Разпореждане по дело №5806/2019 на Районен съд - Стара Загора

Номер на акта: 13210
Дата: 13 декември 2019 г.
Съдия: Антония Иванова Тонева
Дело: 20195530105806
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 4 ноември 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

 

№.........                                    13.12.2019г.                       гр.Стара Загора

 

СТАРОЗАГОРСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД          ОСМИ ГРАЖДАНСКИ състав

На тринадесети декември                           2019г.

В закрито заседание в следния състав:

 

                                           Председател: АНТОНИЯ ТОНЕВА                                                         

 

като разгледа докладваното от СЪДИЯ АНТОНИЯ ТОНЕВА гр.дело №5806 по описа за 2019 година:

 

Предявена е искова молба от Ц.Г.Ц. ***.

Ответникът ОД на МВР Стара Загора е представил писмен отговор в срока по чл.131 ГПК.

Съдът като взе предвид, че исковата молба е редовна и предявените искове са допустими, намира че следва да внесе делото за разглеждане в о.с.з.

Съдът счита, че следва да приеме като доказателства по делото, представени с отговора на ответника писмени доказателства, тъй като същите са допустими, относими и необходими по отношение на предмета на спора.

С оглед правилно изясняване на делото от фактическа страна следва да се уважи искането за допускане и назначаване на съдебно-счетоводна експертиза, както и искането по чл.190 ГПК.

            Следва да бъде указана на страните възможността да разрешат спора си чрез медиация /доброволна и поверителна процедура за извънсъдебно разрешаване на спорове/, като се обърнат към медиатор, вписан в единния публичен регистър на медиаторите към Министъра на правосъдието.

Предвид гореизложеното, съдът

 

Р А З П О Р Е Д И :

 

НАСРОЧВА ДЕЛОТО за открито съдебно заседание на 21.01.2020г. от 14,15 часа.  

ДОКЛАДВА ДЕЛОТО както следва:

Обстоятелствата, от които произтичат претендираните от ищеца права, изложени в исковата молба, са следните: Ищецът Ц.Г.Ц. твърди в исковата си молба, че е служител на МВР от 1995 год., като от м.11.2016г. до 30.04.2017г. бил държавен служител по ЗМВР на отдел „Охранителна полиция“ при ОДМВР - Стара Загора, група „ОРТП и ВП“ гр. Стара Загора. Назначен бил на длъжност „полицай/старши полицай“ - „водач на служебно куче“. За този период от време изпълнявал служебните си задължения на смени по график с продължителност от 24 часа.

За периода от 01.03.2017 год. до 31.09.2017 год. бил преназначен в Първо РУ при ОДМВР - Стара Загора група „ООР“, като за периода изпълнявал служебните си задължения на смени с продължителност от 12 часа.

За периода от 01.09.2017 год. до настоящия момент отново бил предназначен на старата си длъжност, а именно в отдел „Охранителна полиция“ при ОДМВР - Стара Загора, група „ОРТП и ВП“ гр. Стара Загора, на длъжност „полицай/старши полицай“ - „водач на служебно куче“. За този период от време отново изпълнявал служебните си задължения на смени по график с продължителност от 24 часа

През трите предхождащи настоящата искова претенция години, изпълнявал служебните си задължения на сменен режим на работа, като полагал труд на смени по график с продължителност от 24 и 12 часа, както през светлата част на деня, така и през нощта от 20.00 часа до 08.00 часа. В този смисъл счита, че е налице полагане на нощен труд от 22.00      часа до 06.00 часа на следващия ден. Обичайното местоизпълнение на служебните му задължения било в гр. Стара Загора.

Заявява, че служебното му правоотношение се урежда от ЗМВР, който се явява специален по отношение на ЗДСл по аргумент от чл. 142, ал. 2 ЗМВР. Разпоредбата на чл. 187, ал. 3 ЗМВР регламентира, че работното време на държавните служители се изчислява в работни дни - по дневно, а за работещите на 8-, 12- или 24-часови смени - сумирано за тримесечен период. Според чл. 187, ал. 5 ЗМВР работата извън редовното работно време се компенсира с допълнителен платен годишен отпуск за работата в работни дни и с възнаграждение за извънреден труд за работата в почивни и празнични дни - за служителите на ненормиран работен ден; и с възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на тримесечен период - за служителите, работещи на смени.

С оглед характера на заеманата от него длъжност през процесния период полагал труд през нощта (22:00 - 06:00 часа), като отработеното работно време се изчислявало сумарно. Счита, че в отношенията между негои работодателя би следвало да се уреждат съобразно разпоредбите на чл.187, ал.5-6 ЗМВР, предвиждащи компенсиране на работата извън редовното работно време с възнаграждение за извънреден труд за служителите на смени.

Счита, че в конкретния случай, следва да приложи разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата, предвиждаща преизчисление на положения нощен труд.

В тази връзка според чл.187, ал.9 ЗМВР редът за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките за държавните служители се определят с наредба на министъра на вътрешните работи. За периода от 19.08.2014г. до 01.04.2015г. действала Наредба № 8121з- 407/11.08.2014 г. (ДВ, бр. 69 от 19.08.2014 г., в сила от 19.08.2014г, отм., бр. 40 от 02.06.2015            г., в сила от 01.04.2015 г.). От 01.04.2015 г. до 29.07.2016 г.  действала Наредба № 8121з-592/25.05.2015 г., която е била отменена е Решение № 8585 от 11.07.2016г. на ВАС по адм. д. № 5450/2016г., обн. в ДВ бр. 59 от 29.07.2016 г. От 02.08.2016г. и понастоящем действала Наредба №8121з-776 от 29.07.2016 г. (обн., ДВ, бр. 60 от 02.08.2016 г., в сила от 02.08.2016 г.). Текстовете на чл. 3, ал.3 и в трите наредби били идентични, като гласяли, че при работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22:00 и 6:00 ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период. Съобразно чл. 31, ал.2 от Наредба № 8121з-407/11.08.2014 г. (ДВ, бр. 69 от 19.08.2014 г., отм. ДВ, бр. 40 от 02.06.2015 г., в сила от 01.04.2015 г.отм.) при сумирано отчитане на отработеното време общият брой часове положен труд между 22:00 и 6:00 ч.   за отчетния период се умножава по 0,143.

В следващите две Наредби № 8121з-592/25.05.2015г и № 8121з-776/29.07.2016 г., приложими към процесния период от 14.10.2016 г. до 14.10 .2019 г., липсвала изрична регламентация за преизчисляване на нощния труд в дневен. Счита, че липсата на изрична норма обаче не следва да се тълкува като законово въведена забрана за преизчисляване на положените от служителите в МВР часове нощен труд в дневен, а представлява празнота в уредбата на реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи. Счита, че е налице непълнота в специалната уредба, касаеща служителите в МВР, като в този смисъл би следвало субсидиарно да се приложи разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата, която гласи, че при сумирано изчисляване на работното време нощните часове се превръщат в дневни с коефициент, равен на отношението между нормалната продължителност на дневното и нощното работно време, или коефициент 1,143.

Във връзка с изложеното, както и предвид това, че основното му трудово възнаграждение е в размер на 890.00 лева, а почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева счита, че от страна на работодателят е налице неизплатено възнаграждение за положен от него извънреден труд, формиран след преизчисляването на положения нощен труд с коефициент 1.143 и съответното му увеличаване е 50% /чл. 187, ал. 6 ЗМВР/, както и мораторна лихва за същия.

Организацията и разпределението на работното време, както и неговото отчитане и компенсиране на работа извън редовното време, за процесния период се уреждало от Наредба 8121з-776/29.07.2016 г. Съгласно разпоредбата на „Раздел IV“, чл. 18 ал. 3 от Наредбата „В случаите, когато служител, работещ на смени, при обичайно изпълнение на служебните си задължения надвиши нормативно установения брой часове за отчетен едномесечен период, този труд се комперсира като труд извън редовното работно време и се отчита с протокол /приложение 1/, без да се издава заповед по ал. 1, който се изготвя и утвърждава по реда на чл. 23.“. Съгласно разпоредбата на чл. 24, ал. 2 „Положения труд извън редовното работно време от държавните служители, работещи на смени, се отчита в часове за месеца, през който е положен, е протокол /приложение 3/. На основание чл.31, ал. 1 от Наредбата Отработеното време между 22.00 часа до 06.00 часа се отчита с протокол /приложение 6/. В изпълнение на разпоредбата на чл. 33, ал. 1 от Наредбата - “Възнаграждението за труд извън работното време се включва в месечното възнаграждение и се изплаща в месеца, следващ месеца в който е положен трудът, при своевременно предоставянето на протокол във финансова служба.

В този смисъл счита, че работодателят при едно коректно изпълнение на приравняването на отработеното от мен време за периодите от 22.00 часа до 06.00 часа, е следвало да отчете и заплати отработеното от него време над редовното, като това е следвало да се извърши в месеца, в който този труд е положен и съответно е следвало същия да се заплати с дължимото ми възнаграждение за положен труд, през месеца следващ месеца в който е положен извънредния труд.

Счита, че работодателят е изпаднал в забава от изтичането на месеца следващ месеца в който е положен от мен труд и от първо число на следващия месец дължи обезщетение за това, а именно :

За 2016 година

1. През месец ноември 2016 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляване с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението е 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец декември и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.01.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 13.20 лева.

2.През месец декември 2016 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец януари 2017 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.02.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 12.81 лева.

За 2017 година

1. През месец януари 2017 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 28- мо число на месец февруари 2017 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.03.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 12.45 лева.

2. През месец февруари 2017 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец март 2017 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.04.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 12.06 лева.

3. През месец март 2017 год. положил труд на смени, а именно 7 смени с продължителност от 12 часа от 20.00 часа до 08.00 часа, налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143         счита, че е налице положен извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 64.00 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец април 2017 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.05.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 19.34 лева.

4. През месец април 2017 год. положил труд на смени, а именно 7 смени с продължителност от 12 часа от 20.00 часа до 08.00 часа, налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143         счита, че е налице положен извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 64.00 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец май 2017 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.06.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 18.68 лева.

5. През месец май 2017 год. е положил труд на смени, а именно 7 смени с продължителност от 12 часа от 20.00 часа до 08.00 часа, налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143         счита, че е налице положен извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 64.00лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец юни 2017 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.07.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 18.03. лева.

6. През месец юни 2017 год. положил труд на смени, а именно 7 смени с продължителност от 12 часа от 20.00 часа до 08.00 часа, налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143         счита, че е налице положен извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 64.00 лева.Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец юли 2017 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.08.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 17.36 лева.

7. През месец юли 2017 год. положил труд на смени, а именно 7 смени с продължителност от 12 часа от 20.00 часа до 08.00 часа, налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143         счита, че е налице положен извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 64.00лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец август 2017 год. и работодателят е изпаднал в вабава, считано от 01.09.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 16.69 лева.

8. През месец август 2017 год. положил труд на смени, а именно 7 смени с продължителност от 12 часа от 20.00 часа до 08.00 часа, налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143,        счита, че е налице положен извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението е 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 64.00лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец септември 2017 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.10.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 16.04 лева.

9. През месец септември 2017 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен от мен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31 - во число на месец октомври 2017 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.11.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 09.34 лева.

10. През месец октомври 2017 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен от мен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец ноември 2017 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.12.2017 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 08.95 лева.

11. През месец ноември 2017 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31 - во число на месец декември 2017 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.01.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 08.56 лева.

12. През месец декември 2017 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец януари 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.02.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 08.17 лева.

За 2018 година

1. През месец януари 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 28- мо число на месец февруари 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.03.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 07.81 лева.

2. През месец февруари 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец март 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.04.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 07.42 лева

3. През месец март 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото ми възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец април 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.05.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 07.04 лева

4. През месец април 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец май 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.06.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 06.64 лева

5. През месец май 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец юни 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.07.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 06.26 лева

6. През месец юни 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им е коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31 - во число на месец юли 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.08.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 05.86 лева

7. През месец юли 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец август 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.09.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 05.47 лева

8. През месец август 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец септември 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.10.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 05.05 лева

9. През месец септември 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31 - во число на месец октомври 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.11.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 04.70 лева

10. През месец октомври 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 30- во число на месец ноември 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.12.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 04.31 лева.

11. През месец ноември 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец декември 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.01.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 03.92 лева.

12. През месец декември 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен от мен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец януари 2018 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.02.2018 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 03.52 лева.

За 2019 година

1. През месец януари 2019 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 28- мо число на месец февруари 2019 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.03.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 03.17 лева.

2. През месец февруари 2019 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец март 2019 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.04.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 02.77 лева

3. През месец март 2019 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец април 2019 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.05.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 02.39 лева

4. През месец април 2019 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец май 2019 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.06.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 02.00 лева

5. През месец май 2019 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен от мен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 5.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 30- то число на месец юни 2019 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.07.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 01.61 лева

6. През месец юни 2019 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева. Сумата е следвало да бъде начислена и изплатена до 31- во число на месец юли 2019 год. и работодателят е изпаднал в забава, считано от 01.08.2019 год., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължи мораторна лихва в размер на 01.22 лева

7. През месец юли 2019 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева.

8. През месец август 2019 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева.

9. През месец септември 2018 год. положил труд в размер на 5 смени с продължителност от 24 часа, т.е. налице е положен нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 40 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че е налице положен извънреден труд размер на 6 /шест/ часа. Почасовото му възнаграждение е в размер на 05.36 лева, а след увеличението с 50% е в размер на 08.00 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлиза в размер на 45.76 лева.

Моли съда да постанови решение, с което да осъди работодателя ОБЛАСТНА ДИРЕКЦИЯ на МВР Стара Загора да му заплати, неизплатено възнаграждение за положен извънреден труд за периода 01.10.2016 год. до 01.09.2019 год. общо в размер 1756.80лева, ведно със законната лихва от завеждане на исковете до окончателното плащане, както и лихва за забава за периода от 04.11.2016 год. до 04.11.2019 год. общо в размер на 273.70 лева, подробно посочени по месеци, размер и период в исковата молба. Претендира направените по делото разноски.

 

Ответникът Областна дирекция на МВР Ст.Загора представя писмен отговор в срока по чл.131 ГПК, в който взема становище, че оспорва предявените искове по основание и размер и счита същите за неоснователни.

Заявява, че през периода ноември 2016 год. до септември 2019 год. ищецът е заемал следните длъжности: командир на отделение във „Водачи на служебни кучета“, група ООРТПВП на сектор ООРТП към отдел ОП; старши полицай /ВПА/ в група OOP, сектор ОП към Второ РУ - Стара Загора и старши полицай /ВСК/ група ООРТПВП на сектор ООРТП към отдел ОП при ОДМВР - Стара Загора, т.е. ищецът е държавен служител по чл.142, ал.1, т.1 от ЗМВР. През това време е полагал труд на 12 - часови смени по график. При полагането на труда за периода ноември 2016 год. до септември 2019 год. по утвърдения за месеца график служителят е изпълнявал служебните си задължения, както от 08.00 ч. до 20.00 ч., така и от 20.00 ч. до 08.00 ч. и действително в работната му смяна е налице полагане на нощен труд — от 22.00 ч. до 06.00 ч.

Счита, че в процесния случай за държавните служители - полицейски органи, какъвто е и ищецът /чл.142 ал.1 т.1 ЗМВР/, приложение по отношение на нормите, регламентиращи труда и работното време намират специалните разпоредби на ЗМВР и издадените въз основа на него подзаконови актове, като тези актове изключват приложението на общите разпоредби по отношение на посочената категория служители, не само относно работното време, но и цялостната регламентация на техния статут. Уреждането на статута на държавните служители по чл.142, ал.1, т. 1 от ЗМВР със специален закон дерогира приложението на общия закон, в случая КТ.

Заявява, че в конкретният случай относима е разпоредбата на чл. 187, ал.9 от ЗМВР, която предвижда редът за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките за държавните служители се определят с наредба на министъра на вътрешните работи. От страна на министъра на вътрешните работи е издадена Наредба № 8121з-776 от 29.07.2016 г. за реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи, която е приложима за държавните служители по чл.142, ал.1, т.1 и по §86 от ПЗР на ЗИДЗМВР (ДВ бр. 14/2015 год.) Съгласно чл.3, ал.1 от посочената наредба - за дейностите, чието изпълнение изисква непрекъсваемост на работния процес, работното време се организира в 8-, 12- или 24-часови смени, в която хипотеза попада и организацията на работното време на ищеца. В ал.З на същия текст е предвидена възможността държавните служители в МВР да полагат на труд и през нощта между 22,00 и 6,00 ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период.  Сочи, че тук се проявява и специфика при уредбата по отношение на служителите по ЗМВР, като чрез специалния закон се въвежда различна правна уредба спрямо общите разпоредби на КТ - чл.140, ал.1 - нормалната продължителност на седмичното работно време през нощта при 5-дневна работна седмица е до 35 часа. Нормалната продължителност на работното време през нощта при 5-дневна работна седмица е до 7 часа.  Заявява, че текста на чл.9, ал.2 от Наредба за структурата и организацията на работната заплата /НСОРЗ/, а също и в цялост Наредба, като и нормите на КТ са неприложими по отношение на държавните служители по чл.142, ал.1, т.1 от ЗМВР. Счита също, че не е налице непълнота на нормативната уредба по смисъла на чл.46, ал.2 от ЗНА. Напротив, изрично е уредена продължителността на нощния труд при работа на смени за държавните служители по ЗМВР, налице е и изрична разпоредба по отношение на полагащо се допълнително възнаграждение за положен труд през нощта, не е налице разпоредба даваща възможност за преизчисление на положеният нощен труд в дневен.

Заявява, че ищецът е държавен служител и неговото служебно правоотношение е уредено в специалния ЗМВР. Правилото за преизчисляване на часовете положен нощен труд към дневни часове се прилага за работещите по трудово правоотношение, защото в КТ е регламентирана различна нормална продължителност на дневния и на нощния труд. Нормалната продължителност на работното време през деня е до 8 часа (чл. 136, ал. 3 КТ), а на работното време през нощта при 5-дневна работна седмица е до 7 часа (чл. 140, ал. 1, изречение второ КТ). Съгласно специалния закон - ЗМВР нормалната продължителност на работното време на държавните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица (чл. 187, ал. 1 ЗМВР). Съгласно ал. 3 на същата разпоредба при работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22,00 ч. и 6,00 ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период, от което следва, че нормалната продължителност на работното време през нощта е 8 часа и не е налице твърдяната от ищеца празнота на правната уредба.

Счита, че няма основание да се приложи общата разпоредба за структурата и организацията на работната заплата, а специалната разпоредба на чл. 187, ал. 1 и ал. 3 от ЗМВР и издадената наредба в изпълнение на същия закон. Нормалната продължителност на дневното работно време на държавните служители в МВР е 8 часа (чл. 187, ал.1 от ЗМВР), а положения труд през нощта е 8 часа за всеки 24-часов период. Следователно съотношението на нормалната дневна продължителност на работното време (чл. 187, ал.1 ЗМВР) към нормалната продължителност на нощния труд по ЗМВР (чл. 187, ал. 3) е 8 часа: 8 часа, което е равно на коефициент 1, а не както е по КТ - 8 часа : 7 часа, което е равно на 1,143.

За държавните служители, чиито служебни правоотношения са уредени от ЗМВР, какъвто е ищецът, когато положеният нощен труд е в рамките на 8 часова продължителност, той не се трансформира в дневен такъв, а се заплаща по смисъла на Заповед № 8121з-791/28.10.2014 г. и заповед № 8121з- 1429/23.11.2017 г. на министъра на вътрешните работи по 0,25 лв. на час.

Заявява също, че в чл. 176 ЗМВР изрично е посочено, че възнаграждението на държавните служители в МВР се състои от основно възнаграждение и допълнителни възнаграждения. В чл. 178 ЗМВР са посочени допълнителните възнаграждения, които се изплащат на служителите, като сред тях в т. 3 е и възнаграждението за извънреден труд. ЗМВР прави ясно разграничение между извънреден и нощен труд. Правото на изплащане на допълнително възнаграждение за нощен труд е регламентирано в чл. 179, ал. 1 от ЗМВР. В ал. 2 на същия член е посочено, че размерът на допълнителните възнаграждения за нощен труд се определя със заповед на министъра на вътрешните работи, докато размерът на допълнителните възнаграждения за извънреден труд е определен в чл. 187, ал. 6 ЗМВР. В ал. 5 на същата разпоредба изрично е посочено, че извънредният труд представлява работа извън редовното работно време до 280 часа годишно, което за служителите от категорията на ищеца — служители, работещи на смени, се компенсира с възнаграждение за извънреден труд в размер на 50 на сто увеличение върху основното месечно възнаграждение. Сочи, че законодателят ясно разграничава извънреден от нощен труд, като възнагражденията за извънреден труд са посочени в закона, а тези за нощен труд - в заповед на министъра на вътрешните работи.

Заповедта на министъра на вътрешните работи, в която е посочен размера на възнаграждението за нощен труд през процесния период е заповед № 8121з-791/28.10.2014 г. и заповед № 8121з-1429/23.11.2017 г. В т. 1 и на двете заповеди е посочено, че „за всеки отработен нощен час или за част от него между 22,00 и 6,00 часа на държавните служители се изплаща допълнително възнаграждение за нощен труд в размер на 0,25 лв.”

Заявява, че извънреден е този труд, който се полага от служителя по разпореждане или без, но със знанието и без противопоставянето на работодателя и който труд попада извън установеното за служителя работно време. Полагането на нощен труд, когато е в рамките на установеното работно време, не се явява извънреден труд и с оглед неговата продължителност от 8 часа не се преобразува в дневен, умножен по съответния коефициент (в случая равен на 1), а се заплаща като нощен по смиела на т.1 от Заповед № 8121 з-791 /28.10.2014 г. и заповед № 8121 з- 1429/23.11.2017 г. на министъра на вътрешните работи.

Счита, че за да има извънреден труд и за да е налице право на държавния служител на заплащане на допълнително възнаграждение за извънреден труд, е необходимо служителят да е полагал дневен/нощен труд над/извън установеното работно време. Заплащането на нощния труд в рамките на установеното работно време (график) от 8 часа е по смисъла на Заповед № 8121з-791/28.10.2014 г. и заповед № 8121з-1429/23.11.2017 г. на министъра на вътрешните работи и доколкото при каквото и да е трансформиране на часовете нощен труд към дневен, последните ще бъдат умножени по коефициент 1, не се явяват допълнителни часове за заплащане. Сочи, че следва да се вземе предвид и писмо изх.№94-НН-198 от 29.08.2011г. на МТСП относно: увеличеното заплащане на нощния труд при сумарно изчисляване на работното време се извършва ежемесечно. В посоченото писмо изрично било записано, че получените часове в повече при преизчисляване на дневния и нощния труд създават неточно разбиране за наличието на извънреден труд. Според МТСП извънреден труд би бил налице само ако работниците и служителите действително работят извън установеното за тях работно време, което не е налице в конкретния случай. Отново според тълкуването на МТСП превръщането на нощните часове в дневни е установено с цел увеличеното заплащане на нощния труд /в конкретния случай с 0.25 лв. на час допълнително възнаграждение/, а не за заплащането на извънреден труд. Заявява, че ОДМВР - Стара Загора е заплащала на ищеца допълнително възнаграждение за положен нощен труд, което се установява от представените платежни бележки - разпечатка от АИС ТРЗ. Положеният от ищеца през процесния период нощен труд е правилно отчетен, полагащото му се допълнително възнаграждение е правилно определено и заплатено. За положения от ищеца нощен труд същият е получил допълнително заплащане по 0.25 лв. на час, следователно не следва де се прави преизчисление и прехвърляне на нощен труд в дневен, тъй като ще се получи дублиране на заплащането. Счита, че труда положен между 22.00-6.00 ч. следва да бъде отчетен само като нощен, както е отчетен и заплатен, а не да се трансформира в дневен. Позовава се на писмо с изх.№ 94-НН-198 от 29.08.2011 г. на МТСП относно увеличеното заплащане на нощния труд при сумирано изчисляване на работното време.

Заявява, че разпределението на работното време за заеманата от ищеца длъжност е организирано в работни смени, определени в месечен график, изготвен от специално натоварен служител и утвърден от началника на районното управление. Отработените часове за времето от 22,00 до 6,00 часа са отчетени с протоколи, Приложение № 6 към чл.31, ал.1 от Наредбата, изготвени от специално натоварен служител. Екземпляр от протоколите е изпращан в сектор „Финансово осигуряване, управление на собствеността и социални дейности” за изплащане. През исковия период са действали последователно подзаконови нормативни актове - заповед № 81213-791/28.10.2014 г. и заповед № 8121з -1429/23.11.2017 г., издадени от министъра на вътрешните работи, с чл.1 на които е изрично разпоредено, че за всеки отработен час през нощта или за час от него между 22,00 часа и 6,00 часа на държавните служители се изплаща допълнително възнаграждение за нощен труд в размер на 0,25 лв. Предвид горното счита претендирания в исковата молба размер на възнаграждението за положен нощен труд от 6,00 лв. за час е необоснован и недоказан. Позовава се на съдебна практика на различни съдилища.

С оглед изложеното за недължимост на главните вземания (възнаграждението за положен извънреден труд), счита за неоснователна и претенцията за лихви.

Моли съда да постанови решение, с което да отхвърли исковите претенции като неоснователни и недоказани. Претендира разноски по делото.

 

От така изложените обстоятелства в исковата молба се налага изводът, че исковете следва да бъдат квалифицирани с правно основание чл.178 ал.1 т.3 ЗМВР и чл.86 ЗЗД. По исковете по чл.178 ал.1 т.3 ЗМВР тежестта на доказване на фактите и обстоятелства изложени в исковата молба е за ищеца, който следва да докаже, че е полагал извънреден труд, кога, колко, през какъв период; по исковете по чл.86 ЗЗД, в тежест на ищеца е да докаже, че ответникът е изпаднал в забава. В тежест на ответника е да докаже възраженията си.

 

ПРИЕМА като писмени доказателства по делото следните документи: Удостоверение УРИ:349р-27076/03.12.2019г.; Заповед № 8121 з-791 от 28.10.2014г.; Заповед № 8121 з-1429 от 23.11.2017 г.;             Писмо изх.№ 94-НН-198 от 29.08.2011г.; Докладна записка peг.№8121р-20741 от 30.04.2015г.; Писмо рег.№8121р-17549/04.10.2019г.; 36бр. платежни бележки за периода м.10.2016г. до м.09.2019г.

 

ПРИКАНВА страните към постигане на спогодба по делото, като им РАЗЯСНЯВА, че всяко доброволно разрешаване на спора би било по благоприятно за тях, тъй като ще постигнат взаимно удовлетворяване на претенциите по собствена воля, а не по волята на съда, като освен това ще се намалили наполовина размера на дължимите държавни такси.

РАЗЯСНЯВА на страните възможността да разрешат спора си чрез медиация /доброволна и поверителна процедура за извънсъдебно разрешаване на спорове/, като се обърнат към медиатор, вписан в единния публичен регистър на медиаторите към Министъра на правосъдието.

 

НАЗНАЧАВА съдебно-счетоводна експертиза, която след като се запознае с материалите по делото, извърши необходимите справки, да даде отговор на въпросите, поставени от ищеца в исковата молба и от ответника в писмения отговор.

ОПРЕДЕЛЯ за вещо лице по назначената експертиза Михаил Димитров Михов.

ОПРЕДЕЛЯ депозит в размер на 150,00лв., платими от Бюджета на съда.

 

На основание чл.190 ГПК ЗАДЪЛЖАВА ответника ОД на МВР Ст.Загора най-късно за съдебно заседание да представи:

графиците за полагане на труд от ищеца през периода м.11.2016г. до м.09.2019г.;

справка/протокол за положения от ищеца нощен труд от 22.00 часа до 06.00 за през периода м.11.2016г. до м.09.2019г.;

 доказателства за ползвания от ищеца платен годишен отпуск и отпуск поради временна неработоспособност през периода м.11.2016г. до м.09.2019г.;

При невъзможност да се представят тези документи, да се посочи причината, като УКАЗВА на ответника, че съгласно чл.190 ал.2 ГПК непредставянето на документите се преценява съгласно чл.161 ГПК.

 

УКАЗВА на страните в едноседмичен срок да вземат становище във връзка с дадените указания и доклада по делото, като направят своевременно исканията си във връзка с това, като ги предупреждава, че при неизпълнение на указанията ще приложи чл.313 ГПК.

УКАЗВА на страните, че ако ответникът не е представил в срок отговор на исковата молба и не се яви в първото заседание по делото, без да е направил искане за разглеждането му в негово отсъствие, ищецът може да поиска постановяване на неприсъствено решение срещу ответника или да оттегли иска. Ответникът може да поиска прекратяване на делото и присъждане на разноски или постановяване на неприсъствено решение срещу ищеца, ако той не се яви в първото заседание по делото, не е взел становище по отговора на исковата молба и не е поискал разглеждане на делото в негово отсъствие. Ако ищецът не е посочил и не е представил доказателства с исковата си молба и ответникът не е подал в срок отговор, и двете страни не се явят в първото заседание по делото, без да са направили искане делото да се гледа в тяхно отсъствие, делото се прекратява (чл.238 ГПК).

ДА СЕ ПРИЗОВАТ за о.с.з. страните.

ПРЕПИС от настоящото разпореждане ДА СЕ ВРЪЧИ на страните, а на ищеца и препис от писмения отговор на ответника и приложенията към него.

Делото да се докладва в деня на постъпване на исканията на страните депозирани във връзка с указанията и доклада.

 

 

РАЙОНЕН СЪДИЯ: