Разпореждане по дело №917/2024 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 4211
Дата: 13 май 2024 г.
Съдия:
Дело: 20247180700917
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 29 април 2024 г.

Съдържание на акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

№ 4211

Пловдив, 13.05.2024 г.

Административният съд - Пловдив - VI Състав, в закрито заседание в състав:

Съдия: ЗДРАВКА ДИЕВА
като разгледа докладваното от съдията Здравка Диева административно дело917 по описа за 2024 година на Административен съд - Пловдив, за да се произнесе, взе предвид следното:

1. На 09.05.2024г. са отстранени нередовности в жалбата на Всестранна кооперация / ВК / „Свети Власий“, [ЕИК], адрес : [населено място], [улица], представлявано от председателя В. Г. Г.. Представени са нот.акт № 136 / 02.04.2015г. – констативен за собственост върху недвижим имот /л.16/, представляващ сграда с [идентификатор] по КККР на [населено място] с адрес на сградата – [населено място], [улица], която сграда е разположена в [ПИ]. Сградата е заварен строеж по см. на § 21 З. З. и съгласно §6 от Наредбата за въвеждане в експлоатация на строежите в РБ от 31.07.2003г. – не подлежи на ново приемане и въвеждане в експлоатация. Посоченото е удостоверено от арх. М.Х. – община Марица, за което е издадено удостоверение от 20.11.2014г. /л.18/.

Жалбата е против Заповед № РД-09-1376/03.10.2023г., издадена от И.Д. кмет на община Марица, с която оспорващото лице твърди да е ограничен достъпа до собствения му имот – [ПИ] /[ПИ]/ в [населено място], като са поставени метални прегради в ПИ с [идентификатор] по КККР на [населено място] /[ПИ]/ - представляващ улица, публична общинска собственост, които прегради възпрепятстват свободния достъп до имота на кооперацията.

2. На 10.05.2024г. е представена преписката по издаване на оспорената Заповед № РД-09-1376/03.10.2023г., с която : Във вр. със сигнал-жалба № ЖС-86/29.09.2023г. и становище на комисия от 02.10.2023г., с цел осигуряване на нормално обществено ползване на вътрешна улична мрежа и предприемането на допълнителни мерки за подобряване организацията на движение и обезопасяване на зоните с интензивно пешеходно движение, с ограничаване транзитното преминаване на МПС в междублоково пространство в жилищен квартал на [улица], № 2Б, № 2В, № 2Г и №2Д, [населено място], е наредено : Да се преустанови движението на МПС през вход/изход към вътрешна улица в междублоково пространство от ул.Карловска /път II-64 Карлово-Пловдив/. За целта следва да се монтират предпазни парапети и вертикална сигнализация. Транспортният достъп към вътрешна улица в междублоково пространство на жилищния квартал на [улица], № 2Б, № 2В, № 2Г и №2Д, [населено място], следва да се осъществява през западния вход/изход при ул.Янтра.

3. Изискани са служебно и постъпили на 09.05.2024г. – извлечения от КККР на [населено място] по отношение [ПИ] и [ПИ] /л.9 и сл./ : [ПИ] е с НТП : за второстепенна [улица]. Според данни от КР – [ПИ] е общинска публична собственост. [ПИ] се намира в [ПИ] и е с предназначение : сграда за търговия. Според данни от КР – [ПИ] е собственост на ВК Свети Влас.

При описаните данни е необходимо за изясняване характера на оспорения административен акт – да бъдат приложени допълнителни доказателства, от които да се изясни във вр. с чл.3 ал.1, ал.2 ЗДв.П /“ Лицата, които стопанисват пътищата, ги поддържат изправни с необходимата маркировка и сигнализация за съответния клас път, организират движението по тях така, че да осигурят условия за бързо и сигурно придвижване и за опазване на околната среда от наднормен шум и от замърсяване от моторните превозни средства.; За организиране на движението по пътищата се използват светлинни сигнали, пътни знаци и пътна маркировка върху платното за движение и крайпътните съоръжения, които се поставят само след възлагане от собственика или администрацията, управляваща пътя, при условия и по ред, определени с наредбата по ал. 3. Светлинните сигнали, пътните знаци и пътната маркировка върху платното за движение и крайпътните съоръжения представляват единна система съгласно Конвенцията за пътните знаци и сигнали и се изработват и поставят така, че да бъдат лесно разпознавани.“/ и с Наредба № 1 от 17.01.2001г. за организиране на движението по пътищата „(отменен 08.12.2023г.), издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, обн., ДВ, бр. 13 от 10.02.2001 г., доп., бр. 20 от 8.03.2019 г., отм., бр. 88 от 4.11.2022 г., в сила от 6.11.2023 г.; Решение № 2502 от 9.03.2023г. на ВАС на РБ и Решение № 11227 от 16.11.2023 г. на ВАС на РБ - бр. 102 от 8.12.2023 г., в сила от 8.12.2023 г.“ / Чл. 6. За организиране на движението по пътищата се изготвят: 1. генерални планове за организация на движението (ГПОД) в населени места; Чл. 8. (1) (Предишен текст на чл. 8 – ДВ, бр. 20 от 2019 г.) Актуализация на ГПОД и ПОД се извършва при: 1. промяна в пътнотранспортната обстановка в резултат на променена с повече от 30 на сто интензивност на транспортните и пешеходните потоци; 2. нарастване на пътнотранспортната аварийност; 3. увеличаване въздействието на автомобилния транспорт върху околната среда над допустимите норми за шум, вибрации, газове и други вредни емисии; 4. несъответствие на съществуващата организация на движението с изискванията на действащата нормативна уредба. (2) (Нова – ДВ, бр. 20 от 2019 г.) Проверка за установяване обстоятелствата по ал. 1 се извършва от стопанина на пътя на 5 години или в по-кратък срок при възникване на някое от тези обстоятелства. (3) (Нова – ДВ, бр. 20 от 2019 г.) Доклад за резултатите от проведената проверка и оценка за необходимостта от актуализация на ПОД и ГПОД се представя за одобрение на министъра на регионалното развитие и благоустройството или на съответния общински съвет в зависимост от стопанина на пътя.; Чл. 9. (1) Генерален план за организация на движението се разработва за цялата територия на населеното място или за част от него - район, зона, жилищен комплекс, и обхваща всички комуникационно-транспортни площи, обслужващи движението на пътните превозни средства, превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници, пешеходното и велосипедното движение и паркирането.; др./ :

- налице ли е Генерален план за организация на движението за цялата територия на населеното място – [населено място] или за част от него - район, зона, жилищен комплекс и по-конкретно - междублоково пространство на жилищния квартал на [улица], № 2Б, № 2В, № 2Г и №2Д, [населено място]; какво предвижда Генералния план за междублоково пространство на жилищния квартал на [улица], № 2Б, № 2В, № 2Г и №2Д, [населено място] – с представяне на извадка за конкретната територия, вкл. [ПИ] и [ПИ].

Посочените данни са необходими за преценка дали оспореният акт е с еднократно или многократно правно действие. Възприето е, че „Независимо, от обстоятелството, че Генералният план за организация на движението се изработва със срок на валидност до 5 години, съгласно чл. 9, ал. 3 от посочената по-горе Наредба, настоящият съдебен състав счита, че въведените с него правила за организация на движението, имат многократно правно действие. Това е така, тъй като чрез въведените с него ограничения и забрани за преминаване през процесната територия с пътни превозни средства, важащи за продължителен период от време, се налага трайно и повтарящо се поведение, което следва да се спазва от неограничен брой лица. Или с оглед на своето съдържание, характер и правни последици, оспорената заповед представлява нормативен административен акт по смисъла на чл. 75 АПК, тъй като именно това са елементите, които определят правната същност на акта, а не неговата форма, наименование или издател.“ - Определение № 10483 от 29.07.2020г. на ВАС по адм. д. № 6861/2020 г., 5-членен с-в.

Мотивиран с изложеното, съдът

РАЗПОРЕДИ :

ЗАДЪЛЖАВА Кмета на община Марица в 7 дн.срок от получаване на съобщението да представи : Генерален план за организация на движението за цялата територия на населеното място – [населено място] или за част от него - район, зона, жилищен комплекс и по-конкретно - междублоково пространство на жилищния квартал на [улица], № 2Б, № 2В, № 2Г и №2Д, [населено място]; да отговори писмено : какво предвижда Генералния план – с представяне на извадка за конкретната територия, вкл. [ПИ] и [рег. номер] КККР на [населено място] и изменя ли се същия с оспорената заповед в частта за конкретната територия; одобрен и действащ проект за организация на движението относно вътрешна улица в междублоково пространство на жилищния квартал на [улица], № 2Б, № 2В, № 2Г и №2Д, [населено място] и изменя ли се същия с оспорената заповед.

Съдия: