АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВИДИН |
||||||||||
РЕШЕНИЕ № 65 |
||||||||||
гр.
Видин, 06.07.2021г. |
||||||||||
В ИМЕТО НА НАРОДА |
||||||||||
Административен съд – Видин, |
първи административен състав |
|||||||||
в публично заседание
на |
двадесет и втори юни |
|||||||||
през две хиляди двадесет и първа година в състав: |
||||||||||
Председател: |
Антония Генадиева |
|||||||||
при секретаря |
Катерина Борисова |
и в присъствието |
||||||||
на прокурора |
|
като разгледа докладваното |
||||||||
от съдия |
Антония Генадиева |
|
||||||||
Административно дело № |
114 |
по описа за |
2021 |
година |
||||||
и за да се произнесе,
съобрази следното: |
||||||||||
Производството е по реда на чл.145 и сл. от АПК. Делото е образувано по жалба на „Криси Вд –
95“ ЕООД, гр.Видин против заповед № РД – 02 – 11 – 2071/ 21.04.2021г. на
Кмета на община Видин, с която е наредено да се задържи депозита в полза на
община Видин за участие на дружеството в публичен търг с явно наддаване за
продажба на ПИ – частна общинска собственост, тъй като не е извършил
необходимите плащания в законовия едномесечен срок. В жалбата се развиват съображения, че
заповедта е незаконо -съобразна и необоснована. Твърди се, че
административния орган не е спазил процедурата по издаването ѝ, тъй
като е издадена в противоречие на закона. Не е взето предвид обстоятелството,
че за дружеството не е било ясно кога първата заповед, с която е определен за
спечелил търга, е влязла в сила и от кога е следвало да тече едномесечния
срок. Посочват, че даденият им срок от общината е бил не едномесечен, а 10 –
дневен такъв, който им е бил недостатъчен за внасяне на цената на имота. Иска се да бъде постановено решение, с което
да се отмени обжалваната заповед. Претендират се направените по делото
разноски. Ответникът по жалбата – Кмета на община
Видин, чрез процесуалният си представител, оспорва жалбата, като
неоснователна и моли съдът да не я уважава. От доказателствата по делото във връзка с
оплакванията в жалбата, Административният съд намира, че същата е основателна
по следните съображения : С Решение № 201, взето с протокол № 11 на
заседание на Общински съвет - Видин от 21.12.2020г., е взето решение за
провеждане на публичен търг с явно наддаване за продажба на поземлен имот с
идентификатор № 10971.504.405 по КК на гр.Видин, с площ от 106 кв.м., находящ
се в гр.Видин, ж.к..“Крум Бъчваров“, на ул.“Широка“, частна собственост на
община Видин. Определена е начална тръжна цена за продажба в размер на 22 500
лева. Със Заповед № РД – 02 – 11 – 91/ 20.01.2021г. на Кмета на община Видин
е открита процедура за провеждане на публичен търг с явно наддаване за
продажба на поземлен имот – частна общинска собственост, находящ се на
територията на община Видин, като в нея изрично е посочена началната тръжна
цена от 22 500 лева, начина на плащането, депозитната вноска за участие в
търга, оглед на имота, получаването на тръжната документация. Със заповедта е
определен и крайният срок за подаване на заявленията за участие, ведно с
другите документи, както и датата на провеждане на търга – 10.02.2021г. в
административната сграда на община Видин. В заповедта също така е посочено –
т.7 „Начин и срок на плащане от спечелилия търга участник : плащането се извършва
в едномесечен срок от връчване на заповедта на Кмета на община Видин за
определяне на спечелилия участник. Тръжната документация е утвърдена от кмета
на община Видин. Тръжната документация, която е утвърдена от
Кмета на община Видин и съответно предоставена на кандидатите за участие в
търга, съдържа освен заявлението за участие по образец, декларация за
запознаване с тръжната документация и извършен оглед, заповедта за откриване
на процедурата по провеждане на публичния търг, изискванията, на които трябва
да отговарят участниците в търга, необходими документи за участие и условията
на публичния търг. В така описаната тръжна документация, която видно от
доказателствата по делото е, че са закупили, както жалбоподателя, така и
други лица, са описани подробно всички изисквания, на които трябва да
отговарят кандидатите за участие в търга. В тържната документация се съдържат и
„Условия на търга“, според т.7, от които „плащането се извършва в едномесечен
срок от връчване на заповедта на кмета на община Видин за определяне на
спечелилият търга участник.“. Според т.10 от същите условия ако лицето
спечелило търга не извърши в едномесечен срок от връчването на заповедта
необходимите плащания, се счита, че то се отказва от сключването на договор.
В този случай внесения от него депозит се задържа, а кмета на общината
организира нов търг – чл.125,ал.2 от Наредбата по реда на чл.8,ал.2 от ЗОС. Със заповед № РД – 02 – 11 – 145/
03.02.2021г. на кмета на общината е назначена комисия за провеждане на търга.
С протокол от 10.02.2021г. назначената комисия е провела търга. Видно от протокола за провеждане на търга,
оферти за участие са подали трима кандидати, съответно жалбоподателят,
„Храни, напитки и кетъринг“ ООД, гр.София и Галина Красимирова Любенова от
гр.Видин. Търгът е преминал на два етапа, първият от които е за проверка
редовността на документите и вторият – разглеждане на офертите, констатация
за направените предложения и определяне на най – високата цена, съответно
определяне на лицето, спечелило търга. След преглед на документите и на тримата
кандидати и допускането им до търга е проведено наддаването, като сумата,
която е съобщена трикратно и след предупреждение за приключване на търга
преди третото обявяване е в размер на 74 250 лева. Тази сума е
предложена от „Криси Вд – 95“ ЕООД с управител П.К.П.. Втората по – размер
сума е предложена от „Храни, напитки и кетъринг“ ООД, гр.София и е в размер
на 72 000 лева. На трето място е класирана Галина Красимирова Любенова с
предложена сума от 40 500 лева. Видно е, че първоначалната тържна цена е в
размер на 22 500 лева. Най – високата цена е била предложена от представителя
на „Криси Вд – 95“ ЕООД, гр.Видин. Така комисията е обявила за спечелил търга
с явно наддаване за продажба на поземлен имот с идентификатор № 10971.504.405
по КК на гр.Видин, с площ от 106 кв.м., находящ се в гр.Видин, ж.к..“Крум
Бъчваров“, на ул.“Широка“, жалбоподателите – „Криси Вд – 95“ ЕООД при
предложена цена от 74 500 лева, тъй като са предложили най – високата цена, в
сравнение с другите участници, която не е по – ниска от първоначално
предложената тържна цена. Въз основа на протокола на комисията и
направеното от нея предложение кметът на община Видин е издал заповед, с
която е определил спечелилия търга кандидат – „Криси Вд – 95“ ЕООД, по
описаните и по – горе мотиви. Видно от заповед № РД – 02 – 11 – 262 /
16.02.2021г., според т.II от
същата след влизането ѝ в сила „Криси Вд – 95“ ЕООД в едномесечен срок
следва да заплати стойността на имота, както и 2,5 % данък, съгласно
чл.47,ал.2 от ЗМДТ. Заповедта, с която е определен за спечелил търга
жалбоподателя, подлежи на обжалване. Видно от писмените доказателства по делото
е, че тримата участници в търга е следвало да бъдат уведомени за издадената
заповед, като на жалбоподателя е изпратено писмо за издаването на Заповед №
РД – 02 – 11 – 262 / 16.02.2021г. на 17.02.2021г., което е получено от него
на 18.02.2021г., видно от отбелязването върху самото писмо /л.39/. Същата
заповед е връчена на участника Галина Красимирова Любенова от гр.Видин с писмо
изх. № УС – 01 – 11 – 187 / 17.02.2021г., получено от нея на 18.02.2021г.,
видно от отбелязването върху писмото /л.40/ . На третия участник „Храни,
напитки и кетъринг“ ООД, гр.София също е изпратено писмо със заповедта, с
която е определен за спечелил участника „Криси Вд – 95“ ЕООД, с писмо с изх.
№ УС – 01 – 11 – 188/ 17.02.2021г. /л.41/. Писмото обаче няма каквито и да
било доказателства да е получено от дружеството, ако е получено кога и по
какъв начин. От писмото не става ясно дали и кога за последното дружество е
започнал да тече срока за обжалване на заповедта, респ. дали и кога е
изтекъл. Впоследствие до спечелилия участник – „Криси
Вд – 95“ ЕООД, е изпратено писмо с изх. № УС – 01 – 11 – 332 / 26.03.2021г.,
с което го уведомяват, че тържната процедура не е обжалвана в определения за
това законов срок и съгласно чл.125,ал.2 от Наредбата по реда на чл.8,ал.2 от
ЗОС на Об.С – Видин едномесечният срок за заплащането на дължимите от тях
суми, като спечелил търга участник изтича на 05.04.2021г. В същото писмо се
сочи, че ако сумата не бъде внесена в указания срок, внесеният депозит в
размер на 2 500 лева се задържа в полза на общината. Това писмо също не
става ясно кога е получено от „Криси Вд – 95“ ЕООД, респ. на кого и кога е
връчено. На 06.04.2021г. Комисията, провела търга и
определила спечелилия участник е провела заседание, за което е съставен
протокол /л.34/, от който е видно, че е констатирано, че търгът е проведен на
10.02.2021г., както и че е издадена заповед за спечелилия търга участник на
16.02.2021г. Описано е също така, че са изпратени писма на тримата участници,
които са били уведомени за издадената заповед от 16.02.2021г., без обаче да
се конкретизира кога е връчена въпросната заповед на всеки един от
участниците, за да може да се прецени дали е изтекъл срокът за обжалването
ѝ и кога за всеки от тях. Описано е също така и че на „Криси Вд – 95“
ЕООД е изпратено писмо от 26.03.2021г., с което са уведомени, че
едномесечният им срок за заплащане на дължимите суми, като спечелил търга
участник изтича на 05.04.2021г., без да се посочва дали въпросното писмо им е
било връчено, на кого и кога. Комисията е констатирала, че към
06.04.2021г. едномесечният срок за внасяне на дължимите суми от „Криси Вд –
95“ ЕООД е изтекъл на 05.04.2021г. и те не са внесени. Направено е
предложение на основание чл.125,ал.2 от Наредбата депозитът на дружеството в
размер на 2 500 лева да се задържи в полза на община Видин, както и е
направено предложение да се предложи сключването на договор с участника,
предложил втората най – висока цена – „Храни, напитки и кетъринг“ ООД,
гр.София. Въз основа на описания по – горе протокол е
издадена и процесната заповед № РД – 02 – 11 – 2071/ 21.04.2021г. на Кмета на
община Видин, с която е наредено да се задържи депозита в полза на община
Видин за участие на „Криси Вд – 95“ ЕООД в публичен търг с явно наддаване за
продажба на описания по – горе недвижим имот, тъй като като спечелил търга
участник не е извършил необходимите плащания в определения законов
едномесечен срок. В същата заповед е описано, че депозитът е в размер на
2 500 лева и е бил внесен с платежно нареждане от 09.02.2021г. от
дружеството по сметка на община Видин в „Банка ДСК“ ЕАД. С изх. № РД – 02 – 06 – 2245 / 21.04.2021г.
до „Криси Вд – 95“ ЕООД е изпратено писмо, с което им е връчена въпросната
заповед за задържане на депозита. Това писмо също не става ясно кога е
получено от дружеството и на кого е връчено. Видно от административната преписка е, че на
08.03.2021г. е издадена заповед, с която е освободен депозитът за участие на
Галина Любенова, а със заповед от 23.03.2021г. е освободен и депозитът на
„Храни, напитки и кетъринг“ ООД. Дали, кога и как са връчени въпросните
заповеди на лицата, не става ясно. Издадена е и заповед № РД – 02 – 11 – 2052 /
15.04.2021г. на Кмета на община Видин, с която за спечелил търга е определен
участникът „Храни, напитки и кетъринг“ ООД, гр.София. Заповедта е издадена на
основание описания по – горе протокол от 06.04.2021г. и мотивирана с
обстоятелствата, че първоначално спечелилият участник не е внесъл в законовия
едномесечен срок дължимите към общината суми – цената за имота, както и
дължимия се данък от 2,5 % и поради факта, че „Храни, напитки и кетъринг“
ООД, гр.София са участникът, който е предложил втората най – висока цена –
72 000 лева. Заповедта е връчена на „Храни, напитки и кетъринг“ ООД,
гр.София на 16.04.2021г., видно от отбелязването върху нея самата / л.30/.
Впоследствие на 19.05.2021г. е сключен и договор № 15 за покупко – продажба
на общински имот по реда на ЗОС. Горната фактическа обстановка се доказва от
събраните писмени доказателства, между които няма противоречие и си
кореспондират. Жалбата е допустима, като подадена от лице,
за което е налице правен интерес да оспорва издадената заповед – спечелилия
участник в тръжната процедура, чийто депозит се задържа в полза на общината и
в законоустановения срок за оспорване. Видно от самата заповед е, че в нея не
е посочен срок за оспорване, както и липсва отбелязване кога е получена от
жалбоподателите, поради което и според съда жалбата е подадена в срок. Разгледана по съществото си същата е
основателна. Проведен е търг по реда на чл.35,ал.1 от
ЗОб.С, във връзка с Наредбата за придобиване, управление и разпореждане с
общинско имущество на територията на община Видин, на Общ.С - Видин. Съгласно утвърдената тръжна документация, в
решение № 201, взето с протокол № 11 / 21.12.2020г. на Общ.С – Видин,
последният е дал съгласие за продажба на описания по – горе недвижим имот –
частна общинска собственост, при първоначална тържна цена в размер на
22 500 лева, определена от лицензиран оценител от 28.10.2020г. Безспорно е също така и че със Заповед № РД
– 02 – 11 – 91/ 20.01.2021г. на Кмета на община Видин е открита процедура за
провеждане на публичен търг с явно наддаване за продажба на недвижим – частна
общинска собственост, находящ се на територията на община Видин. Видно от
заповедта е, че търгът е насрочен за 10.02.2021г., като тържната документация
е следвало да бъде закупена в срок до 16,00 часа на 09.02.2021г. Според същата заповед заявленията за участие
в търга и придружаващите ги документи се подават в срок до 17,00 часа на
09.02.2021г. в „Център за информация и обслужване на граждани“ в
административната сграда на община Видин. Съгласно т.V. от същата заповед депозитите за участие в
търговете следва да са внесени в срок до 09.02.2021г. – включително, по
сметка на община Видин. Не е спорно също така, че жалбоподателят
„Криси Вд – 95“, ЕООД, както и другите участници са подали своевременно заявленията
си и впоследствие са допуснати до участие в търга на 10.02.2021г. Закупили са
тържната документация и са се запознали с нея. Внесли са и депозитите за
участие в търга. Горните обстоятелства се доказват от представените по делото
писмени доказателства. Безспорно е също така и че след провеждането
на търга жалбоподателя „Криси Вд – 95“ ЕООД е определен за спечелил участник,
поради това, че е предложил най – висока цена – в размер на 74 250 лева,
както е и безспорно издаването на заповед № РД – 02 – 11 – 262 / 16.02.2021г.
на кмета на община Видин, с която дружеството е определено за спечелило
публичния търг с явно наддаване за продажба на ПИ – частна общинска
собственост с идентификатор № 10971.504.405 по КК на гр.Видин, с площ от 106
кв.м., находящ се в гр.Видин, ж.к..“Крум Бъчваров“, на ул.“Широка“. Не се оспорват и обстоятелствата относно
уведомяването на „Криси Вд – 95“ ЕООД и другият участник Галина Красимирова
Любенова, съответно връчването на същите на Заповед № РД – 02 – 11 – 262 /
16.02.2021г. на двамата участници – на 18.02.2021г. Тъй като цитираната
заповед подлежи на обжалване за тях тече и срок за обжалването ѝ,
считано от 19.02.2021г., който срок е изтекъл на 04.03.2021г. Спорно по делото е обстоятелството кога и по
какъв начин Заповед № РД – 02 – 11 – 262 / 16.02.2021г. на Кмета на община
Видин, е била връчена на участника „Храни, напитки и кетъринг“ ООД, гр.София,
за които няма никакви доказателства кога са били уведомени, за да може да се
проследи кога е започнал да тече за тях срокът за обжалване, съответно и кога
е изтекъл. Последното е свързано с влизането в сила на заповедта. Няма как да
се приеме, че срокът за обжалване на заповедта към 04.03.2021г. е изтекъл и
по отношение и на участника „Храни, напитки и кетъринг“ ООД, гр.София, тъй
като няма доказателства по отношение на тях кога е започнал да тече. В този смисъл по делото няма доказателства
кога е влязла в сила Заповед № РД – 02 – 11 – 262 / 16.02.2021г. на кмета на
община Видин, както и дали е влязла в сила. Последното е важно предвид разпоредбата на
чл.125,ал.1 от Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с
общинско имущество на територията на община Видин /Наредбата/, според която
след като влезе в сила, заповедта за определяне на спечелилия търга или
конкурса, той се поканва писмено да извърши дължимите плащания и престации по
сделката. Той е длъжен в едномесечен срок от датата на връчването да извърши
дължимото плащане, както и другите престации по сделката, определени в
заповедта. Т.е. видно от цитираната разпоредба именно
след влизането в сила на заповедта, с която е определен за спечелил търга
участник, последния се поканва писмено, като в едномесечен срок от връчването
на тази покана той следва да извърши плащанията по сделката. От една страна
заповедта следва да е влязла в сила, а от друга спечелилият участник следва
да бъде уведомен писмено за влизането ѝ в сила и да бъде поканен да
заплати цената, както и да извърши другите плащания, определени със
заповедта. В конкретния случай жалбоподателят е бил
поканен да заплати определената цена без да са налице доказателства за
влизането в сила на заповедта, с която е определен за спечели търга участник,
от една страна. От друга страна, на същия е изпратено писмо
от 26.03.2021г., което не се знае кога е получено от него, че следва да
заплати цената в срок до 05.04.2021г. Никъде не е посочено защо е приета тази
дата за краен срок за плащане на цената. При положение, че не става ясно кога
са уведомени „Храни, напитки и кетъринг“ ООД, гр.София за заповедта от
16.02.2021г. защо е прието от административния орган, че срокът и за тях е
изтекъл на 04.03.2021г. и съответно от тогава започва да тече и едномесечният
срок за внасянето на цената от спечелилия участник, не става ясно. Видно е,
че дори и да се приеме за покана за плащане въпросното писмо от 26.03.2021г.,
то до 05.04.2021г. /посоченият в него краен срок/ няма един месец, а само 10
дни. Видно от доказателствата по делото е, че
условията в тържната документация противоречат на разпоредбата на чл.125,ал.1
от Наредбата, относно начините и сроковете за заплащането на цената. Според
т.7 от „Условията на търга - начин и срок на плащане от спечелилият търга
участник“ – плащането се извършва в едномесечен срок, от връчване на
заповедта на кмета на община Видин за определяне на спечелилият търга
участник; т.8 в гореописания срок спечелилият търга участник е длъжен да
заплати и : сума представляваща 2,5 % данък, съгласно чл.47,ал.2 от ЗМДТ; 10.
Ако лицето спечелило търга не извърши в едномесечен срок от връчването на
заповедта необходимите плащания се счита, че то се отказва от сключването на
договор. В този случай внесения от него депозит се задържа, а кметът на
общината организира нов търг.“ Според разпоредбата на чл.125,ал.1 от
Наредбата, след като влезе в сила, заповедта за определяне на спечелилия
търга или конкурса, той се поканва писмено да извърши дължимите плащания и
престации по сделката. Той е длъжен в едномесечен срок от датата на
връчването да извърши дължимото плащане, както и другите престации по
сделката, определени в заповедта. Т.е. видно от разпоредбата на Наредбата
задължението за плащане на цената за спечелилия търга участник възниква след
влизане в сила на заповедта за определянето му за спечелил участник и след
писменото му поканване да я заплати, но не и преди това. В случая административният орган е приел, че
срокът за плащане на цената на имота, започва да тече от момента, в който за
спечелилият участник е изтекъл срокът за обжалване на заповедта, без да е
уведомен той, дали срокът и за другите участници е изтекъл, респ. без да знае
дали заповедта е влязла в сила или не. В случая е изпратено писмо / на
26.03.2021г./, но видно от съдържанието му с него се напомня, че срокът за
заплащането на цената изтича в 10 – дневен срок от изпращането на въпросното
писмо, /което както бе посочено не става ясно кога е получено от
жалбоподателите/, за да се прецени дали те са разполагали и с този 10 -
дневен срок. Последното обаче не може да се приеме за
покана, такава каквато е описана в чл.125,ал.1 от Наредбата, тъй като според
въпросната разпоредба именно след изпращането и връчването на поканата
започва да тече едномесечният срок за внасяне на цената по сделката. Видно от
доказателствата по делото е, че в случая този срок не е спазен от
административния орган и на спечелилия участник – „Криси Вд – 95“ ЕООД е
даден по – кратък и от 10 - дневен срок, в който е следвало да внесе цената
от 74 250 лева. Още повече, че в случая след изпращането и на писмото от
ответната страна, с което се напомня, че срокът за заплащането на цената по
сделката изтича на 05.04.2021г., не става ясно дали Заповедта от 16.02.2021г.
е влязла в сила и кога. Както бе посочено и по – горе по делото няма
доказателства кога въпросната заповед е била връчена на участника „Храни,
напитки и кетъринг“ ООД, гр.София, като към 26.03.2021г. безспорно не е била
влязла в сила. Самата заповед от 16.02.2021г., с която е
определен за спечелил търга участник е с неясно разпореждане относно
плащането на цената по сделката. В т.II от заповедта е посочено, че „…след влизане в сила
на настоящата заповед, „Криси Вд – 95“ ЕООД, …, в едномесечен срок от деня на
връчването ѝ следва да заплати стойността на имота,…“. От цитираната
формулировка не става ясно кога следва да бъде заплатена стойността на имота
– след влизане в сила на заповедта или в едномесечен срок от връчването на
заповедта, тъй като тези два момента са различни и създават неяснота у
задълженото лице. Следва също така да се посочи и че
посоченият в заповедта от 16.02.2021г. „…едномесечен срок от деня на
връчването ѝ…“, ако се приеме като срок за плащане също противоречи на
разпоредбата на чл.125,ал.1 от Наредбата. В крайна сметка според съда срокът, в който
се дължи заплащането на стойността на имота и който срок следва да бъде
приложен в случая и във всеки един търг, организиран от общината, е срокът,
който е нормативно определен в чл.125,ал.1 от Наредбата. Този срок обаче в
случая не е спазен, а е приет от страна на комисията, като изтекъл преди да е
започнал да тече. Последната от своя страна, с констативния си протокол от
06.04.2021г., е предложила на кмета на община Видин да задържи депозита в
размер на 2 500 лева, внесен за участие от „Криси Вд – 95“ ЕООД,
съгласно чл.125,ал.2 от Наредбата, което предложение също противоречи на
Наредбата, предвид обстоятелството, че нито заповедта от 16.02.2021г., с
която жалбоподателят е определен за спечели търга, е влязла в сила, нито пък
едномесечният срок за плащането на стойността на имота, е изтекъл към
06.04.2021г. Още по – малко пък комисията би могла да предложи на кмета на
общината да предложи на участника „Храни, напитки и кетъринг“ ЕООД предложил
втората най – висока цена от другите участници, сключването на договор за
имота, тъй като в чл.125,ал.2 от Наредбата такава процедура не е предвидена.
Видно от разпоредбата е, че при невнасяне на цената се организира нов търг, а
не се предлага сключването на договор с участника, предложил втората най –
висока цена. С оглед на описаните по – горе обстоятелства
във връзка с невлязлата в сила заповед № РД – 02 – 11 – 262 / 16.02.2021г. на
Кмета на община Видин, с която като спечелил търга е определен „Криси Вд –
95“ ЕООД, както към момента на изпращането на писмото от 26.03.2021г., за
което няма доказателства кога е връчено, както и към 06.04.2021г., когато е
съставен констативният протокол от комисията. Според разпоредбата на
чл.125,ал.1 от Наредбата, която намира приложение в конкретния случай именно
след влизане в сила на заповедта, с която е определен за спечелил участникът,
предложил най – високата цена, както и след отправянето на писмена покана,
започва да тече едномесечният срок за заплащане на стойността на имота. В
случая това не е така. Поради това и издадената заповед № РД – 02 –
11 – 2071 / 21.04.2021г. на Кмета на община Видин, с която е наредено да се
задържи депозита в полза на община Видин, за участие на „Криси Вд – 95“ ЕООД,
в публичен търг с явно наддаване за продажба на ПИ – частна общинска
собственост, подробно описан в нея, е изцяло незаконосъобразна, включително и
в частта, според която неразделна част от заповедта е констативен протокол от
06.04.2021г. на Комисията, назначена със заповед № РД – 02 – 11 - 145/
03.02.2021г. на кмета на община Видин, по посочените по – горе съображения. Процедурата е строго формална, но в
конкретния случай тя е проведена при неспазване на условията на Наредбата по
чл.8 от ЗОбщ.С. Обжалваната заповед е мотивирана, като в нея
е посочено изрично, че е издадена на основание, протокола на комисията от
06.04.2021г., но обстоятелствата, описани в него не отговарят на
действителността, тъй като първата заповед не е била влязла в сила и
едномесечният срок за извършване на плащането от страна на жалбоподателите
към тази дата – 06.04.2021г., не е изтекъл. Поради изложените съображения, съдът намира,
че заповедта на Кмета на община Видин е издадена от компетентен орган, в
кръга на правомощията му, но в несъответствие с целта на закона, при
допуснати съществени нарушения на процесуалните правила и в противоречие с
материалния закон, поради което оспорения акт, се явява незаконосъобразен.
Заповедта е издадена при допуснати нарушения на Наредбата за придобиване,
управление и разпореждане с общинско имущество на територията на община
Видин. Съответно и подадената срещу нея жалба е основателна и следва да бъде
уважена. Съгласно чл.143,ал.1 от АПК и с оглед изхода
на делото искането на жалбоподателите за присъждане на направените по делото
разноски, следва да бъде уважено, като административния орган следва да бъде
осъден да заплати сумата от 880 /осемстотин и осемдесет/ лева, от които 50
лева - внесена държавна такса и 830 лева - възнаграждение за един адвокат,
договорено и заплатено съгласно Договор за правна защита и съдействие и
съобразно представения по делото списък за разноските. Водим от горното и на осн. чл.172,ал.2 от
АПК, Административният съд Р Е Ш И: ОТМЕНЯ Заповед № РД – 02 – 11 – 2071/
21.04.2021г. на Кмета на община Видин, с която е наредено да се задържи
депозита в полза на община Видин за участие на „Криси Вд – 95“ ЕООД, гр.Видин
в публичен търг с явно наддаване за продажба на ПИ – частна общинска
собственост с идентификатор № 10971.504.405 по КК на гр.Видин, с площ от 106
кв.м., находящ се в гр.Видин, ж.к..“Крум Бъчваров“, на ул.“Широка“, тъй като
като спечелил търга участник не е извършил необходимите плащания в законовия
едномесечен срок ОСЪЖДА Община Видин да заплати на „Криси Вд
– 95“ ЕООД, гр.Видин сумата от 880 / осемстотин и осемдесет/ лева,
представляваща направените разноски по делото. Решението подлежи на обжалване пред Върховен
административен съд в четиринадесетдневен срок от съобщението на страните. АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ : |
||||||||||
Решение по дело №114/2021 на Административен съд - Видин
Номер на акта: | 65 |
Дата: | 6 юли 2021 г. (в сила от 23 юли 2021 г.) |
Съдия: | Антония Благовестова Генадиева |
Дело: | 20217070700114 |
Тип на делото: | Административно дело |
Дата на образуване: | 17 май 2021 г. |