Решение по дело №4579/2023 на Софийски районен съд

Номер на акта: 3270
Дата: 10 юли 2023 г.
Съдия: Петя Николова Топалова
Дело: 20231110204579
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 5 април 2023 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 3270
гр. София, 10.07.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 121-ВИ СЪСТАВ, в публично
заседание на двадесет и шести юни през две хиляди двадесет и трета година в
следния състав:
Председател:ПЕТЯ Н. ТОПАЛОВА
при участието на секретаря АЛ
като разгледа докладваното от ПЕТЯ Н. ТОПАЛОВА Административно
наказателно дело № 20231110204579 по описа за 2023 година
Производството е по реда на чл. 59 и следващите от ЗАНН.
Образувано е по жалба от Б. Х. Б., ********** – управител на ГХХХ
срещу електронен фиш за налагане на глоба за нарушение, установено с
АТСС серия К №7081476/10.02.2023 г. издаден от СДВР, с който на
основание чл. 189 ал.4 вр. с чл. 182 ал.1 т.3 ЗДвП му е наложена глоба в
размер на 100 лв. за нарушение на чл.21 ал.1 ЗДвП.
В жалбата се прави искане за отмяна на ЕФ като незаконосъобразен, тъй
като са налице допуснати процесуални нарушения при издаването му –
техническото средство е мобилно и се изисква наличие на контролни органи,
съгласно чл.189 ал.4 ЗДвП; за конкретния случай е следвало да бъде съставен
АУАН, респ. издадено НП; липсва протокол по чл.10 от Наредба №8121з-
532/12.05.2015 г., липсва снимка на разположението на уреда, съгласно чл.10
ал.3 от същата наредба; от ЕФ не става ясно дали е наложена имуществена
санкция на ЮЛ или на жалбоподателя като негов управител, липсва снимков
материал на заснетото нарушение, не става ясно дали в процесния пътен
участък са налични пътни знаци, указващи по-висока скорост от
ограничението от 50 км/ч за населено място; липсва издател на ЕФ. В с.з.
процесуалният представител на жалбоподателя – адв. Г. - САК поддържа
жалбата, като излага доводи, че данните от АТСС не са съхранявани
надлежно, тъй като в протокола е отразено, че те са прехвърлени
автоматично, а такава възможност в закона не е предвидена. Предлага на съда
да отмени ЕФ изцяло, претендира разноски.
1
Въззиваемата страна редовно призована, не изпраща представител. От
юрисконсулт Алипиева са постъпили писмени бележки с подробни доводи за
неоснователност на жалбата. Предлага на съда да потвърди ЕФ като
законосъобразен, претендира юрисконсултско възнаграждение.
Съдът като съобрази и прецени доказателствата по делото по отделно и
в тяхната съвкупност намира, жалбата за ДОПУСТИМА, като подадена в
срок от лице, което има правен интерес от това. Разгледана по същество,
същата е НЕОСНОВАТЕЛНА, като мотивите за това са следните.

По делото е установена следната фактическа обстановка:

Обжалваният електронен фиш е издаден за установено нарушение с
автоматизирано техническо средство CORDON №MD1193 за това, че на дата
10.02.2023 г. в 11:25 часа в с. Волуяк ул. Ломско шосе до №271 с посока от гр.
Костинброд към гр. София установило, че т.а. Нисан Навара с рег.№ СВ 63 55
НА, се движи с 80 км/ч при ограничение 50 км/ч за населено място, респ.
превишение от 30 км/ч.
Видно от база данни КАТ собственик на процесния лек автомобил е
ЮЛ - ГОДО ЕЛЕКТРОНИКС ЕООД, чийто управител е именно
жалбоподателят.
На базата на всички събрани по делото доказателства, съдът намира за
установено, че действително на датата, отразена по електронния фиш,
описаният в него лек автомобил е извършвал движение с превишена скорост.
Това обстоятелство е било установено и надлежно заснето със съответно
техническо средство, с издадено удостоверение за одобрен тип средство за
измерване при БИМ, приложено по делото и валидно към датата на
нарушението.
Мястото и времето на нарушението са отразени по надлежния ред и
достатъчно подробно в електронния фиш, за да стане ясно на наказаното лице
какво именно поведение се санкционира.
Обжалваният електронен фиш е издаден по отношение на
жалбоподателя като собственик на вписаното в него МПС към момента на
нарушението и което обстоятелство не се оспорва. Няма данни,
жалбоподателят да се е възползвал от възможността по чл. 189 ал.5 ЗДвП и по
чл. 189 ал.6 ЗДвП.

2
При така установената фактическа обстановка, съдът намира
следното от правна страна:

Съобразно, правилото на чл. 189 ал. 4 ЗДвП, при нарушение, установено
и заснето с техническо средство, в отсъствието на контролен орган и на
нарушител се издава електронен фиш за налагане на глоба в размер,
определен за съответното нарушение. Настъпилата законодателна промяна в
чл.189 ЗДвП (обн., ДВ, бр.19 от 13.03.2015 г.) и приетата Наредба №8121з-
532 за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства
и системи за контрол на правилата за движение по пътищата (обн., ДВ, бр.36
от 19.05.2015 г.), които изцяло са съобразени с основните положения на
Тълкувателно решение №1/26.02.2014 г. по тълкувателно дело №1/2013 г. на
ОС на колегиите на ВАС, налагат извод, че използването на техническа
система, /без значение мобилна или стационарна/, е допустима, като законът
и наредбата изрично сочат на неучастието на контролния орган в нейното
функциониране и възможността за такова нарушение, установено и заснето с
автоматизирано техническо средство или система, в отсъствието на
контролен орган и на нарушител, да се издава електронен фиш. Именно с цел
гарантиране правата на гражданите и с оглед установяване на обективната
истина при евентуално съдебно обжалване на електронните фишове,
Наредбата предвижда към административната преписка, която се изпраща в
съда, освен доказателствата в подкрепа на обжалвания фиш, да се предоставя
и информация за участъка от пътя, с описание на мястото и координатите,
действащото ограничение на скоростта по чл.21 ЗДвП, посоката на движение
на автомобила, схемата на разположението на автоматизираното техническо
средство, неговия вид, датата на последната метрологична проверка.
Всички посочени данни са приобщени по делото, поради което съдът
счита че не е нарушено правото на защита на жалбоподателя. Електронният
фиш съдържа данни за: териториалната структура на Министерството на
вътрешните работи, на чиято територия е установено нарушението, мястото,
датата, точния час на извършване на нарушението, регистрационния номер на
моторното превозно средство, собственика, на когото е регистрирано
превозното средство, описание на нарушението, нарушените разпоредби,
размера на глобата, срока, сметката или мястото на доброволното й
заплащане. Образецът на електронния фиш се утвърждава от министъра на
вътрешните работи.
Съгласно § 1 от ДР на ЗАНН, по смисъла на този закон "електронен
фиш" е електронно изявление, записано върху хартиен, магнитен или друг
носител, създадено чрез административно-информационна система въз
основа на постъпили и обработени данни за нарушения от автоматизирани
3
технически средства или системи.
Електронния фиш съдържа предвидените от закона реквизити, като на
констатираното превишение на скоростта е дадена правилната правна
квалификация. В тази насока следва да се посочи, че в нормата на чл. 189 ал.
4 ЗДвП, законодателят е определил изчерпателно реквизитите, които следва
да съдържа електронния фиш, като по никакъв начин не е предвидено
препращане към разпоредбата на чл. 57 ЗАНН, където са предвидени
реквизитите на наказателното постановление, поради което не може да се
счита за съществено процесуално нарушение липсата на подробно описание
на нарушението. Посочената норма е специална спрямо нормите в ЗАНН,
отнасящи се до реквизитите на наказателното постановление и възраженията
в жалбата в обратната насока са неоснователни.
В случая е налице нарушение, установено с мобилна радарна система,
като в електронния фиш са описани всички негови съставомерни признаци.
Нарушението е безспорно установено от приложения снимков материал от
техническо средство, като в случая скоростта е била ограничена до 50 км/ч за
населено място, а същата е била превишена от водача, обстоятелство, като
няма данни, вкл. видно и от снимковия материал за обстоятелства пречещи на
правилното отчитане на скоростта от техническото средство.
Коректно и ясно е отразено в ЕФ, че се касае за глоба на физическото
лице жалбоподател, като представляващ ЮЛ-собственик на автомобила.
Налице е изготвен Протокол по чл.10 от Наредба №8121з-
532/12.05.2015 г. за условията и реда за използване на автоматизирани
технически средства и системи за контрол на правилата за движение по
пътищата /л.19 от делото/. Всъщност именно с този протокол е удостоверено
използването на АТСС на съответното място за контрол съставен от
обслужващия полицейски служител, в който изчерпателно следва да бъдат
посочени точното място за контрол и посоката, в която е осъществяван,
въведения за контролирания участък скоростен режим, режима на измерване,
идентификация на служебния автомобил, в който е монтирано АТСС,
началото и края на работната смяна и номерата на първия и последния запис.
Протоколът по чл. 10 ал. 1 от наредбата е документът, предвиден да
удостовери всяко използване на мобилно АТСС, за да има обвръзка между
предвидената с наредбата информация /съдържание на протокола/ и
снимковия материал, което в случая безспорно е така
Що се отнася до възражението на процесуалния представител на
жалбоподателя, че неправилно в Протокола по чл.10 от Наредба №8121з-
532/12.05.2015 г. е посочено, че автоматично става прехвърлянето на данни,
като това не е законово предвидено.
4
Действително, видо от протокола, в него е отразено, че данните дса
Автоматично прехвърлени чрез 3 G/4 G от СПУКС.
Данните от всяко заснето нарушение на скоростта е предвидено да
бъдат предавани чрез 3G/4G модул от СПУКС в реално време и в
стандартизиран формат по защитен комуникационен канал за последваща
обработка от АИС на МВР. При невъзможност при липса на покритие на
мобилен оператор, се осигурява експорт на файловете със заснетите
нарушения пред USB порт или по друг начин за последваща обработка от
АИС на МВР.
Налице е снимка на разположението на уреда, съгласно чл.10 ал.3 от
същата наредба /л.20 от делото/, като възраженията за липсата на същите са
изцяло неоснователни.
Видно от данните по делото /л.38 от делото/, на посочения пътен
участък няма поставени пътни знаци от вида В26, посочващи скорост
различна от тази за населено място – 50 км/ч.
Техническото средство е годно такова, като по делото са представени
писмени доказателства установяващи това обстоятелство – Протокол за
проверка на техническото средство, установяващи изправността на същото
към датата на нарушението – 10.02.2023 г, характеристики на мобилната
видео-радарна система за наблюдение и регистрация на пътни нарушения
CORDON, както и удостоверение за одобрен тип на същото, издаден от БИМ.
От приложения снимков материал се вижда, че е отчетена по-висока
скорост на движение, а именно 83 км/ч. Видно е, че е налице разминаване
между установената съгласно приложения снимков материал и т.нар.
наказуема скорост, която именно е отразена във фиша, както и изчисленото на
тази база превишение, като тук следва да се има предвид, че съгласно данните
за конкретния вид система за наблюдение и регистрация на пътни нарушения,
публикувани в Публичния регистър на одобрените средства за измерване на
БИМ, са налице максимално предвидени грешки при измерване на скорост
при стационарна система от 3 процента. В тази връзка и видно и от
отразеното върху приложената снимка и електронния фиш, в същия са
изчислени в полза на водача наказуемата скорост и наказуемото превишение,
като действително установената скорост е намалена на 80 км/ч с приспаднат
изискуемия толеранс от 3 %.
Изложената в ЕФ фактическа обстановка за движението на процесния
автомобил с посочената скорост на посоченото място се доказва от
приложеното по административната преписка статично изображение /л.11 от
делото/, което съгласно чл. 16 ал. 3 Наредба № 8121з-532/12.05.2015 г. е
годно доказателствено средство за обстоятелствата, свързани с упражнения с
5
АТСС видеоконтрол.
По отношение на определената санкция съдът счита, че размерът на
същата е правилно определен от административнонаказващия орган, тъй като
за превишаване на скоростта от 21 до 30 km/h – се налага глоба от 100 лв.,
съгласно чл. 182 ал.1 т.3 ЗДвП.
Не са налице и основанията за приложение на чл.28 ЗАНН – маловажен
случай, тъй като видно от справка картон на водача, жалбоподателят има
голям брой влезли в сила наказателни постановления и ЕФ, като настоящото
административно нарушение не се отличава с по-ниска степен на обществена
опасност от обикновените случаи на административни нарушения от този
вид.
С оглед изложеното съдът намира, че обжалваният ЕФ като правилен и
законосъобразен следва да бъде потвърден изцяло.
При този изход на делото основателна е претенцията на въззиваемата
страна за присъждане на юрисконсултско възнаграждение, като същото
следва да бъде определено в посочения размер в чл. 27е от Наредбата за
заплащането на правната помощ, издадена въз основа на законовата делегация
по чл. 37 от ЗПП размер на 100 лв.
Мотивиран от изложеното и на основание чл. 63 ал. 1 ЗАНН, съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА електронен фиш за налагане на глоба за нарушение,
установено с АТСС серия К №7081476/10.02.2023 г. издаден от СДВР, с който
на Б. Х. Б., ********** – управител на ГХХХ на основание чл. 189 ал.4 вр. с
чл. 182 ал.1 т.3 ЗДвП му е наложена глоба в размер на 100 лв. за нарушение
на чл.21 ал.1 ЗДвП.
ОСЪЖДА Б. Х. Б., **********, да заплати СДВР сума в размер на 100
лв., представляваща юрисконсултско възнаграждение за една инстанция.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване в 14-дневен срок от
съобщаването му на страните пред Административен съд София-град.
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
6

Съдържание на мотивите


Производството е по реда на чл. 59 и следващите от ЗАНН.
Образувано е по жалба от БХБ ********** – управител на ГОДО
ЕЛЕКТРОНИКС ЕООД, срещу електронен фиш за налагане на глоба за
нарушение, установено с АТСС серия К №7081476/10.02.2023 г. издаден от
СДВР, с който на основание чл. 189 ал.4 вр. с чл. 182 ал.1 т.3 ЗДвП му е
наложена глоба в размер на 100 лв. за нарушение на чл.21 ал.1 ЗДвП.
В жалбата се прави искане за отмяна на ЕФ като незаконосъобразен, тъй
като са налице допуснати процесуални нарушения при издаването му –
техническото средство е мобилно и се изисква наличие на контролни органи,
съгласно чл.189 ал.4 ЗДвП; за конкретния случай е следвало да бъде съставен
АУАН, респ. издадено НП; липсва протокол по чл.10 от Наредба №8121з-
532/12.05.2015 г., липсва снимка на разположението на уреда, съгласно чл.10
ал.3 от същата наредба; от ЕФ не става ясно дали е наложена имуществена
санкция на ЮЛ или на жалбоподателя като негов управител, липсва снимков
материал на заснетото нарушение, не става ясно дали в процесния пътен
участък са налични пътни знаци, указващи по-висока скорост от
ограничението от 50 км/ч за населено място; липсва издател на ЕФ. В с.з.
процесуалният представител на жалбоподателя – адв. Гогов - САК поддържа
жалбата, като излага доводи, че данните от АТСС не са съхранявани
надлежно, тъй като в протокола е отразено, че те са прехвърлени
автоматично, а такава възможност в закона не е предвидена. Предлага на съда
да отмени ЕФ изцяло, претендира разноски.
Въззиваемата страна редовно призована, не изпраща представител. От
юрисконсулт А са постъпили писмени бележки с подробни доводи за
неоснователност на жалбата. Предлага на съда да потвърди ЕФ като
законосъобразен, претендира юрисконсултско възнаграждение.
Съдът като съобрази и прецени доказателствата по делото по отделно и
в тяхната съвкупност намира, жалбата за ДОПУСТИМА, като подадена в
срок от лице, което има правен интерес от това. Разгледана по същество,
същата е НЕОСНОВАТЕЛНА, като мотивите за това са следните.

По делото е установена следната фактическа обстановка:

Обжалваният електронен фиш е издаден за установено нарушение с
автоматизирано техническо средство CORDON №MD1193 за това, че на дата
10.02.2023 г. в 11:25 часа в с. Волуяк ул. Ломско шосе до №271 с посока от гр.
Костинброд към гр. София установило, че т.а. Нисан Навара с рег.№ СВ 63 55
НА, се движи с 80 км/ч при ограничение 50 км/ч за населено място, респ.
1
превишение от 30 км/ч.
Видно от база данни КАТ собственик на процесния лек автомобил е
ЮЛ - ГОДО ЕЛЕКТРОНИКС ЕООД, чийто управител е именно
жалбоподателят.
На базата на всички събрани по делото доказателства, съдът намира за
установено, че действително на датата, отразена по електронния фиш,
описаният в него лек автомобил е извършвал движение с превишена скорост.
Това обстоятелство е било установено и надлежно заснето със съответно
техническо средство, с издадено удостоверение за одобрен тип средство за
измерване при БИМ, приложено по делото и валидно към датата на
нарушението.
Мястото и времето на нарушението са отразени по надлежния ред и
достатъчно подробно в електронния фиш, за да стане ясно на наказаното лице
какво именно поведение се санкционира.
Обжалваният електронен фиш е издаден по отношение на
жалбоподателя като собственик на вписаното в него МПС към момента на
нарушението и което обстоятелство не се оспорва. Няма данни,
жалбоподателят да се е възползвал от възможността по чл. 189 ал.5 ЗДвП и по
чл. 189 ал.6 ЗДвП.

При така установената фактическа обстановка, съдът намира
следното от правна страна:

Съобразно, правилото на чл. 189 ал. 4 ЗДвП, при нарушение, установено
и заснето с техническо средство, в отсъствието на контролен орган и на
нарушител се издава електронен фиш за налагане на глоба в размер,
определен за съответното нарушение. Настъпилата законодателна промяна в
чл.189 ЗДвП (обн., ДВ, бр.19 от 13.03.2015 г.) и приетата Наредба №8121з-
532 за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства
и системи за контрол на правилата за движение по пътищата (обн., ДВ, бр.36
от 19.05.2015 г.), които изцяло са съобразени с основните положения на
Тълкувателно решение №1/26.02.2014 г. по тълкувателно дело №1/2013 г. на
ОС на колегиите на ВАС, налагат извод, че използването на техническа
система, /без значение мобилна или стационарна/, е допустима, като законът
и наредбата изрично сочат на неучастието на контролния орган в нейното
функциониране и възможността за такова нарушение, установено и заснето с
автоматизирано техническо средство или система, в отсъствието на
контролен орган и на нарушител, да се издава електронен фиш. Именно с цел
гарантиране правата на гражданите и с оглед установяване на обективната
2
истина при евентуално съдебно обжалване на електронните фишове,
Наредбата предвижда към административната преписка, която се изпраща в
съда, освен доказателствата в подкрепа на обжалвания фиш, да се предоставя
и информация за участъка от пътя, с описание на мястото и координатите,
действащото ограничение на скоростта по чл.21 ЗДвП, посоката на движение
на автомобила, схемата на разположението на автоматизираното техническо
средство, неговия вид, датата на последната метрологична проверка.
Всички посочени данни са приобщени по делото, поради което съдът
счита че не е нарушено правото на защита на жалбоподателя. Електронният
фиш съдържа данни за: териториалната структура на Министерството на
вътрешните работи, на чиято територия е установено нарушението, мястото,
датата, точния час на извършване на нарушението, регистрационния номер на
моторното превозно средство, собственика, на когото е регистрирано
превозното средство, описание на нарушението, нарушените разпоредби,
размера на глобата, срока, сметката или мястото на доброволното й
заплащане. Образецът на електронния фиш се утвърждава от министъра на
вътрешните работи.
Съгласно § 1 от ДР на ЗАНН, по смисъла на този закон "електронен
фиш" е електронно изявление, записано върху хартиен, магнитен или друг
носител, създадено чрез административно-информационна система въз
основа на постъпили и обработени данни за нарушения от автоматизирани
технически средства или системи.
Електронния фиш съдържа предвидените от закона реквизити, като на
констатираното превишение на скоростта е дадена правилната правна
квалификация. В тази насока следва да се посочи, че в нормата на чл. 189 ал.
4 ЗДвП, законодателят е определил изчерпателно реквизитите, които следва
да съдържа електронния фиш, като по никакъв начин не е предвидено
препращане към разпоредбата на чл. 57 ЗАНН, където са предвидени
реквизитите на наказателното постановление, поради което не може да се
счита за съществено процесуално нарушение липсата на подробно описание
на нарушението. Посочената норма е специална спрямо нормите в ЗАНН,
отнасящи се до реквизитите на наказателното постановление и възраженията
в жалбата в обратната насока са неоснователни.
В случая е налице нарушение, установено с мобилна радарна система,
като в електронния фиш са описани всички негови съставомерни признаци.
Нарушението е безспорно установено от приложения снимков материал от
техническо средство, като в случая скоростта е била ограничена до 50 км/ч за
населено място, а същата е била превишена от водача, обстоятелство, като
няма данни, вкл. видно и от снимковия материал за обстоятелства пречещи на
правилното отчитане на скоростта от техническото средство.
3
Коректно и ясно е отразено в ЕФ, че се касае за глоба на физическото
лице жалбоподател, като представляващ ЮЛ-собственик на автомобила.
Налице е изготвен Протокол по чл.10 от Наредба №8121з-
532/12.05.2015 г. за условията и реда за използване на автоматизирани
технически средства и системи за контрол на правилата за движение по
пътищата /л.19 от делото/. Всъщност именно с този протокол е удостоверено
използването на АТСС на съответното място за контрол съставен от
обслужващия полицейски служител, в който изчерпателно следва да бъдат
посочени точното място за контрол и посоката, в която е осъществяван,
въведения за контролирания участък скоростен режим, режима на измерване,
идентификация на служебния автомобил, в който е монтирано АТСС,
началото и края на работната смяна и номерата на първия и последния запис.
Протоколът по чл. 10 ал. 1 от наредбата е документът, предвиден да
удостовери всяко използване на мобилно АТСС, за да има обвръзка между
предвидената с наредбата информация /съдържание на протокола/ и
снимковия материал, което в случая безспорно е така
Що се отнася до възражението на процесуалния представител на
жалбоподателя, че неправилно в Протокола по чл.10 от Наредба №8121з-
532/12.05.2015 г. е посочено, че автоматично става прехвърлянето на данни,
като това не е законово предвидено.
Действително, видо от протокола, в него е отразено, че данните дса
Автоматично прехвърлени чрез 3 G/4 G от СПУКС.
Данните от всяко заснето нарушение на скоростта е предвидено да
бъдат предавани чрез 3G/4G модул от СПУКС в реално време и в
стандартизиран формат по защитен комуникационен канал за последваща
обработка от АИС на МВР. При невъзможност при липса на покритие на
мобилен оператор, се осигурява експорт на файловете със заснетите
нарушения пред USB порт или по друг начин за последваща обработка от
АИС на МВР.
Налице е снимка на разположението на уреда, съгласно чл.10 ал.3 от
същата наредба /л.20 от делото/, като възраженията за липсата на същите са
изцяло неоснователни.
Видно от данните по делото /л.38 от делото/, на посочения пътен
участък няма поставени пътни знаци от вида В26, посочващи скорост
различна от тази за населено място – 50 км/ч.
Техническото средство е годно такова, като по делото са представени
писмени доказателства установяващи това обстоятелство – Протокол за
проверка на техническото средство, установяващи изправността на същото
към датата на нарушението – 10.02.2023 г, характеристики на мобилната
4
видео-радарна система за наблюдение и регистрация на пътни нарушения
CORDON, както и удостоверение за одобрен тип на същото, издаден от БИМ.
От приложения снимков материал се вижда, че е отчетена по-висока
скорост на движение, а именно 83 км/ч. Видно е, че е налице разминаване
между установената съгласно приложения снимков материал и т.нар.
наказуема скорост, която именно е отразена във фиша, както и изчисленото на
тази база превишение, като тук следва да се има предвид, че съгласно данните
за конкретния вид система за наблюдение и регистрация на пътни нарушения,
публикувани в Публичния регистър на одобрените средства за измерване на
БИМ, са налице максимално предвидени грешки при измерване на скорост
при стационарна система от 3 процента. В тази връзка и видно и от
отразеното върху приложената снимка и електронния фиш, в същия са
изчислени в полза на водача наказуемата скорост и наказуемото превишение,
като действително установената скорост е намалена на 80 км/ч с приспаднат
изискуемия толеранс от 3 %.
Изложената в ЕФ фактическа обстановка за движението на процесния
автомобил с посочената скорост на посоченото място се доказва от
приложеното по административната преписка статично изображение /л.11 от
делото/, което съгласно чл. 16 ал. 3 Наредба № 8121з-532/12.05.2015 г. е
годно доказателствено средство за обстоятелствата, свързани с упражнения с
АТСС видеоконтрол.
По отношение на определената санкция съдът счита, че размерът на
същата е правилно определен от административнонаказващия орган, тъй като
за превишаване на скоростта от 21 до 30 km/h – се налага глоба от 100 лв.,
съгласно чл. 182 ал.1 т.3 ЗДвП.
Не са налице и основанията за приложение на чл.28 ЗАНН – маловажен
случай, тъй като видно от справка картон на водача, жалбоподателят има
голям брой влезли в сила наказателни постановления и ЕФ, като настоящото
административно нарушение не се отличава с по-ниска степен на обществена
опасност от обикновените случаи на административни нарушения от този
вид.
С оглед изложеното съдът намира, че обжалваният ЕФ като правилен и
законосъобразен следва да бъде потвърден изцяло.
При този изход на делото основателна е претенцията на въззиваемата
страна за присъждане на юрисконсултско възнаграждение, като същото
следва да бъде определено в посочения размер в чл. 27е от Наредбата за
заплащането на правната помощ, издадена въз основа на законовата делегация
по чл. 37 от ЗПП размер на 100 лв.
5