Решение по дело №190/2023 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 276
Дата: 24 юли 2023 г.
Съдия: Златко Димитров Мазников
Дело: 20237240700190
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 31 март 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ

 276

                                     Стара Загора, 24.07.2023 г.

 

    В  ИМЕТО НА НАРОДА

 

Старозагорският административен съд – VIII състав, в публично съдебно заседание на двадесет и девети юни през две хиляди двадесет и трета година в състав:

                                     

                                                       Председател: Златко Мазников 

 

при секретаря Николина Николова, като разгледа докладваното от съдия Златко Мазников административно дело № 190 по описа за 2023 година, за да се произнесе, съобрази:

 

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК) във връзка с чл. 166, ал. 2 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК).

Образувано е по жалба на Д.М.Д., ЕГН **********,***, със съдебен адрес ***, подадена чрез пълномощник – адв. Я.Т., против Акт за установяване на публично държавно вземане (АУПДВ) № 01-6500/5909#17 от 10.02.2023 г., издаден от заместник изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ (ДФЗ), с който по отношение на Д.М.Д. е установено публично държавно вземане, представляващо подлежаща на възстановяване изплатена субсидия по направление „Биологично растениевъдство“ (БР) за кампании 2015, 2016, 2017, 2018 и 2019 във връзка с подадени от него заявления за подпомагане с УИН: 24/090715/92130, УИН: 24/290616/96992, УИН: 24/030717/03272, УИН: 24/080618/08412 и УИН: 24/110619/14266, в размер на 5582,97 лева, на основание чл. 15, ал. 3, т. 1 и ал. 4, т. 2, б. „г“ и чл. 17, ал. 2 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г. за прилагане на мярка 11 „Биологично земеделие“ (БЗ) от Програмата за развитие на селските райони  (ПРСР) за периода 2014 – 2020 г. (Наредба № 4 от 24.02.2015 г.).

В жалбата е направено оплакване за нищожност на оспорения АУПДВ, формулирано като „липса на годно правно основание на обективирания частичен отказ“, без да става ясно в какво се изразява въпросния частичен отказ и как е обективиран, и се навеждат доводи за неговата незаконосъобразност. Твърди се, че актът не е бил надлежно връчен на адресата и ако да е издаден от компетентен орган в изискуемата писмена форма, не съдържа мотиви – фактически и правни основания за издаването му. Не се оспорва размера на изплатените субсидии по направление БР за кампании 2015, 2016, 2017, 2018 и 2019 във връзка с подадените заявления за подпомагане по мярка 11 БЗ от ПРСР 2014 – 2020 г., но се твърди, че актът за оторизация и изплащане на финансово подпомагане, с който на жалбоподателя е било изцяло отказано субсидиране за кампания 2019 г., е бил отменен по съдебен ред и преписката е била върната на административния орган за ново произнасяне. Иска се обявяване на обжалвания АУПДВ за нищожен или отмяната му като незаконосъобразен. В случай, че не бъдат споделени оплакванията, изложени в жалбата, е направено искане за прихващане на оторизацията за кампания 2019 г. с установеното публично държавно вземане, а в случай, че АУПДВ бъде отменен и преписката бъде върната на административния орган за ново произнасяне – да бъде определен срок за това. Претендират се разноски.           

Ответникът – заместник изпълнителен директор на ДФЗ, чрез процесуалния си представител представя писмено становище, с което оспорва жалбата като неоснователна и моли да бъде отхвърлена, като се излагат съображения, че обжалваният АУПДВ е издаден от компетентен орган при спазване на административно-производствените правила и отговаря на изискванията на закона за форма съдържание, в съответствие и при правилно приложение на материалния закон и съобразяване с целта на закона. Претендират се разноски за юрисконсултско възнаграждение и при условията на евентуалност се прави възражение за прекомерност на заплатеното от жалбоподателя адвокатско възнаграждение.

Съдът, като прецени събраните по делото доказателства поотделно и в тяхната съвкупност и обсъди доводите и становищата на страните, намира за установено от фактическа страна следното:

Между страните няма спор и от представената административна преписка (в частност: л. 53 – 72), а и от приложеното адм. дело № 238/2022 г. на Административен съд Стара Загора, се установява, че жалбоподателят Д.М.Д. е земеделски стопанин по смисъла на §1, т. 23 от ДР на ЗПЗП във връзка с чл.4, параграф 1, б. „а” от Регламент (ЕС) № 1307/2013, регистриран в Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК) с Уникален регистрационен номер (УРН) 386354. Одобрен е за участие пo мярка 11 БЗ от ПPCP 2014 – 2020 г. с направление „Биологично растениевъдство“ (БР) през кампания 2015, като през кампания 2020 е избрал да продължи ангажимента си с една година.

За кампании 2015, 2016, 2017, 2018 и 2019 във връзка с подадени заявления за подпомагане съответно с УИН: 24/090715/92130, УИН: 24/290616/96992, УИН: 24/030717/03272, УИН: 24/080618/08412 и УИН: 24/110619/14266 пo мярка 11 БЗ, направление БР, на жалбоподателя са  били изплатени субсидии в общ размер на 55829,77 лева, както следва: през първата година от ангажимента – 13487,82 лева; през втората година от ангажимента – 15359,13 лева; през третата година от ангажимента – 15359,13 лева; през четвъртата година от ангажимента – 11623,69 лева; през петата година от ангажимента – 0 лева (л. 20 – 31).

C обжалван по съдебен ред (адм. дело № 238/2022 г. на Административен съд Стара Загора) и влязъл в сила на 27.08.2022 г. Акт за прекратяване на биологичен ангажимент (АПБА) пo мярка 11 БР от ПРСР 2014 – 2020 г. с изх. № 01-6500/5909#4 от 18.02.2022 г. на заместник изпълнителния директор на ДФЗ поетият от жалбоподателя ангажимент е бил прекратен на основание  чл. 15, ал. 3, т. 1 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г., поради неизпълнение на изискванията на чл. 17, ал. 2 от Наредбата (л. 39 – 51).

С уведомително писмо изх. № 01-6500/5909#14 от 21.11.2022 г. на заместник изпълнителният директор на ДФЗ (л. 32 – 33), получено на 06.12.2022 г. (л. 34), на основание чл. 26, aл. 1 от АПК жалбоподателят е бил уведомен за открИ.не на административно производство за издаване нa АУПДВ. В писмото е посочено, че производството се открИ. на основание влезлият в сила АПБА, посочени са изплатените суми по мярка 11 БЗ, направление БР, за кампании 2015, 2016, 2017, 2018 и 2019 и е посочено, че в съответствие с чл. 15, ал. 4, т. 2, б. „г“ от Наредба № 4 от 24.02.2015 г. следва да бъдат възстановени 10 % от общата сума на субсидиите (55829,77 лева), равняващи се на 5582,97 лева.

В подадено възражение вх. № 01-6500/5909#16 от 20.02.2022 г. (л. 35 – 37) жалбоподателят посочил, че се е заблудил, смятайки, че с подаденото Заявление за подпомагане по мярка 11 БЗ, направление БР, за кампания 2020 г. поема нов биологичен ангажимент за една година, а не продължава вече поетия такъв, поради което и за кампания 2020 г. е декларирал по-малко площи. С оглед на това е изразил становище, че независимо от влезлия в сила АПБА, „е налице хипотезата на безвиновна отговорност“ и не следва да връща изчисления процент от изплатената му субсидия, поради което е поискал да не бъде издаван АУПДВ и откритото производство по издаването му да бъде прекратено, като се приеме „в контекста на допусната ЯФГ“, че става въпрос за нов ангажимент за кампания 2020 г., а не за удължаване на приключилия вече през 2019 г. петгодишен ангажимент.    

С оспорения АУПДВ № 01-6500/5909#17 от 10.02.2023 г. (л. 8 – 10), издаден от заместник изпълнителния директор на ДФЗ на основание чл. 27, ал. 3, 5 и 7 от Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП) и чл. 162, ал. 2, т. 8 и 9 от ДОПК, във връзка с влезлия в сила АПБА с изх. № 01-6500/5909#4 от 18.02.2022 г. и след като са обсъдени и приети за неоснователни направените възражения с вх. № 01-6500/5909#16 от 20.02.2022 г., по отношение на жалбоподателя е установено публично държавно вземане, определено като подлежаща на възстановяване изплатена субсидия по направление БР за кампании 2015, 2016, 2017, 2018 и 2019 във връзка с подадени от него заявления за подпомагане с УИН: 24/090715/92130, УИН: 24/290616/96992, УИН: 24/030717/03272, УИН: 24/080618/08412 и УИН: 24/110619/14266, в размер на 5582,97 лева, на основание чл. 15, ал. 3, т. 1 и ал. 4, т. 2, б. „г“ и чл. 17, ал. 2 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г.

АУПДВ е бил връчен на жалбоподателя на 28.02.2023 г. (л. 19), а жалбата против него е била подадена на 13.03.2023 г. (л. 13).

Въз основа на така установената фактическа обстановка съдът приема от правна страна следното:

Жалбата е насочена срещу подлежащ на съдебно оспорване и контрол за законосъобразност административен акт, в срока по чл. 149, ал. 1 от АПК от съобщаването му, от лице с правен интерес – адресат на акта, чиито права и законни интереси са засегнати неблагоприятно от него. С оглед на това жалбата е процесуално допустима.

Разгледана по същество, жалбата се явява неоснователна.

Съгласно разпоредбата на чл. 162, ал. 2, т. 8 от ДОПК, публични са вземанията за недължимо платени и надплатени суми, както и за неправомерно получени или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от средства на Европейския съюз (EС), включително свързаното с тях национално съфинансиране, които възникват въз основа на административен акт, включително финансови корекции, надплатен аванс, надхвърлени процентни ограничения, превишени позиции по бюджета на проекта, кръстосано финансиране, както и глобите и другите парични санкции, предвидени в националното законодателство и в правото на ЕС. В чл. 166, ал. 1 от ДОПК е предвидено, че установяването на публичните вземания се извършва по реда и от органа, определен в съответния закон.

В нормата на § 1, т. 13 от ДР на ЗПЗП е регламентирано, че Разплащателната агенция (РА) е специализирана акредитирана структура за приемане на заявления, проверка на условията и извършване на плащания от Европейските земеделски фондове и за прилагане на пазарни мерки, включително интервенция на пазарите на земеделски продукти, по правилата на законодателството на ЕС. По силата на чл. 11 и 11а от ЗПЗП ДФЗ е акредитиран за единствена РА за Република България за прилагане на Общата селскостопанска политика на ЕС. В чл. 27, ал. 3,  5 и 7 от ЗПЗП е предвидено, че:

РА е длъжна да предприеме необходимите действия за събирането на недължимо платените и надплатени суми по схеми за плащане и проекти, финансирани от европейските фондове и държавния бюджет, както глобите и другите парични санкции, предвидени в законодателството на ЕС;

вземанията, които възникват въз основа на административен договор или административен акт, са публични държавни вземания и се събират по реда на ДОПК;

дължимостта на подлежаща на възстановяване безвъзмездна финансова помощ поради неспазване на критерии за допустимост, ангажимент или друго задължение от страна на ползвателите на помощ и бенефициентите по мерките и подмерките от програмите за развитие на селските райони, извън основанията по ал. 6, се установява с издаването на АУПДВ по реда на АПК.

 Съгласно разпоредбата на чл. 20а, ал. 5 от ЗПЗП изпълнителният директор на ДФЗ, който е и изпълнителен директор на РА, издава АУПДВ по реда на АПК и решения за налагане на финансови корекции по реда на глава пета, раздел III от Закона за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управлениенция (ЗУСЕФСУ), а нормата на чл. 20а, ал. 6 от ЗПЗП регламентира възможност за делегиране на правомощията по ал. 5 на заместник изпълнителните директори и на директорите на областните дирекции на фонда.

С решение на УС на ДФЗ по Протокол № 197 от 19.08.2022 г. – т. 2, за изпълнителен директор на фонда е назначен Г. Т., а за негови заместници са избрани И. И. и В.. К. (л. 73). Със заповед № 0З-РД/3088 от 22.08.2022 г. – т. 3 и 4 (л. 74 – 75), изпълнителният директор на ДФЗ Г. Т. е делегирал на заместника си В.. К. правомощията си да издава и подписва АУПДВ, както и писма за открИ.не на производство по издаване на АУПДВ, по всички схеми и мерки по директните плащания, за които редът за подаване на заявления за подпомагане е уреден или е бил уреден в Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания (Наредба № 5 от 27.02.2009 г.), сред посочените в чл. 1 от която е и мярка 11 БЗ.

АУПДВ № 01-6500/5909#17 от 10.02.2023 г., както и уведомителното писмо за открИ.не на производството по издаването му, са подписани от заместник изпълнителния директор на ДФЗ В.. К., поради което и с оглед на изложеното по-горе съдът намира, че обжалваният е бил издаден от материално компетентен административен орган при упражняване на законово регламентирани и надлежно делегирани правомощия.

Оспореният АУПДВ е издаден в писмена форма и съдържа всички реквизити по чл. 50, ал. 2 от АПК, включително фактически и правни основания за издаването му. Посочено е, че жалбоподателят земеделски стопанин, регистриран в ИСАК с УРН, одобрен за участие пo мярка 11 БЗ от ПPCP 2014 – 2020 г. с направление БР през кампания 2015, като през кампания 2020 е избрал да продължи ангажимента си с една година, както и изплатените му суми за кампании 2015, 2016, 2017, 2018 и 2019 във връзка с подадени от него заявления за подпомагане, възлизащи общо на 55829,77 лева, както и че с влязъл в сила АПБА ангажиментът му е бил прекратен на основание  чл. 15, ал. 3, т. 1 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г., поради неизпълнение на изискванията на чл. 17, ал. 2 от Наредбата. В тази връзка са цитирани и обсъдени подадените от жалбоподателя възражения във връзка с изпратеното му уведомително за открИ.не на производството за издаване нa АУПДВ, като е обоснован извод за тяхната неоснователност. С оглед на това е прието, че са налице хипотезите на чл. 15, ал. 3, т. 1 и ал. 4, т. 2, б. „г“ и чл. 17, ал. 2 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г. Въз основа на изложените фактически и правни основания по отношение на жалбоподателя е установено публично държавно вземане, определено като подлежаща на възстановяване изплатена субсидия по направление БР за кампании 2015, 2016, 2017, 2018 и 2019 във връзка с подадени от него заявления за подпомагане с УИН: 24/090715/92130, УИН: 24/290616/96992, УИН: 24/030717/03272, УИН: 24/080618/08412 и УИН: 24/110619/14266, в размер на 5582,97 лева – 10 % от общата сума на изплатените му за периода субсидии.

Оспореният АУПДВ е издаден при спазване на нормативно предписаните процесуални правила за това и съдът не установи допуснати съществени нарушения в тази насока. В случая административният орган е изпълнил задължението си да се произнесе, след като събере относимите доказателства и установи в пълнота обуславящите издаването на акта факти. В частност жалбоподателят е бил уведомен за открИ.не на производството по издаване на АУПДВ, като му е предоставена възможност да подаде възражения, а подадените от него такИ. са подробно обсъдени, като е обоснован извод за тяхната неоснователност. Твърдението на жалбоподателя, че АУПДВ не му е бил надлежно връчен, се опровергава от приложеното на л. 19 известие за доставяне, подписването на което от жалбоподателя, като получател на лично връчения му документ, чийто номер изрично е вписан в известието, не беше оспорено. Дори да се приеме обаче, че АУПДВ не е бил връчен лично на жалбоподателя, очевидно с оглед на подадената (и то в срок) жалба актът е достигнал до него и той се е запознал със съдържанието му, а и участието му в съдебното производство като страна в условията на равнопоставеност с административния орган гарантира в пълен обем възможността му да защити адекватно правата и интересите си, засегнати с оспорения неблагоприятен за него акт. Следователно,  ако и (противно на приетото за установено от съда) да е налице процесуално нарушение във връзка със съобщаването на обжалвания акт на адресата му, същото не е съществено и не води до отмяна на акта, като незаконосъобразен.

Съдът намира, че е налице и правилно приложение на материалния закон при издаването на оспорения АУПДВ.

Съгласно чл. 15, ал. 3, т. 1 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г. в действащата му редакция, в сила от 26.04.2022 г., ДФЗ едновременно прекратява ангажимента и предприема действия по възстановяване на получената финансова помощ по съответното направление съгласно условията на ал. 4, когато не са изпълнили изискванията на чл. 17, ал. 2. В случая обаче АПБА, във връзка с който е бил издаден обжалваният АУПДВ, е с дата 18.02.2022 г., т.е. бил е издаден при действието на предходната редакция на чл. 15, ал. 3, т. 1 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г., която не предвижда изрично едновременното издаване на АПБА и АУПДВ – „ДФЗ прекратява поетия ангажимент и подпомаганите лица възстановяват получената финансова помощ по съответното направление…“. Ето защо, макар в резултат на съдебното му обжалване АПБА да е влязъл в сила на 27.08.2022 г., доколкото към датата на издаване на АУПДВ биологичният ангажимент на жалбоподателя вече е бил прекратен с влязъл в сила акт и то потвърден със съдебно решениежалбата против АПБА е била отхвърлена (л. 44 – 51), съответно органът не би могъл на легитимно основание едновременно с издаването на АУПДВ да прекрати повторно ангажимента на жалбоподателя, тъй щото същият вече е бил прекратен, съдът намира, че АУПДВ е бил издаден в изпълнение на предписанието на чл. 15, ал. 3, т. 1 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г., ако и да е бил издаден отделено от и след издаването на АПБА при действието на законова редакция, предвиждаща едновременното им издаване.

Съгласно ал. 4, т. 2, б. „г“ от Наредба № 4 от 24.02.2015 г. подпомаганите земеделски стопани възстановяват получената до момента финансова помощ по съответното направление заедно със законните лихви, когато е прекратен поетият многогодишен ангажимент; от кампанията на първоначално одобрение по мярката до кампанията, за която са установени неспазванията по ал. 3, т. 1, 2, 4 и 5, възстановяват 10 %, ако е след петата година.

Съгласно чл. 17, ал. 2 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г. одобрената площ за извършване на дейности по направление БР може да бъде намалена с не повече от 10 %, като всяка година поне 90 % от площта по направлението се припокрИ. географски с площта, за която има поет ангажимент съгласно глава четвърта на настоящата наредба или в случаите по ал. 4 и 5. При определяне на процентното съотношение по изречение първо ДФЗ – РА, закръгля получения резултат до втория знак след десетичната запетая. Удължените след 2020 г. ангажименти се изпълняват на одобрената площ за извършване на дейности по направление БР, която може да варира с процент, по-голям от 10 %, като ангажиментът продължава да се изпълнява с одобрените през текущата година площи, при условие че за незаявените площи земеделският стопанин няма регистрирано правно основание за текущата година.

С оглед на цитираните правни норми, посочени в обжалвания административен акт като правно основание за издаването му, фактите, релевантни за проверка на материалната му законосъобразност, се свеждат до извършването на плащане в полза на земеделски стопанин на основание оторизирано подпомагане по мярка 11 БЗ и прекратяване на поетия ангажимент неизпълнение на изискването на чл. 17, ал. 2 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г. Изцяло в съответствие с тези материалноправни предпоставки са и посочените в АУПДВ фактически основания за издаването му, като същите са и документално доказани. От събраните по делото и обсъдени по-горе доказателства се установява, а жалбоподателят не оспорва, че като земеделски стопанин, регистриран в ИСАК, и бил одобрен за участие пo мярка 11 БЗ от ПPCP 2014 – 2020 г. с направление БР през кампания 2015 и  изплатените му суми за кампании 2015, 2016, 2017, 2018 и 2019 във връзка с подадени от него заявления за подпомагане  възлизат общо на 55829,77 лева. Няма и спор, че с влязъл в сила на 27.08.2022 г. АПБА ангажиментът му е бил прекратен през кампания 2020 г. на основание  чл. 15, ал. 3, т. 1 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г., поради неизпълнение на изискванията на чл. 17, ал. 2 от Наредбата. АПБА е влязъл в сила, като при това по неговата законосъобразност е налице и съдебно произнасяне, поради което не подлежи на отделна и самостоятелна преценка от настоящия съдебен състав били ли са налице предпоставките на чл. 17, ал. 2 във връзка с чл. 15, ал. 3, т. 1 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г. за прекратяване на поетия от жалбоподателя биологичен ангажимент, съответно обосновано и правилно ли е бил прекратен същия.  

Без правно значение е в случая възражението на жалбоподателя, направено впрочем във връзка полученото от него уведомление за открИ.не на производството по издаване на АУПДВ, но ненаведено като довод в жалбата му, че се е заблудил, че ангажиментът му е приключил през 2019 г. и че с подаденото от него заявление за подпомагане за кампания 2020 г. поема нов ангажимент за една година. Съдът не преценява извършените фактически и правни действия с оглед на субективните представи на лицето, каквото по съществото си е заблуждението, а въз основа на обективната им проява – подписани и подадени документи, и правните последици, произтичащи от тях.

Без правно значение е и обстоятелството, че актът, с който на жалбоподателя е било отказано оторизация и изплащане на финансова помощ за кампания 2019 г., е бил обжалван и отменен по съдебен ред, тъй като към датата на издаване на АУПДВ жалбоподателя не е получил финансова помощ за кампания 2019 г. и това е изрично посочено в оспорения акт, а и към момента заявеното от него финансово подпомагане за кампания 2019 г. не е оторизирано – в резултата на извършената от съда служебна справка се установи, че преписката е върната на административния орган за ново произнасяне (л. 114 – 121), като жалбоподателят не ангажира доказателства, а и не твърди органът да се е произнесъл в положителен за него смисъл, т.е. липсват данни, обуславящи различен от посочения в обжалвания АУПДВ общ размер на получените от него суми за финансово подпомагане през периода на биологичния му ангажимент, съответно водещи до различен размер на задължението, установено с АУПДВ.

При тези факти съдът намира, че правилно са приложени разпоредбите на  чл. 15, ал. 3, т. 1 и ал. 4, т. 2, б. „г“ и чл. 17, ал. 2 от Наредба № 4 от 24.02.2015 г., и в съответствие с тях с обжалвания АУПДВ е установено публично държавно вземане, определено като подлежаща на възстановяване изплатена субсидия по направление БР за кампании 2015, 2016, 2017, 2018 и 2019 във връзка с подадени от жалбоподателя заявления за подпомагане с УИН: 24/090715/92130, УИН: 24/290616/96992, УИН: 24/030717/03272, УИН: 24/080618/08412 и УИН: 24/110619/14266, в размер на 5582,97 лева – т.е. в размер на 10 % от общата сума на изплатените за периода субсидии, тъй като жалбоподателят е удължил поетия от него петгодишен биологичен ангажимент с една година и ангажиментът му е бил прекратен след петата година.

По тези съображения съдът намира, че оспореният АУПДВ, като издаден от компетентен орган при спазване на установената форма и административнопроизводствените правила, в съответствие и при правилно приложение на материалния закон, се явява законосъобразен и жалбата против него следва да бъде отхвърлена, като неоснователна.

Предвид изхода на делото искането на ответника за присъждане на направените разноски следва да бъде уважено, като в тежест на Д.М.Д. на основание чл. 143, ал. 3 от АПК бъде възложена заплащане на сумата 100 лв. за юрисконсултско възнаграждение, определено по реда на чл. 37 от Закона за правната помощ и чл. 24 от Наредбата за заплащане на правната помощ, съобразно фактическата и правна сложност на спора.

Водим от горните мотиви, съдът на основание чл. 172, ал. 2 предложение второ от АПК и чл. 143, ал. 3 от АПК

 

Р Е Ш И :

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата Д.М.Д., ЕГН **********,***, против Акт за установяване на публично държавно вземане № 01-6500/5909#17 от 10.02.2023 г., издаден от заместник изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“.

 

ОСЪЖДА Д.М.Д., ЕГН **********,***, да заплати на Държавен фонд „Земеделие“ гр. София сумата 100 (сто) лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение.

 

Решението подлежи на касационно обжалване чрез Административен съд Стара Загора в 14-дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховния административен съд.

 

СЪДИЯ: