Р Е Ш Е Н И Е
№ 75 / 8.7.2019г. гр. Карнобат
В ИМЕТО НА НАРОДА
К А Р НО Б А Т С К И Я Т Р А Й О Н Е Н С Ъ Д , ІІІ
състав
На дванадесети юни две хиляди и деветнадесета година
В публично заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Д. МАРИНОВ
Съдебни
заседатели: 1..........................................
2..........................................
Секретар
………………ДАРИНА ЕНЕВА …............................................
Прокурор...................................................................................................................
Като разгледа докладваното от съдията ……….МАРИНОВ……….…………
А Н Х дело номер........81............по описа
за...............2019................година
Производството по настоящото дело е по
реда на чл. 59 и сл. от ЗАНН , като е
образувано по повод подадената жалба от Н.Д.Г. против наказателно постановление № 02-36 от 06.03.2019 година на Началника отдел Рибарство и контрол – Черно
море гр. Бургас към Главна дирекция
Рибарство и контрол при Изпълнителна
агенция по рибарство и аквакултури гр. Бургас с което на същия жалбоподател за
извършено административно нарушение по
чл. 30 ал.3 т.1 от Закона за рибарство и
аквакултури е наложено административно наказание глоба в размер на
1 500 лв. на основание чл. 70 ал.1 от същия закон, както и на
основание чл. 90 ал.1 от Закона за
рибарството и аквакултурите / ЗРА / е
постановено отнемане в полза на Държавата на уредите – 2 броя въдици респ. риболовни пръчки .
Жалбоподателят посочен по- горе е останал недоволен от така наложеното му
административно наказание , като същият в жалбата си оспорва , че е извършил съответното административно
нарушение за което му е наложено
и съответното административно наказание с горепосоченото наказателно
постановление , като твърди , че извършеното от него не представлява адм.
нарушение по смисъла на ЗРА и че по този начин адм. наказващия орган е извършил
нарушения при приложението на закона – в случая Закона за рибарството и
аквакултурите тъй като неправилно е
квалифицирал извършеното от него адм. деяние като адм. нарушение и затова
обжалваното наказателно постановление се явявало неправилно и незаконосъобразно
и моли да бъде отменено изцяло .Същият посочва , че при издаването на
процесното обжалвано от него наказателно постановление са нарушени съществени
процесуални правила и поради това същото се явявало незаконосъобразно и моли
съдът да го отмени изцяло като такова .
В съдебно
заседание жалбоподателят посочен по- горе
редовно призован не се явява лично
, като същият чрез пълномощника си и
процесуален представител взема становище по жалбата като я поддържа като
твърди, че не е извършил процесното вменено му адм. нарушение , както и че извършеното
от него дори да се счете като адм. нарушение не е установено по съответния ред
от адм. наказващия орган с издаденото от него
наказателно постановление , като последният неправилно е приложил процесуалния закон при
установяването му и затова моли съдът да отмени обжалваното от него наказателното постановление изцяло. Отделно
жалбоподателя чрез процесуалният си представител твърди, че по отношение на
него са налице и други обстоятелства които
показват , че същият не следва да носи адм. наказателна отговорност за
извършеното от него деяние , а наложеното му адм. наказание се явява по този
начин незаконосъобразно , които
основания също сочат до извода за отмяна
на наложеното му адм. наказание.
За административнонаказващия орган редовно
призован се явява негов процесуален представител в
съдебно заседание , като същият по този начин взема становище по така подадената срещу издаденото наказателно
постановление жалба, като счита същата за неоснователна и моли съда да я
отхвърли изцяло и респ. да потвърди процесното наказателно постановление като
правилно и законосъобразно.
След поотделната и съвкупна преценка на събраните по
време на съдебното следствие доказателства, съдът приема за установено от
фактическа и правна страна следното:
Обжалваното от жалбоподателя Н.Д. Г. наказателно постановление № 02-36 от 06.03.2019 година
на Началник отдел Рибарство и контрол- Черно море гр. Бургас към Главна дирекция Рибарство и контрол при Изпълнителна агенция по рибарство и
аквакултури гр. Бургас е издадено въз основа на акт за установяване на административно
нарушение № В 0007683 от 08.09.2018 г., затова , че
на 08.09. 2018 г. в 09. 30 часа при извършване на проверка
се установило , че жалбоподателят извършва
любителски риболов на водоем
различен от Черно море и река Дунав , а
именно - язовир Камчия в местност Краварника
, с два броя риболовни пръчки с монтирани по два броя куки, с което жалбоподателят е извършил нарушение на разпоредбата на чл. 30 ал.3 т.1 от Закона за рибарството и
аквакултурите във връзка със Заповед №
РД 09 – 98 от 26.02.2016 г. на Министъра на земеделието и храните и за което адм.
нарушение на основание чл. 70 ал.1 от Закона
за рибарството и аквакултурите му е
наложено адм. наказание- глоба в минимален размер от 1500 лв.. и на основание чл. 90 ал.1 от ЗРА са отнети в полза на Държавата собствените на
жалбоподателя уреди с които е извършвал риболов – 2 броя въдици .
Горепосочената фактическа обстановка по делото се
подкрепя от оказанията на разпитаните в съдебно заседание свидетели О.Р. и Н.К.
, които се явяват очевидци на
извършеното от жалбоподателя деяние и
които твърдят по категоричен начин, че жалбоподателят е извършил приписваното му административно
нарушение , описано в наказателното постановление .
Жалбоподателят чрез пълномощника си твърди в съдебно
заседание , че не е ловил на забранено за риболов място, тъй не е знаел , че мястото
където е извършвал любителски риболов е било разрешено за такъв.
Не се спори между страните по делото,
че жалбоподателят е притежавал билет за
любителски риболов важащ за процесната дата 8.9.2018 г. когато е извършвал
любителски риболов в местността Краварника
край язовир Камчия. Тука следва да се отговори на въпроса дали на това
място където е извършвал риболов
жалбоподателя е било забранено за
риболов като в тази връзка следва да се
определи дали в частност е попадало в
санитарно- охранителната зона на язовир Камчия или извън нея.
Действително със заповед № РД 09-98 от
26.02.2016 г. на Министъра на земеделието и храните е забранено
извършването на риболов през 2016 , 2017
и 2018 г. в рибностопанските обекти по
чл. 3 ал.1 т.1 и т.2 от ЗРА , какъвто безспорно се явява язовир Камчия. В
същата заповед е посочено , че е забранен риболова в язовир Камчия съгласно приложение № 1 от Наредба № 37 от
10.11.2008 г. за ползването на язовирите – държавна собственост , в
рибностопанско отношение и правилата за извършване
на стопански , любителски риболов и аквакултури
в обектите държавна собственост
по чл. 3 ал.1 т.1 от Закона за рибарството и аквакултурите издадена от
Министерството на околната среда и водите и Министерството на земеделието и храните , като в последната
наредба в приложение № 1 е посочено , че за язовир Камчия чието основно предназначение е за питейно-
битово водоснабдяване любителския
риболов е разрешен единствено извън санитарно – охранителната зона .
Следователно може да се извършва любителски
риболов извън санитарно – охранителната зона на язовир Камчия , което право е
дадено от горепосочената Наредба № 37 от 10.11.2008 г. на съответния риболовец
който притежава надлежно заверен билет за любителски риболов който нормативен
акт е с по – висока степен на йерархия от
процесната горепосочена заповед.
Видно обаче е че по делото не са приложени доказателства от адм. наказващия
орган , което е негово задължение че към процесния период на извършване на
деянието от жалбоподателя , а и към настоящия момент има издадена заповед на Министъра на околната среда и водите за учредяване на санитарно- охранителна зона около язовир Камчия ,което води до
единствения извод , че такава липсва , като по делото е без значение кой правен
субект може да инициира тази процедура и кой може да я осъществи занапред.
Разпитания в съдебно заседание
свидетел Д. Г. твърди, че жалбоподателя
е извършвал любителски риболов на река Камчия , като и свид. Р. и К. твърдят това , което се признава от жалбоподателя , но
последният посочва , че мястото където е извършвал риболов не е язовир Камчия , а в местността след него . Съдът
намира , че е в тежест на адм. наказващия орган да ангажира неопровержими
доказателства , че жалбоподателя е извършвал риболов на самия язовир Камчия и
респ. в неговата санитарно- охранителна зона
т.е. в забранено за риболов място и тъй като по делото адм. наказващия
орган не ангажира такива категорични доказателства , а и с оглед на факта , че
язовир Камчия няма санитарно- охранителна зона , то съдът намира , че
жалбоподателя е извършвал риболов на
разрешено затова място , извън
санитарно- охранителната зона на язовир Камчия. По този начин съдът намира, че
жалбоподателят не е извършил деянието което е адм. нарушение на разпоредбата на
чл. 30 ал.3 т.1 от ЗРА от обективна страна и респ. не е извършил вмененото му
адм. нарушение с оглед на което съдът
намира, че адм. наказващия орган не е приложил правилно материалния закон – в случая
ЗРА и затова процесното наказателно постановление се явява напълно
незаконосъобразно и като такова следва да бъде отменено изцяло .Тука съдът
намира, че не следва да разглежда сочените от жалбоподателя чрез процесуалния
му представител други основания за отмяна на наказателното постановление, тъй
като същите не се явяват такива и при съществуването им не са налице основания
за исканата отмяна.
В случая съдът намира, че е установено по един
несъмнен и категоричен начин , че жалбоподателят не е извършил горепосоченото
адм. нарушение за което напълно
неправилно и незаконосъобразно на същият
жалбоподател му е наложено административно наказание – глоба в
минималния размер предвиден в 70
ал.1 от ЗРА за такова адм. нарушение , а именно –в размер на 1500 лв. и е постановено отнемане в полза на
Държавата на основание чл. 90 ал.1 от
ЗРА, поради което същото наказателно постановление като неправилно и незаконосъобразно
следва да бъде отменено изцяло.
Мотивиран
от гореизложеното Карнобатският районен съд
Р
Е Ш И
:
ОТМЕНЯ
изцяло наказателно постановление №
02-36 от 06.03.2019 година
на Началник отдел Рибарство и контрол- Черно море гр. Бургас към Главна дирекция Рибарство и контрол при Изпълнителна агенция по рибарство и
аквакултури гр. Бургас което е издадено въз основа на акт за установяване на административно
нарушение № В 0007683 от 08.09.2018 г.
против Н.Д.Г. с ЕГН ********** същият с
постоянен адрес *** с което на Н.Д.Г. за твърдяно извършено от него административно нарушение на дата 08.09.2018
година по чл. 30 ал.3 т.1 от Закона за рибарството и
аквакултурите във връзка със Заповед №
РД 09 – 98 от 26.02.2016 г. на
Министъра на земеделието и храните на
основание чл. 70 ал.1 от Закона за
рибарството и аквакултурите му е
наложено адм. наказание- глоба в минимален размер от 1500 лв.. и на основание чл. 90 ал.1 от ЗРА са отнети в полза на Държавата на собствените
на Н.Д.Г. риболовни уреди 2 бр. риболовни въдици, като напълно незаконосъобразно.
РЕШЕНИЕТО може да се обжалва с
касационна жалба пред Административен съд Бургас в 14 дневен срок, считано от съобщаването му
на страните.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: