Определение по дело №3115/2019 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 3171
Дата: 17 декември 2019 г. (в сила от 17 януари 2020 г.)
Съдия: Таня Райкова Димитрова Стоянова
Дело: 20197050703115
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 14 ноември 2019 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

№…………..

гр. Варна,  17.12.2019 год.

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ВАРНА, ХХV състав, в закрито заседание на седемнадесети декември през две хиляди и деветнадесета година, в състав:

                   ПРЕДСЕДАТЕЛ: ТАНЯ ДИМИТРОВА

разгледа докладваното от съдия Таня Димитрова адм. дело № 3115 от 2019 г. по описа на АдмС-Варна, като за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е образувано по жалба на „******“****с ЕИК *********, представлявано от Р.Ж.Я. с вх. № 16913/14.11.2019 г., в която е посочено, че е по реда на чл. 60, ал. 5 от АПК и е против Заповед за налагане на принудителна административна мярка № 455-ФК/12.11.2019 г. на Началника на отдел „Оперативни дейности“ в ГД „Фискален контрол“ при ЦУ на НАП.

При извършената проверка за редовността на оспорването съдът приема следното:

В жалбата е посочено, че е по реда на чл. 60, ал. 5 от АПК и е против заповедта за налагане на ПАМ, като в обстоятелствената част на жалбата са изложени съображения единствено за незаконосъобразност на разпореждането за допускане на предварително изпълнение на процесната заповед. Същевременно искането е да се отмени заповедта.

С Разпореждане № 15130 от 14.11.2019 г. съдът е оставил без движение жалбата на дружеството и е дал възможност на оспорващия да уточни жалбата като ясно посочи дали предмет на оспорване е законосъобразността на заповедта, или с жалбата се иска отмяна както на заповедта, така и на разпореждането за допускане на предварително изпълнение, или с жалбата се иска единствено отмяната на разпореждането за допускане на предварителното й изпълнение.

С писмено искане със с.д. № 16925/15.11.2019 г. оспорващият заявява, че иска съдът да приеме жалбата за основателна и да отмени разпореждането за предварително изпълнение.

С оглед така посоченото в уточнението на жалбата съдът с Определение № 2909 от 15.11.2019 г. се е произнесъл по искането за спиране на предварителното изпълнение като е отхвърлил жалбата срещу разпореждането за предварително изпълнение на Заповед за налагане на принудителна административна мярка № 455-ФК/12.11.2019 г. на Началника на отдел „Оперативни дейности“ в ГД „Фискален контрол“ при ЦУ на НАП, което разпореждане е обективирано в заповедта.

С Разпореждане № 15207 от 15.11.2019 г. съдът отново дава възможност на оспорващия ясно да посочи дали оспорва освен разпореждането за предварително изпълнение, обективирано в заповедта, и самата заповед, като е указано, че при неотстраняване на посочената от съда нередовност на оспорването, съдът предвид уточнението с писмено искане със с.д. № 16925/15.11.2019 г. ще приеме, че не е налице оспорване на заповедта, а предмет на жалбата е било единствено разпореждането за предварително изпълнение или ще прекрати производството по делото. Т.е. с разпореждането на оспорващия са указани и неблагоприятните последици при неизпълнение на указанията в срок.

Съобщението за Разпореждане № 15207 от 15.11.2019 г. е получено от оспорващия на 02.12.2019 г. – л. 28 от делото, т.е. определеният от съда 7-дневен срок за отстраняване на нередовността на жалбата изтича на 09.12.2019 г., включително (понеделник, присъствен ден).

И към настоящия момент не е налице отстраняване на нередовността на жалбата, което обосновава извод за наличие на основание за оставяне без разглеждане на жалбата и за прекратяване на съдебното производство.

Не е ясно в случая дали освен разпореждането за допускане на предварително изпълнение на Заповед за налагане на принудителна административна мярка № 455-ФК/12.11.2019 г. на Началника на отдел „Оперативни дейности“ в ГД „Фискален контрол“ при ЦУ на НАП, което разпореждане е обективирано в заповедта, се оспорва и самата заповед. Конкретно формулираната жалба и уточнението й от оспорващия не способстват да се направи еднозначен извод дали се оспорва и заповедта. Основен принцип при оспорването на административните актове е диспозитивното начало, т.е. само и единствено по изричната воля на страната се образуват и разглеждат производствата по оспорване на такива актове. В случая такава воля не се установява да е ясно изразена, въпреки дадената от съда възможност.

Неизвършването от оспорващия в случая по настоящото оспорване на надлежни процесуални действия във връзка с поправяне недостатъците на жалбата, независимо от дадената от съда възможност, сочи на липса на положителна процесуална предпоставка за разглеждане на спора, респ. налице е основание за прекратяване на образуваното съдебно производство по делото.

 

С оглед изложеното и на основание чл. 158, ал. 3 от АПК, съдът

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  И  :

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на „******“****с ЕИК *********, представлявано от Р.Ж.Я. с вх. № 16913/14.11.2019 г., в която е посочено, че е по реда на чл. 60, ал. 5 от АПК и е против Заповед за налагане на принудителна административна мярка № 455-ФК/12.11.2019 г. на Началника на отдел „Оперативни дейности“ в ГД „Фискален контрол“ при ЦУ на НАП.

ПРЕКРАТЯВА производството по АД № 3115/2019 г. на АдмС-Варна.

Определението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд на Република България с частна жалба в 7-дневен срок от получаване на съобщението от страните.

                                                                                   СЪДИЯ :