Решение по дело №3764/2019 на Районен съд - Добрич

Номер на акта: 1430
Дата: 27 декември 2019 г. (в сила от 8 февруари 2021 г.)
Съдия: Анна Великова
Дело: 20193230103764
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 18 октомври 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

           Р    Е    Ш    Е    Н    И    Е

    Град Добрич, 27.12.2019 година

 

В И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

            ДОБРИЧКИ РАЙОНЕН СЪД ГРАЖДАНСКО ОТДЕЛЕНИЕ ВТОРИ СЪСТАВ в публично съдебно заседание на десети декември две хиляди и деветнадесета година в следния състав :

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: АННА ВЕЛИКОВА 

 

при участието на секретар Г. Д. разгледа докладвано от съдия Великова гр. дело № 3764 по описа за 2019г. и за да се произнесе, съобрази следното:

 

Производството по делото е образувано по повод искова молба на *** ЕГН **********,***, чрез упълномощен адвокат ,***,  представлявана от ***, са предявени искове:

 1. за признаване на ***то на ищцата на основание чл. 328, ал. 1, т. 6, предложение първо от КТ за незаконно и за отмяна на заповед № ***г. за прекратяване на трудовото правоотношение, издадена от ***, като незаконосъобразна, с правно основание чл. 344, ал. 1, т. 1 от КТ;

2. за възстановяване на ищцата на заеманата преди ***то длъжност, с правно основание чл. 344, ал. 1, т. 2 от КТ.

Исковете се основават на следните обстоятелства: Със заповед № ***г., издадена от ***, е прекратено трудовото правоотношение на ищцата, на основание чл. 328, ал. 1, т. 6, предложение първо от КТ. Заповедта е връчена на ищцата на 12.09.2019г. Като мотив за издаването на заповедта в същата е посочено, че ищцата не притежава необходимото образование за изпълняваната работа, предвидено в нормативен акт  - чл. 3, ал. 1 и 2 от Наредба № 3 от 27.04.2000г. за здравните кабинети в детските заведения и училищата, а именно специалност *** или *** с образователно-квалификационна степен специалист или ***, или правоспособен *** или специалист по *** възраст, педиатрия или обща ***. Ищцата счита ***то за незаконно, а издадената заповед за незаконосъобразна. Разпоредбата на чл. 328, ал. 1, т. 6 от КТ урежда основание за прекратяване на трудовия договор от работодателя с предизвестие в сроковете по чл. 326, ал. 2 от КТ, когато работникът или служителят не притежава необходимото образование или професионална квалификация за изпълняваната работа. За да бъде то законосъобразно, е необходимо да е настъпила промяна на изискванията за заемане на определена длъжност по време на създаденото вече трудово правоотношение. В конкретния случай такава промяна няма. Ищцата работи при ответника въз основа на сключен трудов договор № ***г., съгласно който е била назначена да изпълнява длъжността „***" в учебно заведение в отдел ***. В същото време изискванията по Наредба № 3 са приети и са влезли в сила през 2000г., т.е. след сключването на трудовия договор между страните промяна в изискванията за заеманата длъжност не е настъпила. Или прекратяването на трудовото правоотношение в разглежданата хипотеза на посоченото основание е незаконно, тъй като не cа налице предпоставките по чл. 328, ал. 1, т. 6 от КТ, при които възниква право за работодателя на едностранно прекратяване на трудовия договор. Изискването за образование или квалификация е съществувало към момента на сключване на трудовия договор и работодателят е знаел, че работникът не притежава нужното образование, но въпреки това го е назначил на съответната длъжност, поради което няма право да прекрати впоследствие трудовото правоотношение на основание чл. 328, ал. 1, т. 6 от КТ. Ищцата по делото притежава завършено *** образование и придобита специалност "***", придобито през ***г. С разпоредбата на чл. 5, ал. 1 от Закона за съсловната организация на *** специалисти, в сила от 03.06.2005г., е въведено изискване упражняването на професиите "***" и „***" да се осъществява от лица, които са завършили висши медицински училища и притежават съответната професионална квалификация, удостоверена с диплома за придобито висше образование на образователно-квалификационна степен "***". Според § 3 от ПЗР  на закона, мед. сестри и акушерки, придобили квалификация за упражняване на професията си, преди влизане в сила на закона, удостоверена с валиден документ за квалификация, се ползват с правата по чл. 5, ал. 1 и чл. 8, ал. 1 от закона. Тази разпоредба приравнява лицата, придобили квалификация за упражняване на професията си преди влизане па закона, към променените изисквания за образование за същата длъжност, въведени с новите нормативни изисквания. Или ищцата по делото отговоря на изискването за придобито образование съгласно Наредба № 3. Ответникът по делото е упражнил правото си да прекрати трудовия договор с ищцата при злоупотреба с право. Същият е действал недобросъвестно и в нарушение на разпоредбата на чл. 8, ал. 1 от КТ. На 18.10.2017г. на ищцата по делото е било прекратено трудовото отношение от ответника по делото на основание чл. 330, ал. 2, т. 6 от КТ - поради наложено дисциплинарно наказание „***". С решение №. 334 от 17.04.2018г., постановено по гр. дело № 4838/2017г. по описа на ДРС и влязло в законна сила на 18.12.2018г., уволнението е признато за незаконно, заповедта отменена, а ищцата - възстановена на заеманата от нея длъжност от преди ***то. Само след няколко месеца работа, точно преди началото на новата учебна година на ищцата отново се прекратява трудовия договор, което е направено умишлено с оглед осуетяване на възможността да си намери нова работа срещу зимата. Работодателят е нарушил и разпоредбата на чл. 8, ал. З от КТ като е допуснал дискриминационно отношение по признак „***". На заеманата от ищцата длъжност, но в други учебни заведения също има назначени служители, които не отговарят на изискванията за образование и квалификация съобразно Наредба. № 3, но само трудовият договор на ищцата е прекратен.

Ответникът в писмен отговор, подаден в срока по чл. 131, ал. 1 от ГПК, оспорва исковете. Счита за неоснователно възражението на ищцата, че за да бъде законосъобразно прекратяването на трудовия договор на основание чл. 328, ал. 1, т. 6 от КТ, е необходимо да е настъпила промяна в изискванията за заемане на определена длъжност по време на създаденото вече трудово правоотношение, каквато в конкретния случай не е налице. Ищцата Н.Й. не е отговаряла на нормативно установени изисквания за заемане на длъжността „***" в дейност „***" в Община град Д. още при сключване на трудовия договор. Прекратяването на трудовото правоотношение с нея на основание чл. 328, ал. 1, т. 6 от КТ е извършено при спазване разпоредбите на КТ и в съответствие с практиката на ВКС по чл. 290 от ГПК, а именно: тогава, когато служителят не е имал изискуемото образование или професионална квалификация още при сключването на договора, работодателят би могъл да прекрати законосъобразно трудовото правоотношение с него на основание чл. 328, ал. 1, т. 6 от КТ, само когато изискването за образование и квалификация е било предвидено в нормативен акт. Неправилно би било в този случай да му се отказва възможността да прекрати трудово-правната връзка на горното основание, доколкото поставянето на съществуващите изисквания е извън волята му. В този случай без значение е и причината, поради която при назначението той е пренебрегнал установените в нормативен акт изисквания. В този смисъл Решение № 134 от 17.06.2013г. по гр.д.№ 1041/2012г., ГК, III г.о. на ВКС; Решение № 207 от 02.10.2014г. по гр.д.№ 2355/2014г., ГК, III г.о. на ВКС и др. Предвид притежаваното от ищцата ***о образование и придобита специалност „***", образование придобито от нея през 1992г., същата на основание § 3 от ПЗР на Закона за съсловните организации на медицинските сестри, акушерките и асоциираните медицински специалисти, може да се ползва с правата по чл. 5, ал. 1 и чл. 8, ал. 1 от закона само по отношение упражняване на професията „***". Ищцата не притежава квалификация за упражняването на професията „***", удостоверена с валиден документ, поради което не отговаря на изискването за придобито образование съгласно Наредба № 3. Не е налице и твърдяното от ищцата нарушение на разпоредбата на чл. 8, ал. 1 от КТ при прекратяване на трудовия й договор. Неправилно би било на работодателя да се отказва възможността да прекрати трудово-правната връзка на основание чл. 328, ал. 1, т. 6 от КТ, доколкото поставянето на съществуващите нормативни изисквания е извън волята му, като в този случай без значение е и причината, поради която при назначението той е пренебрегнал установените в нормативен акт изисквания. Не е налице допуснато нарушение на разпоредбата на чл. 8, ал. З от КТ и проявено дискриминационно отношение по признак „***". Всички служители, заемащи длъжността „***" в дейност „***" в Община град Д., отговарят на изискванията за образование, предвидени в Наредба № 3 от 27.04.2000г. за здравните кабинети в детските заведения и училища, дейността на здравните кабинети. В подкрепа на това твърдение представя списък на медицинските сестри, заемащи длъжността и дипломи за притежаваното от тях образование.

Като евентуално (при уважаване на исковете) ответникът противопоставя възражение за недействителност на трудовия договор на ищцата, обосновано със следните обстоятелства: ищцата е назначена на длъжност „***" с място на работа Община град Д., дейност „***" по силата на трудов договор № ***г. и допълнителни споразумения към него. При сключване на трудовия договор й е връчена длъжностна характеристика за длъжността „***", като въведените от работодателя изисквания за заемане на длъжността са: образование - средно - специално, професионална област - ***; допълнителна квалификация - НРД между НЗОК и БЛС и ССБ; Програма СИНДИ; ЗЛЗ;330; специални компетентности: умение за работа с деца и ученици. Изискванията за заеманата длъжност са променяни по време на съществуване на трудовото правоотношение. С длъжностна характеристика, получена от ищцата на 11.05.2012г., се въвеждат изисквания за образование - степен професионален ***, професионална област - ***; специални компетентности: умение за работа с деца и ученици, способност да работи в екип. Последното изменение на изискванията е извършено през 2016г. с длъжностната характеристика, която ищцата е получила на 06.06.2016г., като изискванията за заемане на длъжността са следните: образование - ***, образователно - квалификационна степен „***", професионална област - ***; професионален опит: 1 година трудов стаж. Съгласно чл. 120, ал. 2 от Закона за здравето, дейностите в здравни кабинети в детските градини и училищата се осъществяват от лица с придобито висше образование по специалност "***" и професионална квалификация "***" и/или от други медицински специалисти с придобита образователно-квалификационна степен "***" по чл. 42, ал. 1, т. 1 от Закона за висшето образование" и препраща към наредбата по чл. 26, ал. 2. Тази наредба е Наредба № 3 от 27.04.2000г. за здравните кабинети в детските заведения и училищата, издадена от министъра на ***то, (обн., ДВ, бр. 38 от 9.05.2000г., изм., бр. 83 от 10.10.2000г.). Действително с Наредба № 3 се определят медицинските специалисти, които могат да извършват дейностите по чл. 120, ал. 1 от Закона за здравето, а именно: *** или *** с образователно-квалификационна степен специалист или *** (чл. 3, ал. 1 от Наредба № 3 от 27.04.2000г.); правоспособен *** или специалист по *** възраст, педиатрия или обща *** (чл. 3, ал. 2 от Наредба № 3 от 27.04.2000г.); ***, *** или *** от амбулатория за първична медицинска помощ (чл. 4 от Наредба № 3 от 27.04.2000г.). Медицинските специалисти трябва да са преминали следдипломно обучение по проблемите на профилактиката и промоцията на здравето в Националния център по хигиена, медицинска екология и хранене (НЦХМЕХ) и Националния център по обществено здраве (НЦОЗ) и по оказване на първа помощ при спешни състояния в център по спешна медицинска помощ (чл. 3, ал. 3 от Наредба № 3 от 27.04.2000г.). Предвид въведените нормативни изисквания за образование и професионална квалификация, още към датата на сключване на трудовия договор медицинският специалист в здравния кабинет в училище е следвало да има образователна степен *** и професионална квалификация съгласно чл. З, ал. З от Наредба № 3 от 27.04.2000г., а в случая ищцата е с придобита образователна степен "***" и допълнителна квалификация, несъответстваща на нормативното изискване. В този смисъл, изискванията за заемане на длъжността, въведени с длъжностните характеристики от 2011г., 2012г. и 2016г. противоречат на императивните нормативни изисквания за длъжността „***" в „***". Това че при сключване на трудовия договор с ищцата не са спазени съответните изисквания за образование и професионална квалификация за заемане на длъжността, но въпреки това тя е назначена, води до недействителност на трудовия договор по смисъла на чл. 74, ал. 1 от КТ.

Районният съд, след преценка на събраните по делото доказателства и доводите на страните, намира за установено от фактическа и правна страна следното:

Предявените от *** *** искове са за признаване на ***то й, извършено на основание чл. 328, ал. 1, т. 6, предложение първо от КТ, за незаконно и за отмяна като незаконосъобразна на заповед № 10 от 12.09.2019г. за прекратяване на трудовото правоотношение, с правно основание чл. 344, ал. 1, т. 1 от КТ и за възстановяване на ищцата на заеманата преди ***то длъжност, с правно основание чл. 344, ал. 1, т. 2 от КТ. Ищцата се е позовала и на нарушение на разпоредбите на чл. 8, ал. 1 и ал. 2 от КТ във връзка с чл. 4, ал. 2 и ал. 3 от Закона за защита от дискриминация. Ответникът оспорва исковете като неоснователни и е противопоставил евентуално възражение за недействителност на трудовия договор по смисъла на чл. 74, ал. 1 от КТ.

Не се спори между страните, установява се и от представените писмени доказателства, че ищцата е заемала длъжността „***” към дейност „***“ при Община град Д. по силата на трудов договор № 3 от 03.02.2011г. Правоотношението е възникнало като срочно по чл. 68, ал. 1, т. 3 от КТ, а с допълнително споразумение към трудовия договор № ***г. е променено за неопределено време. В трудовия договор от ***г. е вписано, че служителят притежава *** образование – ***, специалност „***“. В допълнителното споразумение от 14.09.2015г. е посочено образование професионален ***, специалност „***“. В последващо допълнително споразумение към трудов договор № ***г. е отразено образование ***, специалност „***“. В трудовото досие на ищцата при работодателя е приложена диплома № ***г. за завършено *** образование в ***, придобита специалност „***“. Със заповед № ***г., издадена от ***, връчена на ищцата на същата дата (по признанието й в исковата молба), е прекратено трудовото й правоотношение, на основание чл. 328, ал. 1, т. 6, предложение първо от КТ. Мотивите за ***то, посочени в заповедта, се изразяват в това, че ищцата не притежава необходимото образование за изпълняваната работа, предвидено в нормативен акт - чл. 3, ал. 1 и 2 от Наредба № 3 от 27.04.2000г. за здравните кабинети в детските заведения и училищата, а именно специалност *** или *** с образователно-квалификационна степен специалист или ***, или правоспособен *** или специалист по *** възраст, педиатрия или обща ***, а притежава *** образование с придобита специалност „***“.

            Още към момента на възникване на трудовото правоотношение е била действаща Наредба № 3 от 27.04.2000г. за здравните кабинети в детските заведения и училищата, Изд. от министъра на ***то, обн., ДВ, бр. 38 от 9.05.2000г., изм., бр. 83 от 10.10.2000г. Според разпоредбите на чл. 3 от Наредбата, към детските заведения и училищата се организират здравни кабинети, чиято дейност се осъществява от медицински специалисти - *** или *** с образователно-квалификационна степен специалист или ***, правоспособен *** или специалист по *** възраст, педиатрия или обща ***. В чл. 4 от Наредбата е предвидено, че дейността на здравния кабинет може да се осъществява и от ***, *** или *** от амбулатория за първична медицинска помощ. В чл. 5 от Глава Втора на Закона за съсловните организации на медицинските сестри, акушерките и асоциираните медицински специалисти, на зъботехниците и на помощник-фармацевтите (Обн., ДВ, бр. 46 от 3.06.2005г., последно изм., бр. 17 от 26.02.2019г.) са уредени условията за упражняване на професията от медицинските сестри и акушерките общо и поотделно. В ал. 1 на чл. 5 от ЗСОМСААМСЗПФ е посочено, че упражняването на професиите "***" и "***" се осъществява от лица, които са завършили висши медицински училища и притежават съответната професионална квалификация, удостоверена с диплома за придобито висше образование на образователно- квалификационна степен "***", и са вписани в регистъра на съсловната организация по чл. 2, ал. 1, т. 1. В ал. 2 и ал. 3 на чл. 5 от ЗСОМСААМСЗПФ са описани осъществяваните дейности при упражняване на двете професии – *** и ***, които са детайлизирани в наредба по чл. 7. По делото няма спор по приложението на разпоредбата на пар. 3 от ПЗР на ЗСОМСААМСЗПФ, според която медицинските сестри, акушерките и асоциираните медицински специалисти, придобили квалификация за упражняване на професията си преди влизането в сила на закона, удостоверена с диплома за средно образование или други валидни документи за квалификация, се ползват с правата по чл. 5, ал. 1 и чл. 6, ал. 1 от този закон. Тази разпоредба приравнява лицата, придобили квалификация за упражняване на професията си, преди влизане в сила на закона, към променените изисквания за образование за същата длъжност, въведени с чл. 5, ал. 1 от същия закон. Фактическият състав на  пар. 3 от ПЗР на ЗСОМСААМСЗПФ е приложим по отношение на ищцата, която е придобила квалификацията си да упражнява професията "***" преди влизането на закона в сила – обстоятелство, удостоверено с валидна диплома за ***о образувание, специалност "***". Същественото в случая е именно в притежаваното образование за съответната придобита специалност. Както по-горе се посочи, професиите „***“ и „***“ се отличават една от друга с оглед спецификата на осъществяваните дейности. Безспорно е, че ищцата притежава изискуемото образование за упражняване на професията „***“, но няма такова за „***“, „***“ или „***“, а именно такова трябва да има медицинският специалист в здравния кабинет, според чл. 3 от Наредба № 3 от 27.04.2000г. за здравните кабинети в детските заведения и училищата. Изискуемото образование за заемане на длъжността ищцата не е имала още към момента на сключване на трудовия договор с работодателя, но това не се отразява на законосъобразността на ***то. Същественото е, че несъответствието е налице и към момента на прекратяване на трудовото правоотношение. Практиката на ВКС, установена по реда на чл. 291 от ГПК с решение № 436 от 23.08.2010г. на ВКС по гр. дело № 441/2009г., ІV г. о. ГК и решение № 134 от 17.06.2013г. на ВКС по гр. дело № 1041/2012г., ІІІ г. о., ГК, също и определение № 129 от 27.01.2014г. на ВКС по гр. д. № 5421/2013г., III г. о., ГК, приема, че, когато изискването за образование и квалификация е било предвидено в нормативен акт, работодателят може да се позове законосъобразно на основанието по чл. 328, ал. 1, т. 6 от КТ и да прекрати трудовия договор без оглед на причината, поради която при назначението е пренебрегнал установените в нормативен акт изисквания., т. е. когато изискването за образование и квалификация е предвидено в нормативен акт, чрез посочената съдебна практика е дадена възможност на работодателя да се позове на основанието за прекратяване на трудовия договор по чл. 328, ал. 1, т. 6 КТ и да прекрати трудовото правоотношение, независимо че при сключването на трудовия договор работникът или служителят не е притежавал изискуемото образование или квалификация. С решението по гр. дело № 1041/2012г. на ВКС е възприето разрешението, дадено с решението по гр. дело № 441/2009г. на ВКС, като е конкретизирана посочената хипотеза само до изискване за образование и квалификация, предвидено в нормативен акт. Ето защо съдът намира, че ответникът е имал основание да прекрати едностранно трудовото правоотношение, като от съдържанието на заповедта се установява, че той е упражнил надлежно своето право. ***то не е незаконосъобразно, защото ищцата не е отговаряла на изискванията за образование за заемане на длъжността, на която е била назначена и защото това изискване е предвидено в нормативен акт още при възникване на трудовото правоотношение.

            Не е налице основание за отмяна на заповедта за *** и по останалите наведени  от ищцата възражения – за упражняване правото на работодателя да прекрати трудовото правоотношение при злоупотреба с право и поради допуснато дискриминационно отношение. Обсъждането на обстоятелства за злоупотреба с права се налага само в аспекта на наведени от ищеца доводи. За да обоснове нарушение по чл. 8, ал. 1 от КТ, съдът преценява фактите и обстоятелствата, обосноваващи твърденията за злоупотреба с право. Добросъвестността на работодателя при процесното *** се предполага по силата на оборимата презумпция по чл. 8, ал. 2 от КТ. В тежест на ищеца, който я оспорва, е да обори горната презумпция с всички доказателствени средства. Установява се по делото, че на 18.10.2017г. на ищцата е било наложено дисциплинарно наказание „***“, което с решение №. 334 от 17.04.2018г., постановено по гр. дело № 4838/2017г. по описа на ДРС и влязло в законна сила на 18.12.2018г., е признато за незаконно, заповедта е отменена, а ищцата е възстановена на заеманата от нея длъжност от преди ***. Да се приеме, че прекратяването на трудовото правоотношение по някое от обективните основания за това, каквото е непритежаването на необходимото образование, след отменено като незаконосъобразно дисциплинарно ***, съставлява проява на недобросъвестност при упражняване на правата по трудовото правоотношение, би означавало, че във всеки един случай на отменено дисциплинарно наказание работодателят е задължен да се въздържа от упражняване на това свое право. Ищцата не е ангажирала доказателства за установяване на заявеното от нея твърдение, че ***те извършено в началото на учебната година с цел тя да не може да си намери работа, а само фактът на прекратяване на трудовото правоотношение на безвиновно основание след отменено наложено дисциплинарно наказание не доказва нарушение на чл. 8, ал. 1 от КТ. Фактът, че ищцата не е отговаряла на изискванията за образование за заеманата от нея длъжност още към момента на възникване на трудовото правоотношение (в контекста на приетото с решение № 436 от 23.08.2010г. на ВКС по гр. д. № 441/2009г., IV г. о., ГК), означава, че работодателят е имал възможност да прекрати трудовия й договор, а това изключва упражняването на това негово право в нарушение на чл. 8, ал. 1 от КТ, при липсата на други доказателства, установяващи противното. На следващо място липсват доказателства по делото за дискриминационно отношение спрямо ищцата по признак „***“. От представените от ответника списък на медицинските специалисти в дейност „***“ в град Д. (неоспорен) и дипломи за завършено образование по специалност „***“ на всички от тях, се установява, че всички други назначени лица на длъжността „***“ отговарят на изискването за образование. В случая е без значение притежаването на изискуемата квалификация, защото не на това основание е прекратено трудовото правоотношение на ищцата. Според заявеното от процесуалния представител на ответника в съдебно заседание, нито един от медицинските специалисти, в това число и ищцата, не отговаря на изискването на чл. 3, ал. 2 от  Наредба № 3 от 27.04.2000г. за здравните кабинети в детските заведения и училищата, да е преминал следдипломно обучение по проблемите на профилактиката и промоцията на здравето в Националния център по хигиена, медицинска екология и хранене (НЦХМЕХ) и Националния център по обществено здраве (НЦОЗ) и по оказване на първа помощ при спешни състояния в център по спешна медицинска помощ. Няма обаче друг медицински специалист, освен ищцата, който да не притежава необходимото образование. При това по делото не се доказва ищцата да е третирана по-неблагоприятно от други лица в аналогична ситуация, за да възникне у съда предположение, че вероятно има дискриминация.  Предвид изложеното, съдът намира, че не са налице доказателства, сочещи на недобросъвестност на работодателя и злоупотреба с правото на ***, както и проява на дискриминационно отношение от негова страна.     Следователно прекратяването на трудовото правоотношение с ищцата не е незаконно и издадената заповед не е незаконосъобразна. Предявеният иск по чл. 344, ал. 1, т. 1 от КТ е неоснователен и следва да бъде отхвърлен. Като обусловен от този резултат, неоснователен е и искът по бл. 344, ал. 1, т. 2 от КТ за възстановяване на ищцата на предишната й работа. Не подлежи на разглеждане евентуалното възражение на ответника.

На основание чл. 78, ал. 3 и ал. 8 от ГПК вр. чл. 23, т. 1 от Наредбата за заплащане на правната помощ ответникът има право на юрисконсултско възнаграждение в размер на 75 лева.

На осн. чл. 83, ал. 1, т. 1 ищцата е освободена от заплащане на държавна такса.

По гореизложените съображения, Д.кият районен съд

 

                                    Р    Е    Ш    И :

           

ОТХВЪРЛЯ предявените от *** ЕГН **********, против ***, искове за признаване на уволнението на ищцата на основание чл. 328, ал. 1, т. 6, предложение първо от КТ за незаконно и за отмяна на заповед № ***г. за прекратяване на трудовото правоотношение, издадена от ***, като незаконосъобразна, с правно основание чл. 344, ал. 1, т. 1 от КТ и за възстановяване на ищцата на заеманата преди ***то длъжност, с правно основание чл. 344, ал. 1, т. 2 от КТ.

ОСЪЖДА *** ЕГН **********,***, да заплати на Община град Д., ***, юрисконсултско възнаграждение в размер на 75 лева.

            Решението подлежи на въззивно обжалване пред Добрички окръжен съд в двуседмичен срок, който тече от датата на обявяването му - 27.12.2019г., на основание чл. 315, ал. 2 от КТ.

На страните да се връчи препис от решението, на основание чл. 7, ал. 2 от ГПК.

                                               

            СЪДИЯ :