Решение по дело №598/2018 на Административен съд - Русе

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 9 октомври 2019 г. (в сила от 26 февруари 2021 г.)
Съдия: Вилиана Стефанова Върбанова Манолова
Дело: 20187200700598
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 11 декември 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ

 

 

гр. Русе, 09.10.2019 г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд - Русе, V  състав, в открито съдебно заседание на 12 септември през две хиляди и деветнадесета година, в състав:

 

                                                    СЪДИЯ: ВИЛИАНА ВЪРБАНОВА

 

при секретаря БИСЕРКА ВАСИЛЕВА като разгледа докладваното от съдията ВЪРБАНОВА административно дело № 598 по описа за 2018 година, за да се произнесе, съобрази следното:

               

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК, във връзка с Наредба № 7 от 24.02.2015 г. за прилагане на мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.

Постъпила е жалба от Производствено потребителна кооперация (ППК) „Старт - 93“, със седалище: с. Караманово, община Ценово, област Русе против Акт за прекратяване на ангажимент по Мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за периода 2014 – 2020 г. за Кампания 2017 г., Направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“ изх. № 02-180-2600/1252 от 14.11.2018 г., издаден от Заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд (ДФ) „Земеделие“. Жалбоподателят счита оспорения акт за нищожен поради липса на компетентност на издателя, незаконосъобразен поради допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, както и противоречие с материалноправни разпоредби. Претенцията е обжалваният акт да бъде отменен като незаконосъобразен. Претендира и присъждането на направените по делото разноски, съгласно представен по делото списък на разноските.

Ответната страна по делото – Зам.-изпълнителният директор на ДФ „Земеделие”, чрез процесуален представител - гл. юрисконсулт Л. Ж. счита жалбата за неоснователна. Претендира и присъждане на разноски по делото – юрисконсултско възнаграждение.

Съдът, след като прецени събраните по делото писмени и гласни доказателства и съобрази становищата на страните, намира за установено следното:

По фактите

Жалбоподателят е земеделски стопанин по смисъла на § 1, т. 23 от ДР на ЗПЗП, регистриран с УРН 183580. За Кампания 2015 г. същият е депозирал Заявление с УИН 18/290515/69405 за подпомагане по Мярка 10 за извършване на агроекологични дейности, като са били одобрени 7 парцела с обща площ 138.09 ха. С Уведомително писмо изх. № 02-180-2600/1252 от 19.05.2016 г. (л. л. 11 и 12 от преписката) ДФЗ е уведомил ППК „Старт-93“, че е одобрен за участие по Направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение“ (ВПС 4.1) от Мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., като площта на одобрените за участие площи по направлението е в размер на 138.09 ха, съгласно Таблица № 1 към уведомителното писмо.

 За Кампания 2016 г. жалбоподателят е депозирал заявление за подпомагане по същата мярка, като са одобрени за подпомагане 6 парцела с обща одобрена площ 144.87 ха (л. л. 61 и 62 от делото).

За Кампания 2017 г. жалбоподателят е депозирал Заявление за подпомагане с УИН: 18/010617/78918 от 15.05.2017, с което е заявил за подпомагане по мярка 10 пет парцела с обща площ 47.86 ха (л. 34 и сл. от преписката).

Видно от резултати от автоматични проверки на въведени данни по ЗДП в заявление за подпомагане по директни плащания за Кампания 2017 (л. 90 от преписката), е констатирано несъответствие и грешка „Декларирали сте по-малка площ по направление ( ВПС 4.1)“,  посочено е „Одобрена площ 144.87 ха, а за текущата 47.86“ и е генерирано предупреждение „Заявили сте дейност от Направление ВПС 4.1 и сте длъжен да спазвате разпоредбите на чл. 9 ал. 4 от Наредба № 7 за мярка 10“. Протоколът от проверката е подписан от представляващия жалбоподателя; подписана е и декларацията относно запознаване на кандидатите с резултатите от извършените автоматични проверки при подаване на заявление за подпомагане на гърба на протокола. В собственоръчно изпълнена декларация на л. 89, гръб от преписката, председателят на ППК „Старт-93“ е декларирал, че намалява площите по мярка 10 за Кампания 2017 г. поради промяна на легитимния слой.

В оспорения акт е посочено, че в хода на извършени административни проверки са съпоставени размерът на одобрената/референтна площ по Направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение“ ( ВПС 4.1) от Мярка 10 „Агроекология и климат“ и размерът на допустимата заявена площ по направлението през текущата кампания в Интегрираната система за администриране и контрол. Установено е, че допустимата заявена от жалбоподателя площ през текущата кампания /47.86 ха/ е 33.04 % спрямо размера на одобрената (референтната) площ за участие /144.87 ха/ по Направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“, и не е спазено изискването на чл. 20, ал. 4 от Наредба № 7 от 24.02.2015 г. за прилагане на мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., а именно че одобрената площ за прилагане на агроекологичните дейности може да бъде намалена с не повече от 10 на сто спрямо площта, за която има поет агроекологичен ангажимент по реда на глава пета или в случаите по ал. 6 и 7 (л. л. 1 и 2 от преписката).

За констатациите от проверките и за откриване на производство по издаване на административен акт за прекратяване на многогодишен ангажимент по Мярка 10 „Агроекология и климат“, Направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“ от ПРСР 2014 – 2020г. жалбоподателят е информиран с Уведомително писмо изх. № 01-6400/29 от 19.02.2018 г., получено на 20.03.2018 г. лично от председателя на кооперацията (л. л. 4 и 5 от преписката). В писмото е посочено, че съгласно чл. 18, ал. 3, т. 3 от Наредба № 7 от 24.02.2015 г., ДФЗ - Разплащателна агенция прекратява агроекологичния ангажимент и земеделските стопани възстановяват получената финансова помощ по съответното направление, съгласно условията на ал. 4, когато не са спазили изискванията на чл. 20, ал.4 от наредбата. Жалбоподателят е информиран, че съгласно чл. 63, т. 1, във вр. с чл. 77, т. 4, б. „в“ от Регламент (ЕС) № 1306 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика и в съответствие с чл. 18, ал. 3, т. 3 от Наредба № 7 от 24.02.2015 г. ДФЗ - РА е предприел действия по прекратяване на агроекологичния ангажимент на ППК „Старт-93“ по Направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“. В писмото е отбелязано, че за тази цел ДФЗ открива производство по издаване на индивидуален административен акт. На жалбоподателя е предоставена възможност, в случай че не е съгласен с направените констатации при административните проверки, да представи в седмодневен срок, считано от получаването на уведомителното писмо възражения и допълнителни доказателства. Такива са представени в дадения срок (л. л. 7 и 8 от преписката). В тях жалбоподателят сочи, че причината за по-малко декларираните площи е едностранно изменение от страна на ДФ „Земеделие“ на слоя за подпомагане за съответното направление.

При тези данни на основание чл. 63, т. 1, във вр. с чл. 77, т. 4, б. „в“ от Регламент (ЕС) № 1306 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013г. относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика и в съответствие с чл. 18, ал. 3, т. 3 от Наредба № 7 от 24.02.2015 г. е прекратен с оспорения в настоящото производство акт поетият от Производствено потребителна кооперация „Старт - 93“ ангажимент по Направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“ по Мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. за Кампания 2017 г. В мотивите на акта са възпроизведени изцяло фактическите и правни констатации от цитираното по-горе уведомително писмо по чл. 26, ал. 1 от АПК, като неразделна част от акта е и Приложение 1, което съдържа Таблица 1 „Основание за прекратяване“, в която е посочен процентът на заявената допустима площ през текущата кампания, спрямо размера на одобрената (референтната) площ за участие по направлението (л. л. 1 и 2 от преписката).

Актът е получен лично от председателя на кооперацията на 27.11.2018г., като това обстоятелство е удостоверено с подписа му (л. 1, гръб от преписката).

Жалбата срещу Акт за прекратяване на ангажимент по Мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. за Кампания 2017 г., Направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“ изх. № 02-180-2600/1252 от 14.11.2018 г., издаден от Заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд (ДФ) „Земеделие“ е депозирана пред съда на 11.12.2018 г. (л.2 от делото).

Съгласно заключението по извършената съдебно-почеркова експертиза се установява, че подписът срещу реквизит „ЗАМ.-ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР НА ДФ „ЗЕМЕДЕЛИЕ“ в Акт за прекратяване на ангажимент по Мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. за Кампания 2017 г., Направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“ изх. № 02-180-2600/1252 от 14.11.2018 г. е изпълнен от П.Д. С. (л. л. 68 – 71 от делото).

По делото са назначени и извършени две съдебно-технически експертизи.

Първата от тях дава заключение (л. л. 55 – 64 от делото), че първоначално заявените за подпомагане по мярка 10 от жалбоподателя парцели са с обща площ 636.98 ха, от които са одобрени за подпомагане само 138.09 ха, тъй като останалите /или част от тях/ са попадали извън териториите, определени в чл. 5, ал. 3, т. 1 от Наредба № 7 от 24.02.2015 г. за прилагане на Мярка 10 “Агроекология и климат“ от ПРСР за периода 2014 - 2020 година и съгласно чл. 26, т. 6 от посочената наредба са неодобрени за участие. За Кампания 2017 заявените за подпомагане парцели от ППК „Старт – 93“, с. Караманово по Мярка АК2 са пет с обща площ от 47.86 ха, като те попадат в териториите, определени в чл. 5, ал. 3, т. 1 и/или чл. 4, ал. 1 от наредбата. През Кампания 2016 г. ППК „Старт – 93“, с. Караманово заявява за подпомагане по Мярка  АК2 шест парцела с площ от 144.87 ха, които са одобрени за подпомагане. При деклариране на площ от 47.86 ха за Кампания 2017 г., е нарушено изискването за разлика от не повече от 10 % спрямо площта за поетия ангажимент. Размерът на референтната площ за Кампания 2017 е 144.87 ха. При тези данни процентът на допустимата заявена за подпомагане площ за Кампания 2017, спрямо размера на одобрената площ за участие по направление „Поддържане на местообитания на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение“ е 33.04 %. В открито съдебно заседание от 28.03.2019 г. (л. л. 75 – 77 от делото) вещото лице отговаря на уточняващи въпроси, зададени от страните по делото. От отговорите на вещото лице става ясно, че според него в Слой „Местообитания на зимуващи гъски в орнитолигично важни места$ липсват промени за Кампания 2017 и той е бил такъв, какъвто е бил за Кампания 2016 г. и че ако през 2017 г. кооперацията беше декларирала парцелите, които е била заявила през 2016 г. по тази мярка, процентът на припокриване би бил спазен.

С оглед довода на жалбоподателя, че за Кампания 2017 след сключване на споразумението по см. на чл. 37в, ал. 2 от ЗСПЗЗ за ползване на земеделски земи в землището на с. Караманово била допусната съществена промяна в референтния слой, предвид на което ППК „Старт – 93“ обработва земи, съобразно споразумението, от които едва 44.86 ха попадали в одобрените площи и направено в тази връзка доказателствено искане, е назначена и извършена допълнителна съдебно-техническа експертиза (л. л. 110 – 112 от делото). Съгласно заключението на вещото лице за стопанската 2016/2017 година ППК „Старт – 93“ е декларирала БЗС-та с обща площ 1123.44284 ха, от които 432.9958 ха, попадат в Слой „Гъски“, а заявената площ по Мярка 10 с код АК2 (Гъски) е 47.85635 ха. Според вещото лице номерата на масивите за ползване на земеделска земя въз основа на споразуменията по чл. 37в, ал. 2 от ЗСПЗЗ не са атрибутивна информация в ИСАК, като номерата на разпределените масиви не са идентични с идентификаторите на декларираните. Т.е. масиви, които са записани в споразумението, не съответстват на номерата на декларираните БЗС-та.

По делото е разпитан и св. Р.Е., на длъжност гл. експерт в ОСЗ – Ценово, който оказва съдействие на земеделците, очертаващи парцелите. Свидетелят сочи, че по длъжностна характеристика отговаря за проверки, регистрация на заявления в ИСАК, за пререгистрация на земеделските стопани, за подаване на заявления и декларации по чл. 63, като землището на с. Караманово е в юрисдикцията на ОСЗ - Бяла, офис Ценово. Свидетелят дава подробни показания за това как протича самото подаване на заявление за класификация на земеделските парцели в ИСАК – осъществява се чрез присъствието на бенефициента, т.е. в случая на председателя на кооперацията, той идва на място и заявява схеми, мерки и направленията по тях, за които желае да кандидатства земеделския производител. Сочи, че очертаването става на база изготвено споразумение по чл. 37б от ЗСПЗЗ и на база на това споразумение, служителите на Общинска служба „Земеделие“ идентифицират земеделските парцели, разпределени за ползване от самия ползвател.

По делото е получена и информация от трето неучастващо в производството лице – МЗХГ, съгласно която липсва промяна за Кампания 2017 г. в „Слой местообитания на зимуващи гъски в орнитологично важни места /ОВМ/ -  VPS_Geese“, която от своя страна да доведе и до промяна в софтуера на ИСАК (л. л. 138 – 139 от делото).     

По правото

Жалбата, като подадена в срок и от активно процесуално легитимирано лице – адресат на акта, е процесуално допустима.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

В настоящото производство съгласно чл. 168 от АПК съдът следва да провери законосъобразността на оспорения административен акт на всички основания по чл. 146 от АПК, като установи дали актът е издаден от компетентен орган и в съответната форма, спазени ли са процесуалноправните и материалноправни разпоредби по издаването му и съответен ли е същият с целта на закона.

От изложената по-горе фактическа обстановка и при извършената служебна проверка съдът намира, че обжалваният административен акт е издаден от компетентен орган. 
Изпълнителният директор на ДФ „Земеделие”, съгласно чл. 20а, ал. 1 от ЗПЗП е изпълнителен директор на Разплащателната агенция, като ал. 4 на чл.20а от ЗПЗП гласи, че изпълнителният директор може да делегира със заповед правомощията си, произтичащи от правото на Европейския съюз или от националното законодателство, включително за вземане на решения, произнасяне по подадени заявления и/или сключване на договори за финансово подпомагане, на заместник-изпълнителните директори и на директорите на областните дирекции на фонда съобразно териториалната им компетентност. Съгласно чл. 11а, т. 1 и т. 2 от ЗПЗП разплащателната агенция приема, проверява и взема решение по заявки за плащане по схеми и мерки за подпомагане на Общата селскостопанска политика и извършва разплащания по тях. 
Видно от представената по делото Заповед № 03-РД/715/27.06.2017 г. на Изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“, правомощия да издава и подписва актове за прекратяване на агроекологичния ангажимент по Мярка 10 „Агроекология и климат“ – т. 7, предл. 2 от заповедта, са делегирани на зам.-изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ П.Д. С., който е издател на оспорения пред съда административен акт. 

Съгласно заключението по извършената съдебно-почеркова експертиза се установява, че подписът срещу реквизит „ЗАМ.-ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР НА ДФ „ЗЕМЕДЕЛИЕ“:“ в Акт за прекратяване на ангажимент по Мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. за Кампания 2017 г., Направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“ изх. № 02-180-2600/1252 от 14.11.2018 г. е изпълнен от П.Д. С. (л. л. 68 – 71 от делото).

Горепосоченото прави ИАА издаден от компетентен орган, поради което не е налице порок при формиране на волята за издаване на акта. 

Актът е издаден при спазване на административнопроизводствените правила, като жалбоподателят е уведомен по реда на чл. 26, ал. 1 от АПК за образуване на административното производство, като му е предоставена възможност да възрази срещу констатациите от административните проверки, послужили като основание за прекратяване на поетия от него ангажимент по направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение (ВПС-4.1)“ по мярка 10 „Агроекология и климат“.

Според разпоредбата на чл. 20, ал. 3 от Наредба № 7 от 24.02.2015 г., агроекологичните дейности по направленията по чл. 3, т. 2, 5 и 7 могат да не се прилагат върху едни и същи площи за едни и същи блокове на земеделското стопанство в петгодишен период от поемане на агроекологичния ангажимент.

Съгласно правилото, регламентирано в чл. 20, ал. 4 от същата наредба, одобрената площ за прилагане на агроекологичните дейности по направленията по чл. 3, т. 2 и 7 може да бъде намалена с не повече от 10 на сто спрямо площта, за която има поет агроекологичен ангажимент по реда на глава пета или в случаите по ал. 6. Именно за неспазване на това правило е издаден оспорения в настоящото производство акт за прекратяване на агроекологичния ангажимент.

Съгласно чл. 18, ал. 3, т. 3 от Наредба № 7 от 24.02.2015 г., посочена като правно основание за издаване на оспорения акт, Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателна агенция прекратява агроекологичния ангажимент и земеделските стопани възстановяват получената финансова помощ по съответното направление, съгласно условията на ал. 4, когато не са спазили изискванията на чл. 20, ал. 2 и 4.

Разпоредбата на чл. 18, ал. 3, т. 3 от Наредба № 7 от 24.02.2015 г. е в синхрон с регламентацията в чл. 63, т. 1, във връзка с чл. 77, т. 4, буква в) от Регламент № 1306 на ЕП и на Съвета от 17.12. 2013 г. относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика.

Съгласно чл. 63, т. 1 от регламента, ако се установи, че даден бенефициер не изпълнява критериите за допустимост, ангажиментите или други задължения, свързани с условията за предоставяне на помощта или подкрепата, предвидена в секторното законодателство в областта на селското стопанство, помощта не се изплаща или се оттегля изцяло или частично и, когато е приложимо, съответните права на плащане съгласно чл. 21 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 не се предоставят или се отменят.

В чл. 77, т. 4, б. в) от регламента е предвидено, че административните санкции могат да приемат форма на изключване от правото на участие в съответната схема за помощ или мярка за подпомагане.

Съгласно чл. 5, ал. 3, т. 1 от Наредба № 7 от 24.02.2015 г. за прилагане на мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., за прилагането на агроекологичните дейности по направлението по чл. 3, т. 2 са допустими за подпомагане земеделски парцели, които с цялата си площ попадат в списък на землищата, в които има местообитания на зимуващи видове гъски, съгласно Приложение № 1 и специализиран слой на орнитологично значими места, включващ зоните на местообитанията и слоя по чл. 4, ал. 1.

По делото не се спори, че за Кампания 2017 г. жалбоподателят е заявил за подпомагане по Мярка АК2 пет парцела с обща площ от 47.86 ха, като те попадат в териториите, определени в чл. 5, ал. 3, т.1 и/или чл. 4, ал. 1 от наредбата. През Кампания 2016 година ППК „Старт – 93“, с. Караманово, заявява за подпомагане по Мярка  АК2 шест парцела с площ от 144.87 ха, които са одобрени за подпомагане. При деклариране на площ от 47.86 ха за Кампания 2017, несъмнено е нарушено изискването за разлика от не повече от 10 % спрямо площта за поетия ангажимент. Размерът на референтната площ за Кампания 2017 е 144.87 ха. При тези данни процентът на допустимата заявена за подпомагане площ за Кампания 2017, спрямо размера на одобрената площ за участие по Направление „Поддържане на местообитания на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение“ е 33.04 %. От извършените по делото съдебно-технически експертизи и събраните писмени доказателства безспорно се установява, че липсва промяна за Кампания 2017 г. в „Слой местообитания на зимуващи гъски в орнитологично важни места /ОВМ/ -  VPS_Geese“ и той е такъв, какъвто е бил през Кампания 2016 г. Освен това според заключението на вещото лице жалбоподателят за стопанската 2016/2017 година е декларирал БЗС-та с обща площ 1123.44284 ха, от които 432.9958 ха, попадат в Слой „Гъски“, а заявената площ по Мярка 10 с код АК2 е 47.85635 ха. Т.е. той е разполагал с БЗС-та, които биха допълнили процесните  до размера, изискван от регламента и наредбата. Несъмнено при извършените автоматични проверки той е бил информиран за това, че е декларирал по-малка площ по тази мярка, като му е била дадена възможност да направи съответните корекции в подаденото заявление, което той не е сторил. В случая по делото не се установи жалбоподателят да не е бил в състояние да спази поетия ангажимент, поради преразпределяне на стопанството или на част от него или поради включването му в публични мерки за комасация на земята или в мерки за комасация на земята, одобрени от компетентните публични органи, в който случай държавите-членки следва да предприемат необходимите мерки, за да осигурят възможност за адаптиране на ангажиментите към новото положение на стопанството (чл. 47, § 3 от Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета
от 17 декември 2013 година
относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1698/2005 на Съвета).

Предвид всичко изложено дотук съдът намира оспорения акт за законосъобразен. Не са налице сочените от жалбоподателя основания за неговата отмяна.

По разноските

С оглед изхода на спора и като съобрази разпоредбата на чл. 143, ал. 4 от АПК, във връзка с чл. 78, ал. 8 от ГПК и Тълкувателно решение № 3 от 13.05.2010 г. на ВАС по т. д. № 5/2009 г., както и разпоредбата на чл. 24 от Наредбата за заплащане на правната помощ, настоящият съдебен състав намира претенцията на ответника за присъждане на разноски по делото - юрисконсултско възнаграждение за основателна. Такова следва да се присъди в размер от 100 лева.

Водим от горното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, съдът

 

 

 

 

 

Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ оспорването по жалба на Производствено потребителна кооперация „Старт - 93“, със седалище: с. Караманово, община Ценово, област Русе против Акт за прекратяване на ангажимент по Мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 за Кампания 2017 г., Направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение“ изх. № 02-180-2600/1252 от 14.11.2018 г., издаден от Заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“.

ОСЪЖДА Производствено потребителна кооперация „Старт - 93“, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: с. Караманово, община Ценово, област Русе, ул. „Асен Илиев“ № 46б, представлявано от председателя М.Б.П. да заплати на Държавен фонд „Земеделие“ сумата от 100 (сто) лева за юрисконсултско възнаграждение.  

  Решението може да бъде обжалвано с касационна жалба в 14 - дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховния административен съд на Република България.

 

                                                                  

 

 

 

Съдия: