Решение по дело №611/2020 на Административен съд - Добрич

Номер на акта: 211
Дата: 25 юни 2021 г. (в сила от 21 януари 2022 г.)
Съдия: Нели Иванова Каменска
Дело: 20207100700611
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 4 декември 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 211

 

25.06.2021 г., град Добрич

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

Административен съд - Добрич, в публично заседание на двадесет и шести май, две хиляди двадесет и първа година, в състав:

 

      ПРЕДСЕДАТЕЛ: Нели Каменска                                                          

при участието на секретаря, Стойка Колева, разгледа докладваното от председателя адм. дело № 611 по описа на съда за 2020 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по чл.145 и сл. от Административно-процесуалния кодекс във връзка с чл. 73, ал. 4 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) и е образувано по жалба на Община Балчик срещу Решение № РД-02-14-981/04.11.2020 г. по проект с рег. № ROBG 422 „Синергия на природата и културата - потенциал за развитие на трансграничния регион“, финансиран по Програма Интеррег V-А Румъния-България 2014-2020г. с партньор Община Балчик, издадено от Десислава Георгиева - директор  на Дирекция „Управление на териториалното сътрудничество“ към МРРБ и ръководител на националния орган, с което е определена финансова корекция в размер на 100 % или 3 939,56 лева без ДДС от стойността на допустимите разходи по Договор № 629/23.11.2018 г. на стойност 4 020 лева без ДДС, с изпълнител „Ей Джи Адвайз“ ЕООД.

В жалбата се оспорват изводите на ръководителя на Националния  орган, че Договор № 629/23.11.2018 г. бил сключен в нарушение на разпоредбите на Анекс Е.Оспорват се изводите, че Община Балчик е следвало да се възползва от наличния назначен отговорник за обществените поръчки или от външните експерти по Договор № 272/23.05.2019г., вместо да сключва Договор №629/23.11.2018г. на стойност 4 020 лева без ДДС, с изпълнител „Ей Джи Адвайз“ ЕООД в резултата от възложена  обществена поръчка с предмет „Разработване на документация за възлагане на обществени поръчки  по реда на ЗОП и експертни услуги при провеждане на процедурите по възлагане за нуждите на проект ROBG 422“. Жалбоподателят заявява, че е възложил горепосочената дейност в съответствие със заложените условия в апликационната форма по третата покана за кандидатстване. Затова сччита, че оспорената решение за налага не ФК е издадено в нарушение на материалния закон и моли да бъде отменено като незаконосъобразно.

 

Ответната страна, директор  на Дирекция „Управление на териториалното сътрудничество“ към МРРБ и ръководител на Националния орган, чрез процесуалния си представител, юрисконсулт, Д.К. - редовно упълномощена (л.148) с писмени бележки от 21.01.2021г. (л.167), оспорва изцяло жалбата като неоснователна. Позовава се на условията по програмата, заложени в системата eMS в секция „Partner reports – Work package / activities list в категория „Work plan“, в „Структура отговорности и процедури за ежедневното управление  и координация“, в които условия по отношение на водещия партньор, Община Балчик, било посочено, че за дейностите по управление на проекта ще се спазват принципите на съвместния персонал (   ) и критериите за съвместно изпълнение (   ) чрез създаване на съвместен екип за управление, който ще изпълнява всички дейности по проекта. Посочено било, че освен трите основни длъжности - Ръководител на проекта, Помощник-ръководител  и Финансов мениджър, партньорите ( Община Балчик и Община Мангалия), ще осигурят специфичен персонал, необходим за всеки партньор – счетоводители и отговорници за обществените поръчки-назначени от двамата бенефициери по договора, инженер - назначен от втория бенефициер по договора. Ответникът се позовава и на чл.11, Анекс Е, ал.1, б.“а“ - “н“ от Ръководството за кандидатстване, представляващо списък на допустимите разходи, като заявява, че дейностите, за които са разрешени разходи за външна експертиза и услуги, са изчерпателно изброени. Според ответника, Община Балчик,  чиито разходи се уреждат чрез фиксирана ставка по „Разходи за персонал“, има лице, което отговаря за процедурата по възлагане на обществени поръчки. В случая било налице двойно финансиране. Според правилата на Програма двойното деклариране на една и съща разходна позиция се считало за нередност. Направено е заключението, че Община Балчик е сключила процесния договор с външен изпълнител, въпреки че е разполагала с достатъчна експертна обезпеченост по отношение на наетите специалисти. По тези основни съображения, подробно развити в писмените бележки, ответникът моли жалбата да се отхвърли като неоснователна.

От фактическа страна съдът приема за установено следното:

От данните по делото се установява, че Програма Интеррег V-А Румъния-България 2014-2020г. е програма за трансгранично сътрудничество, съфинансирана от Европейския съюз със средства на Европейския фонд за регионално развитие. Програмата обхваща 7 окръга в Румъния ( Констанца, Долж, Олт, Телеорман, Гюргево, Кълъраш, Мехединци) и 8 области в Р България ( Видин, Враца, Монтана, Плевен Велико Търново, Русе, Силистра и Добрич). Изискването по програмата е да има един български и един румънски партньор, които да кандидатстват по общ проект.

Институционалната рамка за управление и контрол на Програма ИНТЕРРЕГ V-А, Румъния-България 2014-2020г. се съдържа в „Меморандум за изпълнение - договорености между държавите-членки, участващи в Програма за сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-А, Румъния-България 2014-2020г.“, ратифициран със закон, приет от 43-то Народно събрание на 11 февруари 2016 г. - ДВ, бр. 16 от 2016 г.

Съгласно меморандума, Управляващ орган по програмата е Министерството на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния, а съответстващ на Управляващия орган, с координационна роля за територията на Република България, е Министерството на регионалното развитие и благоустройството, действащо като Национален орган.

Жалбоподателят, Община Балчик е участник в проект с рег. № ROBG 422 „Синергия на природата и културата - потенциал за развитие на трансграничния регион“, финансиран по Програма Интеррег V-А Румъния-България 2014-2020г. по Третата покана за представяне на проектни предложения.

Общината е сключила Договор за предоставяне на национално съфинансиране по Програма за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-А, Румъния-България 2014-2020 № РД 02-29—38 на 26.02.2019г. (л.153) с Министерство на регионалното развитие и благоустройството на РБ за предоставяне на национално съфинансиране по Трета покана за набиране на проектни предложения, със срок за изпълнение на проекта е 36 месеца, от 29.12.2018 - 28.12.2021г., визиран в чл.9 от договора.

Община Балчик е сключила и Договор за субсидия от ЕФРР № 156725/28.12.2018г.(л.89, л.178 в превод) с Министерство на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния, от което  е видно, че Община Балчик участва в проекта като „водещ бенефициер“.

От данните по делото (Договор за субсидия от ЕФРР № 156725/28.12.2018г.,л.77) се установява, че втори бенефициер/ втори партньор е Община Мангалия, Румъния.

С цел проверка на разходите, направени от партньорите, от всяка страна е въведена система за контрол на първо ниво в Румъния и в България като всеки от партньорите гарантира, че разходите му са утвърдени от инспектор от държавата, на чиято територия се намира преди да бъде представен докладът по проекта, видно от чл.5 и чл.6, ал.7 от Договор за субсидия от ЕФРР № 156725/28.12.2018г., сключен с Министерство на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния .

Неразделна част от сключените договори по програмата е Списъка на допустимите разходи, приложим за приоритетна ос 1-5, т.нар Анекс Е от Ръководството за кандидатстване, приет от Комитета за наблюдение на  ИНТЕРРЕГ V-А, Румъния-България (л.290).

Община Балчик е изготвила проектното си предложение в Електронен формуляр за кандидатстване-апликационна форма. Между страните не се спори, че в попълнената апликационна форма  за третата покана по програмата Община Балчик е посочила следното: „Поради факта, че Община Балчик има няколко проекта в изпълнение по различни програми за финансиране е възникнала необходимостта да се възложи управлението на проекта на външни експерти, по-точно отговорностите, които попадат в задачата на ръководителя на проекта“.

Със Заповед № 1101/22.10.2018г. (л.131)кметът на Община Балчик е открил процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на чл.40, ал.4, т.3 от Закона за обществените поръчки чрез изпращане на покана за представяне на оферта за изпълнение на услуга с предмет: „Разработване на документации за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и експертни услуги при провеждане на процедурите по възлагане за нуждите на проект Румъния - България 422“.

По така обявената обществена поръчка е сключен процесния Договор № 629/23.11.2018г. с външния изпълнител „Ей Джи Адвайз“ ЕООД(л.143).

На 18.08.2020г. преди издаване на решението за налагане на ФК, Националният орган, чрез Дирекция „УТС“ на МРРБ, е уведомил представляващия Община Балчик с писмо № 99-00-2-480/18.08.2020г. (л.56) във връзка с извършен Окончателен одитен доклад от м.август 2020г. на Одитния орган-Сметна палата на Румъния за съмнението за нередност по Договор № 629/23.11.2018г. с външния изпълнител „Ей Джи Адвайз“ ЕООД.

С оспореното в настоящото съдебно производство Решение № РД-02-14-981/04.11.2020г. Националният орган е наложил финансова корекция (ФК) от 100 % или 3939,56  лева като е приспаднат собственият принос на бенефициера по процесния Договор № 629/23.11.2018г. на стойност 4020 лв. без ДДС, сключен с външния изпълнител „Ей Джи Адвайз“ ЕООД Финансовата корекция е определена след като е възприето становището в Одитния доклад, че водещият бенефициер, Община Балчик, е следвало да ползва собствените си служители-отговорника за обществените поръчки, вместо да възлага дейността на външен изпълнител. Прието е, че управлението на проекта от външен изпълнител не е предвидено като допустим разход в Анекс Е към сключения договор. В мотивите на оспореното решение нередността е квалифицирана по т.2 от Приложение № 2 към чл.2, ал.3 от Наредбата за посочване на нередности и като нарушение на принципите по чл.4, § 8 и чл.7 и чл.8 от Регламент ЕС № 1303/2013г. Прието е и че е налице основанието по чл.70, ал.1, т.3 от ЗУСЕСИФ и чл.5, ал.1 от  Наредбата за определяне на финансова корекция.

Срещу уведомлението на налагане на ФК Община Балчик е подала възражение № 99-00-2-480-160 от 02.10.2020г. (цитирано в т.1.2 на оспорения акт ).

Следва да се посочи, че жалбоподателят е сключил и друг договор с външен изпълнител за услугата по цялостното управление на същия проект, за което също му е наложена ФК от 100 % на същото основание. В заключението на вещото лице по настоящото дело е коментиран и Договор №272/23.05.2019год.  на стойност 20 000  лв. без ДДС, сключен с изпълнител Сдружение с нестопанска цел „Европейски институт по културен туризъм -Еврика“, с който Община Балчик е възложила „консултантска услуга за външно управление на проекта, за всестранно координиране на цялата дейност по изпълнение на проекта и работата на съвместния управленски екип“. Този договор е също предмет на сигнал за нередност, въз основа на който е издадено Решение № РД-02-14-963/02.11.2020 г. по същия проект, от Десислава Георгиева - директор  на Дирекция „Управление на териториалното сътрудничество“ към МРРБ и ръководител на националния орган, с което е определена финансова корекция в размер на 100 % или 19 599, 80 лева без ДДС от стойността на допустимите разходи. Решението е обжалвано и в АдмС-Добрич е образувано адм.д. № 609/2021г., към момента висящо, с постановен акт на първа инстанция.

Според заключението на вещото лице по допуснатата съдебно-икономическа експертиза, след като проектът бива одобрен на две нива – Съвместна оценителна комисия и Мониторингов комитет, Управляващият орган сключва договор за безвъзмездно финансиране с Водещия бенефициент и започва изпълнението на проекта. На всеки три месеца, съгласно Указанията за изпълнение на проекти по Третата Покана за кандидатстване, в електронната платформа eMS (Електронна система за мониторинг) се подава отчет за изпълнението на дейностите в съответното тримесечие. В случай, че има направени разходи по проекта, които надхвърлят сумата от 5000 евро, докладът се изпраща на Първо ниво на контрол ( ПНК). „Основните правомощия и отговорности на системата за първо ниво на контрол са да удостовери, че съфинансираните продукти и услуги са доставени, че декларираните от бенефициерите разходи са били платени от тях и че системата е в съответствие с приложимото европейско и национално законодателство, правилата на програмата и с условията за подкрепа на проектите.“ /Меморандум за изпълнение – договорености между държавите членки, участващи в програмата за сътрудничество „ИНТЕРРЕГ V-A Румъния – България“/. Първо ниво на контрол за българските бенефициенти е пряка отговорност на МРРБ като Национален партниращ орган. Резултатът от тази проверка е одобрение или неодобрение на направените разходи, което се обективира в сертификат, издаден от Първо ниво на контрол. В резултат на проверката ПНК изготвя пакет документи и ги предоставя на МРРБ на хартиен и електронен носител.  От Първо ниво на контрол са проверени и верифицирани разходите, направени от Община Балчик по договора с изпълнителя на услуги за обществени поръчки, обективирано в сертификати на първо ниво на контрол, публикувани в електронната платформа eMS.  След като в електронната платформа се качи сертификатът на Първо ниво на контрол, се подава искане за плащане към Съвместния секретариат, който е в Румъния, и където се  извършва повторна проверка на всички документи и допустимост на разходите. След това искането за плащане се изпраща до Управляващия орган – Министерство на благоустройството, развитието и администрацията на Република Румъния, който е и Сертифициращ орган. Едва тогава на бенефициера се възстановяват направени от него в съответното тримесечие разходи.

Според заключението проверките на Първо ниво на контрол, свързани с декларираните разходи по Договор № 629/23.11.2018год. с изпълнител „Ей Джи Адвайз“ ЕООД са установили, че извършените от Община Балчик  разходи са предвидени в AF( апликационната форма) и има бюджетна сума, с която бенефициентът се е съобразил. Сключеният Договор 629/23.11.20218год. на стойност 4020,00 лв.  без ДДС (2055,42 EUR)  е в рамките на одобрения бюджет.  Услугите, приети от бенефициера, са надлежно отчетени,  попадат в обхвата на договора и съответстват на предвидените в Апликационната форма. Няма припокриване на отговорностите с тези на екипа по проекта, назначен от Община Балчик и с тези на договора за управление на проекти № 272 / 23.05.20219год. Община Балчик е получила възстановяване на отчетените средства, до размера посочен в изложението по-горе,  след като те са проверени за допустимост на три нива на контрол.

За разходите по процесния договор вещото лице установява наличие на от независим проверяващ експерт, назначен от МРРБ за одобряване на разходите, направени от общината и за извършване на плащане. Изготвянето на Доклада е част от проверките на Първо ниво на контрол. Като Приложение 4 към Експертизата е оформен FLC Certificate от дата 26.11.2019год., в който са описани всички направени контроли и заявените са плащане/верифициране  разходи.

В случая вещото лице установява, че Община Балчик е получила възстановяване на отчетените средства, до размера посочен в изложението по-горе,  след като те са проверени за допустимост на три нива на контрол.

Съдът кредитира заключението като обективно и неоспорено от страните.

Оспореното решение е съобщено на 09.11.2020г., а жалбата срещу него е постъпила на 20.11.2020г.

При така установената фактическа обстановка от правна страна съдът приема следното:

Жалбата е допустима, като подадена от надлежна страна, в законоустановения срок срещу годен за оспорване административен акт, издаден в производство по чл.70, ал.1 от ЗУСЕСИФ, подлежащо на съдебен контрол за законосъобразност на основание чл.70, ал.4 от ЗУСЕСИФ.

Разгледана по същество, жалбата е основателна.

При извършване на задължителната проверка за законосъобразност на оспорения акт по чл.168, ал.1 от АПК, на всички основания за законосъобразност съдът намира следното:

Оспореното решение е издадено от компетентен орган.

Институционалната рамка за управление и контрол на Програма ИНТЕРРЕГ V-А, Румъния-България 2014-2020г. се съдържа в „Меморандум за изпълнение - договорености между държавите-членки, участващи в Програма за сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-А, Румъния-България 2014-2020г.“, ратифициран със закон, приет от 43-то Народно събрание на 11 февруари 2016 г. - ДВ, бр. 16 от 2016 г.

Съгласно меморандума, съответстващ на Управляващия орган, с координационна роля за територията на Република България, е Министерството на регионалното развитие и благоустройството, действащо като Национален орган (НО). Сред функциите и отговорностите на НО са: осигуряване съответствието на разходите с правилата на програмата и правото на ЕС, както и с процедурите на програмата, чрез подходяща система за контрол;  осигуряване съответствието на обществените поръчки с българското национално законодателство чрез системата за първо ниво на контрол; предотвратяване, откриване и отстраняване на нередностите, допуснати в Република България;

Съгласно чл.29, ал.1, т.4 от Устройствения правилник на МРРБ,  Дирекция "Управление на териториалното сътрудничество" изпълнява функциите на Национален орган за програмите за трансгранично сътрудничество по вътрешните граници на ЕС 2014 - 2020 (между Република Румъния и Република България и Република Гърция и Република България).

Решението е издадено от Десислава Георгиева-директор на Дирекция "Управление на териториалното сътрудничество" на МРРБ.

Със Заповед № РД-02-14-191/26.02.2019г.(л.41) министърът на регионалното развитие и благоустройството е възложил правомощието Десислава Георгиева – директор на Дирекция „УТС“ в МРРБ да ръководи и организира дейността на Национален партниращ орган по Програма ИНТЕРРЕГ V-А, Румъния-България 2014-2020г., вкл. и да издава заповедите и измененията на заповедите свързани с управлението на програмите.

Решението е издадено в предвидената от закона форма и съдържа мотиви. То е издадено в производство по Раздел III „Администриране на нередности и извършване на финансови корекции“, чл.69-77 от ЗУСЕСИФ и съдържа фактически и правни основания, от които може да се установят съображенията на административния орган, съобразно изискването по чл.73, ал.1 от ЗУСЕСИФ.

Решението е издадено при спазване на процесуалните правила на ЗУСЕСИФ при налагане на ФК. Видно от представените по делото писмени доказателства, преди издаване на решението административният орган е дал възможност на ползувателя по договора да се запознае с констатираните нередности и да направи възражения, с което са спазени административно-производствените правила на чл.73, ал.2 от ЗУСЕСИФ. Съдът не установи в административното производство да са допуснати съществени процесуални нарушения, представляващи основания за отмяна н решението.

Решението е постановено в противоречие  с материалния закон.

Административният орган неправилно е квалифицирал допуснатата от жалбоподателя нередност като нарушение на чл.70, ал.1, т.3 от ЗУСЕСИФ, съгласно която финансова подкрепа със средства от ЕСИФ може да бъде отменена изцяло или частично чрез извършване на финансова корекция при констатиране на нарушаване на принципите по чл. 4, параграф 8, чл. 7 и 8 от Регламент (ЕС) № 1303/2013.

Не се споделя становището, че Община Балчик е извършила разход, невключен в Списъка на допустимите разходи - Анекс Е към сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, възлагайки изпълнението на услугата „Разработване на документации за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и експертни услуги при провеждане на процедурите по възлагане за нуждите на проект Румъния - България 422“ по  Договор № 629/23.11.2018г., сключен с външния изпълнител „Ей Джи Адвайз“ ЕООД.

Сключването на този договор не може да обоснове заключение за  за нарушение на принципа за добро финансово управление, в частност на принципите за икономичност и ефикасност, заложени в чл. 30 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета.

Видно е, че в чл.11, ал.1, б.а-н от Списъка на допустимите разходи Анекс Е, са изброени видовете дейности и услуги, свързани с изпълнението на проекта, които могат да се възлагат на външни изпълнители и сред тях фигурира възможността по б.“и“ за възлагане на външен експерт на „ Правни консултации и нотариални услуги, технически и финансови експертни оценки, други консултантски услуги, счетоводни услуги;, както и възможността за възлагане по б.“н“ на „Други специфични експертни оценки и услуги, необходими за операциите.

Външният експертен опит не е изключен в нито един от етапите на настоящия проект, който се отличава с многообразие и сложност на предвидените в него множество различни дейности, описани на стр.2 от Част А –Резюме на проекта (л.297 и сл.). Видно е, че дори в чл.7 от Списъка на допустимите разходи също като допустими са определени разходите за външен експертен опит и услуги, свързани с подготовката на проекта.

Необосновано е твърдението, че Община Балчик е следвало да се възползва от наличния назначен отговорник за обществените поръчки или от външните експерти по Договор № 272/23.05.2019г., вместо да сключва Договор № 629/23.11.2018г. на стойност 4 020 лева без ДДС, с изпълнител „Ей Джи Адвайз“ ЕООД.

Ответникът не представя доказателства за твърдението си, че в Община Балчик има назначен служител-отговорник за обществените поръчки, нито че общината е поела изричен ангажимент да осигури такъв. Напротив, в представения Работен план – „Work plan“, в раздел „Обобщено описание и цел на работния пакет“ (л.300) е посочено, че Водещият бенефициер, т.е. Община Балчик, е договорил  разходи с външен консултант за написване на пълния формуляр за кандидатстване и за извършване на анализ на разходите и ползите. Освен това Договор № 272/23.05.2019г.,  който Община Балчик е сключила с външен изпълнител за услугата по цялостно управление и координация на проекта, е видно, че е сключен година по-късно от процесния Договор № 629/23.11.2018г., който обхваща само една услуга и затова общината не би могла да се възползва от експертите на външния изпълнител по по-късно сключения. Служебно известно на съда е, че по отношение и на Договор № 272/23.05.2019г. Националният орган по Програмата е наложил ФК на Община Балчик, отново по съображения, че разходите за извършване на възложените с него дейности не били предвидени в Списъка на допустимите разходи.

 Съдът намира, че Община Балчик в съответствие с допустимите разходи по чл.11, б.“и“ и б.“н“ от Анекс Е и п одобрената Апликационна форма по третата покана за участие в проекта е възложила извършването на услугата „Разработване на документации за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и експертни услуги при провеждане на процедурите по възлагане за нуждите на проект Румъния - България 422“.

По изложените съображения съдът намира, че решението следва да се отмени като незаконосъобразно, тъй като същото е издадено в противоречие с материалния закон, при липса на предпоставките по чл.70, ал.1, т.3 от ЗУСЕСИФ, при наличието на които може да се издаде решение за налагане на ФК.

 Разноски

Предвид изхода на делото претенцията на жалбоподателя за присъждане на разноските по делото е основателна. На Община Балчик следва да се присъдят направените разноски за държавна такса от 31,51 лева, л.161, 350 лв.-за възнаграждение на вещо лице-внесен депозит (л.583), 290 лв. за възнаграждение за вещо лице-доплащане (л.599) и 700 лева адвокатско възнаграждение, платено по банкова сметка, ***,51 лева.

Мотивиран така и на основание чл. 172, ал.1 от АПК,  Административен съд – Добрич

 

Р   Е   Ш   И  :

 

ОТМЕНЯ по жалба на Община Балчик Решение № РД-02-14-981/04.11.2020 г. по проект с рег. № ROBG 422 „Синергия на природата и културата - потенциал за развитие на трансграничния регион“, финансиран по Програма Интеррег V-А Румъния-България 2014-2020г. с партньор Община Балчик, издадено от Десислава Георгиева - директор  на Дирекция „Управление на териториалното сътрудничество“ към МРРБ и ръководител на националния орган, с което е определена финансова корекция в размер на 100 % или 3 939,56 лева без ДДС от стойността на допустимите разходи по Договор № 629/23.11.2018 г. на стойност 4 020 лева без ДДС, с изпълнител „Ей Джи Адвайз“ ЕООД.

ОСЪЖДА Министерството на  регионалното развитие и благоустройството да заплати на Община Балчик сумата от 1371,51 лева, представляваща разноски по делото за държавна такса, за възнаграждение на вещо лице и за адвокатско възнаграждение.

РЕШЕНИЕТО може да се обжалва с касационна жалба в 14 /четиринадесет/ дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховен административен съд на РБ.   

 

 

                  АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: