О П
Р Е Д
Е Л Е
Н И Е
№……………………………….2019г., гр.Варна
ВАРНЕНСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД, ХVІІІ състав,
в закрито заседание на двадесет и трети юли 2019г.,
като разгледа
докладваното от съдия МАРИЯ ЖЕЛЯЗКОВА адм.д.№ 1068/2019г.
по описа на съда, за да се
произнесе, взе предвид следното:
Производството
е по реда на чл.124 от ЗДСл вр. чл.145 и сл. от АПК.
Образувано
е по жалба от А.Д.Г., ЕГН **********,***, чрез пълномощник адв.Ив.В., против
Заповед № 3022/07.01.2019г. на Директора на Агенция „Митници“ - София, с която
на осн. чл.107 ал.1 т.5 вр. чл.7 ал.1 т.6 пр. посл. от ЗДСл вр. чл.10 ал.1 изр.2 от Закона за
митниците /ЗМ/, считано от 08.01.019г. е прекратено служебното му правоотношение
на длъжност Главен експерт в Агенция „Митници“, Длъжностно ниво — 6, Експертно
ниво - 2, в Митница Варна, с ранг V старши.
С
молба с.д.№ 10188/26.06.2019г. жалбоподателят е поискал спиране на
производството на основание чл.229 ал.1 т.6 от ГПК, вр. чл.144 от АПК поради
образувано пред Коституционният съд на РБ дело № 7/2019г. по искане на Висшия
адвокатски съвет за установяване противоконституционноста на § 50 от ПЗР на ЗИД
на ЗКПО, в частта в която се създава изречение второ в чл.10 ал.1 от ЗМ.
Препис
от молбата е връчен на ответната страна, която в становище с.д. №
11420/17.07.2019г. твърди, че същата е неоснователна и моли да се остави без
уважение, тъй като съгласно практиката на ВАС последващото обявяване на
разпоредбата за противоконституционна има действие само за напред съгласно
чл.151 ал.2 от КРБ и предвид нормата на чл.142 ал.1 от АПК, съгласно която
съответствието на административния акт с материалния закон се преценява към
момента на издаването му.
За
да се произнесе по молбата, след преценка становищата на страните, съдът намира
следното:
Производството
по настоящото дело е образувано по жалба на А.Г. против заповед на Директора на
Агенция „Митници“ – София, с която е прекратено служебното му правоотношение на
основание чл.10 ал.1 изр.второ от ЗМ.
Между
страните не се спори, установява от представените с молбата на жалбоподателя
писмени доказателства и при извършена от съда служебна справка, че пред КС на
РБ е образувано к.д. № 7/2019г. с посочения в молбата предмет, като с
Определение от 02.07.2019г. е допуснато за разглеждане по
същество искането на Висшия адвокатски съвет за установяване на
противоконституционност на чл.10 ал.1 изречение второ от ЗМ (обн.,
ДВ, бр. 15 от 6.02.1998 г. посл. изм., ДВ, бр. 32 от 16.04.2019 г.).
Предвид
гореизложеното, съдът намира молбата за основателна. Безспорно в случая е
налице хипотезата на чл.229 ал.1 т.6 от ГПК, приложима на осн. чл.144 от АПК,
съгласно която съдът спира производството по делото когато Конституционният
съд е допуснал разглеждането по същество на искане, с което се оспорва
конституционосъобразността на приложим по делото закон.
Принципно правилно е становището на
ответника за преценка законосъобразността на оспорения административен акт с
материалния закон действащ към момента на издаването му. При наличието обаче на
изрична уредба в ГПК като основание за спиране на производството поради
образувано дело пред КС, съдът намира, че са налице предпоставките за това.
Цитираната в становището на ответника разпоредба на чл.151 ал.2 от КРБ е
относима по-скоро към приключили с влезли в сила съдебни актове производства.
Предвид горното и на основание чл.229 ал.1 т.6
от ГПК, вр. чл.144 от АПК, съдът
О П Р Е Д Е Л И :
СПИРА производството
по адм.дело № 1068/2019г. по описа
на Административен съд гр.Варна ХVІІІ
състав, до произнасяне на КС на РБългария по Конституционно дело № 7/2019г.
Определението може да се обжалва с частна
жалба пред Върховния административен съд, в седмодневен срок от съобщаването
му.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ: