Решение по дело №840/2021 на Районен съд - Габрово

Номер на акта: 48
Дата: 4 април 2022 г. (в сила от 28 април 2022 г.)
Съдия: Васил Венелинов Ставрев
Дело: 20214210200840
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 29 септември 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ
№ 48
гр. Габрово, 04.04.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ГАБРОВО в публично заседание на четиринадесети
март през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:Диян Д. Атанасов
при участието на секретаря Елисавета Б. Илиева
като разгледа докладваното от Диян Д. Атанасов Административно
наказателно дело № 20214210200840 по описа за 2021 година
и за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 59 и сл. от ЗАНН и е образувано по жалба на
„Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово, представлявано от управителя
Е.К., против наказателно постановление №11-01-295/08.09.2021 г. на директора на
Агенцията за държавна финансова инспекция, с което за нарушение по чл. 13, ал. 3, т.
1 във вр. с чл. 2, ал. 2, т. 8 от Закона за финансовото управление и контрол в
публичния сектор /(ЗФУКПС, обн. ДВ, бр. 21/2006 г., изм. и доп. ДВ, бр. 13 от
12.02.2019 г./, и на основание чл. 32, ал. 2 във вр. с чл. 35 ал. 1 пр. 2-ро от Закона за
държавната финансова инспекция на дружеството е наложена имуществена санкция в
размер на 500.00 лева. В жалбата се твърди, че наказателното постановление е
издадено при съществени нарушения на административнопроизводствените правила,
както и при нарушение на материалния закон.
В жалбата и в съдебно заседание, чрез процесуален представител адвокат Н.М., се
излагат подробни съображения за незаконосъобразност на обжалваното наказателното
постановление, като се иска отмяната му и присъждане на разноски.
Ответникът по жалбата, АДФИ - София, се представлява от процесуален
представител юрисконсулт А.А., който в с.з. оспорва жалбата и отправя искане същата
да бъде оставена без уважение, а наказателното постановление да бъде потвърдено
като правилно и законосъобразно.
По делото се събраха писмени и гласни доказателства, от съвкупната преценка на
които съдът установи следната фактическа обстановка:
1
Със Заповед № ФК-10-1621/17.11.2020 г. на директора на АДФИ гр. София, на Г.
К. Г., държавен финансов инспектор, ИРМ гр. Велико Търново, отдел Шести, дирекция
"ИД", била възложена финансова инспекция на "Общински пътнически транспорт"
ЕООД гр. Габрово, с конкретно определени задачи: Проверка за законосъобразност на
отчетените през 2018 и 2019 г. разходи за строителство, във връзка със спазване на
нормативната уредба в областта на обществените поръчки. Проверка на изпълнението
на сключените договори, относими към отчетените разходи през проверявания период;
Проверка за законосъобразност на отчетените през 2018 и 2019 г. разходи за доставки,
във връзка със спазване на нормативната уредба в областта на обществените поръчки.
Проверка на изпълнението на сключените договори през проверявания период.
Проверка за законосъобразност на отчетените през 2018 и 2019 г. разходи за услуги,
във връзка със спазване на нормативната уредба в областта на обществените поръчки.
Проверка на изпълнението на сключените договори през проверявания период.
Със заповед №ФК-10-316/01.03.2021 г. на директора на АДФИ била определена
крайна дата за приключване на финансовата инспекция - до 18.03.2021 г.
В хода на инспекцията било установено, че едноличен собственик на
проверяваното дружество "Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово е
Община Габрово, с оглед на което дружеството е организация от публичния сектор,
съгласно легалното определение на чл. 2, aл. 2, т. 8 от Закона за финансовото
управление и контрол в публичния сектор. Като организация от публичния сектор,
която събира, получава, съхранява, разпределя и разходва публични средства по
смисъла на пар. 1. т. 1 от ДР на ЗФУКПС, "Общински пътнически транспорт" ЕООД
гр. Габрово е задължено да прилага разпоредбите на този закон.
В съответствие с чл. 3 ал. 1 от ЗФУКПС ръководителите на организациите по чл.
2 отговарят за осъществяване на финансовото управление и контрол във всички
ръководени от тях структури, програми, дейности и процеси, при спазване на
принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност.
Съгласно пар. 1 т. 8 от ДР на ЗФУККПС ръководители са лицата, управляващи
организациите по чл. 2, изпълняващи ръководни функции и носещи управленска
отговорност. От приложената справка изх.№ 432/17.12.2020 г. и извлечение от ТР
безспорно е установено, че въз основа на Договор за управление от 11.04.2012 г. и
анекс №2 от 10.04.2018 г., за инспектирания период дружеството се представлява от
Е.М.К. - управител, в което си качество тя се явява и ръководител на организация от
публичния сектор по чл. 2 ал. 2 т. 8 от ЗФУКПС. Главен счетоводител на дружеството
за инспекционния период е Р.Д.Т..
Съгласно чл. 4, ал. 1 от ЗФУКПС, управителят Е.К. е отговорна за въвеждане на
адекватни и ефективни системи за финансово управление и контрол в съответствие с
изискванията на закона. Като ръководител на организация от публичния сектор, в
2
съответствие с изискването на чл. 13 ал. 1 от ЗФУКПС, управителят на "Общински
пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово е длъжен да осигури контролни дейности,
включващи писмени политики и процедури, създадени да дават разумна увереност, че
рисковете са ограничени в допустимите граници, определени в процеса на управление
на риска, като в съответствие с изискването на чл. 13 ал. 3 т. 1 от ЗФУКПС, една от
тези контролни дейности включва система за двоен подпис, която не разрешава
поемането на финансово задължение или извършването на плащане, без подписите на
ръководителя на организацията по чл. 2 и на лицето, отговорно за счетоводните
записвания.
Съобразно пар. 1 т. 14 от ДР на ЗФУКПС, лице, отговорно за счетоводните
записвания е лицето, съставител на финансовия отчет по смисъла на Закона за
счетоводството и организиращо финансовата дейност и контрола върху направените
счетоводни записвания.
На основание чл. 13 ал. 4 от ЗФУКПС, редът и начинът за осъществяване на
предварителния контрол за законосъобразност се определят от ръководителите на
организациите по чл. 2, въз основа на оценка на риска и анализ на разходите и ползите
и в съответствие с указанията на министъра на финансите.
При извършената проверка било установено, че със заповед №14/22.02.2019 г. на
управителя на „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово са утвърдени
актуализирани Вътрешни правила за изграждане и функциониране на система за
финансово управление и контрол, които влизат в сила от м. март 2019 година. Като
основание за въвеждане на системата за финансово управление и контрол, в заповедта
е посочен чл.7, ал.1 във връзка с чл.5, ал. 2 и чл.10, ал. 2 от ЗФУКПС, и методически
насоки по елементите на финансовото управление и контрол, дадени от Министерство
на финансите.
В утвърдените вътрешни правила е записано, че системата на двойния подпис е
задължителна процедура, при която поемането на всяко финансово задължение и
извършването на всеки разход се осъществява след полагането на подписите на
управителя и гл. счетоводител - т. 1. Съгласно т. 2, подписите се полагат върху всички
документи за поемане на задължение или поемане на разход, независимо от размера на
задължението или разхода. В т. 3 е регламентирано, че гл. счетоводител може
мотивирано да откаже да положи втори подпис, който отказ задължително се завежда в
деловодството на дружеството.
Със заповед №14А/22.02.2019 г., на управителя на „Общински пътнически
транспорт" ЕООД. гр. Габрово са актуализирани Вътрешни правила за прилагане на
системата за двоен подпис, като част от СФУК в дружеството. Със заповедта са
определени лицата, отговорни за функционирането на системата на двоен подпис -
управителят и главния счетоводител, а при отсъствие на всеки един от тях. съответно
3
зам. управителя и зам. главния счетоводител. Със заповед №14Б/22.02.2019 г. на
управителя на дружеството и във връзка с утвърдените Правила за извършване на
предварителен контрол, са определени длъжностните лица, които да извършват
предварителен контрол преди поемане на задължение или извършване на разход в
дружеството. В т. V от заповедта е записано, че системата на двойния подпис е
задължителна процедура, при която поемането на всяко задължение и извършване на
разход се осъществява след полагането на подписа от отговорен счетоводител и
управител.
При извършената в хода на финансовата инспекция проверка в "Общински
пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово било установено, че на 31.10.2019 г. между
проверяваното дружество и „Ним Транс Сервиз" ООД гр. Габрово е сключен договор
№2/31.10.2019 г., с предмет: „Доставка на външни радиални автомобилни гуми за
нуждите на "Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово. Със сключването
на този договор „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово е поело
финансово задължение за извършване на разход на обща прогнозна стойност в размер
на 60 015,58 лв. без ДДС, или 72 018,70 лв. с ДДС. Договорът бил подписан само от
Е.М.К. - управител на „Общински пътнически транспорт" ЕООД, гр. Габрово, но не и
от лицето, отговорно за счетоводните записвания.
Горната констатация е отразена в съставения от държавния финансов инспектор
констативен протокол №10 от 15.03.2021 г., подписан от него и следните лица: инж.
И.Ц., на длъжност Началник автогара при "ОПТ" ЕООД гр. Габрово, Р.Т. -
гл.счетоводител на дружеството и Е.К. - управител на "ОПТ" ЕООД гр. Габрово.
Въз основа на гореописаните писмени доказателства от актосъставителя Г. К. Г., в
присъствието на свидетелката Д. Т. Т. и на жалбоподателката-нарушител, в качеството
й на управител на "ОПТ" ЕООД гр. Габрово, бил съставен Акт № 11-01-295 от
17.03.2021 г. срещу дружеството за това, че на 31.10.2019 г. в „Общински пътнически
транспорт" ЕООД гр. Габрово - организация от публичния сектор по смисъла на чл. 2,
ал. 2, т. 8 от ЗФУКПС, чрез представляващото я лице - Е.М.К. - управител, не е
приложило контролна дейност „система за двоен подпис" при сключване на договор
№2/31.10.2019 г. с „Ним Транс Сервиз" ООД гр. Габрово, с предмет: "Доставка на
външни радиални автомобилни гуми за нуждите на Общински пътнически транспорт"
ЕООД, гр. Габрово, с който договор е поето финансово задължение за извършване на
разход на обща прогнозна стойност в размер на 60 015,58 лв. без ДДС, или 72 018,70
лв. с ДДС, без същият да е подписан от лицето, отговорно за счетоводните записвания
в „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово.
Актосъставителят квалифицирал нарушението като такова по чл. 13 ал. 3 т. 1 във
връзка с чл. 2 ал. 2 т. 8 от ЗФУКПС. АУАН бил подписан от актосъставителя,
свидетеля и представляващия „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово -
4
Е.К. без възражения, като на последната бил предоставен екземпляр от него.
В срока по чл. 44, ал. 1 от ЗАНН също не е постъпило писмено възражение срещу
АУАН.
Въз основа на така съставения акт, при идентично словесно описание на
извършеното деяние, е издадено атакуваното наказателно постановление № 11-01-294
от 08.09.2021 година на Директора на АДФИ – гр. София, с което на основание чл. 32
ал. 2 във вр. с чл. 35 ал. 1 от ЗДФИ на „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр.
Габрово била наложена административнонаказателна имуществена санкция в размер
на 500,00 лева - за извършено нарушение на чл. 13 ал. 3 т. 1 във вр. с чл. 2 ал. 2 т. 8 от
ЗФУКПС.
Горната фактическа обстановка се установява от показанията на свидетелите Г. К.
Г., Д. Т. Т., както и от Наказателно постановление №11-01-295/08.09.2021 г., издадено
от директора на АДФИ, АУАН № 11-01-295/17.03.2021 г., Актуално състояние по
партидата на „Общински пътнически транспорт" ЕООД, гр. Габрово с ЕИК *********
към 04.01.2021 г., Справка изх. № 432/17.12.2020 г. за отговорните длъжностни лица в
„Общински пътнически превози" ЕООД гр. Габрово, заповеди на управителя на
„Общински пътнически транспорт" ЕООД. гр. Габрово №14/22.02.2019г.,
№14А/22.02.2019 г. и №14Б/22.02.2019 г., Договор №2/31.10.2019 г. между „Общински
пътнически транспорт" ЕООД. гр. Габрово и „Ним Транс Сервиз" ООД гр. Габрово,
Констативен протокол №10 от 15.03.2021 г., Заповеди на директора на АДФИ: № ФК-
10-1621/17.11.2020 г., № ФК-10-10/06.01.2021 г., №ФК-10-160/01.02.2021 г. и № ФК-
10-316/01.03.2021 г., известие за доставяне от 13.09.2021 г. за връчване на Наказателно
постановление №11- 01-294/08.09.2021 г., които съдът кредитира в тяхната цялост,
като релевантни към конкретния казус и подкрепящи описаната фактическа
обстановка в АУАН и НП.
При така установената фактическа обстановка съдът достига до следните изводи:
Жалбата срещу наказателно постановление №11-01-295/08.09.2021 г., издадено от
директора на АДФИ, е подадена в срока по чл. 59 ал. 2 от ЗАНН - препис от
обжалваното НП е получено в дружеството на 13.09.2021 г., а жалбата е постъпила в
АДФИ на 17.09.2021 г. С оглед на това жалбата е процесуално допустима.
Разгледана по същество, е неоснователна.
Настоящият съдебен състав приема, че АУАН и НП са издадени от компетентни
органи и в рамките на техните правомощия, съгласно разпоредбата на чл. 35 ал. 1 от
ЗДВФИ.
Нарушението и нарушителят са установени в хода на проверка, стартирала на
17.11.2020 г. и завършила със съставянето на АУАН от 17.03.2021 г., въз основа на
който на 08.09.2021 г. било издадено атакуваното НП, поради което и законосъобразно
5
е била ангажирана административно наказателната отговорност на "Общински
пътнически транспорт" ЕООД ЕООД гр. Габрово, в рамките на специалните срокове по
чл. 34 ал. 2 от ЗАНН.
Фактическата обстановка е правилно установена и посочена както в АУАН, така и
в обжалваното НП. И акта, и наказателното постановление са издадени при спазване
изискванията на чл. 42 и чл. 57 от ЗАНН и няма допуснати съществени процесуални
нарушения при съставянето им, като при проверката на наведените с жалбата
възражения съдът не констатира сочените такива.
Не е допуснато съществено нарушение на чл. 40 ал. 1 и ал. 3 от ЗАНН. АУАН е
съставен в присъствието на нарушителя-жалбоподател и един свидетел - Д.Т.. Тази
свидетелка не отрича, че се е подписала в акта, но твърди, че не знае какво е неговото
съдържание, докато актосъставителят заяви, че е обяснил на нея и жалбоподателката за
какво нарушение се съставя АУАН. Отчитайки положението на свидетелката Т. като
настоящ служител в проверяваното дружество и подчинена на жалбоподателката, както
и факта, че тя е посочена като свидетел по чл. 40 ал. 3 от ЗАНН, настоящият съдебен
състав намира, че показанията й не водят до извод за допуснато съществено
процесуално нарушение при съставяне на акта, тъй като нарушението е установено въз
основа на официални документи - констативен протокол №10 от 15.03.2021 г. и
договор №2/31.10.2019 г. между „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово
и „Ним Транс Сервиз" ООД гр. Габрово. При това положение актът може да се състави
и в отсъствие на свидетели, на осн. чл. 40 ал. 4 от ЗАНН, с оглед на което показанията
на св. Т. не са от естество да повлияят на преценката досежно законосъобразността при
съставяне на процесния АУАН.
Не са нарушени и изискванията на чл. 42, т. 3 и т. 4 и т. 5 и чл. 57 от ЗАНН, като
изпълнителното деяние и квалификацията на административното нарушение са
посочени подробно, ясно и точно, поради което и възраженията в тази насока,
изтъкнати в жалбата, не се споделят от настоящата инстанция - още повече, че не бяха
изложени конкретни мотиви относно наличието на тези твърдяни процесуални
нарушения.
АУАН и издаденото в последствие въз основа на него НП са за извършено
нарушение на разпоредбите на чл. 13 ал. 3 т. 1 във вр. с чл. 2 ал. 2 т. 8 от ЗФУКПС.
Съгласно чл. 13, ал. 3, т. 1 от ЗФУКПС: "Контролните дейности се прилагат на всички
нива в организацията и на всички етапи при постигането на целите. Те могат да са
превантивни, разкриващи или коригиращи, като трябва да включват най-малко:
система за двоен подпис, която не разрешава поемането на финансово задължение или
извършването на плащане без подписите на ръководителя на организацията по чл. 2 и
на лицето, отговорно за счетоводните записвания ". Разпоредбата на чл. 2 ал. 2 т. 8 от
ЗФУКПС гласи следното: "По смисъла на този закон организации от публичния сектор
6
са: търговските дружества, с над 50 на сто държавно и/или общинско участие в
капитала".
Безспорно установено по делото е обстоятелството, че "Общински пътнически
транспорт" ЕООД гр. Габрово, чийто управител е жалбоподателката, е търговско
дружество, чийто едноличен собственик на капитала е Община Габрово, поради което
е общинско предприятие по смисъла на чл. 61 от ТЗ. Разпоредбата на чл. 2 ал. 2 т. 8
във вр. с ал. 1 от ЗФУКПС (в относимата редакция) предвижда разпоредбите на
ЗФУКПС да се прилагат в организациите от публичния сектор, каквито са и
търговските дружества по чл. 61 от ТЗ.
Ето защо правилно е ангажирана административнонаказателната отговорност на
дружеството-жалбоподател, тъй като в него е допуснато нарушение на чл. 13 ал. 3 т. 1
от ЗФУКПС, представляващ нормативен акт, уреждащ финансово-стопанската
дейност, а нарушението е извършено от управителя, който е отговорното длъжностно
лице, на което е вменено управлението и контрола на дружество с изцяло общински
капитал, и който е отговорен за осъществяване на финансовото управление и контрол в
ръководената от него структура, съгласно чл. 3 от ЗФУКПС. Съгласно чл. 32 ал. 2 от
ЗДФИ, в тези случаи е предвидено налагане на имуществена санкция на организациите
и лицата по чл. 4 т. 3 от ЗДФИ, каквото в случая е "ОПТ" ЕООД гр. Габрово, предвид
блокиращата квота общинско участие в капитала му.
Фактическото описание на нарушението в АУАН и в НП е достатъчно ясно,
същото е описано в пълнота и дава възможност на санкционираното юридическо лице
да установи срещу какви факти следва да се защитава, поради което в тази насока
липсва допуснато нарушение при издаване на АУАН и НП и за нарушителя е ясно
какво нарушение му е вменено, а именно - неприлагане на контролна дейност "система
за двоен подпис" от управителя на дружеството при сключване на договора от
31.10.2019 г. с „Ним Транс Сервиз" ООД гр. Габрово.
Наказващият орган е изпълнил в пълна степен задължението си по чл. 52 ал. 4 от
ЗАНН, а именно - проверил е акта, с оглед неговата законосъобразност и обоснованост,
и е преценил правилно събраните в производството доказателства. Извършването на
нарушението се доказва безспорно и в проведеното съдебно дирене, като се
потвърждава и от показанията на разпитания пред съда свидетел-актосъставител - Г.Г.,
който лично е извършил проверка на документацията на дружеството и е констатирал
наличието на процесния договор №2/31.10.2019 г., при сключването на който не е
приложена контролна дейност "система на двоен подпис", която не разрешава
поемането на финансово задължение или извършването на плащане, без подписите на
ръководителя на организацията по чл. 2 и на лицето, отговорно за счетоводните
записвания в проверяваното дружество. В кръга на службата си по чл. 13-16 от ЗДФИ
свидетелят Г. е съставил констативен протокол, в който е отразил неоспореното в
7
жалбата срещу наказателното постановление обстоятелство, че горепосоченият
договор е подписан само от управителя на "ОПТ" ЕООД гр. Габрово, като ръководител
на организацията, но не е подписан и от лицето, отговорно за счетоводните записвания.
Това обстоятелство се установява и от приложения към административно-
наказателната преписка договор №2/31.10.2019 г., сключен между „Общински
пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово и „Ним Транс Сервиз" ООД гр. Габрово. С
договора е поето финансово задължение за извършване на разход на обща прогнозна
стойност в размер на 60 015,58 лв. без ДДС или 72 018.70 лв. с ДДС - в нарушение на
цитираните законови разпоредби и на утвърдените и актуализирани от самия
управител на "ОПТ" ЕООД гр. Габрово Вътрешни правила за изграждане и
функциониране на система за финансово управление и контрол.
Нарушението е извършено чрез бездействие, изразяващо се в неприлагане на
контролна дейност "система за двоен подпис", при сключване на договора от
31.10.2019 г., като договорът е подписан от ръководителя на организацията, но не е
подписан и от лицето, отговорно за счетоводните записвания.
С оглед на гореизложеното съдът намира, че нарушението е безспорно доказано,
тъй като управителят на санкционираното дружество, като ръководител на
организация от публичния сектор, е била напълно наясно, че не е приложила
контролна дейност "система за двоен подпис" при сключването на горепосочения
договор. Затова съдът намира, че правилно е ангажирана административно-
наказателната отговорност на дружеството, предвидена в чл. 32 ал. 2 от ЗДФИ във вр. с
чл. 83 от ЗАНН. Предвидената в цитираната разпоредба на ЗДФИ имуществена
санкция е от 500 до 2000 лв., като на наказаното юридическо лице е определена такава
в минималния предвиден от закона размер, а именно - 500 лв. Настоящият съдебен
състав намира, че правилно АНО е определил този размер на санкцията, като споделя
изложените от него мотиви, че се касае за първо констатирано нарушение, което е
смекчаващо отговорността обстоятелство. Неизпълнението на системата за финансово
управление и контрол, включващи системата на двоен подпис и контрол за
законосъобразност представлява сериозно нарушение, тъй като засяга особено важни
обществени отношения, касаещи финансовата дисциплина при разходване на
публични средства. АНО е обсъдил и правилно приел, че не са и налице
предпоставките за прилагане нормата на чл. 28 от ЗАНН, тъй като разглежданото
нарушение не се отличава с по-ниска степен на обществена опасност от останалите
нарушения от същия вид. За формирането на извода за маловажност на случая е
необходимо наличието на някакви особени извинителни обстоятелства около
извършването на деянието, във връзка с които тежестта на нарушението да бъде
оценена като по-малка от типичната, като в настоящия случай няма данни за наличие
на подобни обстоятелства. Безспорно е, че нарушението е такова на просто, формално
извършване, при което законът не изисква вредоносен резултат, с оглед
8
осъществяването на фактическия състав на нарушението. Поради това, настъпването
на вредоносни последици не е от значение за осъществяване състава на нарушението
от обективна страна, а има значение за индивидуализиране на размера на наложената
санкция.
По изложените в настоящия съдебен акт съображения, съдът намира, че жалбата е
неоснователна, а издаденото наказателно постановление №11-01-295/08.09.2021 г. на
директора на АДФИ, като правилно и законосъобразно, следва да се потвърди.
От процесуалния представител на ответника е направено искане за присъждане на
юрисконсултско възнаграждение. Съобразявайки фактическата и правна сложност на
делото, съдът намира, че на основание чл. 63д ал. 4 от ЗАНН във вр. с чл. 37 от ЗПП
във вр. с чл. 25 от НЗПП, на АДФИ гр. София следва да се присъди юрисконсултско
възнаграждение в размер на 100 лв., което да се заплати от дружеството-жалбоподател.
Водим от гореизложените съображения и на осн. чл. 63 от ЗАНН, съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА наказателно постановление №11-01-295/08.09.2021 г. на
Директор на АГЕНЦИЯТА ЗА ДЪРЖАВНА ФИНАНСОВА ИНСПЕКЦИЯ гр. София,
с което на „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово, ЕИК:*********, със
седалище и адрес на управление гр. Габрово, ул. "Стефан Караджа" №2,
представлявано от управителя Е.М.К., за извършено нарушение по чл. 13, ал. 3, т. 1 във
вр. с чл. 2, ал. 2, т. 8 от Закона за финансовото управление и контрол в публичния
сектор (ЗФУКПС, обн. ДВ, бр. 21/2006 г., изм. и доп. ДВ, бр. 13 от 12.02.2019 г.), на
осн. чл. 32 ал. 2 във вр. с чл. 35 ал. 1 от Закона за държавната финансова инспекция е
наложена ИМУЩЕСТВЕНА САНКЦИЯ в размер от 500,00 /петстотин/ лева, като
ПРАВИЛНО и ЗАКОНОСЪОБРАЗНО, на осн. чл. 63 ал. 9 във вр. с ал. 2 т. 5 от ЗАНН.
ОСЪЖДА „ОБЩИНСКИ ПЪТНИЧЕСКИ ТРАНСПОРТ" ЕООД гр. Габрово,
ЕИК:*********, със седалище и адрес на управление гр. Габрово, ул. "Стефан
Караджа" №2, представлявано от управителя Е.М.К., ДА ЗАПЛАТИ на АГЕНЦИЯ ЗА
ДЪРЖАВНА ФИНАНСОВА ИНСПЕКЦИЯ – гр. София, направените по делото
разноски за юрисконсултско възнаграждение в размер на 100,00 /сто/ лева, на осн. чл.
63д ал. 4 от ЗАНН във вр. с чл. 37 от ЗПП във вр. с чл. 25 от НЗПП.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд гр.
Габрово в 14-дневен срок от съобщението до страните, че е изготвено.
Съдия при Районен съд – Габрово: _______________________
9