№ 664
гр. П., 09.12.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – П., I НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в публично
заседание на осемнадесети октомври през две хиляди двадесет и втора година
в следния състав:
Председател:Валери М. Ненков
при участието на секретаря Даниела Т. Асенова
като разгледа докладваното от Валери М. Ненков Административно
наказателно дело № 20221720201254 по описа за 2022 година
за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по чл.59 и сл. от ЗАНН
В законоустановения срок е постъпила Жалба от “Топлофикация-
П.”АД-ЕИК ********* /седалище:гр.П. кв.”Мошино”-ТЕЦ “Република”
представлявано от инж.Ч.К.С./, срещу Наказателно постановление № ПК-1–
ДНСК-139 от 19.VІІ.2022год. на арх.Д.А.П. на длъжност Зам.Началник на
Дирекция национален строителен контрол/ДНСК/-гр.София, който въз основа
на: Акт за установяване на административно нарушение /АУАН/ № ПК-
1/31.І.2022г. съставен от инж.Р. Л. С. на длъжност-Главен Инспектор в
РДНСК-П., с което на жалбоподателя “Топлофикация-П.”АД-ЕИК *********
на основание чл.237 ал.1 т.1 вр. чл.239 ал.1 т.2 и чл.222 ал.1 т.15 от “Закона
за устройство на територията” за извършено нарушение на чл.148 ал.1 от ЗУТ
и чл.137 ал.3 и е осъществило нарушение на чл.237 ал.1 т.1 от “Закона за
устройство на територията”, като му е наложил наказание “Имуществена
санкция” в размер на 5 000/пет хиляди/лева затова, че „Топлофикация-П.”АД-
ЕИК ********* /седалище:гр.П. кв.”Мошино”-ТЕЦ “Република” представлявано от инж.Ч.К.С./ в
качеството си на ВЪЗЛОЖИТЕЛ на строеж/Новоизградена Ботонова Шахта
за монтаж на спирателни кранове на захранващ топлопровод за Бл.2
1
ул.“Стомана“-гр.П.-кв.“Изток“/, БЕЗ строителни книжа/Одобрени
инвестиционни проекти и издадено Разрешение за строеж от Гл.Архитект на
Община-П. в нарушение на чл.148 ал.1 от ЗУТ и чл.137 ал.3 пр.ІІ-ро от
ЗУТ,като извършеното строитество представлява незаконен строеж по см. на
чл.225 ал.2 т.2 от ЗУТ.
По съображения, изложени в жалбата жалбоподателят моли съда да
отмени наказателното постановление изцяло,като излага доводи за неговата
незаконосъобразност и неправилност,предвид,че не е бил налице „строеж“.
Въззиваемата страна, моли наказателното постановление да бъде
потвърдено, като правилно и законосъобразно.
Пернишкият районен съд, след като прецени събраните по делото
доказателства и доводите на страните по реда на чл.14 и 18 от НПК, намира за
установено следното:
Съставен е Акт за установяване на административно нарушение /АУАН/
№ ПК-1/31.І.2022г. съставен от инж.Р. Л. С. на длъжност-Главен Инспектор в
РДНСК-П., срещу “Топлофикация-П.”АД-ЕИК ********* затова, че
„Топлофикация-П.”АД-ЕИК ********* /седалище:гр.П. кв.”Мошино”-ТЕЦ “Република”
представлявано от инж.Ч.К.С./ в качеството си на ВЪЗЛОЖИТЕЛ е извършило
незаконен строеж/Новоизградена Бетонова Шахта с размери 1,5м.Х1,7м. и
Дълбочина 1,3м.- със стени от бетонови блокчета за монтаж на спирателни
кранове на захранващ топлопровод за Бл.2 ул.“Стомана“-гр.П.-кв.“Изток“/,
БЕЗ строителни книжа /Одобрени инвестиционни проекти и издадено
Разрешение за строеж от Гл.Архитект на Община-П. в нарушение на чл.148
ал.1 от ЗУТ /чл.148.(1) Строежи могат да се извършват само ако са разрешени съгласно този закон. (2) Разрешение за
строеж се издава от главния архитект на общината. (3) Разрешение за строеж се издава от: 1. областния управител - за обекти на
техническата инфраструктура с обхват повече от една община или за обекти с регионално значение;2. министъра на регионалното
развитие и благоустройството за: а) обекти с обхват повече от една област;б) обекти с национално значение и/или национални
обекти;в) републиканските пътища, железопътните магистрали и железопътните линии;3. 4. министъра на отбраната, съответно от
министъра на вътрешните работи, от председателя на Държавна агенция "Национална сигурност", от председателя на Държавна
агенция "Разузнаване" или от председателя на Държавна агенция "Технически операции" - за специалните обекти, свързани с
отбраната и сигурността на страната.(4) Разрешението за строеж се издава на възложителя въз основа на одобрен технически или
работен инвестиционен проект, когато такъв се изисква. Допуска се разрешение за строеж да се издаде въз основа на одобрен идеен
проект при условията на чл. 142, ал. 2. Разрешението за строеж се издава едновременно с одобряването на инвестиционния проект,
когато това е поискано в заявлението. Разрешение за строеж на обекти в защитени територии за опазване на културното наследство се
издава при спазване разпоредбите на Закона за културното наследство. Разрешението за строеж се издава в 7-дневен срок от
постъпване на писменото заявление, когато има одобрен инвестиционен проект.(5) Когато възложител е лице, което има право да
строи в чужд имот по силата на специален закон, разрешението за строеж се издава на възложителя и на собственика на имота.
Разрешение за строеж в съсобствен имот се издава при спазване на условията и реда на чл. 183. (6) При бедствени и аварийни
ситуации разрешения за строеж по изключение могат да се издават по частични работни проекти. Строителните книжа могат да се
комплектуват и по време на изпълнението на неотложните аварийни и възстановителни работи или след изпълнението им и се
предават на органа, компетентен да издаде разрешението за строеж.(7) Разрешение за нов строеж в недвижим имот, в който
съществува незаконен строеж, не се издава на лицето, извършило незаконния строеж, докато същият не бъде премахнат или узаконен.
2
(8) Одобреният инвестиционен проект, когато такъв се изисква, е неразделна част от разрешението за строеж. Влязло в сила решение
по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) или решение, с което е преценено да не се извършва ОВОС, както и
решение за одобряване на доклад за безопасност за изграждане или реконструкция на предприятие и/или съоръжение с висок рисков
потенциал или на части от него по реда на Закона за опазване на околната среда, е приложение, неразделна част от разрешението за
строеж.(9) В разрешението за строеж се вписват:1. всички фактически и правни основания за издаването му;2. условията, свързани с
изпълнението на строежа, включително оползотворяването на хумусния земен слой;3. 4. премахването на сградите без режим на
застрояване или запазването им за определен срок до завършването на строежа.(10) В случаите, в които се предвижда водоснабдяване
на обектите от собствен водоизточник, разрешение за строеж се издава при спазване разпоредбите и на Закона за водите. (11)
Разрешението за строеж се издава в съответствие със забраните по чл. 118а, ал. 1, т. 4 и чл. 125а от Закона за водите и изискванията по
чл. 125 от същия закон.(12) Общинските органи по озеленяване изготвят констативни актове за дървесната растителност преди
започване и след завършване на строителството. Разрешението за строеж се издава след издаване на разрешение за премахване на
засегнатата от строителството дървесна растителност при условия и по ред, определени с наредбата по чл. 62, ал. 10. (13) Разрешение
за строеж за извършване на строителни и монтажни работи, като основен ремонт, реконструкция, основно обновяване, преустройства,
реставрация и адаптация, както и пристрояване и надстрояване на заварени сгради, при които се засяга конструкцията на строежа, се
издава след извършено обследване по реда на чл. 176в. (14) Разрешения за строеж, включително и тези, издавани при одобряване на
комплексен проект за инвестиционна инициатива, се издават за молитвени домове, храмове и манастири, предназначени за
богослужебна дейност само на възложител – вероизповедание или негово местно поделение по смисъла на Закона за
вероизповеданията.(15) Разрешенията за строеж по ал. 2 и ал. 3, т. 1 и 2 се публикуват в Единния публичен регистър по устройство на
територията по чл. 5а.(16) (../ и чл.137 ал.3 пр.ІІ-ро от ЗУТ, като извършеното
строителство представлява незаконен строеж по см. на чл.225 ал.2 т.2 от
ЗУТ/чл.225.Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол или упълномощено от него длъжностно лице издава
заповед за премахване на незаконни строежи от първа, втора и трета категория или на части от тях. Заповедта се публикува в Единния
публичен регистър по устройство на територията по чл. 5а. (2) Строеж или част от него е незаконен, когато се извършва :1. в
несъответствие с предвижданията на действащия подробен устройствен план; 2. без одобрени инвестиционни проекти и/или без
разрешение за строеж; 3. при съществени отклонения от одобрения инвестиционен проект по чл. 154, ал. 2, т. 1, 2, 3 и 4; 4със
строителни продукти, несъответстващи на изискванията по чл. 169а, ал. 1, или в нарушение на правилата за изпълнение на
строителните и монтажните работи, ако това се отразява на конструктивната сигурност и безопасното ползване на строежа и е
невъзможно привеждането на строежа в съответствие с изискванията на този закон;5. при наличие на влязъл в сила отказ за издаване
на акт по чл. 142, ал. 5, т. 8; 6. в нарушение на изискванията за строителство в територии с особена териториалноустройствена защита
или с режим на превантивна устройствена защита по чл. 10, ал. 2 и 3. (3) Заповедта по ал. 1 се издава въз основа на констативен акт,
съставен от длъжностни лица на Дирекцията за национален строителен контрол. Актът се връчва на заинтересуваните лица, които
могат да подадат възражения в 7-дневен срок. Когато нарушителят е неизвестен, копия от констативния акт и от заповедта се поставят
на строежа и на определените за това места в сградата на общината, района или кметството.(4) Ако заповедта за премахване не се
изпълни доброволно в определения в нея срок, тя се изпълнява принудително от органите на Дирекцията за национален строителен
контрол самостоятелно или съвместно с лица, на които това е възложено от началника на дирекцията или от упълномощено от него
длъжностно лице, по ред, установен с наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството.(5) Въз основа на влязла в
сила заповед за премахване на строежа и протокол за извършените разходи по премахването се издава заповед за незабавно
изпълнение по реда на чл. 418 от Гражданския процесуален кодекс. (6) Принудителното премахване е за сметка на извършителя и
на:1. лицето, упражнило строителен надзор;2. строителя - в случай че строителството е продължило след издадена заповед за спиране
на строежа от Дирекцията за национален строителен контрол или заповед на лицето, упражняващо строителен надзор, вписана в
заповедната книга на строежа;3. строителя - в случаите по ал. 2, т. 2, 3 и 4;4. проектанта и лицето, оценило съответствието на
инвестиционните проекти - при несъответствие на одобрения инвестиционен проект, по който се изпълнява строежът, с изискванията
за безопасност по чл. 169, ал. 1, т. 1, 2, 3 и 4 и/или с предназначението на земята;5. възложителя на строежа.(7) Отговорността на
лицата по ал.6 е солидарна./
Горната констатация е установена на 17.ХІ.2021г. при проверка
извършена от служители на РДНСК-П.,като е съставен Констативен акт № П
1/21-1/17.ХІ.2021г и Констативен акт № П 2/21-1/17.ХІ.2021г./Обр.2 на
РДНСК.
НАРУШЕНИЕТО е извършено на 11.ХІ.2021г-съгласно твърдения
на служители на „Топлофикация-П.”АД-ЕИК ********* присъствали на
проверката.Анотирана съдебна практика
3
В срока по чл.44 ал.1 от ЗАНН, Е постъпило ВЪЗРАЖЕНИЕ-л.15.
В последствие на 21.ХІІ.2021год ., след проверка по реда на чл.52 ал.4
от ЗАНН, базирайки се на събраните по преписката доказателства, АНО
приел, че са налице основанията по чл.53 вр. чл.83 ал.1 от ЗАНН и издал
Наказателно постановление № ПК-1–ДНСК-139 от 19.VІІ.2022год. на
арх.Д.А.П. на длъжност Зам.Началник на Дирекция национален строителен
контрол/ДНСК/-гр.София, който въз основа на: Акт за установяване на
административно нарушение /АУАН/ № ПК-1/31.І.2022г. съставен от инж.Р.
Л. С. на длъжност-Главен Инспектор в РДНСК-П., с което на жалбоподателя
“Топлофикация-П.”АД-ЕИК ********* на основание чл.237 ал.1 т.1 ”/чл.237.(1)
Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол или упълномощено от него длъжностно лице
налага имуществена санкция на юридическо лице или едноличен търговец, както следва: 1. на извършител,
възложител или строител на строеж от първа до трета категория включително, незаконен по смисъла на чл. 225,
ал. 2 – в размер от 5000 до 50 000 лв.;……………/ вр. чл.239 ал.1 т.2 и чл.222 ал.1 т.15 от
“Закона за устройство на територията” за извършено нарушение на чл.148
ал.1 от ЗУТ и чл.137 ал.3 и е осъществило нарушение на чл.225 ал.2 т.2 от
ЗУТ/чл.225.Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол или упълномощено от него длъжностно лице издава
заповед за премахване на незаконни строежи от първа, втора и трета категория или на части от тях. Заповедта се публикува в Единния
публичен регистър по устройство на територията по чл. 5а. (2) Строеж или част от него е незаконен, когато се извършва :1. в
несъответствие с предвижданията на действащия подробен устройствен план; 2. без одобрени инвестиционни проекти и/или без
разрешение за строеж;, като му е наложил наказание “Имуществена санкция” в размер
на 5 000/пет хиляди/лева.
Гореизложената фактическа обстановка съдът прие за установена по
несъмнен начин, като взе предвид: Жалба от “Топлофикация-П.”АД-ЕИК
********* /седалище: гр.П. кв.”Мошино”-ТЕЦ “Република” представлявано
от инж.Ч.К.С./, Административно-наказателна преписка, съдържаща: АУАН/
№ ПК-1/31.І.2022г. , Констативен акт № П 1/21-1/17.ХІ.2021г.-л.11, и
Констативен акт № П 2/21-1/17.ХІ.2021г./Обр.2 на РДНСК-л.14, ПИСМО
изх. № П-845-21-00-013/07.І.2022г.-л.20, Констативен протокол-л.46,Известие
за доставяне-л.26, Заповед-л.27,30,както и показанията на свидетелите: инж.Р.
Л. С. и Д. А. Т..
Съобразно установената фактическа обстановка в НП и АУАН от
правна страна, съдът намира, че СА налице съществени процесуални
нарушения довели до незаконосъобразност, поради което процесното НП по
същество, следва да бъде отменено, които ще се разгледат по долу.
Производството е от административно- наказателен характер, при
което е необходимо да се установи налице ли е деяние, което представлява
4
административно нарушение по смисъла на чл.6 от ЗАНН, същото извършено
ли е от посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са
абсолютни, като тежеста на доказване лежи върху административно
наказващия орган и следва да се има предвид, че съгласно чл.189 ал.2 от
ЗДвП,доказателствената сила на контатациите в акта са налице до доказване
на противното.
Съставянето на актове за извършеното административно нарушение е
основополагащ елемент от всяко административно производство. Това е
дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно
осъществяване зависи в голяма степен ефективността на последващата
юрисдикционна-наказателна дейност на административнонаказващия орган.
Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно
наказателен орган, със съответния административно наказателен спор и се
иска от него да се произнесе по същия, като в съответния АУАН се внася
твърдение, че е налице виновно извършено административно нарушение от
определен вид, който принципно е с меродавна доказателствена сила,до
доказване на противното.
Абсолютно задължително е и в акта за установяване на
административно нарушение и в наказателното постановление
административното нарушение, което е вменено във вина на нарушителя и за
което той е санкциониран да бъде описано точно, прецизно и разбираемо,
както и да съдържа всички обективни и субективни признаци на посочената,
като нарушена норма от съответния нормативен акт .
Също така следва да съществува правно единство между описаното,
като нарушение текстово и цифрово в акта и в наказателното постановление.
Не на последно място съставеният акт за установяване на
административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени
в чл.42 от ЗАНН.
Издаденото въз основа на него наказателно постановление е
необходимо да съдържа реквизитите, посочени в чл.57 от ЗАНН и да бъде
издадено от компетентен орган.
Съгласно разпоредбата на ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ § 5. По смисъла на този
закон:…………38. "Строежи" са надземни, полуподземни, подземни и подводни сгради, постройки, пристройки,
надстройки, укрепителни, възстановителни работи, консервация, реставрация, реконструкция по автентични данни по смисъла на
чл.74, ал. 1 от Закона за културното наследство и адаптация на недвижими културни ценности, огради, мрежи и съоръжения на
5
техническата инфраструктура, благоустройствени и спортни съоръжения, както и техните основни ремонти, реконструкции и
преустройства със и без промяна на предназначението. 39 "Обект" е самостоятелен строеж или реална част от строеж с
определено наименование, местоположение, самостоятелно функционално предназначение и идентификатор по Закона за кадастъра и
имотния регистър. 40."Строителни и монтажни" са работите, чрез които строежите се изграждат, ремонтират,
реконструират, преустройват, поддържат или възстановяват. ……….42. "Основен ремонт" на строеж е частично
възстановяване и/или частична замяна на конструктивни елементи, основни части, съоръжения или инсталации на строежа, както и
строително-монтажните работи, с които първоначално вложени, но износени материали, конструкции и конструктивни елементи се
заменят с други видове или се извършват нови видове работи, с които се възстановява експлоатационната им годност, подобрява се
или се удължава срокът на тяхната експлоатация. 43. "Текущ ремонт" на строеж е подобряването и поддържането в
изправност на сградите, постройките, съоръженията и инсталациите, както и вътрешни преустройства, при които не се: а) засяга
конструкцията на сградата; б) извършват дейности като премахване, преместване на съществуващи зидове и направа на отвори в тях,
когато засягат конструкцията на сградата; в) променя предназначението на помещенията и натоварванията в тях.Текущ ремонт на
строеж е и подобряването и поддържането в изправност на елементите на техническата инфраструктура по чл.64, ал. 1, при които не
се променят трасето и техническите характеристики. 44. "Реконструкция" на строеж е възстановяване, замяна на
конструктивни елементи, основни части, съоръжения или инсталации и изпълнението на нови такива, с които се увеличават
носимоспособността, устойчивостта и трайността на строежите…………………
Така вмененото нарушение е обосновано от административно наказващия
орган със фактическа обстановка/…………затова, че „Топлофикация-П.”АД-ЕИК *********
/седалище:гр.П. кв.”Мошино”-ТЕЦ “Република” представлявано от инж.Ч.К.С./ в качеството си на
ВЪЗЛОЖИТЕЛ е извършило незаконен строеж /Новоизградена Бетонова Шахта с размери 1,5м.Х1,7м. и
Дълбочина 1,3м.- със стени от бетонови блокчета за монтаж на спирателни кранове на захранващ топлопровод
за Бл.2 ул.“Стомана“-гр.П.-кв.“Изток“/, БЕЗ строителни книжа/Одобрени инвестиционни проекти и издадено
Разрешение за строеж от Гл.Архитект на Община-П. в нарушение на чл.148 ал.1 от ЗУТ и чл.137 ал.3 пр.ІІ-ро
от ЗУТ, като извършеното строителство представлява незаконен строеж по см. на чл.225 ал.2 т.2 от
ЗУТ/.Видно от така изложената фактология е прието,че жалбоподателя“……в
качеството си на ВЪЗЛОЖИТЕЛ е ИЗВЪРШИЛО незаконен строеж …..“ т.е САМИЯ
ВЪЗЛОЖИТЕЛ е извършил процесния строеж.
В ПИСМО изх. № П-845-21-00-013/07.І.2022г.-л.20 от страна на АНО до
жалбоподателя е посочено,че /……… Топлофикация-П.”АД в качеството си на
ВЪЗЛОЖИТЕЛ е ДОПУСНАЛ извършване на строително-монтажни работи на строежа
без строителни книжа…………../ т.е говори се за допустителство, а не за пряко
извършителство,което е по различно от отразеното в АУАН,макар наложената санкционна
разпоредба по чл.237 ал.1 т.1 от ЗУТ /чл. 237. (1) Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол
или упълномощено от него длъжностно лице налага имуществена санкция на юридическо лице или едноличен търговец, както следва:
1. на извършител, възложител или строител на строеж от първа до трета категория включително, незаконен по смисъла на
чл.225, ал. 2 – в размер от 5000 до 50 000 лв.;……………/ да се прилага спрямо всяка форма,това не
отменя изискванията на чл.42 и чл.57 ЗАНН за конкретна фактическа
обстановкаспрямо която да се организира съответната защита от страна на
жалбоподателя.Предположения и допуски са неприемливи.
На следващо място, обаче в изложената фактология в НП/санкционния
акт/ е посочено/……че „Топлофикация-П.”АД-ЕИК ********* /седалище:гр.П. кв.”Мошино”-ТЕЦ
“Република” представлявано от инж.Ч.К.С./ в качеството си на ВЪЗЛОЖИТЕЛ на строеж/Новоизградена
Ботонова Шахта за монтаж на спирателни кранове на захранващ топлопровод за Бл.2 ул.“Стомана“-гр.П.-
кв.“Изток“/, БЕЗ строителни книжа/Одобрени инвестиционни проекти и издадено Разрешение за строеж от
6
Гл.Архитект на Община-П. в нарушение на чл.148 ал.1 от ЗУТ и чл.137 ал.3 пр.ІІ-ро от ЗУТ,като извършеното
строитество представлява незаконен строеж по см. на чл.225 ал.2 т.2 от ЗУТ……/ т.е изобщо липсва
фактология, относно дали е допуснато или пряко извършено строителство с
оглед горните несъответствия, още повече, че в приложеното ВЪЗРАЖЕНИЕ
жалбоподателя изрично е посочил,че не е налице строеж на процесната
шахта, която е била налична и същата е само възстановена, което води до
поставяне съмнение,както на извършеното строителство, така и конкретната
дата на извършване на нарушението което е вменено,ако е налице такова.
Не на последно място в Заповед № ДК-02-Пк-2/09.ХІІ.2021г-л.27 също се
говори за “…извършител и възложител……“,както и за „………
топлопровод….изпълнен преди 40години…………“ т.е поставя се въпроса с
оглед твърдението на жалбоподателя,че процесната шахта /„за монтаж на
спирателни кранове на захранващ топлопровод за Бл.2 ул.“Стомана“-гр.П.-
кв.“Изток“…“/ е била налице и е стара, а не новоизградена-въпросния
тръбопровод от 40год. как е функционирал до момента.
Наистина на всякъде АНО говори за „НОВОизградена бетонова
шахта…………“,установено „съгласно твърдение на служители на
„Топлофикация-П.”АД“ /неустановени такива, липстват данни за такива лица
и за такова НОВОизграждане/,въпреки че тежесттта на доказване е върху
„обвинителя“ /който твърди доказва/ в каквато насока липсват каквито и да е
доказателства,като налице е единствено твърдение.
Предвид изложените по горе съображения, изложената фактическа
обстановка не обосновава, вмененото нарушение като допуска двусмислие и
предположения,което е недопустимо с оглед формалния характер на
административното производство респ. процесното НП, следва да бъде
отменено.
ПО разноските по делото.
С оглед крайния резултат,състава намира,че искането за
юристконсулско възнаграждение от страна на АНО,следва да бъде оставено
без уважение.
Мотивиран от изложеното и на основание осн. чл.63 ал.3 т.2 вр. ал.1 вр.
чл.58д т.1 от ЗАНН, счита, че така издаденото НП, следва да бъде отменено,
поради по горе изтъкнатите съображения в който смисъл
РЕШИ:
7
РЕШИ:
ОТМЕНЯВА Наказателно постановление № ПК-1–ДНСК-139 от
19.VІІ.2022год. на арх.Д.А.П. на длъжност Зам.Началник на Дирекция
национален строителен контрол/ДНСК/-гр.София с което на жалбоподателя
“Топлофикация-П.”АД-ЕИК ********* на основание чл.237 ал.1 т.1 вр.
чл.239 ал.1 т.2 и чл.222 ал.1 т.15 от “Закона за устройство на територията” за
извършено нарушение на чл.225 ал.2 т.2 от ЗУТ от “Закона за устройство на
територията”,му е наложил наказание “Имуществена санкция” в размер на
5 000/пет хиляди/лева.
ОСТАВЯ без УВАЖЕНИЕ искане за разноски.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване, по реда на
Административно процесуалния кодекс- Глава ХІІ, пред Пернишки
Административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
Съдия при Районен съд – П.: _______________________
8