РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД ПЛОВДИВ
РЕШЕНИЕ
№ 2035
гр. Пловдив, 23.11.2017 година
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ, ІІ състав, в открито заседание на двадесет и
трети октомври през две хиляди и седемнадесета година в
състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ : ДИЧО
ДИЧЕВ
ЧЛЕНОВЕ : ТАНЯ КОМСАЛОВА
ЙОРДАН РУСЕВ
при секретар Таня
Костадинова и прокурор Данаила Станкова
като разгледа докладваното от съдия Дичев
АД № 883 по описа за 2017 год., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството
е образувано по жалба на СНЦ “Български правозащитен алианс” - гр.Пловдив срещу
чл.9, ал.2 от Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с
общинско имущество на Община Съединение. В съдебно заседание процесуален
представител поддържа жалбата и претендира разноски. Ответникът не се
представлява и не взема становище по жалбата. Представителят на ОП – Пловдив
изразява становище за основателност на жалбата.
Административен съд – Пловдив, ІІ
–ти състав, след като се запозна с доказателствата по делото и становищата на
страните, намира жалбата неоснователна.
В
жалбата се твърди, че чл.9, ал.2 от НРПУРОС на Община Съединение противоречал
на чл.8, ал.9 от ЗОС, тъй като в наредбата съдържанието на годишната програма
за управление и разпореждане с имотите – общинска собственост се изчерпвало с
пет точки, а в закона били предвидени и
допълнителни /две/ такива. Казано с други думи, практически се твърди, че
непълнотата /законодателната празнина/ в наредбата представлява противоречие с
нормативен акт от по-висока степен и поради това се претендира отмяната на чл.9,
ал.2 от НРПУРОС на Община Съединение.
Очевидно
е, че жалбодателят смята, че непълнотата/празнината в
законодателството, конкретно в случая в ПЗНА, води до противоречие на последния
с нормативен акт от по-висока степен /в случая ЗОС/, който урежда в пълнота съответните
обществени отношения /в случая съдържанието на годишната програма за управление
и разпореждане с имотите – общинска собственост/. Според настоящият съдебен
състав обаче частичната уредба по определен въпрос в ПЗНА, която не противоречи
на закона, съответно липсата на уредба в други части на ПЗНА, не води и никога не може да доведе до противоречие на
ПЗНА с нормативния акт от по-висока степен, а сочи единствено че следва да се
прилага именно последният – аргумент от чл.46 от ЗНА. Безспорно е, че всеки нормативен акт трябва да съответствува на Конституцията и на
другите нормативни актове от по-висока степен – така в чл.15 от ЗНА. В случая
обаче тъй като противоречие /което в случая
следва да се тълкува като синоним на противоположност, противопоставяне,
несъвместимост/ между ПЗНА в атакуваната му
част и закона очевидно липсва, жалбата е
неоснователна и следва да бъде отхвърлена.
Мотивиран
от горното, съдът
Р Е Ш И :
ОТХВЪРЛЯ жалбата на СНЦ “Български правозащитен алианс”-гр.Пловдив
срещу чл.9, ал.2 от Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане
с общинско имущество на Община Съединение.
Решението подлежи на обжалване и протест пред ВАС в
14-дневен срок от съобщаването му.
ПРЕДСЕДАТЕЛ
: ЧЛЕНОВЕ: 1.
2.