Решение по дело №4412/2012 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 1329
Дата: 27 май 2013 г. (в сила от 2 декември 2013 г.)
Съдия: Даниела Димитрова Недева
Дело: 20127050704412
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 29 ноември 2012 г.

Съдържание на акта Свали акта

                                Р   Е   Ш   Е  Н   И   Е

 

 

                2013 г.,  гр.Варна

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

ВАРНЕНСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, Второ отделение, Дванадесети състав в открито заседание на петнадесети май две хиляди и тринадесета година в състав:

                                                  

СЪДИЯ: ДАНИЕЛА НЕДЕВА

 

при секретаря А.Г., като разгледа докладваното от съдия Д.Недева  адм.дело № 4412 по описа на съда за 2012г., за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.215 от ЗУТ.

    Образувано е по жалба на П.И.Д., М.А.Т. и И.А. *** против решение №551-6 по Протокол №10 от 26 и 27.07.2012г. на ОбСъвет Варна, с което е одобрен ПУП-Плана за улична регулация  на улици и поземлени имоти за обекти публична собственост ПУР на СО”Ваялар”, СО”Траката” и СО”Горна трака”, в това число и схеми: схема за електронни и съобщителни мрежи и съоръжения, схема за електроснабдяване, схема за водоснабдяване и канализация, схема за газоснабдяване, сборна схема на техническата инфраструктура, схема за вертикално планиране и транспортно комуникационна схема в частта на имот №4445. В жалбата и уточняваща молба се релевират доводи за незаконосъобразност на ПУП-ПУР в оспорената част, тъй като с предвидената за изграждане улица се отнема предимно площ от собствения на жалбоподателите имот, а не съразмерно от имотите от двете страни на срещуположните имоти. Считат, че така одобрения ПУП-ПУР не е най-икономично осъществим, като са налични и други варианти за изграждане на предвидената улица. Излагат се съображения и досежно факта, че жалбоподателите са закупили площ от 202 кв.м. възоснова на Заповед №483/18.08.2008г. на Кмета на Район”Приморски”-Община Варна, което се обезсмисля при отнемане на близо 300 кв.м. Молят да се отмени ПУР в оспорената част. 

В съдебно заседание процесуалния представител на жалбоподателите поддържа жалбата, като пледира, че от събраните по делото доказателства, включително СТЕ е установено по безспорен начин, че е налице по-икономичен вариант за прокарване на път, който да е съобразен със ЗУТ. Счита, че безспорно от заключението на вещото лице се установява, че има възможност да бъде спазен въведеният от законодателя принцип обективиран в нормата на чл.6 от АПК така, че за бъдещото планиране отнемането на части от имотите да бъде един път съразмерно, а не основно за сметка на процесния имот и втори път да се използва ресурса, който е наличен така, че при оформянето на завоя да се отнеме по-малка част от процесния имот. Моли да се отмени решението на ОбС – Варна в оспорената му част и да се присъдят сторените по делото разноски.

Ответника редовно призован за с.з. не изпраща представител, като не изразява становище по жалбата и по съществото на спора.

Съдът при преценка допустимостта на жалбата съобрази следното:

Жалбоподателите се легитимират като собственици на  ПИ №445 с площ от 802 кв.м., м-ст Ваялар, съгласно представения по делото нот.акт за собственост върху недвижим имот № 124 том І,рег.№6069,  дело № 121 от 2009 г. с посочен идентификатор №10135.2723.4445 съгласно представена по делото скица от действащата КК. С обжалваното решение е одобрен ПУП – ПУР на СО „Ваялар”, СО”Траката” и СО”Горна Трака” като имота собственост на жалбоподателите е предмет на процесната разработка, с която се засяга ПИ 4445. С оглед разпоредбата на чл.131 ал.1 вр. ал.2 т.1 от ЗУТ, жалбоподателите са легитимират с право да го обжалват в частта, отнасяща се до собствения им имот предмет на одобрения ПУП-ПУР. Оспореното решение е обнародвано в ДВ бр.71 от 18.09.2012г., като жалбата е подадена на 02.10.2012г. и заведена с вх.№АГУП 1200 4160  ПР, т.е. в законоустановения в чл.215 ал.4 от ЗУТ срок. В този смисъл жалбата е подадена пред надлежен съд, от легитимирано лице, в законоустановения срок, като е налице  правен интерес от обжалването, поради което е процесуално допустима за разглеждане.

По основателността:

Началото на административното производство пред административния орган е поставено със Заповед № 0951/12.04.2010г. на Кмета на Община Варна /л.125/, с която на основание Решение № 2015-4 обективирано в Протокол № 20/17.02.2010г. на ОбС-Варна са предвидени средства за устройствено планиране на територията на Община Варна и чл.124 ал.2 ЗУТ,  е разрешено изработване на проект за ПУП-ПУР само на улици и на поземлени имоти за обекти на публичната собственост на СО”Ваяляр”, СО”Траката” и СО”Горна Трака” гр.Варна при спазване на действащата нормативна уредба за устройство на територията и „Специфичните правила и нормативи за устройство и застрояване на гр.Варна”, одобрени със Заповед № РД-02-14-1734/21.09.1999г. на МРРБ. След получаване на ценовите оферти е сключен договор на 21.02.2011 г. за изработване на  план за улична регулация на СО „Ваялар” – гр.Варна, с площ 95,83 хектара, на СО”Горна Трака” с площ от 48,81 хектара и СО”Траката” с площ от 121,78 хектара с „Национален център за териториално развитие” ЕАД, гр. София /л.120-124/

От представеното по делото техническо задание се установява,  че проекта следва да се изработи в съответствие с изискванията на чл. 110, ал.1, т.2 от ЗУТ, чл. 58 от Наредба №8 за обема и съдържанието на устройствените схеми, ПУР да се съобрази с приетите, но невлезли в сила ПЗ за територията, както и с влезлите в сила ПЗ за отделни или група имоти. Проектът да се съобрази с изградените надземни и подземни проводи и законно изградени сгради. На основание чл.126 ал.5 ЗУТ проекта да се изработи еднофазно.

С решение по протокол № 38/06.07.2011г. на ЕСУТ при Община Варна /л.94 гръб-96/ е приет проект фаза окончателен за ПУП-ПУР на СО”Ваяляр”, СО”Траката” и СО”Горна Трака” и схемите към него-транспортно комуникационна схема, за електронни и съобщителни мрежи и съоръжения, схема за електроснабдяване, схема за водоснабдяване и канализация, схема за газоснабдяване, сборна схема за техническата инфраструктура, схема за вертикално планиране, схема за сметосъбиране. С публикация в ДВ бр.64 от 19.08.2011г. на основание чл.128 ал.2 ЗУТ приетия окончателен проект е бил съобщен на заинтересованите лица с указание за възможност за подаване на писмени възражения, предложения и искания по него в едномесечен срок от обнародването на основание чл.128 ал.5 ЗУТ. Съобщение за проекта е направено и във вестник „Черно море” от 22.08.2011г. /л.92 гръб/. На заседание, проведено на 29.11.2011г. на ЕСУТ при Община Варна са били разгледани направените общо 512 възражения /л.22-91/. Видно от същите от страна на жалбоподателите е подадено възражение, което  било разгледано и обсъдено по т.313 и не уважено, тъй като проектираната улица е с минимален профил съгласно Наредба №2/29.06.2004г. ППКТСУТ и избрания вариант е най-икономично осъществим и най-благоприятен за обществото и държавата. ЕСУТ е приел и решение ПУП-ПУР да се комплектова със Специфичните правила и нормативи за тяхното прилагане по смисъла на чл.108 ал.4 ЗУТ. С протокол №9/10.02.2012г. ЕСУТ приема нанесени корекции, по приетите възражения с Протокол №65/29.11.2011г. като предложил да се внесе в ОбСъвет за приемане на основание чл.129 ал.1 ЗУТ. С предложение вх.№ РД – 12-9302/24/02.02.2011 г., на основание чл.129, ал.1 от ЗУТ, кметът на Община Варна  е предложил на Общински съвет-Варна да одобри  ПУП- ПУР на СО ”Ваялар”,  СО„Траката” и СО „Горна трака”.

     С Решение № 551-6 по протокол № 10/26,27.07.2012г., предмет на оспорване в настоящото производство, ОбС-Варна след проведени обсъждания, е одобрил ПУП-ПУР на улици и поземлени имоти за обекти публична собственост на СО”Ваялар”, СО”Траката”, СО”Горна Трака” в това число и схеми:схема за електронни и съобщителни мрежи и съоръжения, схема за електроснабдяване, схема за водоснабдяване и канализация, схема за газоснабдяване, сборна схема за техническата инфраструктура, схема за вертикално планиране и транспортно комуникационна схема на основание чл.21, ал.1, т.11 от ЗМСМА, във вр. с чл.129 ал.1 от ЗУТ, и чл.16 ал.7 ЗУТ като решението е взето при изискуемия кворум и с мнозинство на присъстващите съветници.

По делото е изготвена съдебнотехническа експертиза /СТЕ/, неоспорена от страните, която съдът приема за дадена компетентно, пълно, безпристрастно и без противоречие с останалия доказателствен материал в частта на фактическите установявания, като не кредитира същото в частта съдържаща правни изводи. В заключението си вещото лице сочи, че имотът на жалбоподателите, с идентификатор 10135.2723.4445, попада в територията на СО Ваялар”, като с одобряването на ОУП със Заповед № РД-02-14-2200 от 03.09.2012г. на Министъра на РРБ, тези селищни образувания са включени в строителните граници на града и техният статут е населено място. За имота на жалбоподателите няма одобрен и влязъл в сила предходен ПУП-регулационен, застроителен, както и за улична регулация, поради което в случая е налице хипотезата на чл. 16 ал. 7 от ЗУТ - поземленият имот е неурегулиран. Към момента на приемане на окончателния проект на ПУР /протокол № 38 от 06.07.2011 г. на ЕСУТ/ и към момента на одобряването му /решение № 551-6 по протокол № 10 от 26 и 27.07.2012 г.на Общинския съвет/, действаща за тази територия е кадастралната карта, одобрена със Заповед № РД-18-92/14.10.2008 г. на ИД на АГКК, като ПУР в оспорената част е изработен върху актуална кадастрална основа - кадастралната карта на района. Съгласно транспортно-комуникационната схема към ПУР, улиците, югоизточно и североизточно от имота са от VI клас - обслужващи улици, с общ габарит 8,0 м, включващ пътно платно 5,0 м и два тротоара с широчина по 1,5 м. Предвиденият надлъжен наклон по улицата, североизточно от имота е 8,0%, а по улицата, югоизточно от имота е 13,2%. Вещото лице сочи, че тези характеристики са в съответствие с Наредба № 2/2004 г. на МРРБ, както и предвидените с процесния ПУР улици отговарят на изискванията на ЗУТ - чл.77, ал. 1, т. 2 и чл. 80, ал.1; Наредба № 8/ 2001 г. - чл. 58; Наредба № 7/ 2003 г. - чл.50, ал.1 и чл. 52 във връзка с Наредба № 2/2004 г. Планът е съобразен със спецификата на терена и наличната денивелация, като предвидените наклони на улиците са в съответствие с Наредба № 2/ 2004 г., при използване на забележка /7/, с която се допуска увеличаване на максималния надлъжен наклон за улици от VI клас - с 2%, при тежки теренни условия /до 14%/. Целите на плана, посочени в техническото задание, са да осигури дългосрочно развитие на териториите; да създаде градоустройствена основа за реализация на инженерната инфраструктура; да осигури обвързаност със съседните територии; да определи предназначението на имотите общинска и държавна собственост, с оглед осигуряване обслужването на териториите. В заданието има изискване за съобразяване с приетите, но не влезли в сила ПЗ, както и с влезлите в сила ПЗ за отделни или групи имоти. В случая за имота няма одобрен ПУП. Съгласно Наредба № 8/2001 г. план-схемите и допълнителните проучвания се определят в заданието, съобразно конкретните условия. В случая са изработени необходимите планове и схеми към ПУР, изискани със заданието. Планът е придружен със: схема за електронни и съобщителни мрежи и съоръжения, схема за електроснабдяване, схема за водоснабдяване и канализация, схема за газоснабдяване, сборна схема на техническата инфраструктура, схема за вертикално планиране, транспортно-комуникационна схема и опорен план. Установява се от СТЕ идентичност между обхвата на допуснатия, изработения и приетия с решението на ОбСъвет Варна ПУП- ПУР.С решение № 322-4/30.05.2000 г. на Общински съвет - Варна са одобрени околовръстните полигони на териториете по §4, ал. 2 и ал. 3 от ПЗР на ЗСПЗЗ за Община Варна, като местности Траката”, „Горна Трака  и „Ваялар са включени по §4, ал. 2  като селищни образувания. ПУР е в съответствие с ОУП, като с ПУР са уточнени габаритите на улиците. В случая улиците, засягащи имота на жалбоподателите, са от второстепенната улична мрежа и не са предмет на ОУП. Съгласно СПНУТ, територията /в обхвата на ПУР/ е с устройствено зониране ЖВ-зона за обитаване и вилен отдих и ОВ-вилна зона. ПУР е съобразен с това зониране и тези зони са отразени в плана. Предвидените улици с ПУР, засягащи имота на жалбоподателите, са по чл. 77, ал. 1, т. 2 - от второстепенната улична мрежа - VI клас - обслужващи улици. Предвижданията на процесния ПУП-ПУР в частта, засягаща имота на жалбоподателите, са съобрадени с функционалното им предназначение - обслужващи улици. СТЕ сочи, че улицата, североизточно от имота, обслужва 9 имота /от които 4 се обслужват и от други улици, извън обжалваните/; улицата, югоизточно от имота, обслужва 11 имота /от които 5 се обслужват и от други улици/. ПИ 4445 и ПИ 453 се обслужват и от двете обжалвани улици. В Приложение 1 към СТЕ върху извадка от плана, е отразен имотът на жалбоподателите с неговите кадастрални граници и наличното застрояване /с черен цвят/, предвидените с ПУР улици /с червен цвят/ от двете страни на имота. Означени са широчините на уличите платна, на тротоарите, както и общият габарит на улиците. За изградената в имота постройка има издадено Разрешение за строеж № 410/18.08.1982 г. на основание чл.108, ал. 7 от ППЗТСУ - за изграждане на сезонна постройка от 20 кв. м. На Приложение 1 е предложен от вещото лице вариант /със зелен цвят/, във връзка с поставената по т.34 задача. Предвидените с ПУР улици са проектирани на основание чл. 16, ал. 7 от ЗУТ, като осите им съвпадат максимално с осите на съществуващите на място пътища. Вещото лице извежда извода, че ако осите на проектните улици се изместят, е възможно имотът на жалбоподателите да бъде по-малко засегнат, за сметка на ПИ 443, ПИ 446, ПИ 448 и ПИ 453. Ако се приеме, че двата варианта /съгласно ПУР и направеното предложение в зелен цвят в Приложение 1/ са еднакво благоприятни, то предложеното в ПУР трасе е с 3,50 м по-късо и малко по-икономично. Предвидените улици от VI клас са с минимален габарит. По тях е предвидено преминаване освен на леки автомобили и на пожарни коли, коли за сметосъбиране, строителна техника и др. Съгласно Наредба № 8/2001 г. план-схемите и допълнителните проучвания се определят в заданието, съобразно конкретните условия. В случая са изработени необходимите планове и схеми към ПУР, изискани със заданието. Опорните планове, послужили за изработването на ПУП-ПУР са кадастралната карта; влезли в сила ПЗ, ПРЗ за отделни или групи имоти; наличните подземни и надземни проводи; плановете от по-високо ниво /ОГП, ОУП - предварителен проект/, СПНУЗТ на Варна. Вещото лице уточнява, че към настоящия момент имотът на жалбоподателите -ПИ 4445 се обслужва от съществуващия от североизток път с широчина 2,80 м - 3,00 м и от пешеходната пътека - от югоизток. От същия път, който завършва с обръщач, се обслужват ПИ 444, ПИ 443, ПИ 446, ПИ 448 ПИ 451, ПИ 452, ПИ 453. ПИ 860 и ПИ 861 имат изградени високи масивни огради и не ползват достъп от тупика. ПИ 448 има достъп от пътека от северозапад, а ПИ 775 - от съществуващия път, североизточно от имота. В Приложение 1 към СТЕ, върху извадка от плана, е направен примерен вариант от вещото лице със зелен цвят за изместване на улиците, без да се променя радиуса на завоя от о.т. 1065 до о.т. 1070, с което се намалява отнетата от ПИ 4445 площ от 221 кв.м. /27,6%/ - на 159 кв.м /19,8%/ за сметка на ПИ 443, ПИ 446, ПИ 448 и ПИ 453 /от 14,2% става 18,9%/, като се предлага сравнително по-равностойно отнемане на площи от имотите. Вариант, без засягане имота на жалбоподателите, вещото лице счита, че не е възможен, предвид малката широчина на съществуващия път и на пешеходната пътека. В с.з. вещото лице уточнява, че класът на улиците се определя с транспортно-комуникационната схема и VІ клас улици включват две платна и това са минималните широчини на тротоарите по 1,50 м, като това е тротоар за пешеходци. Тротоарът, който е 0,75 м от Наредбата е служебен тротоар. Този вариант, който дава като предложение е изместване, с което се цели по-равномерно отнемане като процент от имотите, като се измести улицата по зелената линия, то тогава отнемането по целия фронт е сравнително по равно като процент за ПИ 4445 и ПИ 453. Вещото лице счита също, че е възможно вместо извитата част същата да бъде скосена, след което тротоарът да бъде заоблен, за което следва да се изготви проект и да се прецизира, като или се скоси или заобли завоя, за да има видимост.

При така установената фактическа обстановка, съдът намира, че жалбата разгледана по същество е основателна, по следните съображения:

     Съгласно разпоредбата на чл.168, ал.1 от АПК съдът не следва да се ограничава само с обсъждане на основанията, посочени от оспорващия, а проверява законосъобразността на оспорения административен акт на всички основания, посочени в чл.146 от АПК. Съобразно разпоредбата на чл.215 ал.1 от ЗУТ и чл.145 ал.1 от АПК от компетентността на съда е да се произнесе по законосъобразността на оспорения административен акт, като проверява дали е издаден от компетентен орган и спазена ли е установената форма, спазени ли са процесуалноправните и материалноправните разпоредби по издаването му и съответства ли той на целта на закона. При извършената цялостна служебна проверка от съда по законосъобразността на акта в обжалваната му част, се установи следното:

Обжалваният административен акт е издаден от Общински съвет-Варна, на основание 129 ал.1 от ЗУТ. Предвид естеството на одобрения ПУП-ПУР относно територия в гр.Варна, с обхват извън посочения по чл.128 ал.3 от ЗУТ, съдът приема, че оспореният административен акт е издаден от компетентен орган, в рамките на неговата териториална и материалноправна компетентност.

    Съдът намира, че оспореното решение на Общински съвет-Варна е издадено в съответствие с изискването за форма и при приемането му  не са допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила. Съдът съобрази, че кметът на община Варна въз основа на техническо задание и решение на Общински съвет-Варна за финансирането на проекта е разрешил на основание чл.124, ал.2 от ЗУТ изработване на проект на ПУП-ПУР. Изработеният  съобразно техническото задание окончателен проект е бил приет от ЕСУТ на Община Варна. Окончателният проект за ПУП е бил съобщен на заинтересуваните лица, в съответствие с чл.128, ал.2 от ЗУТ, чрез обнародване на съобщение в ДВ и публикация в местен и централен вестник. Постъпилите възражения са били разгледани и обсъдени от ЕСУТ при община Варна, който е взел решение по всяко едно от тях. В съответствие с чл.129, ал.1 от ЗУТ, кметът е изготвил доклад с предложение за приемане на плана от Общински съвет-Варна. Съгласно чл.16, ал.7 от ЗУТ е предвидено отклонение от уредбата по ал.1, като е уредено, че за територии с неурегулирани поземлени имоти, както и за територии с неприложена първа регулация по предходен устройствен план,  по решение на общинския съвет вместо плана по ал.1 може да бъде създаден план за улична регулация и имоти за обекти на публичната собственост по чл.110, ал.1, т.2. В конкретния случай според фактическите установявания на СТЕ, за територията на  ПИ 4445 няма влязъл в сила ПУП, при което процесният ПУР в обжалваната му част е такъв по чл.16, ал.7 от ЗУТ. Съдът констатира, че при изработване на плана е била използвана актуална кадастрална основа – кадастралната карта одобрена със заповед от 2008 г. Оспореният план е процедиран по чл. 16 ал.7 от ЗУТ, поради което за същия не е относима нормата на чл. 16 ал.1 от ЗУТ.

    В настоящия случай, съдът констатира, че е налице друго нарушение на материалния закон, тъй като оспорения ПУР в частта на имота на жалбоподателите  противоречи на техническото задание за изработването му, съгласно което ПУП следва да гарантира икономичност, ефективност, целесъобразност. В случая, видно от установяванията на СТЕ и приложената към нея скица, това не е сторено. По отношение обслужващите улици VІ клас видно от установяванията на СТЕ същите са проектирани в разрез с цели на проекта от Техническото задание за изработването му. От СТЕ – приложение 1 се установява, че вещото лице след изследване на територията установява наличие на друг вариант за улична регулация, който е и по-икономичен и благоприятен, което налага извода, че съществува друг по-икономичен вариант от приетия с оспорения ПУР, както и съразмерен досежно отнеманата площ за постигане целите на плана. В Приложение 1 към експертизата, върху извадка от плана, е направен примерен вариант със зелен цвят за изместване на улиците, без да се променя радиуса на завоя от о.т. 1065 до о.т. 1070, с което се намалява отнетата от ПИ 4445 площ от 221 кв.м. съставляваща 27,6% - на 159 кв.м съставляваща 19,8% за сметка на ПИ 443, ПИ 446, ПИ 448 и ПИ 453, /която от 14,2% става 18,9%/, като се предлага сравнително по-равностойно отнемане на площи от имотите. Вариант, без засягане имота на жалбоподателите, не е възможен, предвид малката широчина на съществуващия път и на пешеходната пътека. Отделно от това СТЕ сочи, че е възможно  вместо извита част същата да бъде скосена, а след това тротоарът да бъде заоблен. Предложения вариант от вещото лице дали е по-благоприятен и съразмерен следва да е предмет на изследване от органа в хода на изработване на ПУП и съответно да се обоснове. Предвид установяванията по СТЕ и факта, че самия административен орган е разгледал различни варианти за провеждане на улиците, което явства и от протокол №65 от 29.11.2011 г., съдът приема, че оспорения ПУР не отговаря и на изискванията на чл.108 ал.5 от ЗУТ по следните съображения: съгласно посочената норма предвижданията на плана трябва да са икономично осъществими. Съдът намира, че при одобряването на ПУП-ПУР в обжалваната му част, и по специално относно имота на жалбоподателите,  административният орган  се е произнесъл в нарушение на общата норма на чл.6 от АПК, въвеждаща принципа на съразмерност в дейността на административните органи. Административният орган е следвало да приложи принципа на съразмерност, уреден в общата норма на чл. 6 от АПК, като упражни правомощията си по разумен начин, добросъвестно и справедливо. В случая административния орган макар и да е изследвал наличието на различни варианти, не е избрал най-икономичния от тях, което се установява от приетата СТЕ. След като съществува по-икономично решение, това означава, че предложения и приет с плана вариант всъщност не удовлетворяват законовите изисквания, тъй като икономичното решение към което законодателя се стреми, няма степени, то винаги е единствено. Органът издал акта не е приложил основен принцип на административното производство, принципа на съразмерност в чл.6 от АПК, така не е изпълнена и една от целите на АПК – да не се засягат права и законни интереси на лицата в по-голяма степен от най-необходимото, като при такова засягане се прилагат най-благоприятните за лицата мерки. Тъй като целите на закона се постигат чрез спазване на основните принципи, общите и специалните правни норми, съдът намира че незачитането на основен принцип е в несъответствие с целта на закона, отменително основание по чл.146 т.5 АПК. По изложените  съображения съдът намира обжалваното решение за незаконосъобразно в частта, засягаща ПИ 4445,  поради нарушение на материално-правните норми и следва да върне преписката на административния орган за ново произнасяне съобразно задължителните указания по тълкуването и прилагането на закона, дадени от съда в  мотивите на настоящото решение, така че да са  спазени изискванията на ЗУТ, наредбите по прилагането му и  принципа на чл.6 от АПК. Предвид нормата на чл.173 ал.2 АПК в случай, че естеството на акта не позволява на съда решаване на въпроса по същество следва административната преписка да бъде върната на административния орган за произнасяне по същество съобразно мотивите на съда и при спазване на нормативите по ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по устройство на територията, при изпълнение на предвидената процедура.

    С оглед изхода на спора и предявеното искане от процесуалния представител на жалбоподателите за присъждане на разноски, на основание чл.143 АПК съдът намира, че следва да се възстановят от ответната страна, и същата бъде осъдена да заплати направените от жалбоподателите разноски, относно които се съдържат доказателства по делото-за  внесени 30 лв. – държавна такса, 20 лв. за публикация в ДВ, 300 лв. за СТЕ или общо в размер на 350 /триста и петдесет/ лева.

Водим от горното и на основание чл.172 ал.1, ал.2 и чл. 173 ал.2 от АПК съдът

 

Р  Е  Ш  И:

 

ОТМЕНЯ по жалба на П.И.Д., М.А.Т. и И.А.С. решение №551-6 по Протокол №10 от 26 и 27.07.2012г. на ОбСъвет Варна, с което е одобрен ПУП-Плана за улична регулация  на улици и поземлени имоти за обекти публична собственост ПУР на СО”Ваялар”, СО”Траката” и СО”Горна трака”, в това число и схеми: схема за електронни и съобщителни мрежи и съоръжения, схема за електроснабдяване, схема за водо снабдяване и канализация, схема за газоснабдяване, сборна схема на техническата инфраструктура, схема за вертикално планиране и транспортно комуникационна схема в частта на ПИ №4445.  

ВРЪЩА преписката на Общински Съвет-Варна за ново произнасяне съобразно задължителните указания по тълкуването и прилагането на закона, дадени от съда в  мотивите на настоящото решение

ОСЪЖДА Общински съвет-Варна да заплати на П.И.Д., М.А.Т. и И.А. ***, сумата в размер на 350/триста и петдесет/ лева съдебно-деловодни разноски.

 

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба в 14/четиринадесет/ дневен срок от съобщението до страните пред Върховен административен съд.

 

 

                                                    СЪДИЯ: