Р Е Ш Е Н И Е № 56/14.3.2019 г.
гр. Я., 14.03.2019 год.
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
Ямболският районен съд,
наказателна колегия, в публично заседание на двадесети февруари през две хиляди
и деветнадесета година в състав:
Председател:
Радостин Радиев
при секретаря
Я. С., разгледа докладваното от съдията АНД № 1292 по описа за 2018 г. и, за да
се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.59
и следващите от ЗАНН.
Образувано е по жалбата на А.Я.М. ***
против Наказателно постановление № 1168/28.11.2018 г., издадено от зам.кмета на
Община Я., с което на основание чл. 39, ал.1, т.6 от Наредба № 1 на ОбС Я. и чл.53 от ЗАНН на жалбоподателя е наложено
административно наказание глоба в размер на 50 лева, за нарушение по чл.13, т.2
от същата наредба.
С жалбата се иска отмяна на
наказателното постановление, като неоснователно и незаконосъобразно.
В съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован,
участва лично и подържа жалбата.
Въззиваемата страна, също редовно призована, не
изпраща представител и не взема становище по жалбата.
След като
обсъди събраните по делото доказателства, съдът прие за установено от
фактическа страна следното:
На 12.11.2018 год. в 10:20 часа жалбоподателя е управлявал
л.а. „*** в гр. Я., по ул. ***. Това е забелязано от свидетеля И. и колегата му
А.И. – ***., които отиват при него и му извършват проверка. За констатираното нарушение
на чл.13, т.2 от Наредба № 1 за опазване на обществения ред и поддържане на
приветлив вид на Община Я. за управление на МПС в сигнализирана пешеходна зона
без да притежава пропуск , издаден от общинската администрация.
На
28.11.2018 год. е издадено атакуваното
Наказателно постановление, което е връчено на жалбоподателя на 10.12.2018
год.
Горната фактическа обстановка съдът прие за установена както
от показанията на свидетеля И., така и от писмените доказателства по делото,
които, преценени поотделно и в съвкупност, са последователни, логични и безпротиворечиви.
При така
установената фактическа обстановка съдът прави следните правни изводи:
Жалбата е допустима, тъй като е подадена в срока по чл.59, ал.2 от ЗАНН и от надлежно
легитимирано лице, а разгледана по същество, се
преценя като НЕОСНОВАТЕЛНА.
В
хода на административно наказателното производство не са допуснати съществени
нарушения на процесуалните правила, които да водят до отмяна на наказателното
постановление. АУАН и Наказателното постановление са издадени от компетентни
длъжностни лица в кръга на службата им. АУАН е съставен в присъствието на
жалбоподателя и му е връчен екземпляр от него. Спазени са сроковете по чл.34 от
ЗАН
Съгласно
чл.13, т.2 от Наредба № 1 се забранява движението, престоят и паркирането на
превозни средства в пешеходните зони – ул. „***” в отсечката ул. „***” – пл. „***”;
ул. „***” – пл. „***”; Централен общински пазар извън случаите на определеното
в издадения пропуск от Общината време за зареждане и обслужване на обекти и
извършването на товаро-разтоварна дейност от
собствениците на превозни средства живеещи в посочените зони. Престоят става в
присъствието на водача. В случая жалбоподателят е навлязъл с управлявания от
него автомобил в сигнализираната пешеходна зона, каквато определено е ул. ***“
и е паркирал пред дом № 20. В АУАН и НП е описано кога, къде и как е извършено
нарушението, поради което съдът не споделя доводите на жалбоподателя, за нарушение
на чл.57, ал.1, т.5 от ЗАНН.
Като
неоснователни се намират и доводите, че с непосочването на кое от трите
предложения на чл.13 от Наредба № 1 – движение, престой или паркиране е
нарушено правото на защита на жалбоподателя. Съгласно чл. 26 от Указ № 883 за прилагане на
закона за нормативните актове всеки нормативен акт се състои от членове.
Допълнителните, преходните и заключителните разпоредби се означават с
параграфи. Членът може да се състои от алинеи, алинеята - от
точки, а точката - от букви. Понятие, като предложение не съществува, поради
което и не може да се приеме, че с неизписването на кое предложение е
осъществено нарушението е допуснато процесуално нарушение.
Неоснователно
е и възражението, че не е изписано в коя от сигнализираните пешеходни зони,
визирани в чл.13 от Наредба № 1, попада ул. Търговска и основанието на което
следва да притежава пропуск от общинската администрация.
В
чл.13 от Наредба № 1 е записано, че една от пешеходните зони е „Търговска” в отсечката ул. „Срем” – пл. „Освобождение”.
А в АУАН и Наказателното постановление мястото е конкретизирано – до дом № 20,
което е именно в тази отсечка. Отново в чл.13 от Наредбата е посочено , че
движение, престой и паркиране в тази зона може да става само с пропуск ,
издаден от общинската администрация за време за зареждане и обслужване на
обекти и извършването на товаро-разтоварна дейност от
собствениците на превозни средства живеещи в посочените зони. Престоят става в
присъствието на водача. В конкретния случай явно жалбоподателят не е извършвал
зареждане и обслужване на обекти. Това не се твърди и в писмените бележки. Същият като живущ в пешеходната зона има
право да извършва товаро – разтоварна
дейност, но и такава не е извършвана, а
е осъществено единствено предвижване в пешеходната зона. Неоснователни са и
доводите, че жалбоподателят само е преминавал от там, защото има парко място към жилището и офиса му, което се намира зад
военното окръжие, до ритуалната зала и единствения подход към него е по
ул.Търговска. Това е така, защото за да се стигне до това място следва да се
мине по ул. „Бяло море“, която само пресича ул. Търговска.
Не
се споделят доводите и за маловажност на нарушението, тъй като същото с нищо не
се отличава от обикновените случаи на движение в тази зона.
Правилно
е ангажирана административно наказателната отговорност на жалбоподателя по чл.
39, ал.1, т.6 от Наредба № 1 предвиждащ наказание глоба в размер от 50 до 1000 лв. за нарушение на чл.13, т.2. В случая наказващия орган е
наложил такава в нейния минимален размер и същата не може да бъде намалявана от
съда.
Водим от горното и на основание
чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът
Р
Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 1168/28.11.2018г, издадено от зам.кмета на Община Я., с което на А.Я.М.
***, ЕГН **********, на основание чл.39, ал.1, т.6 от Наредба № 1 за опазване
на обществения ред и поддържане на приветлив вид на Община Я. е наложено
административно наказание глоба в размер на 50 (петдесет) лева за нарушение по
чл.13, т. 2 от Наредба № 1 за опазване на обществения ред и поддържане на
приветлив вид на Община Я.
Решението ПОДЛЕЖИ на касационно обжалване пред Административен съд - Ямбол в
14-дневен срок от получаване на съобщението, че е изготвено.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: