Протокол по дело №156/2022 на Районен съд - Котел

Номер на акта: 206
Дата: 15 декември 2022 г. (в сила от 15 декември 2022 г.)
Съдия: Тодорка Стоянова Цончева
Дело: 20222210200156
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 14 ноември 2022 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 206
гр. Котел, 14.12.2022 г.
РАЙОНЕН СЪД – КОТЕЛ в публично заседание на четиринадесети
декември през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:Тодорка Ст. Цончева
при участието на секретаря Нелли Хр. Митева
Сложи за разглеждане докладваното от Тодорка Ст. Цончева
Административно наказателно дело № 20222210200156 по описа за 2022
година.
На именното повикване в 14:00 часа се явиха:
Жалбоподателят К. С. К., ред. призован, явява се, представлява се по
пълномощие от адв. С. Г.;
Въззиваемата страна Агенция пътна инфраструктура, нередовно
призовани, представлява се от юрисконсулт С.а К, надлежно упълномощена;
Свидетелят Д. З. Ч., ред. призована, не се явява;
Свидетелят Е. Е. Д., ред. призован, не се явява.
Съдът докладва получената молба от двамата свидетели за това, че не
могат да се явят в съдебно заседание, тъй като извършването на разпит
едновременно на двама служители на КПП Дунав мост, било изключително
трудно с осигуряване на работници на пункта и не можели да се явят. Молят
да се проведе разпит по делегация в РС Русе.
По даване ход на делото:
Адв. Г.: Да се даде ход на делото.
Юрисконсулт К: Да се даде ход на делото.
Жалбоподателят: Да се гледа делото.

СЪДЪТ ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО

Съдът РАЗЯСНЯВА на страните правата им по чл. 274 от НПК за
1
отводи към състава на съда, защитника и съдебния секретар.
Адв. Г.: Нямам такива искания.
Юрисконсулт К: Нямам такива искания.
Жалбоподателят: Нямам такива искания.
Съдът РАЗЯСНЯВА на страните правата им по чл. 275 от НПК за
събиране на нови доказателства, както и за изменение в реда на съдебното
следствие.
Адв. Г.: Представям Ви извадка от банкова сметка на SCORPIO SPEED,
чиято собственост е превозното средство, от която е видно, че е платена
въпросната тол такса. Представям и извадка от джи-пи-ес на автомобила, в
който е посочен маршрута, който е изминат и заявка-договор за натоварен
товар, от която е видно, че автомобилът е натоварен в с. Симеоново, област
Ямбол и маршрута е зададен до Германия, в смисъл, че началната точка е
била с. Симеоново, област Ямбол.
Юрисконсулт К: Представям и моля да бъдат приети и приобщени
доказателства описани в нарочната молба. Има маршрутна карта с маршрута,
който е заявен от потребителя, т.е. е заявен маршрут от ГПП Русе в посока
Ямбол. Маршрута не е спазен по маршрутната карта. Второто доказателство е
разпечатка от системата, от която е видно местонахождението на
контролното устройство, че същото се намира на територията на общ. Котел.
В решението на Министерски съвет, в което са приети списъците на
пътищата, които са платени и се изисква тол такса, всеки един път е разделен
на тол-сигменти, с джипиес координати с начална и крайна точка. Това
решение на министерски съвет е обнародвано в Държавен вестник бр. 16 от
24. 02. 2020г. и е влязло в сила на 24. 02. 2020г.
Адв. Г.: Относно твърденията на процесуалния представител на АПИ,
че е платен обратния маршрут, в тази връзка сме поискали техническа
експертиза, с оглед на това, че самият сайт на АПИ просто при самото
плащане действително се завърта обратния маршрут. Точно в тази техническа
експертиза сме поискали да се види началната и крайната точка на маршрута
и поради това, че както спомена процесуалния представител на АПИ в самия
сайт предварително са зададени маршрути, а в действителност няма опция,
според местоположението на превозното средство да се създаде точка, от
където се тръгва. Просто няма такава възможност. Затова искаме експертиза.
Маршрутната карта се прави за целия път. Зададени са отделни маршрути,
2
примерно камионът се намира в това село, но маршрута, от където трябва да
тръгне е на десет километра, а няма възможност ръчно да си зададе този
маршрут. Няма възможност
Юрисконсулт К: Първо искам да възразя по представеният към жалбата
документ, в който се твърди, че е маршрутна карта. Тази маршрутна карта –
това което е представено не е в цялост. Представила съм Ви в моята молба за
сведение друга маршрутна карта на същия автомобил която е разпечатана от
нашия сайт и е достъпна за всички, в която са посочени точно както начална
точка на маршрут, крайна точка на маршрут, междинни точки, за същия
автомобил, само че за друг период – 26. 10. 2022г. и в нея може да видите как
са зададени маршрутите. Не са представили в цялост маршрутната карта. По
отношение на техническата експертизата възразявам допускането й, тъй като
същата не е необходима, с оглед на представените от мен доказателства.
Представила съм Ви за сведение екранна справка от интернет сайта на
Национално тол управление и начина на купуване на маршрутната карта и
предварителния избор на посочване на маршрута по маршрутната карта, с
избрана начална. Може да има до четири междинни точки, които клиента ги
избира и крайна точка. Всяка една точка като започне да пише например
Ямбол му излизат различните тол-сегменти с описание на пътя, който заема.
Това избиране се прави единствено от потребителя. Той завява, как, от къде
точно ще мине, през кои точки ще мине и коя му е крайната точка. Няма нищо
автоматично. Просто жалбоподателят е сбъркал – има едни стрелкички като
ги натиснеш, може първоначалната точка да отиде крайна, а крайната да
отиде първа, в смисъл да се разменят точките. Това явно е направил
жалбоподателят. Маршрутната карта е за пропътувани километри. Аз не
споря, че има плащане. Представихме маршрутната карта и маршрута е Русе –
Ямбол, а не Ямбол – Русе, както е пътувал. Маршрутната карта е за
пропътувани километри. Даден е час, в който е активна, но не е както
винетката да е за седмица, за месец, а за изминати километри и тези
километри, които са изминати, потребителят сам си заявява началната точка,
през която ще мине, четири междинни и съответно крайна точка и той трябва
да спазва този маршрут последователно. Тази карта я закупува преди да
тръгне. Ако е регистриран в нашата система може да я закупи седем дни
преди да тръгне и двадесет и четири часа преди да тръгне, ако не е
регистриран в нашата система. Този маршрут, който той заявява, го
декларира предварително.
3
Адв. Г.: Това, което представяте въобще не се отнася към днешния спор
– 26. 10. много се извинявам.
Юрисконсулт К: Това е примерна карта. Това е становище. Ето по тази
разписка е … от нашия сайт. Това е становището на колегите, които са
разгледали вашата маршрутна карта, а това е самата маршрутна карта, която
се съхранява в нашия архив. Тъй като тази маршрутна карта е от дата 08
април 2022 г. аз не говоря, че не е спазен часа. Аз говоря, че не е спазен
декларирания маршрут и това реално е нарушението.
Адв. Г.: Ние твърдим, че в сайта ви просто самият маршрут се завърта
автоматично и затова искаме техническа експертиза.
Съдът към жалбоподателя: Има ли опции, когато си купувате
маршрутна карта да изберете по маршрута начална и крайна дата?
Жалбоподателят: Опцията я има и аз я задавам по този начин. Просто
там, от където тръгвам няма опция да задам. Има интервал от десет
километра. Трябва да търся път от някъде другаде. Аз като време го задавам
преди това. Аз спирам пред завода и започвам да задавам маршрута. Двадесет
минути не мога да намеря точката, на която се намирам на БГ ТОЛ. Тази
точка я няма, не съществува. Като задам Ямбол и търся този маршрут. Да
кажем 5808 е номера на пътя, където съм, или малко по-напред. Този път не
ми излиза. Излизат пет точки на Ямбол или шест. Това са точките. Те са
зададени предварително. От тях трябва да избера. Аз започвам да избирам
отивам на някаква точка и тя ми дава центъра на Ямбол. Аз в центъра на
Ямбол не мога да вляза с камиона, тя ми дава точката там и друга точка ми
излиза примерно 5305, Котел е от дясно на Ямбол, а аз съм от ляво и търся
друга точка. Намерих най-близката но докато я намеря аз задавам начална
точка Ямбол и крайна точка Русе. Като задам точката на Ямбол виждам, че не
е същата и започвам да търся точката на Ямбол и тогава се е завъртял
маршрута и Ямбол е отишъл за Русе.
Юрисконсулт К: Екранната снимка, която представям – това е сайта и
тук може съответно закупуване на маршрутна карта. Ето тук са избор на
маршрут, или ако тръгвате от ГКП започвате първа точка, или съответно
населеното място. Като започнете да пишете Ямбол, ще ви излязат няколко
пътища, защото това са различни тол сегменти и те са описани. Преди да
финализира плащането се начертава маршрута – начална и крайна точка на
картата, която му излиза и той преди да заплати може да си го види и ако
4
съответно е сгрешил може да се върне и да си го коригира.
Жалбоподателят: Аз го видях. Но вижте какво показва. Няма флаг
начална, няма край.
Съдът: Това, което прилагате е бланката. Няма нищо избрано за да
покаже.
Съдът ПРИЕМА и ПРИЛАГА към делото представените от Агенция
пътна инфраструктура доказателства заверени преписи от: Становище от
отдел „Управление на инфорационна система и нфраструктура“, Национално
тол управление; разпечатка от системата, от която е видно
местонахождението на контролно устройство с индефикатор 10352; екранна
справка от интернет сайта на Национало Тол управление; разписка за
маршрутна карта за превозно средство с рег. № А 7237НХ.
Съдът ПРИЕМА и ПРИЛАГА към делото представените от
жалбоподателя заверени преписи от : Заявка – договор от 06. 04. 2022г.; отчет
на отделните позиции за доставки на стоки и услуги до 15. 04. 2022г. и
извадка от джи-пи-ес на процесния автомобил.
Допуска да бъде назначена техническа експертиза в закрито заседание
след поставяне на въпроси от двете страни.
Съдът предоставя петдневен срок, в който жалбоподателят да представи
въпросите, на които да отговорят свидетелите и въпросите на които да
отговори вещото лице.
Съдът предоставя петдневен срок на процесуалния представител на
АПИ да представи въпросите, които да бъдат зададени на свидетелите.
Делото ще бъде насрочено след провеждане на разпита по делегация.
Протоколът се изготви в с.з. което приключи в 14:30 ч.
Съдия при Районен съд – Котел: _______________________
Секретар: _______________________
5