ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 61
гр. Перник, 03.02.2022г.
Административен съд-Перник, в закрито заседание проведено на трети февруари през
две хиляди двадесет и втора година в състав:
Съдия:
Слава Георгиева
Като
разгледа докладваното от съдия Георгиева административно дело № 595 по описа на
Административен съд-Перник за 2021г., за да се произнесе взе предвид следното:
Административното дело е
образувано по жалба на Е.Б.В., с адрес *** с искане за
обявяване на нищожност на Заповед № ЛС - 03-1902 от 20.10.1999г. на Министъра
на правосъдието и правната евроинтеграция.
В жалбата
в хронологичен ред са описани и цитирани съдебни актове постановени от Върховен
административен съд по образувани дела по оспорване на заповед № ЛС - 03-1902
от 20.10.1999г. на Министъра на правосъдието и правната евроинтеграция и на
заповед № ЛС-03-3297 от 21.09.2000г. на Министъра на правосъдието. Изложени са
аргументи, че със съдебно решение № 2976 от 03.05.2001г. постановено по АД №
8104/2000г. е оставена без разглеждане жалбата против Заповед № ЛС - 03-1902 от 20.10.1999г. на
Министъра на правосъдието и правната евроинтеграция, вместо същата да се
отхвърли, респ. лисва отхвърлителен диспозитив, а също така, че следвало да се
постанови определение, вместо решение. С
решение № 10035 от 20.12.2001г.,
постановено по АД № 4733/2001г. петчленен състав на ВАС не се бил произнесъл по
отношение на процесната заповед. Поради допуснати пропуски на съда по
приключилите първоинстанционно и касационно дело сочи, че следва Заповед № ЛС -
03-1902 от 20.10.1999г. на Министъра на правосъдието и правната евроинтеграция
да се прогласи за нищожна, като издадена от некомпетентен орган и при нарушение
на всички правни норми на ЗМВР и правилника за прилагането му. С оглед на това иска заповедта да се обяви за нищожна.
Преписката
е окомплектована от органа и е депозирана в Административен съд-Перник.
Изразено е становище същата да се остави
без разглеждане.
Настоящият
съдебен състав след като се запозна с жалбата и с документите в
административната преписка намира, че жалбата е недопустима и следва да бъде
оставена без разглеждане по следните съображения:
От
доказателствата съдържащи се в административната преписка и от запознаване с
постановените съдебни актове, обявени на страницата на ВАС се установява, че със
заповед № ЛС-03-3297 от 21.09.2000г. на министъра на правосъдието на сержант В.
е наложено дисциплинарно наказание уволнение и е освободен от служба, а със заповед
№ ЛС-03-1902 от 20.10.1999г. е отстранен от работа. С решение № 2976 от
03.05.2001г., постановено по АД № 8104/2000г. жалбата е против заповед №
ЛС-03-3297 от 21.09.2000г. е отхвърлена като неоснователна. Със същото решение е оставена без разглеждане жалбата на
В. по отношение на заповед № ЛС-03-1902 от 20.10.2000г. за отстраняването му от
работа. Решението е обжалвано от В.. Касационен състав при ВАС с решение №
10035 от 20.12.2001г., постановено по АД № 4733/2001г. е оставил в сила
първоинстанционното решение.
Е.В. два пъти е искал отмяна по реда на
чл. 231 от ГПК на решение № 2976 от 03.05.2001г., постановено по АД №
8104/2000г. по описа на ВАС. Постановени
са решение № 5269 от 03.06.2002г. по АД № 2902/2002г., по описа на ВАС и решение
№ 2990 от 28.03.2003г. по АД № 11438/2002г. по 2902/2002г., по описа на
ВАС, с които исканията за отмяна на
влязло в сила решение са оставени без уважение. Последвало е искане за поправка
на очевидна фактическа грешка в решение № 2976/03.05.2001г., по което е
постановено решение № 9049 от 18.10.2005г., с което искането е оставено без
уважение. Последното посочено решение е
оставено в сила с решение № 4235/20.04.2006г. на състав на ВАС, постановено по
АД 286/2006г..
Предмет на съдебната проверка при оспорването
на индивидуалните административни актове по съдебен ред по реда на чл. 145
–чл.
178 АПК, съгласно разпоредбата на чл.
168, ал. 1 АПК е законосъобразността на оспорения административен акт на
всички основания по чл. 146 АПК. Съгласно чл.
168, ал. 2 АПК съдът обявява нищожността на акта, дори да липсва искане за
това, поради което нормата на чл. 177, ал. 3 АПК установява забрана
за оспорване на акта като нищожен или оспорването му на друго основание, при
наличие на постановено решение, с което е отхвърлено оспорването за отмяната
му.
Предвид изложеното, след като с
влязло в сила решение № 2976 от 03.05.2001г., постановено по АД № 8104/2000г., с
което е оставена без разглеждане жалбата на В. по отношение на заповед №
ЛС-03-1902 от 20.10.2000г. за отстраняването му от работа, защото същата не
представлява акт подлежащ на съдебен контрол, то жалбата му с искане за
обявяване нищожността на същия административен акт е недопустима и следва да
бъде оставена без разглеждане.
Нищожността се разпростира върху
индивидуалните административни актове, подлежащи на съдебен контрол, като изхождайки от чл. 258 от ЗМВР/отм./ заповедта
за отстраняване не представлява акт, подлежащ на съдебен контрол. Предвид
изложеното се следва, че по оспорването на процесната заповед е налице влязло в
сила съдебно решение на Върховен административен съд, поради което е налице
предпоставката на чл. 159, т. 6 от АПК за оставяне на жалбата без разглеждане.
С оглед изложеното и на основание чл.
159, т. 1 и т. 6 от АПК във връзка с чл. 177, ал. 3 от АПК, настоящият
състав приема, че жалбата следва да бъде оставена без разглеждане като
недопустима, а съдебното производство прекратено.
Мотивиран от горното и на основание чл.
160, ал. 1 от АПК, съдът
О
П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на
Е.Б.В., с адрес ***
с искане за обявяване на нищожност на Заповед № ЛС - 03-1902 от
20.10.1999г. на Министъра на правосъдието и правната евроинтеграция.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм.
дело № 595 по описа на Административен съд-Перник за 2021 г.
Определението подлежи на обжалване с
частна жалба пред Върховен административен съд на Република България в 7-дневен
срок от съобщаването му.
СЪДИЯ:/п/