Решение по дело №1292/2018 на Районен съд - Ямбол

Номер на акта: 56
Дата: 14 март 2019 г.
Съдия: Радостин Стоянов Радиев
Дело: 20182330201292
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 21 декември 2018 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е № 56/14.3.2019 г.

 

гр. Я., 14.03.2019 год.

 

 

В   И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

 

Ямболският районен съд, наказателна колегия, в публично заседание на двадесети февруари през две хиляди и деветнадесета  година в състав:

                    

Председател: Радостин Радиев

 

при  секретаря Я. С., разгледа докладваното от съдията АНД № 1292 по описа за 2018 г. и, за да се произнесе, взе предвид следното:

        

Производството е по реда на чл.59 и следващите от ЗАНН.

Образувано е по жалбата на А.Я.М. *** против Наказателно постановление № 1168/28.11.2018 г., издадено от зам.кмета на Община Я., с което на основание чл. 39, ал.1, т.6 от Наредба № 1 на ОбС Я. и чл.53 от ЗАНН на жалбоподателя е наложено административно наказание глоба в размер на 50 лева, за нарушение по чл.13, т.2 от същата наредба.

С жалбата се иска отмяна на наказателното постановление, като неоснователно и незаконосъобразно.

В съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован, участва лично и подържа жалбата.

Въззиваемата страна, също редовно призована, не изпраща представител и не взема становище по жалбата.

След като обсъди събраните по делото доказателства, съдът прие за установено от фактическа страна следното:

На 12.11.2018 год. в 10:20 часа жалбоподателя е управлявал л.а. „*** в гр. Я., по ул. ***. Това е забелязано от свидетеля И. и колегата му А.И. – ***., които отиват при него и му извършват проверка. За констатираното нарушение на чл.13, т.2 от Наредба № 1 за опазване на обществения ред и поддържане на приветлив вид на Община Я. за управление на МПС в сигнализирана пешеходна зона без да притежава пропуск , издаден от общинската администрация.

На 28.11.2018 год. е издадено атакуваното  Наказателно постановление, което е връчено на жалбоподателя на 10.12.2018 год.

Горната фактическа обстановка съдът прие за установена както от показанията на свидетеля И., така и от писмените доказателства по делото, които, преценени поотделно и в съвкупност, са последователни, логични и безпротиворечиви.

При така установената фактическа обстановка съдът прави следните правни изводи:

Жалбата е допустима, тъй като е подадена в срока по чл.59, ал.2 от ЗАНН и от надлежно легитимирано лице, а разгледана по същество, се преценя като НЕОСНОВАТЕЛНА.

В хода на административно наказателното производство не са допуснати съществени нарушения на процесуалните правила, които да водят до отмяна на наказателното постановление. АУАН и Наказателното постановление са издадени от компетентни длъжностни лица в кръга на службата им. АУАН е съставен в присъствието на жалбоподателя и му е връчен екземпляр от него. Спазени са сроковете по чл.34 от ЗАН

Съгласно чл.13, т.2 от Наредба № 1 се забранява движението, престоят и паркирането на превозни средства в пешеходните зони – ул. „***” в отсечката ул. „***” – пл. „***”; ул. „***” – пл. „***”; Централен общински пазар извън случаите на определеното в издадения пропуск от Общината време за зареждане и обслужване на обекти и извършването на товаро-разтоварна дейност от собствениците на превозни средства живеещи в посочените зони. Престоят става в присъствието на водача. В случая жалбоподателят е навлязъл с управлявания от него автомобил в сигнализираната пешеходна зона, каквато определено е ул. ***“ и е паркирал пред дом № 20. В АУАН и НП е описано кога, къде и как е извършено нарушението, поради което съдът не споделя доводите на жалбоподателя, за нарушение на чл.57, ал.1, т.5 от ЗАНН.

Като неоснователни се намират и доводите, че с непосочването на кое от трите предложения на чл.13 от Наредба № 1 – движение, престой или паркиране е нарушено правото на защита на жалбоподателя. Съгласно чл. 26 от Указ № 883 за прилагане на закона за нормативните актове всеки нормативен акт се състои от членове. Допълнителните, преходните и заключителните разпоредби се означават с параграфи.  Членът може да се състои от алинеи, алинеята - от точки, а точката - от букви. Понятие, като предложение не съществува, поради което и не може да се приеме, че с неизписването на кое предложение е осъществено нарушението е допуснато процесуално нарушение.

Неоснователно е и възражението, че не е изписано в коя от сигнализираните пешеходни зони, визирани в чл.13 от Наредба № 1, попада ул. Търговска и основанието на което следва да притежава пропуск от общинската администрация.

В чл.13 от Наредба № 1 е записано, че една от пешеходните зони е  „Търговска” в отсечката ул. „Срем” – пл. „Освобождение”. А в АУАН и Наказателното постановление мястото е конкретизирано – до дом № 20, което е именно в тази отсечка. Отново в чл.13 от Наредбата е посочено , че движение, престой и паркиране в тази зона може да става само с пропуск , издаден от общинската администрация за време за зареждане и обслужване на обекти и извършването на товаро-разтоварна дейност от собствениците на превозни средства живеещи в посочените зони. Престоят става в присъствието на водача. В конкретния случай явно жалбоподателят не е извършвал зареждане и обслужване на обекти. Това не се твърди и в писмените бележки.  Същият като живущ в пешеходната зона има право да извършва товароразтоварна дейност, но  и такава не е извършвана, а е осъществено единствено предвижване в пешеходната зона. Неоснователни са и доводите, че жалбоподателят само е преминавал от там, защото има парко място към жилището и офиса му, което се намира зад военното окръжие, до ритуалната зала и единствения подход към него е по ул.Търговска. Това е така, защото за да се стигне до това място следва да се мине по ул. „Бяло море“, която само пресича ул. Търговска.

Не се споделят доводите и за маловажност на нарушението, тъй като същото с нищо не се отличава от обикновените случаи на движение в тази зона.

Правилно е ангажирана административно наказателната отговорност на жалбоподателя по чл. 39, ал.1, т.6 от Наредба № 1 предвиждащ наказание глоба в размер от 50  до 1000 лв. за нарушение  на чл.13, т.2. В случая наказващия орган е наложил такава в нейния минимален размер и същата не може да бъде намалявана от съда.

 

Водим от горното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът

 

Р  Е  Ш  И :

 

ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 1168/28.11.2018г, издадено от зам.кмета на Община Я., с което на А.Я.М. ***, ЕГН **********, на основание чл.39, ал.1, т.6 от Наредба № 1 за опазване на обществения ред и поддържане на приветлив вид на Община Я. е наложено административно наказание глоба в размер на 50 (петдесет) лева за нарушение по чл.13, т. 2 от Наредба № 1 за опазване на обществения ред и поддържане на приветлив вид на Община Я.

 

            Решението ПОДЛЕЖИ на касационно обжалване пред Административен съд - Ямбол в 14-дневен срок от получаване на съобщението, че е изготвено.

 

                                                           РАЙОНЕН СЪДИЯ: