Р
А З П О Р Е Ж Д А Н Е
№ ………………………………….г., гр.Варна
ВАРНЕНСКИЯТ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ХІХ състав, в закрито заседание на 03.10.2019г.,
като разгледа докладваното от съдия МАРИЯНА БАХЧЕВАН административно дело 2575/2018г.
по описа на съда, за да се произнесе взе предвид следното:
Предмет на спора са доставки на нови МПС,
описани в ревизионния акт, във връзка с които органите по приходите са доначислили ДДС за декларираното от
жалбоподателя посредничество в тристранни операции през м.08/2016г., м.11/2016г.
и м.04/2017г., но приети от ревизиращите органи като ВОП.
Във връзка с твърдението на жалбоподателя,
че е бил посредник в тристранна сделка с въпросните автомобили, в негова тежест
е да докаже, че в данъчните периоди са били налице едновременно следните
условия по чл.15 от ЗДДС: 1. регистрирано лице в държава членка А
(прехвърлител) извършва доставка на стока на лице, регистрирано в държава
членка Б (посредник), което след това извършва доставка на тази стока на лице,
регистрирано в държава членка В (придобиващ); 2. стоките се транспортират
директно от А до В; 3. посредникът не е регистриран за целите на ДДС в
държавите членки А и В; 4. придобиващият начислява ДДС като получател по
доставката.
Също така, жалбоподателят следва да докаже
съгласно чл.17 ал.3 от ЗДДС, че придобиващият в тристранната операция е
регистриран за целите на ДДС и е начислил и платил ДДС в държавата на
придобиването им.
Съгласно чл.9 ал.2 от ППЗДДС, за доказване на
обстоятелствата по чл. 62, ал. 5 от
посредникът в тристранна операция следва да разполага със следните документи: 1.
фактура, издадена от прехвърлителя в тристранната операция, в която е посочен
идентификационният номер по ДДС по чл. 94,
ал. 2 от закона на посредника; 2. фактура по чл. 79, ал. 2, т. 1, издадена от посредника
в тристранната операция, в която е посочен ДДС номерът на придобиващия в
тристранната операция, издаден от държавата членка, където стоките пристигат; 3.
VIES-декларация за съответния данъчен период, в която е декларирана доставката,
във връзка с която е издадена фактурата по т. 2; 4. писмено потвърждение от
придобиващия в тристранната операция, удостоверяващо, че стоките са получени, в
което са посочени дата и място на получаване, вид и количество на стоката, и
алтернативно вид, марка и регистрационен номер на превозното средство, с което
е извършен транспортът, име на лицето, предало стоките, и длъжностното му
качество, име на лицето, получило стоките, и длъжностното му качество, или в
случаите на транспорт на стоки чрез куриерска услуга - номер на товарителница.
На основание чл.9 ал.3 от ППЗДДС,
жалбоподателят следва да има предвид, в случай че като посредник в тристранната
операция не се е снабдил с документите по ал. 2 на чл.9 от ППЗДДС до изтичането
на данъчния период, следващ данъчния период, през който данъкът за
вътреобщностното придобиване по чл. 62, ал. 2
от ЗДДС би станал изискуем, се
счита, че вътреобщностно придобиване е с място на изпълнение на територията на
страната, данъкът за което става изискуем от посредника.
Воден от изложеното и на основание чл.15 от ЗДДС и чл.9 ал.2 от ППЗДДС, съдът
Р А З П О Р Е Д И :
УКАЗВА
на „Прайм рент а кар“ ЕООД, че на
основание чл.15 от ЗДДС в негова тежест е да докаже в условията на пълно и
главно доказване, че са изпълнени едновременно следните условия по чл.15 от ЗДДС:
1. регистрирано лице в държава членка А
(прехвърлител) извършва доставка на стока на лице, регистрирано в държава
членка Б (посредник), което след това извършва доставка на тази стока на лице,
регистрирано в държава членка В (придобиващ);
2. стоките се транспортират директно от А
до В;
3. посредникът не е регистриран за целите
на ДДС в държавите членки А и В;
4. придобиващият в тристранната операция е
регистриран за целите на ДДС и е начислил и платил ДДС в държавата на
придобиването им.
УКАЗВА
на
„Прайм рент а кар“ ЕООД, че за доказване качеството си на посредник в
тристранна операция, на основание чл.9 ал.2 от ППЗДДС следва да представи
следните документи за доказване на обстоятелствата по чл. 62, ал. 5 от :
1. фактура, издадена от прехвърлителя в
тристранната операция, в която е посочен идентификационният номер по ДДС по чл. 94, ал. 2 от закона на посредника;
2. фактура по чл. 79, ал. 2, т. 1 от
ППЗДДС, издадена от посредника в тристранната операция, в която е посочен ДДС
номерът на придобиващия в тристранната операция, издаден от държавата членка,
където стоките пристигат;
3. VIES-декларация за съответния данъчен
период, в която е декларирана доставката, във връзка с която
е издадена фактурата по т. 2;
4. писмено потвърждение от придобиващия в
тристранната операция, удостоверяващо, че стоките са получени, в което са
посочени дата и място на получаване, вид и количество на стоката, и
алтернативно вид, марка и регистрационен номер на превозното средство, с което
е извършен транспортът, име на лицето, предало стоките, и длъжностното му
качество, име на лицето, получило стоките, и длъжностното му качество, или в
случаите на транспорт на стоки чрез куриерска услуга - номер на товарителница.
ДАВА възможност на жалбоподателя чрез адв.С. да съобрази
своевременно доказателствените си искания във връзка с горе-разпределената
доказателствена тежест.
УКАЗВА
на жалбоподателя, че на основание
чл.9 ал.3 от ППЗДДС, в случай че като посредник в тристранната операция не се е
снабдил с документите по ал. 2 на чл.9 от ППЗДДС до изтичането на данъчния
период, следващ данъчния период, през който данъкът за вътреобщностното
придобиване по чл. 62, ал. 2 от би станал изискуем, се счита, че
вътреобщностно придобиване е с място на изпълнение на територията на страната,
данъкът за което става изискуем от посредника.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ: