Решение по дело №2/2020 на Районен съд - Айтос

Номер на акта: 30
Дата: 28 февруари 2020 г. (в сила от 26 юни 2020 г.)
Съдия: Таня Спасова
Дело: 20202110200002
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 2 януари 2020 г.

Съдържание на акта

                                                       Р Е Ш Е Н И Е

                                                                28.02.2020 г.

              В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

РАЙОНЕН СЪД- А.                                        НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ

На трети февруари                                             две хиляди и двадесета година

В публично заседание в следния състав:

 

                                                                                Районен съдия: Таня Спасова

Секретар: Росица Марковска

като разгледа докладваното от съдия Спасова наказателно административен характер дело № 2 по описа за 2020 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл.59 и следв. от ЗАНН. Образувано е по жалба на В.И.Е. с ЕГН ********** *** ***, против наказателно постановление № 11-01-389 от 04.12.2019 г. на Директора на Агенция за държавна финансова инспекция, с което на основание чл.32, ал.1, т.1 от Закона за държавна финансова инспекция за нарушение на чл.62 от Наредбата за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта  в планински и други райони и за издаване на превозни документи за извършване на превозите, приета с ПМС № 163 от 29.06.2015 г. на жалбоподателя в качеството на кмет на Община А. е наложено административно наказание – глоба в размер на 200 лева.

Жалбоподателят излага подробни съображения в депозираната жалба и се представлява в съдебно заседание, като иска отмяна на наказателното постановление.

Административно наказващият орган ангажира гласни и писмени доказателства.

Съдът като взе предвид представените по делото доказателства и съобрази закона, намира за установено от фактическа и правна страна следното:

На 11.06.2019 г. свидетелката Д.К. на длъжност държавен финансов инспектор при АДФИ извършила проверка в Община А., по време на която констатирала, че В.И.Е. в качеството на кмет на Община А., орган на изпълнителната власт в общината съгласно чл.38, ал.1 от ЗМСМА, ръководещ цялата изпълнителна дейност на общината и представляващ общината пред физически и юридически лица по смисъла на чл.44, ал.1, т.1 и т.15 от ЗМСМА, не е представил на Националната агенция за приходите в електронен вид обобщена справка по образец – приложение № 9 за предоставените на всеки един от превозвачите, осъществяващи превози на територията на общината, средства по реда на Наредбата за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта  в планински и други райони и за издаване на превозни документи за извършване на превозите съгласно изискванията на чл.62 от горецитираната Наредба. Това е следвало да стане до 02.04.2018 г. - първи присъствен ден, като с бездействието си на 03.04.2018 г. е нарушил чл.62 от горецитираната Наредба.

На 25.06.2019 г. бил съставен акт за констатираното нарушение, въз основа на който е издадено атакуваното НП. С последното административно наказващият орган приел изцяло констатациите изложени в АУАН, като заключил, че кметът е нарушил разпоредбите на чл.62 от горецитираната Наредба и на основание чл.32, ал.1, т.1 от Закона за държавна финансова инспекция му наложил административно наказание, а именно глоба в размер на 200 лева.

Гореизложената фактическа обстановка съдът прие за установена въз основа на показанията на разпитаната в с.з. свидетелка М. Д. - длъжностно лице при ТД-НАП-гр.Б., констативния протокол, акта за установяване на административно нарушение и останалите приложени по административно наказателната преписка документи.

С оглед на така изложеното съдът намира за доказано извършването на визираното в наказателното постановление нарушение. Съгласно чл.62 Наредбата за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта  в планински и други райони и за издаване на превозни документи за извършване на превозите ежегодно в срок до 31 март кметовете на общините предоставят на Националната агенция за приходите в електронен вид обобщена справка по образец – приложение № 9, за предоставените на всеки един от превозвачите, осъществяващи превози на територията на общината, средства по реда на тази наредба, а съгласно чл. 32, ал.1, т.1 от Закона за държавна финансова инспекция При упражняването на инспекционна дейност по този закон виновните длъжностни лица, както и лицата, които работят по граждански договори за управление и контрол, ако деянието не съставлява престъпление, се наказват за нарушение на нормативен акт, уреждащ бюджетната, финансово-стопанската или отчетната дейност, ако не е предвидено наказание в съответния нормативен акт - с глоба от 200 до 2000 лв.

От събраните по делото писмени и гласни доказателства се установява, че кметът на Община А. не е предоставил в законоустановения срок на Националната агенция за приходите в електронен вид обобщена справка по образец – приложение № 9 за предоставените на всеки един от превозвачите, осъществяващи превози на територията на общината, средства по реда на Наредбата за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта  в планински и други райони и за издаване на превозни документи за извършване на превозите, с което е нарушил чл.62 от горецитираната Наредба. Съдът намира, че нарушението е безспорно установено и съответно при издаване на АУАН и НП не са допуснати съществени процесуални нарушения. Описанието на обстоятелствата около нарушението са изложени ясно и конкретно съгласно чл.57, ал.1, т.5 от ЗАНН, като непредставянето на Националната агенция за приходите в електронен вид на обобщена справка по образец – приложение № 9 в законоустановения срок осъществява състава на отделно нарушение, което се санкционира по чл.32, ал.1, т.1 от Закона за държавна финансова инспекция

Съдът намира, че не са допуснати процесуални нарушения, които да са в състоние да доведат до отмяна на наказателното постановление. Съществеността на процесуалното нарушение и дали то е довело до ограничаване правото на защита на наказаното лице следва да се преценява във всеки конкретен случай. В случая нарушените законови разпоредби са визирани правилно. Няма нарушение на чл.57, ал.1, т.6 от ЗАНН, в смисъл на неправилна или непълна правна квалификация, което да води до опорочаване на наказателното постановление до степен, която да налага неговата отмяна. Обстоятелствата по извършеното нарушение са описани ясно, конкретно и пълно, включително с времето на извършване на нарушението. Санкцията е наложена в минимален размер от 200 лева, поради което няма основание за нейното изменение.

Неоснователно е възражението, че се касае до маловажен случай по смисъла на чл.28 от ЗАНН, тъй като деянието не разкрива по-ниска спепен на обществена опасност от обичайната за този вид административни нарушения.

Ето защо съдът приема, че нарушението е безспорно доказано и няма процесуални нарушения, които да са довели до ограничаване на правата на жалбоподателя до степен, че да се опорочи издаденото наказателно постановление.

Въз основа на изложеното съдът намира, че следва да потвърди издаденото наказателно постановление.

Мотивиран от горното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, А.кият районен съд

 

                                                         Р  Е  Ш  И :

 

ПОТВЪРЖДАВА наказателно постановление № 11-01-389 от 04.12.2019 г. на Директора на Агенция за държавна финансова инспекция, с което на основание чл.32, ал.1, т.1 от Закона за държавна финансова инспекция за нарушение на чл.62 от Наредбата за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта  в планински и други райони и за издаване на превозни документи за извършване на превозите, приета с ПМС № 163 от 29.06.2015 г., с което на  В.И.Е., с ЕГН **********, с адрес *** ***, на длъжност кмет на Община А., е наложена глоба от 200 /двеста/ лева.

Решението може да се обжалва пред Административен съд-гр.Б. в 14-дневен срок от съобщението.

 

 

                                                          РАЙОНЕН СЪДИЯ: