересованите страни НЧ „Максим Горки 1927, с. Еремия, НЧ „Иван Вазов - 1927, с. Згурово, НЧ „Наука - 1922, с. Неделкова Гращица, НЧ „Пробуда - 1926, с. Рашка Гращица, НЧ „Никола Йонков Вапцаров - 1943, с. Пелатиково, НЧ                      „Черна скала - 1929, с. Църварица, НЧ „Просвета - 1927, с. Невестино, НЧ                „Просвета - 1928, с. Ваксево, и НЧ „Просвета - 1946, с. Кадровица, чрез процесуалния си представител по пълномощие адвокат Д.З.,***, оспорват жалбата като неоснователна. НЧ „Просвета - 1927, с. Невестино, претендира присъждане на направените разноски по делото.

Заинтересованата страна НЧ „Димитър Каляшки, с. Илия, не се представлява в съдебното заседание по делото и не представя писмено становище по жалбата.

Въз основа на съвкупната преценка на събраните по делото доказателства съдът приема за установено следното от фактическа страна:   

С писмо с изх. рег. № 08-00-250/07.04.2022 г. на Министерството на културата (МК) кметът на община Невестино е информиран за размера на субсидираната численост за читалищата на територията на общината през 2022 г. В писмото е посочено, че през 2022 г. няма промяна на субсидираната численост спрямо 2021 г., че стандартът за една субсидирана бройка е в размер на 12 670 лева, както и че годишната субсидия следва да се разпредели от комисия по чл. 23, ал. 1 от ЗНЧ. Със Заповед            № З-87/04.05.2022 г. на кмета на община Невестино, на основание чл. 23, ал. 1 от ЗНЧ, е определен съставът на комисията, която следва да извърши разпределянето на предвидените от държавния бюджет средства за читалищна дейност за 2022 г. между читалищата в община Невестино. В състава на Комисията са включени: представители на десет читалища на територията на община Невестино (или нотариално упълномощени от тях лица) – НЧ „Пробуждане 2020”, с. Смоличано, НЧ „Максим Горки 1927, с. Еремия, НЧ „Иван Вазов - 1927, с. Згурово, НЧ „Наука - 1922, с. Неделкова Гращица, НЧ „Пробуда - 1926, с. Рашка Гращица, НЧ „Никола Йонков Вапцаров - 1943, с. Пелатиково, НЧ „Черна скала - 1929, с. Църварица, НЧ               „Просвета - 1927, с. Невестино, НЧ „Просвета - 1928, с. Ваксево, и НЧ „Просвета - 1946, с. Кадровица, както и един представител на Община Невестино – секретарят на същата. В обстоятелствената част на заповедта е посочено, че от регистъра по чл. 10 от ЗНЧ е видно, че на територията на община Невестино са регистрирани единадесет читалища, но доколкото в наименованието на НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия, няма добавена година на неговото първоначално създаване съобразно чл. 9, ал. 5 от ЗНЧ, не е установен действащ председател на същото, а последният е починал съгласно препис-извлечение от Акт за смърт № 312/26.05.2013 г., се приема, че това читалище не е със статут „действащо”. С посочената заповед първото заседание на Комисията е насрочено за 12.05.2022 г. от 11:00 часа, като е указано, че датата на провеждане на второто заседание следва да се определи от Комисията и за всяко заседание следва да се състави протокол, който да се предостави за утвърждаване от кмета на община Невестино в петдневен срок от датата на провеждане на заседанието.  

На 12.05.2022 г. е проведено първото заседание на Комисията. В протокола от същото е отразено, че всички членове на Комисията са уведомени за датата и часа на заседанието, като на всеки представител на читалище е предоставена заповед срещу подпис. Отбелязано е и че на заседанието присъстват единадесет редовни членове. Приет е дневен ред на заседанието и са избрани протоколист и председател на същото. Приети са и Вътрешни правила за работа на комисията, извършваща разпределение на годишната субсидия за народните читалища на територията на община Невестино (Вътрешните правила). Присъствалите на заседанието са запознати с информацията от МК относно определяне на субсидираната численост за читалищата през 2022 г. на територията на община Невестино, съгласно която през 2022 г. няма промяна на субсидираната численост спрямо 2021 г., а стандартът за една субсидирана бройка е в размер на 12 670 лева. Докладвано е и че в публичния регистър са регистрирани единадесет читалища, но НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия, не е действащо, както и че субсидираните читалища са девет. Следващото заседание е насрочено за 19.05.2022 г. от 10:00 часа.

На 19.05.2022 г. е проведено второто заседание на Комисията. В протокола от същото е отразено, че от единадесет действащи членове на заседанието присъстват десет членове, за което е съставен списък, неразделна част от протокола (видно от списъка, на заседанието не присъства представител на НЧ „Иван Вазов - 1927, с. Згурово). Приет е дневен ред. По т. 1 от същия са изслушани анализи на дейността на НЧ „Максим Горки 1927, с. Еремия, НЧ „Иван Вазов - 1927, с. Згурово, НЧ „Наука - 1922, с. Неделкова Гращица, НЧ „Пробуда - 1926, с. Рашка Гращица, НЧ „Никола Йонков Вапцаров - 1943, с. Пелатиково, НЧ „Черна скала - 1929, с. Църварица, НЧ  „Просвета - 1927, с. Невестино, НЧ „Просвета - 1928, с. Ваксево, НЧ „Просвета - 1946, с. Кадровица, и НЧ „Пробуждане 2020”, с. Смоличано. В протокола е отразено, че анализите не са гласувани. По т. 2 от дневния ред – „Разпределение на държавната субсидия за 2022 г. между читалищата на община Невестино”, първо е пристъпено към гласуване на предложението на И. С. – представител на НЧ „Пробуждане 2020”, с. Смоличано (упълномощен с Пълномощно № 2035/28.03.2022 г.), за разпределяне на субсидията поравно на десет читалища, като същото не е прието, а след това – към предложението на М. А. – секретар на Община Невестино, за разпределяне на субсидията поравно на девет читалища (без НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия, за което е отразено, че няма дейност, и без НЧ „Пробуждане 2020”, с. Смоличано, за което е отразено, че „дейността е на лагера, а не на читалището”), а именно – по 12 373,55 лева, и същото е прието с девет гласа „за” („против” е един глас).

При служебно извършена справка в публичния електронен в регистър по чл. 10, ал. 1 от ЗНЧ се установява, че към датата на приемане на решението – 19.05.2022 г., в регистъра са вписани следните единадесет читалища в община Невестино: НЧ „Просвета - 1946”, с. Кадровица – с рег. № 502; НЧ „Иван Вазов - 1927”, с. Згурово – с рег. № 909; НЧ „Пробуда - 1926”, с. Рашка Гращица – с рег. № 1411; НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия – с рег. № 1457; НЧ „Никола Йонков Вапцаров - 1943”, с. Пелатиково – с рег. № 1458; НЧ „Черна скала - 1929”, с. Църварица – с рег. № 1538; НЧ „Максим Горки 1927”, с. Еремия – с рег. № 1539; НЧ „Просвета - 1927”, с. Невестино – с рег. № 1540; НЧ „Просвета - 1928”, с. Ваксево – с рег. № 1564; НЧ „Наука - 1922”, с. Неделкова Гращица – с рег. № 2900; и НЧ „Пробуждане 2020”, с. Смоличано – с рег.               № 3704. Видно от писмото с вх. № 2919/07.07.2022 г. от МК, НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия, е регистрирано в Регистъра на народните читалища под № 1457 през 1998 г. В писмото е отразено, че след направена справка в електронния регистър на народните читалища е установено, че последната актуализация е извършена през 2009 г., като за председател на читалището е посочен В. Л. Х., а за секретар – Б. М. С.. НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия, не е подавало информационна карта за състоянието и дейността си по смисъла на чл. 11, ал. 1 от Наредба № 2 от 01.07.2019 г. за реда за водене на регистъра на народните читалища и на читалищните сдружения. Не е изпращан сигнал от министъра на културата по чл. 27, ал. 1, т. 3 от ЗНЧ по отношение на читалището (съгласно посочената разпоредба читалището може да бъде прекратено с ликвидация или по решение на окръжния съд, ако е налице трайна невъзможност същото да действа или не развива дейност за период две години, като в тези случаи министърът на културата изпраща сигнал до прокурора за констатирана липса на дейност на читалището). Видно от удостоверението от 23.09.2022 г. по фирмено дело № 1109/1997 г. по описа на Окръжен съд – Кюстендил, НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия, е вписано в Регистъра за юридически лица с нестопанска цел с решение от 17.12.1997 г. и е със статус „действащо”.

При така установената фактическа обстановка съдът намира от правна страна следното:

Жалбата е процесуално допустима. Подадена е в преклузивния 14-дневен срок по чл. 149, ал. 1 от АПК, срещу акт, който подлежи на оспорване по съдебен ред и от лице с правен интерес от оспорването. Решенията на комисията по чл. 23, ал. 1 от ЗНЧ са индивидуални административни актове по чл. 21, ал. 1 от АПК (вж. в т. см. Определение № 8193/28.09.2022 г. на ВАС по адм. д. № 8536/2022 г., III о., Определение № 9082/08.07.2020 г. на ВАС по адм. д. № 6561/2020 г., III о., Определение № 2381/13.02.2020 г. на ВАС по адм. д. № 10825/2019 г., III о., Решение     № 2093/07.03.2022 г. на ВАС по адм. д. № 9340/2021 г., III о., Решение                                     № 709/20.01.2021 г. на ВАС по адм. д. № 5982/2019 г., III о., и Решение                                   № 4515/08.04.2021 г. на ВАС по адм. д. № 11033/2020 г., III о.). Разгледана по същество на посочените в нея основания и в обхвата на служебната проверка по чл. 168 от АПК, жалбата е основателна по следните съображения:         

Читалищата набират средства от изброените в чл. 21 от ЗНЧ източници, сред които и субсидия от държавния и общинските бюджети (т. 3). Съгласно чл. 9, ал. 8 от ЗНЧ народните читалища могат да кандидатстват за държавна и/или общинска субсидия след изтичането на едногодишен срок от вписването в регистъра по чл. 10. В чл. 10, ал. 1 от ЗНЧ е посочено, че в МК се води регистър на народните читалища и на читалищните сдружения по ред, определен с наредба на министъра на културата, като регистърът е публичен, поддържа се в електронен вид, достъпът до него е свободен и безплатен, включително онлайн, в машинночетим формат. Според чл. 10, ал. 5 от ЗНЧ на читалищата, които не са вписани в регистъра по ал. 1, не се предоставят субсидии от държавния и общинския бюджет, както и държавно и общинско имущество за ползване. Съгласно чл. 22, ал. 1 от ЗНЧ предложенията за годишната субсидия за читалищата по общини, нормативите и механизмът за нейното разпределяне се разработват от МК съгласувано с областните администрации и общините. Според чл. 23, ал. 1 от ЗНЧ предвидените по държавния и общинския бюджет средства за читалищна дейност се разпределят между читалищата от комисия с участието на представител на съответната община, на всяко читалище от общината и се предоставят на читалищата за самостоятелно управление. В чл. 2 от Вътрешните правила за работа на комисията, извършваща разпределение на годишната субсидия за народните читалища на територията на община Невестино, е посочено, че Комисията се състои от един представител на Община Невестино и един представител на всяко читалище в общината (ал. 1), като представителят на Община Невестино се определя със заповед на кмета (ал. 2), а представители на читалищата са председателите на читалищните настоятелства или надлежно упълномощени от тях лица (ал. 3). Във Вътрешните правила е отразено, че същите се приемат на основание Указания на Министерството на културата за дейността на комисиите, извършващи разпределение на годишната държавна субсидия за народните читалища на териториите на общините (Указанията на МК; същите са одобрени на 22.01.2015 г. и са публично достъпни на https://chitalishta.com). В чл. 3, ал. 2 от Вътрешните правила е посочено, че заседанието на Комисията е законосъобразно, ако на него присъстват повече от половината от общия брой представители, присъстващите представители се разписват в присъствен лист и представят пълномощни, ако са упълномощени лица. Съгласно чл. 9, ал. 5 от Вътрешните правила представителите на читалищата избират работна група от десет представители на читалищата и представителя на Община Невестино, която да разгледа и да се запознае с отчетите за предходната година на читалищата, на база на което да изготви предложение до Комисията за разпределение на държавната и общинска субсидия. Според чл. 10, ал. 2 от Вътрешните правила предложението на работната група се представя от председателя на Комисията и следва да е съобразено с критериите за разпределение на субсидията, посочени в Указанията на МК. Тези критерии са обособени в точки А, Б, В и Г от Указанията на МК, а именно: т. А – Актуално състояние на читалището като сдружение и културен център с материално-технически възможности за предоставяне на услуги; т. Б – Дейност на читалището в предходната година; т. В – Представяне и защита на предложената от всяко читалище програма, в изпълнение на чл. 26а, ал. 1 от ЗНЧ, съобразно и посочените в т. Б критерии, включително и разкриване на нови дейности; и т. Г – Допълнителни.

Обжалваното решение е прието от ненадлежно конституиран орган по смисъла на чл. 23, ал. 1 от ЗНЧ, т.е. в нарушение на чл. 146, т. 1 от АПК, поради което следва да бъде обявено за нищожно. Императивното правило на чл. 23, ал. 1 от ЗНЧ изрично изисква участие на всяко едно от читалищата на територията на общината в комисията за разпределяне на предвидените по държавния и общинския бюджет средства за читалищна дейност. Имат се предвид народните читалища, вписани в регистъра по чл. 10, ал. 1 от ЗНЧ към момента на приемане на решението по чл. 23 от същия закон (вж. в т. см. Решение № 9292/20.10.2022 г. на ВАС по адм. д. № 12485/2021 г., III о. и Решение                                          № 10611/22.11.2022 г. на ВАС по адм. д. № 3269/2022 г.). Неучастието на един член по закон, имащ право на глас, е основание за нищожност на решението на комисията (вж. в т. см. Решение № 10611/22.11.2022 г. на ВАС по адм. д. № 3269/2022 г., III о., Решение № 2093/07.03.2022 г. на ВАС по адм. д. № 9340/2021 г., III о., Решение                                          № 13119/22.12.2021 г. на ВАС по адм. д. № 8676/2020 г., III о. и Решение                                          № 709/20.01.2021 г. на ВАС по адм. д. № 5982/2019 г., III о.).

Към датата на приемане на решението – 19.05.2022 г., в публичния електронен в регистър по чл. 10, ал. 1 от ЗНЧ са вписани следните единадесет читалища в община Невестино: НЧ „Просвета - 1946”, с. Кадровица – с рег. № 502; НЧ „Иван Вазов - 1927”, с. Згурово – с рег. № 909; НЧ „Пробуда - 1926”, с. Рашка Гращица – с рег. № 1411; НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия – с рег. № 1457;  НЧ „Никола Йонков Вапцаров - 1943”, с. Пелатиково – с рег. № 1458; НЧ „Черна скала - 1929”, с. Църварица – с рег. № 1538; НЧ „Максим Горки 1927”, с. Еремия – с рег. № 1539; НЧ „Просвета - 1927”, с. Невестино – с рег. № 1540; НЧ „Просвета - 1928”, с. Ваксево – с рег. № 1564; НЧ „Наука - 1922”, с. Неделкова Гращица – с рег. № 2900; и НЧ „Пробуждане 2020”, с. Смоличано – с рег.              № 3704, т.е. тези единадесет читалища представляват читалищата на територията на община Невестино по смисъла на чл. 23, ал. 1 от ЗНЧ. Въпреки това в определения със Заповед № З-87/04.05.2022 г. на кмета на община Невестино състав на Комисията са включени представители на десет читалища на територията на община Невестино, като е изключено НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия, за което е прието, че не е действащо. Изложените в обстоятелствената част на заповедта аргументи за изключването на НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия, от състава на Комисията, са неоснователни, доколкото са неотносими към изискванията за състава ѝ. Според чл. 2, ал. 2 от ЗНЧ читалищата са юридически лица с нестопанска цел. В чл. 30 от ЗНЧ е посочено, че за неуредените в този закон случаи се прилага Законът за юридическите лица с нестопанска цел. Видно удостоверението от 23.09.2022 г. по фирмено дело № 1109/1997 г. по описа на Окръжен съд – Кюстендил, НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия, е вписано в Регистъра за юридически лица с нестопанска цел с решение от 17.12.1997 г. и е със статус „действащо”. Според § 25, ал. 1 от Преходните и заключителни разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за юридическите лица с нестопанска цел (ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г., изм., бр. 107 от 2020 г.) юридическите лица с нестопанска цел, вписани в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел при окръжните съдилища, са длъжни да подадат заявление за пререгистрация по този закон в срок до 31 декември 2022 г. Предвид разпоредбата на чл. 17а, ал. 1, т. 4 от ЗНЧ и смъртта на председателя на НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия, същото се представлява от секретаря му – Б. М. С.. В случая читалището не е прекратено на някое от основанията по чл. 27 от ЗНЧ. От изложеното следва, че към 19.05.2022 г. представител на НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия, е следвало да бъде включен в състава на Комисията. Обстоятелството дали това читалище развива дейност или не е от значение при решаване на въпроса дали да получи субсидия, но не и при решаване на въпроса дали негов представител да участва в състава на Комисията.

Оспореното решение е и немотивирано, с което е нарушено изискването на чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК за мотивиране на административните актове (съгласно посочената разпоредба административният акт следва да съдържа фактически и правни основания за издаването му). Мотивирането на акта е една от гаранциите за неговата законосъобразност. Неизлагането на конкретни мотиви лишава жалбоподателя от възможността за организиране на адекватна правна защита и препятства осъществяването на контрол за законосъобразност на акта от страна на съда (доколкото законосъобразността на акта се преценява въз основа на фактите, посочени в него, които съдът не може да допълва или изменя), и е самостоятелно основание за неговата отмяна. Съгласно разрешението, дадено в Тълкувателно решение № 16/1975 г. на ОСГК на ВС, е допустимо мотивите към акта да се съдържат в друг документ, съставен с оглед на предстоящото му издаване, респ. в друг официален документ, изхождащ от същия или помощен на него административен орган, но следва да е налице изрично препращане и позоваване на съображенията, изложени в такъв документ, в мотивите на издадения административен акт (какъвто не е настоящият случай). В процесното решение липсва обосновка за начина на разпределение на държавната субсидия на читалищата на територията на община Невестино (вж. в т. см. Решение                                    № 709/20.01.2021 г. на ВАС по адм. д. № 5982/2019 г., III о.,                                          Решение № 2093/07.03.2022 г. на ВАС по адм. д. № 9340/2021 г., III о. и Решение                              № 4515/08.04.2021 г. на ВАС по адм. д. № 11033/2020 г., III о.). В протокола, в който е обективирано решението, не се съдържат конкретни съображения за извършеното разпределение. От същия не става ясно по какви критерии и показатели субсидията за 2022 г. се разпределя поравно на девет читалища. Нито в протокола, нито в друг документ по преписката е удостоверено, че са извършени обсъждане и преценка на представените документи от отделните читалища по всички критерии за разпределение на субсидията, посочени в Указанията на МК (в протокола само е отразено, че са изслушани анализи на дейността на читалищата на територията на община Невестино, с изключение на НЧ „Димитър Каляшки”, с. Илия). По делото липсват доказателства, от които да се установи, че всяко читалище е оценявано по точки А, Б, В и Г от посочените указания, или че не е необходимо съответното читалище, на което е разпределена държавна субсидия, да отговаря на всички изброени условия едновременно. От съдържанието на протокола и от представената административна преписка съдът е в невъзможност да извърши преценка за разпределянето на средствата между отделните читалища в съответствие с Указанията на МК.

Липсата на мотиви на оспореното решение, както бе посочено по-горе, е самостоятелно основание за неговата отмяна, но предвид по-голямата тежест на констатирания порок, засегнал състава на органа, приел същото, на основание чл. 172, ал. 2, предл. 1 от АПК следва да бъде обявена неговата нищожност. В съответствие с чл. 173, ал. 2 от АПК преписката следва да бъде изпратена на Комисията за ново произнасяне, при съобразяване с дадените в мотивите на настоящото решение указания по тълкуването и прилагането на закона. На основание чл. 174, изр. 1 от АПК следва да се определи и срок за произнасянето. Съдът намира, че срокът следва да бъде едномесечен, считано от датата на получаване на заверен препис от решението.

При този изход на спора и на основание чл. 143, ал. 1 от АПК Община Невестино следва да бъде осъдена да заплати на НЧ „Пробуждане 2020”, с. Смоличано, направените от последното разноски по делото за държавна такса в размер на 10 лева.

Воден от гореизложеното, съдът

 

                                                                 Р   Е   Ш   И:

 

ОБЯВЯВА НИЩОЖНОСТТА на решението на Комисията по чл. 23, ал. 1 от ЗНЧ за разпределяне на предвидените по държавния бюджет средства за читалищна дейност за 2022 г. между читалищата в община Невестино, обективирано в Протокол от   19.05.2022 г.

ИЗПРАЩА преписката на Комисията по чл. 23, ал. 1 от ЗНЧ за разпределяне на предвидените по държавния бюджет средства за читалищна дейност за 2022 г. между читалищата в община Невестино за ново произнасяне, при съобразяване с дадените в мотивите на настоящото решение указания по тълкуването и прилагането на закона, в едномесечен срок от получаването на заверен препис от решението.

ОСЪЖДА Община Невестино, с адрес: с. Невестино, ул. „Вл. Поптомов” № 17, да заплати на Народно читалище „Пробуждане 2020”, с. Смоличано, сумата в размер на 10 (десет) лева – разноски по делото. 

Решението може да се обжалва от страните с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му.

 

 

 

                                                                                                        СЪДИЯ: