Р Е Ш Е Н И Е
Номер 358 18 .02.2021
г. Град ПЛОВДИВ
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПЛОВДИВ, Първо отделение,І състав
в публично заседание на двадесет и седми януари през две хиляди и двадесет и
първа година в състав :
ПРЕДСЕДАТЕЛ : ДАРИНА МАТЕЕВА
при секретаря К.Р.,
като разгледа докладваното от съдия Дарина
Матеева адм. дело № 1145 по описа за 2020год.,
за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е с правно основание чл. 73, ал.4 от
Закона за управление на средствата от Eвропейските структурни и инвестиционни
фондове /ЗУСЕСИФ/ във връзка с чл. 145 и сл.
от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.
Образувано е по
жалба на „ПЪЛДИН СОФТ“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес управление:
гр. Пловдив, бул. „Марица“ № 4, ап. 32, представлявано от Н.С.. срещу Решение №
РД - 16-50/17.01.2019 год. на Ръководителя на Управляващия орган на Оперативна
програма „Иновации и
конкурентоспособност“ 2014 - 2020 година ,с което на дружеството е определена финансова корекция по договор за
безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP002-2.002-0500-С02 в размер на 25% върху
разликата,представляваща сертифицираните разходи по искане за плащане/1/ и
приспаднати недопустими разходи по констатация №1 и констатация№2 от одитен
доклад,възлизащи в размер на 47 983,18
лева .
Навеждат се доводи, че обжалваното решение е незаконосъобразно поради
допуснато съществено нарушение на административнопроизводствените правила,
противоречие с материалноправните разпоредби и несъответствие с целта на закона, при липса на мотиви.
Поддържа се още,че обжалваното решение е постановено в противоречие с
чл.41,§2 от Хартата на основните права на Европейския съюз,както и в
противоречие на принципа на истинност по чл.7 от АПК. Претендират
се и сторените в процеса разноски.
Представя писмени бележки
Ответникът по
жалбата – Ръководител на УО на Оперативна програма
„Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 г.,чрез процесуалния си представител,оспорва жалбата ,като поддържа, че актът е
издаден от компетентен орган, в предвидената за това форма, при правилно
приложение на материалния закон. Подробни съображения се излагат в
депозираните по делото писмени бележки. Претендират се разноски.
Административен съд Пловдив,Първо отделение, І състав,
след като обсъди данните по делото и доводите на страните, след преценка на
събраните по делото писмени доказателства, намира жалбата за процесуално ДОПУСТИМА,
подадена в 14-дневния срок по чл. 149, ал.1
от АПК от надлежна страна, адресат на индивидуален административен
акт, имаща право и интерес от обжалването.
От фактическа страна се установява следното.
Между Министерството на икономиката, Главна дирекция
„Европейски фондове за конкурентоспособност“ като управляващ орган на
Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 и „Пълдин софт“
ЕООД като бенефициент е сключен договор за безвъзмездна финансова помощ (БФП) №
BG16RFOP002-2.002-0500-С02 от 07.03.2017 г. за осъществяване на проект
BG16RFOP002-2.002-0500 „Развитие на управленския капацитет на „Пълдин софт“
ЕООД чрез въвеждане на система за управление на качеството и на сигурността на
информацията и информационната (ERP) система” на стойност 338 594 лева.От така
казаната сума размерът на европейското финансиране е 201 463,42
лева,размерът на националното финансиране е 201 463,42 лева и размерът на
финансирането от друг източник е 101 578,21 лева.
С допълнително споразумение № 1 от 04.05.2018 г. са
направени изменения в основния договор и са променени количеството и
минималните технически и/или функционални характеристики на предвидените за
закупуване ДМА и ДНА, както и изменения в бюджета на проекта – премахване на
част от разходите за придобиване на ДМА и ДНА, увеличаване на разходите за
услуги за разработване информационна ERP система, намаляване на общата стойност
на дейност 2. „Насърчаване използването на информационни и комуникационни
технологии и услуги чрез разработване и внедряване на информационна система
(ERP система)”, намаляване на общата стойност на дейност 3. „Дейност за
насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги
и въвеждането и сертифицирането на система за управление на качеството и за
управление на информацията чрез закупуване на ново оборудване”, както и промени
в текстовото съдържание на тези две дейности.
Срокът на изпълнение на одитирания договор за БФП е
бил в периода 07.03.2017г.-07.09.2018г./18 месеца/ и същият е приключен.
При извършената проверка от Одитния орган на
окончателно искане за плащане № 1 по проект N9 BG16RFOP002-2.002-0500-C02
„Развитие на управленския капацитет на „Пълдин софт" ЕООД чрез въвеждане
на система за управление на качеството и на сигурността на информацията и
информационна (ERP) система" с бенефициент „Пълдин софт" ЕООД, за
резултатите от изпълнението на дейностите по проекта и дали планираните
индикатори, свързани с крайните продукти и крайните получатели са изпълнени, са
извършени две проверки .
Извършена е проверка на място при бенефициента на
24.09.2019 г. ,като същата се е състояла в офиса на бенефициента на адрес гр.
Пловдив, бул. Марица № 36, ет. 4, ап. 10. По време на проверката в офиса са
присъствали управителят на дружеството и счетоводителят на проекта. В офиса на
бенефициента не е имало други служители на фирмата. При запитване за броя на
служителите на бенефициента, които използват системата, управителят на
дружеството е обяснил, че към момента служителите са двама.
При повторна проверка на място, извършена на
18.10.2019 г., е присъствал само управителят на бенефициента. В офиса на
дружеството отново е нямало служители.
Основната дейност по проекта е насърчаване
използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез
разработване и внедряване на информационна система (ERP система). При поискване
от одиторите да бъде показана разработената и внедрена по проекта ERP система,
и при двете проверки е констатирано, че модул „Управление на отпадъците"
не се използва.
Поискана е информация от бенефициента за използването
на този модул, тъй като обичайната дейност на бенефициента - разработване и
поддръжка на софтуер - не предполага наличие на отпадъци. Бенефициентът е
разяснил, че към момента този модул не е необходим в работата му, но е бил
изискан за разработване във връзка със сертификацията на дружеството по ISO
9001:2015 и ISO 27001:2013. Установено е от проверяващите, че сертификацията по
двата посочени стандарта (20.07.2018 г.) е извършена преди разработването на
ERP системата, като за сертифицирането няма изискване едно дружество да
разполага с ERP система с възможност за управление на отпадъците.
Установява се още,че при кандидатстването по
процедурата, в своето проектно предложение ,бенефициентът е заявил, че проектът
ще допринесе за опазване на околната среда чрез въвеждане на модул Управление
на отпадъците, като този модул ще управлява и значително ще намали отпадъците
от дейността. Бенефициентът е пояснил, че този модул ще предлага поддръжка на
различни типове отпадъци като номенклатура; управление на площадки в складовете
за различните отпадъци; управление на отпадъците от производство; справка за количества
отпадъци в реално време.
В резултат на това бенефициентът е получил
допълнителни 5 точки, съгласно критериите и методологията за оценка на проектни
предложение по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.002 „Развитие на
управленския капацитет и растеж на МСП" (Приложение Ж към Условията за
кандидатстване) - т. III. Приоритизиране на проекти. Кандидатите получават 5
точки за проекти за въвеждане на системи за управление на околната среда
(проекти, включващи дейности за въвеждане, вкл. ре-сертификация), на системи за
управление съгласно изискванията на Схемата на Общността за управление по
околна среда и одитиране (EMAS), стандарт БДС EN ISO 14001; ERP системи,
включващи модули за управление на отпадъците от дейността, екомаркировка на
ЕС).
С присъдените 5 допълнителни точки за предвидената ERP
система, включваща модул за управление на отпадъците от дейността, проектното
предложение е оценено със 74 точки. Последното одобрено за финансиране проектно
предложение от „Списъка с резервните проектни предложения, подредени по реда на
тяхното класиране, които успешно са преминали оценяването, но за които не
достига финансиране”, е получило 72 точки. Допълнителните 5 точки, които
бенефициентът е получил за заявеното въвеждане и използване на модул „Управление
на отпадъците”, съществено е допринесло за класирането на кандидата и
получаването на БФП.
С оглед извършените проверки са направени
констатации,че неизползването на този модул от внедрената информационна ERP
система в одобрения за финансиране проект, не допринася за насочване на
инвестициите към най- устойчивите варианти с най-ефективно използване на
ресурсите, както и не осигурява устойчивост на постигнатите резултати и след
приключване изпълнението на проекта. Закупената по проекта ERP система не води до
постигане на положителен ефект върху развитието на устойчива пазарна
конкурентоспособност на предприятието, както и че ще доведе до повишаване на
производителността и експортния потенциал на бенефициента. Предвид техническия,
производствен и административен капацитет на дружеството, не е доказана по
категоричен начин необходимостта предприятието да въведе съответния ИКТ базиран
софтуер за управление на бизнес процесите, както и неговата приложимост,
съответно, разходът за разработване и внедряване на ERP система с
характеристиките на закупената по проекта система, не е обоснован. Също така
ресурсите, с които разполага бенефициентът, не изискват управление чрез ERP
система. Установено е,че бенефициентът има 2-ма служители и единственият
ресурс, който влага в дейността си, е човешкият, както и вземайки предвид т.
13.1 от Условията за кандидатстване по процедурата, дейността и съответно
разходите по проекта за разработване и внедряване на ERP система не
съответстват на принципа на ефективност и ефикасност и не водят до постигане на
специфичната цел и резултати на Инвестиционен приоритет 2.2 „Капацитет за
растеж на МСП" от Приоритетна ос 2 на ОПИК, при най-адекватното
съотношение между очакваните разходи и ползи.
Крайните констатации от проверката са, че не е спазен
принципът за добро финансово управление, с което е нарушен чл. 4, параграф 8 и
чл. 8 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 г.
С оглед горното Управляващият орган (УО) на Оперативна
програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) администрира сигнал
за нередност във връзка с изпълнението на договор за безвъзмездна финансова
помощ (ДБФП) № BG16RFOP002- 2.002-0500-С02 с бенефициент „Пълдин софт” ЕООД,
регистриран под номер 425 в ИСУН 2020.
С писмо вх. № 12-00-1518/03.12.2019
г. Изпълнителна агенция „Одит на средствата от Европейския съюз” (ИА ОСЕС) е
представен в Главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност”
(Управляващ орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност"
2014-2020) окончателен доклад за резултатите от извършен одит на операциите на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 (ОПИК)
,в който доклад е дадена препоръка за
налагане на финансова корекция за извършеното нарушение от
дружеството-жалбоподател.
При извършената проверка от сертифициращия орган
(доклад – л.103 и сл от адм. дело № 1702/2020 на АССГ) са констатирани четири
нарушения: 1) недопустим разход, изразяващ се в необосновано увеличение на
бюджетно перо „Разработване на информационна ERP система”, и финансово влияние
в размер на 47 100 лева; 2) избор на изпълнител при наличие на ограничително
изискване – нереалистичен срок за изпълнение в публичната покана, което води до
необосновано ограничаване на стопанските субекти, и финансово влияние в размер
на 12 200 лева; 3) нарушение на принципа за добро финансово управление, тъй
като част от инвестицията не се използва, и финансово влияние в размер на 68
547,40 лева; 4) нарушение на чл.3, ал.1, т.1 ЗОПБ, което е без финансово
отражение. Съответно е предложено налагане на финансови корекции общо в размер
на 127 847,40 лева по трите констатации
С писмо изх. № 26-П-20/13.12.2019 г. управляващият
орган е осигурил възможност на бенефициента да представи в срок от две седмици
своите писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция,
и при необходимост да приложи доказателства. Писмото е изпратено с
кореспонденция в ИСУН 2020 № BG16RFOP002- 2.002-0500-С02-М051 на 13.12.2019 г.
Видно от системата, бенефициентът е отворил кореспонденцията на същия ден -
13.12.2019 г.
В рамките на законоустановения 14-дневен срок,
бенефициентът не е представил в УО възражение, както и документи и
доказателства срещу установените нарушения и предложения процент на финансова
корекция.
В тази връзка и с оглед приключване на стартиралата
процедура за определяне на финансова корекция, УО потвърждава установеното
нарушение, както и съответстващия за него процент на финансова корекция,издавайки
оспореното Решение № РД - 16-50/17.01.2019 год. на Ръководителя на Управляващия
орган на Оперативна програма „Иновации и
конкурентоспособност“ 2014 - 2020 година ,с което на дружеството е определена
финансова корекция по договор за безвъзмездна финансова помощ
BG16RFOP002-2.002-0500-С02 в размер на 25% върху разликата,представляваща
сертифицираните разходи по искане за плащане/1/ и приспаднати недопустими
разходи по констатация №1 и констатация№2 от одитен доклад,възлизащи в размер
на 47 983,18 лева .
Финасовата корекция
е наложена на дружеството –жалбоподател на основание чл.70, ал.1, т.3
ЗУСЕСИФ,за това,че част от инвестицията не се използва и с това не е спазен принципът за добро
финансово управление, с което е нарушен чл. 4, параграф 8 и чл. 8 от Регламент
(ЕС) № 1303/2013 г.
В съдебното производството ответникът е представил
административната преписка в нейната цялост и същата е приобщена към
доказателствата по делото.
Във връзка с компетентността на органа,като видно е,че
оспореното решение е издадено от зам.-гл. директор в главна дирекция“Европейски
фондове за конкурентоспособност“ и ръководител на УО на Оперативна
програма“Иновации и конкурентоспособност“2014-2020,действал при условията на
заместване въз основа на т.II от Заповед №
РД-16-5/06.01.2020г. на министъра на икономиката,са представени следните
доказателства:освен казаната заповед за заместване,Заповед №
РД-16-2/03.01.2020г.,болничен лист на гл. директор в главна дирекция“Европейски
фондове за конкурентоспособност“ и ръководител на УО на Оперативна
програма“Иновации и конкурентоспособност“2014-2020,Заповед № РД-161976/12.12.2019г.
на министъра на икономиката и Заповед № РД-16-654/11.05.2017г./л.48 и сл. от
делото/
По искане на процесуалния представител на
жалбоподателя е допусната и назначена СТЕ със задачи,които да установят какво
представлява интегрираната информационна ERP система,от какви модули се състои,как функционира,има
ли модул ,чрез който могат да се управляват отпадъците,използва ли се
модула,как функционира.
От заключението,което е прието без възражение от
страните,се установява,че модулите на интегрираната информационна ERP система са 8 на брой,има модул „Управление на
отпадъците“.Казаният модул работи коректно,но самият процес на работа на
фирмата не генерира отпадъци,които да трябва да бъдат описани ежедневно в
информационата система.Същественото е ,че този модул се използва при възникване
на ситуация:в случай на повреждане на техника,която е от категорията на
отпадъци от електричество и електронно
оборудване или при физическо и морално остаряване и необходимост от
подмяна на техниката.Експертът посочва още ,че дейността на фирма „ Пълдин
Софт“ЕООД е насочена в разработване на софтуерни продукти и решения,които не
генерират сами по себе си отпадък,но използваната за създаването им техника
,може да се повреди в даден момент и да се наложи да се бракува,като се предаде
на фирма,която има всички лицензии и документи по европейски директиви,че
рециклират правилно и максимално екологично за опазване на околната среда.По
делото липсват надлежни доказателства за такова бракуване на техника и
предаването й на лицензирана фирма.Съдът като цяло кредитира приетата по делото
СТЕ като компетентно и обективно
изготвена,неоспорена от страните.
Съдът, като обсъди събраните
по делото доказателства, направените в жалбата оплаквания, доводите на страните
и като извърши цялостна проверка на законосъобразността на оспорения
административен акт на основание чл. 168, ал.1
във връзка с чл. 146 от АПК, направи следните правни изводи:
Съгласно чл. 73, ал. 1
ЗУСЕСИФ, финансовата корекция се определя по основание и размер с мотивирано
решение на ръководителя на управляващия орган, одобрил проекта. Съгласно чл. 9,
ал. 5, изр. второ ЗУСЕСИФ ръководител на управляващия орган е ръководителят на
администрацията или организацията, в чиято структура се намира управляващият
орган, или определено от него лице. В случая, видно от чл. 30, ал. 1, т. 2 от
Устройствения правилник на Министерството на икономиката, УО на ОПИК се намира
в Главна дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" в
Министерството на икономиката, т. е. в структурата на администрацията, на която
е ръководител органът, издал процесното решение. Оспореният административен акт
е издаден в условие на заместване и за
да се приеме, че то е надлежно осъществено, следва на първо място да е доказано отсъствието на
титуляра . По делото е безспорно, че С.К.е определена за
ръководител на Управляващия орган по приоритетни оси 1, 2, 3 и 4 на Оперативна
програма “Иновации и конкурентоспособност”, видно от представената заповед
№РД-16-5/06.01.2020 г. на министъра на икономиката.Към датата на издаване на
оспореното решение-17.01.2020г. С.Костова е била в болнични,представен е болничен
лист т.е. налице са обективни причини за отсъствието й- временна
нетрудоспособност ,като за този период е била замествана от зам.-гл. директор в
главна дирекция“Европейски фондове за конкурентоспособност“ и ръководител на УО
на Оперативна програма“Иновации и конкурентоспособност“2014-2020, въз основа
на Заповед № РД-16-5/06.01.2020г. на
министъра на икономиката.
С оглед на това решението се
явява издадено от компетентен орган.
Спазени са изискванията за
форма на административния акт, както и административнопроизводствените правила
по чл. 73, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. Видно от доказателствата по делото, жалбоподателят
е бил уведомен за констатираното нарушение и предстоящото налагане на финансова
корекция, като му е предоставена възможност за възражения. Бенефициерът не е
упражнил това си право . Детайлно са изложени фактическите и правни основания
за издаване на административния акт, с оглед на което възраженията на
жалбоподателя за немотивираност на решението са неоснователни. Напълно
несъстоятелни са и оплакванията за неяснота и вътрешна противоречивост на
фактическите констатации и на квалификацията на нарушението, което препятствало
правото на защита на дружеството. Противно на твърденията в жалбата, съдът
намира, че административният орган ясно и конкретно е изложил както
фактическата обстановка, така и основанието, въз основа на които е определена
корекцията. Не се споделя от съда изложеният довод в жалбата за липса на конкретно правно
основание за налагане на финансовата корекция. Изрично в съдържанието на
оспореното решение, още в началния абзац, е посочена нормата на чл.70, ал.1,
т.3 ЗУСЕСИФ, която е конкретизирана по-нататък и е изписано самото нарушение на
принципа на чл.4, § 8 от Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Спорът основно е относно
приложението на материалния закон и по-конкретно се свежда до това налице ли е
соченото от административния орган нарушение, за което е наложена финансовата
корекция, и законосъобразно ли е определена тя.
Основанията за определяне на
финансова корекция са установени в чл. 70, ал. 1
ЗУСЕСИФ.
Съгласно чл. 143 (1)
Регламент № 1303/2013 (чл. 98
Регламент № 1083/2006 с оглед на чл. 152 (1)
Регламент № 1303/2013), държавите-членки носят отговорност за
разследването на нередностите и за извършването на необходимите финансови
корекции и възстановяването на дължимите суми. А съгласно чл. 122 (2)
Регламент № 1303/2013 (чл. 70 (1)
Регламент № 1083/2006), държавите-членки предотвратяват, откриват и
коригират нередностите и възстановяват неправомерно платените суми.
Така формулираното задължение на държавите-членки
изисква доказването на нередността.
Дефиницията за нередност се
съдържа в чл. 2 (36)
Регламент № 1303/2013 (съответно чл. 2
/ 7 Регламент №
1083/2006 с оглед на чл. 152 (1)
Регламент № 1303/2013), съгласно които "нередност" е всяко
нарушение на правото на ЕС, произтичащо от действие или бездействие на
икономически субект, което има или би имало като последица нанасянето на вреда
на общия бюджет на ЕС чрез начисляване на неправомерен разход в бюджета на
Съюза.
Следователно при определянето на едно действие
или бездействие на икономически субект като "нередност" следва да се
вземат предвид три елемента от обективна страна: 1.доказано нарушение на
разпоредба на съюзното право, произтичащо от действие или бездействие на
икономически субект/оператор/; 2. нанасяне на вреда на общия бюджет на
Европейския съюз, като се отчете неоправдан/неправомерен разход в общия бюджет
или вероятност за настъпване на такава вреда и 3. причинна връзка между
нарушението и вредата.
Съгласно разпоредбата на чл. 70, ал. 1
ЗУСЕСИФ финансовата подкрепа със средствата на Европейските
структурни и инвестиционни фондове може да бъде отменена само на някое от
лимитативно посочените правни основания. Следователно българският законодател е приел, че всяко от посочените в чл. 70, ал. 1
ЗУСЕСИФ основания води до нарушение на правото на Европейския съюз
или на националното право, свързано с неговото прилагането, и има или би имало като
последица нанасянето на вреда на общия бюджет на Съюза, като води до отчитането
на неоправдан разход в общия бюджет.
В случая ответният административен
орган следва да докаже всички елементи от фактическия състав на нередността ,че
са налице – нарушение на общностното право, което има финансово отражение върху
бюджета на съюза чрез предоставянето на безвъзмездна финансова помощ, която не
се следва, защото с действията си дружеството-жалбоподател в качеството на
бенефициер не е спазило принципа за добро финансово управление.
Констатираната нередност ,както вече се посочи,е по
чл.70, ал.1, т. 3 от ЗУСЕСИФ във връзка с чл.4, пар.8 от Регламент № 1303/2013
година -неспазване на принципите на добро
финансово управление при разходване на средства от ЕСИФ, като със същия
административен акт се обосновава и недопустимост на разхода.
Видно е ,че с Решение № РД - 16-50/17.01.2019 год. на
Ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 - 2020
година , на дружеството-жалбоподател е определена финансова корекция по договор
за безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP002-2.002-0500-С02 в размер на 25%
върху разликата,представляваща сертифицираните разходи по искане за плащане/1/
и приспаднати недопустими разходи по констатация №1 и констатация№2 от одитен
доклад,възлизащи в размер на 47 983,18
лева .
Налице е недопустимо смесване на процедурата по
определяне на финансова корекция с тази по констатиране на недопустимост на
разход по проект с разходване на средства от ЕСИФ. Преценката за допустимост на
разхода се извършва на основанията по чл. 57 от ЗУСЕСИФ. Финансовата корекция
може да се определи единствено върху изразходваните средства допустими разходи
по проекта – виж чл. 71, ал.1 ЗУСЕСИФ. Претенцията на органа за връщане на
платена сума, за която се претендира да е недопустим разход следва да се
разграничава от претенцията му за събиране на сума, представляваща финансова
корекция върху допустим разход. В случая се представя констатация на недопустим
разход, като едновременно с това се прави извод за нередност, представляваща
основание за определяне на финансова корекция, засягаща същия разход по същия
договор. Недопустимото смесване на институтите обосновава извод за допуснато от
органа съществено процесуално нарушение и неправилно приложение на материалния
закон. Липсва разбираема воля на ръководителя на управляващия орган изразена в
съответствие с приложимото материално право.В този смисъл Решение №
15258/09.12.2020г. по адм.д.№8181/2020г. по ВАС,VII отделение, докладчик съдията М.Г..
С оглед горното, оспореното решение се
явява незаконосъобразно,постановено при неправилно приложение на материалния
закон и следва като такова да бъде отменено.
При този изход на спора,на основание
чл.143,ал.1,ответникът следва да бъде осъден да заплати на жалбоподателя
сторените разноски по производството в доказан размер от 2 779,83 лева по
представен списък по чл.80 от ГПК/л.88 от делото/.
Водим от
горното и на основание чл.172,ал.2,предл 2-ро от АПК, Административен съд-Пловдив,Първо
отделение,І състав
Р Е
Ш И :
ОТМЕНЯ Решение № РД - 16-50/17.01.2019 год. на Ръководителя
на Управляващия орган на Оперативна програма
„Иновации и конкурентоспособност“ 2014 - 2020 година.
ОСЪЖДА Министерство
на икономиката да заплати на „ПЪЛДИН СОФТ“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и
адрес управление: гр. Пловдив, бул. „Марица“ № 4, ап. 32, представлявано от Н.С..,разноски
по делото в размер на 2 779,83 /две хиляди седемстотин седемдесет и девет лева
и осемдесет и три ст./
Решението
подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14
-дневен срок от съобщаването му на страните.
СЪДИЯ: