О П Р
Е Д Е Л Е Н И Е
Номер |
|
Година |
21.12.2022 г. |
Град |
Кърджали |
||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Кърджалийски
административен |
Съд |
|
Състав |
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
На |
21.12. |
Година |
2022 г. |
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
В |
Закрито |
заседание и следния състав: |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Председател |
Ангел
Момчилов |
||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Членове |
|
||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Съдебни
заседатели |
|
||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Прокурор |
|
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
като
разгледа докладваното от |
Съдията |
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
дело
номер |
464 |
По
описа за |
2022 |
година. |
||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Съдът,
след като взе предвид постъпилата молба от пълномощника на жалбоподателя, представеното
становище от пълномощника на ответника, както и представеното доказателства за
внасяне на определения депозит, намира, че следва да бъде назначена допуснатата
по делото съдебно-икономическа експертиза с вещо лице И.К.Н., която след като
се запознае с материалите по делото, посети счетоводството на Община Черноочене
и при необходимост извърши справка в ТД на НАП – Пловдив, офис - Кърджали, да
отговори на следните въпроси:
1. За каква дейност (услуги) са
издадени процесните фактури - Фактура № ***/*** г.,
на стойност *** лв. и ДДС
в размер на *** лв.; Фактура
№ ***/*** г. на стойност *** лв. и ДДС
в размер на *** лв.; Фактура
№ ***/*** г. на стойност *** лв. и ДДС
в размер на *** лв. и Фактура
№ ***/*** г. на стойност *** лв. и ДДС
в размер на *** лв.?;
2.
Включени ли са горепосочените фактури в дневниците за покупки и продажби и
участват ли при определянето на данъчния резултат за съответния период?;
3.
Капитализирани ли са в актива на Община Черноочене, стоките и услугите, предмет
на процесните фактури?;
4.
Издадени ли са Община Черноочене на „В и К“ ООД, *** фактури за периода 01.01.2016 – 31.12.2020 г., колко, на каква стойност и за
каква дейност?;
5.
Фактурираните дейности (услуги) между Община Черноочене и „В и К" ООД,
*** имат ли сходен характер по смисъла на т.3.3. от
Счетоводен стандарт 18 - приходи (Обн. ДВ. бр. 30 от
7.04.2005 г„ изм. ДВ. бр. 86 от 26.10.2007 г.);
6. При констатиран сходен характер следва ли да бъде
увеличен прихода, респ. корпоративния данък по ЗКПО и съответно ДДС за всеки
един от процесните периоди?;
7. На каква стойност възлизат приходите на Община
Черноочене от отдаване под наем на собствени земеделски земи за 2016 г., 2017 г.,
2018 г. , 2019 г. и 2020 г.?;
8. Без да изследва въпроса за законосъобразността на
установените с РА допълнително задължения по ЗКПО и ЗДДС, вещото лице да
посочи, съобразно приетите ревизиращия орган приходи от отдаване под наем на
земеделски земи, стойността на получени подобрения и на отдадените под наем
активи, правилно ли е определена съответната данъчна основа за всеки един от процесните периоди, респ. дължимия данък за всеки един
период и лихвата за забава?
Предвид
изложеното, съдът
О П Р Е Д Е
Л И :
НАЗНАЧАВА съдебно-икономическа експертиза с вещо лице И.К.Н., която след като се
запознае с материалите по делото, посети счетоводството на Община Черноочене и
при необходимост извърши справка в ТД на НАП – Пловдив, офис - Кърджали, да
отговори на следните въпроси:
1. За каква дейност (услуги) са издадени процесните фактури - Фактура № ***/*** г., на стойност *** лв. и ДДС в размер на *** лв.; Фактура № ***/*** г. на стойност *** лв. и ДДС в размер на *** лв.; Фактура № ***/*** г. на стойност *** лв. и ДДС в размер на *** лв. и Фактура № ***/*** г. на стойност *** лв. и ДДС в размер на *** лв.?;
2. Включени ли са горепосочените фактури в
дневниците за покупки и продажби и участват ли при определянето на данъчния
резултат за съответния период?;
3. Капитализирани ли са в актива на Община
Черноочене, стоките и услугите, предмет на процесните
фактури?;
4. Издадени ли са Община Черноочене
на „В и К“ ООД, *** фактури за периода 01.01.2016 –
31.12.2020 г., колко, на каква стойност и за каква дейност?;
5. Фактурираните дейности
(услуги) между Община Черноочене и „В и К" ООД, *** имат ли сходен
характер по смисъла на т.3.3. от Счетоводен стандарт
18 - приходи (Обн. ДВ. бр. 30 от 7.04.2005 г„ изм.
ДВ. бр. 86 от 26.10.2007 г.);
6. При констатиран сходен
характер следва ли да бъде увеличен прихода, респ. корпоративния данък по ЗКПО
и съответно ДДС за всеки един от процесните периоди?;
7. На каква стойност възлизат
приходите на Община Черноочене от отдаване под наем на собствени земеделски
земи за 2016 г., 2017 г., 2018 г. , 2019 г. и 2020 г.?;
8. Без да изследва въпроса за
законосъобразността на установените с РА допълнително задължения по ЗКПО и
ЗДДС, вещото лице да посочи, съобразно приетите ревизиращия орган приходи от
отдаване под наем на земеделски земи, стойността на получени подобрения и на
отдадените под наем активи, правилно ли е определена съответната данъчна основа
за всеки един от процесните периоди, респ. дължимия
данък за всеки един период и лихвата за забава?
ОПРЕДЕЛЯ възнаграждение на вещото лице в размер на 800 лв.,
платимо от внесения депозит от жалбоподателя.
Определението е окончателно.
Председател: