Р
Е Ш Е
Н И Е № 381
гр.Сливен, 09.08.2019 г.
В И М Е Т
О НА
Н А Р О Д А
Сливенският районен съд, наказателно
отделение, шести състав, в публично съдебно заседание на дванадесети юли през
две хиляди и деветнадесета година в
състав :
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: СВИЛЕНА ДАВЧЕВА
при съдебен секретар Марияна Семкова. като разгледа докладваното от председателя АНД № 598
по описа за 2019 год., за да се произнесе, взе предвид следното :
Производството е образувано по повод
жалба от "Дария 2011" ЕООД, представлявано
от Гергана Стоянова Пейчева - Момчилова против Наказателно постановление № 407660-F396157 от 14.01.2019 г., издадено от Началник Отдел
"Оперативни дейности" - Бургас, ЦУ на НАП, с което на дружеството е
наложена имуществена санкция в размер на 5000 лв. за нарушение на чл. 33, ал. 1
от Наредба № Н-18/13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в
търговските обекти, чрез фискални устройства, издадена от МФ, вр.чл.118, ал.4 от ЗДДС.
В с.з. жалбоподателят,
редовно призован се представлява от процесуален представител по пълномощие,
който поддържа жалбата и пледира обажалваното
наказателно постановление да се отмени или евентуално да бъде изменена
наложената имуществена санкция.
В с.з. административно - наказващият
орган се представлява от юриск. Желева, моли съда да
потвърди наказателното постановление или да го измени.
Въз основа на събраните по делото доказателства, преценени в своята съвкупност и по отделно като безпротиворечиви и относими към предмета на делото, съдът изведе следната фактическа обстановка:
На 20.07.2018 г. от служители на
Централно управление на НАП, Главна дирекция „Финансов контрол”, била извършена
проверка със засичане на касовата наличност на търговски обект – кафе аператив
на адрес гр. Сливен, бул. "Христо Ботев" № 45, стопанисван от търговско
дружество „Дария
Въз основа на така установеното от фактическа страна, съдът изведе следните правни изводи:
Жалбата е допустима, подадена в
законния срок от лице, имащо правен интерес от обжалването на НП, а разгледана
по същество се явява частично основателна.
Безспорно се установява от събраните по
делото писмени и гласни доказателства, че е допуснато констатираното административно
нарушение. При извършената на 20.07.2018
г. проверка е била констатирана положителна разлика в размер на 345.20 лева
между паричните средства в касата и дневния оборот от касовия апарат. Тази
разлика не е отразена като промяна в касовата наличност чрез операция
"служебно въведени" или "служебно изведени" във
функциониращо в обекта фискално устройство, а то притежава операции
"служебно въведени" и "служебно изведени". Това
представлява нарушение на чл.33 от Наредба Н-18/13.12.2006 г. на МФ.
Нарушението на чл. 33, ал. 1 от Наредба № Н-18/13.12.2006 год. за регистриране
и отчитане на продажби в търговски обекти чрез фискални устройства, издадена от
МФ във връзка с чл. 118, ал. 4
от ЗДДС се изразява
в констатиране на промяна на касовата наличност (начална сума, въвеждане и
извеждане на пари във и извън касата) на фискалното устройство, която не е била
регистрирана във фискалното устройство чрез операциите "служебно
въведени" или "служебно изведени" суми.
Съдът не констатира нарушения на
процедурата, както при съставяне на акта за установяване на административно
нарушение, така и при издаване на наказателното постановление. И съставеният
акт и издаденото въз основа на него наказателно постановление съдържат всички
необходими реквизити по ЗАНН. В акта точно е описано извършеното от
жалбоподателя нарушение и обстоятелствата, при които
е извършено.
По отношение на размера на наложеното
на жалбоподателя наказание съдът констатира, че
същото е наложено на основание чл. 185, ал. 2
от ЗДДС. Съгласно
цитираната разпоредба извън случаите по ал. 1 на лице, което извърши или
допусне извършването на нарушение по чл. 118 или на нормативен акт по неговото
прилагане, се налага глоба - за физическите лица, които не са търговци, в
размер от 300 до 1000 лв., или имуществена санкция - за юридическите лица и
едноличните търговци, в размер от 3000 до 10 000 лв.; както и че когато
нарушението не води до неотразяване на приходи, се
налагат санкциите по ал. 1. Следователно след като констатираното
несъответствие между действителната наличност на паричните средства в касата и
наличността по фискално устройство в размер на 345.20 лева, не се дължи на
продажба / не са събрани доказателства сочената сумата да е резултат от
неотчетени продажби/, с оглед на квалификацията на нарушението по чл. 33, ал. 1
от Наредба № Н-18/13.12.2006 год. за регистриране и отчитане на продажби в
търговските обекти чрез фискални устройства, издадена от МФ, то е следвало да
се приложи разпоредбата на чл. 185, ал. 2, изр. 2 от ЗДДС, касаеща
именно случаите когато нарушението не води до неотразяване
на приходи и да наложи санкцията по ал. 1, а не по чл. 185, ал. 2
от ЗДДС.
Ето защо
съдът намира, че следва да измени обжалваното наказателно постановление, в
частта относно основанието за налагане на административното наказание, като го
преквалифицира на такова по чл. 185, ал. 2, изр. 2
във вр. чл. 185, ал. 1
от ЗДДС и да намали
размера на наложеното административно наказание "Имуществена санкция"
от 3000,00 лева на 500,00 лева. Съдът намира, че санкция с така определения
размер съответства в пълна степен на тежестта на извършеното нарушение.
С оглед
гореизложеното, съдът:
Р
Е Ш И:
ИЗМЕНЯ Наказателно постановление № 407660-F396157 от 14.01.2019 г., издадено от Началник Отдел
"Оперативни дейности" - Бургас, ЦУ на НАП, с което на "Дария 2011" ЕООД, ЕИК *********, представлявано от
Гергана Стоянова Пейчева - Момчилова за нарушение на чл. 33, ал. 1 от Наредба №
Н-18/13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти,
чрез фискални устройства, издадена от МФ, вр.чл.118, ал.4 от ЗДДС
е наложено административно наказание "имуществена санкция" в размер на
5000 лв. на основание чл. чл. 185, ал.
2 от ЗДДС,
като на основание чл. 185, ал. 2, изр. 2 във вр. чл. 185, ал.
1 от ЗДДС
НАМАЛЯВА размера на наложеното
административно наказание "Имуществена санкция" от 5000,00 лева /пет
хиляди лева/ на 500,00 лева /петстотин лева/.
Решението подлежи на касационно
обжалване пред Административен съд - Сливен в 14 – дневен срок от съобщаването
му на страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: