Решение по дело №197/2020 на Административен съд - Русе

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 26 октомври 2020 г. (в сила от 11 ноември 2020 г.)
Съдия: Вилиана Стефанова Върбанова Манолова
Дело: 20207200700197
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 април 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

гр. Русе,26.10.2020 год.

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

Русенският административен съд, в публичното заседание на двадесет и четвърти септември две хиляди и двадесета година в състав:

 

Съдия: ВИЛИАНА ВЪРБАНОВА

 

при секретаря БИСЕРКА ВАСИЛЕВА като разгледа докладваното от съдия ВЪРБАНОВА административно дело № 197 по описа за 2020 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 145 и сл. по глава X от Административно-процесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 33а, ал. 6 от Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП).

Делото е образувано по постъпила жалба от „Агрофактор” ЕООД със седалище гр. Бяла, представлявано от управителя Д.Х.А., срещу Заповед №РД 09-228 от 28.02.2020 г. на Министъра на земеделието и храните гр. София в частта, с която не са били включени в окончателния специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019 г. част от земеделски площи, прилежащи към общо 16 парцела в землищата на с Бистренци, гр. Бяла, с. Дряновец, с. Караманово, с. Копривец, с. Пет кладенци и с. Пиперково, стопанисвани и обработвани от жалбоподателя БЗС 04162-73-2-3, БЗС 07603-346-3-4, БЗС 07603-67-3-14, БЗС 23916-74-2-2, БЗС 23916-75-1-6, БЗС 36316-129-1-1, БЗС 36316-30-1-2, БЗС 36316-857-2-1, БЗС 38529-54-7-2, БЗС 38529-748-2-2, БЗС 55988-315-1-3, БЗС 55988-55-1-2, БЗС 55988-56-1-2, БЗС 55988-59-1-3, БЗС 55988-61-1-2 и БЗС 56366-489-2-5.

В жалбата се съдържа оплакване за незаконосъобразност на заповедта в оспорената част, като постановена в противоречие с материалноправните разпоредби и при съществени нарушения на административнопроизводствените правила – отменителни основания по чл. 146, т. 3 и т. 4 от АПК. Прави се искане за отмяна на заповедта в оспорената част. Не се претендират разноски.

Ответникът – Министърът на земеделието, храните и горите чрез процесуален представител ст. юрисконсулт В.И., в представен по делото писмен отговор (л. 39-45), в съдебно заседание и с писмени бележки, изразява становище за неоснователност на оспорването. Прави искане жалбата да бъде оставена без уважение. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

След анализ на събраните в хода на делото доказателства съдът намира за установено от фактическа страна следното:

Жалбоподателят „Агрофактор” ЕООД е регистриран като земеделски стопанин с УРН 182231, като за 2019 г. е кандидатствал по различни схеми за подпомагане – СЕПП (Схема за единно плащане на площ), СПП (Схема за преразпределително плащане), ЗДП (Схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда – зелени директни плащания), СПК (Схема за обвързано подпомагане на протеинови култури) и ПНДП (Схема за преходна национална помощ заземеделска земя на хектар), при което е заявил за подпомагане общо 296 парцела, находящи се в землищата на с. Бистренци, с. Лом Черковна, с. Босилковци, с. Ботров, гр. Бяла, с. Долна Студена, с. Дряновец, с. Караманово, с. Копривец, с. Новград, с. Пейчиново, с. Пет кладенци, с. Пиперково, с. Полско Косово, с. Стърмен и с. Ценово (л. 31-53 от преписката в отделен класьор).

Със заповед № РД 46-485 от 27.11.2019 г. министърът на земеделието, храните и горите, на основание чл. 25, ал. 4 от ЗА, чл. 16б, ал. 1 от Наредба № 105 от 22.08.2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на интегрираната система за администриране и контрол (Наредба № 105/2006 г.), е наредил одобряването на проекта на специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019 г. (л. 4-6 от преписката към делото). В раздел IV от нея е дал възможност на земеделските стопани да се запознаят с този проект и в срок до 13.12.2019 г. да направят възражения за включване или невключване на определени физически блокове или части от тях в специализирания слой. Жалбоподателят е подал възражение с рег. № Д-1834 от 06.12.2019 г. (л. 28-29 от преписката към делото) против одобрения проект на специализирания слой с описани 16 парцела, за които само частично е налице изключване от проекта за одобрените площи (виж таблицата във възражението).

Със заповед № РД 09-228 от 28.02.2020 г. (л. 2-3 от преписката към делото), на основание чл. 25, ал. 4 от Закона за администрацията и чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП и чл. 16г, ал. 4 от Наредба № 105/2006 г., министърът на земеделието, храните и горите е одобрил окончателния специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019 г., като част от Система за идентификация на земеделските парцели (СИЗП), който е актуализиран за 2019 г. чрез дешифрация на нова цифрова ортофотокарта на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2019 г.; отразяване на резултатите от теренни проверки, извършени през годината от Техническия инспекторат на ДФЗ-РА и областните структури на МЗХГ, както и чрез проверка на получени възражения срещу обхвата на проекта на специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“, одобрен със заповед № РД 46-485 от 27.11.2019 г. министърът на земеделието, храните и горите. Оспорената пред настоящата инстанция заповед е обнародвана в ДВ, бр. 21 от 13.03.2020 г.

Жалбоподателят е оспорил с жалбата си заповедта на министъра на земеделието, храните и горите, в частта й за шестнайсетте, описани във възражението парцела, а именно за БЗС 04162-73-2-3, БЗС 07603-346-3-4, БЗС 07603-67-3-14, БЗС 23916-74-2-2, БЗС 23916-75-1-6, БЗС 36316-129-1-1, БЗС 36316-30-1-2, БЗС 36316-857-2-1, БЗС 38529-54-7-2, БЗС 38529-748-2-2, БЗС 55988-315-1-3, БЗС 55988-55-1-2, БЗС 55988-56-1-2, БЗС 55988-59-1-3, БЗС 55988-61-1-2 и БЗС 56366-489-2-5, считайки, че административният орган неправилно не е включил в обхвата на слой ПДП за 2019 г. тези парцели с целите им площи, въпреки че те се стопанисват и обработват от жалбоподателя и отговарят на всички изисквания за допустимост по Наредба № 2 от 26.03.2018 г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ (Наредба № 2/2018 г.).

От директора на дирекция " Идентификация на земеделските парцели" в министерството на земеделието, храните и горите е предоставено писмо с изх. № 66-3949 от 07.07.2020 г. (л. 20), в което се посочва, че за кампания 2019 г. бенефициентът е заявил за подпомагане 297 парцела, като обект на възражението на кандидата са 16 парцела, от които части не попадат в обхвата на слой ПДП. Спорните площи не попадат в частта ПДП, тъй като са оценени като неподдържани и следователно негодни за подпомагане по критериите на Наредба № 2/2018 г. Описано е още, че процесните парцели са попаднали под самолетното заснемане, извършено през 2019 г. и за тези територии е била извършена дешифрация на актуална цифрова ортофото карта (ЦОФК). Била извършена и трета по ред проверка по казуса/възражението на жалбоподателя и се потвърждава коректността на извършена дешифрация за въпросните площи.

За изясняването на спора по същество съдът допусна съдебно-техническа експертиза (СТЕ). От заключението по нея се установява, че за определянето на слоя допустими за подпомагане площи за 2019 г. за заявените парцели са използвани сателитни или самолетни изображения за територията на Република България по ЦОФК от 2019 г., като заснемането е извършено на две дати – 07.08.2019 г. и 18.08.2019 г. и територията на област Русе попада в зоната за актуализация на ЦОФК, като последната от 4-годишен проект за изготвяне на нова ЦОФК. В резултат на извършеното заснемане и дешифрация на новата ЦОФК е бил и определен слоя „Площи, допустими за подпомагане“ за 2019 г.

Окончателният специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за 2019 г. със оспорената заповед № РД 09-228 от 28.02.2020 г. е бил определен/приложен коректно, според вещото лице. Правилно са били определени и недопустими площи за подпомагане съобразно одобрения окончателен специализиран слой ПДП за кампания 2019 г. със заповедта на министъра на ЗХГ.

Вещото лице установява също, че съобразно данните от дешифрирането на ЦОФК и определения слой „Площи, допустими за подпомагане“ за 2019 г., конкретните причини за недопустимост са следните:

За БЗС 04162-73-2-3 с декларирана площ от 113,55 ха, извън слоя ПДП попадат 0,25 ха на основание чл. 7 и чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/2018 г., тъй като в периферията на парцела има неподдържани площи, без следи от земеделска култура. На същото основание от БЗС 07603-346-3-4 с декларирана площ от 51,53 ха извън слоя ПДП попадат 0,11 ха; от БЗС 36316-129-1-1 с площ 63,12 ха, извън слоя остават 0,13 ха; от БЗС 38529-54-7-2 с площ 14,40 ха, недопустими са 0,13 ха; от БЗС 55988-56-1-2 с площ 14,29 ха извън слоя ПДП са 0,17 ха.

За БЗС 23916-74-2-2 с площ 11,78 ха, БЗС 38529-748-2-2 с площ 61,92 ха и БЗС 55988-59-1-3 с площ 24,74 ха извън слоя ПДП са останали площи съответно от 0,15 ха, 0,21 ха и 0,23 ха на основание чл. 7 и чл. 10, ал. 1, т. 1 от Наредба № 2/2018 г., тъй като в периферията на тези парцели има дървесна растителност и са без следи от земеделска култура.

Следващата група парцели БЗС 36316-30-1-2 с площ 63,48 ха, БЗС 36316-857-2-1 с площ 142,52 ха, БЗС 55988-315-1-3 с площ 47,32 ха, БЗС 55988-55-1-2 с площ 89,62 ха и БЗС 55988-61-1-2 с площ 27,64 ха извън слоя ПДП са останали площи съответно от 0,17 ха, 0,16 ха, 0,48 ха, 0,23 ха и 0,48 ха, за които се сочи, че в периферията на парцелите има неподдържани площи, без следи от земеделска култура и е налице полски път, поради което тези части са недопустими за подпомагане на основание чл. 3, ал. 1, т. 1, чл. 7 и чл. 10, ал. 1, т. 1 и ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/2018 г.

За БЗС 23916-75-1-6 с площ 8,45 ха като недопустима е приета площта от 0,76 ха на основание чл. 3, ал. 1, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. поради наличие на полски път.

За БЗС 56366-489-2-5 с декларирана площ 9,07 ха с култура „Площ с угари“ за недопустима е счетена площ от 8,50 ха на основание чл. 6 и чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. поради това, че площта не е поддържана, без следи от разораване и друг вид земеделска дейност.

На последно място вещото лице е установило, че от БЗС 07603-67-3-14 с декларирана площ от 0,10 ха, според оспорената заповед, няма площи, които да са счетени за недопустими. В северната част на парцела има малка необработваема част от храсти, но тъй като е под 100 кв.м., не е взета предвид и парцела е изцяло в слоя ПДП.

При така установените факти, съдът стига до следните правни изводи:

Настоящият състав на Административен съд Русе, намира жалбата за процесуално допустима, но само по отношение на 15 от оспорените 16 парцела – без БЗС 07603-67-3-14. Жалбата е подадена в срока по чл. 149, ал. 1 от АПК и е от заинтересовано лице, чието възражение срещу обхвата на специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019 г. не е уважено.

По отношение на оспорването на заповедта, свързано с БЗС 07603-67-3-14 съдът намира жалбата за недопустима на основание чл. 159, т. 4 от АПК поради липса на правен интерес от оспорването. По делото е безспорно установено, че процесният парцел е включен в слоя „Площи, допустими за подпомагане“ с цялата си заявена площ. В тази част производството по настоящото дело следва да бъде прекратено.

В допустимата за разглеждане част жалбата се явява неоснователна.

Според чл. 30 от ЗПЗП, за изпълнение на функциите на Разплащателна агенция се създава Интегрирана система за администриране и контрол (ИСАК), която се състои от отделни системи, определени в ал. 2, като една от тях е и Системата за идентификация на земеделските парцели - чл. 30, ал. 2, т. 2 от ЗПЗП, която се създава и поддържа от Министерството на земеделието, храните и горите - чл. 30, ал. 4, т. 2 от ЗПЗП. В изпълнение на законовата делегация по чл. 30, ал. 6 от ЗПЗП министърът на земеделието, храните и горите е издал и Наредба № 105/2006 г., според § 4 от заключителните й разпоредби.

СИЗП (Системата за идентифициране на земеделските парцели) и данните, включени в нея, са посочени в чл. 33 от ЗПЗП. Според ал. 4 на същата норма, данните в СИЗП се актуализират ежегодно чрез дешифриране (компютърно разчитане) на актуална цифрова ортофото карта, чрез извършване на специализирани теренни проверки на референтни парцели и чрез отразяване на резултатите от проверките на място по чл. 37 от ЗПЗП. Специализираните теренни проверки на референтни парцели се извършват след уведомяване на бенефициентите при условия и по ред, определени с наредбата по чл. 30, ал. 6 от ЗПЗП, а това е редът визиран в чл. 15, ал. 5 от Наредба № 105/2006 г.

В чл. 33а, ал. 1 от ЗПЗП е разписано правомощието на Министерството на земеделието, храните и горите да създава в СИЗП специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане", който включва площите, допустими за подпомагане във всеки физически блок, въз основа на критериите, определени в наредбата по чл. 40 от ЗПЗП, а това е Наредба № 2 от 26.03.2018 г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за заплащане на площ (Наредба № 2/2018 г.). В чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП е посочено, че данните в СИЗП, които се отнасят до физическите блокове и специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане", се обновяват ежегодно чрез дешифриране (компютърно разчитане) на актуална цифрова ортофото карта, чрез извършване на специализирани теренни проверки на референтни парцели и чрез отразяване на резултатите от проверките на място по чл. 37 с цел отразяване на реалното състояние и ползване на площите. Обхватът на специализирания слой се одобрява със заповед на министъра на земеделието, храните и горите по ред, определен в наредбата по чл. 30, ал. 6 от ЗПЗП.

От този преглед на нормативната уредба следва, че заповед № РД 09-228 от 28.02.2020 г. на министъра на земеделието, храните и горите е издадена от компетентен орган и при спазване на изискванията за форма и на административнопроизводствените правила.

Неоснователно е възражението на оспорващия за допуснато нарушение в процедурата по издаване на заповедта, поради неизвършването и на теренни проверки, или проверки на място. Съгласно чл. 15, ал. 2 от Наредба № 105 от 22.08.2006 г., цифровите географски и атрибутивни данни за референтни парцели – физически блокове, слой "Площи, допустими за подпомагане" и екологично насочени площи, се обновяват ежегодно с цел отразяване на реалното състояние и ползване на площите чрез: 1. дешифриране на актуална ЦОФК, изготвена чрез самолетно или сателитно заснемане; 2. отразяване на резултати и констатации от специализирани теренни проверки на референтни парцели по чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП; 3. отразяване, след анализ и при съществуваща техническа възможност за това, на резултатите от проверките на място по чл. 37, ал. 3 от ЗПЗП, които предоставят допълнителна, различна и непротиворечива информация спрямо съществуващите към момента данни в СИЗП. От анализа на цитираната разпоредба следва, че административният орган може алтернативно да избере един от посочените в Наредбата способи, като извършването на специализирани теренни проверки и проверки на място не е задължително. Съгласно чл. 9 от Наредба № 105/22.08.2006 г., министърът на земеделието, храните и горите организира актуализирането на ЦОФК в СИЗП за период не повече от 4 години. В случая процесните парцели са попаднали в актуализация, извършена именно през 2019 г., поради което данните от ЦОФК, получени чрез дешифриране на самолетните снимки, отразяват актуалното състояние на парцелите. Във връзка с подаденото от жалбоподателя възражение е извършена от органа проверка относно дешифрирането на данни и е установено, че същите са правилно отразени в слоя ПДП. Доколкото става въпрос за технически действия, за които не е предвидено нормативно документиране, съдът намира че същите са осъществени предвид това, че резултатите от тях са инкорпорирани в издадения административен акт.

В конкретния случай административната преписка съдържа доказателства, при анализа на които съдът намира, че по отношение на парцелите, за които жалбоподателят е подал жалба до съда, заповедта е съответна на материалния закон и на неговата цел.

За процесните в случая 15 парцела недопустимата за подпомагане площ (минималните част от тези парцели, освен БЗС 56366-489-2-5, който в по-голямата си част е недопустим) е определена след извършено на 07.08.2019 г. и 18.08.2019 г. заснемане, съставяне и дешифриране на ЦОФК, вследствие на което министърът на МЗХГ е одобрил слоя „Площи, допустими за подпомагане“ за 2019г. От приложените снимки ясно се вижда, че определената за недопустима площ съответства на констатациите на АО. Тези констатации се потвърждават и от заключението на вещото лице. В тази връзка съдът приема, че няма и допуснато нарушение на процесуалните правила при определяне на допустимия слой, респективно на недопустимата площ за тези конкретни парцели.

От своя страна основанията за недопустимост на процесните площи са отразени в представената на оптичен носител (CD) ЦОФК.

По делото безспорно се установява от СТЕ, че недопустимите площи за подпомагане в парцели БЗС 04162-73-2-3, БЗС 07603-346-3-4, БЗС 36316-129-1-1,  БЗС 38529-54-7-2 и БЗС 55988-56-1-2 са минимални части от площта на парцелите, които са извън обхвата на ПДП, а причината е, че по границите липсва земеделска култура. Това съответно нарушава изискванията на чл. 7 от Наредба № 2/2018 г., според която норма „Обработваемите земи са допустими за подпомагане, когато са засети със земеделска култура, която е налична или може да бъде установена чрез растителните остатъци от нея“. Идентично е положението с парцели БЗС 23916-74-2-2, БЗС 38529-748-2-2 и БЗС 55988-59-1-3, при които по границите е установена дървесна растителност и липсва следи от земеделска култура. Минимални, недопустими за подпомагане са и площите  за БЗС 36316-30-1-2, БЗС 36316-857-2-1, БЗС 55988-315-1-3, БЗС 55988-55-1-2 и БЗС 55988-61-1-2. При тези парцели части от площта на парцелите са извън обхвата на ПДП, а причините са навлизане на земеделски път и липса на следи от земеделска култура. Тези причини се подвеждат под приложимите правни норми на чл. 3, ал. 1, т. 1, чл. 7 и чл. 10, ал. 1, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. Първата от цитираните норми сочи кои площи не са земеделски, чл. 7 бе коментиран и по-горе, а чл. 10, ал. 1, т. 1 от Наредбата определя, че „Трайно неподходящи за подпомагане са земеделските площи или части от тях, заети от: 1. дървесна и храстовидна растителност“. Идентично е положението за парцел БЗС 23916-75-1-6, като минимални части от площта на парцела са извън обхвата на ПДП, а причините са навлизане на земеделски път. Тук отново приложение има чл. 3, ал. 1, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. По отношение на парцел БЗС 56366-489-2-5, данните по делото сочат, че парцелът е деклариран с култура „Площ с угари“ като за недопустима е счетена площ, която не е поддържана, без следи от разораване и друг вид земеделска дейност. В този случай очевидно не са изпълнени изискванията чл. 6 от Наредба № 2/2018 г., според който земите под угар са допустими за подпомагане, когато: 1. върху тях е извършена най-малко една почвена обработка (изораване, дисковане) от 1 януари до 31 май на годината на кандидатстване, и 2. следи от дейностите по чл. 5, т. 1 са разпознаваеми през цялата календарна година. В случая при самолетното заснемане не са установени следи от разораване в процесния парцел.

С оглед на изложеното посочените в заключението на вещото лице площи от 15-те парцела безспорно се явяват непригодни за извършване на земеделска дейност, поради което правилно са били изключени от специализирания слой ПДП при издаване на оспорената заповед.

Всичко изложено до тук сочи, че в настоящия случай по отношение на процесните петнадесет парцела, правилно административния орган е определил недопустимите площи, респективно площта от тези парцели, която може да бъде одобрена като част от специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“. Това налага извод, че Заповед №РД 09-228 от 28.02.2020 г. на министъра на земеделието, храните и горите, с която е одобрен окончателния специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019 г. е законосъобразна, досежно парцели с идентификатори БЗС 04162-73-2-3, БЗС 07603-346-3-4, БЗС 23916-74-2-2, БЗС 23916-75-1-6, БЗС 36316-129-1-1, БЗС 36316-30-1-2, БЗС 36316-857-2-1, БЗС 38529-54-7-2, БЗС 38529-748-2-2, БЗС 55988-315-1-3, БЗС 55988-55-1-2, БЗС 55988-56-1-2, БЗС 55988-59-1-3, БЗС 55988-61-1-2 и БЗС 56366-489-2-5, заявени за подпомагане от жалбоподателя за кампания 2019 г. Подадената жалба по отношение на тях е неоснователна и оспорването по нея следва да бъде отхвърлено.

С оглед изхода на спора, както и своевременно направеното от процесуалния представител на ответника искане - за присъждане на юрисконсултско възнаграждение, жалбоподателят следва да бъде осъден на основание чл. 143, ал. 4 от АПК вр. чл. 78, ал. 8 ГПК и чл. 24 от Наредбата за заплащане на правната помощ да заплати на ответната страна разноски в размер на 100 лева.

По изложените съображения и на основание чл. 173, ал. 2 от АПК, Русенският административен съд

 

Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ оспорването по жалбата на „Агрофактор” ЕООД със седалище гр. Бяла, представлявано от управителя Д.Х.А., срещу Заповед № РД 09-228 от 28.02.2020 г., издадена от министъра на земеделието, храните и горите, с която е одобрен окончателният специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019 г., като част от Системата за идентификация на земеделските парцели, в частта относно парцели с идентификатори БЗС 04162-73-2-3, БЗС 07603-346-3-4, БЗС 23916-74-2-2, БЗС 23916-75-1-6, БЗС 36316-129-1-1, БЗС 36316-30-1-2, БЗС 36316-857-2-1, БЗС 38529-54-7-2, БЗС 38529-748-2-2, БЗС 55988-315-1-3, БЗС 55988-55-1-2, БЗС 55988-56-1-2, БЗС 55988-59-1-3, БЗС 55988-61-1-2 и БЗС 56366-489-2-5.

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на „Агрофактор” ЕООД със седалище гр. Бяла, представлявано от управителя Д.Х.А., срещу Заповед № РД 09-228 от 28.02.2020 г., издадена от министъра на земеделието, храните и горите, с която е одобрен окончателният специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019 г., като част от Системата за идентификация на земеделските парцели, в частта относно парцел БЗС 07603-67-3-14 и ПРЕКРАТЯВА адм.д. № 197/2020 г. по описа на АдмС – Русе в тази част. В тази част решението има характер на определение и подлежи на обжалване пред ВАС в 7-дневен срок от съобщаването.

ОСЪЖДА „Агрофактор“ ЕООД със седалище гр. Бяла, представлявано от управителя Д.Х.А., ЕИК ********* да заплати на Министерството на земеделието, храните и горите гр. София сумата от 100,00 (сто) лева разноски поделото.

 

Решението може да се обжалва с касационна жалба в 14-дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховния административен съд.

 

 

 

 

 

СЪДИЯ: