Решение по дело №390/2019 на Районен съд - Асеновград

Номер на акта: 86
Дата: 12 юни 2019 г. (в сила от 11 октомври 2019 г.)
Съдия: Стефка Томова Пашова
Дело: 20195310200390
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 20 май 2019 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

град Асеновград, 12.06.2019г.

 

ЧЕТВЪРТИ НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ с председател СТЕФКА ПАШОВА – Районен съдия при АРС, четвърти наказателен състав, като разгледа с нахд № 390.2019г. по описа на съда, в публично съдебно заседание на 12.06.2019г. при участието на секретаря Стела Караманова, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производство по чл. 59 и следващите от ЗАНН.

Обжалвано е НП № К -0047901 от 25.02.2019г. на Директора на Регионална дирекция за областите Пловдив, Смолян, Пазарджик, Хасково, Кърджали и Стара Загора, със седалище град Пловдив, с което на „Ротана -7“еоод, ЕИК: ********* със седалище и адрес на управление: град Асеновград, ул.“Княгиня Евдокия“ № 16, ет.2, с управител В.Т.Д., ЕГН – **********,е наложена имуществена санкция – „Глоба“ в размер на 1000 лева - хиляда лева, за нарушение по чл. 114 ал.1 от „Закона за туризма“.

 

По същество:

Процесуалният представител на жалбоподателя - адвокат Даскалов, пледира за отмяна на обжалваното НП като незаконосъобразно, като изтъква, че липсва осъществяване на вмененото на дружеството – жалбоподател административно нарушение, поради това, че обекта е до 12 места и за него не се изисква категоризиране, поради което моли за отмяна на издаденото НП и за присъждане на направените по делото разноски.

Въззиваемата страна, редовно призована, не изпраща процесуален представител и не взима становище по жалбата.

 

По процедурата:

АУАН № К – 0047901 от 13.11.2018г. е съставен от главен инспектор в РД - Пловдив, за нарушение по ЗТ, който се явява компетентен орган да съставя актове за установяване на административни нарушения, съгласно чл. 232 ал.1 от ЗТ и

АУАН е съставен в присъствието на нарушителя, като екземпляр от него му е надлежно връчен, с разяснени му права на възражения в 3 - дневен срок. АУАН е съставен и в присъствието на свидетел по установяване на нарушението. АУАН съдържа изискуемите от чл.42 от ЗАНН реквизити, а НП – тези по чл.57, ал.1 от ЗАНН. Спазени са сроковете по чл. 34 от ЗАНН предвид на това, че АУАН е съставен на 13.11.2018г. за нарушение, сочено за извършено на 22.10.2018г., а НП за него е издадено на 25.02.2019г.

След като не констатира допуснати съществени нарушения на административно- производствените правила, съдът разгледа делото по същество.

След преценка на събраните в хода на съдебното следствие доказателства, от фактическа страна, съдът намери за установено следното:

На 22.10.2018г. свидетелките С.К.Г. и Д.Г.Л., отишли на проверка в заведение за хранене и развлечение в град Асеновград, ул.“Изложение“ № 1, стопанисвано от “Ротана 7“еоод, която била извършена в присъствието на представител на търговеца- кухненски работник -свидетелката А.Н.Н.. В хода на проверката, обекта работел,  като обслужвал клиенти.В момента на проверката, заведението подменяло и старите си маси с нови, което правил свидетелят А.М.С, който работел като шофьор в „Ротана 7“еоод, който сменил идентичен брой стари маси с нови и стари пейки с нови, а именно – 4 броя маси с 8 пейки за по три места за сядане всяка, като ако е имало клиенти, е изчаквал да приключат, за да подмени ползвана от тях маса и пейки.Проверяващите установили, че на видно място в обекта няма удостоверение за категоризация, нито регистър за предявените рекламации, като при поискване, работещите са започнали да търсят удостоверение за категоризация измежду документите на обекта, но не са открили такова. Проверяващите проверили и ценоразписа, след което седнали на една от масите и започнали да пишат констативен протокол с № К –2642699 от 22.10.2018г., въз основа на който е съставен акт за установяване на административно нарушение № К – 0047901 от 13.11.2018г.Впоследствие е съставен и протокол за проверка на документи № К- 0113875 от 13.11.2018г., с който е приет представен от управителя на дружеството – нарушител, на протокол за проверка на документи, а именно – документ за категоризиране, или открита процедура по категоризиране на туристически обект – заведение за хранене и развлечения, а впоследствие е издадено и обжалваното НП. С констативен протокол № К – 265881 от 07.02.2019г. е връчена на управителя на дружеството – жалбоподател, Заповед № 56 от 14.01.2019г. на председателя на Комисията за защита на потребителите, с която се налага принудителна административна мярка „Временно затваряне на туристическия обект „ по чл. 3, ал.2 т.2 от „Закона за туризма“,  до отстраняване на нарушението.

 

По доказателствата:

Така приетите за установени факти по делото, съдът намери за доказани от показанията на свидетелите С.К.Г., Д.Г.Л., А.Н.Н., А.М.С, които съдът кредитира като логични, последователни, непротиворечиви и подкрепени от писмените доказателства по делото, които, като надлежно приобщени и достоверни, съдът кредитира, а именно: КП № К – 2671242 от 05.04.2019г., Протокол за проверка на документи № К – 0113875 от 13.11.2018г., констативен протокол № К – 2642699 от 22.10.2018г., фискален бон от 22.10.2018г., Констативен протокол № К – 2658881 от 07.02.2019г., Заповед № 56 от 14.01.2019г., които кредитира като логични, последователни, непротиворечиви и подкрепени и от писмените доказателства по делото.

 

От правна страна:

Безспорно е установено, че в хода на проверката, извършвана от служители на КЗП- Пловдив, на 22.10.2018г. в кафе - аперитив „Ротана - 7“ еоод, са били подменяни масите и пейките в работещ режим на заведението, като са подменени идентичен брой стари маси и пейки с нови такива, а именно – четири броя маси с 8 броя пейки, всяка с по 3 седящи места, което е било установено и като брой на стари и нови маси и пейки от страна на проверяващите, като е имало функциониращ капацитет на инвентар за обслужване на клиенти, или общо 24 места. При този капацитет на седящи места,  заведението следва да има удостоверение за категоризация, каквото към момента на проверката то не е имало, а е издадено впоследствие такова, след издаване на заповед за временно затваряне на обекта. Съгласно чл. 114 от „Закона за туризма“, лицата, извършващи хотелиерство и/или ресторантьорство в туристически обекти по чл. 3, ал. 2, т. 1, 2 и 3, са длъжни да:  1. предоставят туристически услуги в категоризиран туристически обект или в обект, на който е издадено временно удостоверение за открита процедура по категоризиране

В случая, „Ротана -7“еоод стопанисва заведение за хранене и развлечение, което представлява туристически обект по смисъла на чл.3,ал.2, т.2 от ЗТ, поради което и за него се изисква категоризация, съгласно чл.114, т.1 от „Закона за туризма“. В случая, се касае за заведение за бързо обслужване, съгласно дадената дефиниция на  Заведение за бързо обслужване" е заведение, в което се предлага ограничен типизиран асортимент от кулинарна продукция и/или готови пакетирани стоки, десерти, напитки - безалкохолни и алкохолни. Има висока пропускателна способност. Самообслужването е основна форма на обслужване, съгласно §1 т.33 от „Закона за туризма“ , като съгласно чл.120, т.2 от ЗТ, то не подлежи на категоризация по силата на този закон, ако разполага с до 12 места за сядане. В случая, дружеството – жалбоподател е разполагало с 24 такива, които са установени в хода на проверката и от друга страна – именно в течение на същата, са подменяни старите с нови, като сложени на мястото на старите маси и пейки 4 нови такива с 8 пейки с по 3 седящи места всяка, тоест, заведението е функционирало с 24 седящи места, поради което и макар и по своя вид да представлява „заведение за бързо хранене“, то подлежи на категоризация по силата на чл.114, т.1 от „Закона за туризма“,  каквато към 22.10.2018г. не е имало, с което от обективна страна е осъществило състава на адм.нарушение по чл. 114 т.1 от „Закона за туризма“.

Касае се за обективна и безвиновна отговорност, поради което и субективен състав на това адм.нарушение не следва да се търси.

Относно размера на наложената имуществена санкция, наложен в такъв от 1000 – хиляда лева, то същият се явява законосъобразен, предвид на това, че е наложен минимума на същия, а именно – 1000 лева, като е отчетен факта на първо нарушение и неговото бързо преустановяване, след прилагане на принудителна административна мярка.

С оглед на това съдът намери, че обжалваното НП е постановено при спазване на административно-производствените правила и е законосъобразно, поради което и следва да бъде потвърдено, мотивиран от което и на основание чл. 63 ал.1 от ЗАНН,

Съдът

РЕШИ:

ПОТВЪРЖДАВА НП № К -0047901 от 25.02.2019г. на Директора на Регионална дирекция за областите Пловдив, Смолян, Пазарджик, Хасково, Кърджали и Стара Загора, със седалище град Пловдив, с което на „Ротана -7“еоод, ЕИК: ********* със седалище и адрес на управление: град Асеновград, ул.“Княгиня Евдокия“ № 16, ет.2, с управител В.Т.Д., ЕГН – **********,е наложена имуществена санкция – „Глоба“ в размер на 1000 лева - хиляда лева, за нарушение по чл. 114 ал.1 от „Закона за туризма“.

 

Решението да се съобщи на жалбоподателя и на въззиваемата страна.

Същото подлежи на обжалване пред Административен съд- Пловдив, в 14 – дневен срок от неговото съобщаване на страните, по реда на глава 12 от АПК, на касационните основания, визирани в НПК.

 

Районен съдия: