Протокол по дело №866/2023 на Районен съд - Пазарджик

Номер на акта: 1095
Дата: 14 юли 2023 г. (в сила от 14 юли 2023 г.)
Съдия: Елисавета Радина
Дело: 20235220200866
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 12 юни 2023 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 1095
гр. Пазарджик, 11.07.2023 г.
РАЙОНЕН СЪД – ПАЗАРДЖИК, IX НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на единадесети юли през две хиляди двадесет и трета
година в следния състав:
Председател:Елисавета Радина
при участието на секретаря Х.В.
Сложи за разглеждане докладваното от Елисавета Радина Административно
наказателно дело № 20235220200866 по описа за 2023 година.
На именното повикване в 14:44 часа се явиха:
За дружеството жалбоподател „ЕКОИНВЕСТ“ ЕООД се явява адв.Г. Б.,
редовно упълномощен.
За Агенция „Пътна инфраструктура“ се явява юрк.П. И., редовно
упълномощена.
Явява се св.С. П..
АДВ.Б.: Да се даде ход на делото. Друг свидетел не водим. Водачът не
работи вече във фирмата.
ЮРК. И.: Да се даде ход на делото.
Съдът намира, че не е налице процесуална пречка за даване ход на
делото, поради което
О П Р Е Д Е Л И
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
Съдът докладва постъпилата писмена информация от ИТС АД и от Н
ТОЛ Управление.
АДВ.Б.: Да се приеме. Представям пътен лист и моля да се приеме.
ЮРК.В.: Да се приемат доказателствата.
Съдът
О П Р Е Д Е Л И
1
ПРИЕМА И ПРОЧИТА като писмени доказателства по делото: писмо
вх.№ 16138/03.07.2023г. от Адм.съд – Пазарджик с приложено към него
писмо от ИТС АД с приложена справка, както и заявление от ютк.В. с вх.№
16661/07.07.2023г. с приложени доказателства по опис - заповед с
приложения, протокол, история на обработка на нарушението, представения
днес пътен лист, както и представените в предходното СЗ от адв.Боснев – 3
броя възражения, 5 броя НП, 2 броя договори с предплатен баланс, справка за
платени такси по договорите.
Снема самоличността на свидетеля, както следва:
С. Й. П.: на 46 години, българин, български гражданин, разведен,
неосъждан.
Свидетелят предупреден за отговорността по чл.290 от НК. На свидетеля
се разясниха правата.
Пристъпи се към разпит на свидетеля:
СВ. П.: Работя в фирма „Екоинвест“ от 2001г., като от 2010г. съм
ръководител транспорт.
26.02.2020г. подписахме договор с ИТС за електронни услуги за
таксите. Монтирахме бордовите устройства спрямо техните изисквания. Те ни
казаха, че монтажът е лесен и ние го поехме. Направихме си всичко. Няколко
месеца не сме имали проблеми с въпросните устройства. След известно време
започнаха да се появяват компенсаторни такси и от счетоводството ни
уведомяваха, че имаме начислени глоби. Ние върнахме мейл към ИТС защо и
как се е получило след като сме монтирани устройствата по техните
предписания, не са давали някакви индикации. Връщаха се отговори
автоматично – изкуствен интелект. Отговорите бяха по един и същи начин. Аз
не приемам тези отговори, защото те не са конкретни, а общи. Ние питахме
към кой да се обърнем и кой да ни обясни защо се получават. След
отговорите от ИТС на нашите възражения дали предприехме действие –
месеци по-късно след 4-5-6 санкция закарахме камионите и направихме
директен монтаж на устройството, както и за конкретното ППС. След две
години, като ни се връчиха глобите, се опитахме по всякакъв начин да ми се
обясни на мен как се получават тези неща. Те отговарят, че не е било
включено бордовото устройство.
Шофьорите казаха, че винаги сутрин, като се качат и запалят камиона,
2
устройството свети зелено и за мен стана интересно, че глоби се получават на
една и съща камера и в различните посоки – Мало Конаре.
До месец след сключване на договора монтирахме бордовото
устройство към това ППС. Устройството беше свързано спрямо изискванията
на ИТС, имаше упътване и указания как да направим връзката и ни
показваше, че има установена връзка. Когато взехме устройството ни
обясниха, че има два варианта за свързване – после ни казаха, че има друг
вариант, но като получихме устройството ни казаха, че голямата букса да се
свърже към запалката, а малкия жак към устройството. Свети зелено когато е
в режим годен за работа и в горния десен ъгъл има индикация батерията до
каква степен е заредена. Има гаранция 2 години и не сме подменяли
батерията.
Конкретното ППС мисля, че е включено след около месец по договор с
ИТС след въвеждане на задължението, но не мога да посоча кога точно.
Моделът на бордовото устройство не го знам, но е бяло на цвят. Всички
устройства са еднакви.
АДВ.Б.: Нямаме искания.
ЮРК. И.: Във връзка разпита на свидетелите днес и писмата от ИТС,
моля да се задължи дружеството жалбоподател да представи инструкция
употреба и експлоатация за асоциираното БУ към конкретното ППС, както и
документи удостоверяващ директен монтаж на бордово устройство на ППС с
рег. № ******, което е било към дата на нарушението 24.03.2021г. от
оторизиран сервиз. Моля да представят и договор за предоставяне на
електронна услуга за заплащане на тол такси - общите условия към него и
приложения с асоциираните ППС-та и бордови устройства към тях.
АДВ.Б.: Не възразявам. Моля да ми се предостави възможност да
организирам предоставяне на тези доказателствата, тъй като във фирмата има
много служители в отпуска.
Съдът
О П Р Е Д Е Л И
ЗАДЪЛЖАВА дружеството жалбоподател чрез адв.Б. да предостави
писмената информация горе.
За събиране на писмените доказателства, Съдът
3
О П Р Е Д Е Л И
Отлага и насрочва делото за 19.09.2023г.
ЮРК.И.: В Стара Загора съм.
ОТЛАГА И НАСРОЧВА делото за 26.09.2023г. от 13.00 часа, за която
дата и час страните уведомени чрез процесуалните си представители.
Протоколът написан в с.з., което приключи в 14,55 ч.
Съдия при Районен съд – Пазарджик: _______________________
Секретар: _______________________
4