Решение по дело №259/2021 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 23 септември 2021 г. (в сила от 11 май 2022 г.)
Съдия: Светлана Костадинова Драгоманска
Дело: 20217220700259
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 30 юни 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е № 182

гр. Сливен, 23.09.2021 година

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД СЛИВЕН, в публично заседание на тринадесети  септември, през две хиляди двадесет и първа година в състав :

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ  :  СВЕТЛАНА ДРАГОМАНСКА

при секретаря ГАЛЯ ГЕОРГИЕВА и с участието на прокурора ................... , като разгледа докладваното от съдията Светлана Драгоманска адм. дело № 259/2021 г. по описа на Административен съд Сливен, за да се произнесе, съобрази следното :

 

Производството е по реда на чл. 256 във връзка с чл. 145 от Административно процесуалния кодекс /АПК/.

Образувано е по жалба на Р.М.Х. със съдебен адрес ***, чрез адв. Х.Х. ***, с която се иска да бъде осъден Началника на РУ – Котел към ОД на МВР – Сливен да върне контролния му талон, неразделна част от СУМПС, поради отпадане на основанието за задържането му.

В жалбата са изложени съображения за незаконосъобразно задържане на контролния му талон от страна на административния орган и иска да бъде задължен същия да му го върне.

В съдебно заседание, оспорващият редовно призован, не се явява. Представлява се от адв. Х.Х., който поддържа жалбата. Претендира разноски.

Ответникът по жалбата - Началник РУ Котел към ОДМВР – Сливен не изпраща представител и не изразява становище, въпреки дадената възможност.

Съдът, след като обсъди представените доказателства и доводите на страните намира за установено следното:

Жалбата е подадена в предвидения в закона срок от активно легитимирана страна, поради което е допустима.

От фактическа страна видно от представените писмени доказателства се установява, че с АУАН бл. № 907382 от 06.03.2021 г. за нарушение на чл. 140, ал. 1 от  Закона за движение по пътищата е отнет контролен талон № ******* на Р.М.Х., ЕГН **********. С Постановление от 22.03.2021 г. на прокурор при РП Сливен е образувано бързо производство № 97/2021 г. по описа на РУ-МВР – Котел, вх. № 1096/2021 г., по описа на РП – Сливен срещу Р.М.Х., за престъпление по чл. 345, ал.2, вр. ал. 1 от НК. На 10.05.2021 г. от Х. е подадена молба до Началник РУ – Котел към ОДМВР – Сливен с искане да му бъде върнат КТ, отнет с АУАН бл. № 907382 от 06.03.2021 г., тъй като за описаното нарушение е образувано АНД № 362/2021 г. по описа на РС – Сливен, което е прекратено и изпратено по местна подсъдност на РС – Котел. Моли на основание чл. 33, ал. 2 от ЗАНН да бъде прекратено административнонаказателното производство и да му бъде върнат КТ. С писмо изх. № 287000-2012/20.05.2021 г. на Началник РУ – Котел Р.Х. е уведомен, че към настоящия момент в РУ Котел не е получавано Решение на РС – Сливен по БП № 97/2021 г. по описа на РУ Котел за извършено престъпление по чл. 345, ал.2, вр. ал. 1 от НК. След като не му е върнат талона, Х. е пристъпил към съдебното оспорване.

От изложената фактическа обстановка се налага правния извод за неоснователност на жалбата на Р.Х.. Отнемането на контролния талон е на основание чл. 26, ал.1 от Наредба № I-157 от 1.10.2002 г. за условията и реда за издаване на свидетелство за управление на моторни превозни средства, отчета на водачите и тяхната дисциплина – "Контролният талон се отнема при съставяне на акт за нарушение по Закона за движението по пътищата. Номерът на контролния талон се вписва в акта". Оттук нататък съществуват две хипотези за връщане на контролния талон – ал.3 и ал.4 на чл. 26 от Наредбата, като едната е свързана с изпълнението на чл. 190, ал.3 от Закона за движение по пътищата, а именно заплащане на наложената глоба, а другата с влизане в сила на съдебно решение или определение за отпадане на административнонаказателната отговорност. Цитираните разпоредби от Наредбата са в сила от 22.02.2013 г. Съгласно сочената разпоредба на чл. 33 ЗАНН, на която се позовава оспорващия, се забранява на административнонаказващите органи да образуват административнонаказателно производство, когато за същото деяние е възбудено наказателно преследване. Това означава, че започването или продължаването на административнонаказателното производство зависи от завършването на предварителното или съдебното производство /Тълкувателно решение № 112 от 16.12.1982 г. по н. д. № 96/82 г., ОСНК/. Липсват данни и доказателства за заплащане на глобата или отпадане на отговорността т.е. задържането на контролния талон на жалбоподателя е правомерно.

С оглед гореизложеното, жалбата, като необоснована и неоснователна следва да бъде отхвърлена.

Предвид изхода на спора, претенцията на оспорващия за присъждане на направените по делото разноски е неоснователна.

Воден от гореизложеното, Административен съд - Сливен

 

Р          Е          Ш          И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на Р.М.Х., ЕГН ********** ***, с която се иска да бъде осъден началника на РУ – Котел към ОД на МВР – Сливен да извърши фактически действия – връщане на КТ.

Решението подлежи на касационно оспорване в 14-дневен срок от съобщаването му на страните, чрез връчване на препис от същото, пред Върховния административен съд на Република България.

                                                

 

                

                                           АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Начало на формуляра