Решение по дело №214/2021 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 217
Дата: 13 декември 2021 г.
Съдия: Вълко Драганов Драганов
Дело: 20217280700214
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 27 юли 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е № 217/13.12.2021 г.

 

13.12.2021 г., гр. Ямбол

                                                                               

В  ИМЕТО НА НАРОДА

 

Ямболският АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД   втори административен     състав

На  първи декември                                                          2021 година

В открито съдебно заседание в следния състав:

 

                                                   ПРЕДСЕДАТЕЛ: ВЪЛКО ДРАГАНОВ

 

Секретар  Велина Митева

Прокурор

като разгледа докладваното от съдия В. Драганов

Административно дело № 214 по описа на 2021 година.

         За да се произнесе, взе предвид следното:       

             Производството  е  образувано по жалба  на  К.И.Ч.,  С.Т.С., М.Ж.Г., И.Ж.Ж., Н.Г.Г., Ж.П.Г. и К.Г. ***  против Заповед  № ТУ/02-00047 от 13.07.2021г. на заместник кмет на Община  Ямбол, в частта с която е одобрен проект за изменение на ПУП –ПРЗ за УПИ VI с отреждане „За комплексно жилищно строителство и КОО“ в кв. 52 по плана на гр.Ямбол-кв.“*“, състоящ се в обособяване на самостоятелен УПИ IX - 306, с отреждане „ за индивидуално жилищно строителство" в кв.52 за имот с проектен идентификатор 87374.556.306 по КК /стар 87374.556.197/, като регулационните граници се поставят в съответствие с имотните и установяване на жилищно застрояване със средна височина и обособяване от останалата част от УПИ VI  на нов УПИ VI - „За комплексно жилищно строителство и КОО", кв.52, кв. "*".

       В жалбата на първо място се сочи, че процесната заповедта е нищожна, като издадена от материално некомпетентно лице. На второ място са развити доводи за незаконосъобразност на оспорената заповед, поради нарушение на изискванията за форма на акта и допуснати нарушения на материалния закон и неговата цел, както и съществени нарушения на процесуалните правила. Иска се съдът да обяви нищожността, а алтернативно да отмени заповедта, с присъждане на направените по делото разноски.

       В съдебно заседание жалбоподателите, редовно призовани се явяват лично и с процесуален представител адв.  Д.С. ***, който поддържа жалбата изцяло на основанията, изложени в същата, както и направеното искане. Представя  списъци на направените разноски, а допълнително представя в определения срок и подробни писмени бележки с вх.№2771/08.12.2021г.

         За ответникът по делото - заместник кмет на Община  Ямбол М. К., своевременно и редовно призован, се явява М.К., началник отдел „Правни дейности“ при Община Ямбол, редовно упълномощена, която оспорва жалбата и претендира за отхвърлянето й с  присъждане на направените разноски за юрисконсултско възнаграждение.  Подробни съображения излага в отговор с вх.№ 2781/08.12.2021г.

      Заинтересованите лица Д.И.С. и Д.С.С. се явяват лично и считат жалбата за неоснователна. В тази насока допълнително представят становище с вх.№ 2783/08.12.2021г.

      След цялостна преценка на събраните по делото доказателства поотделно и в тяхната съвкупност, ЯАС приема за установена следната  фактическа обстановка:

      По делото не е спорно, че   със заповед I-А-797/17.08.1989г. е одобрен Подробен устройствен план за кв. „*", гр. Ямбол. В кв. 52 са обособени общо осем урегулирани поземлени имота -УПИ I - отреден за „Църква Света Троица", УПИ VI - отреден за „Комплексно жилищно строителство и КОО /комплексно обществено обслужване/ , а останалите - ІІ-6001, ІІІ-5991, IV-5993, V-5995, VII-6002, VIII- 6003,6004 за индивидуално жилищно строителство.

     УПИ VI, кв. 52 обхваща имоти с планоснимачни номера и идентификатори както следва:

 

Планоснимачен номер

Идентификатор

1

5993

87374.556.184

2

5995

87374.556.202

3

5996

87374.556.201

4

5997

87374.556.200

5

5998

87374.556.198

6

5999

87374.556.186

7

6000

87374.556.199

8

6001

87374.556.185

9

6002

87374.556.187

10

6005

87374.556.190

11

6006

87374.556.191

12

6007

87374.556.192

13

6008

87374.556.193

14

6009

87374.556.194

15

6010

87374.556.197

16

6012 - не е в обхвата на УПИ VI, но е част от следващата разработка

87374.556.195

 

16

6011

87374.556.196

 

           Съгласно одобрения със заповед № I-А-797/17.08.1989г. ПУП - план за застрояване в УПИ VI се предвижда основно застрояване - две сгради на 4 (четири ) етажа и допълващо застрояване на един етаж.

С Решение на Общински съвет Ямбол по т. 6 от заседание № 10/ 30.06.2016г., поправено в заседание № 12 /28.09.2016г., обнародвано ДВ бр. 83 / 21.10.2016 г. е приет Общ устройствен план (ОУП) на гр. Ямбол. Видно от приетата извадка от същия  УПИ VI в кв. 52, попада в зона, отредена „Жс" - жилищна зона с преобладаващо средно застрояване, със съответните показатели съгласно Обяснителната записка на  ОУП.

Производството по издаване на оспорената заповед е започнало по заявление с per. № УТС-01995 от 07.10.2019г.  на Д.И.С. - собственик на ПИ с идентификатор 87374.556.197 (пл. № 6010) , съгласно н.а. № 45,т.6, дело № 963, вх. рег.№ 1817 от 07.06.2002г. на СВ - Ямбол. Със заявлението е поискано разрешение за изработване на изменение на ПУП - ПРЗ за обхвата на УПИ VI с отреждане „За комплексно жилищно строителство и КОО" , кв. 52 по плана на кв. „*", гр. Ямбол. Към същото са приложени: техническо задание за изменение ПУП – ПРЗ; скица - предложение за изменение на план за застрояване; акт за собственост; скица № 112/03.06.2019г., издадена от Община Ямбол и скица № 15-400123 / 21.08.2017г., издадена от СГКК - Ямбол.

Изготвено е становище от гл. архитект на Община Ямбол - № СГА-034/09.10.2020г., с което е предложено да бъде разрешено изработването на изменение на проект ПУП - План за регулация и застрояване (ПРЗ) за УПИ VI с отреждане „За комплексно жилищно строителство и КОО", кв. 52 по плана на кв. „*", гр. Ямбол.

Със Заповед № ТУ/02-00077 от 14.10.2020г./ л. 270-272 от делото, том първи/, издадена от зам. кмет на Община Ямбол е одобрено задание на проект и е разрешено изработването на проект за изменение на ПУП - ПРЗ на УПИ VI с отреждане „За комплексно жилищно строителство и КОО", кв. 52 по плана на кв. „*", гр. Ямбол, като издаването на тази заповед според административния орган е съобщено с Обявление per. № 0-0393/14.10.2020г./л.269/.

        Със Заявление per. № УТС-02405 /31.12.2020г. от Д.С. е внесен за разглеждане от ОЕСУТ и одобряване проект за изменение на ПУП - ПРЗ на УПИ VI с отреждане „За комплексно жилищно строителство и КОО", кв. 52 по плана на кв. „*", гр. Ямбол/л.267/.

        С обявление № 2801-02514/01.02.2021г. процесния проект за изменение на ПУП е обявен на заинтересованите лица съобразно данните от имотния регистър. В законоустановения срок са постъпили възражения от жалбоподателите в настоящото производство, които заедно с проекта са разгледани на заседание на ОЕСУТ и по т. 2 от Протокол № 4 от 18.03.2021г. е взето следното решение: „Всички възражения са по целесъобразност и са свързани с евентуално строителство в имота. В този смисъл на всички заинтересовани лица следва да се предостави 30 дневен срок от датата на получаване на уведомително писмо, да внесат в общинска администрация предложение за изменение на действащ подробен устройствен план ПУП - план за регулация и застрояване /ПРЗ/ за УПИ VI с отреждане ,,За комплексно жилищно застрояване и КОО" в кв. 52 по плана на гр. Ямбол - кв. „*" съвместно с останалите съсобственици в урегулирания поземлен имот. Внесеното ново предложение за изменение на ПУП - ПРЗ, отговарящо на изискванията на Закона за устройство на територията ще се разгледа на заседание на ОЕСУТ. При не представяне на такова предложение не са налице законови пречки за одобряване на настоящата разработка и следва тя да бъде съгласувана и да се предложи на кмета за одобряване.“ Решението на ОЕСУТ е съобщено на подалите възражения лица, като по делото липсват данни от тях да е внесено предложение за изменение на действащия ПУП.   

 По преценка на автора на проекта за изменение на ПУП - ПРЗ, същият е преработен, като промяната е само в регулационно отношение и се състои в уеднаквяване на имотните граници на ПИ с идентификатори 87374.556.185, 87374.556.184 и 87374.556.202 по КК на гр. Ямбол с регулационните граници на УПИ VI кв. 52 по плана на гр. Ямбол, кв. „*". За нанесените корекции заинтересованите лица са уведомени с писмо изх. № 2801-07195/ 07.04.2021г./л.88/.

Преработеният проект за изменение на ПУП - ПРЗ е разгледан на заседание на ОЕСУТ и по т. 2 от Протокол № 6/27.05.2021г. е приет без забележки и предложен на кмета на Община Ямбол за одобрение/л.78/.

На заседание на Общински съвет Ямбол - т. 10 от 25-то заседание  проведено на 24.06.2021г. е взето следното решение: „ На основание чл. 21, ал.2 във връзка с чл.21, ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.15, ал.З и ал.5 от ЗУТ, чл.41, ал.2 и чл. 34, ал.1 от ЗОС и чл.77, ал.2 НРПУРОИ, ОбС Ямбол дава съгласие да се сключи от кмета на Община Ямбол предварителен договор за безвъзмездно прехвърляне на собствеността на ПИ с проектен идентификатор 87374.556.307 с площ 38/тридесет и осем/кв.м., който се отнема от имота на Д.С. и преминава към ПИ с идентификатор 87374.557.1 - улица." 

На 07.07.2021г. е сключен предварителен договор per. № ДГ/05-000144 от 08.07.2021г., за прехвърляне на собственост по чл. 15, ал. 3 и ал. 5 от ЗУТ, с който Д.С. прехвърля безвъзмездно на Община Ямбол ПИ с проектен идентификатор 87374.556.307 с площ 38 кв.м., който се отнема от ПИ с идентификатор 87374.556.197 по КК на гр. Ямбол и се включва към улица/л.73/.

           На 13.07.2021г. от заместник кмета на Община Ямбол М. К. на осн. чл. 129, ал. 2 от ЗУТ, чл.134, ал.1, т.1, ал.2, т.2 от ЗУТ във връзка с чл.208 от ЗУТ, чл.103, ал.4 и чл.104, ал.1 от ЗУТ, Заповед № ТУ/02- 00077/14.10.2020 г. на Кмета на община Ямбол, протокол № 4/18.03.2021 г. - т.2 и протокол №6/27.05.2021 г. - т.2 на Общински експертен съвет по устройство на територията – Ямбол е издадена  оспорената заповед № ТУ/02-00047, с която е одобрен проекта за изменение на действащия ПУП - ПРЗ за УПИ VI с отреждане „За комплексно жилищно строителство и КОО" в кв. 52 по плана на гр. Ямбол, кв. „*", състоящ се в следното:

-   Променя се уличнорегулационната линия на УПИ VI , кв.52, към ул." Ж. А." и ул. "Г. Ш.", като отпада предвиденото по действащ ПУП отделяне от площите на ПИ с идентификатори: 87374.556.193 (пл.№ 6008), 87374.556.194 (пл.№ 6009), 87374.556.195 (пл.№ 6012), 87374.556.196 (пл.№ 6011), 87374.556.197 (пл.№ 6010), 87374.556.198 (пл.№ 5998), 87374.556.200 (пл.№ 5997) и 87374.556.201 (пл.№ 5996), предвидено за площ за озеленяване (на ъгъла на ул. "Ж. А." и ул. Т. Ш.") и тротоар, като се запазва предвидената по действащ ПУП широчина на уличното платно на ул. "Ж. А." в този участък, отпада предвидената зелена площ, а тротоара в участъка на УПИ VI, кв.52 се предвижда с широчина от 1,50м.

-   Обособява се самостоятелен УПИ IX - 306, с отреждане „ за индивидуално жилищно строителство" в кв.52 за имот с проектен идентификатор 87374.556.306 по КК /стар 87374.556.197/, като регулационните граници се поставят в съответствие с имотните и установяване на жилищно застрояване със средна височина;

           -   От останалата част от УПИ VI с отреждане „ за комплексно жилищно строителство и КОО", кв.52 се урегулира нов УПИ VI - „За комплексно жилищно строителство и КОО", кв.52, кв. "*", съставляващ ПИ с идентификатори по КККР на гр. Ямбол: 87374.556.190, 87374.556.191, 87374.556.192, 87374.556.193, 87374.556.194, 87374.556.195, 87374.556.196, 87374.556.185, 87374.556.198, 87374.556.199, 87374.556.200 и 87374.556.201;

-   за новообособения УПИ VI - „За комплексно жилищно строителство и КОО" се предвижда застрояване за жилищни сгради - средно (Н<12,00м.), с участъци с височина Н<10,50м. – при страничните регулационни линии с идентичното по височина застрояване, предвидено в новообособения УПИ IX-306 /нов ПИ с проектен идентификатор 87374.556.306, стар 87374.556.197/ и отдръпнато навътре от страничните регулационни линии от изток и от север, както и застроително петно за едноетажно застрояване с височина Н< 4,50 - ситуирано до уличнорегулационните линии по ул. "Ж. А." и ул. "Г. Ш.", което да е отдръпнато на мин. 3,00м. от страничните регулационни линии с нов УПИ IX-306 в кв. 52. Застрояването се отразява със „задължителни" и „ограничителни" линии .

За новообособения УПИ VI-„3a комплексно жилищно строителство и КОО", кв.52 се въвеждат показатели на застрояване, съобразени с предвижданията на ОУП на гр. Ямбол (устройствена зона „Жс /21")), и с пределно допустимите стойности по чл.19, ал.(1) от Наредба № 7 за ПНУОНТУЗ за територии от вида „Жилищна зона със средна височина", обозначавана като „Жс", съответно :

-   височина - Н= до 12,00м.;

-   плътност на застрояване - П застр. = до 70 %;

-   интензивност на застрояване - К инт. = до 2,0;

-   необходима озеленена площ - П озел. = мин. 30 %

             - паркиране в рамките на УПИ

                       - за новообособения УПИ IX-306, кв.52 (ПИ с проектен 87374.556.306 по ККарта, стар идентификатор 87374.556.197) се предвижда застрояване на  жилищни сгради - средно (Н<10,50м.), свързано при страничните регулационни линии с предвиденото застрояване с височина   Н<10,50м  в новообособения  УПИ VI в кв.52 и отдръпнато на 3,00м. навътре от уличнорегулационната линия по ул. "Ж. А.".

          Застрояването се отразява със „задължителни" и „ограничителни" линии.

          За новообособения УПИ VI -„За комплексно жилищно строителство и КОО", кв.52 се конкретизират показатели на застрояване, съобразени с предвижданията на ОУП на гр. Ямбол (устройствена зона „Жс /21")), и с пределно допустимите стойности по чл.19, ал.(1) от Наредба № 7 за ПНУОНТУЗ за територии от вида „Жилищна зона със средна височина", обозначавана като „Жс", съответно :

                       -височина - Н= до 10,50м.;

                       -плътност на застрояване - П застр. = до 70 %;

                       -интензивност на застрояване - К инт. = до 2,0

                       -необходима озеленена площ - П озел. = мин. 30 %

       -паркиране - в рамките на УПИ, съгласно одобрената графична част на проекта, която е неразделна част от тази заповед.

         С обявление per. № 2801-1500/14.07.2021г. заинтересованите лица са уведомени за така издадената заповед.

   По делото е представена и приета цялата административна преписка по издаване на оспорената заповед, като образуваното адм. дело № 225/2021г. по описа на ЯАС е обединено с настоящото производство. По искане на жалбоподателите е назначена съдебнотехническа експертиза, заключението по която съдът кредитира  като обективно, компетентно изготвено, съответно на събраните по делото доказателства и неоспорено от страните.

        С оглед така установената фактическа обстановка, съдът прави следните правни изводи:

       Жалбата е подадена в законоустановения срок, от надлежни страни и против акт, подлежащ на съдебен контрол по смисъла на чл. 214 от ЗУТ, с оглед на което е допустима.                    

       Разгледана по същество жалбата се преценя като основателна по следните съображения:

           Предмет на осъществявания съдебен контрол в настоящото производство е Заповед  № ТУ/02-00047 от 13.07.2021г. на заместник кмет на Община  Ямбол, в частта с която е одобрен проект за изменение на ПУП –ПРЗ за УПИ VI с отреждане „За комплексно жилищно строителство и КОО“ в кв. 52 по плана на гр.Ямбол-кв.“*“, състоящ се в обособяване на самостоятелен УПИ IX - 306, с отреждане „за индивидуално жилищно строителство" в кв.52 за имот с проектен идентификатор 87374.556.306 по КК /стар 87374.556.197/, като регулационните граници се поставят в съответствие с имотните и установяване на жилищно застрояване със средна височина и обособяване от останалата част от УПИ VI  на нов УПИ VI - „За комплексно жилищно строителство и КОО", кв.52, кв. "*". В останалата си част заповедта като необжалвана в законовия срок е влязла в сила.

       В съответствие с разпоредбата на чл. 168 от АПК, вр. чл. 142 от АПК, съдът проверява законосъобразността на оспорения административен акт към момента на издаването му на всички основания по чл. 146 от АПК, без да се ограничава само с тези, посочени от оспорващия, като установяването на нови факти от значение за делото след издаването на акта се преценява към момента на приключване на устните състезания. За да е законосъобразен един административен акт, е необходимо да са налице в тяхната съвкупност всички изисквания за валидност, а именно: да е издаден от компетентен орган, в изискуемата форма, при спазване на административнопроизводствените правила, да не противоречи на материалноправните разпоредби и да е в съответствие с целта на закона. Липсата на някое от посочените изисквания за законосъобразност опорочават административния акт и предпоставят неговата отмяна.

       Както бе посочено по горе обжалваната заповед е издадена от заместник кмета на Община  Ямбол М. К.. По делото е приета заповед № РД/02-00960 от 17.12.2019 г. на кмета на община Ямбол/л.72/, с която на осн. § 1, ал.3 от ДР на ЗУТ на   М.К. са предоставени права да издава и подписва заповеди по реда на чл.129, ал.2 от ЗУТ, да издава и подписва заповеди по реда на чл.135, ал.3 от ЗУТ, както и всички писма, уведомления, обявления и др. до физически и юридически лица, експлоатационните дружества и други институции, във връзка с осъществяване на процедурата по изменение на подробен устройствен план.  Съгласно чл. 129, ал.2 от ЗУТ правомощия  да издава актове от вида на оспорения са предоставени на кметовете на съответните общини. Видно от разпоредбата на § 1, ал.3 от ДР на ЗУТ обаче, последните  могат да предоставят свои функции по този закон на заместниците си, на главния архитект на общината и на други длъжностни лица от общинската (районната) администрация. В случая именно това е сторено с процесната заповед № РД/02-00960 от 17.12.2019 г. на кмета на община Ямбол, което налага извода, че оспорения акт е издаден от материално компетентен орган и доводите в обратната насока, респективно за нищожност на Заповед  № ТУ/02-00047 от 13.07.2021г. са изцяло неоснователни.

     Заповед  № ТУ/02-00047 от 13.07.2021г. на заместник кмет на Община  Ямбол в обжалваната й част е издадена в изискуемата от закона писмена форма и съдържа необходимите реквизити, включително и посочване на фактическите и правни основания за издаването й.

      С оглед приетите по делото доказателства настоящия съдебен състав счита за основателен довода в жалбата за допуснати съществени нарушения на административно производствените правила при издаване на процесната заповед, които са достатъчно основание  за отмяната  на същата в оспорената и част като незаконосъобразен административен акт. Съгласно трайната съдебна практика съществени нарушения на процесуалните правила са тези, които са довели до нарушаване правото на защита на адресатите на административния акт, както и тези, които ако не бяха допуснати, би се стигнало до издаване на акт различен по съдържание от оспорвания.

      В настоящия случай в оспорената заповед изрично е посочено, че  след подаване на заявление с per. № УТС-01995 от 07.10.2019г.  от  Д.И.С., със заповед № ТУ/02-00077/14.10.2020 г. на зам. кмета на община Ямбол е одобрено заданието и разрешено изработването на проект за изменение на действащия ПУП - ПРЗ за УПИ VI с отреждане „За комплексно жилищно строителство и КОО" в кв.52 по плана на гр. Ямбол - кв. "*", като същата е съобщена с обявление per. № О - 0393/14.10.2020 г. по реда на чл. 124б, ал. 2 от ЗУТ. Видно от съдържанието на заповед № ТУ/02-00077/14.10.2020 г. одобряването на заданието е извършено на осн. 124б, ал.1 и  чл.136, ал.1 от ЗУТ, а като правно основание за разрешаване изработването на  процесния проект са посочени нормите на „чл.135, ал.3 и 4, чл.134, ал.1, т.1, ал.2, т.2 от ЗУТ във вр. с чл. 208 от ЗУТ, чл. 103, ал.4 и чл.104, ал.1 от ЗУТ“, т.е. налага се категоричния извод, че процесната заповед е такава по чл.135, ал.3 от ЗУТ.

      Съгласно чл. 135, ал. 7 ЗУТ, в относимата към случая редакция на ДВ бр. 1/2019 г., в сила от 01.01.2019 г., заповедите по ал. 3 и ал. 5 на чл. 135 се съобщават на заинтересуваните съгласно чл. 131 от ЗУТ лица по реда на чл. 124б ал. 2 от ЗУТ, т.е. с обявление, поставено на определените за това места в сградата на общината, както и на други подходящи места в съответната територия - предмет на плана, и се публикуват на интернет страницата на общината и могат да бъдат оспорени в 14-дневен срок от съобщаването им. В случая, с оглед цитираните разпоредби  заповед № ТУ/02-00077/14.10.2020 г. на зам. кмета на община Ямбол не

е обявена по този ред и съответно не е влязла в сила. Единственото представено от ответника доказателство по делото за изпълнение на законово регламентираната процедура по чл. 124б ал. 2 от ЗУТ е обявление per. № О - 0393/14.10.2020 г./л.269/, но от съдържанието му не става ясно къде е било постановено и дали е било публикувано на интернет страницата на общината. Доводи за липсата на обявяване на процесната заповед на интернет страницата на община Ямбол се съдържат още в жалбата по която е образувано производството, но до приключване на съдебното дирене по същото, адм. орган не е представил доказателства за такова публикуване въпреки дадените му от съда указания с Определение № 384 от 04.08.2021г. Още по малко липсват доказателства за поставяне на процесното обявление  на подходящо място в  УПИ VI, кв.52 плана на гр.Ямбол-кв.“*, което е  предмет на плана.

        При действащата законова регламентация заповед № ТУ/02-00077/14.10.2020 г. на зам. кмета на община Ямбол е задължителна предпоставка за изработване и съответно за одобряване на изменение на ПУП-ПРЗ. За да породи своето правно действие, същата следва да е влязла в законна сила, което обстоятелство в случая не е налице. Цитираната заповед на зам. кмета на общината, не е съобщена на заинтересуваните лица, но въпреки това процедирането на изменението на плана е завършено с издаването на оспорената в настоящото производство заповед. Неспазването на изискването за допускане изработването на изменение на ПУП-ПРЗ с влязъл в сила административен акт, какъвто е заповедта по чл. 135, ал. 3 от ЗУТ, представлява нарушение на административнопроизводствените правила от категорията на съществените, защото е лишило заинтересованите страни от активно участие в производството, от предоставените им от закона права да правят възражения и да представят доказателства, което има за последица отмяната на издадения административен акт за одобряване на изменението

на ПУП. За пълнота следва да се посочи, че след издаването на заповед № ТУ/02-00077/14.10.2020 г. на зам. кмета на община Ямбол, разпоредбата на чл. 135, ал. 7 от ЗУТ е допълнена от законодателя в насока изискваща публикуване и в Единния регистър по устройство на територията по чл.5а на заповедите от вида на оспорваната, което следва да се счита като  допълнителна гаранция за защита правата на заинтересованите страни от незаконосъобразни действия на администрацията.

      В заключение се налага извода, че така допуснатото нарушение съставлява самостоятелно отменително основание и е достатъчно за отмяна на Заповед  № ТУ/02-00047 от 13.07.2021г. на заместник кмет на Община  Ямбол в обжалваната й част, без да се обсъжда спора по същество.          

     При този изход на спора и по правилото на чл. 143, ал.1 от АПК своевременното искане от пълномощника  на жалбоподателите за присъждане на направените в производството разноски се явява основателно. Такива са направени както следва: в размер на  по 10 (десет) лева от оспорващите М.Ж.Г., И.Ж.Ж., Н.Г.Г., Ж.П.Г. и К.Г.К., съставляващи  заплатена държавна такса за образуваното  производство от всеки от тях; в размер на 510/петстотин и десет/ лева  от оспорващия  С.Т.С., от които 10 лева за заплатена държавна такса и 500 лева, представляващи половината от договореното и внесено адвокатско възнаграждение, съгласно представения   договор за правна защита и съдействие/ДПЗС/ с.Бс №14699 от 20.010.2021 г./л.478/;  в размер на 1010/хиляда и десет/ лева  от оспорващата  К.И.Ч., от  които 10 лева за заплатена държавна такса, 500 лева представляващи половината от договореното и внесено адвокатско възнаграждение, съгласно процесния ДПЗС и 500 лева представляващи внесен депозит за изготвяне на СТЕ. Община Ямбол следва да бъде осъдена да заплати посочените суми на жалбоподателите от бюджета си.

 

Водим от горното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, ЯАС, втори административен състав,

 

Р   Е   Ш   И:

              ОТМЕНЯ по жалба на  К.И.Ч.,  С.Т.С., М.Ж.Г., И.Ж.Ж., Н.Г.Г., Ж.П.Г. и К.Г.К.  Заповед  № ТУ/02-00047 от 13.07.2021г. на заместник кмет на Община  Ямбол, в частта с която е одобрен проект за изменение на ПУП –ПРЗ за УПИ VI с отреждане „За комплексно жилищно строителство и КОО“ в кв. 52 по плана на гр.Ямбол-кв.“*“, състоящ се в обособяване на самостоятелен УПИ IX - 306, с отреждане „за индивидуално жилищно строителство" в кв.52 за имот с проектен идентификатор 87374.556.306 по КК /стар 87374.556.197/, като регулационните граници се поставят в съответствие с имотните и установяване на жилищно застрояване със средна височина и обособяване от останалата част от УПИ VI  на нов УПИ VI - „За комплексно жилищно строителство и КОО", кв.52, кв. "*".

 

ОСЪЖДА  Община Ямбол  да заплати на М.Ж.Г. ЕГН **********, И.Ж.Ж. ЕГН **********, Н.Г.Г. ЕГН **********, Ж.П.Г. ЕГН ********** и К.Г.К. ЕГН **********  сумата от 10 (десет) лева  на всеки от тях,  представляващи направени по делото разноски.

 

ОСЪЖДА  Община Ямбол  да заплати на С.Т.С. ЕГН ********** сумата в размер на 510/петстотин и десет/ лева  и на  К.И.Ч. ЕГН ********** сумата  в размер на 1010/хиляда и десет/ лева  представляващи   направени по делото разноски.

 

Решението ПОДЛЕЖИ  на обжалване пред Върховния административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му.

 

 

 

 

                                                                                  СЪДИЯ: /п/ не се чете