Решение по дело №1008/2023 на Районен съд - Перник

Номер на акта: 368
Дата: 10 октомври 2023 г.
Съдия: Валери Митков Ненков
Дело: 20231720201008
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 7 юни 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ
№ 368
гр. Перник, 10.10.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ПЕРНИК, I НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в публично
заседание на дванадесети септември през две хиляди двадесет и трета година
в следния състав:
Председател:Валери М. Ненков
при участието на секретаря Даниела Т. Асенова
като разгледа докладваното от Валери М. Ненков Административно
наказателно дело № 20231720201008 по описа за 2023 година
за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по чл.59 и сл. от ЗАНН
Образувано е по жалба на „Венеция 016“ ЕООД – ЕИК:
********* /седалище:гр.Перник ул.“Варна“ № 19,Управлявано от Управителя В.Б.Р.-Р. - ЕГН:********** /,
против Наказателно постановление № 42-0006142/20.ІV.2023год. на
Директор на РД “АА“-София с което на жалбоподателя е наложено
наказание: “Имуществена санкция” от 1 000 /хиляда/ лева на осн. чл.104 ал.1
от “Закона за автомобилните превози” за извършено нарушение на чл.10
Параграф 2 изр.І-во пр.2 от Регламент/ЕС/ 561/2006г. , затова че на
15.ІІІ.2023год. около 11,15ч. в ОО “АА“ - гр.Перник /ул.ОтецПаисий“ №
2/ при извършена ПРОВЕРКА по документи на описаната по горе фирма
привозвач с Лиценз № 20701/12.ІV.2019г- за превоз на товари е
установено,че:
ПРЕВОЗВАЧЪТ е възложил на на ВОДАЧЪТ Д.С. управлението на
Влекач „Скания“ от Кат. N 3 с рег. № СВ 18 76АВ оборудван с Дигитален
Тахограф за 30.ІІІ.2022г., като е осъществил обществен международен превоз
на товари, видно от СМR/25.ІІІ.2023г. ПРЕВОЗВАЧЪТ, НЕ е организирал
работата на водача Д.С. по начин, че да е в състояние да спазва изискванията
1
на Регламент № 561/2006г., и Регламент № 165/2014г. на ЕП и Съвета, видно
от допуснатото нарушение от водача, относно дневен период на почивка от
най-малко 9/девет/ последователни часа, намален с 3/три/часа и
40/четирдесет/минути.
В Жалбата са изтъкнати съображения за не законосъобразност на
Наказателното постановление, поради което се моли същото да бъде
отменено.
Въззиваемата страна в придружителното си писмо,изразява
становище да се потвърди наказателното постановление, като правилно и
законосъобразно.
Пернишки районен съд, като съобрази доказателствата събрани по делото,
както и предвид становищата на страните по реда на чл.14 и 18 от НПК,
намира за установено следното.
Жалбата е подадена в срок по чл.59 ал.2 от ЗАНН, от надлежно
процесуално легитимирано лице с правен интерес,като по същество същата
основателна.
С Акт № 333651/15.ІІІ.2023год. съставен от С. И. К. е посочено, че
„Венеция 016“ ЕООД - ЕИК ********* /седалище:гр.Перник ул.“Варна“ № 19,Управлявано от
Управителя В.Б.Р.-Р.-ЕГН:********** / на 15.ІІІ.2023год. около 11,15ч. в сградатата ОО
“АА“ -гр.Перник /ул.ОтецПаисий“ № 2/ при извършена тематична
ПРОВЕРКА по документи на описаната по горе фирма привозвач с Лиценз №
20701/12.ІV.2019г- за превоз на товари е установено,че:ПРЕВОЗВАЧЪТ е
възложил на на ВОДАЧЪТ Д.С. управлението на Влекач „Скания“ от Кат. N
3 с рег. № СВ 18 76АВ оборудван с Дигитален Тахограф за 30.ІІІ.2022г., като
е осъществил обществен международен превоз на товари, видно от
СМR/25.ІІІ.2023г. ПРЕВОЗВАЧЪТ, НЕ е организирал работата на водача Д.С.
по начин, че да е в състояние да спазва изискванията на Регламент №
561/2006г., и Регламент № 165/2014г. на ЕП и Съвета, видно от допуснатото
нарушение от водача, относно дневен период на почивка от най-малко
9/девет/ последователни часа, намален с 3/три/часа и 40/четирдесет/минути-
нарушение на на чл.10 Параграф 2 изр.І-во пр.2 от Регламент/ЕС/
561/2006г./член 10-1. Транспортното предприятие не плаща на водачите, които са наети от него или са предоставени на
негово разположение, никакви възнаграждения, дори под формата на премии или добавки към заплатата, свързани с пропътуваните
разстояния, скоростта на доставката и/или количеството превозени товари, ако такова възнаграждение е от естество да застраши
безопасността на движението по пътищата и/или насърчава нарушение на настоящия регламент. 2. Транспортното предприятие
организира работата на водачите, посочена в параграф 1, по такъв начин, че водачите да са в състояние да спазват Регламент
2
(ЕИО) № 3821/85 и глава II от настоящия регламент. Транспортното предприятие надлежно инструктира водачите и
извършва редовни проверки за осигуряване на спазването на Регламент (ЕИО) № 3821/85 и глава II от настоящия регламент .
3. Транспортното предприятие отговаря за нарушения, извършени от водачи на предприятието, дори ако нарушението е било
извършено на територията на друга държава-членка или трета страна. Без да се засяга правото на държавите-членки да търсят пълна
отговорност от транспортните предприятия, държавите-членки могат да определят тази отговорност като условна при нарушаване на
параграфи 1 и 2 от страна на предприятието. Държавите-членки могат да вземат предвид всяко доказателство, че транспортното
предприятие не може основателно да бъде държано отговорно за извършеното нарушение. 4. Предприятията, изпращачите,
спедиторите, туроператорите, основните изпълнители, подизпълнителите и агенциите за наемане на водачи осигуряват, че
постигнатото споразумение по договор по отношение на транспортния график е съобразено с настоящия регламент. 5. а)
Транспортно предприятие, което използва превозни средства, които са снабдени със записващо оборудване, отговарящо на
изискванията на приложение IБ към Регламент (ЕИО) № 3821/85 и което попада в обхвата на настоящия регламент:i) осигурява
записването на всички данни от оборудването на превозното средство и от картата на водача на предвидените от държавата-членка
интервали и по-честото записване на съответните данни, с цел осигуряване на записването на всички данни относно дейностите,
извършени от или за това предприятие;ii) осигурява съхранението на всички записани данни от оборудването на превозното средство
и от картата на водача в продължение на най-малко/.
Въз основа на горепосоченият Акт е издадено Наказателно
постановление № 42-0006142/20.ІV.2023год. на Директор на РД “АА“ -
София с което на жалбоподателя е наложено наказание “Имуществена
санкция” от 1 000/хиляда/лева на осн. чл.104 ал.1 от “Закона за
автомобилните превози” /чл.104.Превозвач, който не осигури спазване на разпоредбите за работното време и
почивките на водачите при извършване на обществени превози на пътници и товари, включително при превози за собствена
сметка, се наказва с имуществена санкция 1000 лв. (2) На превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за
собствена сметка, които допуснат или разпоредят извършването на обществен превоз или превоз за собствена сметка с моторни
превозни средства, попадащи в обхвата на Регламент (ЕО) № 561/2006 или на AETR, които не са оборудвани с тахограф или
монтираните на моторните превозни средства тахографи не са от одобрен тип, се налага имуществена санкция 5000 лв.(3) На
превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка, които не са осигурили правилното функциониране
на тахографа, се налага имуществена санкция 1000 лв.(4) На превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена
сметка, които разпоредят или допуснат извършване на превоз на пътници или товари с моторно превозно средство, оборудвано с
дигитален тахограф, от водач, който не притежава карта на водача, се налага имуществена санкция 1000 лв.(5) На превозвач или на
лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка, които не са осигурили на водача необходимата информация съгласно
Регламент (ЕС) № 165/2014, Регламент (ЕО) № 561/2006 или AETR, се налага имуществена санкция 1000 лв.(6) На превозвач или на
лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка, които не са осигурили на водачите достатъчен брой тахографски
листа и/или тахографските листа не са от одобрен тип, се налага имуществена санкция 1500 лв.(7) На превозвач или на лице по чл.
12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка, които не съхраняват тахографските листа, разпечатките и извлечените данни от
дигиталния тахограф или картата на водача за период 365 дни или отказват да ги предоставят за проверка от контролните органи, се
налага имуществена санкция 2000 лв.(8) На превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка, които
подправят, укрият или унищожат данни, записани в тахографския лист, съхранени в дигиталния тахограф, в картата на водача или на
разпечатките от дигиталния тахограф, се налага имуществена санкция 3000 лв.(9) На превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1,
извършващо превози за собствена сметка, които манипулират тахографа, тахографския лист или картата на водача, което може да
доведе до подправяне на данните, се налага имуществена санкция 1500 лв.(10) На превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо
превози за собствена сметка, в чието превозно средство е установено монтирано устройство за подправяне на данните, записани в
тахографския лист, съхранени в дигиталния тахограф, в картата на водача или на разпечатките от дигиталния тахограф, се налага
имуществена санкция 5000 лв.(11) На превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка, които не
осигурят на водачите достатъчно количество налична хартия за разпечатки, се налага имуществена санкция 1000 лв.(12) На превозвач
или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка, които не са осигурили поправката на тахографа от одобрен
сервиз или тя не е извършена на пътя, когато в рамките на 7 дни от откриване на неизправността на тахографа превозното средство не
може да се върне в предприятието, се налага имуществена санкция 3000 лв.(13) Когато нарушението по ал. 1, 2, 4, 7, 10 и 12 е
извършено повторно, наказанието е имуществена санкция в двоен размер, а при системни нарушения наказанието е имуществена
санкция в троен размер.“/ за извършено нарушение на чл.10 Параграф 2 изр.І-во пр.2
от Регламент/ЕС/ 561/2006г.
Жалбоподателят НЕ се явява в съдебно заседание лично, изпраща за
представител адв.Кр.С.-ПАК.
Свидетелите по акта- С. И. К. и А. Г. П. в съдебно
3
заседание,потвърждават направените констатации в акта,като отговарящи на
обективната истина.
При така установената фактическа обстановка, съдът направи следните
правни изводи:
Воденото производство е от административно наказателен характер.
Същественото при него е да се установи има ли извършено деяние, което да
представлява административно нарушение (по смисъла на чл.6 ЗАНН), дали
това деяние е извършено от лицето посочено в акта и НП и дали е извършено
от него виновно.
Тези предпоставки следва да бъдат установени и доказани от
административно наказващия орган, като представител на административно
наказателното обвинение.
Следва да се има предвид също така, че отразеното в акта за
констатиране на административното нарушение не се счита за доказано, т.е.
за безспорно установено.
Това е така, тъй като по силата на чл. 84 ЗАНН в административно
наказателното производство са приложими правилата на НПК, а съгласно
чл.16 НПК обвиняемият (в административно наказателното производство
това е лицето, посочено като нарушител) се счита за невинен до доказване на
противното.
Това означава, че в тежест на административно наказващия орган (по
аргумент от чл.84 ЗАНН във връзка с чл.103 ал. 1 НПК), тъй като именно той
е субекта на административно наказателното обвинение, е да докаже по
безспорен начин пред съда, с всички допустими доказателства, че от
обективна страна има административно нарушение и че от субективна страна
е извършено виновно от лицето, посочено като нарушител.
Преди да се пристъпи към разглеждане по същество на делото, следва
да се провери съставения акт за установяване на административно
нарушение и издаденото въз основа на него наказателно постановление,
отговарят ли на процесуалните изисквания съответно по чл.42 и съответно
чл.57 ал.1 от ЗАНН –гаранция за неговата законосъобразност, както и
спазени ли са останалите законови разпоредби в производството по
установяване на административното нарушение и съответно налагането на
4
адекватно наказание съобразно извършеното нарушение, както и наказващия
орган да е компетентен- в конкретния случай съгласно Заповед № РД-08-
30/24.ІІ.2020год. същия е оторизиран.
Съгласно „НАРЕДБА № 12 от 5.01.2007г. за изискванията за задължителна употреба
на контролните уреди за регистриране на данните за движението на автомобилите и
работата на екипажите, както и функционалните и техническите изисквания към тях“-
преходни и заключителни разпоредби -§1.По смисъла на тази наредба: 3. "Дигитален
тахограф" е средство за измерване, предназначено да бъде монтирано в автомобила, за да регистрира или показва в автоматичен
електронен режим данни за движението на автомобила и за определените периоди на управление, прекъсване и почивка на водачите,
който се състои от кабели, сензори, електронен дисплей за информация за водача, едно или две гнезда за разчитане на тахографски
карти, интегриран или отделен принтер, дисплей, позволяващ изтеглянето на запаметени данни, тяхното показване или разпечатване.
4. "Карти (тахографски карти)" са интегрирани карти с чип за употреба с дигитален уред, която карта позволява на
притежателя й да се идентифицира пред контролните органи, както и да извлича данни от дигиталния тахограф или да запаметява
такива данни.
Съгласно разпоредбите на : чл.8 Параграф 2 изр.ІІ-ро от Регламент/ЕС/
561/2006г. /чл.8 Регламент/ЕС/ 561/2006г. 1. Водачът ползва дневни и седмични
почивки. 2. За всеки период от 24часа, след края на предходната дневна почивка или
седмична почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка. Ако частта от
дневната почивка, която попада в този 24-часов период, е поне девет часа, но е по-къса от
11часа, въпросната дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка. 3 . Дневната
почивка може да бъде удължена до нормална седмична почивка или намалена седмична почивка. 4. Водачът може да има най-много
три намалени дневни почивки между всеки две седмични почивки.5. Чрез дерогация от параграф 2 в рамките на 30 часа след края на
дневната или седмичната почивка водач, извършващ екипно управление, трябва да ползва нова дневна почивка от поне девет часа./ ,
чл.4 б“ж“ ІІ-ро тире/ чл.4 Регламент/ЕС/ 561/2006г. За целите на настоящия
регламент се прилагат следните определения: а) „автомобилен превоз" означава всяко пътуване,
осъществено изцяло или отчасти по пътища, отворени за обществено ползване с превозно средство, без значение дали е натоварено
или не, ползвано за превоз на пътници или стоки; б) „превозно средство" означава моторно превозно средство, влекачи,
ремаркета и полуремаркета или комбинация от тези превозни средства, определени, както следва:
—„моторно превозно средство": всяко механично, снабдено със собствен задвижващ мотор превозно средство,
движещо се по шосе, различно от превозно средство, трайно движещо се по релсов път, и обикновено използвано за превоз на
пътници или стоки;………………..г) „почивка по време на работа" означава всеки период от време, през който
водачът не може да кормува или да извършва друга работа и който се използва изключително за възстановяване ; д) „друга
работа" означава всички дейности, които са определени като работно време в член 3, буква а) от Директива 2002/15/ЕО, с
изключение на „управление", включително всяка работа за същия или друг работодател в транспортния сектор или извън него; е)
„почивка" означава всеки непрекъснат период, през който водачът можа свободно да
разполага със своето време; ж) „дневна почивка" означава дневен период от време, през
което водачът може свободно да разполага със своето време и който включва „нормална
дневна почивка" и „намалена дневна почивка":— „нормална дневна почивка" означава
всеки период на почивка с продължителност от поне 11часа. Алтернативно тази редовна
дневна почивка може да бъде взета на два пъти, като първият период трябва да бъде
непрекъснат период с продължителност от поне 3 часа, а вторият — непрекъснат период с
продължителност от поне девет часа,— „намалена дневна почивка" означава всеки период
5
с продължителност от поне девет часа, но по-къс от 11 часа; з) „седмична почивка" означава седмичен
период от време, през който водачът може свободно да разполага със своето време и който включва „нормална седмична почивка" и
„намалена седмична почивка":—„нормална седмична почивка" означава всеки период с продължителност от поне 45 часа,—
„намалена седмична почивка" означава всеки период, който е по-къс от 45 часа, който може, при спазване на условията, предвидени в
член 8, параграф 6, да бъде съкратен до минимум 24 последователни часа;/ и чл.78 ал.1 т.1 от “Закона за
автомобилните превози”/чл.78.При извършване на превози на пътници с автобуси и превози на товари с
автомобили, които самостоятелно или в състав от пътни превозни средства имат допустима максимална маса над 3,5 тона, лицата,
осъществяващи превози за собствена сметка, лицата по чл. 24е, превозвачите и водачите спазват изискванията на: 1. Регламент (ЕО)
№ 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с
автомобилния транспорт, за изменение на регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕИО)
№ 3820/85 на Съвета, наричан по-нататък "Регламент 561/2006" и на Европейската спогодба за работата на екипажите на превозните
средства, извършващи международни автомобилни превози, съставена в Женева на 1 юли 1970 г. (ратифицирана със закон - ДВ, бр. 28
от 1995 г.) (обн., ДВ, бр. 99 от 1995 г.; изм., бр. 27 от 2012 г.), наричана по-нататък "AETR"; 2. Регламент (ЕС) № 165/2014 на
Европейския парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 г. относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент
(ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт и за
изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от
социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт (OB, L 60/1 от 28 февруари 2014 г.), наричан по-нататък "Регламент
(ЕС) № 165/2014", или AETR.(2) Не е задължително оборудването с тахографи на превозните средства, посочени в чл. 13, параграф 1,
букви "б", "в", "г", изречение първо, букви "з", "й", "м" и "о" от Регламент 561/2006, при извършване на превози на територията на
Република България.(3) При извършване на превози с превозните средства по ал. 2 водачите спазват изискванията за времето за
управление, прекъсване и почивка по чл. 5 - 9 от Регламент 561/2006.(4) Изискванията за времето за управление, прекъсване и почивка
при извършване на превози с превозни средства по чл. 3, буква "а" от Регламент 561/2006 се определят от министъра на транспорта,
информационните технологии и съобщенията с наредбата по чл.89,ал. 1./.
Конкретно, относно нарушението за което е наложено наказание
“Имуществена санкция” от 1 000 /хиляда/лева на осн. чл.104 ал.1 от “Закона
за автомобилните превози” /чл.104.Превозвач, който не осигури спазване на разпоредбите за работното време
и почивките на водачите при извършване на обществени превози на пътници и товари, включително при превози за
собствена сметка, се наказва с имуществена санкция 1000 лв.……………“/ за извършено нарушение на
чл.10 Параграф 2 изр.І-во пр.2 от Регламент/ЕС/ 561/2006г. ./ член 10………..2.
Транспортното предприятие организира работата на водачите, посочена в параграф 1, по такъв начин, че водачите да са в
състояние да спазват Регламент (ЕИО) № 3821/85 и глава II от настоящия регламент. Транспортното предприятие надлежно
инструктира водачите и извършва редовни проверки за осигуряване на спазването на Регламент (ЕИО) № 3821/85 и глава II
от настоящия регламент.………………./ със изложена фактическа обстановка /”………на
15.ІІІ.2023год. около 11,15ч. в ОО “АА“-гр.Перник /ул.ОтецПаисий“ № 2/ при извършена ПРОВЕРКА по
документи на описаната по горе фирма привозвач с Лиценз № 20701/12.ІV.2019г- за превоз на товари е
установено,че: ПРЕВОЗВАЧЪТ е възложил на на ВОДАЧЪТ Д.С. управлението на Влекач „Скания“ от Кат.
N 3 с рег. № СВ 18 76АВ оборудван с Дигитален Тахограф за 30.ІІІ.2022г., като е осъществил обществен
международен превоз на товари, видно от СМR/25.ІІІ.2023г. ПРЕВОЗВАЧЪТ, НЕ е организирал работата на
водача Д.С. по начин, че да е в състояние да спазва изискванията на Регламент № 561/2006г., и Регламент №
165/2014г. на ЕП и Съвета, видно от допуснатото нарушение от водача, относно дневен период на почивка от
най-малко 9/девет/ последователни часа, намален с 3/три/часа и 40/четирдесет/минути……….”/, състава
счита,че са налице съществени процесуални нарушения предвид следното:
1.Видно от вмененото нарушение посочено по горе е изложената ОБЩА
фактология /……… ПРЕВОЗВАЧЪТ, НЕ е организирал работата на водача Д.С. ПО НАЧИН, че да е в
състояние да спазва изискванията на Регламент № 561/2006г., и Регламент № 165/2014г. на ЕП и Съвета,
видно от допуснатото нарушение от водача, относно дневен период на почивка от най-малко 9/девет/
последователни часа, намален с 3/три/часа и 40/четирдесет/минути……….”//, като липства каквато и
да еконкретизация, относно какви именно действия/бездействия се включват
6
в израза „по начин“, най малкото за да може да бъде извършена проверка, е
налице или не конкретно поведение за изцпълнение/неизпълнение още
повече,че пояснението на това понятие е в пряка връзка с правото на защита
на „обвиняемия“-нарушителя.посоченото е съществено и с оглед отразеното в
приложените разпечатки за проведен инструктаж на водача от страна на
превозвача в който смисъла който се влага в понятието „по начин“ придобива
допълнителна актуалност.
2. На следващо място за да се прецени,дали е било налице нарушение на
изискуемата „почивка“ от страна на водача на МПС-то/производно на което
нарушение е процесното/ е необходимо да е налице начална отправна часова
„точка“ респ. крайна такава,респ. дата на начало на работа респ. край на
същата. Иначе казано, следва да е фиксиран момента-датата и часа на
започване на работата и нейното прекратяване окончателно в частност
часовите интервали на почивките с оглед възможността им да бъдат
„разбивани“, а не монолитно използвани-посоченото е крайно наложително с
оглед наличието на данни за застъпване на два поредни дни, видно от
приложените разпечатки/29-30.ІІІ.2022г./ респ. възможността част от
почивката да е ползвана на предходната дата на 30.ІІІ.2022г. Без наличието
на такава „отправна точка“, жалбоподателя не би могъл да организира своята
защитна позиция,когато иска за да се защитава от вмененото му
нарушение,ако не е съгласен с констатираното от АНО.
3.Въпросната „отправна точка“/края на предходната почивка/ е
необходимо да е посочена ,още повече,че законодателя е регламентирал и
друга почивка -„дневна почивка" означава дневен период от време, през което водачът
може свободно да разполага със своето време и който включва „нормална дневна почивка" и
„намалена дневна почивка":—„нормална дневна почивка" означава всеки период на почивка
с продължителност от поне 11часа,която редовна дневна почивка може да бъде взета на два
пъти, като първият период трябва да бъде непрекъснат период с продължителност от поне
3часа, а вторият — непрекъснат период с продължителност от поне девет часа, която 3-
часова продължителност се вмества в посочения от АНО период време, но
дали е така отново е необходим отправния момент/края на предходната
почивка за да се определи 24часовия интервал/респ. изискуемия признак,
който не е налице/.
Предвид изложеното по горе,състава намира,че процесното НП е
незаконосъобразно издадено и пряко засяга правото на защита на
7
жалбоподателя ,поради което същото следва да бъде отменено.
Относно разноските:
Искането за присъждане на разноски е направено своевременно в хода на
съдебното производство от страна на пълномощника на жалбоподателя, като
последният има право на такива предвид изхода на делото–отмяна на
обжалваното Наказателно постановление № 42-0006142/20.ІV.2023год. на
Директор на РД“АА“-София и с оглед разпоредбата на чл.63д ал.1 от
ЗАНН,препращаща към чл.143 от „Административно процесуалния
кодекс“/чл.143.(1)Когато съдът отмени обжалвания административен акт или отказа да бъде издаден административен акт,
държавните такси, разноските по производството и възнаграждението за един адвокат, ако подателят на жалбата е имал такъв, се
възстановяват от бюджета на органа, издал отменения акт или отказ. (2) Подателят на жалбата има право на разноски по ал.1 и при
прекратяване на делото поради оттегляне на оспорения от него административен акт. (3) Когато съдът отхвърли оспорването или
подателят на жалбата оттегли жалбата, страната, за която административният акт е благоприятен, има право на разноски.(4) Когато
съдът отхвърли оспорването или оспорващият оттегли жалбата, подателят на жалбата заплаща всички направени по делото разноски,
включително минималното възнаграждение за един адвокат, определено съгласно наредбата по чл.36, ал. 2 от Закона за адвокатурата,
ако другата страна е ползвала такъв./.
От съдържанието на приложения СПИСЪК л.48, и Договор за правна
защита и съдействие- на л.47 се установява, че договореното адвокатско
възнаграждение в размер на 400 /четиристотин/ лева, жалбоподателят е
ЗАПЛАТИЛ в брой на адвокат Кр.С.-ПАК, поради което и АНО РД“АА“-
София, следва да бъде осъдена да заплати от бюджета си в полза на
жалбоподателя „Венеция 016“ ЕООД -ЕИК: ********* /седалище:гр.Перник
ул.“Варна“ № 19,Управлявано от Управителя В.Б.Р.-Р.-ЕГН: ********** /, направени по-горе
съдебни разноски в размер на 400/четиристотин/лева с оглед, че делото не е
със фактическа и правна помощ и е протекло в едно заседание.
Водим от горното и на основание чл.63 ал.3 вр. ал.2 т.1 вр. ал.1
вр. чл.58д т.1 от ЗАНН
РЕШИ:
ОТМЕНЯ Наказателно постановление № 42-0006142/20.ІV.2023год.
на Директор на РД“АА“-София с което на жалбоподателя „Венеция 016“
ЕООД - ЕИК: ********* /седалище:гр.Перник ул.“Варна“ № 19,Управлявано от Управителя В.Б.Р.-Р.-
ЕГН: **********/ е наложено наказание: “Имуществена санкция” от 1
000/хиляда/лева на осн. чл.104 ал.1 от “Закона за автомобилните превози” за
извършено нарушение на чл.10 Параграф 2 изр.І-во пр.2 от Регламент/ЕС/
8
561/2006г..
ОСЪЖДА РД“АА“-София/ул.“Витиня“ № 1/,да ЗАПЛАТИ на
„Венеция 016“ ЕООД – ЕИК: ********* /седалище:гр.Перник ул.“Варна“ № 19,Управлявано
от Управителя В.Б.Р.-Р.-ЕГН:********** /, сумата в размерна 400 /четиристотин/ лева,
представляваща направени от лицето в настоящото производство РАЗНОСКИ
за Адвокатско възнаграждение за адвокат.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване, по реда на
Административно процесуалния кодекс-Глава ХІІ, пред Пернишки
Административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
Съдия при Районен съд – Перник: _______________________
9