Определение по дело №3182/2022 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 1399
Дата: 2 юни 2023 г.
Съдия: Милена Маринова Дичева
Дело: 20227180703182
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 декември 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ

logo

 

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

 

№ 1399

 

град Пловдив, 2 юни  2023 год.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ПЛОВДИВ, I отделение, XI с.,

в закрито заседание на втори юни през две хиляди двадесет и трета година,  в състав:

 

         Председател:  Милена Несторова - Дичева  

                                                         

като разгледа   докладваното от председателя адм.  дело № 3182  по описа за 2022 г.,   за да се произнесе, взе предвид следното:

 

  Производството е образувано по жалба на „Транс Елгол България“ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.***, представлявано от управителя Л.М.и на „МЛП Корпорация“, ЕИК115807901, със седалище и адрес на управление гр.***, представлявано от управителя Л. М., против мълчалив отказ на кмета на община Пловдив за издаване на заповед за разрешаване изработването на проект за изменение на ПУП по подаденото заявление с вх. № 22Ф-7194/14.11.2022 г.

В жалбата се твърди, че е налице формиран мълчалив отказ от страна на кмета на община Пловдив поради непроизнасянето му по така направеното искане.

Иска се отмяна на формирания мълчалив отказ и връщане на преписката за произнасяне по направеното искане.

Представя се подробна писмена защита, обосноваваща допустимостта на жалбата.

За ответната страна, кмета на община Пловдив се заема тезата за недопустимост на жалбата – л.45 по делото.

Заема се подробно становище, основано на нормата на чл.133, ал.7 и ал.8 от ЗУТ, че не може да бъде формиран мълчалив отказ от кмета на община Пловдив, тъй като компетентният да се произнесе орган по процесното заявление е ОбС Пловдив.

Съдът, като прецени събраните по делото писмени доказателства поотделно и в тяхната съвкупност и съобрази становищата на страните, намира за установено следното:

В настоящия случай административното производство се е развило по заявление с вх. № 22Ф-7194/14.11.2022 г., отправено до гл.архитект на община Пловдив от страна на жалбоподателите.

Съгласно чл. 135, ал.1 от ЗУТ лицата по чл. 131 могат да правят искания за изменение на устройствените планове с писмено заявление до кмета на общината, а в случаите по чл. 124а, ал. 3 и 4 - съответно до областния управител или до министъра на регионалното развитие и благоустройството.

Тази регламентация намира изключение в хипотезата на  чл. 133, ал. 8 вр. ал. 7 ЗУТ, според която изработване на проект за нов подробен устройствен план или на проект за изменение на подробния устройствен план се разрешава от органа, компетентен да одобри проекта на общ устройствен план или на изменение на действащ общ устройствен план. В процеса на изработване на нов общ устройствен план или на изменение на действащ общ устройствен план, след разглеждането на проекта от експертния съвет към органа, компетентен да одобри плана, може да се допуска създаване на нови и изменение на действащи подробни устройствени планове в случаите, когато: 1. проектът на новия подробен устройствен план отговаря на предвижданията на проекта за изменение или на проекта за нов общ устройствен план; 2. проектът за изменение на действащия подробен устройствен план отговаря на предвижданията на проекта за изменение или на проекта за нов общ устройствен план.

На съда е служебно известно, а същото се доказва и с представените писмени доказателства по делото,  че с Решение № 292, взето с Протокол № 16 от 14.09.2017 г. на Общински съвет – Пловдив е разрешено да се изработи проект за изменение на ОУП-Пловдив, одобрен с Решение № 375, взето с Протокол № 16 от 05.09.2007 г., на Общински съвет-Пловдив.

С Решение по т. 1, взето с Протокол № 32 от 01.10.2021 г., на ЕСУТ при Община Пловдив е разгледан предварителен проект за изменение на ОУП-Пловдив. Прието е всички заявления след датата на провеждане на заседанието да се разглеждат по реда на чл. 133, ал. 7 и ал. 8 от ЗУТ.

С Решение по т. 1, взето с Протокол № 26 от 31.08.2022 г. на ЕСУТ при Община Пловдив е приет предварителен проект за изменение на ОУП-Пловдив.

С Решение № 521, взето с Протокол № 22 от 24.11.2022 г. на Общински съвет (ОбС) Пловдив е одобрен окончателен проект за изменение на общ устройствен план (ОУП) на гр. Пловдив.

Или, Общински съвет – Пловдив е компетентният орган за взимане на решение за допускане изработването на ПУП, чиято компетентност е изрично регламентирана с нормите на чл. 133, ал. 7 и ал. 8 от ЗУТ.

Нормите на чл. 133, ал. ал. 7 и 8 от ЗУТ, установяват компетентност на общинския съвет да разреши изработването на проект за нов ПУП или на проект за изменение на ПУП, когато е налице започната и недовършена процедура по изработването на нов ОУП или на процедура за изменение на действащ ОУП, каквато е настоящата хипотеза към момента на подаване на заявлението от жалбоподателите.

В конкретният случай процесното заявление е входирано на 14.11.2022 г. С оглед разпоредбата на чл. 31 от АПК, след като искането не е отправено до административния орган, който  е компетентен да реши въпроса, то следвало е същото да се изпрати на компетентния орган. Явно в този случай това не е сторено. След като не е изпратено, то не е започвал да тече и срок за издаване на акт, тъй като съгласно чл. 25. (1) от АПК датата на започване на производството е датата на постъпване на искането в компетентния административен орган, в който то е подадено. С приемането на  Решение № 521, взето с Протокол № 22 от 24.11.2022 г. на Общински съвет (ОбС) Пловдив, с което е одобрен окончателен проект за изменение на общ устройствен план (ОУП) на гр. Пловдив, компетентността да се произнесе по отправеното заявление отново е преминала към кмета на община Пловдив. Т.е. за него, от 24.11.2022 г. е започнал да тече срок за произнасяне по отправеното му заявление, който изтича на 24.12.2022 г.  С подаването на настоящата жалба на 16.12.2022 г. съдът е сезиран с една преждевременно подадена жалба -  за кмета на община Пловдив към този момент не е изтекъл едномесечния му срок за произнасяне съгласно  чл.135, ал.3 от ЗУТ.

По изложените съображения съдът намира, че жалбата, с която е сезиран следва да се изпрати по подведомственост на кмета на община Пловдив с указание за разглеждане на подаденото  заявление с вх. № 22Ф-7194/14.11.2022 г. като производството по делото бъде прекратено.

Водим от горното, Съдът

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

 

ОТМЕНЯ протоколно определение от 17.05.2023 г. за даване ход по същество на спора.

 

ПРЕКРАТЯВА ПРОИЗВОДСТВОТО по адм. д. № 3182/2023 г. по описа на Административен съд – гр. Пловдив.

 

ИЗПРАЩА жалбата на кмета на община Пловдив с указание за разглеждане на подаденото от „Транс Елгол България“ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.***** представлявано от управителя Л. И. М., „МЛП Корпороция“ООД, ЕИ *********, със седалище и адрес на управление гр.***, представлявано от управителя Л. И. М. и „М6“АД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.****, представлявано от управителя а.д.х.,  заявление с вх. № 22Ф-7194/14.11.2022 г.

 

Определението подлежи на обжалване пред ВАС в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: