Решение по дело №3048/2021 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 120
Дата: 21 януари 2022 г.
Съдия: Недялко Георгиев Бекиров
Дело: 20217180703048
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 25 ноември 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 120

 

гр. Пловдив, 21 януари 2022 год.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административен съд- Пловдив, VІІІ-ми състав, в открито заседание на четиринадесети декември, две хиляди двадесет и първа година в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ:                                                                      НЕДЯЛКО БЕКИРОВ,

 при секретаря Д. Й., като разгледа административно дело №3048 по описа на съда за 2021г., за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл.156 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК).

Н.П.Ч., ЕГН **********, с постоянен адрес:***, представлявана от адвокат Р.С.- пълномощник, обжалва Ревизионен акт (РА) с №Р-16001621001874-091-001 от 09.09.2021г., издаден от Т.В.П.- началник на сектор в Териториална дирекция (ТД), гр. Пловдив, на Националната агенция за приходите (НАП), възложила ревизията; и М.Д.К.- главен инспектор по приходите в ТД- Пловдив на НАП, ръководител на ревизията, изменен с Решение №578 от 05.11.2021г. на директора на Дирекция “Обжалване и данъчно-осигурителна практика” (Д”ОДОП”), гр. Пловдив, при Централно управление (ЦУ) на НАП, с който на жалбоподателката е установен данък по чл.48, ал.2 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) за 2014г. в размер от 1 660,53 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 1 072,32 лв.; установен е данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2015г. в размер от 2 191,40 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 1 192,01 лв.; установен е данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2016г. в размер от 2 602,82 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 1 151,84 лв.; установен е данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2017г. в размер от 1 652,11 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 563,60 лв.; установен е данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2018г. в размер от 2 260,07 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 541,83 лв.; установени са вноски за здравно осигуряване (ЗО) по Закона за здравното осигуряване (ЗЗО) за 2014г. за самоосигуряващо се лице в размер от 962,62 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 651,14 лв.; установени са вноски за ЗО по ЗЗО за 2015г. за самоосигуряващо се лице в размер от 1 270,37 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 720,66 лв.; установени са вноски за ЗО по ЗЗО за 2016г. за самоосигуряващо се лице в размер от 1 508,88 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 697,23 лв.; установени са вноски за ЗО по ЗЗО за 2017г. за самоосигуряващо се лице в размер от 1 901,22 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 680,84 лв.; установени са вноски за ЗО по ЗЗО за 2018г. за самоосигуряващо се лице в размер от 2 083,69 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 535,33 лв.

Претендира се изцяло отмяна на акта поради незаконосъобразност, както и присъждане на направените по делото разноски, съгласно списък на разноските (лист 253).

Ответникът- директор на Дирекция “Обжалване и данъчно-осигурителна практика“, гр. Пловдив, при ЦУ на НАП, представляван от юрисконсулт И.П.- пълномощник (лист 231), изразява становище за неоснователност на жалбата. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Окръжна прокуратура- Пловдив, редовно уведомена за възможността да встъпи в процеса, не се представлява и не изразява становище по жалбата.

Жалбата е подадена при наличието на правен интерес, след като е упражнено правото за обжалване на ревизионния акт по административен ред, и в предвидения процесуален срок, поради което се явява допустима.

Разгледана по същество, жалбата е частично основателна.  

Ревизионното производство е повторно. С Решение №177 от 19.03.2021г. (листи 219-225) на ответника е отменен РА с №Р-16001619006122-091-001 от 22.12.2020г. (неприложен по делото) и преписката е върната за провеждане на нова ревизия.

Със Заповед за възлагане на ревизия (ЗВР) с №Р-16001621001874-020-001 от 01.04.2021г. (листи 211-212, 213-214) на Т.В.П.- началник на сектор при ТД- Пловдив на НАП, е възложена ревизия на жалбоподателката относно задължения за годишен и авансов данък на ЕТ (едноличен търговец) по ЗДДФЛ (по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ) за периода 01.01.2014г. – 31.12.2018г.; както и за задължения за вноски за ЗО по ЗЗО за самоосигуряващо се лице за периода 01.01.2014г. – 31.12.2018г. За ревизиращи органи са определени М.Д.К.- главен инспектор по приходите (ръководител на ревизията), и Ф. Р. К.- главен инспектор по приходите. Заповедта е получена по електронна поща от жалбоподателката на 06.04.2021г., според нарочно Удостоверение за извършено връчване по електронен път в ИС “Контрол” (лист 193, 216).

Със Заповед за изменение на заповед за възлагане на ревизия (ЗИЗВР) с №Р-16001621001874-020-002 от 02.07.2021г. (листи 204-205, 206-207) на Т.В.П.- началник на сектор при ТД- Пловдив на НАП, срокът на ревизията е продължен до 06.08.2021г., като ревизорите, ревизираните периоди и задължения не с променени. Заповедта е получена по електронна поща от жалбоподателката на 02.07.2021г., според нарочно Удостоверение за извършено връчване по електронен път в ИС “Контрол” (лист 209).

Ревизионният доклад (РД) с №Р-16001621001874-092-001 (листи 56-68) е съставен на 19.08.2021г., респективно в срока по чл.117, ал.1 от ДОПК, и получен от жалбоподателката на 20.08.2021г., според нарочна разписка (лист 68а), обективирана в РД.

Против процесния РД постъпва възражение с Вх.№94-00-5474 от 01.09.2021г. (листи 51-52).

Ревизионният акт (листи 42-46), предмет на настоящето производство, е издаден на 09.09.2021г. и получен от Н.Ч. на 10.09.2021г., според нарочна разписка (лист 46а), обективирана в РА.

По делото са приети разпечатки от уеббазиран Публичен регистър на електронни подписи (ПРЕП), удостоверяващ притежаването на такива от Ф. Р. К. (лист 9) и М.Д.К. (листи 10-11). При служебно извършена проверка в ПРЕП, на адрес в интернет************ настоящият състав на съда констатира наличието на валиден електронен подпис и по отношение на Т.В.П. (T. V. P.).

Посочените по-горе ЗВР с №Р-16001621001874-020-001 от 01.04.2021г., ЗИЗВР с №Р-16001621001874-020-002 от 02.07.2021г., РД с №Р-16001621001874-092-001 от 19.08.2021г., както и процесният РА с №Р-16001621001874-091-001 от 09.09.2021г. са приети по делото и като електронни файлове, записани върху оптичен диск (CD, лист 254).

При така установената фактическа обстановка, настоящият състав на съда намира ревизионното производство за проведено при липсата на допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила.

Освен това, по делото са приети заверени копия на Заповед №РД-09-1 от 03.01.2017г. (листи 12-14), на Заповед №РД-09-1230 от 11.07.2017г. (лист 15), както и на Заповед №РД-09-2409 от 11.12.2017г. (лист 16) на директора на ТД- Пловдив на НАП, според които заповеди на Т.В.П. и на заместващия я при отсъствие Г.Н.Ч.е делегирано правомощието да издава заповеди за възлагане на ревизии.

Прието е заверено копие на Заповед №РД-09-1801 от 28.09.2018г. (листи 22-23) на директора на ТД- Пловдив на НАП, с която заповед М.Д.К. е определена за длъжностно лице, което да изпълнява функциите на ръководител на екип в Дирекция “Контрол“, Отдел “Ревизии“ при ТД- Пловдив на НАП за срок от 01.10.2018г. до 30.09.2020г.

Посочените делегиране на правомощия, определяне на заместващ орган, както и определяне на ръководител на ревизионен екип, настоящият състав на съда намира за надлежно направени, поради което процесният РА се явява издаден от компетентни за целта органи.

В тази връзка следва да се посочи, че според Тълкувателно решение (ТР) №5 от 13.12.2016г. по Тълкувателно дело №10/2016г. на Върховния административен съд на Република България - ОСС от I и II колегия, Ревизионен акт, който при приложимата след 01.01.2013г. редакция на чл.119, ал.2 от ДОПК е издаден с участието на орган по приходите, извън кръга на лицата по чл.118, ал.2 от ДОПК, във връзка с чл.7, ал.1, т.4 от ЗНАП (Закон за Националната агенция за приходите), не е нищожен.

На първо място, предмет на спора са допълнително установени задължения за годишен данък по ЗДДФЛ за данъчните периоди 2014г., 2015г., 2016г., 2017г. и 2018г., в общ размер от 10 366,93 лв. и начислени законни лихви в общ размер от 4 521,60 лв.

В рамките на ревизията е прието за установено, че жалбоподателката е местно физическо лице по смисъла на чл.4, ал.1 т.1, т.2 и т.4 от ЗДДФЛ; с постоянен адрес:***. Ч. е собственик на ЕТ “Й.– Н.Ч.“, ЕИК *********, регистриран на 14.11.2008г. и заличен от Търговския регистър (ТР), считано от 19.03.2018г.

През ревизирания период Ч. извършва дейност “Счетоводни и одиторски дейности, данъчни консултации“, като предоставя финансови услуги в обект, находящ се в гр. ***. Дейността се осъществява без участието над други лица, ангажирани по трудови правоотношения и/или по извънтрудови правоотношения.

За ревизираните 2014г., 2015г. и 2016г. Ч. не подава годишна данъчна декларация (ГДД) по чл.50 от ЗДДФЛ. Подадени са ГДД за 2017г. и за 2018г. (неприложени по делото), с които са декларирани получени доходи от упражняване на дейност “Счетоводни и одиторски дейности, данъчни консултации“.

            При извършена справка в Регистър “БИДИС“ (българска интегрирана данъчна информационна система) е прието за установено, че Ч. притежава 3 броя сертификати (квалифициран електронен подпис (КЕП)) през периода ревизията, както следва: №556B9738F0B2379D и №3А3579ВЕЕ3982А77, издадени на името на притежаваното от Ч. търговско дружество “Й.– Н“ ЕООД, ЕИК ***; както и №34EF516BB3B83536, издаден на името на физическо лице Н.П.Ч., ЕГН **********, валиден от 04.10.2016г. до 04.10.2019г.

Прието е за установено, че сертификатите на “Й.– Н“ ЕООД са издадени само с цел подаване на информация от името на ЕТ “Й.– Н.Ч.“ и “Й.ПН – 71“ ЕООД, ЕИК ***, за период от м.07.2011г. до м.10.2016г.

Прието е за установено, че “Й.– Н“ ЕООД не упражнява дейност от 2013г. и е заличено от ТР, считано от 18.06.2020г.

До жалбоподателката е изпратено Искане за представяне на документи и писмени обяснения от задължено лице (ИПДПОЗЛ) с №Р-16001621001874-040-001 от 06.04.2021г. (листи 190-191), получено по електронна поща на 06.04.2021г., според приетото по делото Удостоверение за извършено връчване по електронен път в ИС “Контрол” (лист 193, 216). Изискано е представянето на множество документи, изчерпателно изброени в посоченото ИПДПОЗЛ, както и попълването на нарочни справки, приложени към искането. Определен е 10-дневен срок за изпълнение на искането.

Според нарочен Протокол №1685783 от 19.04.2021г. (листи 188-189), при извършена проверка на 19.04.2021г. в ТД- Пловдив на НАП е установено, че не е постъпил отговор от Ч..

Като приложение към нарочен отговор с Вх.№РД-20-1479 от 21.04.2021г. (листи 194-195) от страна на Ч. са представени множество документи (листи 196-203).

Приетото за установено от фактическа страна се квалифицира като наличие на обстоятелства по смисъла на чл.122, ал.1, т.1 (до започването на ревизията не е подадена декларация, когато задължението се определя по декларация) и т.2 (налице са данни за укрити приходи или доходи) от ДОПК, даваща право на органите по приходите да определят данъчните основи за облагане по ЗДДФЛ по реда на чл.122, ал.2 от кодекса.

Изготвено е Уведомление с №Р-16001621001874-113-001 от 23.04.2021г. (листи 184-185), с което жалбоподателката се уведомява, че данъчната основа за облагане с годишен и авансов данък на ЕТ по ЗДДФЛ, както и осигурителният доход за установяване на задължения за задължителни осигурителни вноски (ЗОВ) за ЗО, за ревизирания период ще бъдат определени по реда на чл.чл.122 - 124а от ДОПК. Изготвено e Уведомление по чл.17 от ДОПК с №Р-16001621001874-139-001 от 21.04.2021г. (листи 179-181); както и ИПДПОЗЛ с №Р-16001621001874-040-002 от 21.04.2021г. (листи 171-172), с което е изискано да бъдат представени декларации по чл.124, ал.3 от ДОПК за ревизирания период. Посочените Уведомление с №Р-16001621001874-113-001 от 23.04.2021г., Уведомление по чл.17 от ДОПК с №Р-16001621001874-139-001 от 21.04.2021г. както и ИПДПОЗЛ с №Р-16001621001874-040-002 от 21.04.2021г. са получени от жалбоподателката по електронна поща на 23.04.2021г., според приетото по делото Удостоверение за извършено връчване по електронен път в ИС “Контрол” (лист 174, 183, 187).

Според нарочен Протокол №1685784 от 10.05.2021г. (листи 166-167), при извършена проверка (вероятно на датата на съставяне на протокола) в ТД- Пловдив на НАП е установено, че от страна на Ч. не са представени документи, декларации, писмени обяснения, нито пък становище.

Освен това, с нарочен Протокол №1685786 от 21.06.2021г. (листи 70, 72) към ревизионната преписка са присъединени множество документи по опис (лист 71), в това число: справки за подадени по електронен път, респективно от електронна поща joana_n@mail.orbitel.bg, в НАП документи с притежавания от жалбоподателката КЕП №34EF516BB3B83536, в периода 04.10.2016г. – 04.10.2019г., представляващи годишни декларации (лист 73); справка за приети по електронен път в НАП документи, изпратени по електронен път с притежавания от жалбоподателката КЕП (лист 74); справка за обявени продажби от регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС) лица към Ч. (лист 75); РА с №Р-22002320001640-091-001 от 16.10.2020г. (листи 81-86), неразделна част от който е РД с №Р-22002320001640-092-001 от 17.09.2020г. (листи 87-107), изготвени в рамките на ревизия за установяване на задължения за корпоративен данък по Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО) за периода 01.01.2015г. – 31.12.2018г. спрямо “Й.– ПН 71“ ЕООД; нарочна справка от 16.08.2021г. (листи 108-115) за периода 01/2014г. – 12/2018г. по отношение на “Й.– ПН 71“ ЕООД; нарочна справка (листи 116-123) за издадени от “Й.– ПН 71“ ЕООД фактури към трети лица, с предмет на доставките “СЧЕТОВОД Услуги“ и със стойност на фактурите без ДДС.

След извършен анализ на събраните доказателства, от ревизорите е прието за установено, че от страна на Ч., посредством притежавания КЕП №34EF516BB3B83536, валиден от 04.10.2016г. до 04.10.2019г., са подавани, съставяни и подписвани ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ, ГДД по чл.92 от ЗКПО, годишни финансови отчети (ГФО), Декларации образец №1 и образец №6 по смисъла на Наредба №Н-8 от 29.12.2005г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица (Наредба №Н-8, отм.), свързани със задължителното здравно и социално осигуряване, уведомления за сключени и респективно прекратени трудови договори по смисъла на Кодекса на труда (КТ), справки-декларации (СД) и отчетни регистри по смисъла на ЗДДС, на общо 43 лица (клиенти), изчерпателно изброени в табличен вид в РД (листи 57-58). Документите са подавани в периода 06.10.2016г. – 21.11.2018г.

            Също така, при извършени засечки на регистрационните данни на посочените в таблицата клиенти на Ч. с клиентите от списъка, на които са предоставяни услуги с притежавания от “Й.- Н“ ЕООД КЕП №556B9738F0B2379D, е прието за установено, че за период от месец 01.2014г. до месец 10.2016г. е подавана информация за същите клиенти с посочения КЕП, валиден от месец 07.2011г. до м.10.2016г. Според отразеното в РД (лист 58), “Й.- Н“ ЕООД е упълномощено лице от ЕТ “Й.- Н.П.“. Съставяни, подавани и подписани от Н.П.Ч., ЕГН **********, са документи, както следва: ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ, (ГДД по) чл.92 от ЗКПО, ГФО, Декларации Обр. 1 и Обр. 6, уведомления за сключени и респективно прекратени трудови договори, СД и регистри по ЗДДС и други документи.

Прието е за безспорно установено, че вписаните в таблицата 43-ма клиенти са постоянни клиенти на жалбоподателката Ч. и счетоводно са обслужвани от нея.

Прието е за установено, че за 2017г. и за 2018г. от Ч. са подадени ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ (неприложени по делото), с които са декларирани получени доходи и дължим данък, както следва: за 2017г.- доход от 5 425,00 лв. и данък от 813,75 лв. (15%); за 2018г.- доход от 6 240,00 лв. и данък от 936,00 лв. (15%).

Прието е за установено реализиране на приходи от извършване на облагаема по реда на ЗДДФЛ дейност, представляваща предоставяне на счетоводни и данъчни услуги срещу заплащане, за целия период на ревизията.

Съответно, за периода 2014г. – 2018г. Ч. извършва дейност по счетоводно обслужване на юридически и физически лица, данъчни консултации, като извършва: текущо осчетоводяване на документите; годишно приключване; подаване на годишни декларации; подаване на СД и дневници по ЗДДС; подаване на декларации по осигуряване; попълване и подаване на ГФО в ТР и НСИ (Национален статистически институт); както и други видове счетоводни услуги въз основа на предоставени от клиентите приходни и разходни документи.

На всички прегледани в хода на ревизионното производство подадени ГДД и ГФО жалбоподателката Ч. отбелязва, че е съставител на ГФО, посочва единния си граждански номер (ЕГН), телефон и имейл за контакт.

Според ревизорите, за съставяне на годишния отчет, ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ и по чл.92 от ЗКПО, счетоводни регистри, регистри по ЗДДС, декларации по осигуряване на персонала и други счетоводни дейности, е необходимо да се разполага с документите на клиента, познаване на дейността му, поради което е прието за безспорно установено, че Ч. обслужва клиентите (общо 43-ма на брой) срещу заплащане.

Отново в табличен вид в РД (листи 59а-60) са отразени всички 43-ма клиенти, с посочване на притежавана регистрация по ЗДДС на всеки от клиентите.

Според РД (лист 63), за целите на настоящата ревизия относно определяне размера на доходите на лицето, е извършено присъединяване на констатациите, направени в рамките на ревизионното производство на “Й.– ПН 71“ ЕООД, приключило с издаването на РА с №Р-22002320001640-091-001 от 14.10.2020г. В хода на посочената ревизия от страна на “Й.– ПН 71“ ЕООД са представени счетоводни документи и регистри, включително приходни фактури, издадени на клиентите му.

Едноличен собственик на капитала на “Й.- ПН 71“ ЕООД, със седалище гр. Пирдоп, област София, ЕИК ***, е Пенка Николова Нейкова, ЕГН **********, която е снаха на Н.Ч. и е свързано лице, на основание §1, т.3, б.“б“ от ДР на ДОПК, тъй като Н.Ч. е работила на трудов договор в предприятието на “Й.- ПН 71“ ЕООД в качеството на главен счетоводител през периода м.04.2015г. - м.08.2016г.

В това си качество (Н.Ч.) подава ГФО на обслужваните фирми и се подписва като съставител на същите. “Й.– ПН 71“ ЕООД, както и ЕТ “Й.– Н.Ч.“, както и физическото лице Н.П.Ч. в качеството на търговец, са регистрирани и извършват една и съща търговска дейност по счетоводно обслужване на юридически и физически лица, данъчни консултации и др. с код 69.20 от НКИД – 2008г. “Счетоводни и одиторски дейности, данъчни консултации“. Дейността е осъществявана на един и същи адрес в гр. Карлово, ул. “Земеделска“ №42; ползван е един и същи електронен адрес: *****.

Според ревизорите, логично следва извод, че счетоводната политика по отношение на заплащане за извършени услуги е аналогична.

В рамките на извършената на “Й.- ПН 71“ ЕООД са представени приходни фактури (вероятно посочената по-горе нарочна справка (листи 116-123)), въз основа на които обобщено е констатирано следното за периода 2015г. – 2018г.:

1. за клиенти, нерегистрирани по ЗДДС, с персонал 1-2 лица /или самоосигуряващо се лице/ и оборот под 50 хиляди лева месечният размер на таксата за обслужване е в размер от 60,00 лева;

2. за клиенти, регистрирани по ЗДДС, без персонал, със самоосигуряващо се лице и оборот над 50 хиляди лева месечният размер на таксата за обслужване е в размер на 130,00 лева;

3. за клиенти, регистрирани по ЗДДС, с персонал 1-2 лица и оборот над 50 хиляди лева месечният размер на таксата за обслужване е в размер на 150,00 лева.

По отношение на размера на таксата за обслужване за 2014г. ревизиращият екип ползва декларираните данни от дневниците за покупки на регистрираните по ЗДДС лица, а именно: издадените приходни фактури от “Й.– ПН 71“ ЕООД към тях (вероятно посочената по-горе нарочна справка (листи 116-123)).

Прегледът, съпоставката и анализът на данните позволяват на ревизорите да приемат за установено, че през 2014г. месечната такса за обслужване на клиенти, регистрирани по ЗДДС без персонал е в размер на 100,00 лева.

Прието е за установено, че през периода 2015г. - 2018г. съотношението в заплащане на месечна такса от юридически лица, регистрирани по ЗДДС, без персонал, със самоосигуряващото се лице /по 130,00 лева месечно/ и тези, без регистрация по ЗДДС и оборот под 50 хиляди лева, със самоосигурящото се лице /60,00 лева месечно/ е приблизително 2:1.

За отчетната 2014г. ревизиращият екип приема за установено, че за клиенти без регистрация по ЗДДС и без персонал, със самоосигуряващото се лице, месечната такса е 50,00 лева, а за клиенти, регистрирани по ЗДДС и без персонал, със самоосигуряващото се лице, месечната такса е 100,00 лева.

Според установеното от нормата на чл.122, ал.2 от ДОПК, данъчната основа по чл.122, ал.1 се определя след анализ на обстоятелствата по чл.122, ал.2, т.т.1-16 от кодекса, като органът по приходите не е длъжен да анализира и разгледа всички критерии, визирани в нормата на ал.2, достатъчно е да направи анализ на онези от тях, които му позволяват да определи данъчната основа по възможно най-достоверния начин спрямо ревизираното лице.

Съгласно чл.26, ал.1 от ЗДДФЛ, Облагаемият доход от стопанска дейност като ЕТ е формираната по реда на ЗКПО данъчна печалба, включваща и финансовия резултат от прехвърляне на предприятието на ЕТ без заличаване на ЕТ от ТР.

Съгласно чл.28, ал.1 от ЗДДФЛ, ГДД за доходите от стопанска дейност като ЕТ се определя, като облагаемият доход по чл.26 за данъчната година се намалява с вноските, които самоосигуряващото се лице е задължено да прави за данъчната година за своя сметка по реда на кодекса за социално осигуряване (КСО) и на ЗЗО, както и с внесените в чужбина задължителни осигурителни вноски, които са за сметка на физическото лице.

Съгласно чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ, размерът на данъка върху ГДД за доходите от стопанска дейност като ЕТ се определя, като годишната данъчна основа по чл.28, ал.2 се умножи по данъчна ставка 15 на сто.

След направен подробен анализ на относимите обстоятелства по чл.122, ал.2 от ДОПК и въз основа на събраните в ревизията доказателства, органите по приходите определят данъчни основи за доход (осигурителен доход) от дейност като ЕТ и данъчни задължения по периоди, както следва:

2014г.:

Общо недекларирани приходи от такси за обслужване на клиенти в размер от 12 240,00 лв., изчерпателно отразени в нарочна таблица в РД (листи 60-60а). Общо разходи от 207,21 лв., представляващи заплатени телекомуникационни услуги (лист 77). Недеклариран доход от дейност като ЕТ (осигурителен доход) в размер от 12 032,79 лв. (12 240,00 лв. – 207,21 лв.), определен по реда на чл.122 от ДОПК. ЗОВ на самоосигуряващото се лице за ЗО, установени от ревизията и подлежащи на приспадане по чл.28, ал.1 от ЗДДФЛ 962,62 лв. (8% от 12 032,79 лв.). Данъчната основа за доходи от стопанска дейност като ЕТ, определена по реда на чл.122 от ДОПК, е 11 070,17 лв. (12 032,79 лв. – 962,62 лв.). Установено е годишно данъчно задължение за данък на ЕТ по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2014г. в размер от 1 660,53 лв. (15%). Деклариран и внесен данък – 0,00 лв. Данък за довнасяне – 1 660,53 лв. Поради неспазване на определения срок за внасяне на дължимия данък и съгласно чл.67, ал.4 от ЗДДФЛ, се дължи законна лихва, изчислена върху сумата от 1 660,53 лв., за периода от 01.05.2015г. до 09.09.2021г. в размер от 1 072,32 лв. (лист 49).

2015г.:

Общо недекларирани приходи от такси за обслужване на клиенти в размер от 16 200,00 лв., изчерпателно отразени в нарочна таблица в РД (листи 60а-61). Общо разходи от 320,32 лв., представляващи заплатени телекомуникационни услуги (лист 77). Недеклариран доход от дейност като ЕТ (осигурителен доход) в размер от 15 879,68 лв. (16 200,00 лв. – 320,32 лв.), определен по реда на чл.122 от ДОПК. ЗОВ на самоосигуряващото се лице за ЗО, установени от ревизията и подлежащи на приспадане по чл.28, ал.1 от ЗДДФЛ 1 270,37 лв. (8% от 15 879,68 лв.). Данъчната основа за доходи от стопанска дейност като ЕТ, определена по реда на чл.122 от ДОПК, е 14 609,31 лв. (15 879,68 лв. – 1 270,37 лв.). Установено е годишно данъчно задължение за данък на ЕТ по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2015г. в размер от 2 191,40 лв. (15%). Деклариран и внесен данък – 0,00 лв. Данък за довнасяне – 2 191,40 лв. Поради неспазване на определения срок за внасяне на дължимия данък и съгласно чл.67, ал.4 от ЗДДФЛ, се дължи законна лихва, изчислена върху сумата от 2 191,40 лв., за периода от 01.05.2016г. до 09.09.2021г. в размер от 1 192,01 лв. (лист 49).

2016г.:

Общо недекларирани приходи от такси за обслужване на клиенти в размер от 19 080,00 лв., изчерпателно отразени в нарочна таблица в РД (лист 61). Общо разходи от 219,02 лв., представляващи заплатени телекомуникационни услуги (лист 77). Недеклариран доход от дейност като ЕТ (осигурителен доход) в размер от 18 860,98 лв. (19 080,00 лв. – 219,02 лв.), определен по реда на чл.122 от ДОПК. ЗОВ на самоосигуряващото се лице за ЗО, установени от ревизията и подлежащи на приспадане по чл.28, ал.1 от ЗДДФЛ 1 508,88 лв. (8% от 18 860,98 лв.). Данъчната основа за доходи от стопанска дейност като ЕТ, определена по реда на чл.122 от ДОПК, е 17 352,10 лв. (18 860,98 лв. – 1 508,88 лв.). Установено е годишно данъчно задължение за данък на ЕТ по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2015г. в размер от 2 602,82 лв. (15%). Деклариран и внесен данък – 0,00 лв. Данък за довнасяне – 2 602,82 лв. Поради неспазване на определения срок за внасяне на дължимия данък и съгласно чл.67, ал.4 от ЗДДФЛ, се дължи законна лихва, изчислена върху сумата от 2 191,40 лв., за периода от 01.05.2017г. до 09.09.2021г. в размер от 1 151,84 лв. (лист 49).

2017г.:

Общо деклариран доход за годината в размер от 5 425,00 лв. Общо недекларирани приходи от такси за обслужване на клиенти в размер от 24 120,00 лв., изчерпателно отразени в нарочна таблица в РД (листи 61а-62). Общо разходи от 354,71 лв., представляващи заплатени телекомуникационни услуги (лист 77). Недеклариран доход от дейност като ЕТ (осигурителен доход) в размер от 23 765,29 лв. (24 120,00 лв. – 354,71 лв.), определен по реда на чл.122 от ДОПК. Разлика доход от 18 340,29 лв. (23 765,29 лв. – 5 425,00 лв.). ЗОВ на самоосигуряващото се лице за ЗО, установени от ревизията и подлежащи на приспадане по чл.28, ал.1 от ЗДДФЛ 1 901,22 лв. (8% от 23 765,29 лв.). Данъчната основа за доходи от стопанска дейност като ЕТ, определена по реда на чл.122 от ДОПК, е 16 439,07 лв. (18 340,29 лв. – 1 901,22 лв.). Установено е годишно данъчно задължение за данък на ЕТ по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2015г. в размер от 2 465,86 лв. (15%). Деклариран и внесен данък – 813,75 лв. Данък за довнасяне – 1 652,11 лв. (2 465,86 лв. – 813,75 лв.). Поради неспазване на определения срок за внасяне на дължимия данък и съгласно чл.67, ал.4 от ЗДДФЛ, се дължи законна лихва, изчислена върху сумата от 1 652,11 лв., за периода от 01.05.2018г. до 09.09.2021г. в размер от 563,60 лв. (лист 49).

2018г.:

Общо деклариран доход за годината в размер от 6 240,00 лв. Общо недекларирани приходи от такси за обслужване на клиенти в размер от 30 600,00 лв., изчерпателно отразени в нарочна таблица в РД (лист 62). Общо разходи от 657,48 лв., представляващи заплатени телекомуникационни услуги (лист 77). Недеклариран доход от дейност като ЕТ (осигурителен доход) в размер от 29 942,52 лв. (30 600,00 лв. – 657,48 лв.), определен по реда на чл.122 от ДОПК. Разлика доход от 23 702,52 лв. (29 942,52 лв. – 6 240,00 лв.). ЗОВ на самоосигуряващото се лице за ЗО, установени от ревизията и подлежащи на приспадане по чл.28, ал.1 от ЗДДФЛ 2 395,40 лв. (8% от 29 942,52 лв.). Данъчната основа за доходи от стопанска дейност като ЕТ, определена по реда на чл.122 от ДОПК, е 21 307,12 лв. (23 702,52 лв. – 2 395,40 лв.). Установено е годишно данъчно задължение за данък на ЕТ по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2015г. в размер от 3 196,07 лв. (15%). Деклариран и внесен данък – 936,00 лв. Данък за довнасяне – 2 260,07 лв. (3 196,07 лв. – 936,00 лв.). Поради неспазване на определения срок за внасяне на дължимия данък и съгласно чл.67, ал.4 от ЗДДФЛ, се дължи законна лихва, изчислена върху сумата от 2 260,07 лв., за периода от 01.05.2019г. до 09.09.2021г. в размер от 541,83 лв. (лист 49).

На второ място, предмет на спора са допълнително установени задължения за вноски за ЗО по ЗЗО за 2014г., 2015г., 2016г., 2017г. и 2018г., в общ размер от 7 726,78 лв. и начислени законни лихви в общ размер от 4 521,60 лв.

Съгласно разпоредбата на чл.33, т.1 от ЗЗО, задължително осигурени в Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) са всички български граждани, поради което те дължат осигурителни вноски, определени със Закона за бюджета на НЗОК (чл.29, ал.3 от ЗЗО). А съгласно чл.40, ал.1, т.2 от ЗЗО, жалбоподателката, в качеството ѝ на лице по чл.4, ал.3, т.2 от КСО (упражняваща трудова дейност като едноличен търговец), следва да се осигурява авансово върху месечен доход, който не може да бъде по-малък от минималния размер на осигурителния доход за самоосигуряващи се лица, определен със Закона за бюджета на Държавното обществено осигуряване (ЗБДОО), и годишно върху доходите от дейността и доходите по т.3, съгласно справката към данъчната декларация по реда на чл.6, ал.9 от КСО. Вноските се внасят за сметка на самоосигуряващите се лица до 25-то число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят, а окончателната осигурителна вноска най-късно в срока за подаване на данъчната декларация по чл.50 от ЗДДФЛ.

Според ЗБДОО за периода на ревизията, минималният и максималният месечен осигурителен доход, са както следва: за 2014г.- 420,00 лв. и 2 400,00 лв.; за 2015г.- 420,00 лв. и 2 600,00 лв.; за 2016г.- 420,00 лв. и 2 600,00 лв.; за 2017г.- 460,00 лв. и 2 600,00 лв.; за 2018г.- 510,00 лв. и 2 600,00 лв.

Според разпоредбата на чл.2 от законите за бюджета на Националната здравноосигурителна каса (ЗБНЗОК), за периода 2014г. – 2018г., здравноосигурителната вноска е осем на сто.

В рамките на ревизията е прието за установено, че за периода от 01.01.2014г до 31.12.2018г. от жалбоподателката Ч. няма подадена декларация, с която да избира начина си на осигуряване, не е начислявала и внасяла ЗОВ, няма подавани декларация обр.1 и годишни декларации обр.6. Ч. е пенсионер за осигурителен стаж и възраст, считано от месец 09.2010г., съгласно чл.68, ал.1 от КСО. За ревизирания период (01.01.2014г. – 31.12.2018г.) от жалбоподателката не са начислявани и внасяни осигурителни вноски като самоосигуряващо се лице за ЗО, на основание чл.40, ал.1, т.2 от ЗЗО, нито с регистрация по ЕГН **********, нито в качеството ѝ на едноличен собственик на капитала на “Й.– Н“ ЕООД, ЕИК ***, нито като ЕТ “Й.- Н.Ч.“, ЕИК *********.

Предвид посоченото по-горе, че в рамките на ревизията са приети за установени наличия на основания за провеждане на ревизионното производство по особения ред на чл.122, ал.2 от ДОПК за определяне на задължения за данъци по ЗДДФЛ, и съгласно чл.124а от ДОПК, ревизорите установяват за периода 01.01.2014г. – 31.12.2018г., като ответникът по делото изменя за периода 01.01.2018г. 31.12.2018г., вноски за ЗО по ЗЗО и ЗОВ и законни лихви върху тях, както следва:

2014г.:

Окончателна годишна вноска за ЗО в размер от 962,62 лв., представляваща 8% от недеклариран осигурителен доход в размер от 12 032,79 лв., върху която сума е начислена законна лихва в размер от 651,14 лв.

2015г.:

Окончателна годишна вноска за ЗО в размер от 1 270,37 лв., представляваща 8% от недеклариран осигурителен доход в размер от 15 879,68 лв., върху която сума е начислена законна лихва в размер от 720,66 лв.

2016г.:

Окончателна годишна вноска за ЗО в размер от 1 508,88 лв., представляваща 8% от недеклариран осигурителен доход в размер от 18 860,98 лв., върху която сума е начислена законна лихва в размер от 697,23 лв.

2017г.:

Окончателна годишна вноска за ЗО в размер от 1 901,22 лв., представляваща 8% от недеклариран осигурителен доход в размер от 23 765,29 лв., върху която сума е начислена законна лихва в размер от 680,84 лв.

2018г.:

Окончателна годишна вноска за ЗО в размер от 2 395,40 лв., представляваща 8% от недеклариран осигурителен доход в размер от 29 942,52 лв., върху която сума е начислена законна лихва в размер от 610,06 лв., изменени с Решение №578 от 05.11.2021г. (листи 28-35) на ответника, съответно на 2 083,69 лв. главница и 535,33 лв. лихва.

Според разпоредбата на чл.124, ал.2 от ДОПК, когато ревизията е извършена по реда на чл.122, фактическите констатации в РА се смятат за верни до доказване на противното, когато те са подкрепени от събраните доказателства. Съответно, в тежест за жалбоподателя е оборването на констатациите в РА.

Посоченото обстоятелство е изрично указано на жалбоподателката с нарочно разпореждане от 25.11.2021г. (лист 226), надлежно съобщено на Н.Ч. по посочения в жалбата (лист 3) телефон, за което е съставен нарочен протокол (лист 228).

В тази връзка, от страна на жалбоподателката са представени множество разпечатки от уеббазирана правноинформационна система “АПИС РЕГИСТЪР +“ (листи 237-251), съдържащи информация относно 14 клиенти на Ч., касаеща статуса на клиента през ревизирания период.

Според чл.13, ал.3 от Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги (ЗЕДЕУУ), КЕП е електронен подпис по смисъла на чл.3, т.12 от Регламент (ЕС) №910/2014 или усъвършенстван електронен подпис, който е създаден от устройство за създаване на КЕП и се основава на квалифицирано удостоверение за електронни подписи, а според чл.13, ал.1 от ЗЕДЕУУ, електронен подпис е електронен подпис по смисъла на чл.3, т.10 от Регламент (ЕС) №910/2014 или данни в електронна форма, които се добавят към други данни в електронна форма или са логически свързани с тях, и които титулярят на електронния подпис използва, за да се подписва.

Съгласно чл.4 от ЗЕДЕУУ, Автор на електронното изявление е физическото лице, което в изявлението се сочи като негов извършител. Титуляр на електронното изявление е лицето, от името на което е извършено електронното изявление.

Предвид посочените разпоредби на ЗЕДЕУУ и обстоятелството, че на жалбоподателката Ч., в качеството ѝ на физическо лице, е издаден сертификат (КЕП) №34EF516BB3B83536, валиден от 04.10.2016г. до 04.10.2019г., настоящият състав на съда приема за установено, че процесните услуги, осъществени посредством притежавания от Ч. КЕП, в периода на валидността му (04.10.2016г. - 04.10.2019г.), са действително предоставени на посочените в табличен вид в РД общо 43-ма клиенти, но само през периода на валидността на КЕП и лично от жалбоподателката.

Услугите са предоставени срещу заплащане на сумите, определени от ревизорите по аналог с цените на услугите, предоставяни от “Й.– ПН 71“ ЕООД, изчерпателно отразени в табличен вид в РД за 5-те ревизирани години.

От жалбоподателката Ч. не са декларирани никакви доходи от процесните услуги през ревизираните години (независимо от подадените ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ за 2017г. и 2018г.), поради което настоящият състав на съда приема за установено наличието на обстоятелство по смисъла на чл.122, ал.1, т.2 от ДОПК- укрити приходи или доходи, формирани от осъществявана дейност като ЕТ през ревизирания период, изразяваща се в предоставяне на услуги по счетоводно обслужване.

Също така, настоящият състав на съда приема за установено, че недекларираните от Ч. доходи от дейност като ЕТ през периода на ревизията от 04.10.2016г. – 31.12.2018г. представляват осигурителен доход по смисъла на чл.6, ал.2 от КСО, върху който се дължат вноски за ЗО по ЗЗО.

Тук е мястото да се посочи, че според РД (лист 56а), “С настоящата ревизия се анализират и установяват задълженията на Н.П.Ч. за период 01.01.2014г. - 31.12.2018г. във връзка с издадения КЕП на нейно име с № 34EF516BB3B83536“, което обстоятелство е изрично указано в Решение №177 от 19.03.2021г. на ответника (лист 223а) за извършването на новото (настоящето) ревизионно производство.

Предвид изложеното до тук, настоящият състав на съда приема за установено от фактическа страна следното:

2014г.

През годината Ч. не притежава КЕП №34EF516BB3B83536, поради което не е предоставила услугите, изчерпателно изброени по клиенти и с цени в табличен вид в РД (лист 60). Следователно, частта от РА, с която на жалбоподателката е установен данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2014г. в размер от 1 660,53 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 1 072,32 лв. е незаконосъобразна и следва да бъде отменена.

Аналогично, частта от РА, с която на жалбоподателката са установени вноски за ЗО по ЗЗО за 2014г. за самоосигуряващо се лице в размер от 962,62 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 651,14 лв. е незаконосъобразна и следва да бъде отменена.

2015г.

През годината Ч. не притежава КЕП №34EF516BB3B83536, поради което не е предоставила услугите, изчерпателно изброени по клиенти и с цени в табличен вид в РД (листи 60а-61). Следователно, частта от РА, с която на жалбоподателката е установен данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2015г. в размер от 2 191,40 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 1 192,01 лв. е незаконосъобразна и следва да бъде отменена.

Аналогично, частта от РА, с която на жалбоподателката са установени вноски за ЗО по ЗЗО за 2015г. за самоосигуряващо се лице в размер от 1 270,37 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 720,66 лв. е незаконосъобразна и следва да бъде отменена.

2016г.

Притежаваният от Ч. КЕП №34EF516BB3B83536, е издаден на 04.10.2016г., поради което от услугите, изчерпателно изброени по клиенти и с цени в табличен вид в РД (лист 61), са предоставени само тези в периода 01.10.2016г. – 31.12.2016г. Общата стойност на услугите, предоставени в посочения период е сумата от 4 770,00 лв. (1/4 от 19 080,00 лв.). Върху облагаем доход от 4 770,00 лв. се следват вноски за ЗО по ЗЗО в размер от 381,60 лв. (8%). Получава се данъчна основа в размер от 4 388,40 лв. (4 770,00 лв. – 381,60 лв.), върху която се следва данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ в размер от 658,26 лв. (15%).

Следователно, частта от РА, с която на жалбоподателката е установен данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2016г. в размер от 2 602,82 лв. е незаконосъобразна за сумата над 658,26 лв. до пълния размер на задължението (2 602,82 лв.) и следва да бъде отменена. Определена по простото тройно правило, законната лихва върху сумата от 658,26 лв. е 291,30 лв.

Аналогично, частта от РА, която на жалбоподателката са установени вноски за ЗО по ЗЗО за 2016г. за самоосигуряващо се лице в размер от 1 508,88 лв. е незаконосъобразна за сумата над 381,60 лв. до пълния размер на задължението (1 508,88 лв.) и следва да бъде отменена. Определена по простото тройно правило, законната лихва върху сумата от 381,60 лв. е 176,33 лв.

2017г.:

Съдът не констатира наличие на обстоятелства, оборващи констатациите в тази част от РА, досежно установеният данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ в размер от 1 652,11 лв. и начислените законни лихви върху тази сума в размер от 563,60 лв., както и досежно установените вноски за ЗО по ЗЗО в размер от 1 901,22 лв. и начислените закони лихви върху тази сума в размер от 680,84 лв., поради което жалбата е неоснователна в тази си част.

2018г.:

Съдът не констатира наличие на обстоятелства, оборващи констатациите в тази част от РА, досежно установеният данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ в размер от 2 260,07 лв. и начислените законни лихви върху тази сума в размер от 541,83 лв., както и досежно установените (изменените) вноски за ЗО по ЗЗО в размер от 2 083,69 лв. и начислените закони лихви върху тази сума в размер от 535,33 лв., поради което жалбата е неоснователна в тази си част.

Предвид очерталия се изход на делото, на жалбоподателката следва да бъдат присъдени разноски, съразмерно на уважената част от жалбата /14 174,33 лв./, за доказано направените такива по делото и съгласно представения списък на разноските (лист 253). В полза на НАП следва да се присъди юрисконсултско възнаграждение, съобразно отхвърлената част от жалбата /11 726,18 лв./ в минимален размер, определен по реда на чл.8, ал.1, т.4 от Наредба №1 от 09.07.2004г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения.

Така мотивиран, съдът

 

Р Е Ш И:

 

ОТМЕНЯ Ревизионен акт с №Р-16001621001874-091-001 от 09.09.2021г., издаден от Т.В.П.- началник на сектор в ТД- Пловдив на НАП, възложила ревизията; и М.Д.К.- главен инспектор по приходите в ТД- Пловдив на НАП, ръководител на ревизията, изменен с Решение №578 от 05.11.2021г. на директора на Д”ОДОП”- Пловдив, при ЦУ на НАП, с който на Н.П.Ч., ЕГН **********, е установен данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2014г. в размер от 1 660,53 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 1 072,32 лв.; установен е данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2015г. в размер от 2 191,40 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 1 192,01 лв.; установен е данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2016г. в размер от 2 602,82 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 1 151,84 лв.; установен е данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2017г. в размер от 1 652,11 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 563,60 лв.; установен е данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2018г. в размер от 2 260,07 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 541,83 лв.; установени са вноски за ЗО по ЗЗО за 2014г. за самоосигуряващо се лице в размер от 962,62 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 651,14 лв.; установени са вноски за ЗО по ЗЗО за 2015г. за самоосигуряващо се лице в размер от 1 270,37 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 720,66 лв.; установени са вноски за ЗО по ЗЗО за 2016г. за самоосигуряващо се лице в размер от 1 508,88 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 697,23 лв.; установени са вноски за ЗО по ЗЗО за 2017г. за самоосигуряващо се лице в размер от 1 901,22 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 680,84 лв.; установени са вноски за ЗО по ЗЗО за 2018г. за самоосигуряващо се лице в размер от 2 083,69 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 535,33 лв., както следва:

- в частта му, с която на жалбоподателката е установен данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2014г. в размер от 1 660,53 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 1 072,32 лв.;

- в частта му, с която на жалбоподателката е установен данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2015г. в размер от 2 191,40 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 1 192,01 лв.;

- в частта му, с която на жалбоподателката е установен данък по чл.48, ал.2 от ЗДДФЛ за 2016г. в размер от 2 602,82 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 1 151,84 лв., за сумата над 658,26 лв. до пълния размер на задължението от 2 602,82 лв., както и за начислените законни лихви над сумата от 291,30 лв. до пълния им размер от 1 151,84 лв.;

- в частта му, с която на жалбоподателката са установени вноски за ЗО по ЗЗО за 2014г. за самоосигуряващо се лице в размер от 962,62 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 651,14 лв.;

- в частта му, с която на жалбоподателката са установени вноски за ЗО по ЗЗО за 2015г. за самоосигуряващо се лице в размер от 1 270,37 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 720,66 лв.;

- в частта му, с която на жалбоподателката са установени вноски за ЗО по ЗЗО за 2016г. за самоосигуряващо се лице в размер от 1 508,88 лв. и са начислени законни лихви върху тази сума в размер от 697,23 лв., за сумата над 381,60 лв. до пълния размер на задължението от 1 508,88 лв., както и за начислените законни лихви над сумата от 176,33 лв. до пълния им размер от 697,23 лв.

ОТХВЪРЛЯ жалбата в останалите ѝ части.

ОСЪЖДА Националната агенция за приходите, ЕИК *********, да заплати на Н.П.Ч., ЕГН **********, сумата от 744,27 (седемстотин четиридесет и четири цяло и двадесет и седем стотни) лева, представляваща направени по делото разноски, съразмерно на уважената част от жалбата.

ОСЪЖДА Н.П.Ч., ЕГН **********, да заплати на Националната агенция за приходите, ЕИК *********, сумата от 881,79 (осемстотин осемдесет и едно цяло и седемдесет и девет стотни) лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение, съобразно отхвърлената част от жалбата.

Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Адм. съдия:.........................

/Н.Бекиров/