Решение по дело №42/2021 на Окръжен съд - Габрово

Номер на акта: 31
Дата: 1 юли 2022 г.
Съдия: Веселина Топалова
Дело: 20214200900042
Тип на делото: Търговско дело
Дата на образуване: 30 юни 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ
№ 31
гр. Габрово, 01.07.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
ОКРЪЖЕН СЪД – ГАБРОВО в публично заседание на шестнадесети
юни през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:Кремена Големанова
при участието на секретаря Весела Хр. Килифарева
като разгледа докладваното от Кремена Големанова Търговско дело №
20214200900042 по описа за 2021 година
Предявен е иск с правно основание чл.125, ал.3 във вр. с ал.1, т.1 ТЗ.
В исковата молба се твърди, че ищецът е наследник на И.Л. И., съдружник в „Т.И."
ЕООД, починал на 24.11.2020г. Участието наследодателя като съдружник в ответното
дружество било прекратено със смъртта на лицето, поради което, на основание чл.125, ал.3
от ТЗ, ищецът имал право да получи стойността на 1/2 от дружествения дял на своя
наследодател. На законния представител на непълнолетния ищец от ответното дружество
бил представен неподписан баланс към края на месеца, в който настъпило прекратяване на
членството на бащата на ищеца, съгласно който паричната равностойност на 1/2 от
дружествените дялове на И.Л. И. е 231750лв. Сумата била получена въз основа на т. нар.
чист актив (разлика между активи и пасиви без собствен капитал, в т.ч. резерви и финансов
резултат). На база тези изчисления, стойността на един дял се равнявала на 1854лв.
Наследените от ЛЮБ. ИВ. ИВ. дялове са 125 (1/2 от всички притежавани от И. И. 250
дружествени дяла), т.е дружеството му дължало сума в размер на 231750лв. Сумата била
определена приблизително на база представен и неподписан от съставител и управител
междинен баланс, с възможност размерът да бъде увеличен и над този размер съобразно
заключението на вещото лице. На 23.03.2021г. от законния представител на ищеца била
получена покана за предоставяне на банкова сметка, по която да бъде платена сума в размер
на 160000лв., представляваща стойността на 125 дружествени дяла. В отговор, с писмо,
получено от ответника на 03.06.2021г. на „Т.И." ЕООД била посочена банкова сметка, както
било направено и искане за заплащане на сума в размер на 231750лв., като е направено
уточнение, че претендираната сума може да претърпи промяна, в случай че представеният
баланс не е коректно съставен.
В допълнителната искова молба се твърди, че след завеждане на иска ответникът е
заплатил по банковата сметка на ищеца сумата от 152000лв., поради което намалява
предявения иск до размера на 79750лв.у представляващ разликата между претендираната
суча от 231000лв. и заплатената сума от 152000лв. Оспорва твърдението на ответното
дружество, че между страните по делото е постигнато съгласие за получаване на сума в
размер на 160000лв.
Претендира се да бъде осъдено ответното дружество да заплати на ищеца сумата от
90000лв., представляваща част от паричната равностойност на 1/2 от дружествените дялове
на починалия съдружник И.Л. И. от капитала на ответното дружество, ведно със законната
лихва от датата на подаване на исковата молба до окончателното изплащане, както и
направените по делото разноски. В допълнителната искова молба е направено изменение в
1
размера на предявения иск, като същият е намален до размера на 79750лв., представляващ
разликата между сумата от 231750лева и платените 152000лв.
Ответникът оспорва иска по размер. Твърди, че на 01.07.2021г. ищецът получил
сумата 152000лв., а искът бил предявен за по-малка сума - 90000лв., т.е. това което ищецът
претендирал му било платено. Претендираната стойност от 231750лв. била некоректна. Не
оспорва, че И.Л. И. е бил съдружник в „Т.И." ООД с дялово участие от 50%, както и че
ищецът е негов син и наследник, и има право на половината от стойността на дружествения
дял на починалия си баща, т.е. 25% от капитала.
Твърди се, че в хода на водени между страните преговори бил постигнат компромис
относно сумата от 160000лв. Ответното дружество никога не било оспорвало правото на
ищеца да получи паричната равностойност на дружествения дял, притежаван от неговия
баща - И.Л. И.. Предмет на обсъждане и преговори бил размера на паричната сума, която
ищецът следва да получи. Твърди, че балансът на дружеството към 30.11.2020г. е съставен
неправилно. Нямало как финансов отчетна дружеството без начислени амортизации да бъде
приет за верен. Счита, че размера на дела на ищеца е 142000лв. Моли съда да отхвърли
предявения иск и съобразно изхода на спора да присъди направените по делото разноски.
Съдът като прецени събраните по делото доказателства поотделно и в тяхната
съвкупност прие за установено, следното :
Не е спорно между страните по делото, че ищецът ЛЮБ. ИВ. ИВ. е наследник на И.Л.
И., съдружник в „Т.И." ЕООД, починал на 24.11.2020г. И.Л. И. бил съдружник в „Т.И." ООД
с дялово участие от 50%. Наследодателят - И. И. оставил двама законни наследника- ищецът
и Ивона И.а - дъщеря.
Ищецът отправил до ответника покана за изплащане на полагащата му се част от
дружествения дял на покойния му баща от ответното дружество, към същата е приложен и
неподписан счетоводен баланс към 30.11.2020г. Поканата е получена от адресата на
03.06.2021г., видно от отразеното в приложеното известие за доставяне. В отговор „Т.И."
ЕООД е отправил покана за предоставяне на бланкова сметка, по която да бъде приведена
сумата, съответстваща според дружеството на припадащата се на ищеца част от
дружествения дал на баща му, като е посочено, че дължимата сума е в размер на 160 000лв.
На 01.07.2021г. ищецът е получил от ответното дружество сумата 152000лв.
Съгласно разпоредбата на чл.125, ал.3 ТЗ при прекратяване участието съдружник в
ООД имуществените отношения се уреждат въз основа на счетоводен баланс към края на
месеца, през който е настъпило прекратяването на членството.
Законът не допуска изчисляването на размера на дружествения дял да става на база
пазарна цена на активите, а това може да стане само в случай на ликвидация на
дружеството. Следва да се има предвид, че понятията дружествен дял и ликвидационен дял
са различни, както са различни /по размер и начин на определяне/ и имуществените
последици на прекратилия участието си в дружеството съдружник и този, който е
съдружник в дружество, обявено в ликвидация, макар че и в двата случая при определяне
размера на имуществените последици броят на дяловете да е от значение.
Счетоводния баланс е документ изхождащ от ответника и няма пречка съдържанието
му да бъде оборвани с всички доказателствени средства. Достоверността на финансовия
отчет, съответно на баланса е от значение при определяне стойността на дружествения дял,
като редовността на воденото счетоводство гарантира достоверност на вписаната в тях
информация. Счетоводния баланс следва да отговаря на изискванията на ЗСч. Преценката за
неговата редовност следва да се основава на това дали са спазени изискванията на ЗСч. И
приложимите счетоводни стандарти, както и дали същият отразява вярно и точно
имущественото и икономическото състояние на дружеството
В отговора на поставените му при условията на чл.176 ГПК въпроси управителят на
ответното дружество е заявил, че част от паричната равностойност на продадена през
м.ноември 2020г. стока е получена от дружеството, но една част не е получена, като не може
да отговори каква част е получена. Същият е заявил, че не може да отговора как е попълнена
съответната графа в ГФО относно стоковите наличности, тъй като отмета се изготвя от
счетоводителя.
По делото е изготвена съдебно-счетоводна експертиза, чието заключение не е
оспорено от страните и което съдът възприема като правилно. В същото вещото лице е
2
установило, че в ответното дружество имало назначен счетоводител, като за целите на
счетоводството е използвана счетоводна програма Булмар Офис, която не позволява
директно начисляване на амортизации на ДМА. Разходите за амортизация се изчисляват
отделно с екселска таблица.
Счетоводството било водено редовно, подавани необходимите справки и отчети,
свързани с дейността на дружеството. Изплащани са дивиденти.
Некоректно било водено счетоводното отчитане на разходите за амортизации и по
точно на сметка 205 Транспортни средства, имало разлики в отчитането на разходи за
амортизация на сметка 203 Сгради и сметка 206 Стопански инвентар, което водило до
увеличаване на финансовия резултат на дружеството.
Вещото лице установило, че суми за разходи за ремонт и текуща подръжка на ДМА
не са отчитани за текущи разходи, а са начислявани в сметки от група 20 като ДМА. Активи
под праг на същественост от 700 лева били отчитани като ДМА, а не като текущ разход. По
сметки 498 Други дебитори и 499 Други кредитори имало салда с неясно съдържание.
Тъй като не са начислявани редовно амортизации на притежаваните от дружеството
ДМА - балансовата стойност на някои групи активи не е завеждана правилно.
Въз основа на представените на вещото лице справки и оборотна ведомост към
30.11.2020г., същото определя стоковите наличности на Т.И. ЕООД общо в размер на
44007.44лв.:
По сметка 302 Материали има наличности на стойност 1465,26лева - горива.
По сметка 304 Стоки има наличности на стойност - 42542,18лева - мляко и млечни
продукти.
Към 30.11.2020г. Т.И. ООД имало вземания от негови контрагенти, както следва: Към
клиенти по сметка 411 Клиенти: 64351,74лева.
Вземания по сметка 492 Други вземания : 12368,86лв. В сметката са осчетоводени
внесените от дружеството осигурителни вноски на двамата съдружници. По счетоводни
данни съдружниците не са върнали средствата за платените им осигуровки на дружеството.
Съществували дебитни салда по сметки 498 Други дебитори-14769,13лева и сметка 499
Други кредитори -12039,56лева, като настоящия счетоводител на дружеството нямал
информация от предишния счетоводител какво е осчетоводявано по тези сметки..
През периода м.март-м.ноември 2020г. дружеството не е давало заеми, но е получило
сума в размер на 360 000лева в брой според оборотната ведомост и главната книга за
периода 01.01.2020-30.11. 2020г. общо от двамата собственици за закупуване на транспортни
средства на обща стойност 363484,75лева. Счетоводната статия за тази вноска е : Дебит
сметка 501 Каса/Кредит сметка 102 Допълнителен Капитал. Дружеството трябвало да
получи кредит в началото на декември 2020г., чрез който тези вноски да бъдат върнати на
съдружниците.
Към 30.11.2020г. касовата наличност към 30.11.2020г. е 2715,39лева, а наличността
на парични средства в банкови сметки е 117120,23лева.
В с.з. от 05.05.2022г. вещото лице М. заявява, че има разлиска между начислени
амортизации за данъчни цели и счетоводна амортизация. В повечето случаи дружествата
приемали двата вида амортизации за съвпадат. Счетовнодната амортизация се начислява
съобразно ЗСч, а данъчната -по ЗКПО. Не би могло да има съществено разминаване между
счетоводния амортизационен план и данъчната амортизация, но е допустимо да има такова.
В ЗКПО да определени граници на отчисленията за амортизации, но е допустимо да се
начислят и под тях. Не съществува задължение за дружествата да начисляват амортизации.,
нито има санкции ако не начислят такива Амортизации са начислявани слез 2016г.
Размерът на начислените годишни данъчни амортизации по кредита на сметка 241
Амортизация на дълготрайни материални активи е 331654,90 лева според оборотна
ведомост към 30.11.2020г. и главна книга към 30.11.2020г.
Размерът на начислените амортизации на притежаваните през периода активи
01.01.2008- 30.11.2020г. несъответства на размера, определен в чл.55 от ЗКПО. Това води до
неправилно отчитане на балансовата стойност на дълготрайните активи на дружеството и до
неточно отразяване на финансовия резултат на дружеството.
3
Според чл.55 от ЗКПО данъчните амортизируеми активи се разпределят в следните
категории:
Категория 1 - масивни сгради, включително инвестиционни имоти - годишните
данъчни амортизационни норми не могат да превишават 4%
Категория 2 - машини, производствено оборудване, апаратура- годишните данъчни
амортизационни норми не могат да превишават 30%
Категория 3 - транспортни средства, без автомобили - годишните данъчни
амортизационни норми не могат да превишават 10%
Категория 4 - компютри, периферни устройства за тях, софтуер и право на ползване
на софтуер мобилни телефони- годишните данъчни амортизационни норми не могат да
превишават 50%
Категория 5 – автомобили- годишните данъчни амортизационни норми не могат да
превишават 25%
Категория 6 - данъчни дълготрайни материални и нематериални активи, за които има
ограничен срок на ползване съгласно договорни отношения или законово задължение-
годишните данъчни амортизационни норми не могат да превишават не повече от 33 1/3
процента
Категория 7 - всички останали амортизируеми- годишните данъчни амортизационни
норми не могат да превишават 15%
Общата стойност на неначислена амортизация на притежаваните от дружеството
ДМА към 30.11.2020г., според вещото лице е на обща стойност 354785лева. Същото приема,
че има неточно представяне на икономическото състояние на дружеството назад в годините,
поради непълно начисляване на амортизациите на група 205 Транспортни средства, като по
този начин финансовия резултат на дружеството е неправилно завишен. Тази счетоводна
грешка би променила финансовия резултат на дружеството. НСС 8 дава възможност за
корекция на открити фундаментални грешки.
Амортизация на притежаваните от дружеството МПС почти не е начислявана.
Транспортните средства в дружеството са част от неговата дейност, тъй като дейността му е
търговия с разнос до клиенти и неправилно не са начислявани разходи за амортизации. Това
води до некоректно представяне на финансовото състояние на дружеството пред кредитори,
инвеститори, контрагенти, както и пред държавните институции.
През периода 01.01.2008-30.11.2020г. са закупени транспортни средства на обща
стойност 974100,59лева. Правилно начислената амортизация до 30.11.2020г. би трябвало да
бъде 538201лева. Общият размер на начислена амортизация на посочените активи е 197 922
лева, като до 2016г. разходи за амортизация на транспортните средства въобще не са
начислявани. Разликата за доначисляване на разходи за амортизация на транспосртните
средства е 340279лева. Това води до неправилно отчитане на балансовата стойност на
притежаваните МПС. В таблица 1 съм представила правилно начислената амортизация за
периода 01.01.2008-30.11.2020г.
Задълженията на дружеството към доставчици и конкретно към Е. ООД за правилно
заведени. Към 30.11.2020г. дружеството има задължения към своите доставчици в размер на
407241,31лева, от които 376393лева към Елви ООД.
Ако се имат предвид всички амортизации, начислени съобразно разпоредбите на ЗСч
и ако се имат предвид всички реални задължения към доставчици към 30.11.2020г. общата
стойност на активите на дружеството е 1089хил.лв. Задълженията на дружеството са
517хил.лв. Разликата е 572 хил лв. и е "чистия пасив" на дружеството, т.е. сумата за
разпределение.
На база междинния баланс,съставен от вещото лице, съгласно чл.125 от ТЗ, основан
на оборотни ведомости, първична счетоводна документация и др., съобразен с изискванията
за неговото изчисляване, произтичащи от специалните норми на ЗСч и съответно
приложимите Счетоводни стандарти, стойността на дела на починалия съдружник е ½ от
„чистия пасив” на дружеството, който е 572 хил.лв. или 286 хил.лв.
По делото е изготвено допълнително заключение, което не е оспорено от страните по
делото и което съдът приема за правилно. В същото е посочено, че ответното дружество не е
представило на експерта счетоводната си политика за 2008-2020г., подписана от управителя
4
на дружеството И. И.. Счетоводната политика на едно предприятие е вътрешен документ,
като възприетата от предприятието счетоводна политика се оповестява като приложение
към ГФО. Разработената и утвърдена от ръководството на предприятието в началото на
отчетния период счетоводна политика служи като модел за счетоводното отмитане на
осъществяваната в предприятието дейност и е основен ориентир за всеки потребител на
счетоводна информация за начина на счетоводно отчитане в дадено предприятие.
Микропредприятията, каквото е ответното дружество нямали задължение да публикуват
счетоводната си политика, заедно с финансовите си отмети. Тъй като счетоводното отчитане
за даден период следвало утвърдената от ръководството на дружеството счетоводна
политика, би следвало да се приеме, че финансовите отчети през годините на осъществявана
дейност на Т.И. ООД и съставения и предоставен баланс, след смъртта на управителя на
дружеството към 30.11.2020г., оборотна ведомост и главна книга към 30.11.2022г. са в
синхрон със счетоводната политика на фирмата при тогавашното ръководство. Ползваната
от дружеството счетоводна програма не позволява автоматично начисляване на амортизации
на ДМА, а разходите за амортизация са се изчислявали избирателно в Ексел. Некоректното
водене на счетоводното отчитане на разходите за амортизации /според чл.55 от ЗКПО/ и по
точно основно на сметка 205 Транспортни средства, следвало да се приеме за счетоводна
политика на дружеството, наложена от управителя и изпълнена от счетоводителя. Това
довело до увеличаване на финансовия резултат на дружеството през годините, непредствяне
на точна информация към кредитори и контрагенти, увеличаване на активите на
дружеството (транспортните средства са актив, използван в основната дейност на
дружеството, който търпи амортизации ежедневно), плащане на по-висока сума данък
печалба. Счетоводството на дружеството било водено, съобразно счетоводната политика и
нуждите на дружеството според тогавашното ръководство и счетоводител. Неначисляването
на амортизации на сметка 205 Транспортни средства до 2016г. и непълното им начисляване
след този период било част от счетоводната политика на управлението през този период.
Съобразно поставената му задача вещото лице е изготвило баланс (Приложение 1),
като е съобразило счетоводните отчети на дружеството, публикувани в ТР за периода 2008г.
до ноември 2020г. и главната книга към 30.11.2020г. Изготвения от вещото лице баланс на
Т.И. ООД съвпадал с първоначално предоставения баланс от предходния счетоводител и
новия управител на дружеството. В с.з. от16.06.2022г. вещото лице е заявило, че при така
изготвения от него баланс чистият актив на дружеството е в размер на 927х.лв., като
стойността на дружествения дял на наследодателя на ищеца е 464х.лв.
По отношение фактура №**********/30.10.2020г. издадена от С. ООД, вещото лице
след като е извършило проверка в счетоводството на ответника установило, че фактурата е
на стойност 14307лв., с ДДС. По фактурата са закупени 18 гуми за тежкотоварните
автомобили на дружеството, услуги за монтаж и демонтаж. Фактурата е заведена в
счетоводството на 01.11.2020г. със счетоводна операция: Дебит 205 Транспортни средства-
11566,67лв., 4531 ДДС -2384,50лв., Кредит 401 Доставчици -14307лв. Oтразена е в
дневниците по ДДС за месец ноември 2020г. и е платена по банков път на 16.11.2020г. от
разплащателната сметка на дружеството в Алианц Банк.
Във връзка с поставената му задача да направи съпоставка с изминатите километри от
МПС-тата на дружеството и пътни листи и отчетеното количество гориво за периода м.09 -
м.11.2020 г вещото лице М. е констатирала следното : основната дейност на фирма „Т.И.”
ЕООД е разносна търговия на едро на мляко и млечни продукти и транспорт. Фирмата е
дистрибутор основно на продуктите на фирма „Е.” ООД в областите Габрово и Велико
Търново, като извършва и логистиката на фирма „Е.” ООД за област София, Враца,
Благоевград, Пловдив, Стара Загора. Във фирмата са назначени 25 служителя на трудови
договори, участващи в транспортната дейност на дружеството, от които 11 шофьора на
тежкотоварен автомобил-12 и повече тона, 13 служителя- продавач разносна търговия, 1
служител ръководител транспорт.
Към 30.11.2020г. транспортните средства са : 23 тежкотоварни и лекотоварни
автомобила и 9 ремаркета. Лекотоварните автомобили се зареждат с дизелово гориво на
бензиностанции на Трейднет Варна ЕООД, Лукойл България ЕООД, Шопов-транс ЕООД,
Шел България ЕАД –фактурите се плащат в брой. Тежкотоварните камиони, зареждащи
голямо количество гориво, зареждат на бензиностанция на Никсметал Ойл ЕООД.
Фактурите се плащат по банков път.
За периода м.01-м.08.2020г. дружеството е заредило 255665,56 литра гориво на
стойност 361932,51лв.
5
За месец 09.2020г. е заредило 32192 литра на стойност 41625,05лв.
За месец 10.2020г. е заредило 36 605,10 литра дизел на стойност 47142,70лв.
За месец 11.2020г. е заредило 20844,40литра дизел на стойност 26487,07 лв.
Салдото в лева в началото на година е 1303,62лв., а към 30.11.2020г.-1465,26лв. за
1218 литра гориво. Използваното гориво за дейността на дружеството е изписано
еднократно с протокол за изписване на гориво към 30.11.2020г., когато е поискан баланс на
Т.И. ЕООД към тази дата. Изписаното гориво за периода м.01-м.11.2020г. е 345307,06 литра
на стойност 488503,14лв. Средно на месец за своята дейност дружеството изразходва около
31,5тона дизелово гориво./31 391,55литра/.
При съпоставка на средно изразходеното гориво за периода м.01-м.11.2020г. с
изразходеното гориво за месеците 09.2020г.,10.2020г. и 11.2020г. може да се направи извод,
че горивото е реално изразходено.
Съдът намира, че стойността на дружествения дял на наследодателя на ищеца следва
да се определи на база изготвения в допълнителното заключение на вещото лице баланс,
който съвпада и с приложения към исковата молба, изготвен от дружеството и предоставен
на ищеца баланс.
Съдът, както и вещото лице, приема, че тъй като в оповестените в ТР ГФО и
останалите счетоводни записвания в ответното дружество е видно, че до 2016г.
амортизационни разходи не са начислявани, то това е извършвани в съответствие с приетата
от дружеството, в лицето на двамата му управители, счетоводна политика. Действително
счетоводна политика в писмен вид не е представена нито по делото, нито на вещото лице,
но както същото отбелязва, за микропредприятия, каквото е ответното дружество, не се
изисква оповестяване на приетата счетоводна политика.вещото лице е установило, че всички
счетоводни документи са били съставяни по този начин, поради което следва да се приеме,
че макар и да не в писмен вид счетоводна политика в дружеството е била приета и спазвана
при осъществяване на счетоводните операции през годините, въз основа на които са
изготвяни и публикуваните в ТР ГФО и придружаващите ги баланси, като при спазване на
същата е бил съставен и представения към исковата молба баланс, който изцяло съвпада с
баланса преизчислен от вещото лице в допълнителната експертиза. Освен това следва да се
отбележи, че не съществува законово задължение едно предприятие да начислява
амортизационни разходи. Такова начисляване може да се извърши по решение на
предприятието в рамките на определените в ЗКПО граници, като е допустимо начисленията
да са и в по-нисък размер, в т.ч. и нулев. Поради изложеното съдът приема, че стойността на
дружествения дял на наследодателя на ищеца е в размер на 463500лв. (927000лв./2), от
която, полагащата не са ищеца, съобразно наследствените му права, част е в размер на
231750лв., от тази сума следва да се приспадне сумата от 152000лв.- заплатена доброволно
от ответното дружество, като за изплащане остава сумата от 79750лв., която следва да бъде
присъдена на ищеца, ведно със законната лихва от датата на подаване на исковата молба -
30.06.2021г. до окончателното изплащане.
Съобразно уважената част от иска ответното дружество следва да бъде осъдено да
заплати на ищеца сумата от 4000лв.- разноски по делото.
Ответното дружество следва да бъде осъден ода заплати в полза на ОС Габрово ДТ
върху присъдената сума в размер на 3190лв., сумата от 400лв.- заплатени от съда разноски за
експертиза, както и 5лв.- ДТ в случай на служебно издаване на изпълнителен лист за
присъдените в полза на съда суми.
Водим от гореизложеното, съдът
РЕШИ:
ОСЪЖДА "Т.И." ЕООД, с ЕИК ****, със седалище и адрес на управление гр.Габрово,
ул.*** № ** да заплати на ЛЮБ. ИВ. ИВ., с ЕГН ********** от гр.Т., ул.**** №**,
действащ със съгласието на своята майка Г. П. П., с ЕГН ********** от гр.Т., ул.**** №**
сумата от 79750лв.- (седемдесет и деветхиляди седемстотин и петдесет лева) - остатък от
припадащата му се съобразно наследствени права част от паричната равностойност на
дружествения дял на баща му И.Л. И. в "Т.И." ООД, ведно със законната лихва върху сумата,
6
считано от 30.06.2021г. до окончателното изплащане.
ОСЪЖДА "Т.И." ЕООД, с ЕИК ****, със седалище и адрес на управление гр.Габрово,
ул.*** № ** да заплати на ЛЮБ. ИВ. ИВ., с ЕГН ********** от гр.Т., ул.**** №**,
действащ със съгласието на своята майка Г. П. П., с ЕГН ********** от гр.Т., ул.**** №**
сумата от 4000лв.(четирихиляди лева) - разноски по делото.
ОСЪЖДА "Т.И." ЕООД, с ЕИК ****, със седалище и адрес на управление гр.Габрово,
ул.*** № ** да заплати сумата от 3190лв.(трихиляди сто и деветдесет лева) - държавна
такса, по сметка на ОС Габрово.
ОСЪЖДА "Т.И." ЕООД, с ЕИК ****, със седалище и адрес на управление гр.Габрово,
ул.*** № ** да заплати сумата от 400лв.(четиристотин лева) - заплатени от съда разноски за
експертиза, по сметка на ОС Габрово.
ОСЪЖДА "Т.И." ЕООД, с ЕИК ****, със седалище и адрес на управление гр.Габрово,
ул.*** № ** да заплати сумата от 5лв.(пет лева) - държавна такса, в случай на служебно
издаване на изпълнителен лист за присъдените в полза на съда суми, по сметка на ОС
Габрово.
РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред АпС ВТърново в седмичен срок от
съобщението.
Съдия при Окръжен съд – Габрово: _______________________
7