РАЗПОРЕЖДАНЕ
Днес, 05.07.2013год. подписаната ДЕСИСЛАВА САПУНДЖИЕВА
съдия-докладчик по НОХД №87/13г. по описа на ТОС, съобразявайки получените от
страните въпроси към вещите лица и резултатите от проведения следствения
експеримент, определя тяхната задача както следва:
1. Да изготвят мащабна скица на местопроизшествието, като
нанесат с различен цвят, съобразно показанията на подсъдимия и св.Й. и С., траекторията
на движение на л.а.”Мерцедес”, л.а. „Фиат” и мотоциклетиста СЪГЛАСНО ПОЛУЧЕНИЕ
ОТ СЛЕДСТВЕНИЯТ ЕКСПЕРИМЕНТ ДАННИ.
2. Да изготвят мащабна скица на местопроизшествието по
тяхното заключение.
3. Да отразят движението в трите фази на извършваната
маневра „изпреварване” от л.а. „Мерцедес” на мотоциклетиста.
4. Да определят скоростта на движение на всеки един от
тях в този момент, местоположението им едно спрямо друго, посоката на движение
и наклон на мотоциклетиста, съобразявайки данните по делото и резултатите от
сл. експеримент.
5. Да определят страничното разстояние между л.а.
„Мерцедес” и мотоциклетиста при изпреварването, вкл. разстоянието от лакътя на
мотоциклетиста до страничното огледало на л.а.
6. Имал ли е възможност мотоциклетиста техническа възможност да продължи движението
си, без да променя посоката и скоростта на движение.
7. Да се посочи и се нанесе на скицата от къде започват и
къде завършват оставените на пътното платно и банкета от мотоциклета спирачни
следи, имайки предвид ориентир 1 от огледния протокол.
8. Да се установи и измери пътят изминат от мотоциклета
от момента на реагиране и задействане на спирачния механизъм, до момента на
началото на спирачните следи и се определи опасната зона на спиране.
9. Да се определи, при така установената скорост на
движение, какво е било необходимото разстояние с да се извършат маневрите
изпреварване: 1. от мотоциклета на л.а. „Мерцедес” и „Форд” и 2. от
л.а.”Мерцедес” на л.а”Форд” и 3. от л.а.”Мерцедес” на мотоциклета по дължината
на пътя.
10. Да се установи в момента на реагиране на мотоциклета
за спиране, на какво разстояние се е намирал л.а.”Форд”.Да се установи мястото
на спиране на Форда.
11. Да се установи каква е била „граничната скорост”, при
която е възможно вземането на завоя от мотоциклетиста.
12. Да се установи къде се е намирал л.а”Форд” в момента,
когато е решил и предприел спиране.
13. Да се опише и НАНЕСЕ НА СХЕМАТА механизма на автопроизшествието,
като се анализират техническите възможности на водача на мотоциклета и л.а.”Мерцедес” за извършване БЕЗПРЕПЯТСТВЕНО
на маневра „изпреварване”, при установената скорост на движение , определена
по-горе.
14. Да се опише механизма на произшествието и причините за
настъпването му.Да се изготви мащабна скица.
15. Да се посочи контролирана ли е била скоростта на
движение в този пътен участък.
При изготвяне на експертизата, вещите лица следват
да ползват протокола за оглед на местопроизшествието,
снимковия материал и останалите писмени доказателства, веществените
доказателства по делото и свидетелските показания, събрани в хода на съдебното
следствие и извършените от вещите лица измервания.
Съобразявайки изложеното по-горе, съдът
РАЗПОРЕДИ:
ОПРЕДЕЛЯ ДОПЪЛНИТЕЛНАТА
ЗАДАЧАТА на автотехническа
експертиза, както следва:
1. Да изготвят
мащабна скица на местопроизшествието, като нанесат с различен цвят, съобразно
показанията на подсъдимия и св.Й. и С., траекторията на движение на
л.а.”Мерцедес”, л.а. „Фиат” и мотоциклетиста СЪГЛАСНО ПОЛУЧЕНИЕ ОТ СЛЕДСТВЕНИЯТ
ЕКСПЕРИМЕНТ ДАННИ.
2. Да изготвят мащабна скица на местопроизшествието по
тяхното заключение.
3. Да отразят движението на двете МПС в трите фази на
извършваната маневра „изпреварване” от л.а. „Мерцедес” на мотоциклетиста.Да се
определи и нанесе на схемата правилното
извършване на посочената маневра-скорост, дистанция, посока на движение и
наклон.
4. Да определят скоростта на движение на всеки един от
тях в този момент, местоположението им едно спрямо друго, посоката на движение
и наклон на мотоциклетиста, съобразявайки данните по делото и резултатите от
сл. експеримент.
5. Да определят страничното разстояние между л.а.
„Мерцедес” и мотоциклетиста при изпреварването, вкл. разстоянието от лакътя на
мотоциклетиста до страничното огледало на л.а.
6. Имал ли е възможност мотоциклетиста техническа възможност да продължи движението
си, без да променя посоката и скоростта на движение.
7. Да се посочи и се нанесе на скицата от къде
започват и къде завършват оставените на пътното платно и банкета от мотоциклета
спирачни следи, имайки предвид ориентир 1 от огледния протокол.
8. Да се установи и измери пътят изминат от
мотоциклета от момента на реагиране и задействане на спирачния механизъм, до
момента на началото на спирачните следи и се определи опасната зона на спиране.
9. Да се определи, при така установената скорост на
движение, какво е било необходимото разстояние за да се извършат маневрите
изпреварване: 1. от мотоциклета на л.а. „Мерцедес” и „Форд” и 2. от
л.а.”Мерцедес” на л.а”Форд” и 3. от л.а.”Мерцедес” на мотоциклета по дължината
на пътя.
10. Да се установи в момента на реагиране на
мотоциклета за спиране, на какво разстояние се е намирал л.а.”Форд”.Да се
установи мястото на спиране на Форда.
11. Да се установи каква е била „граничната скорост”,
при която е възможно вземането на завоя от мотоциклетиста.
12. Да се установи къде се е намирал л.а”Форд” в
момента, когато е решил и предприел спиране.
13. Да се опише и НАНЕСЕ НА СХЕМАТА механизма на
автопроизшествието, като се анализират техническите възможности на водача на
мотоциклета и л.а.”Мерцедес” за
извършване БЕЗПРЕПЯТСТВЕНО на маневра „изпреварване”, при установената скорост
на движение , определена по-горе.
14. Да се опише механизма на произшествието и
причините за настъпването му.Да се изготви мащабна скица.
15. Да се посочи контролирана ли е била скоростта на
движение в този пътен участък.
ПРЕПИС от разпореждането да се изпрати на страните по делото.
ПРЕПИС от разпореждането ведно с делото да се изпрати на
определените вещи лица.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: