Решение по дело №955/2020 на Административен съд - Хасково

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 8 декември 2020 г. (в сила от 28 януари 2022 г.)
Съдия: Антоанета Вълчева Митрушева
Дело: 20207260700955
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 октомври 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

№863

 

гр. Хасково, 08.12.2020г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд - Хасково

в открито съдебно заседание на първи декември две хиляди и двадесета година, в състав:

                                               СЪДИЯ: АНТОАНЕТА МИТРУШЕВА

 

при участието на секретаря Ивелина Въжарска,

като разгледа докладваното от съдия А.Митрушева

адм.д. № 955/2020г. по описа на Административен съд - Хасково

за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

 

Образувано е по жалба на ЧСИ Н. М. К., рег. № ***, в КЧСИ, с район на действие ОС - Хасково, с адрес: гр.Х., ул.“С. С.“ № *, против отказ за издаване на удостоверение за наследници, обективиран в писмо рег. индекс ГР-08-227#3/17.09.2020г., издадено от Кмета на Община Димитровград.

 

В жалбата се твърди, че изпълнително дело № 20199290401694 било образувано на 26.08.2019г. въз основа на изпълнителен лист, издаден на 25.04.2013г. от Районен съд - Хасково на основание присъда по НОХД № 264/2013г., по молба на Районен съд - Хасково, срещу длъжника С. И. С., ЕГН : **********, с поС.ен адрес:***, който бил осъден да плати парично задължение, представляващо публично държавно вземане.

След направена справка в НБД „Население“ било установено, че длъжникът е починал, с оглед на което по делото било изискано удостоверение за наследници от Община Димитровград. Такова било получено и като длъжник бил конституиран единственият първи по ред наследник, а именно Г.С. С., ЕГН : **********. Впоследствие същият представил удостоверение за отказ от наследство, издадено от Районен съд – Димитровград, съгласно което отказът от наследство бил вписан в специалната книга за откази от наследство при съда, съответно на основание чл. 429, ал. 2 от ГПК изпълнителното дело било прекратено спрямо отказалия се от наследството наследник. След надлежно уведомяване на взискателя, от същия било поискано продължаване на изпълнителното дело по отношение на следващия ред наследници.

На 11.10.2019г. било изпратено искане до Община Димитровград за издаване на удостоверение за наследници от втори ред, ведно с приложен отказ от наследство на конституирания от първи ред наследник Г.С. С., като на 21.10.2019г. бил получен отговор от Директор на Дирекция „Правно-нормативно и административно обслужване“, с който същият отказал издаването на исканото удостоверение с мотив, че издаването на удостоверение за наследници в случая е извън правомощията на Община Димитровград. Предоставено било удостоверение за съпруга и родствени връзки.

На 17.03.2020г. било изпратено повторно съобщение до Община Димитровград за издаване на удостоверение за наследници от втори ред, като на 27.03.2020г. бил получен отговор от Директор на Дирекция „Правно-нормативно и административно обслужване“, с който същият отново отказал издаването на исканото удостоверение.

На 31.08.2020г. било постановено решение по административно дело № 459/2020г. по описа на Административен съд - Хасково, влязло в сила на 15.09.2020г., с което било указано на кмета на Община Димитровград да издаде удостоверение за наследници.

На 18.09.2020г. постъпил отговор от кмета на Община Димитровград, с което същият, въпреки постановеното съдебно решение, отказал да издаде исканото удостоверение за наследници с мотив, че издаването му е извън правомощията на Община Димитровград.

В жалбата се посочва, че отказът за издаване на удостоверение за наследници е индивидуален административен акт, който подлежи на оспорване по съдебен ред, а самата процедура представлява административна услуга по смисъла на § 8 от ПЗР на АПК. Заявява се, че на основание чл. 2, ал. 5 от Наредба № РД-02-20/24.04.2012г. удостоверения за наследници се издават от общината, от района или от кметството по последен поС.ен адрес на починалото лице. Исканото удостоверение за наследници на починалия длъжник по изпълнителното дело било изпратено до Община Димитровград, тъй като същият бил с последен поС.ен адрес ***.

Компетентен да се произнесе по искането за издаване на удостоверение за наследници на лице бил кметът на община Димитровград или друго длъжностно лице от общинската администрация, на което било възложено това правомощие.

Посочените в отказа мотиви, че „определянето на наследниците от втори и следващ ред на наследодателя е извън правомощията на Общината и се извършва от други компетентни лица или институции“ не можело да бъдат споделени и не отговаряли на нормативната уредба.

В чл. 11, ал. З от Наредба № РД-02-20/24.04.2012г. било посочено, че в удостоверението по чл. 9 от същата наредба длъжностното лице вписва всички живи и починали наследници, определени съгласно Закона за наследството. Същевременно в чл. 5 и следващите от Закона за наследството били описани последователно редовете за наследяване и особените хипотези, при които се допуска заместване в наследяването по закон. Гореизложеното означавало, че при удостоверяване наследниците по закон, длъжностното лице било задължено да извърши проверка в регистрите на населението и когато е необходимо и в регистрите за гражданско съС.ие, но и да съобрази представените доказателства, с които се удостоверява извършен отказ от наследство или решението на съда, с което наследник се обявява за недостоен да наследи.

Нямало друго компетентно лице или институция, която да издава удостоверение за наследници, поради което и в отговора на Община Димитровград такива не били конкретно посочени. Ограничаването на удостоверяването само до предвидения в Закона за наследството първи ред на наследници препятствало заинтересованите страни да се ползват от субективните си права или както в случая, да продължат законосъобразно изпълнителното производство спрямо наследниците на починалия длъжник. Издадените удостоверения за родствени връзки имали различна функция и предназначение.

Следвало да се отбележи, че практиката на Община Димитровград да отказва издаване на удостоверения за наследници от втори и следващ ред, при представени доказателства за извършен отказ от наследство на призованите към наследяване първи ред наследници, била изолирана.

В случая длъжностното лице не изпълнило задълженията си по чл. 35 и чл. 36 от АПК, а именно да издаде акта, като изясни всички факти и обстоятелства от значение за казуса и обсъди обясненията и възраженията на страните. Обстоятелството, че в отказа за издаване на удостоверение за наследници била цитирана Наредба № РД-02-20/24.04.2012 год. за издаване на удостоверения въз основа на регистрите за населението не означавало, че административният орган изложил своите основания за постановения отказ.

Предвид така изложеното, се моли да бъде отменен издадения индивидуален административен акт от Кмета на Община Димитровград - Иво Димов като незаконосъобразен на основание чл. 146 от АПК и да бъде указано на административния орган в определен от съда срок да издаде исканото удостоверение за наследници.

 

Ответникът – Кмет на Община Димитровград, чрез процесуалния си представител в съдебно заседание и в представена по делото писмена защита, ангажира мотивирано становище за неоснователност на жалбата. Излага съображения, че с оглед представените доказателства по административната преписка следва да се приеме, че са спазени всички законодателни изисквания, за да не бъде издадено исканото от жалбоподателя удостоверение за наследници от втори и следващ ред. Моли за отхвърляне на жалбата. Претендира разноски за юрисконсултско възнаграждение. 

 

Съдът, като прецени събраните по делото доказателства поотделно и в тяхната съвкупност, прие за установено от фактическа страна следното:

 

На 25.04.2013г. съдия в Районен съд - Хасково, констатирайки, че Присъда № 30/09.04.2013г., постановена по НОХД № 264 по описа на същия съд за 2013г. е влязла в сила на 24.04.2013г. и подлежи на изпълнение, издава изпълнителен лист, по силата на който С. И. *** е осъден да заплати в полза на Държавата, по сметка на РС - Хасково, сумата от 392.62 лева - възнаграждение за вещи лица и 5 лева - ДТ, които да се преведат по сметка на ВСС.

С възлагателно писмо изх.№ 6061 от 21.08.2019г. съдия в Районен съд - Хасково, на основание чл. 3, ал. 2 от Споразумение за сътрудничество, сключено между ВСС и КЧСИ, възлага на Частен съдебен изпълнител Н. К., с рег. № *** и район на действие района на Окръжен съд - Хасково събирането на посочените публични държавни вземания от С. И. С. по горецитирания изпълнителен лист, издаден по НОХД 264/2013г.

Във връзка с възлагането, при ЧСИ Н. К. е образувано изпълнително дело № 20199290401694.

С Искане изх. № 38875/27.08.2019г. (рег. индекс ГР-08-605/30.08.2019г. при Общинска администрация - Димитровград) частният съдебен изпълнител иска от Община Димитровград издаване на удостоверение за наследници по отношение на длъжника С. И. С..  

С писмо рег. индекс ГР-08-605#1 от 30.08.2019г. Началник на отдел „Гражданска регистрация и административно обслужване” при Община Димитровград предоставя на ЧСИ Н. К. исканото удостоверение за наследници с № УНС-246/30.08.2019г. В същото се удостоверява, че С. И. С. е починал на 25.07.2015г. и след смъртта си е оставил за свой законен наследник сина си Г.С. С..

В отговор на изпратена от ЧСИ Н. К. до Г. С.покана за доброволно изпълнение, същият, с молба вх.№ 33215/01.10.2019г., уведомява ЧСИ, че с молба вх.№ 2377/26.02.2016г. по ч.гр.д. № 240/2016г. по описа на РС – Димитровград се е отказал от наследството на своя баща. Към молбата е приложено удостоверение, издадено от Районен съд - Димитровград, в което е отразено, че на основание чл. 52 от ЗН, отказът от наследство е допуснат с разпореждане на районен съдия от 26.02.2016г. и вписан в специалната книга за откази от наследство под № 15/26.02.2016г. при РС - Димитровград.

След получаване на писмо изх. № 7232/09.10.2019г. на съдия при РС - Хасково, с което е поискано продължаване изпълнението за събиране на вземането по изпълнителното дело по отношение наследниците на С. И. С., като бъдат конституирани следващите по ред наследници, с писмо изх.№ 46172/11.10.2019г. ЧСИ Н.Кавакова иска от Община Димитровград издаване на удостоверение за втори ред наследници на длъжника Г.С. С. .

В отговор, с писмо рег. индекс ГР-08-698#1/17.10.2019г. на Директора на дирекцияПНАО“ при Община Димитровград, е посочена приложимата нормативна уредба и е заявено, че определянето на наследници от втори и следващ ред е извън правомощията на общината и следва да се извършва от други компетентни лица и институции, на които са вменени правни функции по прилагане на Закона за наследството. Със същото писмо на частния съдебен изпълнител са представени  удостоверение за съпруг и удостоверение за родствени връзки по отношение на починалото лице С. С..

С ново искане изх. № 3345/22.01.2020г. ЧСИ Кавакова отново иска издаване на удостоверение за наследници от втори ред на длъжника Г.С. С.. С писмо рег. индекс ГР-08-698#3/04.03.2020г. Директорът на ДирекцияПНАО“ при Община Димитровград отговаря, че след направена проверка в регистъра за население и регистрите по гражданско съС.ие на Община Димитровград е установено, че по отношение лицето Г.С. С. няма съставен акт за смърт. С писмото е представено удостоверение за родствени връзки по отношение на Г. С..

С писмо изх.№ 13491/17.03.2020г. ЧСИ Кавакова отново иска от Община Димитровград издаване на удостоверение за втори ред наследници, този път по отношение на С. С. С..

С отказ, обективиран в писмо рег. индекс ГР-08-227#1/24.03.2020г. ЧСИ Кавакова е уведомена, че кръгът на наследниците, които се вписват в удостоверението за наследници, се определя съгласно разпоредбите на Глава втора, от Закона за наследството и в него се включват наследниците по закон въз основа на регистъра за население по последен поС.ен адрес на починалото лице. В писмото е посочено, че определяне на наследниците от втори и следващ ред за наследяване е извън правомощията на общината и се извършва от други компетентни лица и институции, на които със закон са вменени посочените правни функции по прилагане на Закона за наследството.

Това писмо е обжалвано пред Административен съд – Хасково, който с Решение № 510/31.08.2020г., постановено по адм.дело № 459/2020г. по описа на съда е обявил нищожността на отказа за издаване на удостоверение за наследници от Община Димитровград, обективиран в писмо рег. индекс ГР-08-227#1/24.03.2020г., издадено от Директор на Дирекция “Правно-нормативно и административно обслужване“ при Община Димитровград и е изпратил административната преписка на Кмета на Община Димитровград за произнасяне  по подаденото от Частен съдебен изпълнител Н. К. искане изх.№ 13491/17.03.2020г. за издаване на удостоверение за наследници. Мотивите за постановяване на това решение са свързани с постановяването на обективирания отказ при липса на материална компетентност за това, като с оглед така констатирания порок, атакуваният отказ е приет за нищожен.

С Писмо рег.индекс ГР-08-227#3/17.09.2020г. на Кмета на Община Димитровград ЧСИ Кавакова е уведомена, че съгласно разпоредбите на чл. 24, ал. 1 от Закона за гражданската регистрация, удостоверенията за наследници се издават въз основа на регистъра за население по последен поС.ен адрес на починалото лице. Заявено е, че редът и условията за тяхното издаване е ясно регламентиран в чл. 24 и чл. 25 от Закона за гражданска регистрация, чл. 9 – чл. 12, глава II, раздел I на Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра за население. Посочено е, че кръгът на наследниците, които се вписват в удостоверението за наследници, се определя съгласно разпоредбите на Глава втора от Закона за наследството и в него се включват наследниците по закон въз основа на Регистъра за население по последен поС.ен адрес на починалото лице. Заявено е, че за длъжностните лица не съществува нито правно задължение, нито правна възможност да извършват проверки в регистри, водени от други институции, тъй като това би било нарушение на разпоредбите на чл. 24 и чл. 25 от ЗГР, както и на Наредба № РД- 02-20-6/24.04.2012г.

Отново е посочено, че определяне на наследниците от втори и следващ ред на наследяване е извън правомощията на Общината и следва да се извършва от други компетентни лица или институции, на които със закон са вменени посочените правни функции по прилагане на Закона за наследството, както че в тази връзка на ЧСИ Кавакова са представени за служебно ползване Удостоверение за съпруга и родствени връзки по отношение починалото лице С. С. и удостоверение за съпруга и родствени връзки по отношение на Г. С..

 

Така установената фактическа обстановка налага следните правни изводи:

 

Удостоверението за наследници по своята правна същност представлява официален документ, материализиращ изявление на овластен от закона орган, с който се удостоверяват факти с правно значение. Като удостоверителен административен акт удостоверението за наследници е от значение за признаване, упражняване или погасяване на права или задължения. По аргумент от разпоредбата на чл. 21, ал. 3 от АПК, отказът за издаване на такова е индивидуален административен акт и подлежи на оспорване по съдебен ред.

В случая, в писмо рег. индекс ГР-08-227#3/17.09.2020г. на Кмета на Община Димитровград безспорно се съдържа отказ за издаване на исканото удостоверение за наследници от втори ред по отношение на починалото лице С. С., поради което същото представлява индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21, ал. 3 от АПК, а не изходящо съобщение с декларативен характер, независимо, че е обективирано по процесния начин.  

Според чл. 1, ал. 2 от  Закона за гражданската регистрация, гражданска регистрация е вписване на събитията раждане, брак и смърт в регистрите на актовете за гражданско съС.ие и вписване на лицата в регистъра на населението, а в чл. 4, ал. 1 от ЗГР е предвидено, че вписването в регистрите на актове за гражданско съС.ие се извършва в населеното място, в което е настъпило събитието.

Съгласно чл. 24, ал. 1 от Закона за гражданската регистрация, Общинската администрация издава удостоверения въз основа на регистъра на населението, като в ал. 2 на същата разпоредба е предвидено, че редът за издаване и образците на удостоверенията по ал. 1 се утвърждават с наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството съвместно с министъра на правосъдието.

Въз основа на тази норма е издадена и приложимата в случая Наредба № РД-02-20-6/24.04.2012г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението.

Изрично в чл. 5, ал. 1 от тази Наредба е посочено, че удостоверенията, издавани въз основа на този подзаконов акт, се издават на лицата, за които се отнасят, на законните им представители, на техните наследници. В ал. 2 от същия подзаконов текст е посочено, че удостоверения могат да се издават и на трети лица, когато са им необходими за изпълнение на техни законоустановени правомощия или когато същите са изрично упълномощени с нотариално заверено пълномощно от лицата по ал. 1.

В случая при подаване на искането си жалбоподателят е действал като частен съдебен изпълнител, на който е възложено събиране на публично държавно вземане, по реда на чл. 3, ал. 2 от ЗЧСИ, като същото е било необходимо за изпълнение на тези му законови правомощия. Следователно жалбоподателят спада към кръга лица, имащи право да искат издаване на удостоверение за наследници от компетентното длъжностно лице при Община Димитровград по отношение на починал длъжник по изпълнително дело.

С оглед на дотук изложените съображения, следва да се приеме, че оспорването е насочено срещу годен за обжалване административен акт и е подадено от лице, имащо правен интерес - адресат на акта. Срокът за обжалване на процесния отказ пред съда е 14-дневен и е преклузивен, като съгласно чл. 149 от АПК започва да тече от съобщаването на акта, или ако последният е обжалван пред горестоящия орган по административен ред – от съобщаване на произнасянето на горестоящия административен орган, или ако той не се е произнесъл – считано от крайната дата, на която органът е следвало да се произнесе. В случая оспореният отказ е връчен на жалбоподателя на 18.09.2020г., съответно жалбата срещу същия е подадена на 02.10.2020г., следователно оспорването е направено в законоустановения срок. В този смисъл жалбата е допустима за разглеждане пред съда.

След преценка на доказателствения материал по делото, както и на валидността и законосъобразността на оспорения административен акт с оглед основанията, визирани в разпоредбата на чл. 146 от АПК, съдът счита оспорването за неоснователно.

От фактическа страна по делото бе установено, че ЧСИ Н. К. е поискала издаване на удостоверение за наследници на починало лице, длъжник по изпълнително дело - С. И. С., в което да бъдат вписани втори ред наследници, с оглед удостоверения с представено съдебно удостоверение вписан отказ на сина на наследодателя от наследството. В обжалваното писмо, Кметът на Община Димитровград е посочил като основание за отказа факта, че удостоверението за наследници се издава въз основа на регистъра на населението и че за длъжностните лица не съществува нито правно задължение, нито правна възможност да извършват проверки в регистри, водени от други институции, за определяне на наследници от втори и следващ ред на наследяване.

В тази връзка и по отношение на компетентността на лицето, постановило обжалвания отказ, следва да бъде отбелязано, че според разпоредбата на чл. 2, ал. 1 от Наредбата, удостоверения въз основа на регистъра на населението се издават от кмета на общината, на района или на кметството или от определени от тях длъжностни лица от общинската администрация. Съответно в ал. 2 - ал. 5 е предвидено кои са компетентните органи да издават съответните удостоверения, като изрично в ал. 5 е предвидено, че удостоверенията за наследници се издават от общината, от района или от кметството по последен поС.ен адрес на починалото лице.

При тази нормативна уредба, правомощията да издаде исканото удостоверение за наследници, както и да откаже издаването на такова, са предоставени на Кмета на Общината по последен поС.ен адрес на починалото лице, респективно на оправомощено от него длъжностно лице. В тази връзка следва да се приеме, че атакуваният в настоящото производство отказ изхожда от лице, разполагащо с надлежна компетентност – Кмет на Община Димитровград.

Разпоредбата на чл. 9 от Наредба № РД-02-20-6/24.04.2012г. гласи, че за удостоверяване на наследниците по закон на починало лице се издава Удостоверение за наследници по образец съгласно приложение № 3. Удостоверението се издава въз основа на заявление, въз основа на което длъжностното лице прави проверка в регистъра на населението, а когато е необходимо и в регистрите на актовете за гражданско съС.ие.

Видно от данните по делото, лицето, за което се иска издаване на удостоверение за наследници – С. И. С., е оставил за свой наследник сина си Г. С., който се е отказал от наследството на наследодателя си.

В тази връзка следва да бъде посочено, че с чл. 100 от Закона за гражданската регистрация е създадена Единната система за гражданска регистрация и административно обслужване на населението (ЕСГРАОН), като национална система за гражданска регистрация на физическите лица в Република България и източник на лични данни за тях, включваща и регистър на населението, съдържащ данните по чл. 25 от закона. Съгласно Наредба № РД-02-20-6/24.04.2012г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението, издаването на удостоверение за наследници е една от административните услуги, които се извършват въз основа на данните в регистъра. Съгласно чл. 11 от посочената наредба за определяне на наследниците по закон длъжностното лице прави пълна проверка в регистъра на населението, а когато е необходимо, и в регистрите на актовете за гражданско съС.ие, като може да изисква данни служебно от други общински администрации, отбелязва наличието на непълно осиновяване и следва да впише всички живи и починали наследници, определени съгласно Закона за наследството. При така определената компетентност на длъжностните лица и изискванията на чл. 12 от наредбата към формата на административния акт - в удостоверението наследниците се вписват с пореден номер, като се посочва връзката им с наследодателя (съпруг или родство), а в случай че някой от наследниците е починал, неговите наследници се вписват с подномер, а в колона "Съпруг/родство" се вписва съпруг/а или родствената връзка между починалия наследник и неговите наследници и в удостоверението се попълват всички данни за наследодателя и наследниците, включени в образеца, като дата на раждане на наследник се вписва, само когато същият няма ЕГН – в него се отразяват само лицата, които са призовани да наследят съобразно родствената си, респективно брачна връзка към момента на откриване на наследството. В нормативната ни уредба не е предвидена възможност в удостоверението за наследници да се отрази лице, което е призовано към наследяване вследствие отказ от наследство на наследниците от предходен наследствен ред, тъй като регистрите, от които длъжностното лице извлича данните, които следва да включи в удостоверението, не съдържат информация от книгата на съда по чл. 49, ал. 1 от ЗН, съответно за длъжностното лице липсва задължение да извършва проверка по тази книга, нито в утвърдения образец, по който е длъжно да издаде удостоверението, е предвидена възможност да отрази подобно, последващо отказ от наследство, призоваване към наследяване на лице от следващ наследствен ред. В този смисъл е Определение № 165 от 06.10.2020 г. на ВКС по ч.гр.д. № 2114/2020 г., II г. о., ГК.

С оглед на това, следва да се приеме, че за длъжностното лице по гражданското съС.ие съществува единствено задължение да извърши проверка по регистрите на населението и същото не е длъжно да събира и да обсъжда други информационни източници извън съответните регистри, както твърди жалбоподателят. В този смисъл са и Решение № 14183 от 17.11.2020 г. на ВАС по адм. д. № 2478/2020 г., III о., както и Решение № 12516 от 09.10.2020 г. на ВАС по адм. д. № 2019/2020 г., III о.

В случая липсват данни, необходими за съставянето на официален свидетелстващ документ със съдържанието, искано от ЧСИ Н. К., поради което следва да се приеме, че Кметът на Община Димитровград основателно е отказал да издаде документа, поискан от същата – удостоверение за наследници от втори ред по отношение на починалото лице С. С..     Ето защо жалбата се явява неоснователна и следва да бъде отхвърлена.

            С оглед изхода на спора, на ответника следва да бъдат присъдени произтеклите от делото разноски в размер на 100 лева – юрисконсултско възнаграждение.

 

Водим от изложеното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, съдът

 

 

Р   Е   Ш   И   :

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на Частен съдебен изпълнител Н. М. К., рег. № *** по описа на КЧСИ, с район на действие ОС - Хасково, с адрес: гр.Х., ул.“С. С.“ № *, против отказ за издаване на удостоверение за наследници от втори ред на С. И. ***, починал на 25.07.2015г., обективиран в писмо рег. индекс ГР-08-227#3/17.09.2020г., издадено от Кмета на Община Димитровград.

ОСЪЖДА Частен съдебен изпълнител Н. М. К., рег. № *** по описа на КЧСИ, с район на действие ОС - Хасково, с адрес: гр.Х., ул.“С. С.“ № *, да заплати на Община Димитровград произтеклите от делото разноски в размер на 100 (сто) лева.

Решението подлежи на касационно обжалване в 14-дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховен административен съд.

 

СЪДИЯ: