О П Р Е Д Е Л Е
Н И Е
№1612
гр. Пловдив, 01 октомври 2020 год.
В ИМЕТО НА НАРОДА
ПЛОВДИВСКИЯТ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ІІ отделение, 29 състав в закрито заседание на първи октомври, през две хиляди и
двадесетата година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Светлана Методиева
като разгледа административно
дело №1758 по описа за 2020 год. на
Пловдивския административен съд, за да се произнесе взе предвид следното:
Производството пред Пловдивския
административен съд е образувано по оспорване от Областен управител на Област
Пловдив, направено със Заповед АК-01-136#7/14.07.2020 г. на Решение № 140,
взето с протокол № 9 от 25.06.2020 г. на Общински съвет Раковски, с което е
изменено Решение № 126 в частта му по т.2, взето с протокол № 8 от 27.05.2020
г.
С разпореждане от 05.08.2020 г.
делото е насрочено за разглеждане в открито заседание за 06.10.2020 г.
На 11.09.2020 г. по делото е
постъпила молба от ответника Общински съвет Раковски с приложени доказателства,
като са изложени обстоятелства относно наличието на влязло в сила Решение с №
178, взето с протокол 11/26.08.2020 г. на Общински съвет Раковски, с което е
отменено изцяло Решение № 126, взето с протокол № 8 от 27.05.2020 г., което е
изменено в една своя част /по т.2/ с оспореното по настоящото дело Решение №
140, взето с протокол № 9/25.06.2020 г. на ОбС
Раковски. В молбата се сочи, че е налице отпадане на правния интерес от
оспорване на последно посоченото решение и се иска прекратяване на делото.
Препис от молбата с доказателствата са изпратени на оспорващия за становище във
връзка с приложение на разпоредбите на чл.143 от АПК. Такова е постъпило на
30.09.2020 г., като от Областен управител се заявява, че понеже не е налице
изрична отмяна на оспореното решение, не е налице и реализиране правото на
отзив на ответния административен органи, поради което и не е изпълнена хипотезата
на чл.159, т.3 от АПК. При условията на евентуалност е направено искане, ако съдът
приеме наличието на хипотеза на оттегляне на оспорения акт, да присъди
юрисконсултско възнаграждение в полза на оспорващия.
Съдът, като съобрази волеизявлението на
ответния административен орган, съдържащо се в изпратеното решение № 178 по
протокол 11/26.08.2020 г., както и становището на оспорващия, счита, че в
случая са налице основанията за прекратяване на делото по чл.159, т.3 от АПК,
във връзка с чл.156, ал.1 от АПК. Действително, предмет на оспорване е
посоченото и по-горе Решение № 140/25.06.2020 г. на ОбС
Раковски, а не отмененото с последно представеното с молбата на ответника
решение № 178/26.08.2020 г. първо по време Решение с № 126/27.05.2020 г. на ОбС Раковски. Същевременно обаче, като се има предвид, че
на практика Решение № 140/25.06.2020 г. е такова, изменящо т.2 от Решение
№126/27.05.2020 г., то следователно след пълната отмяна на Решение №
126/27.05.2020 г. практически следва да
се счете за отменено и изменящото го такова оспорено пред настоящия съд решение
№ 140/25.06.2020 г., доколкото същото няма самостоятелно правно значение и не
би могло да породи изобщо каквито и да било правни последици, без
съществуването на решението, което то изменя. Ето защо и в случая следва да се
счете за оттеглено, чрез отмяната на решението, което изменя и самото оспорено
Решение №140/25.06.2020 г., на ОбС Раковски. В тази
насока и съдът взема предвид и самото съдържание на Решение № 178/28.08.2020 г.,
в което изрично е посочено, че се отменя Решение № 126, взето с протокол № 8 от
редовно заседание на ОС Раковски, проведено на 27.05.2020 г., изменено с Решение № 140, взето с протокол
№ 9 от редовно заседание на ОС Раковски, проведено на 25.06.2020г.
Съгласно чл.156, ал.1 от АПК, при всяко положение на делото, със съгласието на останалите
ответници и на заинтересованите страни, за които
оспореният акт е благоприятен, административният орган може да оттегли изцяло
или частично оспорения акт, или да издаде акта, чието издаване е отказал, а
съгласно ал.2 на същия текст - за оттеглянето на акта след първото по делото
заседание, какъвто не е настоящият случай, е необходимо съгласие и на
оспорващия. В случая е налице молба до съда, изходяща от издателя на
оспорения акт, с представени доказателства обуславящи извод за изрично
оттегляне изцяло на оспорения административен акт, което е направено преди
първото по делото заседание, поради което и за оттеглянето не е необходимо
съгласието на оспорващия. Предвид характера на производството, страни са
оспорващият и административният орган, издал оспорения акт, който именно има
качеството на ответник по жалбата. Поради това не са налице други ответници, чието предварително съгласие по направеното
оттегляне да се изисква според нормата на чл.156, ал.1 от АПК. По делото не са
били налице основания и за конституиране и на заинтересовани лица. Поради
изложеното и са изпълнени всички изисквания, визирани в чл.156, ал.1 от АПК.
Наличното пълно оттегляне на оспорения административен акт от страна на
издателя му е основание по чл.159, т.3 от АПК за оставяне на жалбата против административния
акт /обективирана в цитираната по-горе заповед на
Областния управител/ без разглеждане и прекратяване на производството.
В тази връзка и ще следва да се
отмени разпореденото разглеждане на делото в
заседание на 06.10.2020 г., за което следва да се уведомят всички призовани
лица /включително и по телефон/ с оглед неявяването им.
По направеното искане на
оспорващия Областен управител на Област Пловдив за присъждане на юрисконсултско
възнаграждение, съдът счита, че същото следва да се уважи съобразно с наличие
основанията по чл.143, ал.2 от АПК, във връзка с чл.144 от АПК, във връзка с
чл.78, ал.8 от ГПК и чл. 24 от Наредбата за заплащане на правната помощ. Видно
е, че още след оставяне на производството без разглеждане са били извършени
действия от упълномощен от Областния управител юрисконсулт, свързани с
отстраняване на констатирани нередовности по
оспорването. Поради това и с оглед характера на делото и етапа, на който същото
бива прекратявано, ще следва да се присъди и минималния размер на възнаграждение,
предвиден в чл.24 от НЗПП от 100 лева. В съответствие с отразеното в с §1, т.6
от ДР на АПК в тази връзка за разноските за юрисконсултско възнаграждение ще
следва да бъде осъдена Община Раковски.
Водим от горното, на основание чл.159, т.3 от АПК
Съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ оспорването, направено със Заповед АК-01-136#7/14.07.2020 г.
на Областния управител на Област Пловдив на Решение № 140, взето с протокол № 9
от 25.06.2020 г. на Общински съвет Раковски, с което е изменено Решение № 126 в
частта му по т.2, взето с протокол № 8 от 27.05.2020 г.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 1758 по описа за
2020 г. на Административен съд Пловдив, 29 състав.
ОТМЕНЯ насрочването на делото в съдебно заседание за 06.10.2020 г., за което да
се уведомят призованите страни с оглед неявяването на техни представители /вкл.
и по телефона/.
ОСЪЖДА Община Раковски да заплати в полза на Областен управител на Област Пловдив
юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лв. /сто лева/.
Определението подлежи на
обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от
съобщаването на страните за неговото изготвяне.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ :