Решение по дело №101/2024 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: 1175
Дата: 13 юни 2024 г.
Съдия:
Дело: 20247220700101
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 26 февруари 2024 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

№ 1175

Сливен, 13.06.2024 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административният съд - Сливен - II състав, в съдебно заседание на трети юни две хиляди двадесет и четвърта година в състав:

Съдия: СВЕТЛАНА ДРАГОМАНСКА
   

При секретар НИКОЛИНКА ЙОРДАНОВА като разгледа докладваното от съдия СВЕТЛАНА ДРАГОМАНСКА административно дело № 20247220700101 / 2024 г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във връзка със Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП).

Образувано е по жалба на Р. С. К. с адрес [населено място], [улица], с УРН: ******, със съдебен адрес [населено място], [улица], чрез адв. Д. О. от *** против Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019 г. с изх. № 02-200-6500/10887/#22 от 18.01.2024 г., издадено от Заместник-изпълнителен директор на ДФ"Земеделие", в частта, в която са извършени намаления, а именно: в таблица 5, колона 5, арабско 3* - минимален добив на култура на хектар в СП основна група за праскови и нектарини е посочен минимален добив за култура на ха 5050,813 кг, вместо 50% от 7500 кг/ха, а за основна група за череши – 3066, 143 кг/ха вместо 50% от 4700 кг/ха. В тази връзка счита, че аритметически не е извършено правилно изчисление. Твърди, че оспореният акт е незаконосъобразен, постановен при липса на компетентност, при допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила, при неспазване на установена форма и противоречия с материалния закон. Иска се съдът да отмени административния акт.

В съдебно заседание оспорващият се представлява от процесуален представител, който поддържа жалбата. Моли за отмяна на акта. Претендира разноски, за което представя списък.

В съдебно заседание административният орган редовно призован не се явява. Представлява се от упълномощен процесуален представител, който оспорва жалбата. Счита, че административният акт е издаден от компетентен орган, спазени са процесуалноправните и материалноправните разпоредби, съобразен е с целта на закона и като такъв следва да бъде потвърден като законосъобразен. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение. Прави възражение за прекомерност на адвокатския хонорар.

Съдът след преценка на събраните по делото доказателства намира за установено от фактическа страна следното:

Оспорващата Р. С. К. с УРН ***** е подала на 07.05.2019 г. (л. 51-68 от АД № 385/2021) Заявление за подпомагане 2019 УИН *************, форма за физически лица, с приложени в табличен вид използваните от нея 21 парцели през 2019 г. с обща площ 34, 63 ха, разположени в землищата на с. Злати войвода, с. Камен и с. Мечкарево, с което е било заявено подпомагане по Схема за единно плащане на площ (СЕПП)/, Схема за преразпределително плащане (СПП), Схема за плащане на селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда - зелени директни плащания (ЗДП), Схема за обвързано подпомагане за плодове (сливи и десертно грозде) (СП – други), Схема за обвързано подпомагане за плодове (СП основна), Схема за обвързано подпомагане за зеленчуци (картофи, лук, чесън) (СЗ-КЛЧ). По схема за обвързано подпомагане за плодове СП (основна) са заявени за подпомагане 18, 03 ха, а именно парцели: 30990-462-3-1 с площ 6. 01 ха, 30990-796-1-2 с площ 3. 82 ха, 30990-799-1-2 с площ 0. 55 ха в землището на с. Злати войвода; 35660-247-1-4 с площ 3. 96 ха в землището на с. Камен; 47980-409-5-2 с площ 1. 98 ха, 47980-455-2-2 с площ 0. 43 ха и 47980-493-2-1 с площ 1. 28 ха в землището на с. Мечкарево. (л. 53 от АД № 385/2021)

Заявлението е регистрирано с Уникален идентификационен номер (УИН) ************* в ДФ "Земеделие" – Разплащателна агенция (л. 39 от АД № 385/2021).

По подаденото заявление за подпомагане по директни плащания за кампания 2019 г. Зам. изпълнителният директор на ДФ "Земеделие" е издал уведомително писмо с изх. № 02-200-6500/10887 от 05.08.2021 г. за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019 (л. 34 и сл. от АД № 385/2021). Същото е било обжалвано от оспорващата на 08.11.2021 г., при което УП е било отменено от съда с решение по АД № 385/2021 г. на АдмС Сливен и преписката върната за ново разглеждане от административния орган. Във връзка с така постановеното съдебно решение и връщането на преписката за ново произнасяне, на 25.05.2023 г., е издадено Уведомително писмо изх. № 02-260-6500/10887/15 (л. 6 и сл. от АД № 266/2023) за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019г. Същото е обжалвано и с Решение по АД № 266/2023 г. на АдмС Сливен УП е било отменено и преписката отново е върната за ново разглеждане от административния орган.

В резултат на това ново разглеждане е издадено процесното Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019, изх. № 02-200-6500/10887/#22 от 18.01.2024 г., от Заместник-изпълнителен директор на ДФ"Земеделие". В същото в първата таблица са посочени кои са заявените по схема за обвързано подпомагане за плодове СП (основна) парцели, код култура – име на културата, кои от тях са сертифицирано биологично производство и тяхната площ, а именно парцели: 30990-462-3-1 – череши, биологичен с площ 6. 01 ха; 30990-796-1-2– череши, биологичен - не с площ 3. 82 ха; 30990-799-1-2 - череши, биологичен - не с площ 0. 55 ха; 35660-247-1-4 – череши, биологичен с площ 3. 96 ха; 47980-409-5-2– праскови/нектарини, биологичен с площ 1. 98 ха; 47980-455-2-2 - праскови/нектарини, биологичен с площ 0. 43 ха и 47980-493-2-1 - праскови/нектарини, биологичен - не с площ 1. 28 ха.

В Таблица 5: Установени площи по СП-основна от уведомителното писмо, на ред 1 в колона 1 Схема по която участва културата е посочено " СП-основна", в колона 2 – Култури, за които са предоставени документи за произведена и реализирана продукция е посочено: праскови/нектарини, площ биологично производство 2.41, площ небиологично производство 1.28; в колона 3* –Минимален добив за култура на хектар (кг/ха) е посочено 5050. 813, в колона 4*- Установена площ за култура (ха) е посочено 3. 69, в колона 5 Изискуем мин. добив за установените площи (кг) е посочено 18637. 50, в колона 6 - Реализиран добив по предоставени документи (кг) е посочено - 17900, в колона 7 - Обща площ, за която е доказан минимален добив (ха), е посочено 3. 5439839, в колона 8- Установена площ за култура, за която е доказан минимален добив (ха), е посочено - 3. 54. На ред 2 в колона 1 Схема по която участва културата е посочено "СП-основна", в колона 2 – Култури, за които са предоставени документи за произведена и реализирана продукция е посочено: череши, площ биологично производство 9.97, площ небиологично производство 4.37; в колона 3* –Минимален добив за култура на хектар (кг/ха) е посочено 3066. 143, в колона 4- Установена площ за култура (ха) е посочено - 14. 34, в колона 5 Изискуем мин. добив за установените площи (кг) е посочено 43968. 50, в колона 6 - Реализиран добив по предоставени документи (кг) е посочено- 36140, в колона 7 - Обща площ, за която е доказан минимален добив (ха), е посочено 11. 7867928, в колона 8- Установена площ за култура, за която е доказан минимален добив (ха), е посочено - 11. 79.

УП съдържа пояснение към Таблица 5, в което е посочено, че в Колона 1: Схема съгласно чл. 29 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г., в която участва заявената култура; Колона 2: Култури, за които са предоставени документи за произведена и реализирана продукция съгласно чл. 32 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г.; Колона 3: Минимален добив за култура, изчислен съгласно чл. 32, ал. 5 вр. Приложение № 5 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г.; Пояснено е, че :

При изчислението на среден минимално изискуем добив по СП (основна) за култура „праскови/нектарини“ се вземат предвид биологичните парцели (парцели с № 47980-409-5-2 и 47980-455-2-2 с площ 2.41 ха са със сертифицирано биологично производство), умножени по 50 % от изискваните добиви (3750 кг/ха) и небиологичните парцели (парцел с№ 47980-493-2-1 с площ 1.28 ха не е със сертифицирано биологично производство), умножени по 100% от изискваните добиви (7500 кг/ха), разделени на общата допустима площ с култура „праскови", заявена по схема СП основна - така минималният добив за култура „праскови/нектарини" на хектар се определя по следната формула: (2.41*3750+1.28*7500)/3.69=5050.813 кг/ха.

При изчислението на среден минимално изискуем добив по СП (основна) за култура „череши" се вземат предвид биологичните парцели (парцели с № 30990- 462-3-1 и 35660-247-1-4 с площ 9.97ха са със сертифицирано биологично производство), умножени по 50 % от изискваните добиви (2350 кг/ха) и небиологичните парцели (парцели с № 30990-796-1-2 и 30990-799-1-2 с площ 4.37ха не е със сертифицирано биологично производство), умножени по 100% от изискваните добиви (4700 кг/ха), разделени на общата допустима площ с култура „череши", заявена по схема СП основна - така минималният добив за култура „череши" на хектар се определя по следната формула: (9.97*2350+4.37*4700)/14.34=3066.143 кг/ха.

Колона 4. Площта за всяка култура, установена след прилагане разпоредбите на чл. 37 от ЗПЗП и чл. 2, параграф 1, т. 23, буква "а" от Делегиран регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията, след съпоставяне на заявените в заявлението за подпомагане култури по парцели с декларираните в декларацията, подавана съгласно чл. 32 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г., след съпоставяне на вида култура с начина на трайно ползване на физическия блок, в който попада културата, съгласно чл. 31а от Наредба № 3 от 17.02.2015 г., а в случай на извършена проверка на място и с реално установените култури на декларираните парцели. Колона 5 Изискуемият минимален добив за съответната култура, който следва да бъде реализиран от установената площ за култура (Колона 3, умножена по Колона 4). Колона 6: Добивът, който е реализиран от съответната култура, съгласно предоставените документи от кандидата на основание чл. 32 от Наредба № 3 от 17.02.2015; Колона 7: Площта, изчислена на база доказан реализиран добив, съгласно предоставените документи на основание чл. 32 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г. и минималния добив за съответната култура съгласно Приложение № 5 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г. (Колона 6, разделена на Колона 3); Колона 8: По-малката от установена площ за култура (Колона 4) и обща площ, за която е доказан минимален добив (Колона 7).

Съгласно чл. 29, ал. 3 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г. Размерът на помощта по схемата се определя за толкова заявени и допустими за подпомагане хектари, за колкото е изпълнено условието - през годината на заявяване е получен и реализиран на пазара добив от допустимите площи със заявените за подпомагане култури съгласно приложение № 5, и са представени доказателства за това.

В УП е посочено, че за декларираните в заявлението за подпомагане за Кампания 2019 площи по СП - основна и след прилагане на процедурата по чл. 13, чл. 16, чл. 19 и дял IV от Делегиран Регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията и условията във връзка с чл. 29 Наредба № 3 от 17.02.2015 г. е оторизирана сума в размер на 28353, 42 лева.

В Таблица 6 на УП е посочено, че по СП – основна са заявени за подпомагане 18.03 ха, установената площ е 18.03 ха, допустимата площ, за която е доказан минимален добив за култури е 15.33 ха, оторизираната площ е 15.33 ха, сумата на намаление за "финансова дисциплина" е 412, 10 лв., общо редукциите са 412, 10 лв. и оторизираната сума е 28353. 42 лева. Ставката за схема СП – основна за кампания 2019 г. за от 0-30 ха е 1876, 42 лв. на хектар.

В Таблица 14. Оторизирани суми (в лева) на УП е посочено, че по СП (основна) е искана сума 33831, 85 лв., определени са намаления 5478, 43 лв. и оторизираната сума е 28353, 42 лева.

В таблица 15 Извършени плащания (в лева) на УП е посочено, че по СП (основна) на 18.05.2023 г. е оторизирана сума 28353,42 и изплатена сума 28353,42.

Между жалбоподателя и "Маком сертифициране" ООД гр. Велико Търново е сключен договор за контрол и сертификация на биологично производство, преработка и търговия с биологични продукти от 21.03.2018 г., приложение № 1 от който са посочени 13 парцела в землищата на с. Злати войвода, с. Камен и с. Мечкарево, с предназначение за производство на череши, сливи, праскови и овощен посадъчен материал. (л. 45-48 от АД № 385/2021)

Видно от писмо вх. № СД 01-01-3511 от 09.10.2023 г., с което е предоставена справка от "Маком сертифициране" ООД гр. Велико Търново, че за девет от парцелите на жалбоподателката, за които е подадена информация на ДФ"Земеделие" са в състояние съгласно чл. 12, ал. 2 от Наредба № 5 от 27.02.2009 г. – "Биологичен", а един от парцелите - 47980-459-2-2, зает с овощен посадъчен материал е "В преход". (л. 51-53 от АД № 266/2023)

Предоставената информация се потвърждава от извлечение от електронния регистър за биологичното производство, който се поддържа от Министерството на земеделието и храните (л. 55 от АД № 266/2023). Според това извлечение парцел 30990-462-3-1 с площ 6. 01 ха и 35660-247-1-4 с площ 3. 96 ха, са с култура череши и състояние –биологично; парцели 47980-409-5-2 с площ 1. 98 ха и 47980-455-2-2 с площ 0. 43 ха, са с култура праскови/нектарини и състояние – биологично. Посочено е, че установената култура съвпада с декларираната.

По делото е представена декларацията по чл. 32, ал. 1 от Наредба № 3/2015 г. и приложените към нея фактури, представени от жалбоподателката пред ДФЗ / л. 63 – л.68 /.

При така изяснената фактическа обстановка и след проверка на оспорвания административен акт, съгласно разпоредбата на чл. 168, ал. 1 АПК, съдът направи следните правни изводи:

Съдът намира, че жалбата е процесуално допустима, като депозирана в 14-дневния срок от съобщаването на уведомителното писмо и насочена срещу годен за съдебно оспорване индивидуален административен акт, засягащ неблагоприятно правната сфера на адресата си, за който е налице правен интерес от търсената защита.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

Съгласно чл. 20а, ал. 1 и ал. 2 от ЗПЗП, Изпълнителният директор на ДФЗ е и изпълнителен директор на Разплащателната агенция (РА) и като такъв организира, ръководи нейната дейност и я представлява. А съгласно чл. 20а, ал. 4 от ЗПЗП, Изпълнителният директор може да делегира със заповед на заместник-изпълнителните директори правомощията си, произтичащи от правото на Европейския съюз или от националното законодателство, включително за вземане на решения, произнасяне по подадени заявления за подпомагане и формуляри за кандидатстване и/или сключване на договори за финансово подпомагане, административни договори по Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове и по подадени заявки и искания за плащане. В случая оспореното уведомително писмо е издадено от Заместник изпълнителен директор на ДФЗ, като по делото е приложена Заповед № 03-РД/3203 от 14.07.2023 г. (л. 37), с която Изпълнителният директор, в съответствие с чл. 20, т.2 и т.3 и чл. 20а, ал. 1, 2, 4 и 5 от ЗПЗП, чл. 10, т. 1, т. 2, т. 7 и т. 13 и чл. 11, ал. 2 от Устройствения правилник на ДФ “Земеделие” е делегирал на своя заместник изпълнителен директор правомощието за издаване и подписване на всички уведомителни писма по схемите и мерките за директни плащания за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане, адресирани до кандидатите за финансово подпомагане, съгласно Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания. Ето защо, оспореният административен акт е издаден от компетентен орган, в кръга на предоставените му правомощия.

Спазена е установената от закона форма – актът е писмен, посочени са фактическите и правни основания за издаването му. Административният акт съдържа изискуемите от разпоредбата на чл. 59, ал. 2 от АПК реквизити. В производството не са допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила. Твърденията на оспорващия, заявени в противоположен смисъл, са неоснователни. Оспореното уведомително писмо е мотивирано.

Оспореният административен акт е издаден и в съответствие с материалния закон. С оспореното уведомително писмо административният орган е приложил правилно относимите материалноправни разпоредби и е действал в съответствие с целта на закона, издавайки законосъобразен административен акт.

Административният орган е спазил указанията на съда, дадени в мотивите към решение по адм. дело № 266/2023 г. по описа на Административен съд – Сливен, с което е отменено предходното уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане. Основните съображения на съда за отмяната на това УП и връщането на преписката на административния орган са липса на мотиви относно каква част от декларираната от жалбоподателката продукция през 2019 г. е получена от площи сертифицирани за биологично производство и каква част е получена от такива които не са сертифицирани, въз основа на които органът е приел, че заявените за подпомагане суми следва да бъдат намалени.

От изложеното в уведомителното писмо става ясно, че по отношение на заявените от оспорващата за кампания 2019 г. парцели за производство на праскови и череши по схема за обвързано подпомагане за плодове СП (основна), тъй като не са постигнати минималните показатели за добив за култура на хектар (кг/ха), е редуцирана заявената за подпомагане площ, съобразно реализирания добив по предоставени документи. От таблица 5 на УП става ясно, че минималния добив не е постигнат за производството на праскови/нектарини и череши и за тези площи е редуциран размера на заявените за подпомагане парцели. В поясненията към тази таблица е посочено, че допустимите за подпомагане площи са определени съгласно Наредба № 3 от 17.02.2015. за условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания. Съгласно чл. 29, ал. 1 от тази наредба: право на подпомагане по схемата за обвързано подпомагане за плодове имат земеделските стопани на територията на цялата страна, които стопанисват и заявяват за подпомагане по схемата минимум 0, 5 ха (заедно или поотделно) допустими за подпомагане площи с плодове от следните видове култури: ягоди, малини, ябълки, круши, кайсии и зарзали, череши, вишни, праскови и нектарини. Според чл. 29, ал. 2 заявените площи от кандидатите по схемата по ал. 1 подлежат на подпомагане, когато: 1. са заети с културите по ал. 1 и са с минимална площ на парцела 0, 1 ха; 2. отговарят на условията за подпомагане по смисъла на чл. 32, параграфи 2, 3 и 4 от Регламент (ЕС) № 1307/2013; 3. през годината на заявяване е получен и реализиран на пазара добив от допустимите площи със заявените за подпомагане култури по ал. 1 съгласно приложение № 5; 4. установената култура съответства на заявената култура; площи, на които се установи култура, различна от заявената, се считат за наддекларирани. Съгласно чл. 29, ал. 3 размерът на помощта по схемата по ал. 1 се определя за толкова заявени и допустими за подпомагане хектари, за колкото е изпълнено условието по ал. 2, т. 3 и са представени доказателства за това.

Съгласно чл. 32, ал. 5 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г., кандидатите по схемите по чл. 29, 29а, 30, 30а, 30б, 30в и 31, вписани в регистъра по чл. 16а, ал. 1, т. 1 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз, с площи със сертифицирано биологично производство и площите в преход към биологично земеделие удостоверяват минимални добиви от заявените площи за съответната култура в размер 50 % от минималните добиви, определени в приложение № 5, като за тях ДФЗ – РА извършва служебна проверка преди първо плащане в регистъра.

Според посоченото в таблица 2 на приложение № 5 на Наредба № 3 от 17.02.2015 г., минималния добив за праскови и нектарини следва да бъде 7500 кг/ха, а за череши 4700 кг/ха. В случай, че заявените площи представляват такива по чл. 32, ал. 5 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г., то минималния добив за праскови и нектарини следва да бъде 3750 кг/ха, а за череши 2350 кг/ха.

По делото не е спорно и това се установява от събраните писмени доказателства, че от заявените за подпомагане парцели по схема за обвързано подпомагане за плодове СП (основна), за четири от тях са налице данни, че са сертифицирано биологично производство, а именно: 30990-462-3-1 с площ 6. 01 ха и 35660-247-1-4 с площ 3. 96 ха, с култура череши и парцели 47980-409-5-2 с площ 1. 98 ха и 47980-455-2-2 с площ 0. 43 ха с култура праскови/нектарини. Следователно за площите заявени за подпомагане по схема СП (основна), които са сертифицирани за биологично производство, са приложими добиви в размер 50 % от минималните добиви, определени в приложение № 5 на Наредба № 3 от 17.02.2015 г., докато за тези, за които няма данни, че са сертифицирани за биологично производство са приложими добивите съгласно чл. 29, ал. 2, т. 3 във вр. с приложение № 5 на Наредба № 3 от 17.02.2015 г. По делото липсват данни, че парцели 30990-796-1-2 с площ 3. 82 ха и 30990-799-1-2 с площ 0. 55 ха, заявени с култура 222040 (череши), в землището на с. Злати войвода; както и парцел 47980-493-2-1 с площ 1. 28 ха, заявен с култура 222020 (праскови/нектарини), в землището на с. Мечкарево, са площи със сертифицирано биологично производство или площите в преход към биологично земеделие. Следователно за тях са приложими минималните добиви съгласно приложение № 5 на Наредба № 3 от 17.02.2015 г.

В случая, видно от декларацията по чл. 32, ал. 1 от Наредба № 3/2015 г. и приложените към нея фактури / л. 63-л.69/, жалбоподателката е представила документи за произведена и реализирана продукция, по СП /основна/ както следва: праскови/нектарини – 17900 кг. и череши - 36140 кг. При тези данни, предвид посочените в таблица 5 добиви за съответните култури, правилно са определени допустимите за подпомагане хектари в колона 8 на таблица 5 от УП, както и общата оторизирана площ за СП /основна/ - /колона 11, табл. 6/, поради което, съдът намира за неоснователно твърдението за неправилно извършено изчисление на минималния добив на култура на хектар. Както правилно е посочил АО в оспореното УП при изчислението на среден минимално изискуем добив по СП (основна) за култура „праскови/нектарини“ се вземат предвид биологичните парцели (парцели с № 47980-409-5-2 и 47980-455-2-2 с площ 2.41 ха са със сертифицирано биологично производство), умножени по 50 % от изискваните добиви (3750 кг/ха) и небиологичните парцели (парцел с № 47980-493-2-1 с площ 1.28 ха не е със сертифицирано биологично производство), умножени по 100% от изискваните добиви (7500 кг/ха), разделени на общата допустима площ с култура „праскови", заявена по схема СП основна - така минималният добив за култура „праскови/нектарини" на хектар се определя по следната формула: (2.41*3750+1.28*7500)/3.69=5050.813 кг/ха. А при изчислението на среден минимално изискуем добив по СП (основна) за култура „череши" се вземат предвид биологичните парцели (парцели с № 30990- 462-3-1 и 35660-247-1-4 с площ 9.97ха са със сертифицирано биологично производство), умножени по 50 % от изискваните добиви (2350 кг/ха) и небиологичните парцели (парцели с № 30990-796-1-2 и 30990-799-1-2 с пзощ 4.37ха не е със сертифицирано биологично производство), умножени по 100% от изискваните добиви (4700 кг/ха), разделени на общата допустима площ с култура „череши", заявена по схема СП основна - така минималният добив за култура „череши" на хектар се определя по следната формула: (9.97*2350+4.37*4700)/14.34=3066.143 кг/ха.

Въз основа на горното е установена площта за култура, за която е доказан минимален добив посочен в колона 8 от таблица 5, на основание чл. 29, ал. 3 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г., съгласно който размерът на помощта по схемата се определя за толкова заявени и допустими за подпомагане хектари, за колкото е изпълнено условието - през годината на заявяване е получен и реализиран на пазара добив от допустимите площи със заявените за подпомагане култури съгласно приложение № 5, и са представени доказателства за това. Ставката за кампания 2019г. СП - основна - (от 0 - 30 ха) е 1 876,42 лв. Правилно, съобразно допустимите за подпомагане хектари и посочената в УП ставка за кампания 2019, след намалението с нормативно определената ставка за корекция /в размер на 1.432635%/, е определен и размерът на полагащото се подпомагане по СП-основна, а именно : Площта, отговаряща на условията за подпомагане след извършване на всички приложими проверки, за която кандидатът е доказал реализиран минимален добив е 3,54 + 11,79 =15,33 ха. Оторизираната сума е 28353,42 лева / 15,33х1876,42 – 412,10/. Съдът намира, че така оторизираната сума е съответна на представената от кандидата декларация по чл. 32, ал. 1 от Наредба № 3/17.02.2015 г. и приложените към нея фактури за реализирана продукция.

С оглед изложеното, в хода на валидно проведено административно производство компетентният административен орган правилно е приложил материалния закон спрямо установените в производството факти.

Искане за присъждане на разноски са направили и двете страни. С оглед изхода на спора съдът намира искането на процесуалния представител на административния орган за основателно. Следва да се осъди жалбоподателя да заплати на ДФЗ разноски по делото в размер на 100 лева представляващи юрисконсултско възнаграждение.

Воден от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2, предл. последно от АПК, Административен съд - Сливен

 

Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на Р. С. К., [ЕГН], с адрес [населено място], [улица], с УРН: ******, против Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019 г. с изх. № 02-200-6500/10887#22 от 18.01.2024 г., издадено от Зам. Изпълнителния директор на Държавен фонд “Земеделие” – София.

ОСЪЖДА Р. С. К., [ЕГН], с адрес [населено място], [улица], ДА ЗАПЛАТИ на Държавен фонд “Земеделие” разноски по делото в размер на 100 (сто) лева представляващи юрисконсултско възнаграждение

Решението може да се обжалва с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

Съдия: