Определение по дело №404/2023 на Административен съд - Кюстендил

Номер на акта: 620
Дата: 29 декември 2023 г.
Съдия: Иван Христов Демиревски
Дело: 20237110700404
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 19 декември 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е  № 620

 

гр. Кюстендил, 29.12.2023 год.

 

В  И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

 

         ИВАН  ДЕМИРЕВСКИ, съдия при Кюстендилския административен съд, докладчик по адм. д. № 404/2023 г., в закрито заседание на двадесет и девети декември две хиляди двадесет и трета година, за да се произнесе, взе предвид следното:

    

Делото е образувано след като с Определение № 727/14.12.2023 г., постановено по адм. дело № 666/2023 г. Административен съд – Враца е прекратил образуваното производство и на основание чл. 135 ал. 2 от АПК е изпратил делото по подсъдност на Административен съд – Кюстендил.

Предявена е жалба от Н.Г.С. ***, махала „О“ № * и адрес за кореспонденция гр. М, ул. „П Б № * срещу Писмо изх. № ППН-02-297#3/20.09.2023 г. на председателя на Комисия за защита на личните данни /КЗЛД/ относно извършена проверка по подаден до комисията сигнал. С цитираното писмо оспорващата е уведомена за резултатите от извършената проверка. Иска се отмяна на писмото.   

            Съдът, като се запозна с изложеното в жалбата, становището на ответника и приложените по делото доказателства, намира следното от фактическа и правна страна:

            Оспорващата е подала сигнал до Комисия за защита на личните данни с твърдения за незаконосъобразно обработване на лични данни от страна на АЕЦ „Козлодуй“ ЕАД. В сигнала се твърди, че личните данни за здравословното състояние /резултати от Ковид-тестове, резултати от медицински прегледи, лабораторни изследвания, епикризи и др./ на работещите в АЕЦ „Козлодуй“ ЕАД се съхраняват в електронна здравна програма, която се поддържа от компютърни специалисти, имащи достъп до личните данни за здравословното състояние на работещите в  АЕЦ „Козлодуй“ ЕАД. Според С. такъв достъп има и изпълнителния директор на  АЕЦ „Козлодуй“ ЕАД, както и някои негови подчинени /компютърни специалисти/, а според нея това е в нарушение на Регламент ЕС 2016/679 и може да породи дискриминация, накърняване на репутацията, нарушаване поверителността на личните данни, които са защитени от професионална тайна и може да доведе до физически, материални или нематериални вреди.

С Писмо изх. № ППН-02-297#3/20.09.2023 г. на председателя на Комисия за защита на личните данни С. е уведомена за резултатите от извършената проверка – не са констатирани нарушения на разпоредбите на Регламент ЕС 2016/679 и/или на ЗЗЛД, като също така е уведомена, че съгласно чл. 38 ал. 1 от ЗЗЛД при нарушени права по Регламент ЕС 2016/679 и ЗЗЛД, субектът на данни има право да сезира комисията в срок 6 месеца от узнаване на нарушението, но не по-късно от две години от извършването му. С оглед издадената на 22.12.2020 г. Заповед № РД-01-724 на Министъра на здравеопазването, срокът за сезиране на КЗЛД е изтекъл.

            Анализът на доказателствата  към административната преписка обосновава изводи за липса на годен за оспорване административен акт – основание за недопустимост на жалбата по чл.159 т.1 от АПК. Обжалваното Писмо изх. № ППН-02-297#3/20.09.2023 г. на председателя на КЗЛД е издадено по подаден сигнал на оспорващата, съдържащ данни за незаконосъобразно обработване на лични данни от страна на АЕЦ „Козлодуй“ ЕАД. Производството по сигнала е самостоятелно производство, регламентирано в Дял втори, глава осма, раздел трети на АПК. Разпоредбите на чл. 15, ал. 2 и чл. 109 от АПК дават право на всеки гражданин и организация да подават сигнали, но това право се ограничава само със сезирането на компетентния административен орган. Същото не обосновава наличието на правен интерес тези лица и организации да оспорват постановените решения по подадения от тях сигнал, независимо от постановения резултат във връзка със сигнала. Разпоредбата на чл. 124, ал. 2 АПК изрично предвижда, че решението, постановено по подаден сигнал, не подлежи на обжалване. Липсва годен предмет на съдебен контрол, а оттам и абсолютна процесуална предпоставка за допустимост на съдебното производство.

Освен това оспореното писмо не притежава характеристиките на индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21 от АПК, който да подлежи на съдебен контрол за законосъобразност.

            По горните съображения следва подадената жалба да бъде оставена без разглеждане, а образуваното въз основа на нея производство - прекратено.

           

По изложените съображения и на основание чл. 159 т. 1 от АПК,  съдът

 

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

            ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Н.Г.С. срещу Писмо изх. № ППН-02-297#3/20.09.2023 г. на председателя на Комисия за защита на личните данни.

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 404/2023  по описа на КнАдмС.

            Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред ВАС в 7-дневен срок от съобщаването.

            Определението да се съобщи на страните чрез изпращане на препис от него.

 

                                                                            

 

 

Административен съдия: