Решение по дело №132/2023 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 10 ноември 2023 г.
Съдия: Дарина Стойкова Матеева
Дело: 20237180700132
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 12 януари 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р     Е     Ш     Е     Н     И     Е

 

 

Номер   1962                         10.11.2023г .              Град  ПЛОВДИВ

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПЛОВДИВ, Първо отделение,І състав в публично заседание на десети октомври през две хиляди двадесет и трета година в състав :

                                                   ПРЕДСЕДАТЕЛ : ДАРИНА МАТЕЕВА

 

при секретаря К.Р., като разгледа докладваното от съдия  Дарина Матеева адм. дело № 132 по описа за 2023 год., за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.215 и следващите от Закона за устройство на територията (ЗУТ), във връзка с чл.145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

 

Образувано е по жалба на К.Г.Д., ЕГН **********, с адрес: *** и М.Г.Д., ЕГН **********, с адрес: ***, чрез адв. В., против Решение № 521, взето с протокол № 22 от 24.11.2022г. на Общински съвет – Пловдив, с което е одобрен окончателен проект за изменение на общ устройствен план (ОУП) на гр.Пловдив, в частта му относно поземлен имот с идентификатор 56784.533.363 по КК и КР на гр. Пловдив.

В жалбата са изложени съображения за нарушение на материалноправните разпоредби и производствените правила при издаване на оспорвания акт. Твърди се, че при реализиране предвижданията на процесния ОУП спрямо имота на жалбоподателите, същият ще бъде изцяло засегнат и негоден за ползване, с което, според жалбоподателите, се накърнява правото им на собственост,  пречи се на стопанисването и разпореждането със съсобствения им ПИ. Иска се отмяна на оспорваното репение, в частта му, касаеща поземлен имот с идентификатор 56784.533.363 по КК и КР на гр. Пловдив. Направено е искане за присъждане на разноски. Представя се писмена защита.

Ответникът - Общински съвет Пловдив, чрез процесуалния си представител адв. И., поддържа, че жалбата е недопустима, в условията на евентуалност и неоснователна. Претендира присъждане разноски и възразява срещу размера на адвокатското възнаграждение на жалбоподателите.

Окръжна прокуратура- Пловдив, редовно уведомена за възможността да встъпи в производството, не изпраща представител и не взема становище по жалбата.

Административен съд Пловдив, Първо отделение, I състав, след като обсъди данните по делото и доводите на страните, след преценка на събраните по делото писмени доказателства, по допустимостта на жалбата констатира следното:

Решение № 521, взето с протокол № 22 от 24.11.2022г. на ОбС- Пловдив (л. 13), е обнародвано в ДВ, бр. 101 от 20.12.2022г., съгласно чл. 127, ал. 6 от ЗУТ. Жалбата е подадена чрез ответника на 03.01.2023г. или в рамките на срока по чл. 127, ал. 12 от ЗУТ.

Жалбоподателите се легитимират като съсобственици на ПИ с идентификатор 56784.533.363 по КК и КР на гр. Пловдив, с площ от 1897 кв.м., трайно предназначение на територията: земеделска, начин на трайно ползване: нива със стар идентификатор 102.253, ведно с построената в ПИ сграда с идентификатор 56784.533.363.1 със застроена площ 49 кв.м., брой етажи – 1, предназначение: жилищна сграда  - еднофамилна, еднолична собственост на жалбоподателя К.Д., съгласно нот. акт с № 83, том I, рег.№ 2188, н.д. № 76/2010г. на нотариус Недялка Хаджиставрева – Стойкова, рег.№ 229, вписан под № 47, т. 18, дело № 2920/2010г., вх.рег.№ 7128 от 09.04.2010г. в Служба по вписванията – Пловдив.

Съгласно чл.127, ал.13 от ЗУТ, непосредствено засегнати от предвижданията на ОУП недвижими имоти са имотите, за които е предвидено изграждане на обекти – публична собственост на държавата или общината, или за които се установяват ограничения на собствеността с цел защита на обществени интереси – опазване на околната среда и на човешкото здраве, опазване на земеделски, горски и защитени територии и защитени зони.

По искане на жалбоподателя по делото е назначена съдебно-техническа експертиза (СТЕ), заключението по която съдът кредитира изцяло, като компетентно и безпристрастно изготвено и съответстващо на останалите доказателства по делото. Според заключение по СТЕ, изготвено от арх. Я., с процесния проект за изменение на ОУП Пловдив в територията, в която е разположен имота, собственост на жалбоподателите са предвидени улици от първостепенна улична мрежа от IV клас, с едно платно с две ленти за автомобилно движение. В тази връзка ПИ с идентификатор 56784.533.363 по КК и КР на гр.Пловдив се явява непосредствено засегнат от предвижданията на ОУП, поради което за жалбоподателите е налице правен интерес по отношение на заявеното оспорване.

Следователно, като подадена при наличието на правен интерес и в съответствие с изискването за срочност на заявеното оспорване, жалбата се явява допустима, противно на направеното възражение в тази насока от процесуалния представител на ответника.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна по следните съображения:

От фактическа страна се установява следното.

С Решение № 281, взето с протокол № 10 от 16.06.2016г. на ОбС- Пловдив (достъпно на интернет страницата на Община Пловдив -  www.plovdiv.bg), е одобрено планово задание за изменение на ОУП- Пловдив.

С Решение № 292, взето с протокол №16 от 14.09.2017г. на ОбС- Пловдив е одобрено допълнение към задание за изменение на ОУП- Пловдив и е разрешено изработването на проект за изменение на ОУП- Пловдив, одобрен с Решение №375, взето с Протокол №16 от 05.09.2007г. на ОбС- Пловдив (обнародвано в ДВ, бр.82 от 12 октомври 2007г.).

С писмо Вх. №16-ИС-217/1/ от 26.10.2016г. по повод подадено уведомление за изменение на ОУП - Пловдив, Регионална инспекция по околната среда и водите (РИОСВ)– Пловдив уведомява община Пловдив, че същото подлежи на задължителна екологична оценка.

         С писмо на Министерство на културата с Вх.№16-ИС-217 от 26.04.2017г. е съгласувано задание за изменение на ОУП- Пловдив.

След проведена процедура по Закона за обществените поръчки (ЗОП) е определен изпълнител и сключен Договор за възлагане на обществена поръчка №18-ДГ-848 от 17.09.2018г. между Община Пловдив и „БУЛПЛАН“ ООД, ЕИК *********, за изработване на проект за изменение на ОУП на Община Пловдив (достъпен на интернет страницата на Община Пловдив www.plovdiv.bg).

В изпълнение на посочения договор за възлагане на обществена поръчка и съгласно сроковете и рамките за изработване на предварителния проект е внесен ескиз на проект за изменение на ОУП - Пловдив с цел дефиниране визия, цели и сценарии за развитие и пакет от общи устройствени решения и принципи – концептуална основа на проекта за изменение на ОУП, с цел осигуряване на най-висока степен на реализация на общинската устройствена политика. Внесеният ескиз е разгледан с протокол № 19, т. 1 от 17.05.2019г. на Експертен съвет по устройство на територията при Община Пловдив (ЕСУТ).

С писмо Вх. №18-Ф-8165/109/ от 21.10.2019г. от изпълнителя „БУЛПЛАН“ ООД е внесен проект за изменение на ОУП - Пловдив – фаза Предварителен проект, ведно с Доклад за оценка степента на въздействие на ОУП - Пловдив върху предметите и целите на опазване в защитените зони от мрежата НАТУРА 2000 и Екологична оценка – работен вариант. Проектът е изпратен за запознаване и становища по чл. 127, ал. 2 от ЗУТ на заинтересуваните централни и териториални администрации, специализираните контролни органи и експлоатационни дружества.

Организирано е представяне на проекта на 14.02.2020г. и 21.02.2020г. за централни и териториални администрации, специализираните контролни органи, експлоатационни дружества, професионални гилдии и други.

Извършена е процедура в РИОСВ- Пловдив и с писмо от РИОСВ- Пловдив техен № ОВОС-1463-8 от 29.07.2020г. /Вх.№18-Ф-8165/159/ от 29.07.2020г. на община Пловдив/ е дадена положителна оценка на Доклад за оценка степента на въздействие на ОУП- Пловдив върху предметите и целите на опазване в защитените зони от мрежата НАТУРА 2000, като част от процедурата по приемане на ЕО (екологична оценка, неприложен по делото).

На основание и в изпълнение изискванията на чл. 127, ал. 1 от ЗУТ (и чл. 20, ал. 1, т. 1 от Наредбата за извършване на екологични оценки на планове и програми) проектът за изменение на ОУП – Пловдив, фаза предварителен проект е съобщен, чрез публикации в регионален ежедневник - вестник „Марица“ и в национален ежедневник - вестник „24 часа“ и е публикуван на интернет страницата на община Пловдив на 21.09.2020г.

От 26.10.2020г. до 28.10.2020г. е проведено обществено обсъждане в шестте административни района на гр.Пловдив.

Внесеният предварителен проект за изменение на ОУП - Пловдив, заедно с постъпили предложения и възражения към него е разгледан от ЕСУТ при Община Пловдив и е взето решение по т.1, Протокол №32 от 01.10.2021г. достъпен на интернет страницата на община Пловдив -www.plovdiv.bg. На изпълнителя „БУЛПЛАН“ ООД е възложено да отрази решенията на протокола и да представи коригиран проект за разглеждане. Между разгледаните от ЕСУТ възражения няма такова, подадено от жалбоподателите.

Извършена е процедура по Закона за опазване на околната среда в РИОСВ - Пловдив и със Становище по екологична оценка №ПВ-2-ІІІ/2022г. е съгласувано изменение на ОУП на Община Пловдив. С писмо на РИОСВ - Пловдив (Вх.№22-ИС-68/8/ от 30.08.2022г.) Община Пловдив е уведомена, че становището е влязло в законна сила.

С писмо Вх.№18-П-8165/230/ от 23.12.2021г. от „БУЛПЛАН“ ООД е внесен коригиран проект за изменение на ОУП във връзка с изпълнение решенията на Протокол № 32, т.1 от 01.10.2021г. на ЕСУТ. Същият е разгледал коригирания проект и с Решение по т.1, взето с Протокол № 26 от 31.08.2022г. е приел Проект за изменение на ОУП – Пловдив, фаза Предварителен проект и Правила и нормативи за прилагане.

С писмо Вх.№18-Ф-8165/246/ от 12.09.2022г. от изпълнителя „БУЛПЛАН“ ООД в Община Пловдив е внесен проект за изменение на ОУП - фаза окончателен проект.

С писмо Вх.№18-Ф-8165/249/ от 30.09.2022г. на МРРБ е съгласувано изменение на ОУП на Община Пловдив.

С писмо Изх.№СТ-84-780 от 04.10.2022г. на Министерството на културата е съгласувало изменение на ОУП на Община Пловдив.

На основание и в изпълнение изискванията на чл.127, ал.3 от ЗУТ проектът за изменение на ОУП на Община Пловдив – фаза Окончателен проект е разгледан от ЕСУТ и е взето Решение по т.1, Протокол № 33 от 17.11.2022г. за приемане на Проект за изменение на ОУП – Пловдив фаза Окончателен проект и Правила и нормативи за прилагане.

Предложено е на кмета на Община Пловдив да внесе в Общински съвет – Пловдив доклад за одобряване на проекта за изменение на ОУП- Пловдив. В тази връзка е изготвено предложение от зам.-кмет „Финанси и стопански дейности“ (и.д. кмет на община Пловдив) до ОбС - Пловдив, да бъде одобрен окончателен проект за изменение на ОУП - Пловдив, с Вх. №22ХI-575 от 17.11.2022г., представляващо доклад по смисъла на чл. 127, ал. 6 от ЗУТ.

Съгласно съставени протоколи от 18.11.2022г. от заседания, на постоянните комисии към ОбС - Пловдив, същите са разгледали и одобрили внесеното в ОбС - Пловдив предложение за одобряване на окончателен проект за изменение на ОУП - Пловдив.

На 24.11.2022г. е проведено заседание на ОбС - Пловдив, на което е прието оспорваното в настоящото производство Решение № 521, взето с протокол № 22, като за приемането му общинските съветници са гласували  с 39 гласа „За“, 6 гласа „Против“ и 6 „Въздържали се“ от общо 51 общински съветника.

Решение № 521, взето с Протокол №22 от 24.11.2022г. на ОбС- Пловдив, е обнародвано в ДВ, бр.101 от 20.12.2022г., и за същото е публикувано и нарочно обявление на интернет страницата на община Пловдив - www.plovdiv.bg, съгласно чл.127, ал.6, изр.3 от ЗУТ.

При така установената фактическа обстановка, настоящият състав на съда намира производството за проведено при липсата на допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, което обстоятелство не е спорно и между страните.

         Проектът за изменение на ОУП на гр. Пловдив е в съответствие с решенията, взети от Общински съвет Пловдив по реда на чл. 124, ал. 1 от ЗУТ за разрешаване на изработване на проект за изменение на общия устройствен план и за допълване на заданието за изработване на проект за изменение на действащия общ устройствен план.

По делото липсват доказателства, че Решение №521, взето с Протокол № 22 от 24.11.2022г. на ОбС- Пловдив, е публикувано в Единния публичен регистър по устройство на територията по чл.5а, съгласно изискването на чл. 127, ал. 6, изр. 2 от ЗУТ, но това обстоятелство не представлява съществено нарушение на административно-производствените правила, тъй като не препятства защитата на правата и законните интереси на жалбоподателите.

В настоящото производство е приета пълната административна преписка по приемане на оспорения административен акт ,а по искане на жалбоподателя,във връзка със заявените доводи в жалбата,е допусната и приета съдебно-техническа експертиза,на която съдът ще се спре подробно по-нататък в настоящото решение.

При така установената фактическа обстановка, съдът намира от правна страна следното:

Процесното решение на ОбС - Пловдив е прието от компетентен орган, съгласно чл.127, ал. 6 от ЗУТ, с мнозинство повече от половината от присъстващите съветници (39 от общо 51 присъствали на заседанието), съгласно чл. 27, ал. 3, във връзка с чл. 21, ал. 1, т. 11 от ЗМСМА.

Съгласно установеното от нормите на чл. 103, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ, устройствените планове са общи и подробни, като общите устройствени планове определят преобладаващото предназначение и начин на устройство на отделните структурни части на териториите, обхванати от плана.

Съгласно чл. 7, ал. 1 от ЗУТ, според основното им предназначение, определено с концепциите и схемите за пространствено развитие и общите устройствени планове, териториите в страната са: урбанизирани територии (населени места, селищни образувания и индустриални паркове извън границите на населените места и селищните образувания), земеделски територии, горски територии, защитени територии, нарушени територии за възстановяване, територии, заети от води и водни обекти, и територии на транспорта.

Съгласно чл. 4, ал. 5 от Наредба № 7 от 22.12.2003г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони, в приложима редакция към 14.09.2017г. (на която дата е взето Решение № 292 за изработване на проект за изменение на ОУП- Пловдив от 2007г.), съгласно §56 от ПЗР към Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 7/22.12.2003г., (ДВ, бр.84 от 2022г., в сила от 23.11.2022г.), с ОУП на градовете и землищата им (или на части от тях) и на селищните образувания с национално значение се определя общото (преобладаващото) предназначение за обединени в зони и територии множество поземлени имоти със сходни характеристики.

Според чл. 106 от ЗУТ с ОУП на община или част от нея се определят: 1. общата структура на територията, предмет на плана, и преобладаващото предназначение на съставните и структурните части - местоположението и границите на териториите за населени места и селищни образувания; земеделските територии; горските територии; териториите за природозащита; териториите за културно-историческа защита; нарушените територии за възстановяване и териториите със специално, с друго или със смесено предназначение; 2. общият режим на устройство на всяка от териториите по т. 1 със съответните правила и нормативи; 3. разположението на мрежите и съоръженията на техническата инфраструктура на територията на общината и връзките им с териториите на съседните общини и с инфраструктурни мрежи, съоръжения и обекти от национално значение; 4. териториите с публична държавна и с публична общинска собственост и режимът на тяхното устройство; 5. застрашените от бедствия територии, определени съобразно картите, изготвени по реда на наредбата по чл. 6, ал. 2 и общинските планове по чл. 9, ал. 1 от Закона за защита при бедствия, както и необходимите превантивни мерки и начин на устройство и защита; 6. териториите за активно прилагане на ландшафтноустройствени мероприятия и естетическо оформяне.

Съгласно предвижданията на ОУП на Пловдив, одобрен с Решение 375, взето с протокол № 16 от 05.09.2007г., съсобствения на жалбоподателите имот попада в устройствена зона „Жм1-Жилищна зона с преобладаващо малкоетажно застрояване – в нови жилищни терени по предвижданията на ОУП“. Съгласно този ОУП, вещото лице в приетата по делото, без възражения от страните СТЕ, е посочило, че северно от имота на жалбоподателите се предвижда улица от III Б клас и онагледено на база мащаба на плана СТЕ намира за възможно, северната част на имота да попада в трасето на ули,цата. Устройствените параметри за зоната, приложими към процесния имот с площ 1897 кв.м., според ВЛ, са както следва  20% макс. плътност на застр., 0,4 макс.кинт, 40 % мин. озеленена площ и до 10м макс. кота корниз

С оглед предвиждането на ОУП, приет с процесното решение по отношение на територията в която е разположен имотът на жалбоподателите – за изграждане на улици от първостепенна улична мрежа, клас IV, следва да се посочи, че съгласно чл. 104, ал. 3 от ЗУТ Общия устройствен план няма пряко приложение за разрешаване на строителство.

Подробните устройствени планове, съгласно чл. 108, ал. 1 от ЗУТ са тези ,които конкретизират устройството и застрояването на териториите на населените места и землищата им, както и на селищните образувания. Предвижданията на подробните планове са задължителни за инвестиционното проектиране. За територията, на която се намира съсобствения на жалбоподателите ПИ, с Решение № 419, взето с протокол № 30 от 04.11.2010г. на ОбС - Пловдив е одобрен ПУП – ПРЗ за кв. Остромила – кв.Беломорски, ведно с устройствени зони, устройствени показатели и правила и нормативи за прилагане.

В констативно съобразителната част на СТЕ, вещото лице подробно е изследвало актуалния статут на ПИ с идентификатор 56784.533.363, на база извадката от ПУП-ПРЗ при съобразяване на Решение № 15341 от 04.12.2012 г., постановено по адм.д.№ 8655/2012г. на ВАС. Със същото ВАС е отменил Решение № 419, взето с протокол № 30 от 04.11.2010г. на ОбС  - Пловдив за одобряване на ПУП – ПРЗ, ведно с устройствени зони, устройствени показатели и правила и нормативи за прилагане, като административната преписка е върната на ОбС – Пловдив за ново произнасяне относно одобряване на ПУП – ПРЗ за ПИ с идентификатор 56784.533.363 по КК и КР на гр. Пловдив. По отношение на съседния на този имот, а именно ПИ с идентификатор 56784.533.362 ВАС също се е произнесъл със свое Решение № 111 от 07.01.2013г. по адм.д. № 9330/2012г., като е оставил в сила решение № 960/30.05.2011 г. и решение № 1311/05.06.2012 по адм. д. № 2808/2010 г. на Административен съд Пловдив, с които Решение № 419, взето с Протокол № 30/04.11.10 г. на Общински съвет - гр. Пловдив е отменено в частта му за имот с идентификатор 56784.533.362 и административната преписка е изпратена на административния орган за ново произнасяне. Констатацията в тази връзка на експерта, изготвил СТЕ е, че за съсобствения на жалбоподателите ПИ с идентификатор 56784.533.363 и за съседния му – ПИ с идентификатор 56784.533.362 не е налице действащ ПУП.

Съгласно графичната част на одобрения с оспорваното решение на ОбС – Пловдив Окончателен проект за изменение на ОУП на гр.Пловдив, ВЛ е констатирало, че съсобствения на жалбоподателите имот попада в устройствена зона „Жм“ с пореден номер Ю-10 (с посочени на стр. 7 от СТЕ устройствени показатели), като в графиката е показана първостепенна улична мрежа, която се сочи да е в съответствие с одобрената план – схема на Комуникацинно – транспортната система на ОУП. Според същата, за територията, в която попада съсобствения на жалбоподателите имот, се предвижда да се обслужва от проектни улици от III и IV клас съобразени с Наредба № РД-02-20-2 от 20 декември 2017 г. за планиране и проектиране на Комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии. Пояснено е от ВЛ, че конкретно за територията, в която се намира ПИ, собственост на жалбоподателите  са предвидени улици от първостепенната улична мрежа от IV клас, с едно платно с две ленти за автомобилно движение.

Безспорно се установява от събраните по делото доказателства, че имотът, собственост на жалбоподателите се засяга от предвижданията на одобрения с процесното решение Окончателен проект за изменение на ОУП на гр.Пловдив, но приетата СТЕ не дава становище каква част и в каква степен процесният имот ще бъде засегнат при реализиране на предвидената за изграждане улица в същия, тъй като това е предмет на следваща фаза на проектиране с подробен устройствен план - план за регулация и застрояване и ПКТП. Към момента на одобрението на окончателния проект за изменение на ОУП е изработена само план-схема на Комуникационно-транспортната система като самостоятелен проект, който е отразен в проекта за изменение на ОУП Пловдив. В тази връзка, както приема и ВЛ, с изработването и приемане на прокта на ОУП не се изясняват параметрите и възможностите за прокарване на трасета на предвидени за изграждане улици, а това се извършва при подробно устройствено планиране. Същото се отнася и до планировката на трасето  за преминаване на предвиждащата се за изграждане в процесния имот улица и в частност въроса дали се засяга жилищната сграда (собственост на единия жалбоподател), находяща се в процесния ПИ.

Така посочените въпроси, по които са формирани възражения в жалбата не са предмет на предвижданията на процесния Окончателен проект за изменение на ОУП на гр.Пловдив. Това е така с оглед на изрично регламентирания в чл. 106 от ЗУТ обхват на ОУП и съответно прилагането на разпоредбите на Наредба РД-02-20-2/2017г., които са относими към фазите на подробното планиране. В този смисъл, според съда, не се установява от събраните по делото доказателства предвижданията на Окончателния проект за изменение на ОУП на гр.Пловдив за ПИ с идентификатор 56784.533.363 да са в противоречие с относимите материалноправни разпоредби на ЗУТ и наредбите по неговото прилагане.

Обсъждането на възможностите за планиране на алтернативни решения за реализиране на улицата, която е предвидена да минава през имота на жалбоподателите, съдът намира за ирелевантно към предмета на спора. Такова планиране не е предмет на Окончателния проект за изменение на ОУП, а на процедиране на ПУП в обхвата на който попада процесния имот. За пълнота следва да се посочи, че такъв ПУП-ПРЗ, според ВЛ, към датата на изготвяне на СТЕ е в процес на служебно изготвяне.

На следващо място, твърдението на жалбоподателите, че имотът им ще бъде изцяло засегнат и негоден за ползване в следствие на реализиране предвижданията на Окончателния проект за изменение на ОУП на гр.Пловдив, съдът намира за недоказано. Според ВЛ при наличната информация на ниво проектиране на ОУП и Комуникационно-транспортната схема към него не може да се направи извод как ще се засегне процесния имот от предвижданията на ОУП и в частност от реализране на улица в същия. В този смисъл оплакванията, изложени в жалбата се явяват неоснователни.

Съдът не намира за основателно и възражението на жалбоподателите, че с оспорвания административен акт се накърнява правото им на собственост върху ПИ с идентификатор 56784.533.363 по КК и КР на гр.Пловдив. Както се посочи по-горе, за предвидената проектна улица IV клас не се установява конкретно трасе, респ. начин на засягане на процесния ПИ, тъй като това следва да се направи при процедиране на ПУП и не се засяга от приетия с процесното решение проект за изменение на ОУП. По никакъв начин с оспорвания административен акт не се накърнява собствеността върху имота на жалбоподателите - същността на общите устройствени планове е да определят само преобладаващото предназначение и начин на устройство на териториите, като същите нямат пряко приложение за разрешаване на строителство – чл. 104, ал. 3 от ЗУТ. ОУП предлага една по-обща визия за устройство на територии в голям мащаб, но с него не се установява нов начин и характер на застрояването на отделните поземлените имоти, което съгласно чл. 108, ал. 1, изр. 1 от ЗУТ става само с ПУП. В този смисъл, административният орган правилно е приел за процесния ПИ, че предвидената с ОУП устойствена зона е „Жм“ или Жилищна зона с преобладаващо малко етажно застрояване, като това му предвиждане не е оспорено от жалбоподателите по делото.

С оглед гореизложеното, оспореният от жалбоподателите Окончателен проект за изменение на ОУП на гр.Пловдив, по отношение на ПИ с идентификатор 56784.533.363 по КК и КР на гр. Пловдив, се явява направено без противоречие с относимите материалноправни разпоредби на ЗУТ и наредбите по неговото прилагане.

Предвид гореизложеното, настоящият състав на съда намира жалбата за неоснователна, поради което същата следва да се отхвърли.

С оглед изхода на делото ,в полза на община Пловдив следва да бъдат присъдени направените по делото разноски, които се констатират в размер на 1500 (хиляда и петстотин) лв. за заплатено адвокатско възнаграждение, съгласно представен списък (л. 291) и доказателства за изплащането му (л. 292, 293).

Така мотивиран, съдът

Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на К.Г.Д., ЕГН **********, с адрес: *** и М.Г.Д., ЕГН **********, с адрес: ***, чрез адв. В., против Решение № 521, взето с протокол № 22 от 24.11.2022г. на Общински съвет – Пловдив, с което е одобрен окончателен проект за изменение на общ устройствен план (ОУП) на гр. Пловдив, в частта му относно поземлен имот с идентификатор 56784.533.363 по кадастралната карта и кадастралните регистри на гр. Пловдив.

ОСЪЖДА К.Г.Д., ЕГН **********, с адрес: *** и М.Г.Д., ЕГН **********, с адрес: ***, да заплатят на Община Пловдив сумата от 1500 (хиляда и петстотин) лева, представляваща направените по делото разноски.

Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

 

СЪДИЯ: